يكشنبه ۲۹ تير ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۱۲ - July .20, 2003
مَنْ كَرُمَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ هَانَتْ عَلَيْهِ شَهَوَاتُهُ.
هر كه خود را بزرگوار ديد شهوتهايش در ديده وي خوار گرديد.
علي بن ابيطالب(ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
گفت برخيز كه آن خسرو شيرين آمد
سحرم دولت بيدار به بالين آمد
تا ببيني كه نگارت به چه آيين آمد
قدحي دركش و سرخوش به تماشا بخرام
رئيس كانون كارگردانان:
اكران فيلم خارجي ناموفق بود
005040.jpg
عليرضا رييسيان ، رييس كانون كارگردانان سينماي ايران طي گفت وگويي درباره  روند جلسات اخير كانون به سوالات خبرنگاران سينمايي پاسخ داد .
وي با اشاره به اين مطلب كه برنامه هاي معاونت سينمايي به دستمان نرسيده ولي به طور كلي صحبت هايي را با معاونت سينمايي داشته اند اظهار داشت: خوشبختانه در ۸۰ درصد برنامه اي كه كانون كارگردانان اسفندماه سال گذشته به آقاي حيدريان داد به توافق رسيديم و بخشي از آن شروع شده است.
عليرضا رييسيان به مهمترين طرح هايي كه توسط كانون ارايه شده و به مرحله اجرا رسيده گفت: حمايت عام از تمام فيلم هايي كه پروانه ساخت مي گيرند پيشنهاد كانون بود و مساله بعدي گرفتن وام تبصره ۳ توسط كارگردانان كه ضمانت اجرايي را خودشان برعهده بگيرند.
وي معتقد است اين امتيازي بوده كه سالها اتفاق نمي افتاده و از امتياز برخي از كارگردانان صاحب نام استفاده مي شده و وام را تهيه كنندگان مي گرفتند.
وي در ادامه گفت: اگر شوراي پروانه ساخت تشخيص بدهد اين وام به كارگردان تعلق مي گيرد كف ۲۰ ميليوني و يك سقف ۳۰ ميليوني دارد و اگر كارگردان و تهيه كننده الف باشند بدون خواندن سناريو ۳۰ ميليون به آنها پرداخت مي شود .
وي در پاسخ به اينكه وام تبصره ۳ در چه جهتي قرار است به كارگردانان داده شود گفت: يك سينماي مطلوب زماني اتفاق مي افتد كه هر كس در جايگاه تعريف شده حرفه اي خودش انجام وظيفه بكند اما طي اين سالها خيلي از تهيه كنندگان بدون داشتن تضمين هاي مالي مناسب، مبادرت به ساخت فيلم كردند و از امتيازاتي كه دولت براي فيلم قرار مي داد به نفع سرمايه گذاري خودشان استفاده مي كردند.
عليرضا رييسيان به پيشنهادهاي ديگر كانون كارگردانان اشاره كرد و گفت: كارگردانان اول، حتما بايد مشاور كارگردان داشته باشند و در واقع كساني مبادرت به امر فيلمسازي حرفه اي كنند كه رابطه  روشني با كانون كارگردانان داشته باشند.
رييس كانون كارگردانان در ادامه، با تاكيد بر اينكه پيش از اين نظرشان را درباره اكران فيلم خارجي به مسئولين گفته بودند،به ايسنا گفت: شاهد هستيم كه اين نظر دقيق، درست و كارشناسي بود و اكران فيلم خارجي نتوانست موفقيتي داشته باشد.

هيأت هاي انتخاب و داوري آثار چهارمين دوسالانه عكاسي انتخاب شدند
005045.jpg
چهارمين دوسالانه عكاسي، بهمن ماه سال جاري در تهران برگزار مي شود.
بهمن جلالي - دبير چهارمين دوسالانه عكاسي - به ايسنا گفت: به دعوت موزه هنرهاي معاصر تهران و شوراي سياستگذاري چهارمين دوسالانه عكاسي، در چهار نشست، دو هيأت انتخاب و داوري آثار عكاسي انتخاب شدند.
وي اعلام كرد: فرشيد مثقالي، مهران مهاجر، سيف الله صمديان و محسن راستاني به عنوان هيأت انتخاب آثار اين دوسالانه معرفي شده اند و مقرر شده است تا تعدادي از اعضاي اين هيأت در جمع هيأت داوري نيز حضور داشته باشند. بنابراين، احمد عالي، فرشيد مثقالي، مهران مهاجر، محمود كلاري، محمد اسلامي راد، عباسي و ستاري به عنوان هيأت داوران چهارمين دوسالانه عكاسي معرفي شدند. به گفته جلالي، مكان برپايي اين دوسالانه مشخص نشده است و در نشست امروز شرايط شركت، چگونگي ارائه و نوع آثار، مشخص و در اطلاعيه اي به صورت عام اعلام مي شود. اين دوسالانه، امسال پس از پنج سال توقف، برگزار مي شود.

دو فيلم ايراني در جشنواره برزيل
005035.jpg
فيلمهاي كوتاه «كشتي نوح» ساخته سودابه باباگپ و «باد سرخ» ساخته علي محمد قاسمي از توليدات انجمن سينماي جوانان ايران در جشنواره بين المللي «سائوپولو» به نمايش درمي آيد.
چهاردهمين جشنواره بين المللي فيلمهاي كوتاه سائوپولو از ۶ تا ۱۵ شهريورماه در برزيل برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي انجمن سينماي جوانان، در اين جشنواره فيلمهاي داستاني، مستند، انيميشن و تجربي در قطع هاي ۱۶ و ۳۵ ميليمتري نمايش داده مي شود.

كميته حمايت از فيلم هاي دفاع مقدس تشكيل مي شود
«حبيب الله  كاسه ساز» تهيه كننده  سينما گفت : كميته  ويژه  حمايت  ازفيلمهاي  دفاع  مقدس  تا اواسط مردادماه  در بنياد سينمايي  فارابي  تشكيل مي شود.
مديرعامل  بنياد سينمايي  فارابي  پيشتر در حكمي كاسه ساز را به  عنوان رئيس  گروه  سينماي  دفاع  مقدس  در اين  بنياد منصوب  كرد.
وي در گفت  وگو با ايرنا، بررسي  شيوه هاي اجرايي  حمايت  از فيلمهاي  دفاع  مقدس  را ازجمله  اهداف  گروه  سينماي  دفاع مقدس  بيناد سينمايي  فارابي  عنوان  كرد.
كاسه ساز، حمايت  از نمايش  فيلمهاي  دفاع  مقدس  را از ديگر اهداف  گروه سينمايي  دفاع  مقدس  برشمرد و گفت : بايد شرايطي  ايجاد شود كه  فيلمهاي  ارزشي همچون  ساير آثار سينمايي ، امكان  نمايش  داشته  باشند.

نخستين دفترچه بيمه براي دو عضو خانه موسيقي
دو خواهر هنرمند موسيقي دان اولين دفترچه هاي بيمه سازمان تامين اجتماعي را دريافت كردند.
پس از ماهها پي گيري و با تلاش «خانه موسيقي» و پشتيباني معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، موسسه توسعه فرهنگ و هنر و معاونت فني سازمان تامين اجتماعي اولين دفترچه هاي بيمه تامين اجتماعي دو خواهر هنرمند موسيقيدان صادر شد اين نوع بيمه تمام شرايط يك بيمه شده را دارد و شامل بازنشستگي هنرمندان موسيقيدان نيز مي شود.

فراخوان هفتمين مسابقه بين المللي عكاسي ايتاليا
آژانس  عكس  ايران  با انتشار جزييات  فراخوان  هفتمين  مسابقه  بين المللي  عكاسي  فرانسيسكو فرونو، تنديس  مرد و دريا ايتاليا ۰۰۳ ۲، از علاقه مندان  خواست  آثار خود را تا ۳۱ شهريور به  اين  آژانس  ارسال  كنند.
به  گزارش  روابط  عمومي  انجمن  سينماي  جوانان ، شركت  در اين  مسابقه  براي  همه  عكاسان  حرفه اي  و آماتور جهان  آزاد است  و مسابقه  در دو گروه  عكس  رنگي  با موضوع  آزاد و عكس  رنگي  با موضوع  مرد و دريا برگزار مي شود.
از هر عكاس  چهار عكس  پذيرفته 
مي  شود و اندازه  عكس  ها بايد ۳۰ در ۴۰ سانتي  متر باشد.
جوايز مسابقه  شامل  مدال  فياپ ، فياف  و كاپ  كريستال  است  كه  به  پنج  نفر برگزيده  در هر بخش  اهدا مي شود.
علاقه مندان  بايد آثار خود را به  آژانس  عكس  ايران  واقع در تهران ، خيابان  گاندي ، خيابان  نوزدهم ، شماره ۲۰، انجمن  سينماي  جوانان  ايران  تحويل  دهند .

دومين نمايشگاه بزرگ هنري در خانه هنرهاي ايراني
خانه هنرهاي ايراني در نظر دارد، دومين نمايشگاه هنرهاي تجسمي را به منظور اشاعه فرهنگ غني ايراني و پاسداشت ساحت مقدس هنر اسلامي از سه شنبه ۱۴ مرداد به مدت يك ماه برگزار كند.
اين نمايشگاه شامل خط و نقش، نقاشي خط، خوشنويسي، گرافيك و مجموعه اي از آثار گرايش هاي نوين است.
به همين منظور از كليه هنرمندان دعوت شده براي غني تر شدن سنت فرهنگي هنري و تجلي شكوه هنر ايراني با ارسال آثار خود در اين نمايشگاه شركت كنند. شركت كنندگان اين نمايشگاه عضو هنري اين مجموعه محسوب مي شوند.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


روزنامك
يادگار
محمدعلي ميرزا شاه مخلوع قاجار با حمايت روسيه به منظور پس گرفتن تاج و تخت، ۲۸ تيرماه ۱۲۹۰ با سپاهي وارد گرگان شد تا از آنجا به تهران آيد. در تهران، محمد ولي خان تنكابني رئيس الوزراء وقت از ترس به انگليسي ها نزديك شد و چند رجل هوادار انگلستان از جمله وثوق الدوله را وارد كابينه كرد.
*پس از سه هفته بازي دپپلماتيك به منظور اغفال رضاشاه ، پس از رسيدن نيروهاي انگليسي مستقر در هند به عراق ، ۲۸ تيرماه ۱۳۲۰ لندن و مسكو چهره عوض كردند و به تهران «التيماتوم» دادند كه بي درنگ و بدون چون و چرا آلماني ها را از خاك خود بيرون كند. ۳۵ روز پس از اين اخطار نيروهاي دوكشور وارد ايران شدند.
* ۲۰ ژوئيه ۱۹۵۲ (۲۹ تير ماه ۱۳۳۱) تهران و بسياري از شهرهاي ايران به حالت نيمه تعطيل درآمده بود. اين وضعيت از چهار روز پيش از اين، از لحظه اي كه اعلام شده بود دكتر مصدق به علت پذيرفته نشدن پيشنهادهايش از سوي شاه كناره گيري كرده و استعفاي او از نخست وزيري پذيرفته شده است به چشم مي خورد. مردم، خشمگين و آماده بپاخيزي بودند. دكتر مصدق كه از شانزدهم تير ماه با مجلس سنا درگيري پيدا كرده بود روز ۲۵ تير ماه از شاه خواسته بود كه علاوه بر تصدي نخست وزيري، وزير جنگ هم باشد كه شاه نپذيرفته بود. همان روز دكتر مصدق استعفانامه خود را براي شاه فرستاد كه در آن تاكيد شده بود چون پيشنهادهاي منطقي و اصولي او كه اجرايشان براي پيروزي مبارزات مردم ايران لازم است، مورد قبول شاه قرار نگرفته است و احساس مي كند كه شاه به او اعتماد ندارد و با اين وضعيت ادامه خدمت موفقيت آميز به وطن ممكن نيست، لذا كناره گيري مي كند. شاه استعفاي مصدق را بدون درنگ پذيرفت و احمد قوام (قوام السلطنه) را مامور تشكيل كابينه كرد و در اعلاميه اي وي را «حضرت اشرف» خواند و تصريح كرد كه به او اعتماد كامل دارد. روز بعد، قوام السلطنه به انتشار اعلاميه سراسر تهديد و بي سابقه خود «كشتي بان را سياستي دگر آمد» دست زد. سيل تلگرام به حمايت از دكتر مصدق از سراسر ايران به تهران روانه شد. همان روز ۲۸ تن از نمايندگان مجلس اعلام كردند كه بدون حضور دكتر مصدق براي ادامه نهضت ملي با فردي ديگر همكاري نخواهند كرد ؛ و كشور متشنج شد. روز ۲۸ تير، قوام با يك اشتباه سياسي ديگر كه درخواست انحلال مجلس از شاه بود بر دامنه تشنج افزود. بازار تعطيل شد و همه جا تظاهرات به راه افتاد و جبهه ملي روز سي ام تير را تعطيل عمومي اعلام كرد. تظاهرات عمومي وسيعي به راه افتاد، از همه جا صداي حمايت از دكتر مصدق بلند بود و درگيري هاي خشونت آميزي روي داد كه به كشته شدن دهها تن منجر شد.
ماندگار
۱۸ ژوئيه،زاد روز نلسون ماندلا، مرد محبوب همه ملتها است . وي در اين روز در سال ۱۹۱۸ به دنيا آمد و به خاطر هدف و معتقداتش ۲۷ سال از عمر خود را در زندان بسر برد. جهانيان هرگز اين اظهارات او را ، در جلسه بيستم آوريل سال ۱۹۶۴ دادگاهي كه محكومش كرد از ياد نمي برند كه گفت : من بر ضد تبعيض هستم ، خواه اين تبعيض از جانب سفيد اعمال شود و يا سياه ـ در اين گوشه از دنيا باشد و يا آن گوشه . من خواهان وجود جوامع آزاد و دمكراتيك هستم كه مردم در اين جوامع با داشتن رفاه و امنيت و برخورداري از شادي و فرصت هاي مساوي ؛ هماهنگ و صميمانه با يكديگر زندگي كنند و براي تحقق اين وضعيت ، تا پايان عمر مبارزه خواهم كرد و آماده ام جانم را در اين راه فدا كنم .
* «ليلا چيتنيس» از قديمي ترين بازيگران صنعت فيلم سينمايي هند ديروز در ۹۳ سالگي درگذشت. وي از دهه ۱۹۳۰وارد كار نمايش و سينما شده بود. معروفترين فيلم او كه در ايران هم روي پرده آمد « آواره » عنوان داشت كه در آن نقش مادر راج كاپور ( بازيگر مرد ) را عهده دار بود . ليلا در بيش از ۴۰ فيلم به ايفاي نقش پرداخت . او سالها پيش از مرگ در مصاحبه اي گفته بود : در زماني كه من وارد كار نمايش شدم ، اين كار در هند به منزله قدم گذاردن در فساد تلقي مي شد . ولي من اعتنا نكردم و به خانواده ام كه از طبقه متوسط بودند گفتم كه بالاخره يك زن بايد دل به دريا بزند و يك روز اين طلسم را بكشد و وارد كار نمايش شود تاذهن ديگران اصلاح گردد و بدانند كه كار نمايش هم حرفه اي است مانند حرفه هاي ديگر و فساد نيست.با فداكاري افرادي نظير «ليلا» صنعت سينماي هند رونق گرفته است به گونه اي «بالي وود » در بمبئي اينك رقيب «هالي وود» لس آنجلس شده است.
*«هارتلي ويليام شاوكراس» بازپرس انگليسي تحقيق از همكاران هيتلر كه برايشان از دادگاه نورنبرگ تقاضاي اعدام كرد پريروز در ۱۰۱ سالگي در گذشت. مقدمه اي كه شاوكراس بر كيفر خواست متهمان دادگاه نورنبرگ نوشت از سوي فاتحان غربي جنگ جهاني دوم به عنوان يك تعريف جامع از جنگ تجاوزكارانه پذيرفته شد و همان سال به صورت يك ضابطه بين الملي در آمد كه صراحت دارد كه جنگ تجاوزكارانه يك جنايت بر ضد همه جهان و انسانيت است. « تاريخ » نشان داد كه واضعان اين تعريف و قاعده تا كنون بارها از آن سوء استفاده كرده و يا نسبت به آن بي اعتنا بوده اند.
منبع مطالب دوبخش بالا: www.iranianshistoryonthisday.com
روزگار
پريروز به داروخانه ها در سراسر جهان هشدار داده شد كه مراقب داروهاي تقلبي وارداتي باشند .« اف. دي . اي» آمريكا و سازمانهاي مشابه در اروپا و چند كشور ديگر اين داروهاي تقلبي را كشف كرده اند . براي مثال : لي پيتور قرص سفيد رنگ پايين آورنده كلسترول يكي از آنهاست كه از نظر شكل و بسته بندي كوچكترين فرقي با داروي اصلي ندارد ، به گونه اي كه داروخانه ها هم در آن ترديد نمي كنند.
پرسش پزشكي
دكتر گات ديروز در پاسخ به يك جوان كه پرسيده بود نسخه اي بدهد كه در طول عمر ، كمتر از والدينش بيمار و رنجور شود گفته است : آب كافي ، خواب كامل و دوري از هرچه كه آرامش خاطر را برهم زند.

داستانك
«رفتن»
با دستاني باز تمامي تن و روانش را سدي كرده بود تا رفتنم را متوقف كند. چشمانش گداخته و موهايش پريشان بود و درهم و برهم حرف مي زد.
خواهش مي كنم به من اعتماد كن. جايي نداري كه بروي، راهي نمانده كه نرفته باشي. من برايت مهربانترين بودم و تو نيز براي من بهترين بودي، آيا اينگونه نبود؟!
دستانش را كنار زدم و رفتم.
سيداحمد عسكري

گشتي در دنياي خبرها
وكيل جاني
لندن: در سال ۱۹۷۷، يك نوجوان در انگليس به جرم چاقو كشي و مجروح كردن يك شهروند به حبس ابد محكوم شد. ۷ سال بعد اين نوجوان به صورت مشروط آزاد شد و جالب اينكه وي درس وكالت خواند و وكالت پرونده هاي جنايي را بر عهده گرفت. ديروز اعلام شد كه اين وكيل ۴۳ ساله قصد جان همسر سابق خود را كرده بود و مي خواست او را با چاقو به قتل برساند كه پسر ۱۸ ساله وي به موقع وارد عمل شد و چاقو را از دست وي گرفت.
قاضي پرونده اين سئوال را مطرح كرده كه سيستم قضايي انگليس چگونه به فردي كه به حبس ابد محكوم شده اجازه داده وكيل پرونده هاي جنايي شود.
پالايش زبان فرانسه
پاريس: در راستاي پالايش زبان فرانسه از واژه هاي انگليسي، دولت فرانسه استفاده از واژه انگليسي «E-mail» را در كليه وزارتخانه ها، اسناد، كتب و سايت هاي اينترنتي اين كشور ممنوع اعلام كرد. از اين پس به جاي آن بايد از واژه فرانسوي «courriel» استفاده شود.
كلاس زبان به خاطر فيل ها
استكهلم: امسال هنگامي كه زوج سلطنتي كشور سوئد به تايلند سفر كردند، پادشاه تايلند دو فيل بزرگ به آنها هديه داد اما اين فيل ها، زبان سوئدي را متوجه نمي شوند. به همين دليل قرار است دو مأمور باغ وحش از سوئد به تايلند سفر كرده و زبان تايلندي بياموزند.
اين فيل ها هنگامي كه در تايلند زندگي مي كردند، دستورات مأموران باغ وحش را كه به زبان تايلندي صحبت مي كردند كاملا متوجه مي شدند اما چون با زبان سوئدي بيگانه هستند، كوچكترين توجهي به فرمان مأموران باغ وحش سوئدي نمي كنند.
سرقت كيسه زباله
ملبورن: دو سارق مسلح در استراليا، دو كيسه مملو از زباله را به سرقت بردند.
نيمه شب جمعه گذشته، يكي از كارگران يك جايگاه پمپ  بنزين در ملبورن در حالي كه دو كيسه مملو از زباله را در دست داشت از جايگاه پمپ بنزين خارج شد كه در همين حين، يك خودرو كه دو مرد مسلح در آن قرار داشتند مقابل كارگر توقف كرد و سارقان مسلح، كارگر را تهديد كردند، كيسه ها را در اختيار آنان قرار دهد. با آنكه كارگر پمپ بنزين بارها تكرار كرد، داخل كيسه ها، فقط زباله است، سارقان كيسه ها را از وي گرفتند و از محل حادثه گريختند.
به گفته پليس، سارقان تصور مي كردند، داخل كيسه ها، اسكناس وجود دارد.
محروميت  قاضي متخلف
نيوجرسي: يك قاضي در نيويورك براي هميشه از ارتباط مستقيم با مراجعه كنندگان به دادگاه محروم شد.
چندي پيش يك خانم لبناني كه ۱۴ سال قبل از لبنان به آمريكا مهاجرت كرده بود دو برگ جريمه از پليس راهنمايي و رانندگي نيويورك دريافت كرد. او كه به اين برگه ها اعتراض داشت به دادگاه مراجعه كرد اما قاضي در برخورد اول از وي پرسيد: آيا شما تروريست هستيد؟
اين برخورد ناپسند قاضي باعث شد تا خانم لبناني عليه قاضي شكايت كند كه پس از بررسي اين شكايت قاضي متخلف براي هميشه از ارتباط مستقيم با مراجعه كنندگان محروم شد.
باج گيري
برلين: چندي پيش يك مرد ۳۴ ساله خود را از يك فروشگاه لوازم الكترونيكي بازخريد كرد و پس از دريافت كليه حقوق خود، روي صاحب فروشگاه را بوسيد و از او براي هميشه خداحافظي كرد.
اما چند روز قبل، همين مرد با ارسال نامه اي به صاحب فروشگاه او را تهديد كرد در صورتي كه ۳۰ هزار يورو به حسابش واريز نكند، فساد مالياتي فروشگاه را افشا خواهد كرد.
البته ارسال كننده نامه خود را به عنوان فردي ناشناس معرفي كرد و تنها شماره حساب بانكي خود را در نامه ذكر كرده بود با اين حال پليس بلافاصله وي را شناسايي و دستگير كرد.
گربه اي كه زنداني شد
نيويورك: پليس نيويورك، گربه اي يكساله را پشت ميله هاي زندان انداخت.
هنگامي كه پليس در حال بازرسي ايستگاههاي مترو بود، به يك نوازنده گيتار برخورد كرد كه همراه با گربه اش قصد سوار شدن به قطار را داشت.
با توجه به اينكه، حمل حيوان خارج از قفس در شبكه مترو، جرم محسوب مي  شود، پليس نوازنده و گربه اش را جريمه و به زندان منتقل كرد.
به گفته شهروندان نيويورك،  مقامات اين شهر براي جبران كسري بودجه عمومي خود به هر بهانه اي شهروندان را جريمه مي كنند. چندي پيش يك مرد به دليل نشستن روي بشكه شير و يك خانم به دليل بلند صحبت كردن جريمه شدند.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۳و۱۱ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۲۰ و ۴۰ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴و۲۰دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت۶ و۴ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
* گالري هفت ثمر: نمايشگاه نقاشي آرزو زيبايي و موناطحاني/ تا اول مرداد/ خيابان مطهري، كوه نور، كوي پنجم، شماره ۲۵/ تلفن: ۸۷۳۱۴۰۳
* گالري آتشزاد: نمايشگاه نقاشي آبرنگ لادن اورنگي/ از ۲۸ تير تا دوم مرداد/ خيابان ولي عصر، نرسيده به ونك، توانير، ساختمان ۴۳/ تلفن: ۸۸۸۴۴۰۷
* نگارخانه پاسارگاد: نمايشگاه نگارگري محمد حوريان/ تا ۳۱ تير/ خيابان دولت، نرسيده به چهار راه قنات، جنب داروخانه اكسير، كوچه سلمي، پلاك ۲۶/ تلفن: ۲۵۴۰۴۰۷
* نگارخانه تهران: نمايشگاه تصويرسازي و چاپ گروهي از هنرمندان/ تا ۳۱ تير/ خيابان انقلاب، خيابان قدس، ضلع شرقي دانشگاه تهران/ تلفن: ۶۱۱۲۴۹۵
* نگارستان شاهد: نمايشگاه نقاشان معاصر كشور (گنجينه موزه شهدا)/ ۳۰ تير تا هفتم مرداد/ خيابان جمهوري اسلامي، خيابان بابي ساندز/ تلفن :۶۷۲۶۸۲۲

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
شناسنامه
روزنامك
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |