صفحه اول روزنامه هاي جهان
•استاندارد-رهبر احزاب مخالف پاكستان دستگير شد •فيگارو-سازمان ملل در مورد گسترش مواد مخدر در افغانستان هشدار داد •لااستمپا-۵۶‎/۹ درصد ايتاليايي ها با اعطاي حق راي به مهاجرين موافقند
brown.gif
HAMSHAHRI
No. 3211 , Oct.31, 2003
جمعه ۹۲ آبان۱۳۸۲
سال يازدهم - شماره ۳۲۱۱
دعاي روز پنجم
بِسْم اللّه الرّحمن الرّحيم اَلّلهُمَّ اجْعَلْني فيهِ مِنَ الْمُسْتَغْفِرينَ وَ اجْعَلْني فيهِ مِنْ عِبادِكَ الصّالِحينَ الْقانِتينَ وَ اجْعَلْني فيهِ مِنْ اَوْلِيآئِكَ الْمُقَرَّبَينَ بِرَاْفَتِكَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ.
ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت ۴۸:۱۱
ـ اذان مغرب: ساعت ۳۲:۱۷
اذان صبح فردا: ساعت ۵۲:۴

اختلاف و سردرگمي در رژيم صهيونيستي بالا گرفت
بحران در بحران
005038.jpg

پليس رژيم صهيونيستي بازجويي از آريل شارون، نخست وزير اين رژيم را به اتهام دريافت رشوه و كمك مالي از يك بازرگان يهودي در كشور آفريقاي جنوبي آغاز كرد.
بازجويي از شارون درباره اتهام او در خصوص هزينه كردن كمك مالي و رشوه دريافتي در تبليغات و مبارزات انتخاباتي حزب حاكم ليكود در سال ۱۹۹۹ ميلادي صورت مي گيرد.
راديو تل آويو ديروز با اعلام اين خبر گزارش كرد: اين بازجويي كه در خانه شارون در شهر قدس صورت گرفت ساعت ها به طول انجاميد.
برپايه اين گزارش، شارون براي اين كه فرصت كافي جهت پاسخ دادن به پرسش هاي بازجويان را داشته باشد همه قرارهاي خود را لغو كرده است.
پليس اسراييل در اواسط تيرماه گذشته نيز از گلعاد شارون، فرزند نخست وزير رژيم صهيونيستي بازجويي كرده بود.
راديو تل آويو همچنين افزود: اليا كيم روبنشتاين، مشاور حقوقي كابينه اسراييل خواستار بازجويي از امري شارون فرزند ديگر شارون در همين مورد شده اما هنوز زماني براي اين بازجويي تعيين نشده است.
آريل شارون و فرزندان او پيش از اين نيز به علت دست داشتن در زد و بندهاي غيرقانوني و استفاده از نفوذ پدرشان براي كارهاي شخصي، تحت پيگرد قرار گرفته بودند.درخصوص موقعيت بحراني رژيم صهيونيستي، خبرنگار ايرنا از بيروت طي گزارشي مي نويسد:
005040.jpg

