يكشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۱۹۹
بازارچه مسكن
چقدر پول داريد و مي توانيد در چه منطقه اي ساكن شويد؟
002166.jpg
توضيحات:
قيمت هاي فروش هر متر مربع به «هزار تومان» و قيمت هاي اجاره هر مترمربع به «ريال» درج شده است.
براي محاسبه اجاره بها و قيمت فروش بايد قيمت اجاره بها يا فروش هر متر در مساحت آپارتمان ضرب شود.
هزينه اجاره بهاي آپارتمان و قيمت خريد و فروش در هر منطقه در پايين ترين سطح در ستون كمترين و در بالا ترين سطح در ستون بيشترين درج شده است.
قيمت هاي فوق به موقعيت جغرافيايي، تعداد طبقات، مصالح ساختماني، تعداد واحد در هر طبقه، پاركينگ، انباري، امكانات برودتي و حرارتي، تميزي، سبك معماري داخلي، نما و ساير امكانات و تجهيزات بستگي دارد.

يك كارشناس مسكن:
براي نوسازي بافتهاي فرسوده چاره اي جز فروش تراكم وجود ندارد
002160.jpg

يك كارشناس در امور مسكن گفت:  براي نوسازي بافتهاي قديمي و كهنه شهر تهران چاره اي جز فروش تراكم وجود ندارد.
«مهدي مؤذن» در گفت وگو با ايرنا افزود: با وجود بافتهاي قديمي و فرسوده موجود در كلا ن شهري چون تهران امكان توقف ساخت و ساز وجود غير ممكن است.
وي اظهار داشت: امروز بحث ساختمان سازي در اقتصاد خانواده ها نفوذ كرده و با مصوبه اخير شوراي عالي شهرسازي و معماري، روند نوسازي اين بافتها به حداقل رسيده و ديگر تمايلي به بازسازي اين گونه بافتها وجود ندارد.
وي تأكيد كرد: بايد سياستگذاري براي ساخت و ساز به گونه اي باشد كه به ترغيب مردم به امر نوسازي بافتهاي فرسوده بينجامد.
رئيس كانون كاردانهاي فني ساختمان استان تهران، به حجم انبوه و گسترده اين بافتها اشاره و تصريح كرد: طبق آمار منتشره بيش از ۷۰ درصد بافت شهري تهران فرسوده است كه لزوماً بايد بازسازي شوند.
002163.jpg

وي گفت: بايد سياستگذاريهاي انجام شده در اين بخش با هماهنگي دستگاهها و نهادهاي مختلف صورت گيرد، چرا كه متولي اصلي نوسازي اين بافتها مديريت شهري است، در حالي كه تصميم گيري در خصوص فروش يا عدم فروش تراكم از جمله وظايف شوراي عالي شهرسازي و معماري محسوب مي شود.
مؤذن به آسيب پذير بودن اين بافتها در برابر وقوع زلزله اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: در صورت وقوع زلزله احتمالي فاجعه اي بزرگ در تهران به وقوع مي پيوندد.
رئيس كانون كاردانهاي فني ساختمان استان تهران، تجميع سازي ساختمانهاي كوچك و استفاده از بخش خصوصي و سرمايه گذاري هاي خارجي را از جمله راهكارهاي مناسب براي نوسازي بافتهاي قديمي ذكر كرد. چندي پيش شهردار تهران اعلا م داشت: ضوابط سخت نوسازي بيشترين زيان را به بافتهاي فرسوده وارد ميآورد، بنابراين تا زمان تصويب طرح تفصيلي شهر بايد به دنبال دست يافتن به ضوابط آسانتري باشيم.
دكتر «محمود احمدي نژاد» تصريح كرد: هم اكنون اين ضوابط سخت، تهران را قفل كرده است.

بازارچه مسكن
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه ارتباطات
بازارچه مصالح ساختماني
گوناگون
|  بازارچه مسكن  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه ارتباطات  |  بازارچه مصالح ساختماني  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |