شنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۲ - شماره ۳۲۱۹- Nov. 8, 2003
ستاره پنهان
000880.jpg
گروه ورزشي- ا وضاع به هم ريخته آرسنال به اولدترافورد نيز سرايت كرده است.
هنوز مساله دوپينگ «ريوفرديناند» تمام نشده بود كه «الكس فرگوسن» با «آرسن ونگر» بر سر محرومان بازي ماه گذشته درگير شده است. خلاصه اينكه ليگي كه هميشه الگوي آرامش، نظم و ديسيپلين بود، حالا به كلي به هم ريخته است و سنگ روي سنگ بند نيست. اما در «اولدترافورد» يكي از فوتباليستهايي كه در آكادمي اين باشگاه، رشد پيدا كردوتمام مراحل ترقي را پله به پله طي كرد تا به تيم اصلي و تيم ملي انگلستان رسيد، گري نويل است، بازيكني كه برخلاف تمام چهره هاي شناخته شده «منچستر» در اين سالها بدون حاشيه توپ زده و هيچگاه جنجال درست نكرده است.
او در طي اين دوران با منچستر قهرمان جام حذفي، ليگ برتر، جام خيريه و حتي جام قهرمانان اروپا شد و در تيم ملي برخلاف وجود تمام منتقدانش هميشه يك مهره ثابت «اريكسون» است. عده اي از كارشناسان فوتبال انگلستان او و (چنل) برادرش را با برادران «بابي و جكي» چارلتون مقايسه مي كنند . بابي پرورش يافته، اسلوب ورزشي «سرمت بازبي» است.
«گري نويل» مدافع راست قرمزهاي «اولدترافورد» كه نزديك به ۳ هفته است كه از مصدوميت  رهايي پيدا كرده است، در ابتدا از اوضاع تيم ملي مي گويد و عنوان مي كند: خوب به هر صورت به يورو ۲۰۰۴ صعود كرديم، هدف من و اصلا كل مجموعه تيم همين بود و اين افتخار بزرگي است كه با اين تيم در يورو ۲۰۰۴ و در كنار «ديويدبكام» باشم. من با «ديويد» سالهاي فراواني در منچستر و تيم ملي بازي كرديم و از اينكه مجددا براي يك همكاري بازگشته ام خوشحالم. البته خيلي خوش شانس بودم كه در اين چند سال در تيم ملي با افرادي نظير «باتي» (نيكي پاشا)، اسكولز و برادرم همبازي بودم.
يك نكته سياه در زندگي
اما گري نويل هميشه عدم حضور در جام جهاني ۲۰۰۲ را يك نقطه سياه در زندگيش مي داند، او كه قبل از مسابقات جام جهاني با شكستگي پايش مواجه شد، نتوانست در جمع ياران «اريكسون» قرار گيرد و به جاي اين مدافع ۲۸ ساله با ۵۸ بازي ملي «دني ميلز» راهي ژاپن شد و خودش در اين مورد مي گويد: در طي ۲ سال گذشته، به دليل مصدوميت بازيهاي فراواني را براي «منچستر» و تيم ملي از دست دادم.
البته آن زمان، اوضاع از دست من خارج بود، وقتي شما پايتان بشكند، ديگر هيچ كاري نمي توانيد بكنيد. از كارهاي روزانه تان عقب مي افتيد، حالا چه برسد به فوتبال بازي كردن و در طي اين سالها ياد گرفتم، كه كمتر دچار اينگونه مصدوميتهاي شديد شوم، تا بتوانم باز هم براي منچستر بازي كنم، بدوم و باز هم بدوم.
يك دوست خوب
در طي اين سالها همه «گري نويل» را صميمي ترين دوست بكام مي دانند، خود او نيز اين امر را تاييد مي كند اما او با «فرديناند» نيز روابط خوبي دارد. وي در مورد اين مي گويد: ريو يكي از بهترين دوستان من در منچستر است، از لحاظ فني نيز كاملا مورد تاييد همه است، يك نقطه مطمئن و كاملا مورد اطمينان در خط دفاعي تيم ملي و باشگاه منچستر.
در مورد مسائل اخيري كه براي وي به وجود آمده است، من نيزمتأسفم و فكر نمي كنم «ريو» چنين شخصيتي داشته باشد. البته در اين بين مطبوعات و رسانه ها فقط شلوغ مي كنند و به جاي اينكه جو را آ رام كنند، دائما مشكل روي مشكل اضافه مي كنند.
بهترين مهاجم
وقتي صحبت از يك مهاجم آماده، سر حال و باهوش مي شود، بايد بدون ترديد به سراغ «مايكل اوون» رفت و «نويل» در مورد او مي گويد: «اوون» بسيار عالي فضاسازي مي كند، چهارچوب را چشم  بسته مي شناسد و قدرت حمل توپ بالايي نيز دارد. اما اينجا صحبت از يك جوانتر هم است، يك پسرك كم تجربه، بي ادعا و خوش آتيه به نام ويسن روني . «گري» در مورد او مي گويد: اين پسر آينده فوق العاده اي دارد، البته اگر خرابش نكنند. او توپ را راحت مي گيرد، مي چرخد و به يار كناريش مي دهد. يك مهره تازه به جمع ملي پوشان آمده را نبايد فراموش كرد.
«جيمز بيتي» يكي از بهترين گل زنان ليگ برتر در فصل گذشته و حال بوده است و «گري نويل» در مورد او نيز به نكاتي اشاره مي كند و مي گويد: حركات او مرا به ياد «شيرر» مي اندازد، او در آسمان فوق العاده بازي مي كند و خوب سر مي زند. به هر صورت به عقيده من همه آنها، داراي فاكتورهاي يك مهاجم ايده آل هستند و در هر برهه زماني تيم ملي را كمك كرده اند.
نتايج ايده آل
مهمترين اصل فوتبال به عقيده من نتيجه گرفتن است، يعني امتياز گرفتن و براي اين كار بايدگل زد و گل زدن متضمن يك كار گروهي است و انجام يك كار گروهي يعني خوب تمرين كردن و «گري نويل» در اين مورد مي گويد: در طي اين مدت و تا راه يافتن به مرحله پاياني يورو ۲۰۰۴ ما نياز به يك تيم كامل داشتيم و مجبور به نتيجه گرفتن بوديم، زيرا اين را مردم از ما مي خواستند و آنها از ما توقع دارند و خوب البته گاهي اوقات كه تيم نتيجه نمي گرفت همه انتقاد مي كردند، و حتي ريزترين مسائل را گوشزد مي كردند.
خنده دار بود، حتي عده اي به شوت زدن بازيكنان نيز ايراد مي گرفتند، پس به عقيده من يك بازيكن فهيم بايد در هر شرايطي همراه تيمش باشد، چه هنگام باخت و چه در زمان پيروزي.
اين فصل با منچستر
اما منچستر يونايتد در جدول مشكل دارد، چلسي و آرسنال هنوز، يكه تازي مي كنند و مثل اينكه با فروش «ورون» و «بكام» زور منچستر كم شده است.
«الكس فرگوسن» تمام مكان و فضاي بي حد و حصر ستاره اي به مانند «بكام» را به يك جوان «كريستانو رونالدو» داده است. پسركي كه تا قبل از اين فقط فوتبال پرتغال را ديده بود، آيا او پا در كفش بزرگان كرده است؟!
اما «نويل» در اين مورد مي گويد: «بكام» و «ورون» دو نقطه مطمئن بودند و بدون شك تا تيم به نبود اين دو عادت كند شايد يك فصل طول بكشد، البته به عقيده من بازيكناني كه جانشين اين دو شده اند، هم جوان هستند و كم تجربه.
قهرماني در اروپا
به عقيده كارشناسان، «منچستر» اين فصل ضعيف شده، اما فرگوسن باز هم قهرماني در اروپا را مي خواهد و ادعاي حضور در فينال را دارد و «نويل» در اين خصوص نيز مي گويد: از ابتدا كار سخت است، گروه ما به ظاهر حريفان گمنامي دارد، اما با شكست مقابل «اشتوتگارت» مشخص شد كه امسال، بايد از كوچك  تر ها هم ترسيد.
پا جاي بزرگان
در پستي كه «گري نويل» در طي اين سالها براي تيم ملي انگلستان بازي كرد، بزرگان ديگري نيز حضور داشتند، افرادي نظير:
فيل پنل: مدافعي بود كه بين سالهاي ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۴ در ليورپول به خوبي درخشيد و از آن جا راهي تيم ملي شد. او با انگلستان در جام جهاني ۱۹۸۲ نيز حضور داشت و ۵۰ بازي ملي در كارنامه اش به ثبت رساند.
{چ گري استيونز: مدافع اسبق «اورتون» و «گلاسكو رنجرز» در بين سالهاي ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۲ در خدمت تيم ملي بود ودر جام هاي جهاني ۱۹۸۶ و ۱۹۹۰ حضور داشت و در طي سالها ۴۶ بازي ملي انجام داد.
جورج كوهن: از كوهن مي توان به عنوان يكي از بزرگترين و بهترين نامهايي ياد كرد كه در جام جهاني ۱۹۶۶ همراه تيم ملي انگلستان بود. اين مدافع سابقه ۳۷ بازي ملي و حضور در تيم فولام بين سالهاي ۶۸-۱۹۶۴ را دارد.

ورزش بانوان و سفرهاي برون مرزي
000898.jpg
مينو حسن پور- وضعيت  خاص  ورزش  بانوان  در ايران  و امكان  حضور تنها تعداد معدودي  ازرشته هاي  ورزشي  در مسابقات  برون  مرزي ، نيازبه  حمايت  بيشتر مسوولان  درخصوص فراهم  كردن  شرايط اعزام  تيم ها به  مسابقات  برون  مرزي  دارد.
محدوديت  تعداد رشته هايي  كه  بانوان  ورزشكار كشورمان  مي توانند در آنهادرمسابقات  برون  مرزي  شركت  كنند، مي طلبد كه  مسوولان  ورزش  بانوان  كشور ازفرصت هايي  كه  در اختيار آنان  قرار مي گيرد، بيشترين  استفاده  را ببرند.
نياز ورزش  بانوان  كشور به  حضور در ميادين  بين المللي  و كسب  مدالهــاي بــرون  مرزي  بين المللي  و قاره اي ، مي تواند نقش  بسيار مهمي  در گسترش  ورزش بانوان  ايران  از بعد همگاني  و قهرماني  داشته  باشد.
آنچه  مسلم  است ، فاصله  زياد ورزش  بانوان  در ايران  با ورزش  بانوان  درمنطقه  و جهان  نمي تواند دليل  محكمي  براي  عدم  اعزام  تيم ها باشد.
درميان  بانوان ، استعدادهايي  است  كه  درصورت  كشف  و سرمايه گذاري هاي مناسب  برروي  آنها، مي توانند حتي  به  مدالهاي  خوبي  نيز دست  يابند.
از عدم  اعزام  تيم ها به  مسابقات  برون  مرزي  غم انگيزتر، لغو سفرهايي است  كه  ورزشكاران  و مربيان  از ماهها قبل  خود را براي  حضور در آنها آماده كرده اند.
تداوم  اين  روند كه  در چند روز اخير شاهد سه  مورد آن  بوديم ، مي رود كه به  يك  معضل  در ورزش  بانوان  تبديل  شود.
با توجه  به  هزينه هايي  كه  از سوي  انجمن هاي  ورزشي  بانوان  براي  آماده سازي  تيم ها صــورت  مي گيرد، ضررهاي  مادي  و معنوي  زيادي  براي  تشكيلات  ورزش بانوان  كشور و از آن  مهم تر براي  ورزشكاران  در پي  دارد.
در برخي  از اين  اعزام  ها، تيم ها براي  چندين  هفته  و حتي  چندين  مــاه  در اردو به  سر مي برند و ناگهان  در آخرين  روزهاي  اعزام  اعلام  مي شود كه  سفرلغو شده  است .
ايــن  موضوع  باعث  مي شود، از سويي  هزينه هاي  صورت  گرفته  براي  آماده سازي تيم ها به هدر برود وازسوي  ديگر، ورزشكاران  و مربياني  كـــه  وقت  زيادي  راصرف  آماده سازي  تيم  كرده  و گاهي  مواقع  عــلاوه  بر مشكلات  شخصي ، كلاسهاي  درس و خانواده  را نيز ترك  كرده اند، از اين  بـابت  دچار لطمات  جبران  ناپذيري بشوند كه  اين  عوامل  خود به  خود در اردوهاي  بعدي  براي  اين  ورزشكاران  ومربيان  تاثيرات  منفي  در پي  خواهد داشت .
هرچند انتشار اخبار سفر ورزشكاران  به  خارج  و حضور آنها در مسابقات  رسمي ، انعكاس مناسبي  دارد، اما درباره  لغو سفرها، انجمن ها ازطــريق  روابط عمومي  سازمان ، در يك  خبر كوتاه  بدون  ذكر دليل  آن  را اعلام  مي كنند.
ناهماهنگي  بين  انجمن ها و فدراسيون ها، عدم  همكاري  سازمان  تربيت  بدني و يا كميته  ملي  المپيك ، نبود بودجه  و اعتبار، بحث  حجاب  بانوان  و رعايت مسايل  شرعي ، عدم  صدور رواديد، دير رسيدن  دعوتنامه ، پايين  بودن  سطح ورزشكاران  ايراني  و ... از جمله  مشكلاتي  است  كه  معمولا عنوان  مي شود.
آنچه  يقين  است ، اين  اتفاقات  علاوه  بر آنكه  از بعد ورزشي  لطماتي  به ورزش  بانوان  مي زند، از بعد سياسي  نيز مسلما تبعات  بدي  براي  كشور ما دارد و ضروري  به نظر مي رسد كه  معاونت  ورزش  بانوان  كشور و ديگر ارگانهاي  مسئول پيگيـــر بوده  و خواستار اعلام  دقيق  و شفاف  دلايــل  لغو اين  سفرها از سوي مسئولان  مربوطه  باشند.
در هفته  گذشته ، بانوان  كشور خبر لغو تيم هاي  ملي  شمشيربازي  و كانوپولورا به  مسابقات  برون  مرزي  را شنيدند و چهارشنبه خبر لغو سفر تيم  گلف  به سريلانكا را بر روي  خروجي  يكي  از خبرگزاريها شاهد بوديم .
شهناز رسولي  رييس  انجمن  شمشيربازي  بانوان  ايران  درحالي  از انصراف تيم  ملي  براي  شركت  در رقابتهاي  قهرماني  آسيا در تايلند خبر داد كه  دو روز از شروع  مسابقات  گذشته  بود.
وي  دليل  اين  امر را فرصت  كم  براي  انجام  كارهاي  اعزام  تيم  به  تايلند،آماده  نشدن  گذرنامه ها و كمبود اعتبار عنوان  كرد و اين در حالي است مردان  شمشيرباز به  راحتي  از اين  مرحله عبور و در مسابقات  هم  شركت  كردند.
مسابقه هاي  شمشيربازي  قهرماني  آسيا درروزهاي  دوم  تا دوازدهم  آبان  ماه  در شهر »چيانگ  ماي « تايلند برگزار شد و تيم  ملي  شمشيربازي  مردان  ايران  درسه  اسلحه  در اين  پيكارها حضور پيدا كرد.
هـاجـر نجاتي  زاده  رييس  انجمن  ورزشهاي  رزمي  بانوان  نيز ابتدا اعلام مي كند كه  ممكن  است  اعزام  تيم  ملي  ووشو بانوان  ايران  به  رقابت هاي  جهاني ماكائو چين  لغو شود كه  خوشبختانه  پس  از يك  هفته  استرس هاي  ناشي  از اعلام خبر برروي  ورزشكاران ، بالاخره  ووشوكاران  زن ، چند روز بعد از آقــايــان  به مسابقات  اعزام  شدند ودرحال  حاضر در آن  كشور به  سر مي برند.
خبر ديگر كه  بتول  مشرف  جوادي  رييس  انجمن  قايقراني  بانوان  از آن  اطلاع داد، لغو نخستين  سفر تيم  قايقراني  كانوپولو بانوان  ايران  بـــه  مسابقات قهرماني  آسياست  كه  از۲۰ تا۲۶ آبان    در چين  تايپه  برگزار مي شود.
تيــم  بانوان  كه  قراربود با ۸ قــايقران  به  همراه  تيم  مردان  در ايــن مسابقات  شركت  كند، ۳ اردوي  تداركاتي  را پشت  سر گذاشت  و در زمان  برگزاري چهارمين  اردو به  ورزشكاران  ابلاغ  شد كه  سفر منتفي  شده  است .
خانم  مشرف  جوادي  تمام  شدن  اعتبارات  سفرهاي  برون  مرزي  انجمن  را دليل اين  امر عنوان  مي كند و منتظر كمك  اسپانسرهاي  مالي  است .
خانم  فريده  شجاعي  رييس  انجمن  گلف  نيز همين  دليل  را براي  عدم  اعزام تيم  به  استراليا بيان  كرده  است .
رييس  دفتر امور مشترك  انجمن هاي  ورزش  بانوان  در گفت  و گو با ايرناگفت : ما نهايت  سعي  خود را براي  فراهم  شدن  سفر تيم هاي  بانوان  به  رقابتهاي برون  مرزي  مي كنيم  اما در بعضي  از جاها دست  ماهم  كاري  ساخته  نيست .
فريده  نيسيان  گفت : سفــر گلف  در دستور كار نبوده  ،امــا در مورد سفركاناپولو، اعتبارات  انجمن  تمام  شده  است  و ما كتبا اين  موضوع  را به  آنها ابلاغ  كرده  و گفته ايم  كه  درصورتي  كه  خودشان  هزينه  سفر را فراهم  كنند يا فدراسيون  حاضر به  همكاري  با آنها شود، مي توانند در مسابقات  شركت  كنند.
رييس  ورزش  بانوان  كشور نيز اجراي  اين  طرحها را جزو برنامه هاي  قبلي معاونت  بانوان  سازمان  تربيت  بدني  مي داند و مـــي گويد: سفرهاي  برون  مرزي بانوان  قبلا برنامه ريزي  شده  و در شوراي  برون  مرزي  درخصوص  اعتبارات  آن  بحث و درنهايت  اعتبارات  مشخص  شده  است  و درحال  حاضر انجمن ها بايد برمبناي  آن فعاليت هاي  خود را تنظيم  كنند.
زهــرا احمدي  پور كه  از طــريق  يكــي  از كارمندان  دفتــرش  حاضر به پــاسخگويي  به  سؤالات  ايرنا شد، افزوده  است : ما مخالف  اعزام  تيم ها بــه مسابقات  برون  مرزي  نيستيم  و آن  را عاملي  براي  ترويج  ورزش  قهرماني  و كمك به  ورزش  همـــگاني  مي دانيم  اما معتقديم  بايد همه چيز ازقبل  به صورت  مدون  و قانونمند برنامه ريزي  شود و در جاهايي  كه  اعزام ها به  نفع  ورزش  بانوان باشد، حتما اين  كار صورت  خواهد گرفت .
اين  كارمند به  نقل  از مسئول  ورزش  بانوان  كشور گفت : انجمن ها براساس تقويم هاي  ورزشي  كه  دارند سفرهاي  برون  مرزيشان  در شوراي  برون  مرزي  سازمان مطرح  مي شود و درصورت  موافقت  با سفر آنها، اعتبارات  لازم  در اختيارشان قرار مي گيرد.
احمدي  پور همچنين  گفته  است : درمورد لغو سفر شمشيربازي ، مسئولان  انجمن براي  گرفتن  ويزا دير اقدام  كردند و مانعي  از طرف  ما وجود نداشته  است . درمورد ووشو، مسئولان  برگزاري  مسابقات  ، مساله  حجاب  ورزشكاران  را مطرح  كرده  بودند كه  با پيگيريهاي  به  عمل  آمده  رفع  و تيم  اعزام  شد. در مورد گلـــف ،خبري  در خصوص  اعزام  تيم  نداشتيم  و درمورد قايقراني  به  دليل  اينكه  بودجه سفرهاي  برون  مرزي  آنها به  اتمام  رسيده ، من  نمي توانم  به اين  سرعت  براي  آنهابودجه  تدارك  ببينم .
وي  افزود: اما براي  سفر آينده  تيم  قايقرانان  به  ژاپن  تلاش  خواهيم  كردتا در شوراي  برون  مرزي  مطرح  شود و اعتبارات  لازم  را گرفته  و حتماً تيم  را اعزام  كنيم .

سايه روشن ورزش
فوتبال عراق و نقش استانگ
000882.jpg

معراج مژده - مربي تيم فوتبال عراق از نيروهاي بين المللي تحت رهبري آمريكا، به دليل چشم پوشي از نيازهاي تيم ملي انتقاد و تهديد كرد كه در صورت عدم كمك مقام هاي آمريكايي به اين تيم براي آماده شدن براي رقابت هاي آسيايي، استعفا خواهد داد.
برنداستانگ مربي تيم فوتبال عراق گفت: «در كشوري بدون سينما يا تئاتر كه مردم حتي از بيرون رفتن هاي شبانه بيم دارند، موفقيت تيم ما يك غرور ملي شمرده مي شود.»وي افزود: « بازگشت شرايط عادي بسيار مهم است. آيا ائتلاف يا پل برمر اين موضوع را درك نمي كنند؟»
استانگ كه اهل آلمان است، گفت كه برمر، حاكم آمريكايي عراق، هيچ حمايتي از تيم نكرده و حتي پس از راهيابي تيم به بازي هاي جام آسيا، پيام تبريكي نفرستاد.
استانگ طي حمله  آمريكا به عراق از كشور خارج شد؛ اما پس از جنگ بلافاصله به عراق بازگشت.
وي گفت: وقتي آمدم هيچ چيز نبود ،نه توپي، نه توري، نه پولي، نه رقابتي و نه حتي بازيكني. ورزشگاه اصلي پاركينگ تانك هاي آمريكايي شده و چمن ها نابوده شده اند.
استانگ اظهار داشت: «بلافاصله تيم را مجددا سازمان دهي كردم. ما از صفر شروع كرديم. سه ماه وقت براي آمادگي بازي هاي مقدماتي دردست داشتيم؛ اما اين كار را كرديم.» وي ضمن تأكيد بر حضورش در عراق گفت كه معتقدم اين تيم در جام آسيا و در بازي هاي آمادگي جام جهاني آلمان ۲۰۰۶ شركت خواهد كرد.
000884.jpg

سفر بانوان
رئيس انجمن گلف بانوان گفت: به دليل عدم بودجه كافي براي اعزام تيم گلف به تورنمنت جهاني سريلانكا، امكان لغو اين سفر وجود دارد.
فريده شجاعي گفت:  هر چند سفر تيم ملي گلف به سريلانكا در دوره مديريت طاهره طاهريان در دستور كار قرار گرفته بود و قرار بود اعتبار جداگانه اي براي اين منظور پيش بيني شود، اما طبق بخشنامه جديد معاونت ورزش بانوان، تمامي انجمن ها مكلف به برگزاري كلاس هاي مربيگري، داوري ، مسابقات داخلي و برون مرزي بر اساس اعتباري كه از همان ابتداي سال به آنها تعلق يافته است، مي باشند.
وي تصريح كرد: قرار بود ۲ ورزشكار را به تورنمنت جهاني سريلانكا اعزام كنيم، اما با توجه به اينكه از ابتداي سال تاكنون فقط ۳ ميليون تومان بودجه جهت انجام فعاليت هاي انجمن در اختيارمان گذاشته شده و از اين مبلع تنها يك و نيم ميليون تومان تا پايان سال باقي مانده است، در صورت عدم حمايت فدراسيون گلف، اعزام تيم به سريلانكا لغو خواهد شد.
شجاعي ادامه داد: هر چند كشور ميزبان تمام هزينه ها را حتي مبلغ ۵۰۰ دلار ورودي به مسابقات را براي تمامي كشورهاي شركت كننده بر عهده گرفته است و ما تنها بايد پول بليت رفت و برگشت هواپيما را پرداخت كنيم، اما با اين وجود باز هم با مشكل مواجه هستيم.
وي تأكيد كرد : براي مشخص شدن وضعيت نهايي تيم براي اعزام به اين تورنمنت جهاني، دوشنبه هفته  آينده جلسه اي را با ۲ ورزشكار اعزامي و فدراسيون برگزار خواهيم كرد، كه در صورت پرداخت هزينه ها از سوي ورزشكاران و يا فدراسيون امكان اين سفر ميسر خواهد بود.
شجاعي در پايان از راه اندازي اولين مدرسه گلف براي نوجوانان زير ۱۴ سال خبر داد و افزود: اين مدرسه براي اولين بار در سالن گلف مجموعه ورزشي انقلاب ايجاد خواهد شد كه متاسفانه به دليل كمبود بودجه، هنوز نتوانسته ايم چوب گلف، براي اين منظور خريداري كنيم و مجبوريم از چوب هاي گلف بزرگسالان استفاده  كنيم.
اين بايرن متوسط
مريم دري منش- با وجود نتايج ضعيف بايرن مونيخ اوتمار هيتزفلد بازيكنانش را جريمه نكرد. او قبل از شروع اولين تمرين پس از باخت دو بر صفر تيمش مقابل شالكه ۰۴ را كه دومين شكست آنها در اين فصل بود آناليز كرد،كه مثل هميشه خيلي منطقي بود.
با توجه به سقوط نسبتا زياد در جدول رده بندي (۶ امتياز كمتر از اشتوتگارت و برمن) وي خواستار تحرك و احساس مسئوليت بيشتري از بالاك و ساير بازيكنان شد. ما بيشتر به بازيكناني نياز داريم كه به خاطر تيم به آب و آتش بزنند. الان هركس كار خودش را مي كند.
حقيقت اين است كه بايرن از همان شروع فصل در حدي كه از كادر اسم و رسم دار و پرقدرتش انتظار مي رود نشان  نداده است و نتايج نشان مي دهد كه تيم فعلي از لحاظ، اقتدار و برتري و كلاس تيمي، از سالهاي قبل خود بسيار دور شده است.
هيتزفلد در اين باره مي گويد نتايج نشان مي دهد كه ما در حال حاضر در حد متوسط هستيم و با اشاره به مشكلات روحي بعضي از بازيكنان مي گويد كه آنها عصبي بازي مي كنند.
اين موضوع را كارت قرمزي كه توماس لينكه مدافع بايرن پس از خطاي عمد روي نيلس اوده كامفوئيس بازيكن شالكه، دريافت كرد ثابت مي كند. هيتزفلد كه لينكه را جريمه نقدي هم كرده گفت: وقتي انسان تحت فشار قرار مي گيرد ،بايد خونسردي خود را حفظ كند.
ينس يره ميس هافبك بايرن كه روز يكشنبه از دقيقه ۳۸ به جاي دايسلر كه تازه از بند مصدوميت رهايي يافته وارد زمين شد ،گفت: الان بدترين زمان ممكن براي وجود بحران در تيم است. اگر نتوانيم به سرعت روند بازيهايمان را بهبود بخشيم، اوضاع به شدت خراب مي شود. بازيكنان بايد بيشتر از قبل به يكديگر نزديك شوند.
حال اين سئوال مطرح مي شود كه چه چيز مانع بازي تيمي صحيح و اصولي بايرن مي شود؟ آيا اين نشاني از عدم حمايت پنهان كادر تيم نيست؟
كلوديو پيزارو مهاجم بايرن هفته گذشته با انتقاد علني از سيستم بازي هيتزفلد اظهار داشت: ما بيش از اندازه براي ماكاي بازي مي كنيم. شايد مشكل ما اين باشد. اما بالاك برخلاف او گفت: تصور نمي كنم مشكل تيم ربطي به اين مسئله داشته باشد.

خبرها و نگاه ها
جانشين كورنيكوآ
000886.jpg

مسيح فرزانه- در تنيس روسيه «آنا كورنيكوآ» ديگر يك بازنشسته محسوب مي شود و چندي است يك جوان خوش آتيه به جمع تنيسورهاي اين كشور اضافه شده است. «ماريا شاراپووا» با قهرماني در مسابقات تنيس «كبك» به دومين عنوان خود در طول عمر ورزشي اش دست يافت. اين دختر روسي كه اصليت سيبريايي دارد و ۱۶ ساله است ماه گذشته نيز توانسته بود در رقابتهاي تنيس ژاپن به عنوان قهرماني دست پيدا كند.
وي مي گويد: از اين كه سال ۲۰۰۳ را با خاطرات خوش به پايان مي رسانم، بسيار خوشحالم و سعي مي كنم با تمرينات مداوم به كسب اين عنوانها در سال آينده ادامه دهم.
راديك در صدر
«اندي راديك» تنيسور آمريكايي با ۸۶۷ امتياز همچنان در صدر برترين تنيسورهاي مرد جهان قرار گرفته است. «خوان كارلوس فدرو» با ۸۴۱ امتياز دوم و «راجر فدرو» سوئيسي در جاي سوم قرار گرفته است. در رده بندي مكانهاي چهارم تا دهم نيز، گيلو موكوريا (۶۴۶ امتياز)، آندره آغاسي(۶۰۵)، رينر شاتلر(۶۰۱)، كارلوس مويا(۴۳۶)، ديويد نل بنديان(۳۹۲)، مارك فيليپوسيس(۳۲۳)، سباستين گروژان(۳۲۲)، چارادورن سريچافان(۳۱۹) و پري نواك با (۳۰۲ ) امتياز قرار گرفته اند.
نكته جالب اين جدول رده بندي قرار گرفتن «تيم هنمان» بريتانيايي قهرمان هفته گذشته تنيس مسترز «پاريس» در مكان سيزدهم با ۲۹۶ امتياز است. در انتهاي جدول نيز «مردي فيش» از آمريكا قرار گرفت.
روسي بدون هوندا
«والنتينو روسي» قهرمان امسال مسابقات «موتوجي چي» اعلام كرد كه سال آينده در تركيب تيم «هوندا» نخواهد بود.
او در حضور نمايندگان رسانه هاي گروهي و جمعي از خبرنگاران حاضر شد و به آنها گفت: براي تشكر از مسئولان تيم هوندا به اينجا آمدم، تا اين كه از آنها براي يك سال پرخاطره و پرافتخار قدرداني كنم، اما متأسفانه ما سال آينده در كنار هم نخواهيم بود.
در اين بين تيم هاي «دوكاتي» و «ياماها» نيز به «روسي» پيشنهادات خوبي ارائه كرده اند. «ديويد بريوپو» مدير ياماها نيز اعلام كرد كه ما با «روسي» مذاكره كرده ايم و از اين كه او به تيم ما بيايد استقبال مي  كنيم.
هدف اول، يووه
000888.jpg

گويا مسئولان «يوونتوس» بر سر ماندن «ادگار داويدز» در تيم شان به توافق رسيده اند. داويدز كه چندي پيش مورد توجه باشگاه «چلسي» قرار گرفته بود، در اين باره ذكر كرد: از انگلستان، اسپانيا و چند باشگاه ايتاليايي پيشنهاداتي داشتم، اما با توجه به صحبت هايي كه با «ليپي» و مسئولان يوونتوس داشتم، آنها قول دادند كه در صورتي كه من در تيم بمانم، به طور ثابت در تركيب تيم از من استفاده كنند، خوب با اين ترتيب، انتخاب اول من، مسلماً  يوونتوس است.
پارما بدون آدريانو
امسال پارما نيز در كالچو حرفهايي براي گفتن دارد، اما با توجه به مصدوميت «آدريانو» مهاجم برزيلي كه در بازي مقابل برشا از ناحيه ماهيچه ران مصدوم شد، آنها ۲ ماه اين بازيكن را در اختيار نخواهند داشت.
بعد از مصدوميت «آدريانو» پزشكان تيم از وي آزمايش «MRI » گرفتند و اما اعلام رأي نهايي را به روزهاي آينده واگذار كردند.
تمجيد بكهام از تيم پارتيزان بلگراد
000890.jpg

ديويد بكهام  هافبك  ملي  پوش  تيم  فوتبال  رئال  مادريد اسپانيا بعد از تساوي  بدون  گل  مقابل  پارتيزان  بلگراد، عملكرد تيم  تحت  رهبري  لوتهارماتيوس  آلماني  و شيوه  مربيگري  عضو سابق  تيم  ملي  آلمان  را قابل  ستايش دانست .
به  گزارش  رويتر از بلگراد، كاپيتان  تيم  ملي  انگليس  در گفت وگو با شبكه  تلويزيوني  بلگراد اظهار داشت : ماتيوس  تيم  بسيار خوبي  را گردآوري  كرده  كه  بخاطر سرمربي  و هم  تيمي هاي  خود حاضرند بشدت  تلاش  كنند.
به  گفته  وي  تيم  رئال  همين  قدر كه  با يك  تساوي  از ميدان  پارتيزان  ها خارج  شده ، راضي  است  و توانسته  راه  خود را به  جمع  ۱۶ تيم  مرحله  يك  چهارم پاياني  رقابت هاي  جام  قهرمانان  باشگاههاي  اروپا بگشايد.
بكهام  تصريح كرد: هيچ  تيمي  با هدف  كسب  تساوي  بدون  گل  وارد زمين  مسابقه نمي شود اما مصاف  با تيم  ميزبان  پارتيزان  بسيار دشوار بود و نهايتا اين نتيجه  براي  تيم  رئال  راضي كننده  است .

ورزش
ادبيات
ايران
سياست
فرهنگ
هنر
|  ادبيات  |  ايران  |  سياست  |  فرهنگ   |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |