يكشنبه ۲۹ تير ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۱۲ - July .20, 2003
آموزش و پرورش برنامه اي براي استخدام نيرو ندارد
گروه علمي فرهنگي: وزير آموزش  و پرورش  گفت : هيچ  برنامه اي  براي  استخدام  نيرو در آموزش  و پرورش  نداريم .
«مرتضي  حاجي » كه  روز شنبه  در ميزگرد اداري  و مالي  و استفاده  بهينه  از منابع  در بيست  و يكمين  اجلاس  رئيسان  آموزش  و پرورش  در كانون  پرورش  فكري كودكان  و نوجوانان  سخن  مي گفت ، افزود: مفهوم  حق التدريس  در آموزش  و پرورش تغيير كرد و معلمان  حق التدريس  از طريق  قرارداد خريد خدمت  آموزشي ، جذب   اين  وزارتخانه  مي شوند.
وي  اظهار داشت : به  نيروهاي  حق التدريس  گفته  شده  است ، به   اين  شغل  به عنوان  يك  اشتغال  دائمي و مستمر نگاه  نكنند.
حاجي  گفت : معلمان  حق التدريس  براساس  ساعات  كار، حق الزحمه  دريافت  مي كنند و در جذب  آنها، شايستگي  معيار و ملاك  خواهد بود.
حاجي توضيح  داد: آموزش  و پرورش ، تواناترين  افراد را به  عنوان نيروهاي  حق التدريس  انتخاب  خواهد كرد و از طريق  خريد خدمت ، آنها را به همكاري  دعوت  مي كند. وي  گفت : جذب   اين  گونه  معلمان  (حق التدريس ) در آموزش  و پرورش  به  منزله استخدام  تمام  وقت ،
پاره  وقت  و پيماني  نيست .
وزير آموزش و پرورش همچنين طي سخناني در بيست ويكمين اجلاس رؤساي آموزش و پرورش كشور از مشكل كسري بودجه در اين وزارتخانه خبر داد و گفت: آموزش و پرورش هنوز به مطالبات فرهنگيان به طور كامل پاسخ نداده است.
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش مرتضي حاجي همچنين به اختلاف ميان وزارت آموزش و پرورش و سازمان مديريت و برنامه ريزي اشاره كرد و گفت: ديدگاه ما اين است كه آموزش و پرورش بايد به توسعه كمي و كيفي تعليم و تربيت بپردازد و بر اين اساس بودجه بگيرد ولي سازمان مديريت و برنامه ريزي بر اين باور است كه ما بايد فقط به اندازه بودجه تخصيصي، آموزش و پرورش را گسترش دهيم. وي همچنين با «تبعيض آميز» خواندن مصوبه هيأت دولت درخصوص افزايش حقوق كاركنان رياست جمهوري و سازمان مديريت و برنامه ريزي گفت: پس از اين مصوبه آموزش و پرورش خواستار تعميم آن به فرهنگيان شد كه در نهايت به دليل كمبود اعتبارات اين مصوبه كلي لغو شد.
دكتر حسن الحسيني نيز كه در مراسم افتتاحيه بيست و يكمين اجلاس رؤساي آموزش و پرورش سراسر كشور سخن مي گفت هدف از برگزاري اين گردهمايي را بررسي و تدوين سياستهاي جاري و آتي آموزش و پرورش دانست و افزود: در اين اجلاس نزديك به ۸۰۰ نفر از مديران عالي و مياني وزارت آموزش و پرورش طي سه روز به مرور اهداف، برنامه ها، فرصتها، تهديدها، امكانات و محدوديتهاي دستگاه تعليم و تربيت خواهند پرداخت.
رئيس بيست و يكمين اجلاس رؤساي آموزش و پرورش كشور گفت: در اين اجلاس علاوه بر تشكيل كميسيون هاي تخصصي، تعداد ۹۷تجربه برتر مديران آموزش و پرورش ارائه خواهد شد.

تمديد زمان ارسال طرح به جشنواره جوان خوارزمي
گروه علمي فرهنگي: مدير اجرايي  جشنواره  جوان   خوارزمي اعلام  كرد، مهلت  ارسال  طرح ها در دو بخش  دانشجويي  و آزاد تا ۲۰ مرداد ماه  سال جاري  تمديد شد.
هدايت  الله  جمالي  پور روز شنبه  با بيان  اينكه  اين  تمديد شامل  بخش  دانش آموزي  نمي شود افزود: مهلت  ارسال  طرح ها به  بخش  دانش  آموزي  ۳۰ خرداد ماه پايان  يافت  و تمديد نمي شود.
وي  افزود: دانشجويان  مي توانند طرح ها و پايان  نامه هاي  دوره هاي كارشناسي ، كارشناسي  ارشد و دكتراي  خود را در اين  جشنواره  به  عنوان  طرح ارائه  دهند.
جمالي  پور گفت : دانشجويان  علاقه مند به  شركت  در جشنواره  مي توانندپرسشنامه  شركت  در جشنواره  را از حوزه  معاونت  پژوهشي  دانشگاه  محل  تحصيل خود دريافت  كنند و پس  از تكميل ، آن را به  انضمام  طرح  خود به  دبيرخانه جشنواره  ارسال  كنند.
متقاضيان  آزاد نيز مي توانند به  دبيرخانه  جشنواره  واقع  در خيابان  انقلاب ، نبش  خيابان  فلسطين ، شماره  ۱۱۸۸ معاونت  پژوهشي  وزارت  علوم  تحقيقات و فناوري  - مركز تحقيقات  علمي كشور مراجعه  و پرسشنامه  شركت  در اين جشنواره  را دريافت  كنند و پس  از تكميل  به  همراه  طرح  خود به  دبيرخانه جشنواره  ارسال  كنند.

گورستان سه هزار ساله خرند كاوش مي شود
گروه علمي فرهنگي: دومين فصل كاوش محوطه تاريخي گورستان گندآب خرند در ۵۱ كيلومتري شمال شهرستان سمنان مربوط به هزاره اول قبل از ميلاد با حضور هيأتي از باستان شناسان سازمان ميراث فرهنگي آغاز شد.
تداوم كاوش در گورستان و در محل استقرار اقوام ساكن به منظور دستيابي به اطلاعات بيشتر از نحوه زندگي كردن و اعتقادات و نيز هنرهاي معماري، فلزكاري، سفالگري و... اين اقوام از اهداف اين فصل كاوش به شمار مي رود.
عبدالمطلب شريفي سرپرست هيأت باستان شناسان با اعلام اين خبر گفت: اين محوطه شامل محل استقرار و گورستان اقوام ساكن در بررسي و شناسايي آثار فرهنگي تاريخي شهرستان سمنان شناسايي شده است.
در اولين فصل كاوش در سال گذشته ۲۴ گور شامل ۱۱ گور مردانه، ۹ قبر زنانه و ۴ گور كودكانه با آثاري سفالي و اشياي فلزي، آلات جنگ، اشياي تزييني حاوي اطلاعاتي در زمينه آيين هاي تدفين، اعتقاد به دنياي پس از مرگ، ارتباط با ديگر اقوام و... شناسايي شد.

كتابخانه هاي عمومي به امكانات ديداري و شنيداري مجهز مي شوند
گروه علمي فرهنگي: دبيركل هيأت امناي كتابخانه هاي عمومي كشور اعلام كرد: كتابخانه هاي عمومي كشور به امكانات ديداري و شنيداري مجهز مي شوند.
«محمدحسين ملك احمدي» روز شنبه در گفتگو با ايرنا در شاهرود با اشاره به اينكه كتابخانه هاي كشور بايد با پيشرفت هاي جهاني همراه شوند، گفت: در يك برنامه بيست ساله كتابخانه هاي عمومي كشور با برنامه سال ۲۰۲۰ ساير كشورها و نيز برنامه هاي سازمان جهاني كتابداري هماهنگ مي شوند.

مسجدجامعي خواستار توقف ساخت و ساز در جهان نما شد
گروه علمي فرهنگي: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نامه اي از استاندار اصفهان خواست تا ضمن متوقف كردن ساخت و ساز پروژه «جهان نما» ضوابط اعلام شده توسط سازمان ميراث فرهنگي كشور در مورد وضعيت فعلي اين پروژه اعمال گردد.
به گزارش روابط عمومي فرهنگ و ارشاد اسلامي، احمد مسجدجامعي در نامه خود به سيدمحمود حسيني نوشته است: با عنايت به تذكر اكيد رياست جمهوري و مصوبه كار گروه فرهنگ و هنر استان اصفهان مبني بر انجام مصوبه سازمان بين المللي يونسكو در مورد ساخت و ساز پروژه «جهان نما» و به منظور جلوگيري از اقدام آتي آن سازمان جهت حذف نام ميدان امام اصفهان از فهرست آثار جهاني و قرار دادن آن در فهرست آثار در معرض تهديد دستور فرمائيد با توجه به ضوابط نگهداري آثار فرهنگي كه در فهرست جهاني يونسكو ثبت شده اند، مسئولان ذيربط از انجام هرگونه اقدام خلاف و مغاير با مصالح و حيثيت جمهوري اسلامي جلوگيري كنند.

علمي فرهنگي
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |