سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۸۲ - شماره ۳۱۶۲- Sep, 9, 2003
راه شنا
قصه مادران
009970.jpg

سيامك قليچ خاني: شايد هر ورزشي براي خود تاريخچه و اصل و نسبي از زمان معيني داشته باشد. اما براي شنا از روز ازل تاريخچه و سوابقي موجود بوده است. زيرا از هنگامي كه انسان خود را شناخت آب به چشم ديده است و در نتيجه زندگي خود را با آن اخت نمود دست و پا زدن در آب كم كم شكلي به خود گرفت و چنين شد كه اكنون انسانهايي چون قايقهاي موتوري طول و عرض استخرها را طي مي كنند. مي توان چنين انديشيد كه نيازمندي مبرم انسان اوليه در جهت تسلط بر دشواريها بوده است كه حس كنجكاوي او را بر آن داشت تا بعضي موانع زندگي را تا حد امكان پشت پا بگذارد و به پيش رود. به طور مثال به هنگام عبور از رودخانه چون هيچ گونه وسيله اي نداشته و خطري او را تهديد مي كرد به ناچار خود را به دست قضا و قدر مي سپرد و خود را به آب مي زد و با امواج هم آغوش مي شد و در اكثر موارد بر اثر فعاليت و تكاپو و يا تصادفاً جريان آب او را سالم به ساحل مي رساند. مسأله اي كه در اينجا پيش مي آيد اين است كه انسان اوليه اين بي  پروايي را از كجا و از چه موجودي آموخته است؟
وقتي انسان مشاهده مي كرد كه ديگري در آب تقلا مي كند و نزديكان خود را به كمك و ياري مي طلبد و آنها به خاطر عدم آشنايي با فن شنا و يا وسيله اي براي نجات غريق نداشته اند و به نتيجه نمي رسيدند، اين حس نوع دوستي و يا فرار از خطر و سرانجام بقاء زندگي و زيستن و موارد مورد نياز ديگر، انسان را وادار به فراگيري فن شنا نمود.
براي علماي باستان شناسي نيز تاكنون روشن نشده است كه چگونه و در چه تاريخي انسان طريقه شناوري را آموخته است. ليكن آثاري در يونان باستان (كه دلالت بر عظمت و بزرگي اين هنر ورزشي مي كند) بدست آمده كه اين آثار عبارت از چند قطعه كاشي بسيار قديمي بود كه حاوي تصاويري از ملوانان آن زمان است كه نشان مي دهد در حال نجات دادن دوستان خود كه در حال غرق شدن در آب به خاطر فرو رفتن كشتي در دريا است مي باشند و يا قهرمانان افسانه اي قديم و داستانهايي از «نوسيكا»، «اوليس» و يا «لاندر» قهرمان معروف كه از آبگير «هلسپون» گذشت و محبوب خود را نجات مي دهد.
همچنين كتيبه هايي كه از رومي ها، مصريها، آشوريهاي قديم به دست آمده دلالت بر آن دارد كه اقوام فوق الذكر نيز براي شنا اهميت بسزايي قائل بوده اند بالاخص در رابطه با رزم و فنون نظامي كه در سال ۱۸۱۰ «لرد بايرون» شاعر معروف بريتانيا «تنگه داردانل» را با شنا پيموده است. ولي با تمام تفاصيل در آثار تاريخي يونان باستان در المپيك هاي پيش از دوره نوين از رشته شنا خبري نبود. در ايران نيز شنا از ديرباز با مردم عجين بوده است اما همگام با اين اقبال عمومي شنا در بعد قهرماني رشد نكرد و هميشه در حسرت مدال بوديم و فقط يك بار در سال ۱۹۷۴ واترپلو ايران بر بام آسيا ايستاد قهرماني كه هيچ گاه تكرار نشد. ميزباني و خيلي از مسائل ايران را قهرمان واترپلو آسيا كرد و ستاره هاي زيادي مانند نسيم، توكلي ها، مرادي و ... درخشيدند و آنقدر ذوق زده شديم كه طلاي واترپلو را به تعداد نفرات حساب كردند.
اما هم اكنون روند شنا در چند سال اخير بعد از دو دهه سكون به مرز قابل قبولي رسيده است.
بايد قبول كرد شنا در ايران دستخوش تحولات وسيعي شده است. اين تحولات پيامد نگرشي به شنا به صورت يك حرفه تغيير پيدا كرده است. نگاه كنوني به شنا هم اكنون به اين صورت است كه تشكيلات فدراسيون به عنوان يك ارگان ستاره عمل مي كند و سرمايه گذاري و حتي اماكن ورزشي توسط بخش خصوصي و باشگاهها صورت مي گيرد.
سازمان تربيت بدني و فدراسيون شنا با ايجاد بستر مناسب با مهيا كردن زمينه هاي تبليغاتي شرايط حضور باشگاهها را در شنا، شيرجه و واترپلو فراهم كردند.
در ارتباط با واترپلو كه هم اكنون نايب قهرمان آسيا شده به موازات شنا و ركوردهاي بي شمار شكسته شده كميته فني قوي و كارآمدي زير نظر رئيس فدراسيون كارها را پيش مي برد.
009975.jpg