عملكرد فاجعه آميز رژيم صهيونيستي عليه فلسطيني ها به ويژه محاصره شديد و همه جانبه مناطق خودگردان سبب بروز بحراني سياسي در اين رژيم شده است.
اين بحران با انتقاد شديد موشيه يعالون، رييس ستاد ارتش رژيم صهيونيستي از سياست هاي كابينه آريل شارون نخست وزير اين رژيم بروز كرد كه در آن گفته بود شارون هيچ گونه فرصتي به محمود عباس، نخست وزير پيشين حكومت خودگردان نداد، تا بتواند كاري از پيش ببرد.
يعالون روز چهارشنبه گذشته با شركت در كنفرانسي خبري در برابر افسران بلندپايه ارتش با انتقاد شديد از شارون و شائول موفاز وزير جنگ، آنها را مسئول سرنگون شدن حكومت محمود عباس دانست و سياست آنها را فاجعه آميز خواند.
وي گفت: موفاز بدون توجه به دستورها براي كاهش محاصره مناطق خودگردان به تشديد محاصره ادامه داد و تداوم چنين سياستي به بحران سياسي منتهي شده و انفجار اوضاع را در پي خواهد داشت.
يعالون اضافه كرد: مسئولان سياسي اسراييلي در برخورد با اوضاع ناموفق بوده و در نتيجه بار سنگيني بر دوش ارتش گذاشته شده است.
شبكه دوم تلويزيون اسراييل امروز به نقل از خبرنگار خود در دفتر نخست وزير اين رژيم گزارش كرد:«اين انتقادها به شدت شارون را عصباني كرده است.برپايه اين گزارش، با اين كه شارون مي كوشد آشكارا به اين انتقادها پاسخ ندهد خواستار عذرخواهي يا استعفاي يعالون شده است.راديو تل آويو نيز ديروز به نقل از منابع نخست وزيري رژيم صهيونيستي گزارش داد كه انتقاد از مسئولان سياسي براي جايگاه اسراييل در صحنه بين المللي زيان بار است.به گفته اين منابع، مسئولان سياسي معتقدند كه عذرخواهي يعالون كافي نيست و وي بايد از سمتش بركنار شود. اين راديو به نقل از منابع نزديك به رييس ستاد ارتش افزود كه اطرافيان شارون مي كوشند با ايجاد جنجال، توجه اسراييلي ها را از تحقيقات جاري در مورد اخذ رشوه نخست وزير دور كنند.
005042.jpg

اما ناظران سياسي معتقدند كه بروز اختلاف شديد ميان ارتش و شارون براي اسراييلي ها غافلگيركننده بوده و عملكرد نظامي و امنيتي نخست وزير براي آنان مبهم است و اظهارات اخير موفاز مبني بر اين كه اسراييل آماده است مذاكره با فلسطيني ها را از سر گيرد نشاني از سردرگمي اسراييل است.
با اين كه يعالون گفته حاضر است از انتقادهاي خود عذرخواهي كند اما عذرخواهي اين واقعيت را كه ارتش اسراييل و رژيم صهيونيستي با بحران روبه رو است تغيير نمي دهد.
مخالفت برخي از خلبانان از حمله به مناطق فلسطيني، افزايش پديده فرار سربازان از خدمت، انتقادهاي شديد و كم سابقه خانواده هاي سربازان از فرماندهان ارتش، بحران ديوار حايل و بودجه سنگين آن، تصميم اخير شارون به تثبيت شهرك هاي نامنظم و غيرقانوني و اختصاص دادن بودجه اي ۲۹ ميليون دلاري از جمله مشكلاتي است كه رژيم صهيونيستي و ارتش اين رژيم با آن روبه رو هستند.
بازداشت دبير جنبش فتح به دستور عرفات
در همين حال راديو تل آويو ديروز گزارش كرد: سازمان هاي امنيتي فلسطيني به دستور ياسرعرفات رييس حكومت خودگردان مامور بازداشت حسين الشيخ - دبير جنبش فتح - در كرانه باختري رود اردن شدند.
به گزارش ايرنا، اين راديو افزود: بيانيه هايي كه به تازگي با امضاي الشيخ در كرانه باختري رود اردن منتشر و در آن از مقام هاي حكومت خودگردان به شدت انتقاد شده است دليل تيرگي روابط عرفات با الشيخ و صدور دستور بازداشت وي است.
راديو تل آويو ادعا كرد: كميته مركزي جنبش فتح پس از انتشار بيانيه ها حسين الشيخ را از دبيري اين جنبش در كرانه باختري بركنار و محمد لطفي ملقب به ابولطف را جانشين وي كرده است.
هنوز منابع مستقل سياسي در حكومت خودگردان يا جنبش فتح اين گزارش راديو تل آويو را تاييد نكرده اند.
در پي بازداشت مروان برغوثي - دبير جنبش فتح - به وسيله رژيم صهيونيستي در اواسط سال ۲۰۰۲ ميلادي كميته مركزي اين جنبش تا آزادي برغوثي، الشيخ را به جاي وي تعيين كرد.
صهيونيست ها، برغوثي را به اتهام ياري رساندن به گردان هاي شهيدان الاقصي شاخه نظامي جنبش فتح در اجراي عمليات عليه اهداف اسراييلي دستگير و زنداني كردند.

رييس جمهوري تركيه: اعزام نيرو به عراق منتفي است
005050.jpg
احمد نجدت سزر رييس جمهوري تركيه گفت: از نظر وي موضوع اعزام نيروي نظامي تركيه به عراق منتفي شده است.
به نوشته مطبوعات تركيه سزر اين مطلب را در مراسم بزرگداشت هشتادمين سال تاسيس جمهوري تركيه در كاخ رياست جمهوري عنوان كرد.
به گزارش ايرنا از آنكارا رييس جمهور تركيه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تركيه به منظور كمك به برقراري صلح و ثبات در عراق، قصد اعزام نيرو به آن كشور را داشت ولي كار نيك با زور و اصرار انجام نمي شود.سزر اضافه كرد: به عقيده وي تامين شرايط لازم براي اعزام نيروي نظامي تركيه، پس از اين بسيار مشكل خواهد بود.
«رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه، نيز در پي ابراز دلسردي آمريكا از پذيرش نظاميان تركيه به عراق گفت: تركيه در راستاي همكاري هاي راهبردي خود با آمريكا به پيشنهاد آن كشور براي اعزام نيرو به عراق پاسخ مثبت داده و درصورتي كه آمريكا نخواهد، تركيه اصراري در اعزام نيرو به عراق نخواهد داشت.
شبكه ماهواره اي كردستان تي وي نيز به نقل از منابع موثق خبري گفت: ارتش تركيه نيروهايش را به زودي از مناطق شمالي كردستان عراق خارج مي كند.
اين شبكه ماهواره اي ديروز افزود: اين يك نوع عقب نشيني در مقابل سياست رهبران كرد عراق محسوب مي شود.
اين منبع افزود: مقامات آمريكايي همچنين از دولت تركيه خواسته اند، مسئله اعزام نيرو به خاك عراق را به دليل مخالفت شديد مردم و شوراي حكومت انتقالي عراق منتفي بداند.
اين شبكه ماهواره اي گفت: مقامات آمريكايي اعزام نيروهاي ارتش تركيه و استقرار آنها را در خاك عراق منوط به هماهنگي دولت تركيه با شوراي حكومت انتقالي كرده كه دولت تركيه به شدت مخالفت كرده است.

متهم اصلي عزت ابراهيم الدوري
بلر: عمليات هفته گذشته كار شياطين است
005044.jpg

يك مقام وزارت دفاع آمريكا گفت: گزارش شده است عزت ابراهيم الدوري، يكي از ژنرال هاي سابق ارتش رژيم سرنگون شده عراق، هماهنگ كننده حملات انجام شده توسط جنگجويان خارجي و عناصر وفادار به صدام است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، اين مقام آمريكايي كه از افشاي نامش خودداري كرد، افزود: براساس گزارش هاي به دست آمده، الدوري هماهنگ كننده حملات انجام شده است.
متهم كردن الدوري به ايفاي نقش هماهنگ كننده حملات صورت گرفته در عراق، ناشي از دستگيري منشي سابق الدوري و دو مقام ارشد گروه انصارالاسلام در موصل است.
در همين حال، حملات فزاينده عليه نيروهاي آمريكايي در عراق موجب شده كه نياز پنتاگون به منابع اطلاعاتي افزايش يابد.
لاري داي ريتا، سخنگوي پنتاگون روز چهارشنبه اظهار داشت كه پنتاگون مسئله استفاده از گروهي را كه ماموريت اصلي آنها كشف سلاح هاي كشتار جمعي عراق است، براي ماموريت هاي اطلاعاتي مورد بررسي قرار داده است.
به گزارش ايرنا از واشنگتن، داي ريتا تاكيد كرد: وظيفه اصلي گروه بازرسي عراق كه كشف سلاح هاي كشتار جمعي صدام است همچنان به قوت خود باقي است. اما اين گروه يك هزار و ۴۰۰ نفره در كنار وظيفه اصلي خود، ماموريت جمع آوري اطلاعات در مورد گروه ها و افرادي كه مسئول حملات و بمب گذاري ها عليه نيروهاي آمريكايي هستند را نيز به عهده خواهند گرفت.
داي ريتا اضافه كرد كه سري انفجارات هفته گذشته در عراق و حمله موشكي به هتلي در بغداد كه معاون وزير دفاع آمريكا در آن حضور داشته نشان دهنده نياز فزاينده آمريكا به منابع اطلاعاتي و ضدتروريستي در بغداد است.
شبكه خبري العربيه نيز گزارش داد كه نيروهاي آمريكايي مستقر در عراق به دنبال افزايش حملات ضدآمريكايي در مناطق مختلف اين كشور، به عمليات جست وجو و بازرسي منازل افراد مظنون در چند محله در شهر بعقوبه در شمال بغداد پرداختند. نيروهاي آمريكايي در اين عمليات كه از سوي پليس عراق همراهي مي شدند، همچنين با بازجويي از ۵۰۰ تن از اهالي منطقه، چندباب خانه را بازرسي كردند.
اين گزارش حاكيست كه سربازان آمريكايي با استفاده از بلندگو از مردم خواستند هرگونه اطلاعاتي درباره عاملان اين گونه حملات در اختيار دارند، به آنان ابلاغ كنند.
از سوي ديگر نيروهاي آمريكايي به همراه نيروهاي پليس عراق منطقه التنك در شهر موصل را به منظور دستگيري افراد مشكوك به انجام عمليات ضدآمريكايي در اين شهر مورد بازرسي قرار دادند.
در اين عمليات چند ساعت پس از زخمي شدن سه سرباز آمريكايي بر اثر حمله افراد مهاجم به آنان در موصل صورت گرفت كسي دستگير نشد.
نيروهاي آمريكايي مستقر در شهر تكريت نيز به منظور تعقيب و دستگيري اعضاي شبكه هاي تروريستي در اين شهر ۱۰ تن از اهالي را دستگير كردند.

گسترش ناامني
عمليات يك هفته اخير در عراق و تشديد فعاليت نيروهاي اشغالگر براي مقابله با آن، موج تازه اي از نگراني و ترس را در اين كشور به وجود آورده است.
شبكه تلويزيوني العربيه شامگاه چهارشنبه طي گزارشي با اشاره به گسترش ناامني و خشونت در بغداد گفت كه اين وضعيت موجب نگراني و ترس بيشتر خانواده هاي عراقي براي ارسال فرزندان خود به مدارس شده است.
العربيه افزود: دبستان عهد جديد از جمله مراكز آموزشي است كه كشته شدن ۳۵ تن و زخمي شدن بيش از ۲۰۰ تن ديگر را از نزديك نظاره گر بوده است.
در انفجارهاي ياد شده كه روز دوشنبه گذشته اتفاق افتاد يك آمبولانس حاوي بمب پس از اصابت به ديوار مدرسه ياد شده موجب مرگ ۱۲ تن از جمله دو نگهبان مدرسه شده است.
005046.jpg

يك معلم مدرسه عهد جديد در اين باره گفت: به دليل نبود امنيت در كشور رفت و آمد دانش آموزان به مدرسه توسط والدين آنها صورت مي گيرد.
يك دختر دانش آموز عراقي گفت: با افزايش عمليات ربودن دختران در عراق والدين ما به رغم گرفتاري شخصاً
رفت و آمد ما را به مدرسه به عهده مي گيرند.
العربيه همچنين با اشاره به حركت گشتي هاي نظامي آمريكا در خيابان هاي بغداد به منظور جست وجوي افراد مسلح تاكيد كرد كه تعداد بيشتري از غيرنظاميان عراقي از جمله دانش آموزان در عمليات انفجاري يا گلوله هاي نظاميان آمريكايي جان خود را از دست مي دهند.
توني بلر، نخست وزير انگليس نيز حملات اخير در بغداد كه به كشته و زخمي شدن تعداد زيادي از افراد عراقي و غيرعراقي منجر شد، عملياتي شرورانه و دردناك خواند.
وي كه ديروز در برابر مجلس عوام انگليس سخن مي گفت، افزود: هدف اين عمليات ايجاد بي ثباتي در اوضاع عراق است.وي همچنين عاملان اين گونه حملات را شياطين خواند.
در حملات انتحاري كه روز دوشنبه گذشته در بغداد صورت گرفت، دست كم ۴۳ تن كشته و بيش از ۲۰۰ تن ديگر زخمي شدند.

خبر
شرط ليبي براي اتحاديه عرب
005036.jpg

معمر قذافي رهبر ليبي به دنبال ديدار و گفت وگو با حسني مبارك رييس جمهوري مصر در طرابلس تاكيد كرد: ليبي بر كناره گيري از اتحاديه عرب اصرار دارد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، قذافي چهارشنبه گذشته با ابراز اين مطلب افزود: كشورهاي عرب بر باقي ماندن ليبي در اتحاديه اصرار مي ورزند.
به گزارش ايرنا، وي افزود: اگر اعراب در راه بهبود وضعيت موجود و خاتمه دادن به بحران در عراق و فلسطين با يكديگر متحده شده و اوضاع امنيتي و اقتصادي خود را مورد بحث و بررسي قرار دهند، ليبي حاضر است كه در اتحاديه عرب باقي بماند.
قذافي گفت: ننگ و ذلت به طور روزافزون در جهان عرب در حال متراكم شدن است و ليبي نمي خواهد اين ننگ تاريخي را به جان بخرد. ليبي نمي تواند عرب باشد و تنها تماشاگر اوضاع باقي بماند.
رييس جمهوري ليبي در مورد اوضاع عراق گفت: عراق به ويتنامي ديگر تبديل شده است و آمريكا به اين امر اذعان دارد و عراق چاره اي جز مقاومت ندارد. اوضاع در عراق و فلسطين به طور روزافزون روبه وخامت است.

رهبر فرقه آئوم به اعدام محكوم شد

يك پزشك ژاپني كه قبلاً رهبري فرقه آئوم را در ژاپن به عهده داشت، به خاطر استفاده از گاز سمي سارين (گاز فلج كننده اعصاب) در متروي يوكوهاما در مارس سال ۱۹۹۵ كه باعث كشته شدن ده ها تن شد، به اعدام محكوم شد.
پايگاه اينترنتي سي.ان.ان در گزارش ديروز گفت: وي پيش از آن نيز در مرگ ۷ تن ديگر دست داشت.
بنابراين گزارش طبق راي دادگاه توكيو كه روز چهارشنبه گذشته صادر شد، قرار است اين شخص كه توموماسا ناكاگاوا نام داشته و ۴۱ ساله است، به خاطر تهيه گاز سارين كه در مترو از آن استفاده شد به دار مجازات آويخته شود.
وي دهمين نفر از پيروان فرقه «آئوم شينيري كايو» است كه به مرگ محكوم مي شود.بر اثر انتشار گاز سمي سارين (گاز فلج كننده اعصاب) كه در فروردين سال ۷۴ در چند خط مركزي متروي توكيو پخش شد، ۱۲ تن كشته و بيش از ۵ هزار نفر ديگر مسموم شدند.

شكايت نماينده اخراجي حزب كارگر
جورج گالووي نماينده ضد جنگ حزب كارگر انگليس كه هفته گذشته از اين حزب اخراج شد اعلام كرده است كه عليه اين تصميم حزب به دادگاه شكايت مي كند.
وي تاكيد كرد كه قصد ندارد در حال حاضر از سمت نمايندگي مجلس عوام استعفا دهد.
گالووي پنجشنبه هفته گذشته پس از حدود پنج ماه تعليق عضويتش در حزب كارگر با راي كميته ملي انتخاباتي اين حزب بالاخره از عضويت در حزب كارگر به طور كلي اخراج شد.وي كه هم اكنون نماينده حوزه انتخابيه «كلوين» منطقه «گلاسكو» اسكاتلند است گفت كه در انتخابات ماه ژوئن سال آينده با همكاري گروه هاي ضد جنگ، گروه هاي چپ، مسلمانان و همه آنهايي كه با سياست هاي حزب كارگر نوين توني بلر مخالفند تلاش  خواهد كرد تا كرسي هاي اروپايي به دست نامزدهاي حزب كارگر نيفتد.
005034.jpg

آخرين جلسه كابينه به رياست ماهاتير محمد
ماهاتير محمد در هشتصدو هشتادوسومين و آخرين نشست هفتگي كابينه اين كشور در عصر چهارشنبه شركت و با اعضاي كابينه خداحافظي كرد.
ماهاتير محمد نخستين جلسه كابينه دولت خود را شش روز پس از منصوب شدنش به سمت چهارمين نخست وزير مالزي و در تاريخ ۲۲ ژوييه ۱۹۸۱ برگزار كرد.
نخست وزير ۷۸ ساله مالزي پس از ۲۲ سال رييس كابينه اين كشور قرار است امروز بعدازظهر به طور داوطلبانه از سمت خود كناره گيري كند.
عبدا... احمد بداوي معاون وي به عنوان پنجمين نخست وزير مالزي و جانشين وي سوگند خواهد خورد.
وزيران كابينه مالزي پس از برگزاري اين نشست خود با ماهاتير محمد به عنوان نخست وزير ديدار و از تلاش هاي مجدانه وي در راه توسعه مالزي قدرداني كردند.
دولت مالزي تاكنون بارها اعلام كرده است كه با كناره گيري ماهاتير محمد از قدرت، خط مشي ها و راهبردهاي آن تغيير نخواهد كرد.
ماهاتير محمد طي چند سال اخير بارها دولت هاي غربي خصوصاً آمريكا را مورد انتقاد شديد قرار داده است.

درخواست نمايندگان كنگره آمريكا براي برخورد با ژنرال بويكن
۱۷ تن از نمايندگان كنگره آمريكا با ارايه طرح پيشنهادي به جورج بوش رييس جمهوري آمريكا، خواستار مجازات و بركناري ژنرال بويكن به دليل اظهارات ضداسلامي وي شدند.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره جان كونرز نماينده حزب دموكرات كنگره از رييس كميته قانونگذاري مجلس نمايندگان آمريكا خواست به اين مسئله رسيدگي كند.
جان كونرز در سخناني در اين باره گفت كه نمايندگان كنگره بايد نسبت به اظهارات تنش آفرين و مكرر ژنرال بويكن كه ملبس به لباس نظامي آن را بيان كرد، ابراز نارضايتي كنند.
وي با قرائت مقاطعي از اين اظهارات جنجال آفرين در برابر نمايندگان كنگره گفت كه بيان چنين اظهاراتي آسيب هاي جدي به تلاش هاي آمريكا براي نزديك شدن به دوستان خود در خاورميانه به ويژه در عراق و جامعه اسلامي در جهان وارد مي كند.وي افزود: اين گونه اظهارات همچنين از متحد كردن تلاش هاي ضد تروريستي آمريكا مي كاهد.ژنرال بويكن در اظهارات ضد اسلامي خود گفته بود: دشمن روحي ما سركوب نخواهد شد مگر اين كه ما به نام مسيح به جنگ او برويم، البته خداوند ما يك خداوند واقعي است و مسلمانان به دليل مسيحي بودن مردم آمريكا از اين كشور متنفرند.

يو.اس.اي.تودي: بوش در سراشيبي
روزنامه يواس اي تودي در شماره روز چهارشنبه خود نوشت: افزايش هزينه ها و تلفات جنگ در عراق، حمايت از جنگ و اطمينان به جورج بوش رييس جمهوري آمريكا را كاهش داده است.
يواس اي تودي در گزارشي با اعلام اين مطلب مي نويسد: پنتاگون روز سه شنبه گفت كه از اول ماه مي (۱۱ ارديبهشت) ـ روزي كه رييس جمهوري پايان عمليات عمده را در عراق اعلام كرد ـ تاكنون يكصدو۱۵ نفر از نيروهاي آمريكايي در عراق كشته شده اند كه اين رقم از يكصدو ۱۴ نفري كه در طول جنگ كشته شده اند تجاوز كرده است.
يواس اي تودي افزود: اگرچه مردان به طور كلي بيشتر از زنان از عمليات نظامي حمايت مي كنند اين كاهش حمايت در ميان مردان بيشتر از زنان بوده است.
005048.jpg

اين كاهش در ميان افراد ۶۵ سال به بالا در مقايسه با افراد زير ۳۰ سال كه گروه هاي سني اي را تشكيل مي دهند كه بيشترين لطمات جنگ را تحمل مي كنند بيشتر است. ميانگين سني نيروهاي آمريكايي كه در حملات عراق كشته شده اند ۲۷ سال است.
اين روزنامه نوشت: در نظرسنجي پاييز امسال ۸۳ درصد از جمهوري خواهان گفتند كه عراق ارزش جنگيدن داشت كه اين رقم با ۴۹ درصد در ميان افراد مستقل و ۲۵ درصد در ميان دموكرات ها قابل مقايسه است.
يواس اي تودي نوشت: عراق عناوين اصلي خبرها را تشكيل مي دهد و از ۱۵ سؤالي كه از رييس جمهوري در كنفرانس خبري روز سه شنبه (گذشته) پرسيده شد، ۱۲ سؤال درباره عراق بود، پنج سؤال درباره موضوعات ديگر مطرح شد و هيچ سؤالي از وضعيت اقتصادي مطرح نشد.
اين روزنامه براساس تحليل از نظرسنجي هاي خود كه از ۴۶۶۷ آمريكايي در چند ماه گذشته به عمل آمده است نوشت: جاي تعجب نيست كه ميزان حمايت از جنگ در ميان دموكرات ها ۳۰ واحد و ۲۱ واحد در ميان ليبرال ها كاهش داشته است. مخالفت با جنگ به موضوعي بالقوه در مسابقه نامزدهاي حزب دموكرات  تبديل شده است.
آنچه كه غيرمنتظره بود كاهش ۲۱ واحدي حمايت از جنگ در ميان مردان در مقايسه با ۱۶ واحد در ميان زنان بود و اين علامت خطري براي جمهوري خواهاني به شمار مي رود كه از مدت ها قبل بر روي مردان به عنوان اساس حمايت خود محاسبه كرده اند. با اين حال ۵۵ درصد از مردان مي گويند كه عراق ارزش جنگيدن را داشت كه اين با ۵۰ درصد ميزان حمايت از جنگ در ميان زنان قابل مقايسه است.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران:
اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه : ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
۲۰۵۱۴۷۵-۲۰۵۵۶۶۶
۲۰۴۹۹۳۰-۲۰۴۸۴۳۶
تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


صفحه آخر
ادبيات
ايران
تكنيك
جامعه
رسانه
زمين
شهر
عكس
ورزش
هنر
|  ادبيات  |  ايران  |  تكنيك  |  جامعه  |  رسانه  |  زمين  |  شهر  |  عكس  |
|  ورزش  |  هنر  |  صفحه آخر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |