دوشنبه ۱۶تير ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۹۹ - July . 7, 2003
آلَهُ الرِّيَاسَهِ سَعَهُ الصَّدْرِ
بردباري، دست افزار سروري است.
علي بن ابيطالب(ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
حالتي رفت كه محراب به فرياد آمد
در نمازم خم ابروي تو با ياد آمد
كان تحمل كه تو ديدي همه بر باد آمد
از من اكنون طمع صبر و دل و هوش مدار
ايران و انگلستان فيلم مشترك مي سازند
فيلنامه مقصد،نوشته بهرام بيضايي،سينماگر سرشناس ايراني،مشتركا توسط تهيه كنندگاني از ايران و انگلستان ساخته مي شود. كارگردان اين فيلم قاسم ابراهيميان خواهد بود.
به گزارش ايسنا، وي يكي از فيلمسازان ايراني است كه به خاطر فيلم Wille برنده اسكار دانشجويي شد،وي فارغ التحصيل دانشگاه نيويورك در رشته كارگرداني است. او سال گذشته فيلم مستندي از سينماي ايران ساخت و هم اكنون در تدارك ساخت فيلمي بر اساس سناريو «مقصد» نوشته بهرام بيضايي است.
ابراهيميان گفت: امسال وقتي به ايران آمدم، صحبت هايي با آقاي بيضايي داشتم و ايشان نيز حقوق فيلمنامه «مقصد» را به من واگذار كرد و قرار است اين فيلم اثر مشتركي بين ايران و انگلستان باشد.
تهيه كننده مقصد در ايران «جهانگير كوثري» و در انگلستان شخصي است كه پيش از اين پخش كننده فيلم هاي ايراني همچون «سفر قندهار» بوده است.
قاسم ابراهيميان گفت: چهار ماه است كه منتظر گرفتن پروانه ساخت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هستيم چون مسئولين بيشتري مي خواهند با سابقه كاري من آشنا شوند.
«مقصد» درباره سفري دروني ميان رابطه سه آدم است.
وي افزود: انتخاب عوامل اين فيلم تا حد زيادي قطعي شده و حتي ليلا حاتمي، محمدرضا فروتن، داريوش ارجمند بازي در اين فيلم را قبول كردند.
اين كارگردان تأكيد كرد كه معطلي چهارماهه به توليد فيلم ضربه مي زند چون سرمايه گذار خارجي، مي خواهد سرمايه بدهد و كمتر مي تواند منتظر بماند.

مشكل كپي رايت در بازار كتاب پاكستان
هري غير قانوني
002815.jpg
نسخه هاي غيرقانوني تازه ترين كتاب هري  پاتر بازار كتاب پاكستان را درنورديده است و به گفته كتابفروشان، نسخه اصلي كتاب خانم جي.كي.رولينگ بخت اندكي براي رقابت با آنها دارد.
به گزارش خبرگزاري رويتر از كراچي، جميل حسين كتابفروش گفته است: دست كم پنج چاپ غيرقانوني از هري پاتر و فرمان ققنوس در بازار پاكستان وجود دارد.
به گفته وي اين كتابها نسخه اي ۵ تا ۵/۸ دلار به فروش مي رسد و از نسخه اصلي كه نزديك ۳۰ دلار قيمت دارد بسيار ارزانتر است.
بنابر اين كتابفروشي ها، ديگر نسخه اصلي را به پخش كنندگان رسمي سفارش نمي دهند. در حالي كه قرار بود ۱۵تا ۱۶ هزار نسخه از كتاب اصلي به كشور وارد شود، سفارش ها به حدود هزار نسخه كاهش يافته است.
انتشار غيرقانوني نسخه هاي «هري پاتر و فرمان ققنوس» در بازار پاكستان در حالي صورت مي گيرد كه قوانين حفاظت از حقوق مؤلفان در اين كشور وجود دارد، ولي عملا در مرحله اجرا چندان جدي گرفته نمي شود.
از سوي ديگر بعضي از خوانندگان كتاب ها، از كيفيت نسخه هاي غيرقانوني گلايه دارند.
مسعود محمود، خواننده سي ساله كتاب گفته است نسخه غيرقانوني را به دليل چاپ بد و كاغذ نامرغوب دوست ندارد. اما بلافاصله اضافه مي كند: ولي من فقط مي خواهم آن را بخوانم!

كيارستمي و پناهي در رديف سينماگران مطرح جهان
منتقد سرشناس روسيه  «آندره پلاخوف» اخيرا كتابي با عنوان «سي و سه» منتشر كرده كه اختصاص به سينماي امروز جهان دارد.
به گزارش ايسنا، وي سينماگران مطرح جهان را در سي وسه ستاره ي نوراني كه خود را در آسمان سينماي جهان به رخ مي كشند، خلاصه كرده است و از اين سي وسه ستاره، سهم ايران دو ستاره است.
اين كتاب به سه بخش تقسيم شده كه در هر بخش نام يازده نفر ديده مي شود.
بخش اول اختصاص به يازده ستاره نوراني دارد كه جايگاه خود را پيدا كرده اند، ستاره هايي همچون آنتونيوني، كوريسماكي،  كيارستمي، جارموش، ديويد لينچ و ...

گاهي به آسمان نگاه كن در نوبت اكران
فيلم  سينمايي  «گاهي  به  آسمان  نگاه كن » ساخته  كمال  تبريزي  و تهيه كنندگي  محمدرضا تخت  كشيان ، شهريورماه  در گروه  سينمايي  استقلال  روي  پرده  مي رود.
«تخت كشيان» به  ايرنا گفت : فيلم  «گاهي به  آسمان  نگاه  كن » پس  از فيلم  «عروس  خوش قدم » در سينماهاي  تهران  نمايش داده  مي شود.
«گاهي  به  آسمان  نگاه كن » اثري  تخيلي  است  كه  چند روح  كمك  مي كنند، مردم  خوب  زندگي  كنند و خوب  بميرند و اگر لكه  سياهي  در زندگي  دارند، آنرا پاك كنند.
«رضا كيانيان»، «آتيلا پسياني»، «هانيه  توسلي» و «احمد آقالو» از هنرمنداني  هستند كه  در اين  فيلم  نقش آفريني  كردند.
تخت كشيان  درباره  فيلم  «براي  ديگري» كه  به  تازگي  پروانه  ساخت  دريافت  كرده  و قرار است  به  كارگرداني  «محمدمهدي  عسگرپور» توليد شود، گفت : اين  فيلم  در مرحله  پيش توليد قرار دارد و هنوز عوامل  آن  مشخص  نيست .

۳ فيلم كوتاه در خانه هنرمندان
سه  فيلم  كوتاه  از محصولات خانه  سينماگران  جوان  فردا در خانه هنرمندان  ايران  نمايش  داده  مي  شود.
اين فيلم ها  شامل : «كائوس»  به  كارگرداني مرجان  اشرفي  زاده ،« اينجا پرنده  بود» كاري  از سهيلا نيك  سرشت  و «تصنيف قديمي  و غمبار عصر باراني  اسمار» ساخته  مجيد برزگر است.
«كائوس» ، نخستين  تجربه  كارگرداني  مرجان  اشرفي  زاده است،« اينجا پرنده  بود» اثري انيميشن است و «تصنيف  قديمي  و غمبار عصر باراني  اسمار»، نيز داستان  مردي  را روايت مي كند كه  منتظر كسي  است كه بيايد.
علاقه مندان  مي  توانندساعت  ۳۰/۱۹ روز ياد شده  به   خانه  هنرمندان   مراجعه  كنند.

نشست علمي درباره فولكلور تهران
كانون مردم شناسي ايرانيان، دومين نشست علمي فولكلور را در مورد زندگي و آ داب و رسوم مردم تهران برگزار مي كند.
اين نشست روز سه شنبه ۱۷/۴/۸۲ از ساعت ۱۰ صبح در محل تماشاخانه اين كانون واقعه در بزرگراه جلال آل احمد، ابتداي بلوار جانبازان (تلفن ۴۲۳۱۹۱۹) برگزار مي شود و شركت در آن براي تمامي علاقه مندان آزاد است.

سخنراني درباره «تكامل انسان»
«تكامل انسان» عنوان سميناري است كه با حضور و سخنراني دكتر محمود بهزاد و دكتر خسرو پارسا در ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر روز ۱۹ تير در محل آمفي تئاتر مركز پزشكي شهداي تجريش برپا مي شود. حضور در اين مراسم براي عموم علاقه مندان آزاد است.

فتوويدئوي زنان و كودكان افغان
يك نمايشگاه فتوويدئو با موضوع زنان و كودكان افغانستان ديروز در گالري برگ افتتاح شد. در اين نمايشگاه كه تا ۲۴ تيرماه در نگارخانه شماره يك گالري برپاست، آثار محمد رازدشت به نمايش در آمده است.
رازدشت، دانش آموخته رشته گرافيك دانشگاه هنر است كه سال ها در زمينه عكاسي، مستندسازي و طراحي گرافيك فعاليت داشته است.
علاقه مندان براي بازديد از نمايشگاه مي توانند بين ساعت ۵ تا ۸عصر به آدرس خيابان ولي عصر، نرسيده به ميرداماد، خيابان شهيد دامن افشار، پلاك ۱/۱۲ مراجعه كنند.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org

سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲

دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

روزنامك
يادگار
مؤلفان تاريخ «آشنايي و تبادل فرهنگي» در جلد اول خود، ژوئيه سال ۱۸۱۱ ميلادي (۱۹۲سال پيش در اين ماه) را زماني ذكر كرده اند كه دولت وقت ايران (دوران فتحعلي شاه) دو ايراني را به عنوان دانشجو روانه انگلستان كرد. اين تصميم كه از سوي عباس ميرزا وليعهد وقت گرفته شده بود به تاييد وزير اعظم هم رسيده بود و سبب اتخاذ اين تصميم، افزايش
رفت و آمد فرستادگان انگلستان به ايران و نياز مبرم به مترجم ماهر مورد اعتماد و نيز كساني بود كه انگلستان را ديده و از اوضاع واقعي آن آگاه باشند. سه سال بعد (۱۸۱۴) به همين ترتيب پنج دانشجوي ديگر از سوي عباس ميرزا به انگلستان اعزام شدند. مروري بر تاريخ قاجاريه نشان مي دهد كه عباس ميرزا بيش از هر شاه و شاهزاده اين دودمان نگران وطن ، منافع آن و آينده اش بود . خاطرات ژنرال گاردن، فرستاده ناپلئون به ايران كه براي مدتي مديد همنشين عباس ميرزا بود حكايت از وطندوستي و علاقه عميق وي به پيشرفت وطن و حفظ تماميت و حاكميت آن مي كند . گاردن، نوشته است كه عباس ميرزا به خوبي مي دانست كه تا اكثريت مردم روشن و خواستار ترقي نشوند كشور پيشرفت نمي كند . مردم به همان اندازه كه در انديشه خانواده خود هستند بايد به وطن و جامعه ملي نيز بينديشند.
* احزاب سوسياليست آلمان كه در ماه مه سال ۱۸۷۵ با هم ائتلاف كرده و تحت نام «سوسيال دمكراتيك» متحد شده و عقايد «ماركس» و «لاسال» را در هم آميخته و ايدئولوژي خود قرار داده بودند، هفتم ژوئيه اين سال ضمن صدور اعلاميه اي خواستار آموزش عمومي اجباري و رايگان، تعطيل عمومي اجباري يكشنبه براي همه، غير قانوني شدن اشتغال زنان در اموري كه براي سلامت آنان زيان آور و نيز خلاف عرف و اخلاق است، انتخاب مديران كارگاه ها توسط كارگران و كاركنان و وضع قانوني تازه براي تملك وسايل توليد توسط كاركنان شدند. قسمت آخر اعلاميه از نظريه «لاسال» گرفته شده است، زيرا «ماركس» حامي مالكيت عمومي وسائل توليد است.
ماندگار
مورخان هفتم ژوئيه (۱۶ تيرماه) سال ۱۰۷۱ ميلادي را روزي مي دانند كه حسن صباح كار ديواني [امور اداري] در دستگاه حكومت سلجوقيان را رها كرد تا راه مبارزه در پيش گيرد. اين اقدام يك سال پيش از كشته شدن آلب ارسلان، شاه سلجوقي، و به حكومت رسيدن پسرش ملكشاه و جنگ ملكشاه با عموي خود -حكمران كرمان - بر سر قدرت انجام گرفت. حسن از دربار سلجوقي به ري زادگاه خود رفت و به تفكر درباره آينده نشست.
حسن صباح كه ۹۰ سال عمر كرد و ۲۳ ماه مه سال ۱۱۳۴ ميلادي درگذشت مردي تحصيل  كرده و هوشمند بود. پس از ديدار از سوريه و مصر، راه شيعه اسماعيليه را در پيش گرفت و به ايران بازگشت تا مردم را به آن دعوت كند. وي پس از ورود به ايران از اصفهان آغاز كرد سپس به يزد و كرمان و آنگاه به تبرستان (مازندران) و از آنجا به ري و قزوين رفت. چون در برابر خود امپراتوري توانمند سلجوقيان را مي ديد تصميم گرفت كه خوي از جان گذشتگي در پيروان خود كه آنها را «فدايي» مي خواند ايجاد كند و از زهر و خنجر به عنوان دو اسلحه بر ضد مخالفانش استفاده كند و به جاي تصرف شهرها، بر دژهاي كوهستاني مسلط شود. با اين برنامه، قلعه الموت را در قزوين تصاحب كرد. برنامه دوم او همدست كردن مردم روستاهاي اطراف اين قلاع بود و به زودي بر ۷۴ قلعه در سراسر ايران و شمال عراق مستولي شد.
دولت سلجوقيان از سركوب پيروان حسن عاجز مانده بود. حسن براي نشان دادن قدرت خود به سلطان سنجر يكي از فدائيان را مامور مي كند كه شب هنگام به خوابگاه سنجر وارد شود و خنجر و نامه اي را در كنار سر او بر زمين فرو كند تا شاه وقت متوجه قدرت او شود و بهراسد. سنجر قبلاً به حسن صباح پيغام فرستاده بود كه داراي قلمروي پهناور و دو كرور (يك ميليون) مرد جنگي است و حسن به او پاسخ داده بود كه در عوض وي داراي هفتاد هزار پيرو «زن و مرد» است، ولي همه از جان گذشته اند، اما آدمهاي تو براي مزد و مقامشان همراهت هستند و جانشان را دوست دارند و .... درباره انديشه ها و كارهاي حسن صباح ــ نوشته هاي عطاملك جويني، رشيدالدين فضل الله، ابن اثير، دكتر ايوانف و دكتر برنارد لويس دقيق ترند.
از اين نوشته ها چنين بر مي آيد كه حسن صباح علاوه بر بنياد گذاري اسماعيليه ايران و هند (پاكستان) از نظر فلسفي مردي بود كه اعتقاد به زندگاني ساده داشت. به عقيده او، معاش هر كس بايد از طريق كار مفيد تامين شود و «فدائيان» عمدتاً كشاورز بودند.
منابع مطالب دوبخش بالا : www.iranianshistoryonthisday.com
روزگار
بسياري از مردم از راه خواندن داستان و تماشاي فيلم سينمايي با قصه «ايرن سنگدل» آشنا هستند و همين شهرت باعث شده است كه رسانه ها هفتم ژوئيه هر سال به مناسبت سالگرد قساوت او به آن اشاره كنند كه اين بار خبر از دوباره سازي فيلم سينمايي پر بيننده و عبرت آموز مربوط كرده اند. ماجرا به صورتي كه در تاريخ آمده از اين قرار است: هفتم ژوئيه سال ۷۹۷ ميلادي، ايرن كه پس از مرگ شوهرش «لئون» چهارم، نايب السلطنه روم شرقي شده بود تا پسرش به سن لازم براي پادشاهي برسد و سلطنت را به او بسپارد، تحت تاثير حس خودخواهي، فرزند را كور كرد كه تا آخر عمر قدرت را در دست داشته باشد.يك روز پيش از اين واقعه، ژنرالهاي ارتش و مقامات تراز اول كشوري در ملاقاتي به «ايرن» توصيه كرده بودند، حال كه سن پسرش به نصاب معين رسيده است بهتر است كه اختيارات را به او بدهد .
ايرن بعداً چون متوجه محبوبيت « پادشاه نابينا» كه به نام كنستانتين ششم تاجگذاري كرده بود ميان مردم و ارتش شد او را ترغيب به گرفتن زن دوم كرد و سپس محرمانه قضيه را به سران كليسا اطلاع داد و آنان را وادار به تكفير فرزند كه آيين مسيح را ناديده گرفته است كرد. اما، دسيسه هاي او بر ارتش فاش شد و ژنرالها، وي را مجبور به كناره گيري كردند كه بعداً چون خانه نشيني، او را كه تشنه بيقرار قدرت بود رنج مي داد خودكشي كرد.
پرسش پزشكي
از دكتر گريفيت سئوال شده است كه آيا بيماري هپاتيت نوع « ب » تنها از راه مايعات بدن بيمار به فرد ديگر منتقل مي شود و او پاسخ داده است كه از طريق هواي محيط كوچك كه بيمار در آن سرفه و يا عطسه كند نيز مي تواند به ديگري منتقل شود.

داستانك
تأخير
- دير آمدي!
- نه، تو زود آمدي!
- زود آمدم كه بيشتر تو را ببينم.
- پس خيلي دير آمده ام. مرا ببخش!
محمود اكبري

گشتي در دنياي خبرها
دردسرهاي مراجعه به بيمارستان
سيدني: در سال ۱۹۹۶ يك جاني در استراليا به نام «مارتين برايانت» ۳۵ نفر را در اين كشور به قتل رساند و به حبس ابد محكوم شد.
چند روز پيش، اين زنداني با يك زنداني ديگر درگير شد و آن زنداني به صورت مارتين مايع شوينده پاشيد. به همين دليل مسئولان زندان وي را به يك بيمارستان محلي انتقال دادند تا درمان لازم روي او صورت گيرد. در پي انتشار اين خبر مردم استراليا و مطبوعات اين كشور به شدت نسبت به بيرون آمدن اين جنايتكار از زندان معترض شدند.
آنها معتقدند كه براي يك درمان ساده كه امكان انجام آن داخل زندان هم وجود داشت نبايد جنايتكاري چون مارتين را به ميان شهروندان بازگرداند.
تبعيض نژادي در فرش فروشي
لستر: صاحب يك فرش فروشي در انگليس به اتهام تبعيض نژادي بايد در دادگاه حاضر شود.
در هنگام برگزاري ديدار دو تيم انگليس و آرژانتين در جريان رقابت هاي جام جهاني ۲۰۰۲، كاركنان اين فروشگاه از رئيس خود درخواست كردند به آنها اجازه دهد اين بازي را به طور مستقيم از تلويزيون تماشا كنند. صاحب فروشگاه پس از پيشنهاد كارمندان اعلام كرد تنها كارمندان سفيدپوست اجازه تماشاي مسابقه را دارند و كارمندان سياهپوست بايد به كار ادامه دهند. در پي اين تبعيض نژادي، يكي از كارمندان سياهپوست به دادگاه شكايت كرد اما بلافاصله از محل كار خود اخراج شد.
سرقت دلخراش
منچستر: ديروز هنگامي كه يك خانم ۵۲ ساله در انگليس مشغول قرار دادن خريدهاي خود در داخل صندوق عقب خودرواش بود، ناگهان يك سارق بي رحم پشت فرمان خودرو پريد تا وسيله نقليه اين خانم را به سرقت ببرد. صاحب خودرو نيز كه شوكه شده بود تلاش كرد از فرار سارق جلوگيري كند، اما دزد ناجوانمرد با شدت هرچه تمامتر روي پدال گاز فشار آورد و زن نگون بخت را زير گرفت و كشت.
طلاق ۲۱۰ ميليون پوندي
نيويورك: همسر رئيس سابق شركت جنرال الكتريك در پي جدايي همسرش صاحب ۲۱۰ ميليون پوند پول نقد شد.
هنگامي كه همسر رئيس سابق شركت جنرال الكتريك متوجه شد كه شوهر ۶۷ ساله اش با يك روزنامه نگار مشهور آمريكايي رابطه نامشروع دارد، به دادگاه شكايت و درخواست طلاق كرد كه ديروز قاضي پرونده رأي داد كه شوهر بي وفاي اين خانم بايد معادل ۲۱۰ ميليون پوند پول نقد به وي بپردازد.
سارق ناشي
پاريس: ديروز يك جوان ۲۶ ساله در شهر پاريس تصميم گرفت از يك مغازه سرقت كند. به همين دليل با خريد اسلحه قلابي وارد مغازه اي در مركز شهر پاريس شد و از صندوقدار مغازه خواست، تمام پول هاي موجود را در اختيار او قرار دهد. اما فروشندگان مغازه بلافاصله متوجه سلاح قلابي سارق شدند و او را دستگير كردند. اما چرا فروشندگان متوجه شدند كه سلاح سارق غيرواقعي است؟ زيرا سارق نگونبخت بدترين مغازه ممكن را براي دستبرد زدن انتخاب كرده بود: يك مغازه اسلحه فروشي.
پيرزن و توپ نقره اي
لندن: يك شركت توليدكننده مواد شوينده اعلام كرده بود، تعداد ۱۰ توپ نقره اي  داخل محصولات خود قرار داده است و هر خريداري كه يكي از اين توپ هاي نقره اي را ارائه كند مبلغ ۵ هزار پوند جايزه نقدي دريافت خواهد كرد.
از قضا، داخل جعبه پودرماشين لباسشويي يك خانم ۷۵ ساله، يك توپ نقره اي نمايان شد اما پيرزن به دليل ديد كم چشمانش از نگاه اول متوجه اين موضوع نشد و پودر را داخل مخزن ماشين لباسشويي خالي كرد. اما پس از اينكه ماشين چند دقيقه كار كرد، وي متوجه اين خطاي بزرگ شد و توپ نقره اي را از داخل ماشين لباسشويي بيرون آورد. اما چون بر اثر شستشو، رنگ نقره اي توپ از بين رفته بود، شركت توليدكننده حاضر نشد جايزه پيرزن را پرداخت كند.
سارق و آزمايش خون
لندن: دو سال قبل مردي خود را داخل جعبه اي بزرگ در فرودگاه هيترو شهر لندن پنهان كرد تا كاركنان فرودگاه جعبه را به قسمت بار هواپيما انتقال بدهند و او بتواند وارد هواپيما شود و با تهديد مسافران، پول خوبي به جيب بزند.
اما در حين انتقال جعبه بزرگ به داخل هواپيما، جعبه روي باند فرودگاه واژگون شد و در هم شكست به همين دليل سارق از داخل جعبه بيرون آمد و پا به فرار گذاشت. در حين خروج سارق از جعبه، دست وي خراش برداشت و مقداري از خون دستش روي جعبه ريخت به همين دليل پليس از نمونه خون وي آزمايش A.N.D بعمل آورد. از قضا چند روز پيش، همين مرد در حين سرقت دستگير شد و پليس با به عمل آوردن آزمايش A.N.D متوجه شد كه اين سارق همان مردي است كه از فرودگاه گريخته بود.
به همين دليل قاضي وي را به تحمل سه سال حبس محكوم كرد.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۳و۹ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۲۰ و ۴۶ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴و۹ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۵ و ۵۵ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
* نمايشگاه گروهي از نقاشان / نگارخانه شفق (فرهنگسراي دانشجو) / تا ۲۱ تيرماه / از
* نمايشگاه گروهي از نقاشان / نگارخانه شفق (فرهنگسراي دانشجو) / تا ۲۱ تيرماه / از ۸ صبح تا ۸ عصر / يوسف آباد، خيابان ۲۱، پارك شفق / ۸۵۵۴۰۱۶
*نمايشگاه نقاشي هاي هاله قاسمي نژاد / گالري سيحون / از ۲۱ تا ۲۶ تيرماه / ۱۰ صبح تا ۷ عصر / خيابان خالداسلامبولي، كوچه ۴، پلاك ۳۰ / ۸۷۱۱۳۰۵
*نمايشگاه نقاشي مهدي هنرمندراد / نگارخانه نقش جهان / از ۱۹ تا ۲۴ تيرماه / ۱۰ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ عصر / خيابان ولي عصر، خيابان زعفرانيه، نبش خيابان پرزين بغدادي، تماشاگه زمان / ۲۴۱۸۴۹۰ - ۲۴۱۸۶۴۱

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
همشهري اقتصادي
شناسنامه
روزنامك
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |