چهارشنبه۱۲ شهريور ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۵۶ - Sep.3, 2003
در جلسه شوراي شهرتهران تصويب شد
خيابان هاي تهران شماره گذاري مي شود
گروه شهري: شوراي اسلامي شهر تهران ديروز طي مراسمي از قهرمانان تيم ملي فوتسال و اعضاي تيم ملي كشتي آزاد اعزامي به مسابقات جهاني تجليل كرد.
رئيس شوراي شهر در اين مراسم كه در صحن علني شورا برگزار شد با تقدير از ورزشكاران گفت: قهرمانان ورزشي، باعث ايجاد انگيزه در جوانان و گرايش بيشتر آنان به ورزش مي شوند. مهندس مهدي چمران گرايش جوانان به ورزش را امري مهم دانست و خواستار سرمايه گذاري بيشتر در اين زمينه شد.
حسن بيادي نايب رئيس شورا نيز ضمن تأكيد بر لزوم ترويج فرهنگ پهلواني در ميان ورزشكاران گفت: آسيب هاي اجتماعي به سمت جوانان و به ويژه قهرمانان هجوم آورده است كه اميدواريم در اين زمينه مسايل معنوي توسط مسئولان امر ورزش بيشتر مورد توجه قرار گيرد.
نامگذاري ميداني به نام آيت الله حكيم
شوراي شهر همچنين در جلسه ديروز يك طرح ۲ فوريتي را تصويب كرد كه به موجب آن شهرداري موظف است ظرف ۱۵ روز نسبت به ارائه لايحه نامگذاري يكي از ميادين و خيابان هاي اصلي تهران به نام آيت الله سيدمحمدباقر حكيم به شوراي شهر اقدام كند.
رئيس شورا، هنگام بررسي اين طرح ضمن محكوم كردن ترور آيت الله حكيم گفت: شهادت آيت الله حكيم قطعاً در سرنوشت مردم عراق به ويژه شيعيان تأثيرگذار مي باشد.
چمران در عين حال افزود: پيشنهادهايي در ارتباط با تغيير نام ميدان آرژانتين در پاسخ به حركت هاي سياسي و جهت دار قضايي آن كشور مطرح شده است كه البته نياز به رايزني با وزارت خارجه دارد.وي گفت: از وزارت خارجه مي خواهيم در اين زمينه همانگونه كه رئيس جمهور شجاعانه با اين موضوع برخورد كرد قاطع تر عمل كند.
شوراي شهر همچنين يك فوريت طرح الزام شهرداري به ارائه لايحه نامگذاري يكي از ميادين خيابان هاي تهران به نام شهيد اسدالله لاجوردي را تصويب كرد.
از سوي ديگر در ابتداي جلسه اميررضا واعظي آشتياني در نطق پيش از دستور گفت: افرادي از گذشته از امكانات شهرداري بدون هيچگونه مجوز شرعي و عرفي تحت عنوان مدير از جيب شهروندان تهراني بهره مي برند و اين امر را حقوق حقه خود مي دانند.
وي افزود: اخيراً شهردار تهران از اين عده افراد خواسته است كه نسبت به تحويل اموال شهرداري اعم از مسكوني، اداري و تجاري اقدام كنند ولي شنيده مي شود كه با نهايت گستاخي اظهار داشته اند كه اكنون آمادگي تحويل اموال شهرداري را ندارند.
آشتياني ضمن تأكيد بر لزوم بازگرداندن اموال مردم و استيفاي حقوق شهروندان گفت: در غير اين صورت خود را موظف مي دانم فهرست اسامي آنها را با ذكر مشخصات و مواردي كه در تصرف خود دارند به اطلاع عموم برسانم.
طرح نامگذاري معابر تهران
شوراي شهر همچنين در اين جلسه با تصويب طرحي شهرداري را ملزم كرد كه به منظور پيشگيري از بروز مشكلات براي شهروندان تهراني و ارسال بهينه مراسلات و مشخص شدن نشاني ها حداكثر ظرف ۳ ماه با رعايت استانداردها و تجارب موجود نسبت به ارائه لايحه آيين نامه اجرايي و شماره گذاري معابر و گذرگاه ها در تهران اقدام كند.
در اين جلسه همچنين با تصويب طرحي مقرر شد گروهي كارشناس از متخصصان برجسته رشته هاي مختلف زيرنظر شوراي شهر تشكيل شود و با انجام مطالعه و كار تحقيقاتي در زمينه مسايل كلانشهر تهران اعم از اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي به شوراي شهر مشاوره بدهند.
شوراي شهر همچنين يك فوريت طرح اخذ هزينه هاي صدور مجوز احداث و بهره برداري از اماكن خصوصي با كاربري ورزشي را تصويب كرد.

وزارت راه و ترابري اعلام كرد:
آغاز پاكسازي راه هاي پايتخت
012425.jpg
عمليات گسترده پاكسازي راه هاي استان تهران و مبارزه با تخليه كنندگان نخاله، زباله و مصالح ساختماني آغاز شد.
به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي وزارت راه و ترابري؛ ۱۰۰ نفر مأمور اداره كل راه و ترابري استان تهران از تاريخ اول شهريور ماه با ۶۵ دستگاه وسيله نقليه سبك و سنگين در شهرهاي تهران، ورامين، شهريار، كرج و شميرانات باافراد سودجود و عاملان تخليه ضايعات و نخاله حاصل از ساخت و سازها در حاشيه راه هاي منتهي به پايتخت برخورد قانوني خواهند كرد.
برپايه اين گزارش براي اجرايي كردن تبصره چهار ماده شش قانون ايمني راه ها، مأموران وزارت راه و ترابري با همكاري مأموران نيروي انتظامي در قالب گشت هاي راهداري شبانه روزي و همچنين با استقرار اكيپ هاي ثابت در نقاطي از راه ها كه تخليه نخاله بيش از ديگر نقاط است، نسبت به پاكسازي، شناسايي و پيگرد قانوني متخلفان اقدام خواهد كرد.
براين اساس مرتكبان با جرائمي چون تخليه نخاله، زباله و مصالح ساختماني به سه ماه تا دو سال حبس محكوم مي شوند، همچنين كارفرمايان ملزم به تخليه نخاله ناشي از ساخت و سازها، فقط در محلهاي درنظرگرفته شده، خواهند بود.
اين گزارش مي افزايد: وجود ۵۰ شهر و شهرك و مراكز جمعيتي در راه هاي حوزه استحفاظي اداره كل راه و ترابري استان تهران و تخريب و نوسازي ساختمان ها، سبب شده است تا نخاله و ضايعات حاصله از اين گونه ساخت و سازها به وسيله افراد سودجود در حاشيه راه هاي استان تهران تخليه و چهره بسيار نامطلوبي را در راه هاي منتهي به پايتخت به نمايش بگذارد.

نصب تنديس شهيد صيادشيرازي در شمال شرق تهران
012410.jpg
گروه شهري: همزمان با هفته دفاع مقدس، تنديس يادبود امير سپهبد صياد شيرازي با هدف زنده نگه داشتن ياد و خاطره حماسه آفرينان ۸ سال دفاع مقدس توسط شهرداري منطقه ۴ تهران در شمال شرق تهران نصب مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۴ تنديس شهيد صيادشيرازي با بهره گيري از ايده ها، خلاقيتها و ابتكارات هنري هنرمندان و صاحب نظران حداكثر تا ۲۰ شهريور با ارسال آن به واحد زيباسازي شهرداري منطقه ۴ واقع در خيابان شهيد استاد حسن بنا، انتهاي شمس آباد، خيابان شمشاد، جنب بوستان صدف نهايي مي شود و با بهره مندي از مطالعات كارشناسي و ملاحظات زيباسازي و ترافيكي منطقه كه پيش از اين جانمايي شده در (تقاطع رسالت، اتوبان شهيد صياد شيرازي) نصب مي شود.
اين گزارش حاكيست هنرمنداني كه علاقمند هستند در اين حركت فرهنگي مانا و پايدار با ارائه طرحها و ايده هاي خود مشاركت كنند مي توانند حداكثر تا ۲۰ شهريور از طريق ستاد هماهنگي اين اقدام ملي و ارزشمند طرحهاي پيشنهادي خود را به آدرس فوق تحويل نمايند، بديهي است به بهترين پيشنهاد جايزه ارزشمندي اهداء مي شود.
بر اساس اين گزارش، شهرداري منطقه ۴ تهران در نظر دارد در راستاي تجليل از ايثارگران و تلاشگران عرصه دفاع مقدس برنامه هاي ويژه اي را در مقاطع زماني مختلف برگزار كند كه ساخت تنديس و يادمانها از آن جمله اند.

ضايعات وارده به خودرو ها كاهش مي يابد
۱۰ هزار دريچه نصب شده در خيابان هاي تهران همسطح سازي مي شود
012420.jpg
گروه شهري: كليه دريچه هاي  نصب  شده  در خيابان هاي  تهران  كه  حدود ۱۰ هزار مورد برآوردشده اند، به  زودي  همسطح سازي  مي شوند.
به  گزارش  روابط عمومي شهرداري  تهران ،  اين  دريچه ها كه  از سوي  سازمان هاي  خدمات  عمومي به صورت  غيرهمسطح  در خيابان هاي  اصلي  و فرعي  نصب شده اند، در موارد متعددي  باعث  وارد آمدن  ضايعات  به  خودروها يا رهگذران شده اند.
بنابر اين  گزارش ، شهردار تهران  ضمن  تأكيد بر اين  نكته  كه  كار خدمات رساني  به  مردم  از سوي  سازمان هاي  مختلف  نبايد نافي  حقوق  شهروندان  باشد، گفت: عمليات  همسطح سازي  دريچه ها و پل هاي  روي جوي ها بايد در يك  مهلت  دوماهه  انجام شود.
«محمود احمدي نژاد» افزود: در صورت  استنكاف  دستگاه ها و سازمان هاي  دولتي  مسئول  در اين  زمينه ، معاونت  فني  و عمراني  شهرداري  مستقيماً براي  به انجام  رساندن   اين  مهم  وارد خواهد شد. وي  اظهار اميدواري  كرد با تحقق   اين  امر يك  مشكل  ديگر شهروندان  تهراني رفع  شود.

پيوند كليه براي تمامي ايرانيان رايگان است
گروه شهري: مدير عامل  انجمن  خيريه  حمايت  از بيماران  كليوي   ايران  گفت : پيوند كليه  براي  تمام  ايرانيان  مقيم  داخل  و خارج  از كشور ايران  رايگان  است  و دولت  تمامي  هزينه هاي  مربوط را مي پردازد.
مصطفي قاسمي  تأكيد كرد: بيماران  براي  انجام  عمل  جراحي  پيوند كليه ، هيچ  پولي نبايد بپردازند.
وي  افزود: اخيراً مشاهده  شده  گروهي  از افراد سودجو و فرصت طلب  با سوءاستفاده  از درد و رنج  طاقت فرساي  بيماران  دياليزي  به   اين  بهانه  كه  از طريق  برخي  «مجاري  قوي»، هزينه  پيوند كليه  و آزمايشهاي  قبل  از عمل  آنها را كاهش مي دهند و نوبت  عمل را نيز جلو مي اندازند، مبالغ  قابل  توجهي اخاذي  كرده اند.
قاسمي از بيماران  دياليزي  خواست  ضمن  دوري  از اين  قبيل  دلالان  و واسطه هافقط از طريق  واحدهاي  مددكاري  دفاتر اين  انجمن  در سراسر كشور به  رفع  مشكل خود اقدام  كنند.

هشتمين كنگره انجمن علمي جراحان گوش، گلو و بيني ايران
گروه شهري: هشتمين كنگره انجمن جراحان گوش، گلو، بيني، سر و گردن ايران، با حضور بيش از يك هزار پزشك متخصص داخلي و خارجي به زودي به مدت پنج روز در تهران برگزار مي شود.
دكترمحمدحسن خالصي ، استاد دانشگاه و رئيس اين كنگره با اعلام اين خبر افزود: اين كنگره با هدف ارائه آخرين دستاوردها در زمينه جراحي هاي گوش، قاعده جمجمه، حنجره، تيروئيد و پلاستيك بيني نيز تبادل اطلاعات ميان پزشكان داخل و خارج كشور برگزار مي شود.
وي افزود: تأكيد در اين كنگره روي جراحي قاعده جمجمه و جراحي اختلالات صوتي است.
دكتر خالصي تصريح كرد: از آنجايي كه بسياري از سرطان هاي پائيني مغز به خارج از جمجمه و گردن پيشرفت و برعكس عفونت ها و تومورهاي بالاي گردن به جمجمه نفوذ مي كند، تعامل و همكاري ميان جراحان متخصص گوش، گلو و بيني با جراحان اعصاب مي تواند، ضريب موفقيت عمل هاي جراحي پيچيده را به ويژه در زمينه سرطان ها افزايش دهد.
دكتر خالصي با اشاره به اينكه كنگره انجمن جراحان گوش و گلو و بيني هر دو سال يك بار برگزار مي شود، تصريح كرد: در كنگره امسال شش كارگاه برگزار مي شود كه در كارگاه جراحي قاعده جمجمه، پروفسور مجيد سميعي از آلمان (رئيس جراحان قاعده جمجمه در جهان) آخرين دستاوردها را به طور عملي ارائه مي كند.

يك مقام بهداشت جهاني:
۳۵ ميليون كودك آواره در جهان وجود دارد
گروه شهري : مشاور عالي سازمان بهداشت جهاني گفت بيش از ۳۵ ميليون نفر كودك آواره در جهان وجود دارد.
پروفسور اينار هلاندر اين كودكان يتيم يا خياباني كه معمولا در دام گروههاي متخلف گرفتار مي شوند را نيازمند توجه جدي دولتها و ملتها دانست.
وي تصريح كرد: هم اكنون هشت ميليون كودك در جهان نيز به دليل بي توجهي به حقوق آنان به نوعي از جامعه دور مانده اند، كودكاني كه در مراكز نگهداري به دور از اخلاق انساني با آنها رفتار مي شود.
وي گفت: اكثر كشورها كنوانسيون هاي حقوق كودك را امضا كرده اند ولي  چندان به آن متعهد نيستند، امضا كردن تنها كافي نيست ،ضمانت اجرايي اين تعهدات بايد توسط كارشناسان پيگيري شود. وي افزود: در زمان حاضر در ژنو كميته اي تشكيل شده كه چنين مسايلي را تعقيب مي كند و اجراي نقش نظارت و بازرسي را در دول مختلف بر عهده گرفته است. پروفسور هلاندر اظهار داشت :بهبود وضعيت كودكان، ارائه آموزش رايگان، تغذيه مناسب و رفاه اجتماعي از حقوق مسلم كودكان است كه سازمان ملل از طريق استانداردسازي قوانين ،كشورها را به رعايت آنها ملزم كرده است.

ديدار اعضاي شوراي شهر با شهروندان
گروه شهري: چند عضو شوراي اسلامي شهر تهران امروز چهارشنبه با شهروندان مناطق ۶ و ۱۵ ديدار و گفتگو مي كنند.
به گزارش روابط عمومي شوراي شهر، نادر شريعتمداري و مسعود زريبافان در منطقه ۶ و اميررضا واعظ آشتياني در منطقه ۱۵ با تعدادي از شهروندان اين مناطق ديدار و مشكلات آنان را بررسي مي كنند.
شهرونداني كه مايل به حضور در اين جلسات هستند مي توانند با مراجعه به روابط عمومي شهرداريهاي مناطق يادشده نام نويسي كنند.

سيستم موج سبز خيابان طالقاني
012415.jpg
گروه شهري: سيستم موج سبز براي روان سازي ترافيك خيابان طالقاني از وليعصر تا شريعتي آماده نصب شد.
به گزارش قلم سبز ايران، مطالعات ايجاد موج سبز در خيابان يك طرفه طالقاني از وليعصر تا شريعتي كه شامل ۹ تقاطع است، انجام شده و اين سيستم به زودي توسط شهرداري نصب خواهد شد.
اين سيستم داراي تكنولوژي پيشرفته اي است كه در آن حجم و موقعيت ترافيك، اندازه گيري مي شود.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
حقوق شهروندي
خارجي
سياسي
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   حقوق شهروندي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |