يكشنبه ۶ مهر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۱۷۹
روزانه ۱۲ تا ۱۵ مراجعه براي سرمايه گذاري در ايران
معاون وزير امور اقتصادي و دارايي راه نجات اقتصاد ايران را علاوه بر برنامه ريزي براي سيستم هاي مالي بانكي، ايجاد تحول در زمينه سرمايه گذاري داخلي و خارجي مي داند.
محمد خزايي كه هفته پيش به دبي سفر كرده بود در جمع بازرگانان ايراني مقيم اين شهر گفت: در زمان حاضر فضاي كشور نسبت به بحث سرمايه گذاري متفاوت است و با حمايت رييس جمهوري برخي از مشكلات برطرف شده، اما بعضي از مشكلات كه بطور طبيعي در بسياري از كشورهاي جهان وجود دارد در ايران نيز با آن مواجه هستيم.
رئيس سازمان سرمايه گذاري و كمك هاي فني و اقتصادي ايران، آمادگي اين سازمان را براي ارايه خدمات در داخل كشور براي فعاليتهاي اقتصادي ابراز داشت.
وي جذب سرمايه گذاري در داخل كشور را به عنوان يك وظيفه شرعي و ميهني سازمان مذكور قلمداد كرد و گفت: اكنون روزانه حداقل ۱۲ تا ۱۵ مراجعه براي سرمايه گذاري در كشور وجود دارد و با تدابير پيش بيني شده، امكانات ارائه خدمات در اين خصوص افزايش خواهد يافت.
خزايي افزود: يك ايراني كه داراي منابع مالي و فعاليت اقتصادي است مي تواند از تمام پوشش هايي كه به خارجي ها توسط سازمان مذكور ارائه مي شود برخوردار شود.
درعين حال سازمان ياد شده نمي تواند تسهيلات ويژه اي دراختيار ايرانيان نسبت به خارجي ها قرار دهد، زيرا اين امر در قانون پيش بيني نشده است. وي خاطرنشان ساخت: ورود سرمايه به كشور بيش از خروج آن است و در پنج تا شش ماه اخير به ترتيب آمار مراجعات ايرانيان مقيم آمريكا و دبي براي خريد بورس سهام تهران رشد قابل ملاحظه اي داشته است.
همچنين ورود سرمايه به بخش نفت، گاز و پتروشيمي از استقبال خوبي برخوردار بوده و در بخش مسكن نيز جذب سرمايه صورت گرفته است.
خزايي به منظور شركت در نشست هاي حاشيه اي اجلاس صندوق بين المللي پول و بانك جهاني در دبي به امارات سفر كرده بود.

بورسهاي تهران و بحرين تفاهم نامه امضا مي كنند
امروز با حضور رئيس و نايب رئيس بورس بحرين در تهران، بورس هاي تهران و بحرين تفاهم نامه همكاري امضا مي كنند.
به گزارش ايران بورس، هدف از امضاي اين تفاهم نامه ايجاد سازوكار همكاري براي توسعه ارتباط، تسهيل انتقال اطلاعات و تحكيم رابطه مستمر بين دو بازار به منظور توسعه بازار اوراق بهادار در منطقه عنوان شده است. حوزه هاي مختلف همكاري كه در اين تفاهم نامه مطرح شده عبارتند از تبادل تخصص، اطلاعات و دانش فني، توسعه زيرساختارهاي بازار با هدف رشد بالقوه دو بازار، همكاري در توسعه بازار و انتشار اطلاعات در دو بازار، همكاري در بهبود نقدينگي دو بازار و صورتبندي برنامه هاي آموزشي بورس در دو بازار است.يكي از محورهاي جديد برنامه هاي بورس توسعه بورس اوراق بهادار تهران به منظور ايجاد يك بازار منطقه اي است و به اين منظور حضور فعال تر در ميان بورس هاي منطقه و پيگيري برنامه هاي توسعه منطقه اي را در دستور كار قرار داده است.

بانك و بورس
اقتصاد
بين الملل
صنعت
گزارش
|  اقتصاد  |  بانك و بورس  |  بين الملل  |  صنعت  |  گزارش  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |