شنبه ۳۱خرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۸۳ - jun . 21, 2003
انگار سئوالات فوتبال پاياني ندارد
بگوويچ مربي پرسپوليس شد، برانكو به تيم ملي بازگشت
000490.jpg
گروه ورزشي: زماني كه اكبر غمخوار مدير عامل كنوني پرسپوليس تمام حواشي تيم را به امير عابديني مديرعامل قبلي نسبت داد هيچكس فكر نمي كرد غمخوار با يك مربي خارجي به توافق رسيده كه از طريق عابديني وارد ايران شده است. «وينگو بگوويچ» مربي كروات تيم فولاد سه سال قبل دقيقاً از همان كانالي وارد ايران شد كه استانكو، جورجيويچ و مت كوويچ آمده بودند، كانالي به نام امير عابديني كه پرچمدار نسلي از مديراني است كه اصرار بسياري براي حضور مربيان خارجي دارند. عابديني روزي كه رئيس فدراسيون فوتبال شد «آري هان» هلندي را به تهران آورد هر چند كه هان با شرايط زندگي در تهران خود را وفق نداد، رفت و سپس استانكو آمد.
و حالا وينگوبگوويچ پس از سه سال حضور در اهواز به تهران مي آيد تا هدايت قرمز هاي پايتخت را در دست بگيرد. اينكه بگوويچ كه مي گويند بسيار احساسي است و شايد دليل ماندگاري اش در ايران در اين سه سال همين خصيصه باشد چگونه مي تواند به عنوان جانشين علي پروين موفق باشد سئوالي است كه به مرور زمان مطمئناً جواب آنرامي گيريم اما حضور بگوويچ جدا از تنشهاي بسياري كه داشت اما انگار حكايت دوباره از نزديكي امير عابديني با پرسپوليس دارد، و اين مهم يعني كشيده شدن بازي دروني پرسپوليس به سمت ديگر، چرا كه در اين چند ماه علي پروين هر زمان كه اعضاي هيات مديره را به چالش كشيد خود را به عابديني نزديك كرد و شايد حضور بگوويچ در پرسپوليس پايان نزديكي استراتژيك عابديني و پروين باشد. تنشهاي درون مديريت پرسپوليس حكايت از اين دارد كه بگوويچ در اين جمع از حمايت كامل برخوردار نيست و ممكن است در آينده بدون پشتوانه مديريتي و حتي پشتوانه مردمي روزهاي سختي را در پرسپوليس تجربه كند.
در جمع اعضاي هيات مديره جعفر كاشاني است كه بيشتر سرگرم كارهاي تاسيساتي و شخصي در باشگاه است. به جز او اكبر غمخوار بيش از همه خواهان حضور برانكو ايوانكوويچ بود اما در مقابل دادكان و سازگارنژاد تسليم شد و اكنون به نظر مي آيد در مقابل گزينه بگوويچ تسليم شده است.
دادكان كه از دست دادن برانكو و حضور اين مربي كروات را در پرسپوليس يك شكست در كارنامه فدراسيون فوتبال مي دانست و با توجه به اصرار سازمان تربيت بدني به بازگشت برانكو در تيم ملي تمام تصميمات درون هيات مديره پرسپوليس در مورد قرارداد با برانكو را وتو مي كرد و در اين راه از حمايت سازگارنژاد و سازمان تربيت بدني نيز برخوردار بود،حالا بايد با زمان پيش رفت، به طور مشخص بگوويچ از اهواز به تهران مي آيد و سرمربي پرسپوليس مي شود و برانكو سرمربي تيم ملي ايران خواهد بود. اما آيا تمام مشكلات پرسپوليس با اين تغييرات حل مي شود و يا اينكه تيم ملي نيز به مسير حاشيه مي افتد. مثل اينكه در آينده تيم ملي، فدراسيون فوتبال چگونه با همايون شاهرخي كنار خواهد آمد؟ حسين فركي به عنوان كسي كه براي حضور شاهرخي در تيم ملي بيشترين نقش را بازي كرد آيا همان دستيار بي  دردسر گذشته خواهد ماند و يا... انگار سئوالات فوتبال پاياني ندارد.
علي پروين جام قهرماني ليگ حرفه اي را عودت داد
علي پروين جام قهرماني نخستين دوره رقابتهاي فوتبال ليگ حرفه اي كشور را تحويل فدراسيون فوتبال داد.
بنابه تقاضاي سازمان ليگ حرفه اي كشور از پرسپوليس مبني بر ارسال جام قهرماني نخستين دوره رقابتهاي فوتبال ليگ حرفه اي به فدراسيون فوتبال، پروين جام قهرماني را به نماينده فدراسيون فوتبال تحويل داد. جام قهرماني ليگ حرفه اي كشور قرار است در مراسم ويژه اي به تيم سپاهان اصفهان اهدا شود.براساس قوانين ليگ حرفه اي هر تيمي كه بتواند سه بار عنوان قهرماني رقابتهاي فوتبال ليگ حرفه اي كشور را بدست آورد به صورت دائم جام قهرماني را از آن خود خواهد كرد.

شاهين نصيري نيا:
تيم ملي وزنه برداري وضعيت خوبي دارد
000495.jpg
گروه ورزشي: شاهين نصيري نيا، بهترين وزنه بردار جهان در سال ۹۹ و قهرمان جهان در مسابقات جهاني يونان مي گويد: وزنه برداران تيم ملي پس از حضور در اردو و انجام تمرينات سخت، دچار آسيب ديدگي جزيي شده اند كه عدم وجود ماساژور نيز مزيد بر علت شده است.
وي با اشاره به زمان كوتاهي كه تا مسابقات آسيايي و جهاني باقي مانده است، گفت: حدود ۳ ماه تا مسابقات آسيايي و ۵/۵ ماه تا مسابقات جهاني فاصله داريم. در حال حاضر نيز تيم در وضعيت خوبي به سر مي برد و با انجام تمرينات خوب مربي بلغاري وضعيت بسيار خوبي را به دست خواهيم آورد.
نصيري نيا در ادامه گفت: فدراسيون وزنه برداري نيز برنامه هاي بسيار خوبي را براي حضور قدرتمند تيم ملي وزنه برداري در مسابقات آسيايي و جهاني تدارك ديده است كه اميدواريم با تلاش بچه ها ركوردهاي خوبي به دست آوريم. به طور كلي تيم ملي وزنه برداري در اين دوره يكي از پرقدرت ترين تيم هاي خود را در اختيار دارد.
بهترين وزنه بردار جهان در سال ۹۹ در پايان تصريح كرد: در مسابقات آسيايي و جهان حرف هاي زيادي براي گفتن خواهم داشت.

تيم دو و ميداني دانشگاه آزاد اسلامي در مسابقات كازانف قزاقستان
000480.jpg
گروه ورزشي:در پي توافق اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي و فدراسيون دووميداني كشور تيم  دو و ميداني  دانشگاه  آزاد اسلامي براي  شركت  در رقابتهاي بين المللي  جام  كازانف  قزاقستان  تهران  را به  مقصد آلماتي  ترك  كرد.
در ميان  تيم  ۱۶ نفره  اعزامي يازده ملي  پوش  حضور دارند كه  از اين  رقابتها به  عنوان  مسابقات  تداركاتي براي  شركت  در رقابتهاي  آسيايي  كه  ۳۱ شهريور تا ۲ مهر در فيليپين برگزار خواهد شد ، بهره  مي برند.
تيم  دانشجويي  كشورمان  در ۱۳ ماده  از ۲۰ ماده  رشته ورزشي  دو وميداني  رقابتهاي  آلماتي  قزاقستان  حضور مي يابد كه  با توجه به  آمادگي  اعضاي  اين  تيم  دستيابي  به  مدال  دور از دسترس  نخواهد بود.
حسين جلالي رئيس فدراسيون دو وميداني  ابراز اميدواري  كرد: در مواد ۴ در ۴۰۰ مترامدادي ، ۴۰۰ متر با مانع  ، پرتاب  نيزه  و دوهاي  ۸۰۰ متر و۱۵۰۰ متر ركورد كشور بهبود يابد و حدود ده  نفر از اعضاي  تيم  ياد شده  موفق  به كسب  مدال  شوند.

خوزستان قهرمان بسكتبال با ويلچر ايران
گروه ورزشي: دور نخست  از مسابقات  بسكتبال  با ويلچر باشگاه هاي  كشور روز جمعه  بــــا قهرماني  تيم  هيأت  جانبازان  و معلولان  خوزستان  خاتمه  يافت .
در اين  دوره  از رقابتها كه  از گروه  نخست  و در سالن  فياض  بخش  مشهد برگزارشددر پايان  تيم  هيأت  جانبازان  و معلولان  خوزستان  با كسب  ۶ امتياز در صدر ايستاد و تيم هاي  پگاه  رزم آوران  مازندران ، نفت  بهران  تهران  و فرش  نگين مشهد به  ترتيب  با ۵، ۴ و ۳ امتياز در رده هاي  بعدي  قرار گرفتند.

خبرهايي از كشتي
قهرمان جهان دو بار باخت
گروه ورزشي: مهدي حاجي زاده قهرمان سال ۲۰۰۲ كشتي جهان در وزن ۷۴ كيلوگرم روز گذشته در جريان يك دوره مسابقه انتخابي در ميان مدعيان اين وزن دو بار شكست خورد.
وي ابتدا در رويارويي با جلال لطيفي در وقت اضافه با نتيجه (۵-۶) مغلوب شد و سپس در برابر هادي حبيبي با حساب (۳-۴) نتيجه مسابقه را واگذار كرد.
درگيري تماشاگران حاضر در سالن هفتم تير، اختلاف نظر داوران و اعتراض رئيس هيأت كشتي مازندران و متشنج شدن سالن مسابقه از جمله حوادث حاشيه اي كشتي هاي ديروز حاجي زاده با حريفانش بود.در جريان ديدارهاي انتخابي اين وزن ديروز همچنين رضا رمضان زاده نايب قهرمان آسيا و نفر اول جام تختي با حساب (۱-۴) مقابل مجيد محمدي شكست خورد و هادي حبيبي با نتيجه (۱-۳) از مجيد محمدي برد.در ادامه ديدارهاي اين وزن عصر ديروز هادي حبيبي با نتيجه (۳-۶) بر رضا  رمضانزاده چيره شد و جلال لطيفي نيز با حساب (۲-۴) بر مجيد محمدي فائق آمد. ديدار نهايي و حساس اين وزن را هم هادي حبيبي و جلال لطيفي برگزار كردند كه با پيروزي ۴ بر۱حبيبي نفر اول اين وزن شناخته شد و به عضويت تيم ملي درآمد.
تأسيس ۱۱ خانه كشتي در كشور
«محمدرضا طالقاني» رئيس فدراسيون كشتي كشور اعلام كرد: ۱۱ خانه كشتي در برخي استانهاي كشور تأسيس شده و يا در حال تأسيس است.
وي روز پنجشنبه گذشته در ديدار با استاندار اصفهان ضمن اعلام تأسيس خانه كشتي در اصفهان در آينده نه چندان دور، جايگاه كشتي در ورزش كشور و حضور خوب ورزشكاران اصفهاني در اين عرصه را مناسب توصيف كرد.
طالقاني افزود: تشكيل خانه هاي كشتي موجب جذب بيشتر جوانان به اين ورزش و نيز انسجام در امر برگزاري اردوها و تمرين هاي كشتي ايران مي شود. همچنين استاندار اصفهان ضمن حمايت از تأسيس خانه كشتي در اين استان به وجود سرمايه هاي انساني، اجتماعي و اقتصادي در جامعه بر ايجاد زيربناهايي كه موجب تقويت و تشكيل هرچه بيشتر سرمايه هاي اجتماعي مي گردد، تأكيد كرد.
طالقاني در جريان سفر يك روزه اش به اصفهان در مراسم كلنگ زني چندسالن كشتي در اين شهر شركت كرد.وي فردا ساعت ۱۴ در يك جلسه مطبوعاتي با حضور خبرنگاران در تهران به سئوالات روز كشتي پاسخ خواهد داد .

هفته المپيك
هفته آينده، «هفته المپيك» نام دارد.

كميته ملي المپيك ايران در سال ۱۳۲۵ تأسيس شد و پس از انقلاب اسلامي داراي شخصيتي جديد شد. اين هويت بخصوص از سال ۱۳۶۵ ماهيت ممتازي به خود گرفته است.
نكته قابل توجه در اين زمينه آن است كه كميته ملي المپيك يك سازمان غيردولتي است و با سياست هاي كلي دولت كه كم شدن هر چه بيشتر تصدي  هاي دولتي را هدف خود قرار داده همخواني دارد. اقدامات كميته ملي المپيك در ايجاد آكادمي المپيك و توجه به برنامه ريزي دقيق و تدارك براي اعزام تيم هاي ورزشي به بازي هاي آسيايي و بخصوص المپيك ۲۰۰۴ آتن نويد توفيق بيشتر تيم هاي شركت كننده در المپيك را مي دهد.
اميد است با حفظ ماهيت غيردولتي اين كميته، نهادهاي غيردولتي ديگر ورزشي نيز بتوانند در رشد ورزش كشور تأثير شايسته داشته باشند.

رقابت ۹۰ ژيمناست در قزوين
گروه ورزشي: دور برگشت رقابت هاي قهرماني ژيمناستيك باشگاههاي كشور ديروز با شركت ۹۰ ورزشكار از باشگاههاي سراسر كشور در سالن شهيد سرلشكر بابايي قزوين برگزار شد. اين رقابت ها با شركت ۱۶ تيم در قالب ۱۱ باشگاه و در سه قسمت زير ۱۶ سال، بزرگسالان دسته يك و دسته دو، برگزار شد. علي كفاشيان معاون فني ورزشي سازمان تربيت بدني، استاندار و رئيس سازمان تربيت بدني قزوين ميهمان ويژه رقابت هاي يكروزه بسكتبال باشگاههاي كشور بودند.

تيم واليبال جوانان ايران در مسابقات چهارجانبه ايتاليا
تيم جوانان واليبال ايران به مسابقات چهارجانبه ايتاليا دعوت شد. به گزارش فدراسيون واليبال، در اين مسابقات علاوه بر تيم ايران، تيم هاي جوانان كشورهاي آلمان، ايتاليا و تونس نيز حضور دارند. اين فدراسيون افزود: قرار است تيم واليبال جوانان ايران در اين مسابقات چهارجانبه كه طي روزهاي ۱۱ تا ۱۴ تير ماه سال جاري برگزاري خواهد شد، شركت كند.

پايان مسابقه هاي واليبال ساحلي ايران
كيش -خبرنگار همشهري، علي شاكري: بيست و يكمين دوره مسابقات واليبال ساحلي قهرماني ايران به پايان رسيد.در اين رقابت ها پس از تيم كيش كه بر سكوي نخست ايستاد، تيم هاي فومن، صبا و شيروان عناوين دوم تا چهارم را از آن خود كردند.تيم كيش متشكل از عليرضا بهبودي و فيروز تابش نژاد در ديدار پاياني كه به قضاوت فرهاد شاهميري و خليل يگانه مجد با نتيجه ۲ بر يك و با امتيازات ۲۱ بر ۱۲ و ۹ بر ۲۱ و ۱۶ بر ۱۴ از سد تيم فومن كه از ابراهيم حسين پور و مازيار هوشمند سود مي برد، گذشت.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
همشهري ورزشي
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |