با وجود گسترش خدمات پس از فروش گوشي هاي تلفن و تلفن همراه هنوز بسياري از ماركها فاقد خدمات پس از فروش در كشور هستند.
به گزارش گروه بازارچه توليدكنندگان كره اي و اروپايي كه بخش اعظم بازار گوشي هاي تلفن همراه را در اختيار دارند نسبت به ارائه گسترده خدمات پس از فروش اقدام كرده اند. اين در حالي است كه ماركهايي كه فروش كمتري در بازار ايران دارند هنوز نسبت به ارائه خدمات پس از فروش اقدام نكرده اند.
همچنين مدلهاي جديدي كه در بازار عرضه شده است به دليل كمبود قطعات، خدمات پس از فروش مطلوبي ندارد.
يك فروشنده معتبر گوشي هاي تلفن همراه با ابراز نارضايتي از عدم نظارت و كنترل بر بازار اين محصولا ت گفت: به دليل نبود نظارت فروش، گوشي هاي تقلبي و فاقد خدمات پس از فروش در بازار رايج شده است.
وي به خريداران توصيه كرد هنگام خريد به فروشگاههاي معتبر مراجعه كنند و از خدمات پس از فروش محصولا ت مطمئن شوند.
اين فروشنده همچنين گفت: متأسفانه اكثر مردم بدون توجه به استفاده مطلوب، صرفاً به جنبه هاي لوكس گوشي توجه مي كنند و حاضرند بهاي بيشتري براي گوشي هايي بپردازند كه از امكانات آن استفاده نمي كنند و يا اصلا ً اطلا عي ندارند.