يكشنبه ۸ تير ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۹۱ - jun . 29, 2003
رازهاي كاميابي يك دختر موفق
001605.jpg
اعتماد به نفس خود را بالا ببريد. برخي از خانم هاي ايراني درست وقتي كه بايد حرف بزنند،
گريه مي كنند. براي همين نمي توانند به حق خود برسند. دختر ايراني، قدرتمند است و نشاط در وجودش است. از مشكلات كوچك در زندگي خود غول نسازيد
امروزه شاهد هستيم كه افسردگي بين خانم ها بسيار ديده مي شود. دختران جوان به تدريج روحيه خود را از دست مي دهند. دختران جوان، قدر و ارزش واقعي خود را نمي دانند. به همين دليل ۱۰ كليد طلايي براي كاميابي يك دختر موفق را ذكر مي كنيم:
۱- افكار و انديشه  مثبت را در خود تقويت كنيد.
هر آنچه در دنيا داريم زاييده افكار ماست. انسان زاييده شرايط نيست بلكه خالق آن است. انديشه خود را تغيير دهيد تا زندگي تان تغيير كند. همين حالا باورهاي غلط و منفي كه در ذهن شما جاي گرفته را دور بريزيد. ليستي تهيه كنيد و باورهاي غلط خود را كه ديگران به شما تلقين كرده اند، در آن بنويسيد مثل اين باور كه «دختر نمي تواند به موفقيتي كه لايق اوست، دست يابد.»
سپس به اين جملات فكر كنيد تا متوجه نادرست بودن آن شويد. بعد تمام اين باورهاي منفي را يكبار براي هميشه از ذهن خود حذف كنيد.
بر روي كاغذ بنويسيد كه دوست داريد چه چيزهايي در زندگي و در افكار شما تغيير كند. همه چيز را با تمام جزيياتش بنويسيد. آمارها مي گويند ۴۵-۵۰% افرادي كه آ رمان دارند به هدف خود مي رسند و جالب تر اينكه ۹۰% افرادي كه اهداف خود را روي كاغذ مي نويسند به هدف خود مي رسند. پس حتماً اهداف خود را بنويسيد. وقتي مي نويسيد فرصتي براي مرور كردن آنها به خود داده ايد.
۲- جملات شگفت انگيز جادويي را تكرار كنيد.
با صداي بلند بگوييد «من موفقم» ،«من خوشبختم»، «هر روز زيباتر مي شوم»، «من نابغه ام»، «هر چه مي خوانم در خاطرم مي ماند»، «من قدرتمندم، به هر كاري دست مي زنم سربلند بيرون مي آيم.»
دكتر ماركس- مبدع روانشناسي تصوير ذهني- معتقد است هر عادتي در ۲۱ روز شكل مي گيرد. فقط كافي است ۲۱ روز پر انرژي و شاداب زندگي كنيد و افكار مثبت را به خود تلقين كنيد.
ضمير ناخودآگاه خود را از تمام جملات منفي پاكسازي كنيد و عبارات جادويي را هر روز،  صبح و شب تكرار كنيد.
اگر كلمه اي را به زبان جاري مي كنيد خيلي بايد مواظب باشيد، گفتن يك كلمه منفي مثل خسته  شدم يا آه كشيدن مي تواند زندگي شما را به هم بريزد. تمام حرف هاي شما بايد انرژي دهنده باشد. درست است كه در جامعه، در خانواده و يا در فيلم ها به طور مداوم موجهاي منفي پراكنده مي شود، اما من به شما مي گويم كه در هوش و نبوغ شما ترديدي نيست. شما قدرتهاي فوق تصوري داريد، فقط بايد اين قدرتها را بشناسيد.
اگر امواج منفي به ذهن شما خطور كرد مي توانيد از اين سه راه استفاده كنيد:۱- به موج هاي منفي فرمان بدهيد «ايست» ۲- به موجهاي منفي فرمان بدهيد«بس است» مثلاً وقتي به ذهنتان مي آيد كه خسته شدم به آن بگوييد «بس است»۳- روش جهاني كش كش: يك كش را به دست خود انداخته  و هر بار فكر منفي به ذهن شما مي آيد آن كش را كشيده و رها كنيد تا محكم به دست شما بخورد. اين نوعي شوك دادن به خود براي بازداري افكار منفي است كه مخصوصاً در مورد افراد افسرده بسيار كارآيي دارد.
۳- دختري در جهان موفق است كه مقصدي و هدفي در پيش رو داشته باشد. تمام اهداف خود را بنويسيد.
زمان را ۱۰ سال به جلو ببريد و به ۵ سئوال زير جواب دهيد:
۱- ۱۰ سال ديگر، مدرك تحصيلي شما چه خواهد بود؟ عاشق چه رشته اي هستيد؟ اصلاً آيا به درس علاقه  داريد يا خير؟
چه دختران و پسراني در جامعه تباه شدند چون مطابق ميل والدين خود درس خواندند. دختري كه استاد نقاشي است به اصرار والدين، مكانيك يا فيزيك مي خواند، بعضي مي گويند «فلان رشته پول ندارد» مهم نيست ثروت براي شما بوجود مي آيد اگر عاشق رشته خود باشيد. اگر عاشق كار خود باشيد.
«اگر همه وجودمان را خواستن كنيم،  به آن مي رسيم.»
استاد مطهري (ره)
۲- چشم انداز شغلي خود در ۱۰ سال ديگر را در ده خط بنويسيد؟ ده سال ديگر چه كار مي كنيد؟ يك خانم مي تواند همپاي مردان كار كند. مي تواند ثروتمند شود.
۳- وضعيت خانوادگي خود در ۱۰ سال ديگر را تشريح كنيد؟ دختري موفق است كه از همين الان شاخص هاي همسر خود را معين كند. حتي يك دختر ۱۵ ساله وقتي بر روي كاغذ مشخصات همسر آينده خود را مي نويسد كه مثلاً پاك باشد، تحصيلكرده باشد، مؤدب باشد، وقتي پسري در كوچه به او تلفن مي دهد يا متلك مي اندازد، محكم رفتار مي كند چون ملاكهاي همسر خود را مي داند، او مي داند كه مرد آرماني او در كوچه به او تلفن نمي دهد، مرد آرماني او به او متلك نمي اندازد پس مرد آرماني او، اين نيست.
۴- ميزان نزديكي خود را با ناشناختني معلوم كنيد. دختري موفق است كه ارتباط خود را با خدا مشخص كند. آيا گاهي اوقات با خدا درددل مي كنيد؟ چقدر توانسته ايد به خدا نزديك شويد؟ آيا احساس مي كنيد در همه مشكلات، او نزديك شماست؟ زندگي مانند يك نقاشي است كه پاك كني در كار نيست، بايد جلو بروي، اما اگر گاهي اشتباه كردي مي تواني با خالق خود صادقانه در ميان بگذاري. بزرگترين خوشبختي بشر اين است كه وقتي شب مي خوابد وجدان او آرام باشد.
۵- ده سال ديگر از نظر مالي به چه آ رزوهايي رسيده ايد؟ ليستي از تمام آنچه مي خواهيد تا ده سال ديگر به دست آوريد بنويسيد. چقدر توانسته ايد از نظر مالي پيشرفت كرده و مستقل عمل كنيد.
۴- نفوذ و تأثيرگذاري در ديگران را تمرين كنيد.
اعتماد به نفس خود را بالا ببريد. برخي از خانم هاي ايراني درست وقتي كه بايد حرف بزنند، گريه مي كنند. براي همين نمي توانند به حق خود برسند. دختر ايراني، قدرتمند است و نشاط در وجودش است. از هيچ چيز در زندگي خود غول نسازيد. وقتي در ديگران تأثير مي گذاري كه خودت را باور كني و با خداي خود ارتباط خوبي داشته باشي.
براي تقويت روحيه خود همين امشب ليستي از توانايي ها، استعدادها و دستاوردهاي خود تهيه كن. بنويس تا به حال به چه چيزهايي رسيده اي؟ چه استعدادهايي داري كه هنوز شكوفا نشده؟ براي شكوفايي آنها چه مي تواني بكني؟
۵- يك دختر موفق به طور مداوم، معيارهاي خود را بالا مي برد.
يعني توقعي كه از خودتان داريد بالا ببريد. قدرت شما افسانه اي است، شما يك قدرت جادويي داريد، حق شماست كه دنيا را فتح كنيد. قناعت با ضعيف بودن فرق مي كند.
۶- يك دختر موفق، خلاق است.
آمارها نشان مي دهد ميزان خلاقيت خانم ها در دنيا حدود نيم درصد از مردان بيشتر است.
چشم ها را بايد شست، جور ديگر بايد ديد
من نمي دانم كه چرا مي  گويند: اسب حيوان نجيبي ست، كبوتر زيباست.
و چرا در قفس هيچ كسي، كركس نيست
زير باران بايد رفت
زير باران بايد چيز نوشت، حرف زد، نيلوفر كاشت
آب در يك قدمي ست
روشني را بچشيم
به اين سئوالات جواب دهيد تا بفهميد انسان خلاقي هستيد يا خير. در ضمن پاسخ دادن ذهن خود را محدود نكنيد.
الف- مسير خانه خود تا محل مشخص ديگري را حداقل از ۵ راه متفاوت،  معلوم كنيد. يك انسان موفق هيچ وقت مسير خود را محدود نمي كند. خلاقيت يعني از زاويه ديگري نگاه كردن.
ب- تمام كارهايي كه با يك سنجاق قفلي مي توان انجام داد، بگوييد. آيا مي دانيد با يك سنجاق قفلي در حدود ۸۰۰ كار مختلف مي توان انجام داد.
۷- يك دختر موفق ايراني، نشاط، هيجان و قانون Qclu را مي داند.
به جاي اينكه اداي بدبخت ها را درآوريد و ناله و زاري كنيد، مي توانيد جهت زندگي را تغيير دهيد. اگر دختري در خانه باشد، آن خانه بوي نظم، بوي عشق و بوي محبت مي دهد.
قانون Qclu به معناي پيامهاي ارتباطي كلامي و غير كلامي است. يعني ما هم با كلام مي توانيم با ديگران ارتباط برقرار كنيم و هم با راههاي غيركلامي مثل سرو وضع خودمان،  راه رفتن خودمان، نگاه كردن خودمان و...
يك دختر بايد قدرتمند باشد در شيطنت (با محارم) يك دختر بايد ضمن رعايت حجاب و متانت خود، با رفتار و گفتار دوستان و خانواده را شيفته خود كند. يك دختر با ياد گرفتن قانون Qclu مي تواند با حرف زدن، با رسيدن به تيپ خود، با خنده هاي خود، با نگاه هاي خود و با درد دل كردن هاي خود آنچنان شوهرش را عاشق خود كند كه روزي هزار بار، شوهر خود را بكشد و دوباره زنده كند.
واي بر دختري كه قدرت و اعجاز نگاه خود را نداند. از مدل هاي بانشاط، تكنيك  ياد بگيريد براي بازي با احساس در جهت مثبت. به جادوي تيپ خود و قدرت نگاه مسحور كننده خود فكر كنيد. «زشت ترين صحنه در دنيا زني با پيژامه است.»
زيبايي صد Item دارد كه هماهنگي حركات يكي از آن است. نود و نه تاي ديگر به تيپ و توجه به شخصيت و كلام ربط دارد. عظمت روحي خود را بشناسيد. عظمت بايد در نگاه تو باشد، نه در آنچه به آن مي نگري.
۸- يك دختر ايراني موفق، غرور را با هيچ چيز معاوضه نمي كند.
غرور يعني رفتار قدرتمندانه و با وقار و متانت، يعني به سادگي فريب كلمات ديگران را نخوردن. يعني در عين محكم بودن، به ديگران احترام گذاردن.
هر چه شل تر رفتار كنيد، مردم از شما بيشتر زده مي شوند، پس محكم باشيد و به آنچه مي گوييد يا انجام مي دهيد يقين داشته باشيد. الان ارزشها عوض شده، وقتي ملاك يك مرد را بپرسيم مي گويد: دختري كه به من «نه» بگويد.دختري كه سخت به دست آيد، سخت هم از دست مي رود.
۹- يك دختر ايراني موفق، منبع انرژي و روحيه در خانواده است.
در نقش هاي مختلف، قدرتمند ظاهر مي شود. او هميشه يا اولين است و يا بهترين .The first or the best
دختر، نقشه كش خانواده است. از همين ثانيه تصميم بگيريد يا كاري را انجام ندهيد و يا وقتي شروع مي كنيد، بهترين باشيد و از تمامي ثانيه هاي خود لذت ببريد. وقت خود را بيهوده تلف نكنيد. عاشقانه كتاب بخوانيد، وقتي ميز غذا را مي چينيد، بهترين ميز غذا را بچينيد. در هر كاري سليقه به كار ببريد، وقتي با يك هندوانه مي شود ده جور شكل درست كرد چرا نكنيم؟ چرا هميشه بهترين نباشيم؟
۱۰- يك دختر موفق، قيمت و ارزش خود را به طور مداوم بالا مي برد.
تمام اين ده Itemبه قيمت شما مي افزايد.از هر فرصتي براي دريافت اطلاعات و آگاهي استفاده كنيد، هر آموزش را با عشق پذيرا شويد. قانون اولين و بهترين را در تمام آگاهي تان به كار بنديد. اگر زبان خارجي ياد بگيريد به قيمت شما افزوده مي شود، حال اگر كامپيوتر را هم ياد بگيريد باز بيشتر مي شود و اگر يك كتاب بخوانيد باز هم قيمت شما بيشتر مي شود. در سمينارها و همايش ها شركت كنيد و از همه مهمتر اين قانون است: هر شب به مدت ۲۰ دقيقه كتاب بخوانيد. انجمن جوانان موفق كه از طريق اينترنت عضو مي پذيرد به يك شرط افراد را عضو خود مي كند: به شرطي كه قسم ياد كند هر شب حداقل ۲۰ دقيقه كتاب بخواند. ارزش يك دختر ايراني با كتاب خواندن بيشتر مي شود. با آگاهي رشد مي كنيد و بالا مي رويد. از اين لحظه خود را باور كن. امروز مي تواند تولد تو باشد. امروز اولين روز از بقيه زندگي توست. وقتي دختري قدر خود را نمي داند، تو جايگاه يك دختر را به او نشان بده.
«زيباترين مخلوق طبيعت، گل و زيباترين مخلوق در ميان آدميان دختر است.»
راحله فروغي - روانشناس

اجتماعي زنان
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي زنان   |   اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |