يكشنبه ۸ تير ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۹۱ - jun . 29, 2003
يك اصل محترم در فوتبال- برنامه ريزي
حلقه هاي زنجيره اي فوتبال باشگاههاي ايران
001625.jpg
گروه ورزشي: در فوتبال برنامه ريزي يك اصل است كه با اجراي صحيح يك برنامه مدون مي توان به پيشرفت فوتبال اميدوار بود. جهشي كه فوتبال ما از زمان بازيهاي جام ملتهاي آسيا در سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۰۲ از خود نشان داد مشخص كرد كه با اداره صحيح فوتبال مي توان قدرت اول آسيا شد. درخشش در امارات، قهرماني در دو بازي آسيايي ۹۸ و ۲۰۰۲، حضور در جام جهاني، كسب كرسي در كميته هاي AFC و فيفا و رسيدن به فوتبال حرفه اي و گروهي بود كه فوتبال از خود نشان داد. در زمان نه چندان كوتاه گذشته نيز هميشه فشارهاي جانبي براي عدم سقوط تيمهاي مورد نظر و افزايش تيم ها در دسته هاي مختلف بسيار بوده است اما در چند سال اخير به خوبي در مقابل توصيه هاي شخصي مقاومت شده بود. به خصوص در دسته هاي پايين تر نيز با حساسيت خاصي سعي مي شد تا رقابت هاي دسته اول، دسته دوم وزير گروه كيفيت فداي كميت نشود. بايد بحث را ريزتر دنبال كنيم. براساس مصوبه هاي گذشته مجمع فدراسيون فوتبال و پس از برگزاري ليگ برتر، رقابتهاي دسته اول، دوم و جام آزادگان با تعداد تيم هاي مشخص جدول بندي شد و قرار شد رقابتهاي دسته اول با ۱۶ تيم و در يك گروه (بر خلاف گذشته كه اين بازيها در دو گروه با تعداد مختلف بود) برگزار شود.
از بازيهاي دسته اول نيز طبق همان آئين نامه دو تيم به ليگ برتر راه مي يافت و دو تيم انتهاي جدول به دسته دوم سقوط مي كرد. در رقابتهاي دسته دوم جام آزادگان نيز مجمع فدراسيون فوتبال طبق يك برنامه فراگير مقرر كرد كه ابتدا بازيهاي درون استاني برگزار شود. تيمهاي برتر اين استان به فراخور سهميه آنها به بازيهاي زير گروه دسته دوم جام آزادگان راه مي يافتند، رقابتهاي زير گروه به چند منطقه تقسيم مي شد.
مناطق مركز، شمال شرق و غرب و جنوب شرق و غرب كه پس ازپايان اين مسابقه ها تيم هاي برتر مناطق كه شامل ۱۲ تيم مي شد بازيهاي دسته دوم را برگزار مي كردند كه در فصل گذشته از آن مسابقه دو تيم قندي يزد و نيرو محركه قزوين به دسته اول راه يافتندو تيم هايي مانند چوكا، كاوه تهران در آن حضور داشتند. اما انگار در فصل بعد و بدون هيچ مصوبه اي در مجمع فدراسيون فوتبال تصميم گرفته اند بازيهاي زير گروه و دسته دوم را ادغام كنند و صحبت از برگزاري بازيهاي دسته دوم جام آزادگان با شركت ۴۴ و حتي ۵۴ تيم است. يادمان هست چند سال قبل حتي يكي از افراد رده پائين فدراسيون فوتبال نيز قدرت داشت تا يك تيم را به دسته دوم اضافه كند و مسائل ديگر. قبول داريم اينگونه اتفاقات در فدراسيون فوتبال كنوني شكل نمي گيرد اما نحوه تعداد سهميه استانها چگونه در نظر گرفته خواهد شد.
آيا اين تغييرات شخصي در دسته دوم زمينه اي نخواهد شد تا بازيهاي دسته اول و ليگ برتر نيز بدون هيچ كار كارشناسي دستخوش تغييرات شود.

نتيجه ديدار پگاه و پيام پيكان تغيير نخواهد كرد
گروه ورزشي: مسابقه  هاي فوتبال ليگ برتر ايران در فصل (۸۲-۸۳) با همان چهارده تيم برگزار مي شود اما از فصل (۸۳-۸۴) دو تيم به جمع حرفه ايها اضافه مي شود. در جلسه اي كه به همين منظور در سازمان تربيت بدني برگزار شده مقرر گرديد كه هيچ تيمي به جمع ليگ برتر افزوده نشود. همچنين شايعه تكرار مجدد ديدار دو تيم پگاه گيلان و پيام پيكان مشهد نيز تكذيب شد.داور بازي پگاه و پيام پيكان سوت پايان بازي را به صدا درآورده و پس از آن نيز داورو ناظرين مسابقه هيچ گزارش منفي از ميزباني گيلاني ها گزارش نكرده اند و طبق قوانين فيفا نتيجه اين بازي تغيير نخواهد كرد.

نتايج سفر «علي مرادي» به قزاقستان اعلام شد
گروه ورزشي: دبير كل كنفدراسيون وزنه برداري آسيا، پس از بازديد از امكانات و تاسيسات ورزشي قزاقستان به تهران بازگشت.«علي مرادي» در مدت ۵ روز حضور خود در آلماتي از امكانات و تاسيسات ورزشي اين شهر بازديد كرد و گزارش بازديد خود را به هيات رئيسه كنفدراسيون وزنه برداري آسيا ارائه خواهد كرد.مرادي گفت: در ديدار با مسئولان كميته ملي المپيك و فدراسيون وزنه برداري قزاقستان، آنان خواستار مساعدت كنفدراسيون وزنه برداري آسيا، براي رشد و پويايي وزنه برداري در اين كشور شدند.
وي كه رياست فدراسيون وزنه برداري ايران را نيز بر عهده دارد، اظهار داشت در ديدار با همتاي قزاق خود، در خصوص چگونگي افزايش همكاري هاي دو كشور در اين رشته ورزشي نيز بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

بازگشت دوندگان افتخارآفرين دانشگاه آزاد به كشور
گروه ورزشي: تيم دووميداني مردان باشگاه فرهنگي ورزشي دانشگاه آزاد اسلامي كه در تورنمنت بين المللي ۲۰۰۳ جمهوري قزاقستان موسوم به جام كازانف با كسب ۵ نشان طلا و ۳ مدال نقره عنوان نايب قهرماني را بدست آورده بود، در ميان استقبال دوستداران به كشور بازگشت. به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي، در مراسم استقبال كه با حضور مهندس علي كفاشيان معاونت فني سازمان تربيت بدني، دكتر بهرام قديمي مديركل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي و ديگر مسئولين فدراسيون دووميداني و دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد از ركوردشكنان و قهرمانان دووميداني دانشگاه آزاد اسلامي تقدير و تشكر به عمل آمد.

درگذشت قهرمان اسبق كشتي آسيا و جهان
گروه ورزشي: «مسعود قديمي» كشتي گير اسبق وزن ۶۸ كيلوگرم تيم ملي و قهرمان جوانان جهان در شهرستان ميانه به ديار حق شتافت.
«قديمي» در سال ۱۳۷۶ در اردوي تيم ملي كشتي فرنگي از ناحيه نخاع دچار آسيب ديدگي شديد شد و پس از شش سال بستري بودن، به ديار حق شتافت.
وي هنگام مرگ ۳۸ سال داشت و داراي يك فرزند دختر بود.
قهرماني جوانان جهان و آسيا، كسب نشان طلا در جام ديميترياي يونان و بلغارستان و سوريه، دو دوره قهرمان كشتي دهه فجر، نفر سوم بازيهاي آسيايي پكن و عضويت متوالي در تيم ملي كشتي فرنگي جمهوري اسلامي ايران بين سالهاي ۶۷ تا ۷۴ از سوابق ورزشي اين كشتي گير ميانه اي است.

از ورزش شنا شيرجه و واترپلو
گروه ورزشي: مسابقات شيرجه انتخابي تيم ملي ايران براي شركت در مسابقات گروه هاي سني آسيا به مدت سه روز با شركت نمايندگان استانهاي،  آذربايجان شرقي، تهران، خراسان، فارس، كرمانشاه و همدان آغاز مي شود.
اين مسابقات در مواد تخته يك متر، سه متر و سكو در گروه هاي سني ۱۲ و ۱۳ سال، ۱۴ و ۱۵ سال، ۱۶ تا ۱۸ سال در استخر سرپوشيده مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار مي شود. مسابقات شنا، شيرجه و واترپلو گروه هاي سني آسيا طي روزهاي اول تا ۸ شهريورماه سال جاري در ماكائو برگزار مي شود.

جلسه هماهنگي دو وميداني و كميته ملي المپيك
گروه ورزشي: طي نشستي در كميته ملي المپيك ايران كه با حضور مصطفي هاشمي طبا رئيس كميته ملي المپيك ايران و اعضاي هيأت  رئيسه فدراسيون دو و ميداني، كميته فني و مربيان تيم ملي دو و ميداني شامل حسين جلالي رئيس فدراسيون دووميداني، مهدي قراچه داغي، تيمور غياثي، حميد سجادي، صادق داداشي و علي فرشادسپهر برگزار شدطرفين در خصوص نحوه تدارك و آمادگي حمايت و هدايت تيم ملي دو و ميداني بزرگسالان ايران كه در مسابقات قهرماني آسيا در كشور فيليپين حضور دارند به بحث و تبادل نظر پرداختند. مصطفي هاشمي طبا مباحثي از علم ورزش دووميداني در قياس با ساير ورزش ها پرداخت و گفت :هر ماده دووميداني فاكتورهاي خاص خود را دارا بوده و هر ماده آن تخصصي است و بايدبه صورت تفكيكي روي آن كاركرد.وي با اعلام خوشبيني نسبت به نتايج مسابقات آينده در فيليپين و قهرماني جوانان آسيا در سال ۲۰۰۴ ادامه حمايت هاي كميته ملي المپيك را تأكيد و مقرر شد با مساعدت و هماهنگي آكادمي المپيك و ضمن استفاده از امكانات اردويي و تداركاتي آكادمي المپيك قهرمانان نخبه تيم ملي جوانان ايران جهت شركت در مسابقات آسيايي ۲۰۰۶ دوحه به كميته ملي المپيك معرفي شوند.

ورزش
اجتماعي زنان
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي زنان   |   اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |