چهارشنبه ۴ تير ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۸۷ - jun . 25, 2003
مِنْ أَشْرَفِ أَعْمَالِ الْكَرِيمِ غَفْلَتُهُ عَمَّا يَعْلَمُ.
از شريف ترين اعمال انسان بزرگوار
چشم پوشي از چيزي است كه مي داند.
علي بن ابيطالب(ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
دل رميده ما را رفيق و مونس شد
ستاره اي بدرخشيد وماه مجلس شد
به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد
نگار من كه به مكتب نرفت وخط ننوشت
به سرپرستي عليرضا مشايخي رهبر اركستر موسيقي نو
دو سالانه آهنگسازي و موسيقي نو برگزار مي شود
نخستين ۲ سالانه آهنگسازي و موسيقي نو براي پيانوسلو ۱۹ آبان ماه در تالار شهيد آويني برگزار مي شود.
عليرضا مشايخي، مسئول برگزاري اين دوسالانه در گفت وگو با خبرنگار ايسنا، از گروه موسيقي تهران، كانون موسيقي دانشگاه تهران و مركز آزاد پژوهش هاي موسيقي معاصر به عنوان برگزاركنندگان اين دوسالانه نام برد و گفت: زمان تقريبي آثار از ۵ تا ۱۰ دقيقه و مهلت ارسال تا ۲۰ مهرماه است كه امسال دهمين سال تولد اركستر موسيقي نو را جشن خواهد گرفت درباره ويژگي هاي اين مسابقه گفت: در نخستين دوسالانه آهنگسازي و موسيقي نو به سه اثر برگزيده تنديس يادبود دوسالانه اهدا شده و از يك اثر ديگر تقدير به عمل مي آيد. وي گفت: قطعات برگزيده براي اجرا در كنسرت هاي موسيقي تهران پيشنهاد خواهد شد.
* هيأت داوران اين دوسالانه متشكل از چهار آهنگساز و پيانيست بزرگ بوده و علاقه مندان به حضور در اين دو سالانه مي توانند با شماره تلفن ۶۴۹۱۶۲۵ كانون موسيقي دانشگاه تهران تماس حاصل كنند.

تابلوي نقاشي شيله ۳/۱۱ ميليون پوند فروخته شد
فروش غنيمت نازي ها
001025.jpg
اثر نقاشي نادري از ايگون شيله، نقاش اتريشي در حراجي در لندن به مبلغ ۳/۱۱ ميليون پوند فروخته شد.
به گزارش بي.بي.سي، اين منظره كه در سال ۱۹۱۶ كشيده شده بود، روز دوشنبه در حراج ساتبي به فروش گذاشته شد. در اين حراج شاهكاري از پل گوگن هم به مبلغ ۸/۶ ميليون پوند به فروش رسيد.
خريدار ناشناس اثر شيله، از طريق تلفن در حراج شركت كرده بود و خريد او ركورد تازه اي براي فروش آثار هنري خانه حراج ساتبي محسوب مي شود. به علاوه اين بيشترين رقمي است كه تاكنون براي يك اثر نقاشي امپرسيونيستي پرداخته شده است.
ساتبي در برنامه فروش آثار امپرسيونيستي و هنر مدرن خود، در مجموع ۳۷ ميليون پوند بدست آورد. در اين حراج آثاري از رنه ماگريت، خوان ميرو و هنري مور نيز به فروش گذاشته شد.
همچنين اثري از پابلو پيكاسو كه پيش بيني مي شد حداكثر ۸/۱ ميليون پوند به فروش برسد، به
پيشنهاد ۵/۲ ميليون پوند رسيد و فروخته شد.
اثر نقاشي شيله كه ركورد فروش ساتبي را شكسته است در سال ۱۹۳۸ توسط نازي هاي آلماني از مالك يهودي اش ربوده شد. اما اواخر سال گذشته سرانجام به خانواده مالك بازگردانده شد.
اين اثر منظره دهكده كوچكي در ساحل رود مولدو را نشان مي دهد كه محل زندگي مادر نقاش بوده است.

۵ جايزه جشنواره اتريش براي سينماي ايران
پنج  فيلم  از توليدات  انجمن  سينماي  جوانان   ايران  كه  در بخش  مسابقه بين المللي  جشنواره  ملل  كشور اتريش  به  نمايش  درآمدند، جوايزي  كسب كردند.
به  گزارش  روابط عمومي اين  انجمن  در اين  جشنواره  كه  از ۲۵ تا ۳۱خرداد در شهر ابنزه  اتريش  برگزار شد، فيلم  هاي  روژگيران  ساخته  مهرداد اسكويي ، ابراهيم  سعيدي  و آكواريوم  ساخته  بهمن  معتمديان  برنده  مدال  نقره ، فيلم  هاي  صعود ساخته  رضا ميثاقي ، از دفتر آباده  و لالايي  براي  بيداري  ساخته  ناصر ضميري  از دفتر مشهد برنده  مدال برنز شدند و فيلم  اكواريوم  ساخته  بهمن  معتمديان ، تنديس  عنوان  فيلم تجربي  از طرف  هيئت  داوران  را كسب  كرد.
اين  گزارش  مي افزايد: حسن  دزواره ، مدير امور بين الملل  انجمن  سينماي جوانان ، به  عنوان  رئيس  هيئت  داوران  بخش  مسابقه  بين الملل  جشنواره  در ابنزه  اتريش  حضور داشت .
۲ فيلم در د انمارك
دو فيلم  كوتاه  باد سرخ  و بيگانه  و بومي  به  كارگرداني  علي  محمد قاسمي به  بخش  مسابقه  هجدهمين  جشنواره  بين المللي  فيلم  ادنس  در كشور دانمارك  راه  يافت .
به  گزارش  روابط عمومي  انجمن  سينماي  جوانان  جشنواره  ادنس ، از بيستم  تا بيست وپنجم  مرداد برگزار مي شود و اين  دو فيلم  بيستم  و بيست  و سوم  مرداد به  نمايش  درمي آيد.

واحد ارتباطات رسانه اي معاونت امور هنري وزارت ارشاد راه اندازي شد
واحد ارتباطات رسانه اي معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فعاليت خود را آغاز كرد.
سعيد الهي - مسئول ارتباطات رسانه اي معاونت امور هنري وزارت ارشاد - در گفت و گو با ايسنا با اعلام اين خبر گفت: توسعه و ساماندهي ارتباطات ميان رسانه هاي گروهي كشور و معاونت امور هنري وزارت ارشاد در عرصه هنر موسيقي، تئاتر و تجسمي، از اهداف عمده ايجاد اين واحد است.
وي اضافه كرد: با راه اندازي اين واحد كه به همت مهندس مرتضي كاظمي - معاون امور هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي - صورت گرفته، در جهت توسعه نقد صحيح و كارشناسي هنر در سطح وسايل ارتباط جمعي، بويژه ارباب جرايد، گام هاي اساسي برداشته خواهد شد.
الهي كه تا چندي پيش مسئوليت روابط عمومي موزه هنرهاي معاصر تهران را برعهده داشت، آسيب شناسي نقد هنر در مطبوعات و برپايي جلسات تخصصي و پژوهشي با عنوان نقش رسانه هاي گروهي در اعتلاي هنر را از جمله برنامه هاي آتي اين واحد برشمرد.
وي با اشاره به اينكه رسانه ها در عصر ارتباطات همواره به عنوان روشنگران افكار عمومي حائز اهميت بوده اند، ابراز اميدوراي كرد كه با شكل گيري اين واحد، بهره مندي متقابل از نظريات علمي و ارزشمند ميان منتقدان و مديران هنري كشور براي كسب موفقيت هاي بيشتر در سطح داخلي و بين المللي بيش از پيش گسترش يابد.
او يادآور شد: با جلب مشاركت فكري و نظري نويسندگان، منتقدان، خبرنگاران و نمايندگان بخش هاي هنري رسانه هاي گروهي، زمينه هاي لازم براي افزايش آگاهي هاي عمومي و ارتقاي نگرش اقشار مختلف مردمي، بويژه دانشجويي، نسبت به مباحث و رويدادهاي متعدد هنري كشور و جهان، فراهم خواهد شد.
الهي در پايان خاطرنشان ساخت: اطلاع صحيح و دقيق توسط مراكز هنري و در عين حال ارائه راهكارهاي علمي و كارشناسي توسط رسانه هاي گروهي، به استحكام پيكره هنر ايران منجر خواهد شد.

استعفاي سرپرست دفتر مطالعات ادبيات داستاني ارشاد
سرپرست دفتر مطالعات ادبيات داستاني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي - پيروز قاسمي - به دليل آنچه نبود همكاري اداري عنوان كرد، استعفا داد. وي در گفت وگوي كوتاه با ايسنا با اعلام اين خبر، در مورد دلايل استعفاي خود گفت: به دليل مشكلات اداري و به تعويق افتادن كارها، ديگر نمي توانم جوابگوي اهل قلم باشم.
قاسمي افزود: ظاهرا با اين استعفا موافقت شده و از اين پس مديركل چاپ و نشر وزارت ارشاد، مسئول اين وظيفه خواهد بود. مدير روابط عمومي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در تماس با ايسنا، دريافت استعفانامه را تصديق كرد.

تمديد نمايشگاه آرمان در موزه  هنرهاي معاصر تهران
نمايشگاه آثار آرماند پير فرناندز معروف به (آرمان) هنرمند برجسته فرانسوي تا ۱۴ تيرماه در موزه هنرهاي معاصر تهران تمديد شد.
در نمايشگاه «آرماند پير فرناندز»، كه از ۱۷ ارديبهشت افتتاح شده ، بيش از ۶۵ اثر در قالب هنر تركيبي در هفت گالري موزه هنرهاي معاصر تهران در معرض نمايش قرار گرفته است كه نمايش اين آثار تا ۱۴ تيرماه ادامه خواهد داشت.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمد عطريانفر
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org

سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲

دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

روزنامك
يادگار
۲۰ روز طول كشيد تا خبر قتل ابومسلم خراساني از بغداد به توس رسيد و خشم خراساني ها را برانگيخت . ابومسلم پنجم ژوئن سال ۷۵۵ ميلادي در عراق به تحريك منصور خليفه وقت عباسي ترور شده بود. ابومسلم با قيام خود به خلافت بني اميه پايان داده و باعث انتقال خلافت به عباسيان شده بود.
* در پي محاصره سفارت انگلستان در تهران براي جلوگيري از پناهنده شدن سياستمداران و اصحاب نشريات به آنجا توسط نيروي قزاق به فرماندهي افسران روس كه از دوم تير ماه سال ۱۲۸۷ آغاز شده بود، سفارت انگلستان در روزي چون امروز در ۹۵ سال پيش اخطاريه شديدالحني به دولت وقت ايران تسليم كرد كه مورخان درتاليفات خود آن را گستاخانه توصيف كرده اند.
در اين اخطاريه مصرا خواسته شده بود كه محاصره باغ سفارت پايان يابد ، شاه وزير دربار خود را براي عذرخواهي حضوري از اين عمل به سفارت انگلستان بفرستد !! ، شاه با دستخط خودش جان و اموال كساني را كه به سفارت انگلستان پناه آورده و متحصن شده اند تضمين كند و كساني كه با سفارت انگلستان در تهران رفت و آمد داشتند و در روزهاي اخير دستگير و بازداشت شده اند بي درنگ آزاد گردند و .... سفارت فرانسه در تهران كه دولت متبوع آن نياز به اتحاد با انگلستان در برابر تهديد آلمان داشت از اين اخطار سفارت انگلستان به دولت تهران حمايت كرده بود.
غروب اين روز، محمد علي شاه با وجود اين كه مورد حمايت دولت روسيه - رقيب استعماري انگلستان در ايران - بود فرمان عفو عمومي صادر و مشيرالسلطنه را مامور تشكيل كابينه كرد.
* دولت انگلستان چهارم تيرماه ۱۳۳۰ چند روز پس از انجام خلع يد از آن دولت در صنايع نفت ايران، دستور انتقال اتباع و مهندسان خود را از آبادان به بصره صادر و ناوجنگي موريسش را روانه آبهاي ايران كرد كه اين اقدام احساسات ملي ايرانيان را چنان برانگيخت كه گروهي از خلبانان نيروي هوائي داوطلب حمله انتحاري به اين ناو شدند . به شناورهاي نيروي دريايي فرمان آماده باش كامل داده شد ، چند آتشبار ساحلي به خوزستان منتقل و براي تقويت روحيه مردم ، واحدهاي ارتش در تهران و شهرهاي ديگر در خيابانها رژه رفتند و تجهيزات و آمادگي خود را نشان دادند و قرار شد كه اگر تهديد جدي شود ، ثبت نام از داوطلبان براي جنگ آغاز و سربازان احتياط تا سه دوره به زير پرچم احضار شوند . همين آمادگي سبب شد كه دولت وقت آمريكا به لندن اندرز دهد كه به مصلحت نيست برضد ايران بپا خاسته دست به اقدام نظامي بزند.
* استقبال بي سابقه تهراني ها از دكتر مصدق نخست وزير وقت كه در اين روز در سال ۱۳۳۱ از سفر اروپا به وطن بازگشته بود وي را مصمم ساخت كه به اتكاي اين حمايت وسيع مردمي ، در خارج ساختن امور از دست شاه و محدود كردن اختيارات او در حد يك رئيس تشريفاتي كشور ( مطابق پادشاهان اروپايي ) تسريع كند و از روز بعد دست بكار شد كه مقاومت شاه را در پي داشت و اين كشمكش اواخر تيرماه به روي كار آمدن چند روزه قوام و رويداد خونين سي ام تير و شكست شاه و هوادارانش و تثبيت قدرت دكتر مصدق منتهي شد.
* از دوم تا پنجم تيرماه ۱۳۵۵ پنج زد و خورد چريكي با نيروهاي شاه در خيابانهاي تهران روي داد كه ضمن آن پنج تن از مخالفان مسلح دولت از جمله دو زن جان باختند. تلفات دولتي ها اعلام نشد.
ماندگار
«استرابو» يوناني متولد در آسياي صغير ( آناتولي ) ۲۵ ژوئن سال پنجم پيش از ميلاد
( ۲۰۰۸ سال پيش در روزي چون امروز ) كار نوشتن جغرافياي بزرگ خود را به پايان برد. وي جغرافيا را يك علم خواند و آن را به جغرافياي انساني ، طبيعي و اقتصادي تقسيم كرد. با اين كه پيش از او هم تلاشهاي پراكنده اي براي تنظيم جغرافيا بعمل آمده بود ، روال بر اين است كه استرابو را پدر دانش جغرافيا بخوانند و اصطلاحاتي را كه او بكار برده به همان گونه بكار برند.
منابع مطالب دوبخش بالا :
WWW.IRANIANSHISTORYONTHISDAY.COM
روزگار
بيشتر رسانه ها ديروز و ديشب تصميم دولت آمريكا مبني بر آينده نظامي عراق رامورد تحليل و تفسير قرار داده و اظهار نظر كرده بودند كه از تصميم آمريكا كه عراق بايدتنها يك ارتش ۴۰ هزار نفري مركب از سه لشكر پياده سبك اسلحه و بدون نيروي هوايي داشته باشد چنين بر مي آيد كه آن دولت و انگلستان در نظر دارند سالهاي سال نيروهاي نظامي خود را در عراق نگهدارند. كار استخدام افراد براي ارتش تازه عراق از هفته آينده آغاز مي شود . هنوز معلوم نيست كه چه ميزان از هفتاد هزار كرد مسلح موجود براي اين ارتش استخدام شوند. ارتش عراق در زمان صدام حسين مركب از ۴۰۰ هزار سرباز ، ۲ هزار و ششصد تانك و ۳۰۰ هواپيماي نظامي بود كه نتوانست و يا نخواست در برابر نيروهاي آمريكا و انگلستان كه بيش از يك سوم آن نبودند پايداري كند. تصميم آمريكا در چهل و دومين سالگرد اعلام ادعاي عراق مبني بر مالكيت كويت به رسانه ها داده شد. حزب بعث عراق سه دهه قبل اعلام كرده بود كه اين ارتش را براي دفاع از منافع همه اعراب تشكيل مي دهد. دولت آمريكا براي پيشگيري از عمليات احتمالي نظاميان اخراج شده عراق اعلام كرده است كه دستمزد ۲۵۰ هزار تن از آنان را كه استخدامي بودند تا مدتي نامحدود پرداخت خواهد كرد.
پرسش پزشكي
از دكتر گات سئوال شده است كه آيا آزمايش خون (پي.اس.ا) براي اطمينان از سرطان پروستات قطعي است و وي پاسخ داده است كه اين آزمايش مي تواند به تشخيص بيماري كمك كند ، ولي صد در صد دقيق نيست براي حصول اطمينان بايد به معاينات ديگر هم دست زد.

داستانك
پركاري
مرد قوي هيكل، در چوب بري استخدام شد و تصميم گرفت خوب كار كند.
روز اول ۱۸ درخت بريد. رئيسش به او تبريك گفت و او را به ادامه كار تشويق كرد. روز بعد با انگيزه بيشتري كاركرد، ولي ۱۵ درخت بريد.
روز سوم بيشتر كاركرد، اما ۱۰ درخت بريد. به نظرش آمد كه ضعيف شده است. نزد رئيسش رفت، عذر خواست و گفت: «نمي دانم چرا هر چه بيشتر تلاش مي كنم، درخت كمتري مي برم».
رئيس پرسيد: «آخرين بار كي تبرت را تيز كردي؟»
او گفت :«براي اين كار وقتي نداشتم. تمام مدت مشغول بريدن درختان بودم».
استفان كوي
ترجمه: الهام مودب

گشتي در دنياي خبرها
استخدام كليدساز در سيا
واشنگتن: سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) قصد استخدام كليدسازهايي را دارد كه در بازكردن قفل هاي مختلف مهارت دارند.
به همين دليل از كليدسازهاي علاقه مند درخواست شده با مراجعه به ساختمان سيا فرم استخدام را پر كنند.
افرادي كه در بازكردن قفل گاوصندوق ها و از كار انداختن سيستم هاي دزدگير مهارت داشته باشند در اولويت استخدام قرار خواهند گرفت.
ميهمان ناخوانده
سيدني: يك كوسه غول پيكر سفيد چند روز قبل به طرز عجيبي وارد استخر محل نگهداري ۱۰ ماهي تن شد و دو ماهي را از بين برد.
آنچه باعث حيرت كارشناسان شده عبور اين كوسه ۴ متري و ۷۰۰ كيلوگرمي از ميله هاي آهني اين استخر است.
حفاظهاي ۵/۲ متري اين استخر به برق متصل است. گفته مي شود اين كوسه با يك جهش بسيار بلند از بالاي نرده هاي حفاظ عبور كرده و وارد استخر شده است.
گاز اشك آور و فرم استخدام
ريودوژانيرو: ديروز مهلت ثبت نام براي استخدام در شهرداري هاي شهرهاي برزيل آغاز شد كه در نهايت قرار است ۱۵۰۰ نفر استخدام شوند.
ديروز در اولين روز ثبت نام در شهر ريودوژانيرو، بيش از ۱۵ هزار متقاضي به ساختمان شهرداري ريو هجوم آورده و به همين دليل صدها نفر زير دست و پا مجروح شدند كه در نهايت پليس با شليك گاز اشك آور مراجعه كنندگان را متفرق كرد.
پيش بيني مي شود كه بيش از ۱۰۰ هزار نفر براي استخدام شدن ثبت نام كنند.نرخ بيكاري در برزيل در حال حاضر ۱۲درصد است .
محاكمه قهرمان ملي
پكن: سه سال قبل يك مامور پليس در چين به عنوان قهرمان ملي اين كشور معرفي شد و نشان افتخار دريافت كرد. او طي خدمت خود بيش از هزار قاچاقچي را دستگير و ۵۰ كيلوگرم مواد مخدر را كشف كرده بود.
اما حالا او بايد به جرم قاچاق هروئين در دادگاه محاكمه شود.
پليس پس از بازجويي از دو قاچاقچي متوجه شد كه آنها براي آن مامور پليس كار مي كنند و به توزيع مواد مخدر مي پردازند.
انتقام گيري مادر از فرزند
هانوي: يك مادر در ويتنام به دليل مرگ شوهرش مجبور شد با تحمل رنج و مرارت بسيار براي بزرگ كردن دخترش درآمد كسب كند. چندي پيش دختر ۲۲ ساله وي با يك مرد خارجي ثروتمند ازدواج كرد، و تحولي بزرگ در زندگي اش رخ داد.
اما متاسفانه اين دختر پس از ثروتمندشدن، نسبت به مادرش بي اعتنا شد و حتي از وي احوالپرسي هم نمي كرد.
مادر كه تحمل چنين بي احترامي را نداشت ديروز به خانه وي رفت و زماني كه دخترش خواب بود يك قابلمه مملو از روغن داغ روي صورتش ريخت.
در اين حادثه، پوست صورت دختر كاملا سوخت و هم اكنون در بيمارستان بستري است.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۳و۷ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۲۰ و ۴۷ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴و۲دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۵ و ۵۰ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
گالري لاله: نمايشگاه  آثار انجمن هنرمندان نقاش ايران / تا ۲۵ تير/ خيابان فاطمي، ضلع شمالي پارك لاله، جنب هتل لاله / تلفن: ۸۹۶۰۴۹۲.
نگارخانه دريابيگي: نمايشگاه نقاشي و مجسمه مصطفي عمراني / تا چهارم تير / شهرك قدس، فاز ۳، خيابان دوم، پلاك ۱۱۶۵ / تلفن: ۸۰۸۳۳۲۷.
گالري طراحان آزاد: نمايشگاه نقاشي رضيه رضي زاده / تا پنجم تير / ميدان فاطمي، ميدان فرحبخش، شماره ۴۱ / تلفن: ۸۰۰۸۶۷۶.
گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي گلناز قديري / تا پنجم تير / نمايشگاه آخرين آثار نقاشي غلامحسين نامي / ۶ تا ۱۲ تير / خيابان دروس، شهيد كماسايي، شماره ۴۲ / تلفن: ۲۵۴۱۵۸۹.
نگارخانه فاخته: نمايشگاه نقاشي گروهي / ۶ تا ۱۰ تير / خيابان گاندي شمالي، خيابان شريفي، پلاك ۴۳.
گالري الهه: اولين نمايشگاه جشن هاي يكساله براي سالگرد شصتمين سال نقاشي هانيبال  الخاص / از ۷ تا ۱۶ تير / خيابان افريقا، گلفام، پلاك ۴۷ / تلفن: ۲۰۵۹۶۸۶.
نگارخانه شفق: نمايشگاه «عبرت» به مناسبت هفته جهاني مبارزه با اعتياد / از سوم تا ۱۱ تير / خيابان سيدجمال الدين اسدآبادي، خيابان ۲۱، پارك شفق، تلفن: ۸۵۵۴۰۱۶.
گالري راه ابريشم: نمايشگاه عكس جمشيد بايرامي «آفتاب ري» / از هفتم تا ۱۹ تير / خيابان افريقا ، خيابان تابان شرقي، شماره ۷۵ / تلفن: ۸۷۸۸۲۵۹.
نگارخانه سيحون: نمايشگاه نقاشي مينو قهرماني / ۷ تا ۱۲ تير / خيابان خالد اسلامبولي، كوچه چهارم، شماره ۳۰ / تلفن: ۸۷۱۱۳۰۵.
مركز فرهنگي هنري صبا: نمايشگاه آثار نگارگري مجيد مهرگان و مهين افشان پور / ميدان فلسطين، نبش سينما فلسطين، خيابان شهيد مظفر، پلاك ۵۴.

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
حقوق شهروندي
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
شناسنامه
روزنامك
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   حقوق شهروندي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |