پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۱۷ - Nov 6, 2003
ليگ برتر جام آزادگان
ذوب آهن امروز قهرمان نيم فصل مي شودو يا ...
استقلال اهواز فردا با حجازي به ميدان مي آيد
001036.jpg
استقلال اهواز دوباره آغاز مي كند. اين بار با ناصر حجازي كه هرجا باشد مارك آبي با اوست. حجازي قصد دارد از استقلال اهواز يك تيم در مقابل استقلال تهران بسازد. آيا حجازي قادر است در اين شرايط سخت، آوازه فوتبال خوزستان را با استقلال به روي سكوها بكشاند؟
گروه ورزشي: فضاي فوتبال كشور در آستانه هفته نهم رقابت هاي ليگ برتر همچنان تحت شعاع ديدار تيم هاي پرسپوليس و پاس است.
عليرغم اين شكست براي وينگو بگوويچ مقامات بلندپايه به همراه بازيكنان اين تيم حمايت همه جانبه خود را از اين مربي ابراز داشتند.
زندگي براي پرسپوليس هنوز به آرامش نرسيده و با اخراج اصلانيان و اسدي اين تيم وارد جريان تازه اي شده است.
رقابت هاي هفته نهم ليگ برتر از فردا در شيراز و اصفهان آغاز مي شود.
استقلال بعد از تساوي در مقابل ابومسلم كه بيشتر به دليل غرور كاذب بازيكنان اين تيم بود اكنون در آزمون سختي بايد شركت كند.
پيروزي مقابل فجر مي تواند اين تيم را در پايان نيم فصل در مكان دوم جدول باقي نگه دارد. در اين بازي رضا عنايتي نيز با پايان يافتن دوره مصدوميتش مي تواند يكي از گزينه هاي قلعه نويي در خط حمله باشد البته با حضور نيكبخت واحدي قدرت اين تيم افزايش مي يابد. از سوي ديگر فجر در منطقه خطر گام برمي دارد و شرايط ايجاب مي كند تا بازنده از اين ديدار خانگي بيرون نرود.
در فولادشهر نيز همزمان با اين ديدار دو تيم بالا و پايين جدول با يكديگر ملاقات مي كنند. ذوب آهن كه اكنون با ۱۷ امتياز در صدر جدول ايستاده به ديدار سايپا ته جدولي مي رود.
به نظر مي رسد اين آخرين باري باشد كه مايلي كهن روي نيمكت سايپا قرار مي گيرد زيرا اين تيم عليرغم امكانات فراواني كه در اختيار دارد خوب نتيجه نمي گيرد.
از سوي ديگر اگرچه ركورد شكست ناپذيري ذوبي ها در بازي مقابل شموشك شكسته شد اما اين موضوع باعث نشد تا اين تيم از صدر جدول جدا شود. ذوب آهن در صورت توفيق در اين ديدار قهرمان رقابتهاي نيم فصل خواهد شد. ذوب آهن با معيارهايي كه در نظر گرفته براي ثبات در جدول ليگ برتر تمامي ابزارهاي لازم را در اختيار دارد.
كربكندي از نسل مربيان با تجربه اكنون خاطرات فصل پيش سپاهان را در اذهان زنده كرده است.
اما تمامي نگاه ها در بازي هاي روز جمعه به مجموعه ورزشي آزادي است كه پرسپوليس بعد از دو شكست متوالي ميزبان برق شيراز است.
مشكل عمده اين تيم در بازي فردا غيبت رضا جباري و عارف محمدوند دو بازيكنان كليدي اين تيم در خط مياني است كه بدليل محروميت از همراهي پرسپوليس محروم هستند. در غياب اين دو، وظيفه حامد كاويانپور دشوارتر مي شود. پرسپوليس براي اينكه اثرات شكست برابر پاس را از ذهن تماشاگرانش پاك كند بايد تيم برق را كه در همسايگي اش در مكان ششم قراردارد از پيش رو بردارد.
از سوي ديگر برخلاف سير نزولي قرمزها تيم برق شيراز با دو پيروزي متوالي فرار از منطقه خطر را آغاز كرد تادر مكان تازه اي اميد به آينده اي روشن داشته باشد. احمدزاده به تدريج اين تيم را به انسجام رسانده و اكنون در ادامه اين روند در صدد متوقف كردن حريف زخم خورده تهراني هستند.
در مشهد يك دربي نظامي بين ابومسلم و پاس انجام مي شود.
پاس بعد از غلبه بر پرسپوليس تا مكان سوم جدول صعود كردو اكنون ۱۴ امتيازي است. پاس در اين ديدار جواد نكونام را در اختيار ندارد. ابومسلم نيز نمي تواند به سادگي از امتياز اين ديدار چشم پوشي كند زيرا در اكثر بازي هاي خانگي فاتح بوده و ديدار با پاس نيز از اين قاعده مستثني نخواهد بود.
در ساير بازي هاي امروز استقلال اهواز در اولين آزمايش با ناصر حجازي به مصاف تيم پرنوسان پيكان مي رود. شايد در صورت پيروزي استقلال اهواز در اين بازي ذوالفقارنسب نيز به جمع مربيان اخراجي ليگ ملحق شود. پيكان عليرغم برخورداري از مديريت قوي در كار اداره تيم از نظر فني دچار مشكلات فراواني است.
در شمال، پگاه گيلان به مصاف سپاهان مي رود كه به تدريج در نمودار پيشرفت مسير صعودي را طي مي كند.
در اهواز نيز فولاد خوزستان ميزبان شموشك تيم شگفتي ساز هفته هشتم است. شموشك با فضاي بازي در اهواز آشناست و يك بار در اين فصل استقلال اهواز را در اين شهر با نتيجه چهار بر سه شكست داده و اكنون در پي خلق شاهكاري ديگر است.
به هرحال، با پايان رقابت هاي هفته نهم بازي هاي ليگ برتر براي نيم فصل تعطيل خواهد شد.
برنامه هفته نهم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر ايران
پنجشنبه: ۱۵ آبان
فجر سپاسي شيراز - استقلال تهران ساعت ۳۰/۱۴ (حافظيه)
ذوب آهن اصفهان - سايپا تهران ساعت ۳۰/۱۴ (فولادشهر)
جمعه: ۱۶ آبان
فولاد خوزستان - شموشك نوشهر ساعت ۳۰/۱۴ (عضدي رشت)
پيكان تهران - استقلال اهواز ساعت ۳۰/۱۴ (ايران خودرو)
ابومسلم مشهد - پاس تهران ساعت ۳۰/۱۴ (تختي مشهد)
پرسپوليس تهران - برق شيراز ساعت ۱۹ (آزادي)

برزگر نپذيرفت
آقايان! كشتي بدون مربي مانده است
001032.jpg
گروه ورزشي: منصور برزگر يكي از مربيان بزرگ كشتي در ايران و جهان است. خدمات گسترده اش به جامعه كشتي بر هيچكس پوشيده نيست و يكي از مناسب ترين گزينه هاي فدراسيون كشتي براي هدايت و آموزش ملي پوشان اين رشته بود كه با كمال تاسف اين مهم انجام نشد.
برزگر ديروز در كنار محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي حرف هاي دلش را زد و دلايل عدم پذيرش خود از هدايت تيم ملي كشتي آزاد را صراحتا بر زبان آورد. وي در جمع خبرنگاران فرازونشيب هاي تاريخ سي چهل ساله كشتي را برشمرد و دلايلي را براي عدم پذيرش خود عنوان كرد كه درباره برخي از آن ها بايد كمي تامل شود.
وي مي گويد: رسانه ها مشكل اصلي رشد و توسعه كشتي هستند و همين امروز هم رسانه هاي ما به دو گونه عمل مي كنند. عده اي طرفدار خادم اند و عده  اي طرفدار طالقاني. اين موضوع كشتي ايران را آسيب پذير ساخته است!
آقاي برزگر! اگر شما به دلايل شخصي هيچ تمايلي به پذيرش هدايت تيم ملي كشتي آزاد نداريد، منطقي نيست كه اين چنين در بيان خود تر و خشك را با هم بسوزانيد. چه خوب بود شما كه امروز از همه زدوبندهاي پنهاني و مناسبات غلط موجود در كشتي آگاهي داريد، حداقل فضاي كوچكي را براي تعداد محدودي از رسانه ها كه با حفظ احترام براي خادم و طالقاني به دور از هر هياهويي فقط به فكر نجات و بازگشت آرامش به جامعه كشتي هستند، باز مي كرديد تا شرط عدل و انصاف در اين زمينه هم رعايت شود.
و اما سخني هم با رياست محترم فدراسيون كشتي!
حال كه منصور برزگر هيچ تمايلي براي همكاري رسمي ندارد، از اين به بعد ديگر درخواست و اصرار بر بازگشت ايشان جز گرفتن انرژي از شما هيچ ثمري ندارد. زمان بسيار تنگ است و مشكلات هم فراوان. همين امروز باب سخن و مذاكره با ديگر مربيان لايق و شايسته كشتي را بگشائيد و اين همه تنش را از كنار كشتي دور كنيد. آقاي طالقاني! براي ما هم منصور برزگر جايگاهي فراتر از يك سرمربي دارد، ولي آيا مصالح كشتي كشور كه بسيار مهم تر از من و شما و برزگر است چنين اجازه اي را به ما مي دهد كه بازهم اصرار بر قبول اين مسئوليت و امري كه در شرايط موجود هرگز قابل تحقق نيست، داشته باشيم. بنابراين اصرار شما بر انتصاب برزگر در پست مديريت تيم هاي ملي كشتي آزاد هم امري عبث و بيهوده است.كما اينكه پست اهدايي عضويت در هيات رئيسه فدراسيون كشتي هم قبلا مورد پذيرش رسمي وي قرار نگرفته بود.
امروز كشتي بيش از هر زماني نيازمند حفظ پاسداري از حرمت ها و ارزش ها و تمكين درجهت حفظ آرامش و برنامه ريزي است. حتي يك حركت غلط يا اشتباه هم مي تواند اوضاع كنوني را از اين هم بدتر سازد. اصرار بر نگرش ها و بينش هاي غلط هرگز امري به صواب نيست. محمدرضا منصوريان

بازيكنان ايران به نظم تاكتيكي رسيده اند
001040.jpg
گروه ورزشي: ايوانكوويچ مربي كروات تيم ملي ايران در مصاحبه اي كه با سايت اختصاصي كنفدراسيون فوتبال آسيا داشت تيم ايران را يك تيم جوان و باتجربه معرفي كرد و گفت: حضور علي كريمي و درخشش او در بازي با كره شمالي شرايط روحي تيم ايران را بالا برد.
مربي جوان تيم ملي ايران كه سال گذشته در بوسان مدال طلا را به دست آورد مي گويد: به طور كلي بازيكنان من كاري را انجام دادند كه از آنها خواسته شده بود. ما در نيمه دوم بازي با كره شمالي مشكلاتي داشتيم اما اين به آن دليل بود كه ما با تيم جواني بازي مي كرديم و تيم من در نيمه دوم از نظر بدني خسته نشان داد و مي بايست روي قواي جسماني بازيكنان بيشتر كار كنيم.
سايت كنفدراسيون فوتبال آسيا در ادامه مي گويد: ايران در حال حاضر تنها با اختلاف گل بهتر نسبت به اردن در صدر جدول گروه ۴ قرار گرفته است و تيمهاي اردن، لبنان و كره شمالي به ترتيب تيم هاي بعدي مي باشند و صعود ايران از اين گروه مسجل مي باشد.
برانكو افزود: من نمي خواهم انكار كنم كه ما در خط دفاع ضعف هايي داريم، و كره از همين اشتباه بچه گانه ما استفاده كرد وتك گل خودرا به ثمر رساند. برانكو در مصاحبه با اين سايت افزود: ايران را به جايگاه اصلي اش در آسيا برمي گردانم و هم اكنون بازيكنان به نظم تاكتيكي رسيده اند و از اين بابت بسيار خوشحالم.

رضايي به روسيه نرفت
سيدجواد رفوگر دبير فدراسيون كشتي اعلام كرد: به علت اينكه هنوز ويزاي عليرضا رضايي دارنده مدال برنز قهرماني سال ۲۰۰۳ جهان در نيويورك از سوي سفارت روسيه حاضر نشده است و به لحاظ ديگر با توجه به اينكه يكي از مفاد قرارداد رضائي در ليگ برتر كشور با تيم سايپا شركت ايشان در كليه مسابقات اين تيم با تيمهاي حاضر در ليگ برتر مي باشد و اگر به هر دليلي وي تيم سايپا را در روياروئي با حريفان همراهي نكند، متحمل ضرر مالي خواهد شد. بنابراين حضور رضائي براي شركت در جام ياريگين منتفي است.
شماره بايگاني: ۴۴۲۹۷

خبرهايي از واليبال
سرمربي تيم ملي واليبال شنبه وارد مي شود
گروه ورزشي: سرمربي تيم ملي واليبال ايران بامداد روز شنبه وارد تهران مي شود. پس از چند بار به تعويق افتادن سفر «پارك كي ون» به ايران حسين حسيني سرپرست تيم ملي اعلام كرد: اين مربي بامداد شنبه همراه با همسرش وارد تهران خواهد شد و پس از دو روز استراحت در نشست با رئيس فدراسيون واليبال برنامه خود را اعلام مي دارد. «پارك كي ون» قرار است با تماشاي رقابت هاي ليگ برتر اوايل آذرماه ليست اول خود را براي تشكيل اردوي تيم ملي در راه بازيهاي انتخابي المپيك آتن معرفي كند.
بي شكستي چين و آمريكا
چهارمين روز از هشتمين دوره رقابت هاي واليبال جام جهاني زنان (انتخابي المپيك آتن) با شكست ژاپن همراه بود. ژاپن كه تا پايان هفته سوم همراه با آمريكا و چين بدون باخت بود، در پيكار با ايتاليا تن به شكستي سخت داد. بازيهاي روز چهارم در شهرهاي ناگويا و سنداي انجام شد و طي آن تيم هاي چين، برزيل، كوبا، ايتاليا، كره جنوبي و آمريكا حريفان خود را مغلوب كردند.
نتايج بازيهاي روز چهارم
* كوبا ۳- لهستان صفر
* برزيل ۳- دومينيكن۲
* چين ۳- تركيه يك
* آمريكا ۳- مصر صفر
* كره ۳- آرژانتين صفر
* ايتاليا ۳- ژاپن يك
برنامه بازيهاي امروز
لهستان- چين، تركيه- دومينيكن، كوبا- برزيل، مصر- كره جنوبي، آرژانتين- ايتاليا، ژاپن- آمريكا.

رمضاني مدير تيم فوتبال استقلال اهواز شد
گروه ورزشي: طي حكمي از سوي علي شفيعي زاده مديرعامل باشگاه استقلال اهواز حميد رمضاني به عنوان مدير تيم فوتبال استقلال منصوب شد.
رمضاني روز گذشته به اتفاق ناصر حجازي سرمربي اين تيم راهي اهواز شد تا در مراسم معارفه اي به بازيكنان و كادر فني معرفي شود.
وي سابقه اين پست را در تيم هاي كشاورز و پاس داشته و فصل پيش نيز به عنوان مدير اين تيم توانست استقلالي ها را در جمع تيم هاي ليگ برتر حفظ كند.

معرفي كادر فني تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي دانشگاه آزاد
گروه ورزشي:كادر فني تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي دانشگاه آزاد اسلامي براي شركت در مسابقات بين المللي كشتي آزاد نيس فرانسه و كشتي فرنگي مدويد بلاروس اعلام شد.
كوروش عليزاده و منصور ارجمندپور هدايت آزادكاران را در مسابقات فرانسه كه دوم آذرماه برگزار مي شود، برعهده خواهند داشت. همچنين هدايت فرنگي كاران براي رقابتهاي بلاروس كه فروردين ماه ۸۳ برگزار مي شود را كامران قدرتي و جعفر سالكي  بر عهده گرفته اند.مسابقات انتخابي آزادكاران اوزان پنجگانه هفته آينده برگزار مي شود تا كشتي گيران برتر به همراه يك داور و يك سرپرست، ۳۰ آبان ماه تهران را به مقصد نيس ترك كنند.
آزادكاران دعوت شده به اردو
۶۰ كيلوگرم: امير احمدي، حسين رنگرز، بهنام طيبي.
۶۶ كيلوگرم: اصغر برزي، صادق اسدي.
۷۴ كيلوگرم: رضا قبادي، سعيد واگذاري.
۸۴ كيلوگرم: مجيد خدايي، پژمان درستكار، بهمن سبحاني.
۹۶ كيلوگرم: عليرضا رباط مرادي، حميد سيفي، محمدحسين خالقي فر.
فرنگي كاران دعوت شده به اردو
۶۰ كيلوگرم: حسن رنگرز، حميد بني تميم.
۶۶ كيلوگرم: مهدي نصيري، امين باقري، مهدي يعقوبي.
۷۴ كيلوگرم: غلامحسين پزشكي، ذبيحي.
۸۴ كيلوگرم: كريم سعادتي فر.
۹۶ كيلوگرم: مسعود هاشم زاده، غفور لرستاني.

آخرين خبرها از پيكارهاي ووشو جهاني
در ادامه هفتمين دوره رقابتهاي ووشو قهرماني جهان كه در ماكائو چين جريان دارد، عصر ديروز تيم ملي ووشو ايران صاحب يك پيروزي و يك شكست شد.
به گزارش فدراسيون ورزش هاي رزمي، علي اصغر شعباني نماينده كشورمان با اقتدار، حريف ونزوئلايي خود را شكست داد و راهي مرحله دوم شد، اما علي رضا سعادت ديگر ووشوكار كشورمان مقابل حريفي از چين تن به شكست داد و از دور اين رقابتها كنار رفت.

محجوب در صدر رقابت هاي شطرنج امارات
فدراسيون  شطرنج  ديروز اعـلام  كرد: «مرتضي  محجوب » استاد بين المللي  شطرنج  ايران  در پايان  دور هفتم  مسابقات  بين المللي  جدول  استادي  شارجه  امارات  در صدر جدول  رده بندي  قرار دارد.
فدراسيون  شطرنج  بدون  ذكر نام  و مليت  حريف  محجوب ، تنها خبر از پيروزي وي  در دور هفتم  اين  رقابتها داد.محجوب  تاكنون  ۵ امتياز از ۷ امتياز ممكن  كسب  كرده  و در صدر جدول  رقابت ها قرار دارد.
در اين  رقابتها شطرنج بازاني  از كشورهاي  روسيه ، جمهوري  آذربايجان ، امارات  و سوريه  شركت  دارند. اين  رقابتها تا روز هفدهم  آبان  ماه  جاري  ادامه  خواهد داشت .

ناصر حجازي:
هفته آينده كارم را در اهواز شروع مي كنم
«ناصر حجازي» سرمربي  جديد تيم  فوتبال  استقلال  اهواز از روز دوشنبه هفته  آينده  كار خود را با اين  تيم  آغاز خواهد كرد.
حجازي  بعدازظهر ديروز  پس  از ورود به  اهواز در نشست  مطبوعاتي  كه  با حضور مديرعامل  و اعضاي  هيأت  مديره  باشگاه  استقلال  اهواز در محل  اين باشگاه  برگزار شد، شركت  كرد و به  سئوالات  نمايندگان  رسانه ها پاسخ  داد.حجازي  در اين  جلسه  گفت : تا هفته  آينده  مسئوليت  مربيگري  تيم  فوتبــال  استقلال  اهواز برعهده  كادر فعلي  اين  تيم  خواهد بود و من  روز جمعه  اين  هفته ديدار تيم هاي  استقلال  اهواز و پيكان  تهران  در چارچوب  هفته  نهم  ليگ  برتر را از سكوهاي  ورزشگاه  مشاهده  خواهم  كرد.
سرمربي  جديد تيم  فوتبال  استقلال  اهواز افزود: اما در حين  دو نيمه  بازي به  رختكن  رفته  و نكات  تاكتيكي  خود را به  بازيكنان  گوشزد خواهم  كرد.وي  در خصوص  نحوه  قرارداد خود با مسئولان  باشگاه  استقلال  اهواز گفت : تا پايان  فصل  جاري  ليگ  برتر با اين  تيم  قرارداد دارم  اما در صورتي كه  نتايج  خوبي  را با تيم  استقلال  اهواز كسب  كنم  فصل  آينده  نيز در خدمت  اين تيم  خواهم  بود.

مدعيان قهرماني هندبال
گروه ورزشي: هفته سوم از دور برگشت پيكارهاي ليگ برتر هندبال ايران در شرايطي امروز آغاز مي شود كه سه تيم فولاد مباركه سپاهان، شهيد قندي يزد و صنام اصفهان رقابت نزديكي در صدر جدول دارند.
فولاد و شهيد قندي يزد جدا از حضور فعال در ليگ برتر بزودي قرار است به عنوان نماينده ايران در باشگاههاي آسيا نيز شركت كنند.امروز نماينده يزد ميزبان هيات شهركرد است. صنام جدال سختي با كابل خودرو سبزوار دارد و در اراك هپكو با نيروي زميني روبرو مي شود. روز جمعه هم با انجام دو ديدار فولاد مباركه سپاهان با جام الكتريك قم و تربيت بدني خرم آباد با هيات هندبال تبريز، بازيهاي هفته سوم خاتمه مي پذيرد.
نشست مسئولان تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي
گروه ورزشي: اولين نشست مسئولان تربيت بدني مناطق دهگانه دانشگاه آزاد اسلامي سراسر كشور با حضور دكتر بهرام قديمي مديركل تربيت بدني دانشگاه  آزاد اسلامي، مسئولان تربيت بدني مناطق دهگانه و مسئولين اجرايي اين اداره كل در سالن كنفرانس تربيت بدني سازمان مركزي دانشگاه  آزاد اسلامي برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي تربيت بدني اين دانشگاه در اين جلسه كه حدود ۶ ساعت به طول انجاميد، كليه مسائل و مشكلات پيرامون ورزش و امور تربيت بدني دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي سراسر كشور مورد بحث و تبادل قرار گرفت و مقرر شد در سال تحصيلي جاري دانشجويان اين دانشگاه در ۳۹ رشته ورزشي در بخش پسران و ۲۱ رشته ورزشي در بخش دختران فعاليت مستمر داشته باشند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
گلستان كتاب
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   گلستان كتاب   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |