يكشنبه ۶ مهر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۱۷۹
دبير انجمن صنعت سيمان خواستار خارج شدن قيمت سيمان از سبد حمايتي شد
بنا به گزارش پارس پورتفليو، جلال صفارزاده دبير انجمن صنعت سيمان در نامه اي به وزراي بازرگاني، امور اقتصادي و دارايي و صنايع و معادن اين خواسته را مطرح كرده است.
وي در اين نامه اظهار داشت: يقينا ايجاد سازمانهايي مانند بورس فلزات تهران راه تعالي صنايع وابسته اين فلزات را در پي خواهد داشت بخصوص كه اين صنايع از حيطه قيمت گذاري سازمان حمايت بيرون مي باشد. حال كه خوشبختانه چنين طرز تفكري بر فضاي وزارتخانه هاي بازرگاني و صنايع و معادن حكمفرماست، انجمن سيمان نيز رويكرد اخير موقع را مغتنم شمرده، بار ديگر تقاضاي هميشگي و ديرين خود را مبني بر خارج كردن قيمت سيمان از سبد حمايتي تكرار مي كند و به نمايندگي از صاحبان سهام ،چه بزرگ و چه كوچك، تقاضا مي نمايد، كالاي سيمان از سبد هزينه ها خارج شود . سيمان يك كالاي جايگزين فولاد است، در دنيا مصرف آن ۱ به ۵ و در كشور ما ۱ به ۱۴ است و از قيمت جهاني ۴۰ درصد پايين تر قرار دارد، چه عاملي است كه از اين تنگنا بيرون نمي آيد و انگيزه سرمايه داران براي سرمايه گذاري در اين صنعت فراهم نمي شود.
وي خطاب به وزراي ذي ربط افزود: واقعا گره كار اين صنعت مظلوم كجااست؟ چرا بايد سرمايه هاي ملي (كارخانه هاي سيمان) به جهت قيمت پايين سيمان به جاي سود، سهام به سهامدار عرضه كنند. لذا استدعا و انتظار دارد براي اين كالا نيز همان تصميمي را كه براي فلزات فوق اتخاذ فرموده ايد، لحاظ شود و از دويست ميليارد توماني كه واسطه ها در مواقع بحراني مصرف سيمان بدون هيچ زحمتي سود مي برند، جلوگيري شود و روزي بيايد كه كالاي سيمان نيز مانند اقلام فوق جايگاهي در بورس فلزات پيدا كند. شما بزرگواران با اطلاعات جامعي كه از اين صنعت داشته و داريد، قادر هستيد كه سيمان را از اين بن بست رهايي بخشيد.

كنفدراسيون معدن ايران به زودي فعاليت خود را آغاز مي كند
كنفدراسيون معدن ايران به زودي با نشر و درج اعلاميه تأسيس در روزنامه رسمي، فعاليت خود را آغاز مي كند.
علاءالدين ميرمحمد صادقي، نايب رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اين كنفدراسيون در اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران به ثبت رسيده است.
به گزارش ايرنا، وي ايجاد انسجام و يكپارچگي بيشتر ميان تشكل ها و انجمن هاي معدني را هدف اساسي شكل گيري كنفدراسيون معدن ايران عنوان كرد.
رئيس اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان محصولات معدني تصريح كرد: ايجاد اين كنفدراسيون زمينه مناسبي را فراهم مي كند تا فعالان بخش معدن مشكلات خود را به شيوه اي مناسب تر و با صدايي رساتر پيگري و برطرف كنند.
وي توجه بيشتر به امر تحقيقات، انتقال سرمايه و دانش فني و فناوري روز جهان به كشور، بهره گيري از صاحبان علم و تخصص در كنار افراد صاحب تجربه، تأمين ماشين آلات و ابزار پيشرفته مورد نياز بخش معدن از طريق واردات و افزايش توليد و صادرات را از ديگر اهداف شكل گيري كنفدراسيون معدن ايران برشمرد.
ميرصادقي سفر هيأت بزرگي از بحرين براي بررسي راه هاي سرمايه گذاري در بخش معادن ايران را از نتايج اوليه ايجاد كنفدراسيون معدن ايران ذكر كرد.
به گفته وي، اين هيأت به زودي به دعوت اتاق بازرگاني و صنايع و معادن به ايران سفر خواهد كرد. رئيس اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان محصولات معدني، بخش معدن را به دليل كم توجهي مسئولان در سال هاي گذشته، يكي از بخش هاي مظلوم كشور خواند و ابراز اميدواري كرد: ايجاد كنفدراسيون معدن ايران به بهره برداري بهتر از منابع عظيم معدني كشور منجر شود.

صنعت
اقتصاد
بانك و بورس
بين الملل
گزارش
|  اقتصاد  |  بانك و بورس  |  بين الملل  |  صنعت  |  گزارش  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |