يكشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۱۹۹
ويژه برنامه هاي هفتهIT در فرهنگسراي بهمن برگزار مي گردد
باشگاهIT فرهنگسراي بهمن وابسته به سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران هفته پاياني مهرماه را به عنوان هفتهIT ناميده و در اين مدت اقدام به برپايي كارگاههاي آموزشي جهت آشنايي اقشار مختلف جامعه با مباني فنآوري اطلا عات نموده است.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي بهمن مهندس حسن پور در اين زمينه گفت: هفتهIT فرصت بسيار مناسبي براي تمامي اقشار مردمي ايجاد نموده تا با يكسري از مباني دروس فنآوري اطلا عات در كارگاههاي آموزشي آشنا گردند.
مهندس حسن پور خاطر نشان كرد كه اين كارگاهها در موارد-Windows-Internet-Photoshop-Flash-PowerPoint-Excel-Word- سخت افزار و مباني فنآوري اطلا عات(IT-INFORMATLON) همه روزه ساعت ۱۶ تا ۳۰/۱۹ برگزار خواهد شد و در پايان از شركت كنندگان برتر در مراسم اختتاميه هفته IT در روز سوم آبان ماه تقدير به عمل خواهد آمد.
وي هدف از اين اقدام را آموزش و گسترش فرهنگ فنآوري اطلا عات و مردمي نمودن اين فرهنگ در كشور دانست و افزود : در يك سال گذشته گام هاي اوليه اي براي فراهم آوردن
زير ساخت هاي لا زم در جهت توسعهIT و استفاده از آن برداشته شده اما اين حركت تا حدي كند است به خصوص در حوزه آموزش لا زم است اقدامات جدي تري صورت گيرد.
حسن پور يادآور شد در حالي كه در قرن جديد فنآوري اطلا عات حد و مرزها را از ميان برداشته و دگرگونيهاي عظيمي در تبادل اطلا عات ايجاد نموده است، كشورهاي توسعه يافته با استفاده ازIT ، انقلا بي نو در نهادهاي آموزشي، پژوهشي ، مديريتي، تجاري و... ايجاد كرده اند و دانش به عامل قدرت و رقابت و پيشرفت تبديل گشته است. بسياري از كشورهاي توسعه نيافته و يا در حال توسعه نيز به اهميت اين موضوع پي برده اند و برنامه هاي راهبردي را براي توسعهIT در تمامي عرصه ها تدوين كرده اند. تا زماني كه فرهنگ IT در كشور گسترش نيابد و اقشار مختلف مردم با اين تكنولوژي جديد كه لا زمه زيستن در دوره اطلا عات و انقلا ب اطلا عات مي باشد آشنا نشوند، همچنان روند كند حركت در جهت توسعهIT ادامه خواهد يافت. به هر حال در عصر جديد اطلا عات لا زمه بقا و استمرار اقدامات در زمينه هاي ارتباطات فرهنگي، تجاري، اجتماعي و ... است.

نمايشگاه نقاشي كودكان در رباط كريم
002121.jpg
نخستين نمايشگاه نقاشي كودكان با شعار «آينده كودكان را با اعتياد تباه نكنيد» با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلا مي شهرستان رباط كريم، شركت تعاوني خدمات بهداشتي، درماني و تخصصي ترك اعتياد تهران و شركت فابر كاستل آلمان در فرهنگسراي اين شهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلا مي رباط كريم، اين نمايشگاه با هدف نهادينه كردن فرهنگ پيشگيري از اعتياد بين كودكان و نوجونان رده سني ۴ تا ۱۲ سال از سراسر كشور برگزار شد.
بنابر همين گزارش، دكتر محمد اسماعيل عليپور رئيس شركت تعاوني خدمات بهداشتي، درماني و تخصصي ترك اعتياد تهران در مراسم اختتاميه نمايشگاه گفت: تاكنون بيش از ۶۰۰ نقاشي به مركز تخصصي ترك اعتياد تهران ارسال شده است كه اين نقاشيها در سه نمايشگاه،  فرهنگسراي شهر رباط كريم (از ۱۶ مهر ماه)، فرهنگسراي كودك تهران (از ۲۲ مهر ماه) و مركز بستري تخصصي ترك اعتياد تهران واقع در خيابان شهيد مفتح شمالي (۲۳ مهر ماه) به نمايش درآمده است. به گفته وي با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلا مي شهرستان رباط كريم حدود ۱۰۰ نقاشي در فرهنگسراي شهر رباط كريم براي بازديد عموم علا قمندان قرار گرفت كه بهترين نقاشيها با داوري كودكان شركت كننده در اين نمايشگاه انتخاب خواهد شد و تمامي كودكاني كه آثار خود را به مركز تخصصي درماني ترك اعتياد تهران فرستاده اند به عضويت افتخاري اين مركز درميآيند.
علا قمندان مي توانند با مراجعه به نگارخانه فرهنگسراي شهر رباط كريم از ساعت ۸ الي ۱۹ از نمايشگاه فوق بازديد نمايند.

اعتراض مشتركان آب و فاضلا ب استان تهران
افزايش تعرفه آب چقدر و چرا؟
002124.jpg
اين روزها مشتركان شركت آب و فاضلا ب استان تهران با دريافت قبض هاي جديد آب بها كه معمولا ً نشان دهنده رشد ۵۰۰ تا ۶۰۰ درصدي و حتي بيشتر است، با سردرگمي مواجه شده اند و بسياري از آنها مي كوشند با مراجعه به شركت هاي ششگانه آبفاي تهران علت را پيگيري كنند، هر چند ممكن است اين مراجعه ها نتيجه اي نداشته باشد.
برخي مشتركان شركت آب و فاضلا ب استان تهران در گفت و گو با گزارشگران خبرگزاري جمهوري اسلا مي اظهار داشتند كه قبض هاي جديد آب بها با گفته هاي مسئولا ن وزارت نيرو و مصوبه اوايل سال جاري هيأت وزيران و شوراي اقتصاد كه حداكثر افزايش حق انشعاب آب و فاضلا ب و آبونمان در سال جاري(۸۲) نسبت به مصوبات سال قبل ۱۰ درصد است، تناقض دارد.
خسرو علي رضايي به ايرنا مي گويد: امسال به گفته مسئولا ن وزارت نيرو، حداكثر افزايش تعرفه براي مصارف زيرالگوي مصرف نسبت به مصوبات سال ۸۱، پنج درصد و براي مصارف بالا تر، ۱۰ درصد است اما در قبوض جديد آب بها نه تنها به اين امر توجهي نشده، بلكه اين شركت ظاهراً با محاسبه پلكاني قيمت ها از همان شيوه سال ۸۱ استفاده كرده و تمام مطالبات خود را نيز در فيش هاي جديد به صورت يك جا درخواست كرده است.
وي كه مراجعه كننده به شركت آب و فاضلا ب منطقه پنج در خيابان فلسطين جنوبي است، افزود: بسياري از مراجعان به شركت هاي ششگانه آب و فاضلا ب پس از رفت و آمدهاي بسيار، بي نتيجه باز مي گردند و مسئولا ن فقط براي جلوگيري از تنش هاي بيشتر وعده مي دهند و يا با دريافت فيش هاي برخي معترضان سعي در قانع كردن آنها دارند.
زهرا ولي زاده يكي ديگر از مشتركان شركت آب و فاضلاب منطقه سه در خيابان شهرآرا گفت: به گفته مسئولا ن وزارت نيرو، امسال متوسط بهاي دريافتي بابت هر متر مكعب آب مصرفي براي مشتركاني كه الگوي مصرف را رعايت كنند، ۶۰۰ ريال است و خانواده من به دليل بنيه ضعيف مالي تلا ش مي كند كه ضمن صرفه جويي در مصرف آب، هزينه كمتري متحمل شود.
وي افزود: با اين وجود فيش جديد آب بها بسيار بالا است و هيچ تناسبي با فيش هاي قبلي ندارد، با توجه به اينكه نانآور خانواده هستم، جهت پرداخت فيش جديد مستاصل شده ام و مسئولا ن نيز از پاسخگويي امتناع مي كنند.
ولي زاده اظهار داشت: اگر شركت هاي آب و فاضلا ب زيانده هستند و به دنبال كسب درآمد مي باشند، اين مشكلا ت نبايد سبب تضعيف و يا تضييع حقوق شهروندان شود، بلكه دولت و مسئولا ن اقتصادي كشور بايد در اين زمينه چاره انديشي كنند.
كريم ملكي از مراجعه كنندگان به شركت آب و فاضلا ب منطقه يك در ميدان تجريش گفت: نگاهي به فيش هاي فعلي و قبلي آب بهاي مشتركان نشان مي دهد كه شركت آب و فاضلا ب با وجود مصوبات هيأت وزيران و شوراي اقتصاد، نرخ هاي آب را نه تنها تغييري نداده، بلكه محاسبات بر مبناي تعرفه هاي قبلي صورت گرفته است.
وي افزود: شركت آب و فاضلا ب علا وه بر تخطي از مصوبات دولت، فيش هاي اين دوره را به رغم فيش هاي قبلي ۴۸ روزه محاسبه كرده و در همين حال تمام ديون قبلي مشتركان را تحت عنوان علي الحساب بودن فيش هاي قبلي در قبوض جديد آب يك جا دريافت كرده و به همين دليل در اين دوره شاهد اعتراض عموم مشتركان هستيم.
ملكي تأكيد كرد: با وجود اعتراض اغلب مشتركان، مسئولا ن شركت آب و فاضلا ب تمايلي به پاسخگويي ندارند، در حالي كه واحد امور مشتركان و يا امور درآمدهاي اين شركت بايد دست كم در اين زمينه جوابگو باشند.
بتول كاشاني نيز از مشتركان شركت آب و فاضلا ب استان تهران گفت: براي رسيدگي به مشكل خود بارها به شركت آب و فاضلا ب مراجعه كرده ام، در حالي كه مسئولا ن اين شركت به درستي مي دانند در محاسبه صدور قبض هاي جديد نه تنها خاطي هستند، بلكه ناقض مصوبات دولت و شوراي اقتصاد محسوب مي شوند.
وي تأكيد كرد: وضعيت كنوني حتي اگر به طور سهوي يا عمدي توسط فرد يا گروهي خاص به وجود آمده باشد، سبب ايجاد نارضايتي عمومي، اتلا ف وقت مشتركان و كاركنان شركت آب و اقشار مختلف مردم تهران و ... شده كه ادامه آن به نفع مردم و مسئولا ن نيست.

ده پرسش روز
مرد متأهل شاغل  سن: ۴۶ سال-درآمد:۱۳۰ هزار تومان.
002169.jpg
۱-آيا درآمد شما تكافوي زندگي خانوادگي تان هست؟
خير به هيچ وجه.
۲-آيا صاحب خانه هستيد؟
خير.
۳-بيشترين هزينه زندگي شما صرفنظر از مسكن خرج چه چيزي مي شود؟
خرج هواي مجاني.
۴-فكر مي كنيد هزينه مربوط به فرزندان بيشتر است يا والدين؟
فرزندان.
۵-اگر همسرتان ولخرجي كند چه مي كنيد؟
از خانه بيرونش مي كنم.
۶- آخرين باري كه براي خود لباس خريديد كي بود و چقدر؟
يادم نميآيد.
۷-اگر درآمدتان دو برابر شد چه مي كنيد؟
براي خودم و بچه هايم لباس مي خرم.
۸-اگر درآمدتان ده برابر شد چه مي كنيد؟
به شما دعا مي كنم.
۹-آخرين باري كه با همسرتان به سفر تفريحي رفتيد كي بود؟
اصلا به  سفر نرفته ام.
۱۰-بين يك اتومبيل نو ماكسيما يا سهام يك شركت به همان قيمت كدام را بر مي گزينيد؟
شتر در خواب بيند پنبه دانه.

پرسشهايي كه هرگز از خود نپرسيده ايد
آيا فروش آب در بطري نوعي كلا هبرداري نيست؟
002172.jpg
چه مي گوييد؟ در خبرها خوانده ام رستوراني در لوسآنجلس «اكسيژن» مي فروشد و شما براي نفس كشيدن هم بايد پول بدهيد.
بايد از فرانسوي ها تشكر كرد كه به همه ما گفتند آب بامزه و بي مزه داريم و بايد براي نوشيدن آب هم پول پرداخت. آنها بودند كه براي اولين بار آب را درون بطري كردند و به مردم فروختند و حالا  در بسياري از كشورها خيلي ها بدون پرداختن پول، آب نمي نوشند!
بله اين يك كلا هبرداري تمام عيار است. آب از آسمان ميآيد و آسمان متعلق به خداوند است.
ببينيد، نمي توان مسأله جمعآوري، تصفيه و لوله كشي آب را در نظر نگرفت. شما بايد براي اينها پول بپردازيد. اين يك روند اقتصادي است.
فكر كنم بزرگترين كلا هبرداري دنيا كاغذهاي كادو هستند نه بطري هاي آب. كاغذي را دور كالا  يا محصولي مي پيچند بدون آنكه تغييري در كالا  و محصول ايجاد شود و سپس از شما پول بسياري طلب مي كنند.
در حال حاضر مصرف كننده ها براي هر ليتر آب در اروپا ۸/۰ دلا ر مي پردازند، خداي من خيلي احمقانه است. چه بلا يي سر ما ميآورند؟
آبي كه از شير - در اروپا - ميآيد داراي كلر است و شفاف نيست و بو هم مي دهد. شما اگر آن را هر روز مصرف كنيد سرانجام بيمار مي شويد. در حقيقت شما براي نوشيدن آب پول مي پردازيد تا از بيماريهاي بعدي جلوگيري كنيد.
اين هم بخشي از جنون خرج كردن است. خيلي ها تا پولي براي چيزي نپردازند از استفاده يا مصرف آن لذت نمي برند.
نفت خام را از اعماق زمين استخراج مي كنند و هزينه بسياري براي تصفيه و حمل آن به سراسر دنيا مي پردازند و سرانجام ماليات سنگيني هم به آن مي بندند تا سرانجام به عنوان بنزين مورد استفاده قرار بگيرد. اما هر ليتر بنزين اروپا حدوداً چه قيمتي دارد؟ ليتري ۷۵ پنس، يعني ارزان تر از بطري هاي آب با مارك «پرير».
پنج سال در نيوكاسل - انگليس - زندگي مي كردم و كتري آبم مشكلي نداشت. سپس به لندن آمدم و همان كتري را هم با خودم آوردم. آن كتري ظرف شش ماه توسط آب لندن از بين رفت و كف آن نابود شد. اين است آب شير در پايتخت بريتانياي كبير!
بزرگترين كلا هبرداري كه امروز بازارگرمي دارد همينCD  ها هستند. قيمت واقعي آنها چند پنس است و ما چند پوند براي خريد آنها مي پردازيم.
در شهر كوچك ما - چستر - كسي براي نوشيدن آب پولي نمي پردازد. ما رودخانه تميزي داريم و آب آن هم بسيار گوارا است. اگر از خير زندگي در شهرهاي بزرگ بگذريد، مجبور نيستيد براي نوشيدن آب پولي بپردازيد.
بايد در جايي مثل انگليس براي نوشيدن آب گوارا پول بپردازيد. چرا كه آب شير بسيار بد و نامطبوع است، ولي آب منطقه ولز عالي است، صاف، بدون بو و بسيار گوارا.
آب شير در اكثر نقاط اسپانيا فوق العاده است، درعين حال بطريهاي آب ۵/۱ ليتري با قيمت ۱۸ پنس هم در بازار وجود دارند كه بيشتر توسط توريستهاي وسواسي خريداري مي شوند.
آيا مي دانيد چقدر آب در گوشت و مرغي كه مي خوريم تزريق كرده اند و براي آنها هم پول مي پردازيم؟
بله توزيع كنندگان آبهاي معدني خوشبخت ترين آدمهاي دنيا هستند. آبي كه از دل كوهستانها طي قرون متمادي جاري بوده را درون بطري كرده و به من و شما مي فروشند. به اين مي گويند تجارت واقعي!
اگر گذرتان به سن پاگلرينو در ايتاليا افتاد، چشمه آب جوشاني را مي بينيد كه خيلي ها براي درمان آرتروز به آنجا ميآيند. احتمالا ً در سالهاي آينده اين آب را با قيمت بالا  براي درمان آرتروز به بازار عرضه مي كنند و تجارت آبهاي ويژه بيماران هم آغاز مي شود.
قيمت بطري هاي آب با مارك «اويان» در سوئد از ساير نقاط اروپا گران تر است و اكثر مردم از همان آب شير استفاده مي كنند. ما در استكهلم درياچه اي داريم كه حتي آب آن را هم مي نوشيم.
لطفاً به تجارت عطر هم دقت كنيد. فكر مي كنيد چقدر پول براي چند قطره عطر مي پردازيد؟ و چرا؟
قصه كلا هبرداري بسيار مفصل تر از بطري هاي آب است. ما در عصري زندگي مي كنيم كه مصرف كنندگان براي همه چيز از نفس كشيدن، نشستن و راه رفتن هم پول مي دهند. بخشي از فاصله هاي اقتصادي ناشي از همين امر است. ما امروز براي چيزهايي پول مي دهيم كه روزگاري حق طبيعي مان قلمداد مي شده.
مالياتها بزرگترين كلا هبرداري هاي دوران هستند. فكرش را بكنيد كه كار مي كنيد، دستمزد مي گيريد و روي آن دستمزد از شما ماليات مي گيرند، خانه  مي خريد و بابت آن خريد از شما ماليات مي گيرند. در پارك راه مي رويد و براي راه رفتن ماليات مي پردازيد. ما در عصر مالياتهاي تمام نشدني زندگي مي كنيم.

صداي مصرف كننده ۶۹۵۵۲۵۷
نشريات شهرقشنگي!
سريال طنز بدون شرح كه چندي پيش پخش مي شد، به زيبايي پوچي، بي اساسي و به طور كلي ماهيت مضحك برخي نشريات كيلويي را تشريح كرد. اما فكر مي كنيد پخش اين سريال يا هر نوع انتقاد ديگر، از حجم اين نشريات كاسته يا باعث شده حداقل قدري تجديدنظر در محتواي آنان به عمل آيد؟ آنچه ما روي دكه هاي مطبوعاتي مي بينم عكس اين قضيه است. در حال حاضر روز به روز به نشريات كيلويي كه با تيترهاي كاذب، عكس هاي بي مصرف و اخبار بي محتوا تنها به دنبال فروش هستند اضافه مي شود.
آرش اميني- دانشجوي دامپزشكي 
بليت نيم بهاي سينما
طرح فروش نيم بهاي بليت سينما در روزهاي شنبه به گفته مسوولا ن بايد در سطح استان تهران اجرا مي شده است، اما هنوز برخي سينماها در حومه كرج و تهران مثل شهرك انديشه اين موضوع را رعايت نمي كنند. چرا كسي به اين قضيه رسيدگي نمي كند؟ آيا با اين وضع انتظار مي رود تعداد سينماروها افزايش يابد؟
اكبري 
امان از تبليغات ناخواسته 
در همين ستون و نيز ساير روزنامه ها معمولا ً شهروندان از اينكه در و ديوار خانه شان ناخواسته به وسيله برچسب هاي تبليغاتي از جمله تبليغات چاه و لوله بازكني و فرش شويي ها كثيف مي شود، گلا يه دارند كه معمولا ً بي تأثير است. پيشنهاد مي كنم شوراي شهر با روش هاي قانوني راهي را پيدا كند كه پس از سه بار تذكر به سياه كنندگان ديوار ها، تلفن آنها مصادره دولتي شود و امكان تماس مردم با اين قانون شكنان از بين برود.
طلا - شهروند تهراني 
خودروهاي فرسوده مي مانند!
سال ها منتظر بوديم راهي پيدا شود كه خودروهاي فرسوده و قديمي از دور خارج شود اما با اين تعرفه ۱۷۰ درصدي كه اعلا م كرده اند، اجراي طرح اصلا ً امكان پذير نيست. پيشنهاد مي كنم پلا ك خودرو فرسوده به دولت تحويل و در مقابل، مجوز وارد كردن اتومبيل دست دوم با عمر كمتر از ده سال كه در ايران هم نمايندگي داشته باشد به دارنده تحويل شود تا كمي اين آشفته بازار سامان گيرد.
رزم خواه- كارمند بانك 
ترويج فرهنگ يا ضد فرهنگ؟
اگر گذر شما به ميدان ونك بيفتد، هر روز شاهد هستيد كه هزاران برگ كاغذ اطلا عيه تبليغاتي مربوط به كلا س هاي كنكور كه عده اي با سماجت به مردم مي دهند، بدون اينكه خوانده شود در سطح خيابان و پياده رو رها مي شود. انبوه كاغذ باطله ها و كثيف شدن معابر، يك بي فرهنگي از روش هاي غلط تبليغاتي را فرياد مي زند. تا كي كسبه و ساكنان محل بايد شاهد اين بهم ريختگي و بي فرهنگي باشند؟
از طرف ساكنان منطقه 
بهداشت در بوفه مدارس 
خواهشمنديم وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش، نظارت بيشتري بر عملكرد بوفه مدارس داشته باشند. وضعيت بهداشت محل بوفه، فروشنده و اجناس بوفه در اكثر مدارس تأسف بار است و توجه جدي مي طلبد. اگر مي خواهيم فرزندانمان، سازنده فردايي سالم و پرنشاط باشند، بايد قبل از هر چيز، تمام توجه مان را به نحوه سپري شدن وقت آنها در مدارس اختصاص دهيم.
صادقي، خيابان كوكب(ستارخان)
اسراف  آب عقلا ني نيست 
خيابان پرستار تهران (منطقه ۱۴ شهرداري) به دليل منابع آب زيرزميني غني، از مناطق پر آب تهران است و اهتمام اهالي آن را در آبياري و سرسبزي درختان بايد ستود. اما اين موضوع بهانه شده است براي بعضي ساكنين كه با خيال آسوده، بدون توجه به شرايط بيآبي كلا ن كشور روزي سه چهار بار و هر بار به مدت نيم ساعت، در و ديوار و سطح آسفالت و كف حياط و حتي خيابان اصلي را با آب لوله كشي منازل خود آبپاشي مي كنند. خواستم بگويم هر چيز، حدي دارد و اسراف حتي در شرايط مساعد آب و هوايي، معقولا نه نيست.
محمدي- ساكن محل 
گرانفروشي بيشتر از گراني است 
بسياري از قيمتهاي نهايي مصرف كننده، قيمت واقعي اجناس نيست و به دليل بي كفايتي و دلا ل بازي، چند برابر گشته است. مي خواهم بگويم در اين مملكت بيش از آنكه گراني باشد، گرانفروشي وجود دارد. وگرنه خود شما نزد توليدكننده اوليه برويد، ببينيد محصولش را به چه قيمت مفتي از چنگش در ميآورند.
يك زن خانه دار خشمگين!
عدم برنامه درست و منطقي 
اواخر شهريور، در پي درج آگهي پيش فروش رنو PK ، در بخش تحويل فوري ثبت نام كرده و ۲ ميليون و نهصدهزار تومان پول واريز كردم. ولي پس از واريز وجوه اعلا م شد كه تحويل زودتر از ۳۰ روز ممكن نيست. با اين حال يك ماه بعد دوباره اعلا م شد كه چنانچه رنگ درخواستي خودتان را مي خواهيد بايد يك ماه ديگر صبر كنيد، اين در حالي است كه در شرايط پيش فروش، رنگ دلخواه با تحويل فوري ذكر شده بود. چرا يك شركت بزرگ توليد خودرو در كشور توانايي انجام يك برنامه ريزي درست و منطقي را ندارد؟ چرا با نگهداشتن پول مشتريان، سعي در فروش اجباري رنگ هايي دارند كه از قبل بدون برنامه ريزي توليد كرده اند؟
يك شهروند

آيينه تصوير
002181.jpg

كمپاني ميتسوشوكي ژاپن غذاي ويژه اي را در سال آتي براي سگها و گربه ها عرضه مي كند. غذاهاي بسته بندي شده كيفيت اندكي دارند. گفته مي شود اكثر ژاپني ها از غذاي خود براي سير كردن سگها و گربه هايشان استفاده مي كنند و بازار غذاهاي حيوانات در اين كشور مثل كشورهاي آمريكاي شمالي داغ نيست.
002184.jpg

دانشمندان در زمينه كنترل كلسترول بدن انسان به نتايج جديدي رسيده اند و در صدد هستند با استفاده از ژنها از افزايش آنها جلوگيري كنند. در حال حاضر محققين بسياري در گروه هاي مختلف سعي مي كنند براي مبارزه با كلسترول مسيرهاي جديدي بيابند تا از درون بدن انسان نيز با آن مبارزه كنند.
002187.jpg

موبايل جديدي كه سه نفر همزمان با هم حرف زده اند و تصوير يكديگر را مي بينند بازار را به تسخير درآورده است. اين جمله را مديران كمپاني نوكيا بر زبان آوردند. اين موبايل مي تواند پس از ارتباط دو نفر، نفر سومي را هم وارد مدار كرده و هر سه نفر همزمان با يكديگر حرف بزنند. پيش بيني مي شود اين موبايلها بسيار زود همه را پي خود بكشند.
002190.jpg

مجسمه پاپ ژان پل دوم به مناسبت بيست و پنجمين سالگرد حضور او در واتيكان وارد بازار شد. اين مجسمه هاي كوچك از فروش خوبي برخوردار بوده اند و با تأييد واتيكان عرضه شده اند. پاپ اعلا م كرده بايد از عوايد حاصل از فروش اين مجسمه ها در زمينه هاي خيريه استفاده كرد

گوناگون
بازارچه مسكن
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه ارتباطات
بازارچه مصالح ساختماني
|  بازارچه مسكن  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه ارتباطات  |  بازارچه مصالح ساختماني  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |