چهارشنبه ۴ تير ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۸۷ - jun . 25, 2003
وزير اقتصاد در جمع خبرنگاران:
سرمايه گذاري براي كاهش بيكاري،رشد قيمت ها را تسريع كرد
گروه اقتصادي: طهماسب مظاهري وزير امور اقتصادي و دارايي آخرين عضو كابينه است كه پس از گذشت دو هفته درباره دلايل شتاب نرخ تورم در بهار امسال نسبت به بهار پارسال در جمع خبرنگاران سخن گفت.
وي سخنان وزير بازرگاني و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور را مبني بر اينكه دليل شتاب نرخ تورم امسال پيامدهاي رشد نقدينگي در سالهاي گذشته است تائيد كرد.
وزير اقتصاد تاكيد كرد :براي ايجاد فرصت هاي جديد شغلي و كاهش نرخ بيكاري افزايش سطح عمومي قيمت ها اجتناب ناپذير است.
براي اينكه بتوانيم شغل ايجاد كنيم سرمايه گذاري ديربازده انجام مي شود كه موجب شتاب رشد قيمت ها شده است.وي با بيان اينكه براي تحقق اهداف اشتغالزايي رشد قيمتها اجتناب ناپذير است گفت: اگر دولت در سال ۸۲ ايجاد ۹۰۰ هزار فرصت شغلي را هدف گذاري نمي كرد مي توانست تورم را به پنج درصد كاهش دهد. اما اشتغالزايي نياز اصلي كشور است و دولت قصد دارد با ۱۳ تا ۱۴ درصد تورم، فرصت هاي شغلي مورد نظر را ايجاد كند.
وزير امور اقتصادي و دارايي خاطرنشان كرد: يكي از دلايلي كه دولت قصد دارد طرح هدفمندشدن يارانه ها را به صورت تدريجي در كشور اجرا كند، جلوگيري از تنش هاي اقتصادي و تورم شديد است.
وزير امور اقتصادي  و دارايي  گفت : علاوه  بر رشد نقدينگي ، كاهش  عرضه  كالا وخدمات  در افزايش  قيمت ها نقش  داشته  است .
اعتبارات  و تسهيلات  بانكي ، منابع دولتي  كه  از طريق  اخذ تسهيلات  و روش هاي  بدون  ايجاد درآمد براي  دولت  تامين مي شود و وجود انحصارات  از عوامل  رشد نقدينگي  در كشور است .
وي  بر ضرورت  حفظ رشد نقدينگي  كشور در سال  جاري  در حدود ۲۳ درصد تاكيدكرد و اظهار داشت : از آنجا كه  تثبيت  رشد نقدينگي  در تسهيل  جريانات  مالي  وپولي  كشور نقش  اساسي  دارد، دولت  براي  تحقق  آن  در ضوابط بودجه اي  و مالي خود نظم  و انضباط بيشتري  ايجاد كرده  است .
وزير دارايي  در خصوص  نقش  اغتشاشات  اخير در تشديد گراني ها و سرمايه گذاري هاي  خارجي  گفت : ايجاد شرايط خاص  سياسي  در كشور نه  تنها بر سرمايه گذاري هاي  خارجي  بلكه  بر تمام  فعاليت  اقتصادي  داخل  كشور از جمله  گراني هانقش  خواهد داشت . وي  در پاسخ  به  اين  سئوال  كه  در صورت  توقف  افزايش  قيمت ها از سوي دستگاهها و وزارتخانه هاي  دولتي ، كسري  آن  از كجا تامين  خواهد شد، گفت : دولت  به طور قطع  اقدامات  لازم  را در خصوص  تامين  اين  منابع  انجام  خواهد داد.
وي  كسري  بودجه  بيش  از ارقام  اعلام  شده  سال  جاري  دولت  را رد كرد و گفت :امسال  ۱۱۰۰ ميليارد تومان  مازاد هزينه  بر درآمدهاي  مصوب  خواهيم  داشت  كه دولت  با كاهش  هزينه هاي  جاري  و عمراني  خود آن  را تعديل  خواهد كرد تا گراني ها تشديد نشود.
وي  تصريح  كرد: در صورت  تحقق  رشد هشت  درصدي  اقتصاد كشور در سال  جاري علاوه  بر ايجاد ۹۰۴ هزار فرصت  شغلي  پيش بيني  شده  در برنامه  مي توان  از بروزبحران  در اشتغال  كشور پيشگيري  كرد.

سازمان مديريت و برنامه ريزي اعلام كرد:
توزيع رايگان شير براي ۶ ميليون دانش آموز
001005.jpg
گروه اقتصادي: طرح ملي شير در مدرسه با توزيع ۸۴ هزار تن شير در بين ۶ ميليون دانش آموز در سال ۸۲ اجرا مي شود.
به گزارش روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي طرح ملي شير در مدرسه در سال ۸۱ با توزيع ۳۰ هزار تن شير در بين ۳ ميليون دانش آموز اجرا شد.
در ادامه اين گزارش آمده است: هدف از اجراي طرح ملي شير در مدرسه فرهنگ سازي و آشنايي دانش آموزان با مصرف شير، بالا بردن مصرف سرانه شير و محصولات لبني در كشور و ارتقاء سطح تغذيه مناسب دانش آموزان است.
اين طرح از سال ۷۹ به صورت آزمايشي در بين ۴۲۰ هزار دانش آموز مقطع ابتدايي در مراكز ۹ استان و ۱۳ شهرستان و در سال ۸۰ با تحت پوشش قراردادن يك ميليون و ۲۰۰ هزار دانش آموز مقطع ابتدايي ۶ استان سيستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان، كهكيلويه و بويراحمد، كرمانشاه و كردستان اجرا شده است.
در بخش ديگري از اين گزارش با اشاره به حضور جمهوري اسلامي ايران در سومين كنفرانس شير مدرسه اروپا در سوئد آمده است: كشورهاي اتحاديه اروپا (۱۵ كشور) در سال ۲۰۰۲ ميلادي ۲۰۶ هزار تن شير در بين ۳۸۰ ميليون دانش آموز توزيع كرده اند كه در مقام مقايسه توزيع ۳۰ هزار تن شير در بين ۳ ميليون نفر در سال گذشته و توزيع ۸۴ هزار تن شير در بين ۶ ميليون نفر دانش آموز ايراني در سال جاري مورد توجه ۵۰ كشور شركت كننده در اين كنفرانس قرار گرفت به طوري كه جمعي از نمايندگان كشورهاي شركت كننده و نماينده فائو و سازمان بهداشت جهاني درخواست كردند، ايران به عنوان كشور موفق در زمينه تغيير جهت يارانه ها و اعمال توجه اساسي به اجراي طرح شير در مدرسه در بين دانش آموزان انتخاب شود.

حجم مبادلات ايران و قرقيزستان به ۲۰۰ ميليون دلارافزايش مي يابد
گروه اقتصادي: ايران و قرقيزستان با امضاي چندين سند همكاري هاي دوجانبه درصددند حجم مبادلات بين دو كشور را به ۲۰۰ ميليون دلار افزايش دهند.
به گزارش روابط عمومي وزارت بازرگاني، وزير بازرگاني كشورمان در ديدار وزير تجارت خارجي و صنايع قرقيزستان، با اعلام اين مطلب گفت: دستيابي به چنين هدفي، نيازمند شناخت عميق تر از فرصت هاي اقتصادي قابل مبادله بين دو كشور از طريق همكاري بيشتر مراكز توسعه صادرات، مبادله هاي هيأت هاي تجاري، تلاش نمايندگي هاي سياسي دو كشور در تهران و بيشكك و نيز همكاري هاي دوجانبه در تشكيل نمايشگاه هاي اختصاصي و شركت در نمايشگاه هاي بين المللي طرفين است.
وي تمهيد مقدمات قانوني مناسب در روابط همه جانبه بين دو كشور را از ديگر شرايط لازم براي دستيابي به حجم ۲۰۰ ميليون دلاري در مبادلات دوجانبه عنوان كرد و افزود: با تنظيم يك يادداشت تفاهم يا موافقت نامه ترتيبات تعرفه اي ترجيحي بين دو كشور، علاوه بر چندين سند همكاري، كه به امضاي مقام هاي ايران و قرقيزستان رسيده، تحقق چنين هدفي امكان پذير خواهد بود.
محمد شريعتمداري همچنين بر ضرورت ايجاد فرصتهاي برابر نياز در بازارهاي دو كشور با رقباي خود، خواستار ايجاد مركز تجاري هر يك از دو كشور در كشور ديگر، به عنوان گامي مهم در توسعه روابط دوجانبه تأكيد كرد.
وي با اشاره به وجود منابع خوب سنگ هاي قيمتي در قرقيزستان، آمادگي كشورمان را براي همكاري با اين كشور در زمينه پردازش و فرآوري سنگ هاي قيمتي اعلام كرد و افزود: اگر منابع شما در كنار تجربيات ما در اين زمينه قرار گيرد، هر دو كشور سود فراواني خواهند برد.

بيانيه كميسيون آب شوراي پژوهشهاي علمي كشوربه مناسبت هفته صرفه جويي در آب
بطور قطع منظور از اعلام هفته اول تير ماه هر سال به عنوان هفته صرفه جويي كه مصادف با اولين هفته تابستان نيز مي باشد، بدين معني نيست كه اقشار مختلف جامعه تنها در اين هفته در طول سال به امر صرفه جويي در مصرف آب مبادرت نمايند و سپس وضعيت به شرايط قبل برگردد.
بدون شك عمل براي صرفه جويي در آب محدود به يك روز، هفته يا ماه يا فصل نيست، بلكه امري است اجتناب ناپذير، مستمر، توقف ناپذير و دايمي كه رعايت و مبادرت به آن بايد در كليه سطوح و ابعاد به عنوان يك وظيفه ديني، ملي و اجتماعي مورد اهتمام باشد.
نگاهي گذرا به فرايند عرضه و تقاضاي آب در كشور ما آشكار مي سازد كه تلاشهاي اصلي در طول پنجاه سال گذشته عمدتا متمركز بر عرضه آب از طريق مهار آبها، ايجاد سدهاي مخزني و سدهاي انحرافي و همچنين تاسيسات انتقال آب براي مقاصد شرب و صنعت از طرف دولت و بهره برداري از آبهاي زيرزميني از طريق حفر چاهها توسط بخش خصوصي بوده و در اين راستا سرمايه گذاري هاي عظيمي صورت گرفته كه بر طبق برآوردهاي انجام شده به قيمت ثابت سال ۱۳۷۹ حجم آنها بالغ بر ۱۰۰۰۰ ميليارد ريال مي باشد. اين در حالي است كه با وجود طرحهاي در دست اجرا و مطالعه سرمايه گذاريهاي بزرگي نيز براي سالهاي آتي مورد نياز است.
با استفاده از فرصت هفته صرفه جويي آب ضمن ابراز نگراني از وضعيت موجود به كليه دست اندركاران توصيه مي نمايد اكنون كه تهيه و تدوين برنامه چهارم در دستور كار قرار گرفته و قريباً سياست هاي كلان براي تصويب به مجلس شوراي اسلامي ارائه خواهد شد، مقوله مديريت مصرف آب را به عنوان يكي از اولويت هاي راهبردي در توسعه پايدار كشور مورد توجه قرار داده و با اتخاذ تدابير جدي، برنامه هاي مناسبي را با تعريف و تعيين شاخص هاي ارزيابي و فراهم نمودن ابزارهاي لازم تدوين و به مرحله اجرا درآورند.

ميزان ارز همراه مسافرين فدراسيون روسيه اعلام شد
گروه اقتصادي: كميته دولتي گمرك فدراسيون روسيه مقررات ورود و خروج ارز همراه مسافران را اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران هما، بر اساس اين مقررات ورود ارز به هر ميزان به كشور روسيه آزاد است.
ورود و خروج ارز توسط افراد حقيقي و حقوقي تا سقف سه هزار دلار نياز به تكميل اظهارنامه ندارد.
بر اساس اين مقررات اگر ميزان ارز همراه بيش از سه هزار دلار باشد، حتماً بايد هنگام ورود اظهارنامه گمركي تكميل و به تأييد مقامات گمركي مستقر در فرودگاه رسانيده شود.
اشخاص حقيقي اعم از مقيم و غيرمقيم مي توانند هرگونه چك مسافرتي و يا كارت اعتباري ارزي را بدون محدوديت، با ارائه مجوز صادره از محل فروش چك مسافرتي خارج نمايند.
بديهي است عدم رعايت مقررات فوق، نقض قانون ارز كشور محسوب شده و با متخلف برخورد قانوني مي شود.

آرامش در منطقه موجب ثبات در قيمت نفت مي شود
حجت الله غنيمي فرد قائم مقام معاون مديرعامل شركت ملي نفت ايران تأكيد كرد: اگر در ظرف دو تا سه هفته  آينده در روند عرضه و تقاضا اتفاق خاصي نيافتد قيمت هاي نفت در محدوده كنوني باقي خواهد ماند.
وي افزود: اگر در امر صادرات اختلالي ايجاد شود و يا احتمال آن داده شود ممكن است قيمت را به روند افزايشي برساند.
به گزارش خبرنگار گروه نفت شانا دكتر غنيمي فرد تصريح كرد: آرامش در منطقه ما كه عرضه نفت بسيار بالايي دارد موجب ثبات در قيمت نفت مي شود.
وي يادآور شد: منطقه اي كه توليد كننده نزديك به ۴۰درصد صادرات نفت خليج فارس است اثر بسيار مهمي در قيمت نفت دارد.
به گفته حجت الله غنيمي فرد با وجود آنكه قيمت هاي نفت امسال نسبت به پارسال به صورت اسمي افزايش يافته اما با توجه به برابري نرخ دلار با ارزهاي قوي افزايش قيمت نه تنها واقعي نيست بلكه كاهش يافته است.
وي افزود: كشورهاي صادركننده نفت كه بهاي نفت خود را به دلار دريافت مي كنند نسبت به پارسال قدرت خريد كمتري دارند و اين كاهش قدرت خريد ناشي از كاهش ارزش دلار در برابر ارزهاي ديگر است.
قائم مقام معاون مديرعامل شركت ملي نفت ايران گفت: كاهش قدرت خريد در مورد نفت خام برنت درياي شمال معادل ۳ دلار و ۶۶ سنت در هر بشكه، در مورد نفت خام سبك ايران اعلامي در دهانه كانال سوئز ۳ دلار و ۹۰ سنت و در مورد نفت خام امريكا يك دلار و ۴۶ سنت بوده است.

سرشماري عمومي كشاورزي از مهرماه امسال اجرا مي شود
گروه اقتصادي: سرشماري عمومي كشاورزي سال ۱۳۸۲ كشور از مهرماه سال جاري، با مراجعه به كليه خانوارهاي ساكن در آبادي ها يا شهرهايي كه واحدهاي بهره برداري كشاورزي در آنجا قرار دارد، توسط مركز آمار ايران و با همكاري وزارت جهاد كشاورزي اجرا مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور هيأت وزيران با اتخاذ اين تصميم در قالب آيين نامه اجرايي سرشماري عمومي كشاورزي سال ۱۳۸۲ كشور، مسئوليت پيگيري و حل و فصل كليه مسايل انتظامي، سياسي و امنيتي اجراي سرشماري در استان ها و شهرستان ها را برعهده استانداران و فرمانداران گذاشته است.
كليه وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسات و شركت هاي دولتي سراسري كشور موظف شده اند نيروي انساني، اتومبيل، لوازم و وسايل مخابراتي، چرخ بال، قايق موتوري، فضاي اداري خوابگاه، كلاس درس، محل غذاخوري و لوازم و وسايل مربوط را با درخواست مركز آمار ايران يا ستادهاي هماهنگي سرشماري استان دراختيار مركز يا ستادهاي يادشده قرار دهند.
هيأت وزيران همچنين به مركز آمار ايران اجازه داده است براي اجراي كليه فعاليت هاي مرتبط با مراحل طراحي، عمليات ميداني و جمع آوري اطلاعات، استخراج، انتشار و اطلاع رساني نتايج سرشماري از خدمات مستخدمان دولت اعم از شاغل و بازنشسته استفاده كرده و فوق العاده سرشماري آنها را پرداخت كند. بديهي است كه ميزان كار مفيد انجام شده با تأييد مركز آمار ايران و يا نمايندگان مجاز در استان ها، ملاك اصلي در پرداخت اين فوق العاده خواهد بود.
براساس بند ديگري از اين تصويب نامه، مركز آمار ايران و ستادهاي هماهنگي سرشماري مي توانند براي تأمين نيروي انساني و اتومبيل موردنياز، از خدمات افراد آزاد و بخش خصوصي استفاده كنند. اين افراد هيچگونه تعهد استخدامي براي مركز آمار ايران و ساير دستگاه هاي ذيربط نخواهند داشت.
هيأت وزيران، سازمان صدا و سيما و خبرگزاري جمهوري اسلامي را نيز موظف كرده اطلاع رساني و تبليغات لازم را به منظور تسهيل در اجراي سرشماري با درخواست مركز آمار ايران يا ستادهاي هماهنگي برعهده بگيرند.

حضور زنان در بازار كار استان تهران ۱۲۸ درصد افزايش يافت
مجموع فرصت هاي شغلي به دست آمده در استان تهران براي زنان در سال گذشته نسبت به دوره قبل ۱۲۸ درصد رشد داشته است.
به گزارش ايسنا به نقل از اداره كل كار و امور اجتماعي استان تهران نرخ مشاركت زنان در بازار كار استان تهران در سال گذشته افزايش چشمگيري داشته است.
بر اساس اين گزارش در سال ۱۳۸۱ در حدود ۱۳۰ هزار نفر در سطح استان در مراكز خدمات اشتغال و كاريابي هاي دولتي ثبت نام و درخواست كار كرده اند كه حدود ۳۵ درصد اين عده را زنان تشكيل مي دهند كه نسبت به سال ۱۳۸۰ در حدود ۱۸ درصد ثبت نام ها افزايش وجود داشته است.
همچنين از مجموع بيش از ۲۶ هزار فرصت شغلي به دست آمده در استان تعداد ۴۶۹۰ فرصت شغلي به گروه زنان تعلق يافته است كه مجموع فرصت هاي شغلي به دست آمده براي زنان نسبت به دوره مشابه در سال ۱۳۸۰، در حدود ۱۲۸ درصد رشد را نشان مي دهد در حالي كه اين افزايش براي گروه مردان تنها ۲۶ درصد است.
بر اساس گزارش بازار كار استان تهران درباره كار زنان در سال گذشته در حدود ۲۰ درصد به كار گمارده شدگان در استان تهران زنان بوده اند. به علاوه اين كه به كار گماردگان سال ۱۳۸۱ نسبت به سال ۱۳۸۰ در حدود ۱۵۵ درصد رشد داشته است كه اين رشد در گروه مردان ۳۲ درصد بوده است.
اين آمار حاكي از آن است كه كارفرمايان در سال گذشته تمايل بيشتري به استخدام زنان پيدا كرده اند و زمينه براي حضور زنان در بازار كار مساعدتر شده است.

ايران و قرقيزستان پنج سند همكاري امضا كردند
جمهوري اسلامي ايران و جمهوري قرقيزستان عصر ديروز پنج سند همكاري درخصوص مسائل مختلف امضاء كردند.
به گزارش ايرنا، الحاقيه موافقتنامه اجتناب از اخذ ماليات مضاعف و موافقتنامه استرداد مجرمين و سه يادداشت تفاهم همكاري هاي اقتصادي، كمك هاي توسعه اي ايران به قرقيزستان و ششمين اجلاس كميسيون مشترك، در مجموعه فرهنگي سعدآباد امضاء شد.

ورود شبكه ارزيابان خسارت به صنعت بيمه
گروه اقتصادي: آيين نامه اعطاي پروانه و نحوه فعاليت مؤسسات ارزيابي خسارت در شوراي عالي بيمه به تصويب رسيد.
دكتر عبدالناصر همتي رئيس كل بيمه مركزي ايران و رئيس شوراي عالي بيمه پس از تصويب اين آيين نامه اعلام كرد: براساس مصوبه شوراي عالي بيمه از اين پس مؤسسات ارزيابي خسارت مي توانند با اخذ پروانه فعاليت از بيمه مركزي ايران در زمينه بررسي و تحقيق در مورد علت و مقدار خسارت و تشخيص ميزان تعهد بيمه گر و همچنين مذاكره براي تعديل و تسويه خسارت فعاليت كنند.
دكتر همتي گفت: از جمله شرايط اخذ پروانه ارزيابي خسارت، موفقيت در آزمون كتبي و شفاهي بيمه مركزي ايران مي باشد.
همچنين بر طبق آيين نامه مصوب، بيمه مركزي ايران مي تواند به اشخاص حقيقي واجد شرايط نيز پروانه ارزيابي خسارت در يك يا چند رشته معين اعطا كند.
رئيس شوراي عالي بيمه افزود: براساس آيين نامه تصويب شده، شركتهاي بيمه از ابتداي تير ماه سال آينده (۱/۴/۱۳۸۳) موظف اند كه براي ارزيابي خسارت فقط از خدمات مؤسسات و اشخاصي استفاده كنند كه داراي پروانه ارزيابي خسارت از بيمه مركزي ايران باشند.

بورس
تغيير قيمت
آخرين قيمت
تعداد سهام معاملعه شده
نام شركت
۸۳-
۲۹۵۱
۱۱۳۱۰
روغن نباتي پارس
۳۹
۴۲۰۰
۱۳۱۲۱
مارگارين
۱۰
۳۴۸۵
۱۰۶۴۳
صنعتي بهشهر
۴۳۰
۹۲۵۸
۱۲۲۴۸
شير پاستوريزه پگاه اصفهان
۲۱
۱۷۵۰
۵۷۰۰۰
بيسكويت گرجي
۱۹
۱۴۷۶
۳۵۵۲۷
قند شيرين خراسان
۱۶۷-
۳۲۳۲
۳۳۹۸۳
قند مرودشت
۲۰-
۱۹۲۱۰
۱۲۳۷۵
قند اصفهان
۱۰۲-
۲۱۹۸
۱۴۳۰۰
چين چين
۴۸
۴۹۵۰
۶۸۱۷۴
توليدي مهرام
۱۴۸-
۲۸۲۴
۱۲۷۲۴
كارتن ايران
۴۲۴
۲۲۹۹۴
۱۸۵۷۰
نفت پارس
۱۱۸
۵۲۴۸
۱۳۸۴۲۸
پتروشيمي خارك
۸۰-
۱۵۲۰
۱۶۵۰۰
پارس پامچال
۱۷۰-
۱۰۳۳۰
۱۴۴۷۲
داروسازي جابرابن حيان
۳۹
۲۷۶۹
۱۵۲۲۲
كف
۴۰
۲۲۰۰
۱۰۰۰۰
ايران تاير
۱۵۰
۱۸۱۵۰
۱۵۰۰۰
كاشي الوند
۱۱۰۰-
۴۸۹۰۰
۴۴۳۲۵۹
سيمان تهران
۲۹۱
۴۶۷۰۱
۷۷۷۷۸
سيمان كرمان
۸۵۵-
۲۲۸۶۵
۸۷۴۷۴۷
سيمان فارس و خوزستان
۱۱۰۰-
۲۱۰۰۰
۲۲۰۱۰
حق تقدم سيمان فارس و خوزستان
۱۹۵-
۱۷۸۰۷
۳۲۹۴۸
سيمان شرق
۷۳۴
۴۳۰۰۰
۳۰۴۲۰
سيمان خزر
۱۰۸۷
۲۸۹۹۹
۱۸۵۴۴۶
سيمان شاهرود
۳۰۰
۲۴۴۰۰
۱۱۶۹۴
آلومتك
۱۰۰-
۲۹۰۰
۸۵۷۳۵
ماشين سازي اراك
۸۹-
۱۶۰۱
۱۷۱۱۶۲
حق تقدم ماشين سازي اراك
۴۴-
۴۸۴۹
۳۷۹۰۰
پمپ سازي ايران
۳۰-
۲۵۷۹
۱۳۶۸۵
سرما آفرين
۲۷۸
۵۸۴۴
۳۸۵۴۲۹
تراكتورسازي ايران
۲۷۴-
۵۲۲۴
۱۶۱۶۰
موتوژن
۱۰۰-
۱۲۶۰۰
۲۲۳۶۱
كابل البرز
۹۰
۳۵۴۰
۷۱۴۸۲
صنايع مخابراتي راه دور ايران
۱۹۴
۴۰۹۳
۷۸۴۶۳۰۶
ايران خودرو
۱۷۰
۳۵۸۰
۸۶۷۹۸
گروه بهمن
۴۷۹
۱۰۰۷۱
۷۱۲۸۵۲
سايپا ديزل
۵۰۵
۱۰۶۲۳
۱۱۵۱۵۳۵
سايپا
۱۳-
۲۸۷۸
۴۶۲۶۱۰
محورسازان ايران خودرو
۱۰
۶۳۱۰
۲۸۳۸۵
آهنگري تراكتورسازي ايران
۵۳۰-
۲۴۱۷۱
۳۹۳۹۳۱
صنعتي دريايي ايران
۱۰-
۱۶۸۰
۴۷۷۸۷
شركت ساختمان اصفهان
۸۲-
۱۵۸۰
۱۸۱۲۷
سامان گستر اصفهان
۳۱
۲۴۳۱
۲۶۲۳۴۳
سرمايه گذاري ملي ايران
۱۱
۱۶۴۵
۹۷۸۷۱
سرمايه گذاري سپه
۱-
۱۶۰۰
۲۶۴۸۴۸
سرمايه گذاري پتروشيمي
۲۷
۱۲۲۰
۳۵۴۵۴
سرمايه گذاري ملت
۲۳-
۳۱۹۱
۶۰۵۹۸۲
سرمايه گذاري بانك ملي
۱۲۶
۲۶۴۹
۸۸۶۲۹
سرمايه گذاري رنا
۱
۳۰۰۱
۷۱۱۱۲۴
سرمايه گذاري غدير
۵-
۱۵۵۹۵
۱۵۷۳۰
گروه صنعتي سديد
۲-
۱۵۴۳
۸۷۹۰۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۵۰-
۳۶۰۰
۲۰۰۰
كشاورزي و دامپروري مگسال
۸۹-
۱۶۹۸
۱۳۷۰
روغن نباتي ناب
۵۰
۵۲۵۰
۷۱۹۰
قند هگمتان
۳۲۹
۷۱۲۵
۱۰۴۱
قند شيروان، قوچان و بجنورد
۱۷۰
۳۵۷۹
۱۰۰۰۰
صنايع كاغذسازي كاوه
۱۱-
۱۶۱۹
۲۰۰۰
كارتن مشهد
۲۲۳۵
۴۶۹۴۰
۱۰۴۲
سيمان قائن
۱۰۰-
۵۱۰۰
۳۶۱۹۴
سپنتا
۱۱۷۹-
۲۲۴۱۷
۵۰۰۰
فيروزا
۲۰۷
۴۳۵۴
۵۱۱۳۵
داده پردازي ايران
۴۰-
۸۹۷
۳۷۸۶۰
پارس الكتريك
۲۷۷
۹۰۰۰
۶۲۱۸۱۰۶۹
پارس خودرو
۳۲۴-
۶۱۷۴
۲۱۰۰
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۱۱-
۱۷۲۴
۳۰۸۰۰
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۸
۲۱۶۶
۱۸۸۷۳
سرمايه گذاري توكا فولاد
۳۷/۲۱
۹۳/۶۷۸۴
-
شاخص كل قيمت سهام
۰۳/۱۶-
۵۶/۶۷۶۳
-
شاخص كل قيمت سهام

قيمت طلا و ارز
نوع قيمت فروش (ريال)
يك بهار آزادي ۸۲۰۰۰۰
نيم بهار آزادي ۳۷۵۰۰۰
ربع بهار آزادي ۲۳۰۰۰۰
يك گرم طلاي ۱۸ عيار (ساخته نشده)۷۱۵۰۰
يك دلار آمريكا (بازار غيررسمي)۸۲۳۰
يك دلار آمريكا (نرخ رسمي بانك مركزي) ۸۱۸۲
يك يورو (نرخ رسمي بانك مركزي)۹۴۷۰

اقتصادي
اجتماعي
انديشه
حقوق شهروندي
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
بورس
سكه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   حقوق شهروندي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |