پنج شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۱۵۷
دبيركل بورس تهران:
سياسي كردن بحث ها در بورس به منافع سرمايه گذاران صدمه مي زند
طراحي شاخصي جديد مبتني بر سهم شناور آزاد براي بورس تهران ضرورت دارد
در كشور ما بخش عمده اي از سهام در اختيار نهادهاي دولتي و شبه دولتي محبوس شده  و ميزان سهام آزاد قابل معامله محدود است 
001225.jpg
نحوه محاسبه شاخص در بورس تهران به تغييري عمده نياز دارد.
دكتر حسين عبده تبريزي، دبيركل بورس تهران با بيان اين مطلب گفت: با توجه به انبوهي از ارزش هاي بازار كه قابل خريد و فروش نيستند طراحي شاخص جديد مبتني بر سهم شناور آزاد در بورس تهران ضرورت دارد.
وي افزود: از نخستين روزهايي كه سازمان بورس در سه ماه گذشته دامنه نوسان را در جهت اعمال نيروهاي بازار باز كرد، روشن شد شاخص با شتابي بسيار عظيم تر «كل ارزش هاي بازار» را تغيير مي دهد.
وي ادامه داد: در كشوري كه بخش عمده اي از سهام در اختيار نهادهاي دولتي و شبه دولتي محبوس و ميزان سهام آزاد قابل معامله محدود است، شاخصي كه مبتني بر «كل ارزش» بازار باشد و بر مفهوم سهام شناور آزاد مبتني نباشد نمي تواند تمايلات بازار را نشان دهد.
دكتر عبده گفت: بر اين اساس تغييرات شديد شاخص مورد نگراني كليه مقامات قرار گرفت،
در حالي كه به دليل وجود انبوهي از دارايي هايي كه محبوس شده و نيز به دليل مالكيت ضربدري، مالكيت شركت هاي تابعه، سهام متقابل شركت هاي سرمايه گذاري در يكديگر و عوامل ديگر، تغييرات شاخص به مراتب با شدت بيشتري از تغيير قيمت ها وضعيت بازار را نشان مي داد.
وي افزود: در صورتي كه بازار جهت معكوس به خود بگيرد اين وضعيت به تناسب تشديد خواهد شد و هراس از كاهش پرشدت شاخص ، همه مقامات اقتصادي كشور را نگران خواهد كرد.
دبيركل بورس تهران گفت: دنيا طي سال هاي اخير در محاسبه شاخص تغييرات بسياري را تجربه كرده است. هدف از اين تغييرات آن است كه نقدينگي بازار و حجم سهام قابل مبادله و تمايلات خريداران و فروشندگان به نحو بهتري به بازار سرمايه انتقال يابد.
وي افزود: از اين رو لازم است در همه جزئيات موضوع دقت كنيم تا همه عناصر مورد بررسي قرار گيرد. اين مطالعات درون بورس تهران و نيز در خارج از بورس به عمل خواهد آمد و طبعاً نمي تواند موضوع مناقشات ژورناليستي باشد بلكه نيازمند مطالعات عميق دانشگاهي و محافل حرفه اي است.
دكتر عبده تأكيد كرد: جزئيات بسياري طي هفته هاي آتي و ماه هاي آينده در بورس اوراق بهادار تهران مورد تحليل و ارزيابي قرار خواهد گرفت. درخواست ما از همه صاحب نظران اين است كه دور از بحث هاي كلي و عام در اين بررسي ها مشاركت كنند و به اصلاح وضعيت موجود بپردازند.
دبيركل بورس در پايان تصريح كرد: نياز ما براي آينده دقت و تحليل و صرف وقت در پيشبرد جزئيات است. سياسي كردن بحث ها در اين حوزه مثل هر حوزه ديگري از اقتصاد، تنها به منافع سرمايه گذاران صدمه مي زند و به زيان ملت ايران است.

دوره ركود در بورس
001220.jpg
مي توان ماه مرداد و شهريور را ماه هاي ركود بازار سهام دانست. درواقع با نگاهي به دوره هاي بازار سهام، ديده مي شود كه بازار عمدتاً پس از مجامع و آزادشدن كليه اطلاعات، به سمت وضعيت ركودي حركت مي كند كه از اواخر مرداد تا نيمه هاي مهر ادامه دارد و اوج خود را در شهريور مي گذراند. هرچند كه در سه سال گذشته مسائل بين المللي كه در شهريور ماه رخ داده است علاوه بر تشديد، آن ركود را نيز طولاني تر كرده است. از اين رو برخي مشاركت كنندگان در بازار معمولاً خريدهاي خود را در اين دو ماه با احتياط انجام مي دهند كه اين مسأله در تشديد آن مؤثر است. در اين ميان برخي نيز به همراه ركود بازار و تعطيلات تابستاني شركت ها به طور موقت بازار را ترك گفته و دوباره در ميانه هاي مهر به بازار بازمي گردند. اين پيش بيني وجود دارد كه در سال جاري با توجه به بازشدن محدوديت نوسانات سهام تا ۵ درصد، دامنه زماني ركود كاهش يابد. زيرا كه با افت قيمت سهام به شكل ۵ درصدي در يك دوره مستمر، قيمت هاي سهام دوباره به قيمت هاي خريد نزديك شده و سرمايه گذاران را به خريد سهم تحريض خواهد كرد كه اين مسأله بازار را از ركود به درخواهد آورد.
انتشار برنامه هاي جديد دبيركل تا سال ۱۳۸۴، بار ديگر موج خوش بيني را در بازار ايجاد كرد. اين برنامه ها كه عمدتاً بر توسعه بازار سهام و گسترش آن استوار شده است، قصد دارد بازار را از هر سو گسترش دهد. در اين ميان برخي ورود منابع خارجي را دليل رشد بازار سهام مي دانند و ثبات نرخ ارز را كه باعث تسهيل ورود و خروج منابع به كشور مي شود از جمله دلايل حضور منابع خارجي در كنار برنامه هاي توسعه اي بازار سهام و دليل رشد بازار عنوان مي كنند.
بحث روند شتابان بورس تهران موضوعي است كه مرتباً دبيركل بورس را به خود مشغول كرده است. اين تحولات كه گاهي از آن به عنوان شرايط نيمه حبابي ياد مي شود عمده وقت مسؤولان بورس را به خود اختصاص داده و كمتر وقتي براي زمينه سازي جهت توسعه بورس باقي مانده است.
«دبيركل» نشان داده است كه بيشتر از اين كه نسبت به تداوم اجراي تصميمات نگران باشد، به پايداري بازار اولويت مي دهد. اين موضوع باعث شده كه دبيركل به شكل مصلحتي و براساس تشخيص شرايط تصميمات جديدي گرفته و بسته به نگراني هاي موجود تصميمات قبلي را كنار بگذارد. در نتيجه عمده تصميمات سازمان بورس به شكل كوتاه مدت مورد توجه بازار قرار گيرد و هنگام ارائه توصيه اي جديد، كارشناسان در انتظار تعويض آن باشند. به طوري كه حتي زماني كه دبيركل محدوديت هاي درصدي را برقرار مي كند بازار در انتظار تغيير آن پس از چند روز است و بر اين موضوع به فشار بر دبيركل خواهد پرداخت. بنابراين دبيركل بايد تلاش كند علاوه بر داشتن رويكرد مصلحتي، حتي الامكان از تأثيرات بازار براي تغيير تصميمات مديريت بورس در كوتاه مدت جلوگيري كند. در اين ميان لازم به ذكر است كه در بورس آشفته ايران صرفاً درصدي بودن يا باز بودن رشد قيمت سهام، چندان متغير مهمي نيست. در اين ميان وجود يك نظام باثبات در بازار ضروري است؛ نظامي كه به سرعت دچار تغيير نشود و امكان پايدارسازي تصميمات سرمايه گذاران را مهيا كند.
وداد حسيني

قوانين و مقرارت بورس
ماليات دادوستد سهام
به منظور اجراي صحيح مقررات و تعيين تغييراتي كه طبق اصلاحيه مصوب ۲۷/۱۱/۱۳۸۰ قانون ماليات هاي مستقيم به عمل آمده، موارد زير را جهت رسيدگي و تشخيص درآمد مشمول ماليات عملكرد سال ۱۳۸۰ اشخاص حقوقي يادآوري مي كند:
۱- نظر به اين كه با توجه به ماده ۲۷۳ الحاقي اصلاحيه فوق كليه اشخاص حقوقي كه شروع سال مالي آنها از اول فروردين ماه ۱۳۸۰ به بعد است صرفاً از لحاظ ترتيب رسيدگي و نرخ مالياتي مشمول مقررات اصلاحيه مصوب ۲۷/۱۱/۱۳۸۰ قانون ماليات هاي مستقيم هستند بنابراين در مواردي كه قسمتي از سال مالي اشخاص حقوقي در قبل يا بعد از سال ۱۳۸۰ واقع مي شود نكات مرتبط با نحوه اجراي صحيح ساير احكام مالياتي قانون ماليات هاي مستقيم مربوط به قبل و يا بعد از اصلاحيه اخير را به شرح زير متذكر مي شود.
الف- اشخاص حقوقي كه شروع سال مالي آنها قبل از ۱/۱/۱۳۸۰ است از نظر نرخ مالياتي و ساير مقررات تابع قانون قبل از اصلاحيه اخير خواهند بود.
ب- اشخاص حقوقي كه سال مالي آنها عملكرد سال ۱۳۸۰ (۱/۱/۱۳۸۰ الي ۲۹/۱۲/۱۳۸۰) است از نظر نرخ مالياتي و ترتيب رسيدگي تابع مقررات اصلاحيه اخير و از لحاظ ساير احكام تابع مقررات قبل از اصلاح خواهند بود.
ج- اشخاص حقوقي كه سال مالي آنها بعد از ۱/۱/۱۳۸۰ شروع و قبل از ۲۹/۱۲/۱۳۸۱ خاتمه مي يابد بجز نرخ مالياتي و ترتيب رسيدگي از نظر ساير احكام در مورد تعيين درآمد مشمول ماليات از جمله اعمال معافيت ها تابع قانون قبل از اصلاحيه اخير خواهند بود. در مواردي كه درآمدهايي طبق مقررات مربوط داراي نرخ جداگانه اي است، از جمله درآمدهاي مشمول ماليات مقطوع موضوع مواد ۵۹، ۷۷ و ۱۴۳ قانون، نرخ مقطوع مربوط به سال تعلق ماليات يا وقوع فعاليت يا رويداد مالي اعمال خواهد شد، ضمناً، آن قسمت از درآمد حاصل از بساز و بفروشي، نقل و انتقال سهام خارج از بورس و صرف سهام كه در سال ۱۳۸۰ تحصيل شده باشد، مشمول ماليات مقطوع نخواهد بود. در اين صورت درآمد مزبور به ساير درآمدهاي شركت اضافه شده و مشمول نرخ موضوع ماده ۱۰۵ اصلاحي قانون خواهد بود.
بديهي است، منظور از ترتيب رسيدگي مقرر در ماده ۲۷۳ ياد شده رعايت مفاد مواد ۲۳۷ الي ۲۴۳ قانون ماليات هاي مستقيم مصوب اسفند ماه ۱۳۶۶ و اصلاحيه هاي بعدي آن است.
۲- جمع درآمد مشمول ماليات اشخاص حقوقي كه شروع سال مالي آنها از اول فرودين ماه ۱۳۸۰ به بعد است وفق مقررات ماده ۱۰۵ اصلاحي قانون به نرخ ۲۵ درصد مشمول ماليات است.
۳- نظر به اين كه به موجب اصلاحيه اخير نرخ ۱۰ درصد ماليات شركت موضوع بند «د» ماده ۱۰۵ و معافيت ۱۵ درصد سود سهام پرداختي يا تخصيصي طبق تصميم اركان صلاحيتدار شركت موضوع قسمت اخير ماده ۱۴۳ قانون ماليات هاي مستقيم قبل از اصلاحيه حذف شده، لذا اعمال معافيت هاي موضوع ماده ۱۴۳ (قبل از اصلاحيه اخير) در مورد شركت هايي كه سهام آنها طبق قانون مربوط از طرف هيأت پذيرش براي معامله در بورس قبول شده و سال مالي آنها از ۱/۱/۱۳۸۰ به بعد شروع شده است، موضوعيت ندارد.
۴- به موجب مقررات ماده ۱۴۳ اصلاحي، شركت هايي كه سهام آنها طبق قانون مربوط از طرف هيأت پذيرش براي معامله در بورس قبول مي شود، درصورتي كه كليه نقل و انتقالات سهام آنها بعد از تاريخ پذيرش از طريق كارگزاران بورس انجام و در دفاتر قانوني شركت نيز ثبت شود از سال پذيرش در بورس و فارغ از تاريخ پذيرش آن تا سالي كه از فهرست نرخ ها در بورس حذف نشده اند معادل ده درصد ماليات هر سال آنها بخشوده مي شود. معاملات سهام خارج از بورس قبل از تاريخ پذيرش، سبب محروميت از معافيت مقرر در سال پذيرش نخواهد بود.
اين بخشودگي براي سالي كه سهام از فهرست نرخ ها در بورس حذف مي شود، فارغ از تاريخ حذف آن قابل اعمال نخواهد بود.
۵- طبق تبصره يك ماده ۱۴۳ اصلاحي از تاريخ ۱/۱/۱۳۸۱، نقل و انتقال سهام و حق تقدم سهام شركت ها و همچنين ساير اوراق بهادار كه در بورس معامله مي شوند حسب مورد مشمول ماليات مقطوع به نرخ ۵/۰ درصد ارزش فروش آنها است و از اين بابت وجه ديگري به عنوان ماليات بر درآمد مطالبه نخواهد شد.
كارگزاران بورس مكلفند ماليات مزبور را به هنگام هر انتقال از انتقال دهندگان وصول و به حساب تعيين شده از طرف سازمان امور مالياتي كشور واريز و ظرف مدت ده روز از تاريخ انتقال رسيد آن را به همراه فهرستي حاوي تعداد و مبلغ فروش مورد انتقال به اداره امور مالياتي ذي ربط ارسال دارند.
كارگزاران ذي ربط درصورت تخلف از انجام وظايف مذكور به استناد ماده ۱۹۹ قانون ماليات هاي مستقيم علاوه بر مسؤوليت تضامني كه با مؤدي در پرداخت ماليات خواهند داشت، حسب مورد مشمول جرايم مقرر در ماده مذكور نيز خواهند بود.
۶- به موجب مقررات تبصره ۲ الحاقي ماده ۱۴۳ قانون ماليات هاي مستقيم از تاريخ ۱/۱/۱۳۸۱، نقل و انتقال سهام و حق تقدم سهام شركت هاي سهامي كه خارج از بورس انجام مي گيرد و همچنين سهم الشركه شركا در ساير شركت ها، مشمول ماليات مقطوع به ميزان چهار درصد ارزش اسمي آنها است و انتقال دهندگان سهام و سهم الشركه و حق تقدم سهام مكلفند قبل از انتقال، ماليات متعلق را به حساب سازمان امور مالياتي كشور (اداره امور مالياتي ذي ربط) واريز كنند و بابت نقل و انتقالات مذكور وجه ديگري  به عنوان ماليات بر درآمد مطالبه نخواهد شد. اين نرخ مقطوع به نقل و انتقالات فوق الذكر كه قبل از تاريخ ۱/ ۱/ ۱۳۸۱ صورت گرفته است قابل تسري نخواهد بود. ادارات ثبت يا دفاتر اسناد رسمي مكلفند قبل از ثبت تغييرات يا تنظيم سند انتقال حسب مورد گواهي پرداخت ماليات متعلق را از اداره امور مالياتي مربوط اخذ و ضمن درج شماره و تاريخ آن در دفتر ثبت و سند انتقال، گواهي مزبور را ضميمه پرونده مربوط كنند.
اداره امور مالياتي مربوط موظف است، گواهي پرداخت ماليات را در اسرع وقت صادر و به مؤدي تسليم و يا به مراجع استعلام كننده ارسال كنند.
۷- با عنايت به مقررات تبصره ۳ الحاقي ماده ۱۴۳ قانون ماليات هاي مستقيم، در شركت هاي سهامي پذيرفته شده در بورس، اندوخته صرف سهام كه ناشي از مابه التفاوت ارزش اسمي سهام منتشره و قيمت فروش آنها است مشمول ماليات مقطوع به نرخ ۵/۰ درصد است و به اين درآمد ماليات ديگري تعلق نخواهد گرفت. اين نرخ مقطوع به اندوخته صرف سهام اشخاص قبل از ۱/ ۱/ ۱۳۸۱ قابل تسري نخواهد بود.
شركت هاي مذكور مكلفند ظرف ۳۰ روز از تاريخ ثبت افزايش سرمايه خود در اداره ثبت شركت ها و يا ثبت در دفاتر قانوني شركت (هر كدام زودتر باشد) ماليات متعلقه را محاسبه و به حساب مالياتي تعيين شده از طرف سازمان امور مالياتي كشور (اداره امور مالياتي ذي ربط) واريز كنند.
اندوخته صرف سهام كه طبق مقررات فوق ماليات آنها محاسبه و پرداخت مي شود در هنگام تقسيم يا انتقال به حساب سرمايه يا سود و زيان مشمول ماليات ديگري نيستند.

گزارش شركت هاي بورس
آمار توليد و فروش البرز دارو
درآمد البرز دارو در بهار امسال به رقم  ۵/۱۳ ميليارد ريال نزديك شد.
براساس اين گزارش شركت ياد شده سه ميليون و ۳۸۵ هزار و ۲۰۰ شيشه شربت، ۹۶۴ هزار و ۷۰۰ جعبه صد عددي قرص و ۷۷ هزار و ۷۰۰ جعبه صد عددي آمپول توليد كرد.
همچنين البرزدارو در همين مدت دو ميليون و ۴۷۸ هزار و ۷۰۰ شيشه شربت را به قيمت ۶ ميليارد ريال، ۸۶۶ هزار و ۱۰۰ جعبه صد عددي قرص را به قيمت ۴ ميليارد ريال و ۶۲ هزار و ۸۵۰ جعبه صد عددي آمپول را به قيمت ۴۵/۳ ميليارد ريال فروخت.
مقدار فروش اين شركت نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۹/۴ درصد افزايش و درآمد حاصل از فروش آن ۸/ ۸ درصد كاهش داشته است.

گزارش عملكرد ۹ ماهه سيمان بهبهان
شركت سيمان بهبهان درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي منتهي به پايان مهرماه جاري يك هزار و ۵۱۴ ريال پيش بيني كرد.
طي ۹ ماه منتهي به پايان تيرماه جاري درآمد حاصل از فروش اين شركت به رقم ۳/ ۱۰۹ ميليارد ريال و سود خالص اين شركت به رقم ۲/۳۰ ميليارد ريال رسيد.
اين شركت در مدت يادشده مبلغ ۷/ ۱ ميليارد ريال نيز از محل سرمايه گذاري درآمد كسب كرد و يك هزار و ۲۰۸ ريال سود خالص به هر سهم خود اختصاص داد.
اين شركت در نظر دارد ظرفيت كارخانه را از ۱۲۵۰ به ۳ هزار تن كلينكر در روز افزايش دهد كه در صورت اجراي اين طرح سود هر سهم در سال هاي ۸۳ و ۸۴ به ترتيب مبالغ سه هزار و ۴۵ ريال و ۴ هزار و ۴۹۳ ريال به طور ناخالص برآورد شده است.

مجمع عمومي فوق العاده داروسازي كوثر
براساس تصميم گيري مجمع عمومي فوق العاده داروسازي كوثر سرمايه خود را افزايش داد.
براين اساس سرمايه شركت در مرحله دوم از مبلغ ۲۴ ميليارد ريال به مبلغ ۴۸ ميليارد ريال شامل ۴۸ ميليون سهم هزار ريالي افزايش يافت.
اين مبلغ از محل آورده نقدي و مطالبات حال شده سهامداران تأمين مي شود.

ظرف دو هفته گذشته در بورس تهران
سرمايه گذاران خرد به نفع سرمايه گذاران نهادي كنار رفتند
«اطلاعيه هاي شفافيت» منتشر شده در بورس تهران نشان مي دهد طي دو هفته گذشته با افزايش حضور سرمايه گذاران نهادي، فعاليت سرمايه گذاران خرد در بازار سهام كم رنگ شده است.
به گزارش خبرنگار ما طبق آمار ارائه شده در حالي كه در پايان مرداد ماه ۴/ ۶۸ درصد دادوستدهاي خريدهاي صورت گرفته در بازار به سرمايه گذاران خرد اختصاص داشته، اين نسبت در نهم شهريور ماه به سطح ۴۸ درصد كاهش يافته است.
براساس اين آمار پنجم شهريور ماه بازار سهام كمترين حجم حضور سرمايه گذاران خرد را شاهد بود ، به طوري كه فقط ۶/ ۱۴ درصد از كل مبادلات صورت گرفته به اين گونه  سرمايه گذاران اختصاص يافت.
۹ شهريور ماه ۱۳۸۲
حقيقي (درصد)
حقوقي (درصد)
تفكيك حجم معاملات 
۳۱/۴۸
۶۹/۵۱
سهام و حق تقدم خريداري شده 
۲۵/۷۶
۷۵/۲۳
سهام و حق تقدم فروخته شده 
۲۸/۶۲
۷۲/۳۷
كل سهام و حق تقدم معامله شده (خريد+فروش)

حقيقي (درصد)
حقوقي (درصد)
تفكيك ارزش معاملات 
۷۹/۴۱
۲۱/۵۸
سهام و حق تقدم خريداري شده 
۷۴/۷۱
۲۶/۲۸
سهام و حق تقدم فروخته شده 
۷۶/۵۶
۲۴/۴۳
كل سهام و حق تقدم معامله شده (خريد+فروش)
۵ شهريور ماه ۱۳۸۲
حقيقي (درصد)
حقوقي (درصد)
تفكيك حجم معاملات 
۳۹/۱۲
۶۱/۸۷
سهام و حق تقدم خريداري شده 
۹۰/۱۶
۱۰/۸۳
سهام و حق تقدم فروخته شده 
۶۵/۱۴
۳۵/۸۵
كل سهام و حق تقدم معامله شده (خريد+فروش)

حقيقي (درصد)
حقوقي (درصد)
تفكيك ارزش معاملات 
۳۸/۱۵
۶۲/۸۴
سهام و حق تقدم خريداري شده 
۵۳/۱۹
۴۷/۸۰
سهام و حق تقدم فروخته شده 
۴۵/۱۷
۵۵/۸۲
كل سهام و حق تقدم معامله شده (خريد+فروش)
۴ شهريور ماه ۱۳۸۲
حقيقي (درصد)
حقوقي (درصد)
تفكيك حجم معاملات 
۵۱/۳۹
۴۹/۶۰
سهام و حق تقدم خريداري شده 
۹۶/۳۸
۰۴/۶۱
سهام و حق تقدم فروخته شده 
۲۵/۳۹
۷۵/۶۰
كل سهام و حق تقدم معامله شده (خريد+فروش)

حقيقي (درصد)
حقوقي (درصد)
تفكيك ارزش معاملات 
۴۵/۳۴
۵۵/۶۵
سهام و حق تقدم خريداري شده 
۶۸/۳۹
۳۲/۶۰
سهام و حق تقدم فروخته شده 
۰۶/۳۷
۹۴/۶۲
كل سهام و حق تقدم معامله شده (خريد+فروش)

حقيقي (درصد)
حقوقي (درصد)
تفكيك حجم معاملات 
۴۳/۶۸
۵۷/۳۱
سهام و حق تقدم خريداري شده 
۴۹/۴۶
۵۱/۵۳
سهام و حق تقدم فروخته شده 
۴۶/۵۷
۵۴/۴۲
كل سهام و حق تقدم معامله شده (خريد+فروش)

حقيقي (درصد)
حقوقي (درصد)
تفكيك ارزش معاملات 
۴۷/۵۸
۵۳/۴۱
سهام و حق تقدم خريداري شده 
۷۲/۴۳
۲۸/۵۶
سهام و حق تقدم فروخته شده 
۱۰/۵۱
۹۰/۴۸
كل سهام و حق تقدم معامله شده (خريد+فروش)
تابلو ۱۰۰ روز دادوستد سهام در بورس تهران
مبلغ سهام(ميليون ريال)
مبلغ سهام(ميليون ريال)
تعداد سهام 
تعداد سهام 
درصد تغيير
۱۳۸۲
۱۳۸۱
درصد تغيير
۱۳۸۲
۱۳۸۱
تاريخ منتهي به
هفته 
۰/۳۲-
۸/۱۱۸۱۶
۷/۸۹۵۰۱
۴/۲۳-
۴۱۹۱۶۹۲
۵۴۷۳۱۵۳
۰۶/۰۱/۱۳۸۲
۱
۲/۲۴-
۸/۱۲۵۶۳۶
۹/۱۶۵۸۸۲
۹/۲۹
۱۶۶۰۳۵۰۹
۱۲۷۷۹۰۰۳
۱۱/۰۱/۱۳۸۲
۲
۳/۳۱۳
۸/۵۸۵۲۱۶
۷/۱۴۱۵۷۱
۸/۱۶۵
۸۶۳۵۹۸۶۲
۳۲۴۸۶۳۸۳
۲۰/۰۱/۱۳۸۲
۳
۵/۱۲۱
۷/۴۵۱۸۲۶
۶/۲۰۳۹۵۲
۱/۶۴
۷۱۴۵۴۹۸۵
۴۳۵۴۳۲۹۵
۲۷/۰۱/۱۳۸۲
۴
۱/۹-
۲/۴۲۴۸۱۹
۲/۴۶۷۷۲۴
۸/۳۶-
۸۰۰۷۱۲۶۸
۱۲۶۸۶۳۱۱۴
۰۲/۰۲/۱۳۸۲
۵
۶/۵
۳/۳۸۳۹۸۶
۱/۳۶۳۴۹۹
۲/۱۲
۶۲۵۴۶۷۸۵
۷۱۲۵۴۵۵۳
۱۰/۰۲/۱۳۸۲
۶
۳/۱۲۱
۵/۶۰۸۶۰۶
۸/۲۷۴۹۷۱
۷/۳۷
۷۷۵۸۵۴۷۳
۵۶۳۳۵۱۷۴
۱۷/۰۲/۱۳۸۲
۷
۳/۹۳
۱/۸۸۷۹۷۴
۳/۴۵۹۳۷۱
۶/۲۳۱
۱۰۴۷۲۲۹۸۰
۳۱۵۷۳۶۷۳
۲۴/۰۲/۱۳۸۲
۸
۸/۶۹
۵/۵۱۸۷۱۱
۸/۳۰۵۳۹۵
۱/۳۷
۶۸۶۲۵۳۸۵
۵۰۰۳۲۳۲۸
۳۱/۰۲/۱۳۸۲
۹
۲/۱۱۷
۵/۴۸۵۰۴۹
۹/۲۲۳۲۹۲
۵/۷۷
۸۳۳۵۶۷۲۲
۴۶۹۵۸۵۷۹
۰۷/۰۳/۱۳۸۲
۱۰
۸/۱۸۱
۶/۴۹۱۱۹۹
۵/۱۷۴۲۸۳
۲/۷۶
۵۷۱۸۰۲۰۳
۳۲۴۵۰۱۷۵
۱۳/۰۳/۱۳۸۲
۱۱
۸/۱۸۱
۲/۷۰۳۶۷۱
۸/۳۵۷۶۶۱
۳/۲۰
۷۹۸۲۷۶۴۹
۶۶۳۱۲۵۷۱
۲۱/۰۳/۱۳۸۲
۱۲
۶/۷۲
۲/۶۶۶۲۲۹
۷/۳۸۵۹۶۹
۴/۲۰
۷۹۰۲۶۵۹۶
۶۵۶۰۶۷۹۲
۲۸/۰۳/۱۳۸۲
۱۳
۶/۷۹
۶/۱۰۸۸۰۰۳
۲/۶۰۵۵۸۹
۶/۷۹
۱۴۳۹۰۳۳۷۳
۱۲۱۶۶۰۴۲۲
۰۴/۰۴/۱۳۸۲
۱۴
۶/۳۲
۱/۶۷۸۶۶۰
۲/۵۱۱۴۹۲
۶/۶۸
۱۲۸۸۰۷۸۶۴
۷۶۳۵۶۷۶۸
۱۱/۰۴/۱۳۸۲
۱۵
۳/۲۲۵
۵/۷۹۸۷۳۳
۵/۲۴۵۴۶۷
۱/۴۷
۱۱۶۹۶۹۴۳۷
۷۹۴۶۷۸۶۳
۱۸/۰۴/۱۳۸۲
۱۶
۵/۱۸۰
۵/۹۶۸۲۲۰
۱/۳۴۵۱۰۱
۲/۴۰۱
۳۳۶۰۸۱۹۳۴
۶۷۰۴۷۸۶۳
۲۵/۰۴/۱۳۸۲
۱۷
۴/۶
۵/۵۳۲۵۸۸
۱/۵۰۰۲۷۶
۱۵/۱۳
۶۸۲۲۷۰۶۹
۶۰۲۹۶۷۷۹
۰۱/ ۰۵/۱۳۸۲
۱۸
۰۳/۱۱۸
۹/۷۸۶۲۹۲
۸/۳۶۰۶۱۸
۱۷/۱۰۸
۹۵۸۸۱۷۰۱
۴۶۰۵۸۷۵۲
۰۸/ ۰۵/۱۳۸۲
۱۹
۳۴/۱۹
۸/۷۹۰۴۴۶
۶۶۲۳۲۰
۷/۲۶
۹۶۷۰۷۷۵۲
۷۶۳۰۳۶۷۹
۱۵/ ۰۵/۱۳۸۲
۲۰
۴۸/۴۲
۰۵/۶۴۱۷۹۴
۹/۴۵۰۴۳۰
۴۶/۴۲
۷۸۹۷۲۳۵۶
۵۵۴۳۲۴۰۸
۲۲/ ۰۵/۱۳۸۲
۲۱
۸۹/۴۷-
۹۳/۴۰۳۷۰۱
۱/۷۷۵۰۳۱
۵۷/۹۴-
۳۸۹۲۴۵۴۲
۷۰۵۳۳۱۱۶
۲۹/ ۰۵/۱۳۸۲
۲۲
۲۲/۱۲
۹۸/۱۰۶۷۳۰۳۴۳
۸/۸۰۶۹۴۰۵
۶/۵۲
۱۹۷۶۰۲۹۱۳۶
۱۲۹۴۸۲۵۷۵۲

مجوز انتشار ۲۲۵ ميليون سهم جديد در بورس تهران صادر شد
دبيركل بورس تهران در مردادماه امسال مجوز عرضه ۲۲۵ ميليون سهم جديد را در بورس تهران صادر كرد.
به گزارش خبرنگار ما بر اين اساس داروسازي كوثر با استفاده از يك افزايش سرمايه ۱۰۰ درصدي و فروش ۲۴ ميليون حق تقدم سهام طرح توسعه خود را اجرا خواهد كرد.
داروسازي كوثر براساس منابع حاصل از اين سرمايه جديد قصد دارد در افزايش سرمايه شركت هاي تابعه مشاركت كند.
لاستيك دنا نيز در ماه گذشته مجوز افزايش سرمايه ۳۰۰ درصدي را دريافت كرد. اين افزايش سرمايه از محل مطالبات و آورده نقدي سهامداران و نيز اندوخته توسعه و تكميل صورت مي پذيرد.
لاستيك دنا با استفاده از اين افزايش سرمايه به توليد تايرهاي راديال سنگين و فوق سنگين مي پردازد.
صنعتي پيام هم با انجام يك افزايش سرمايه ۱۰۸ درصدي طرح سرمايه گذاري در شركت هاي تابعه و اجراي طرح هاي جديد را در پيش خواهد گرفت.
آبسال هم با استفاده ۱۴ ميليارد ريال منابع جديد حاصل از افزايش سرمايه از محل مطالبات و آورده نقدي سهامداران، سرمايه در گردش مورد نياز براي افزايش توليد ماشين لباسشويي و بخاري را تأمين خواهد كرد.

بودجه سال آينده بورس را متحول مي كند
قانون بودجه سال آينده با هدف تقويت  بخش خصوصي اصلاحاتي در مكانيزم هاي بورس اوراق بهادار فراهم مي آورد كه اين امر بازار سرمايه را متحول خواهد كرد.
حسن خوشپور مديركل امور شركت ها و خصوصي سازي سازمان مديريت و برنامه ريزي با بيان اين مطلب گفت: خصوصي سازي در سال ۸۳ به واگذاري سهام شركت هاي دولتي محدود نخواهد شد و از تمام شرايط موجود استفاده مي شود كه  بخش خصوصي به سوي سرمايه گذاري هدايت شود.
وي اعلام كرد: چشم انداز اصلي قانون بودجه سال آينده توانمندسازي بخش خصوصي، احترام به مالكيت خصوصي و جذب سرمايه هاي پراكنده است.

تعداد پذيرفته شدگان در بورس به ۳۵۳ شركت رسيد
همزمان با پذيرش يك شركت لاستيك سازي ديگر تعداد شركت هاي حاضر در تالار مبادلات سهام تهران به ۳۵۳ شركت رسيد.
به گزارش خبرنگار ما طبق مجوز اداره پذيرش و امور مجامع بورس تهران نام شركت «ايران ياسا تاير» براي نخستين بار در گروه ساخت محصولات لاستيك و پلاستيك درج شد.
اين گزارش حاكي است: به زودي شرايط عرضه و مبادله سهام «ايران ياسا تاير» در تالار فرعي بورس اوراق بهادار تهران فراهم خواهد آمد

بانك و بورس
آب و كشاورزي
اقتصاد
بيمه
بين الملل
حمل و نقل
رويداد
|  آب و كشاورزي  |  اقتصاد  |  بانك و بورس  |  بيمه  |  بين الملل  |  حمل و نقل  |  رويداد  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |