پنج شنبه ۳ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۷۶ - Sep.25, 2003
مدير عامل شركت مترو:
فناوري توسعه خطوط مترو در ايران، بومي شد
مديرعامل  شركت  راه  آهن  شهري  تهران  وحومه  مترو گفت: با تخصيص  سهميه  فاينانس  در بودجه  سال  ۸۳، احداث  خط هاي  سه  و چهار متروي  تهران  به  طول ۶۰ كيلومتر از سال  آينده  آغاز مي شود.
به  گزارش  واحد مركزي  خبر، محسن  هاشمي  در بازديد وزير كار و امور اجتماعي  از بخشها و ايستگاههاي  مختلف  متروي  تهران  افزود: امسال  مناقصه  بين المللي  احداث  اين  دو خط برگزار شد كه  هم  اكنون  شرايط شركت كنندگان  در مناقصه  دردست  بررسي  است. وي  به  استقبال  روزافزون  مسافران  از مترو اشاره  كرد و گفت:هم  اكنون  روزانه  بيش  از ۶۵۰ هزار سفر با مترو انجام  مي  شود و تاكنون  بيش  از۳۴۰ميليون  سفر با مترو صورت  گرفته  است.
 هاشمي  افزود: براي  توسعه  خط هاي  مختلف  مترو فناوري  آن  كاملا بومي شده  است  و شركت  مترو فقط دچار مشكل  تامين  اعتبار است .
وي  كمبود واگن  در خط هاي  متروي  تهران  را مشكلي  جدي    خواند و گفت:  هم اكنون  ۲۱۷ واگن  در اين  خطوط فعال  است  و ساخت  ۷۷ واگن  نيز به  شركت  واگن  پارس  سفارش  داده  شده  است .
هاشمي  اضافه  كرد:اگر براساس  برنامه  مترو، هرچهار دقيقه  يك  قطار از ايستگاه ها حركت  كند بايد در مجموع  ۲۳۵ واگن  نيز به  تعداد واگن  هاي  موجود مترو افزوده  شود.
وي  گفت:متروي  تهران- كرج  نيز به  ۹۶ واگن  دوطبقه  و ده  لوكوموتيو نياز دارد. هاشمي  تجهيز واگن ها و قطارهاي  مترو را به  لوازم  ايمني  و خنك  كننده  ازجمله  برنامه  هاي  آينده  شركت  مترو دانست  و افزود: براساس  قراردادتمام  واگن هاي  جديد مجهز به  كولر گازي  است  و به  شش  ميليون  دلار اعتبار نياز داريم  تا همه  واگن هاي  موجود به  كولر گازي  مجهز شود.
وي  با بيان  اينكه  همزمان  با بازگشايي  مدارس  پله هاي  برقي  ايستگاه هاي  مترو نيز تكميل  شده  است،  گفت:  هم اكنون  بيش  از۱۱۰ دستگاه  پله  برقي در ايستگاه ها نصب  شده  است. هاشمي  خاطرنشان  كرد: فاصله  زماني  حركت  قطارهاي  مترو در خط هاي  يك  و دو در ساعات  شلوغ  ۱۵ دقيقه  بود كه  از ابتداي  مهر به  ده  دقيقه  كاهش يافت.
وي احداث  و توسعه  مترو را اشتغال زا خواند و گفت:  تكميل  و بهره برداري  از خطوط مترو ده  هزار شغل  مستقيم  و شصت  هزار شغل  غيرمستقيم  ايجاد مي  كند. وي  با بيان  اينكه  مترو تهران  طرحي  بزرگ  و ملي  است،افزود:توسعه  و تكميل  اين  طرح  تأثير بسزايي  در صرفه جويي  سوخت، كاهش  آلودگي  محيط زيست  و ترافيك  دارد.

شهردار تهران:
تفكر و اراده جوانان مشكلات را حل مي كند
سئوال شهردار تهران از جوانان:اگر به جاي من بوديد،چه مي كرديد؟
015786.jpg
شهردار تهران  تفكر و اراده  جوانان  را عامل  مهمي براي  حل  مشكلات  دانست .
به  گزارش  روابط عمومي شهرداري  محمود احمدي نژاد كه  در مراسم  آغاز سال تحصيلي  در جمع  دانش آموزان  دبيرستان  فروغ  شهادت  منطقه  ۱۴ آموزش  و پرورش  تهران  سخن  مي گفت،  با تأكيد بر نياز كشور به  حضور جوانان  درعرصه هاي  مختلف  از آنان  خواست  براي  رفع  مشكلات  شهري  با شهرداري  تهران همكاري  كنند.وي  با طرح  اين  پرسش  از دانش آموزان  كه  اگر جاي  شهردار تهران  بوديد چه مي كرديد از آنان  خواست  ضمن  ارتباط با حوزه  مشاوران  جوان  شهرداري  وروابط عمومي به  اين  سئوال  پاسخ  دهند.احمدي نژاد گفت : شهرداري  امسال  مشكلات  مالي  دارد ولي  مي تواند براي آسفالت  حياط و ساخت  نمازخانه  در مدارس  كمك  كند.وي  اضافه  كرد: شهرداري  تهران  در صورتي  به  ساخت  نمازخانه  مدارس  كمك مي كند كه  اين  نمازخانه ها قابليت  استفاده  دوگانه  مانند كتابخانه  و سالن  ورزشي  را داشته  باشد.براساس اين خبر، احمدي نژاد همچنين در چند كلاس درس حاضر شد و با دانش آموزان گفتگو كرد. وي سپس در جمع اولياء دبيرستان و مسئولين حضور يافت و به مشكلات و نيازهاي آنان گوش فراداد.شهردار منطقه ۲۲ تهران نيز با حضور در يكي از مدارس اين منطقه گفت: ارتقاي سطح آگاهي شهروندان و به خصوص دانش آموزان به عنوان اصلي ترين گروه آموزش پذير نسبت به مقوله شهر و شهروندي ضروري است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري اين منطقه، مهندس «نصيري» افزود: براي داشتن شهري توسعه يافته و محيط زيست سرسبز و با فرهنگ، نيازمند شهروندان آگاه به حقوق شهروندي هستيم و فضاهاي آموزشي بهترين مكان براي تبادل نظر و آموزش مي باشد.وي طرح شهردار مدرسه را حلقه اصلي اتصال شهروندان آموزش پذير با مديريت شهري و مسايل شهري دانست و اظهار داشت: تمام طرح هاي فرهنگي و عمراني شهري در اين منطقه با محوريت زيست محيطي و مشاركت نهادهاي مدني و تخصصي در حال انجام است.وي خاطرنشان كرد: سعي خواهيم كرد ضمن آموزش شهروندان به حقوق و وظايف شهري، بستر مشاركت علمي آنان را در حوزه اي وسيع تر از فضاي مدرسه فراهم كنيم.
گفتني است مهندس شايسته شهردار منطقه ۱۸تهران زنگ دبيرستان دخترانه فدك را به صدا درآورد و آغاز سال تحصيلي جديد را به جامعه دانش آموزي تبريك گفت.

نخستين خانه مشق در جنوب غرب تهران به بهره برداري رسيد
015788.jpg
نخستين خانه مشق در منطقه ۱۸ تهران به مناسبت سالروز مبعث حضرت رسول اكرم(ص) افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۸، مهندس مجيد شايسته شهردار اين منطقه در مراسم گشايش اين خانه مشق گفت:  هم اكنون تعداد پنج باب خانه مشق، ده باب سالن ورزشي، پنج باب كتابخانه، يك استخر و سونا و نخستين فرهنگسراي ترافيك را در جهت توسعه فضاهاي علمي، فرهنگي و اجتماعي در دست احداث داريم كه اميدواريم بخش اعظم اين طرحها تا پايان سال در اختيار شهروندان قرار گيرد. وي زيربناي اين خانه مشق را ۵۴۰ متر مربع و هزينه احداث و تجهيز آن را نيز ۷۵۰ ميليون در يافت آباد ذكر كرد.

نگاه
آقاي رئيس جمهور با جوانان چت مي كند. (جرايد)
015784.jpg
فريد مرتضوي

بقاياي ۳ ماشين دودي عصر ناصري
ماشين دودي هاي تاريخي شهر تهران كه قدمت آن به دوره ناصري مي رسد، توسط شهرداري منطقه ۲۰ تهران احيا، مرمت و بازسازي مي شوند تا در معرض ديد علاقه مندان قرار گيرند.
به گزارش ميراث خبر، به گفته «عليرضا بهرمان» كارشناس فني شهرداري و عضو هيات علمي سازمان ميراث فرهنگي، دو سال پيش اين ماشين ها شناسايي شدند و تحقيقات و بررسي روي آنها آغاز شد.

كوههاي تهران فردا پاكسازي مي شود
ايرنا: همزمان با «روز جهاني پاكسازي كوهها» در سراسر جهان، مسيرهاي كوهستاني اطراف تهران فردا پاكسازي مي شود.
مهندس «عبدالله اشتري» مديرعامل انجمن حفظ محيط كوهستان، گفت: پاكسازي كوهستان همچون سالهاي گذشته با  آيين  هاي ويژه اي همراه خواهد بود.
در اين حركت جمعي، مردم و تشكلهاي غيردولتي زيست محيطي به همراه اعضاي انجمن حفظ محيط زيست كوهستان، مشاركت مي كنند.
اشتري، هدف از برگزاري اين مراسم را تأكيد بر اهميت و نقش محيط هاي كوهستاني در كشور و نيز جلب توجه و حمايت مردم و مسئولان به حفاظت از محيط زيست مناطق مرتفع و همچنين نمايش عزم ملي براي توسعه پايدار كوهها، اعلام كرد. وي گفت: مسيرهاي كوهستاني دربند، ولنجك، توچال، دركه و دارآباد، از جمله مناطقي هستند كه توسط تشكل هاي غيردولتي و با همكاري مردم، طي مراسمي نمادين، پاكسازي مي شوند.
اين مراسم، از نخستين ساعات بامداد جمعه در مسيرهاي اصلي، با توزيع وسايل جمع آوري مواد بر جاي مانده در كوه و انتقال اين مواد به پايين ارتفاعات، شروع مي شود و ساعت ۱۱ صبح نيز با اجراي مراسمي در مكان «سربند» پايان مي يابد.

رؤساي شوراهاي شهر در دوره آموزشي شركت مي كنند
گروه شهري: اعتبارات آموزشي شوراهاي شهر و روستا يك سوم ميزان مورد نياز است.
حسين ايماني جاجرمي معاون دفتر برنامه ريزي و آموزش شوراهاي وزارت كشور در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: براي سال جاري تنها يك ميليارد تومان براي شوراهاي كل كشور در نظر گرفته شده است كه بايد براي آموزش ۷۶۶۴ عضو شوراي شهر و ۱۴۷ هزار و ۵۶۸ عضو شوراي روستايي هزينه شود.
وي گفت: در حال حاضر براي هر استان يك كميته آموزشي تشكيل شده است كه با توجه به نيازسنجي هاي آموزشي در ارتباط با شوراهاي شهري و روستايي برنامه هاي آموزشي خاصي تنظيم و اجرا مي شود. جاجرمي آشنايي با مباني امور مالي شهرداري ها، مديريت شهري، قوانين و مقررات شهرداري ها، چگونگي جلب مشاركت هاي مردمي و  برنامه ريزي محلي را از جمله مباحثي دانست كه طي دوره هايي به اعضاي شوراهاي شهري و روستايي آموزش داده مي شود.جاجرمي همچنين از برگزاري يك دوره آموزشي در فصل پائيز براي رؤساي شوراهاي شهر و مديران مالي شهرداري ها خبر داد و گفت: در اين دوره با استفاده از استادان و متخصصين در زمينه مديريت مالي شهرداري ها مباحث مربوط به قانون تجميع عوارض، نحوه استفاده از وام خارجي و راههاي كسب درآمد شهرداري ها آموزش داده خواهد شد.
جاجرمي افزود: از ابتداي سال جاري و تشكيل دومين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا تاكنون دست كم ۲ دوره آموزشي برگزار شده و طي آن مباحث پايه اي و مقدماتي به منظور آشنايي اعضاي شورا با مديريت روستايي و جايگاه آن در نظام اداري كشور به آنها آموزش داده شده است.

اصلاح هندسي و ايمن سازي ايستگاه مترو مصلي تكميل شد
گروه شهري: پهلوگاه ايستگاه اتوبوس در بزرگراه رسالت به منظور استفاده مسافران و با هزينه اي بالغ بر ۷۵۰ ميليون ريال احداث شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۷، اين پروژه با هدف ايمن سازي و تردد خودروها و رفع تراكم ترافيك در بزرگراه رسالت، محدوده ايستگاه مترو مصلي اجرا شده است.

حل ضربتي مشكلات تهران در هفته اول مهر
شهرداري تهران ۱۰۰ نفر را مامور كرد تا در هفته نخست مهر با گشت زني در سطح شهر مشكلات شهري را به صورت ضربتي و با همكاري شهرداري هاي مناطق برطرف كنند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران، دستور اين اقدام را به مناسبت آغاز سال تحصيلي صادر كرده است.
ماموران يادشده با گشت زني در خيابان ها و معابر تهران، مشكلاتي را كه در عبور و مرور مردم ايجاد مي شود شناسايي و برطرف مي كنند.
همچنين شهرداري هاي مناطق ۲۱ گانه در هفته اول مهر به حال آماده باش درآمده اند تا از مشكلات ناشي از آغاز سال تحصيلي و افزايش حجم رفت و آمدهاي درون شهري بكاهند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
علمي
علمي فرهنگي
گلستان كتاب
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |   علمي فرهنگي   |  
|  گلستان كتاب   |   محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |