توصيه هاي يك مشاوره فرهنگي درباره نحوه رفتار با كلاس اولي ها
روزهاي نخست كلاس اولي ها نيازمند مهرباني هستند
مشاور فرهنگي معاونت آموزش عمومي و امور تربيتي وزارت آموزش و پرورش به مسئولان مدارس و والدين توصيه كرد كه با دقت و مهرباني با نوآموزان برخورد كنند.
«مهدي مراد حاصل» روز يكشنبه به مناسبت آغاز سال تحصيلي كلاس اولي ها به ايرنا گفت : دانش آموزان پايه اول ابتدايي در نخستين روزهايي كه وارد مدرسه مي شوند به شدت احساس تنهايي و غربت مي كنند و نياز است از اين مرحله ، به آساني عبور كنند.
مشاور معاون وزير آموزش و پرورش ، تصريح كرد: اغلب مشاهده مي شود كه در تعدادي از خانواده ها قبل از شروع مدارس از معلم ، مدير و به ويژه ناظم ، در ذهن كودكان تصاويري سرسخت و ستيزه جو ترسيم مي شود.
وي افزود: گاهي بر اثر رفتارهاي غلط، محيط مدرسه ، به عنوان محيطي خشن و وحشتناك به نوآموز معرفي مي شود و در نتيجه نوآموز براي ورود به مدرسه دچار هراس مي شود.
اين كارشناس توضيح داد: مادامي كه مسئولان مدرسه دانش آموزان را با مهرباني و محبت نپذيرند و ترسهاي موهوم را از بين نبرند، آنان همچنان در چنبره اي از اوهام خود ساخته و خيالي خود اسير خواهند بود.
وي اظهار داشت : براي رفع اين مانع بزرگ تربيتي ، نخستين اقدام آن است كه با فراهم آوردن محيطي عاطفي و فضايي صميمانه ، تمامي كساني كه دانش آموزان در مدرسه با آنها سروكار خواهند داشت به طرز مناسبي معرفي شوند.
«مراد حاصل» گفت : آشنايي دانش آموزان با مسئولان باعث مي شود كه آنان با شناخت موقعيت و جايگاه مسئولان و واقف شدن بر نقش آنها بر وظيفه خود به عنوان دانش آموز در قبال معلمان و تربيت كنندگان خود آشنا شوند تا در برخوردهاي بعدي ، مراتب ادب و احترام را بجا آورند.
|