شنا يكي از سه رشته ورزشي است ك با توجه به ويژگي هاي خاصي كه دارد مادر ورزش ها ناميده شده است. هر چند اين مادر مثل دو و ژيمناستيك بسيار تنهاست. اين رشته ورزشي با توجه به آثار بسيار مهمي كه در آمادگي جسماني، نشاط بخشي، درمان بيماري هاي مفصلي، عضلاني و حيات بخشي خود وديگران دارد؛ آموزش آن از نيازهاي اساسي براي هر فرد است كه بايد جز آموزش هاي لازم براي زندگي در سنين اوليه به كودكان باشد.
يكي از مشكل هايي كه در آموزش همگاني شنا در كشورمان وجود دارد ناكافي بودن مكان هاي مورد نياز (استخرها، رودخانه ها، درياچه ها و درياها) يا نبود امكان بهره برداري از كل ظرفيت فضاهاي موجود است. براي بهره برداري بهينه از امكان هاي موجود بايد از روش هاي نوين علمي در آموزش استفاده كرد تا زمان آموزش به حداقل كاهش يابد و فراگيران بيشتري تحت آموزش قرار گيرند.
بعد از كسب مدالهاي رنگارنگ جوانان شنا در قهرماني آسيا و نايب قهرماني تيم واترپلو در اين رقابتها عملكرد شناگران را از نگاه وحيد مرادي رئيس فدراسيون شنا جويا شديم كه مي خوانيد.
عملكرد شناگران ايران در قهرماني آسيا از نگاه رئيس فدراسيون
رئيس فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو مي گويد: در خصوص  باقيماندن  و يا رفتن سرمربي  كرووات  تيم  واترپلو جوانان   ايران ، كميته  فني  واترپلو ايران  بايد تصميم  بگيرد.
وحيد مرادي  افزود: من  شخصاً از عملكرد  اين  مربي  در مسابقات  واترپلو قهرماني آسيا راضي  هستم ، اما با توجه  به   اينكه  قرارداد وي  تا پايان   اين  مسابقات  بود، بنابر اين  بايد كميته  فني  خودش  تصميم  بگيرد و چند نايب قهرماني و جنگندگي تيم واترپلو حاصل زحمات سابليچ بود.
نتايج  شيرجه  بسيار خوب  بود و كسب  چندين  مدال  طلا، نقره  و برنز در اين  مسابقات  توسط  اين  تيم  نشان  داد كه  چنانچه  ما توجه  بيشتر خودمان  را به  سمت   اين  رشته سوق  دهيم ، مي توانيم  در آينده  نتايج  بهتري  بگيريم .
وي  آسيب  ديدگي  بكتاش  قيدي ، بابك  فرهودي  و عدم  هــمراهي  آنان  در مسابقات  شنا گروه هاي  سني  آسيا در ماكائو و همچنين  غيبت  حميدرضا مبرز را از عوامل  مهم  افت  نتايج  تيم  شنا نسبت  به  دوره  گذشته  عنوان  كرد.
اگرچه  تيم  اعزامي موفق  به  جابجايي  ۵ ركورد  ايران  شد و مدال  نقره  نيز كسب  كرد، اما غيبت   اين  شناگران  باعث  شد تا در مسابقات  تيمي ، تيم  اعزامي دچــــار مشكل  شود و در مسابقات  انفرادي  با توجه  به  توان  بالاي   اين  شناگران  در حد بالا ظاهر نشود.
رئيس  فـدراسيون  شنا ايران  كه  سمت  دبيركلي  كنفدراسيون  شنا آسيا را نيز در اختيار دارد، در خصوص   اين  دوره  از رقابتها گفت :  اين  مسابقات  واقعاً در سطح  بسيار بالايي  برگزار شد و بالاخص  چيني ها تمام  توان  خود را براي  درخشش  در  اين  رقابتها بكار گرفتند.

شيطان سياه اولدترافورد
كارن ريچارسون
009980.jpg

مهدي رضايي - فوتبال انگليس اگر چه هميشه نگاهش به كل بريتانيا و جزيره بوده است، اما در زمينه باشگاه داري و بازيكن سازي طي يك قرن اخير مدارس فوتبال خود را در سطوح مختلف فعال نگاه داشته است. ايجاد پشتوانه در باشگاهها براي فوتبال انگليس مهم تر از تيمهاي ملي بوده است. باور كردني نيست اما تيم بزرگي چون منچستر يونايتد نسبت به بقيه باشگاهها در ايجاد رده هاي سني نونهالان و جوانان فعالتر است. برنامه ريزي مديران باشگاهها به گونه اي بود، كه هر سال دو الي سه بازيكن جوان را در كنار بازيكنان ليگ برتر خود قرار مي دهند. كارن ريچاردسون يك نمونه از جواناني است كه اين شانس را بدست آورد تا در كنار بزرگان اولدترافورد به ميدان رود. كارن از اين كه چگونه به منچستر يونايتد پيوست و به اين درجه از رشد رسيد و براي اولين بار شانس حضور در ليگ برتر را بدست آورده است، براي شما مي گويد.

* چطور شد كه فوتبال را شروع كرديد؟
- من در سن ۱۰ سالگي بود كه شروع به بازي كردم. البته پدرم بود كه مرا وارد فوتبال كرد. البته نيت خود من هم بود. من در آن زمان عاشق بازي كردن به همراه دوستانم در پارك بودم و به واقع نقطه پيشرفت من هم از آنجا بود.
* خوب پس از آن چه شد؟
- ابتدا در ويمبلدون بودم تنها وقتي۱۱ سال داشتم به باشگاه پيوستم و مدت يك فصل آنجا ماندم؛ پس از آن به باشگاه وستهام رفتم و تا ۱۴ سالگي آنجا ماندم. آن زمان بود كه شخصي كه مسئول پيدا كردن و كشف بازيكنان جديد بود از تيم منچستر يونايتد به ديدن من آمد و مرا براي تست و آزمايش به اينجا آورد.
* شما در يك فصل ۵۴ گل زديد، آيا همه آنها از جناح هافبك چپ بود؟
- خير، من از سن ۱۰ تا ۱۴ سالگي در خط حمله بودم. زماني كه به منچستر آمدم پست من به پيستون كناري تغيير كرد، البته اين نظر باشگاه بود كه احساس مي كرد در آن پست بهتر عمل مي كنم. از اينكه به منچستر رفتم بسيار هيجان زده بودم. باور اين كه با اين تيم قرارداد امضا و راهي اين تيم بزرگ شدم سخت بود.
009985.jpg

* وستهام تيم محلي شما بود، آيا تو اين تيم را دوست نداشتي؟
- بله، من از طرفداران Hammers (لقب وستهام) بودم اما هميشه در ذهنم، منچستر يونايتد را دوست داشتم.
* بازيكنان بزرگي به اين باشگاه آمده اند، آيا محرك و الهام بخش شما بودند؟
- يقيناً همين طور است. نيكي بات، برادران نويل، اسكولز، گيگز و بكهام كه من مي خواستم مانند آنها باشم.
* الگس فرگوسن هم اعتقاد زيادي به شما دارد درست است؟
- بله البته تعريف و تحسين يك طرف قضيه است. شما بايد به همه ثابت كنيد كه مي توانيد اين كار را انجام دهيد، او از اين كه اين عقيده را نسبت به من دارد راضي و خوشنود است. او به من انگيزه كافي مي دهد كه داخل زمين بروم و به بقيه ثابت كنم كه چرا به من اعتقاد دارد.
* نخستين حضور شما به عنوان ذخيره در مقابل المپياكوس بود، براي اولين بازي به نظر شما چطور بود؟
- طرفداران تيم مقابل كه كنترل خود را از دست داده بودند ولي بازي عالي بود، جو بازي عالي و سرعت بازي بسيار بالا بود؛ من فقط ۳ دقيقه در زمين بودم اما به نظر ۹۰ دقيقه مي آمد.
* طي فصل گذشته، شما بارها در جام قهرماني باشگاههاي اروپا بازي  كرديد. بيشتر از جام برتر، آيا از اين امر متعجب نيستيد؟
- نه، واقعاً، براي اين كه در ليگ برتر بازي ها به تعداد است و شما بايد برنده ليگ شويد اما در ليگ قهرمانان گلچين شده و تعدادي از تيم ها حذف مي شوند و شانس بازي را از دست مي دهند، البته به من تفاوت نوع بازي در اينجا و جام باشگاه هاي اروپا اشاره نكردم. ليگ برتر بسيار سريع تر از فوتبال جام باشگاه هاي اروپاست.
* شما اولين گل خود را در مقابل تيم لسترسيتي زديد، چه احساسي داشتيد؟
- همه تيم به سرم ريختند، باورم نمي شد، آن گل بهترين احساسي را كه از فوتبال مي  توانم داشته باشم به من داد. بكهام توپ را به سولسيالشير پاس داد، وقتي او توپ را گرفت مي دانستم كه مي خواهد او را در عرض سانتر كند براي همين خود را براي ضربه سر آماده كردم و زدم. باورم نمي شد كه توپ را گل كرده ام.
* هنگام شادي پس از گل، سرآلگس فرگوسن را بيشتر مورد توجه قراردادي چرا؟
- فقط مي خواستم به نحوي به او بگويم كه متشكرم از اين كه به من اجازه بازي داد. اگر به خاطر او نبود من الان اينجا نبودم.
* شما جام FA جوانان در فصل گذشته را از آن خود كرديد روي هم رفته سال خوبي بود درست است؟
- هدف اصلي من در ابتداي فصل همين بود، به عنوان يك تيم مي  دانستيم كه توانايي بازي كردن و بردن را داريم و هنگامي كه اين كار را كرديم، دستاورد بزرگي را براي تيم جوانان منچستر يونايتد و باشگاه به ارمغان آورديم.
* و بالاخره، رايان گيگز بعدي بودن چه احساسي دارد؟
- رايان گيگز فوتباليست بزرگي است و مثل او بودن نيز بزرگي مي خواهد اما بازي هاي ما كمي متفاوت است. يقيناً سعي كرده ام با ديدن بازي او پيشرفت كنم. من سعي كرده ام كه قدرت دويدن او و توانايي او براي جذب مردم به بازي خودم را داشته و پيدا كنم.
اما چيزهاي مختلفي براي تماشا وجود دارد. نگاه كردن به پل اسكولز و همينطور سانترهاي بكهام. شما از همه چيز مي توانيد بياموزيد. از همه فوتباليست هاي برتر.

سايه روشن ورزش
به ياد «فو»
010000.jpg

ياد و خاطره مارك ويويان فو بازيكن تيم ملي كامرون و منچسترسيتي كه در ديدار با كلمبيا در چارچوب بازيهاي جام كنفدراسيون ها بر اثر ايست قلبي درگذشت را آفريقايي ها زنده نگاه داشته  اند. براي بزرگداشت ياد «مارك ويويان فو» يك ديدار عام المنفعه ميان تيم ملي كامرون و تيمي منتخب از دوستان بازيكن متوفي در تاريخ ۲۰ آبان ماه در ليون برگزار مي شود.
اين خبر را ليگ فوتبال فرانسه اعلام كرد.
مارك ويويان فو عضو باشگاه منچستر سيتي بود و تيم منتخب دوستان بازيكن را هم تيمي هايش در تيم هايي كه در آنها توپ زد، شامل: ليون، لن، منچستر سيتي تشكيل مي دهند.
چند بازيكن ملي پوش فرانسه هم نظير تيه ري هانري، روبر پيرس و استيومارله در جمع بازيكنان تيم منتخب دوستان ويويان فو بازي خواهند كرد.
مربيگري اين تيم را ژاك سانتيني مربي تيم ملي فرانسه مشتركاً با كوين كيگان مربي تيم منچستر سيتي به عهده دارند. سانيتني در زماني كه ويويان فو در تيم ليون بازي مي كرد، مربي تيم بود. كليه عوايد حاصل از اين ديدار كه از محل فروش بليت، پخش تلويزيوني، حاميان مالي و كمك هاي مردمي حاصل مي شود، به خانواده بازيكن و بنياد خيريه اي كه به نام بازيكن در كامرون تأسيس خواهد شد، اختصاص خواهد يافت. مارك ويويان فو در نظر داشت اين بنياد خيريه را در زمان حياتش داير كند.
ليبي و قذافي ميزبان جام جهاني فوتبال
009990.jpg

از زماني كه معمر قذافي سياست هاي خود را در قبال دنيا تغيير داده، توجه و گرايش بيشتري به مسائل حاشيه اي زندگي نشان مي دهد. اين خبر عجيب نيست و بايد باور كرد ليبي مي خواهد ميزبان جام جهاني ۲۰۱۰ باشد، آن هم به اتفاق تونس.
رييس فدراسيون فوتبال ليبي اعلام كرد كه اين كشور بر آن است تا با تونس يكي ديگر از كشورهاي آفريقايي به طور مشترك پيشنهاد ميزباني مسابقات فوتبال جام جهاني ۲۰۱۰ را به فدراسيون بين المللي فوتبال «فيفا» عرضه كند.
سعدي قذافي رييس فدراسيون فوتبال ليبي و پسر ارشد معمر قذافي رهبر آن كشور، در يك كنفرانس خبري در تونس اين خبر را اعلام كرد.
تونس به تنهايي نامزد ميزباني اين رويداد ورزشي شده است. علاوه بر تونس كشورهاي ليبي، آفريقاي جنوبي، مصر، مراكش و نيجريه ديگر نامزدهاي برگزاري مسابقات هستند. جام جهاني ۲۰۱۰ در قاره  آفريقا برگزار خواهد شد.
فيفا چندي پيش اعلام كرد كه بعد از جام جهاني ۲۰۰۲، ميزباني مشترك مسابقات جام جهاني ديگر تكرار نخواهد شد و احتمالاً به درخواست ليبي براي ميزباني مشترك پاسخ منفي خواهد داد.
قاره اقيانوسيه و خداداد عزيزي
009995.jpg

شايع است كه شكست استراليا در مقابل ايران در بازي هاي مقدماتي جام جهاني ۱۹۹۸ موقعيت اين قاره جديد را به خطر انداخت. از آن زمان تا به امروز قاره اقيانوسيه دست به دامان تمام بزرگان سياست ورزش شده كه بتواند براي خود يك سهميه مستقيم به جام جهاني به دست آورد نشد كه نشد. استراليا به عنوان سردمدار اين كشورها با تلاش باسيل اسكارسلا رئيس كنفدراسيون فوتبال اقيانوسيه در گرفتن اين سهميه ناكام ماند. مي گويند تمام اين ناكامي يك عامل داشت، آن هم خداداد عزيزي بود كه با آن گل طلايي بر تمام آرزوهاي استراليا و قاره اقيانوسيه پايان داد.
«باسيل اسكارسلا» رئيس كنفدراسيون فوتبال اقيانوسيه كه حمايت عمده اعضاي سازمان تحت امرش را به دليل از دست رفتن سهميه مستقيم اين قاره به جام جهاني از دست داده است، روز شنبه استعفا كرد.
به گزارش خبرگزاري رويترز از سيدني، اسكارسلا اخيراً در انتخابات رياست جديد كنفدراسيون فوتبال اقيانوسيه با احتساب يك رأي برتري ۵-۶ رأي موافق اعضاي سازمانش را براي باقي ماندن در سمت رياست اين سازمان تا سال ۲۰۰۶ به دست آورده بود اما داوطلبانه پستش را تحويل داد. اين انتخابات زود هنگام بود و به درخواست اسكارسلا انجام گرفت. انتخابات رسمي سال آينده انجام مي شود.
اسكارسلا در بيان علت استعفايش گفته است: متوجه شدم كه رأي موافق و حمايت اكثريت اعضاي كنفدراسيون را به دست نياورده ام و به همين دليل رفتن را به ماندن در اين پست ترجيح دادم.
با استعفاي اسكارسلا، تاتولو رويبوك نايب رئيس كنفدراسيون و نماينده ساموآ كفالت رياست كنفدراسيون را در اختيار مي گيرد.
فدراسيون بين المللي فوتبال «فيفا» سال گذشته يك سهميه مستقيم به قاره اقيانوسيه براي جام جهاني اختصاص داد اما اوائل سال جاري ميلادي اين سهميه مستقيم را گرفت و آن را تبديل به نيم سهميه كرد بدين معنا كه نماينده اقيانوسيه با ديدار پلي آف با آخرين سهميه آمريكاي جنوبي، آسيا يا آمريكاي كونكاف راهي جام جهاني شود.

لاليگا در فصل جديد
رئال زاراگوزا
نام رسمي: رئال زاراگوزا SAD
سال تأسيس: ۱۹۳۲
رييس باشگاه: آلفونسو سولاناس
سر مربي: پاكوفلورس
آدرس سايت: www. realzaragoza.com
ورزشگاه اختصاصي: روماردا(۳۴ هزار نفر)
لباس اصلي: سفيد
لباس دوم: آبي
حامي مالي: Aikolin
طراح لباس: لوتو
بودجه: ۱۸ ميليون يورو
افتخارات داخلي
009960.jpg

نايب قهرمان لاليگا: يك بار در فصل (۱۹۷۵-۱۹۷۴) با ۳۸ امتياز
قهرمان رقابت هاي دسته دوم: يك بار در فصل (۱۹۷۸-۱۹۷۷)
قهرمان جام حذفي: ۳ بار
(۲۰۰۱-۲۰۰۰)، (۹۴-۱۹۹۳)، (۸۶-۱۹۸۵)
قهرمان فايرس كاپ: يك بار در سال (۶۴-۱۹۶۳)
قهرمان جام در جام اروپا: (۹۵-۱۹۹۴)
مقام فصل پيش: دوم در رقابت هاي دسته دوم
پيش بيني مقام اين فصل: سيزدهم

اسامي بازيكنان زاراگوزا
دروازه بانان: سزار لاينز، روبن، رائول وايابونيا
مدافعان: لوئيس كارلوس كوارترو، يوردي فرون، گابريل ميلوتو (آرژانتين) خاوير پابلو، پاكو، سزار ميگوئل ريبوسيو(پرو) توليدو (پاراگوئه)
هافبك ها: كانيا، كورنيا، ديويد پيري، ديويد كنرلو، ايناكي، خوزه مونز، لئوناردو پونزيو (آرژانتين) فرناندو سورينو مارتين والسكا
مهاجمان: متي بليچ (كروواسي) گوران دورلوويچ (صربستان و مونته نگرو) لوسيانو گالتي (آرژانتين) ايبان اسپاداس، ساويو برتولينو (برزيل) ديويد ويلا، يوردي
سال صعود
تيم دوم رقابت هاي دسته دوم كه به عقيده كارشناسان فوتبال اسپانيا يكي از قويترين تيم هاي صعود كننده به شمار مي آيد لاليگا را نااميدانه آغاز نمود.
دو شكست پياپي مقابل لاكرونيا و مايوركا براي پاكوفلورس سرمربي اين تيم بسيار نگران كننده است. آنها بعد از يك فصل حضور در رقابت هاي دسته دوم دوباره نمي خواهند به نقطه اول بازگردند. اين تيم با خريدهايش در اين فصل تيم قدرتمندي را روانه رقابتها كرده اما هنوز به امتيازي دست نيافته است. گابي ميليتو مدافع آرژانتيني به همراه ساويوبرتولين هافبك تكنيكي بوردو و بازيكن سابق رئال مادريد به همراه داويد بيا از جمله خريد هاي مهم آرگوني ها محسوب مي شود.
اين دو بازيكن كه در خط مياني و حمله بازي مي كنند نقطه اتكا تيم به شمار مي روند.
قهرمان جام در جام اروپا در سال ۹۵ كه با شكست آرسنال به اين عنوان رسيد دوست دارد تا بار ديگر در قاره اروپا اعتبار از دست رفته اش را بازيابد.
اين تيم در هفته سوم با مورسيا قهرمان دسته دوم بازي دارد. بدنبال دو شكست پياپي اين تيم شايعاتي مبني بر اخراج سرمربي زاراگوزا عنوان شده كه سولاناس رييس باشگاه مزبور با رد تمام آنها حمايت قاطع خود را از سرمربي تيمش اعلام كرد.
او در مصاحبه با روزنامه as گفت: قضاوت در مورد او نبايد عجولانه صورت گيرد ما بازي هاي خود را برابر بهترين تيم هاي فصل پيش  يعني لاكرونيا تيم سوم جدول و مايوركا قهرمان جام حذفي واگذار كرده ايم كه اين موضوع نشانگر قدرت رقيبان ماست.
009965.jpg

وي در پايان گفت: فلورس همچنان در سمت خود باقي مي ماند اگرچه ما شكست هاي ديگري هم متحمل شويم.ما در تلاش هستيم هر چه زودتر بازيكنان خود را به بازي در لاليگا عادت دهيم تا آنها از نظر روحي دچار مشكل نشوند.
ستاره زاراگوزا
ستاره زاراگوزا يك ساويوي جوان است.ساويوي دريافته است كه در ميان تيمهاي بزرگ اسپانيا چه مدافعان سرسخت، خشن و آماده اي حاضرند. زاراگوزا روي اين جوان رعناي بااستعداد حسابهاي جداگانه اي باز كرده بود اما هارموني تيمي و عدم داشتن مهره هاي محوري باعث شد تا زارگوزا به نتيجه دلخواه دست پيدا نكند. زاراگوزا با ساويوي به روزهاي بهتري مي انديشد. آيا در ميان قدرتهاي بزرگ اسپانيا زاراگوزا مي تواند به سالهاي موفقيت آميز هفتاد و هشتاد بازگردد.

ورزش
ادبيات
اقتصاد
سفر و طبيعت
سياست
فرهنگ
مدارا
|  ادبيات  |  اقتصاد  |  سفر و طبيعت  |  سياست  |  فرهنگ   |  مدارا  |  ورزش  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |