شنبه ۲ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۳۳
درگيري هاي قبيله اي 
000330.jpg
هندي ها كي مي خواهند دست از درگيري هاي قومي و قبيله اي خود بردارند، معلوم نيست. در درگيري ميان آسامي ها و هندي زبانان، 8 نفركشته شدند و به اين ترتيب شمار كشته شدگان درگيري هاي ايالت آسام به 23 نفر رسيد. اين حادثه زماني روي داد كه شماري از نيروهاي وابسته به گروه غيرقانوني«جبهه آزادي بخش» آسام به ساكنان منطقه اي در 220 كيلومتري «گواهاتي» مركز اين ايالت حمله كرده و جمعيتي را در نزديكي يك فروشگاه به گلوله بستند. در ميان 13 نفري كه در حملات سه شنبه شب مهاجمان وابسته به جبهه آزادي بخش آسام و جمعيت خشمگين به هندي زبانان كشته شدند، شش نفر از اعضاي يك خانواده مشاهده مي شوند. در درگيري ديگري در همين ايالت طي هفته گذشته، در جريان ممانعت جوانان محلي از انجام آزمون استخدامي توسط جويندگان كار كه از ايالت «بيهار» به ايالت آسام رفته بودند دو نفر كشته شدند و در يك اقدام متقابل گروه هايي از جوانان بيهاري به قطاري كه عازم آسام بود،يورش بردند و نزديك به 50 نفر را زخمي كردند.

آزادي 35 زنداني ايراني
000322.jpg
از بركت شب هاي مبارك قدر 35 زنداني ايراني كه در زندان هاي تركمنستان محبوس بودند هفته گذشته آزاد شدند.
با اجراي قانون عفو عمومي به مناسبت شب قدر در تركمنستان 35 زنداني ايراني كه در زندان هاي تركمنستان محبوس بودند، روز پنج شنبه آزاد شدند.
زندانيان آزاد شده بعدازظهر امروز از طريق مرز باجگيران وارد كشور شده و توسط بخش كنسولي سفارت كشورمان به نيروي انتظامي تحويل داده شدند.
زندانيان آزاد شده پس از طي مراحل قانوني در داخل كشور، به خانواده هايشان تحويل داده مي شوند.
تركمنستان همه ساله به مناسبت شب قدر كه در اين كشور شب بيست و هفتم ماه رمضان است، تعداد زيادي از زندانيان مشمول عفو را بر اساس قانوني كه در نهمين اجلاس مجلس مصلحت خلق در سال 1999 ميلادي به تصويب رسانيد، آزاد مي كند.

خواننده مشهور آمريكايي، متهم به سوءاستفاده از يك كودك شد
پرونده كثيف مايكل
000334.jpg
اظهارات دادستان 
دادستان پرونده به خبرنگاران گفته است: «من درباره اين ماجرا احساس بدي دارم و براي قرباني پرونده غمگينم. من براي خانواده ام احساس بدي دارم. من براي قرباني احساس بدي دارم. من احساس تلخي براي تمام اين پرونده كه چيزهاي غم انگيزي را در بر مي گيرد، دارم.»
اظهارات مايكل جكسون 
مايكل جكسون طي يك بيانيه در روز سه شنبه هفته گذشته نوشته است كه: «اين اتهامات مزخرف و عاميانه درست در روزهايي مطرح مي شود كه يكي از بزرگترين آلبوم هاي من به عنوان آلبوم شماره يك در حال فروش است.» و اين در حالي است كه دادستان پرونده هيچ ارتباطي ميان اين اتهامات و فروش آلبوم جديد جكسون نمي بيند. او به خبرنگاران گفته است: «اتفاقا من و پليس واقعا موسيقي را دوست داريم.»
بهترين دوستان 
بهترين دوستان مايكل جكسون كودكان هستند. او مدعي است كه هنوز مثل يك بچه از دنياي كودكان لذت مي برد و براي اثبات حرف هايش محوطه بسيار بزرگي براي خود ساخته كه نورلند يا ناكجاآباد نام دارد. در اين محل از باغ وحش تا شهربازي پيدا مي شود. او درباره كودكان گفته است: «بزرگترين منبع الهام من معصوميت بچه ها بوده است. به همين علت من هميشه دوست دارم با آنها باشم!»
خواننده چند چهره و مشهور آمريكايي، متهم به سوءاستفاده جنسي از يك كودك شد.

از كاليفرنيا خبر مي رسد كه پليس «سانتا باربارا» حكم جلب مايكل جكسون خواننده 45 ساله آمريكايي را به جرم اذيت و آزار جنسي يك كودك 12 ساله صادر كرده است و مقامات قضايي منتظر دستگيري اين ستاره پاپ هستند. آنها به خبرنگاران گفته اند كه جكسون متهم به چندين اقدام اين چنيني عليه كودكان است. با اين حال آخرين خبرهاي رسيده از سانتا باربارا حاكي از آن است كه پليس هنوز نتوانسته جكسون را دستگير و توقيف كند. «كريس پاپس» رئيس پليس سانتا باربارا به خبرنگاران گفته است: «من مي توانم ادعا كنم كه آقاي جكسون هنوز دستگير نشده است.» او ادامه داده است كه: «ما ايشان را هنوز نديده ايم.» با اين حال پليس اكنون در صدد دستگيري اين خواننده معروف است و اين حكم در تمام ايالت هاي آمريكا قابل اجرا است. در همين رابطه بي.بي.سي گزارش داده است كه حكم دستگيري مايكل جكسون روز سه شنبه 18 نوامبر و درست زماني كه پليس به ملك شخصي او مشهور به نورلند در ايالت كاليفرنيا حمله و آنجا را تفتيش كرد صادر شده بود، ولي در اين زمان مايكل جكسون در خانه حضور نداشته است و به همين دليل آنها هنوز نتوانسته اند جكسون را دستگير كنند. اين در حالي است كه سي.ان.ان گزارش ديگري را از اين ماجرا ارائه مي كند. يكي از منابع اين شبكه معروف آمريكايي گفته است كه مايكل جكسون در دفتر رئيس پليس سانتا باربارا با وكيل مدافعش «مارك گراگس» ملاقات داشته و در آخرين ساعات روز سه شنبه خودش را تحويل مقامات قضايي داده است.
طي يك كنفرانس مطبوعاتي كه روز چهارشنبه هفته گذشته در سانتا باربارا برگزار شد مسوولان قضايي مدعي شدند كه مدارك غيرقابل انكاري از چند مورد سوءاستفاده جنسي از كودكان توسط مايكل جكسون به دست آورده اند كه يكي از آنها به اتفاقات سال گذشته در آلمان بر مي گردد. اين خواننده مشهور پاپ، سال گذشته به خاطر تظاهر به انداختن فرزند چند ماهه اش از پنجره هتلي در برلين، شديدا مورد انتقاد قرار گرفته بود.
با اين حال طي يك اطلاعيه اي كه توسط «استوارت بكرمن» سخنگوي مايكل جكسون پخش شد وي مدعي شد كه: «مايكل هرگز هيچ گونه آزاري به هيچ كودكي نرسانده است و دروغ بودن اين هتاكي ها و اين اتهامات كاملا بي پايه و اساس، همگي در دادگاه به اثبات خواهد رسيد.» با همه اين حرف ها زماني كه پليس به محل زندگي جكسون يورش برد تا او را دستگير كند او به اتفاق 3 كودكش در لاس وگاس مشغول تهيه آخرين ويديو موسيقي اش به سر مي برده است.
بي.بي.سي درباره اين پرونده نوشته است كه در ابتدا هيچ دليل مشخصي براي اين بازرسي و تحقيقات كه از دو ماه پيش آغاز شده بود، از سوي مقامات پليس اعلام نشد، ولي برايان آكمن، يكي از وكلاي جكسون از پيش اعلام كرد علت بازرسي پليس با اظهارات يك نوجوان عليه مايكل ارتباط دارد. اين پسر كه 12 سال دارد، جكسون را متهم كرده كه از او سوءاستفاده جنسي كرده است و در ادامه اين ادعا دادستان اين پرونده «تام اسندان» به خبرنگاران گفته است كه«اين تنها موردي نيست كه مايكل جكسون بايد پاسخگوي آن باشد. او با چند پرونده اتهامي مثل اين پرونده مواجه است كه يكي از آنها اذيت و آزار يك نوجوان 14 ساله است.»
مقامات قضايي ايالت كاليفرنيا مدت زمان محدودي را براي جلب و دستگيري جكسون تعيين كرده اند و پاسپورت او را قابل توقيف دانسته اند. در همين رابطه دادستان پرونده طي يك پيغام علني به جكسون گفته است: «خودت را به اينجا برسان و به بازپرسي تن بده»! در عين حال سخنگوي جكسون هم طي پيغامي از او خواسته كه خودش را به سانتا باربارا برساند و ثابت كند كه تمام اين چرنديات دروغ است.مايكل جكسون و وكلايش معتقدند كه هيچ عمل خلافي از سوي او سر نزده است و تمام اين ماجرا براي پايين آمدن ميزان فروش تازه ترين ترانه اش او را قرباني يك رسوايي كرده اند. آنها در حالي اين ادعا را مطرح مي كنند كه شبكه سي.بي.اس نام مايكل جكسون را از برنامه شماره اول هاي - نامبروان ها - اين شبكه حذف كرد و ساعات طولاني را به گزارش پرونده مايكل جكسون اختصاص داد. پيش از اين قرار بود در يك شوي تلويزيوني كه در 26 نوامبر بايد پخش شود جكسون و جنيفرلوپز حضور داشته باشند.
اين اولين باري نيست كه مايكل جكسون در مظان چنين اتهامي قرار مي گيرد. او در سال 1993 هم براي چنين اعمالي مورد اتهام قرار گرفت اما در آن سال هيچ دادگاهي تشكيل نشد و اين مساله بالاخره در سال 1994 لاپوشاني شد. جكسون در آن سال چيزي در حدود يك ميليون دلار خرج امور خيرخواهانه براي كودكان كرد و مساله فراموش شد. «اسندان» دادستان پرونده در اين رابطه به خبرنگاران گفته است: «حالا همه چيز فرق كرده چون او توانست با پول دادگاه را قرباني كند ولي حالا ما سرمايه گذاري هاي سال هاي۹۴-93 جكسون را فراموش كرده ايم.»

۵‎/۸۴ كيلو ترياك
000336.jpg
از بهبهان خبر مي رسد كه در هفته گذشته 5/84 كيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك از قاچاقچيان مواد مخدر به دست آمد.
مواد مخدر مكشوفه از داخل دو خودروي وانت نيسان و لندكروز در مدخل ورودي بهبهان از سمت گچساران به دست آمده است.
قاچاقچيان مواد مخدر قصد ارسال اين محموله را به استان لرستان داشتند كه قصد آنان نافرجام ماند.در ارتباط با مواد مخدر مكشوفه پنج تن دستگير و جهت تعيين مجازات تحويل مقامات قضايي شدند.
همچنين در هفته گذشته يك باند توليد و توزيع مشروبات الكلي در اهواز شناسايي و اعضاي آن دستگير شدند.سه نفر اعضاي دستگير شده اين باند در اعترافات خود به توزيع مشروبات الكلي به مدت چهارسال اعتراف كرده اند.
از اعضاي اين باند نيز كه يكي از آنها به مواد مخدر معتاد مي باشد حدود 20 ليتر مشروبات الكلي، 10 گرم ترياك و مقاديري مشروبات قوطي به دست آمده است.

آنها با ما تماس گرفتند
فائزه و فتانه در انتظار آخرين عمل جراحي 
تلفن زنگ مي زند. آن طرف خط يكي از بستگان فائزه است، گزارش را خوانده، كلمه به كلمه و بارها و بارها و اصلا براي همين تماس گرفته تا به سوالاتمان پاسخ دهد. - فائزه و فتانه كجا هستند، چه مي كنند و چه اوضاع و احوالي دارند؟
آنها اكنون آلمان هستند. حدود دو ماه است كه براي ادامه درمان به شهر كلن رفته اند و زمان بازگشت شان هنوز معلوم نيست. اسم پزشك و بيمارستان شان را نمي دانم - از خانواده فائزه و فتانه مي پرسيم: مادر و پدرشان با آنها رفته اند تا كنارشان باشند اما بقيه ايران هستند و زندگي خودشان را مي كنند. الان روحيه فائزه و فتانه خيلي عالي است اصلا نمي توان آن را توصيف كرد. فائزه ديپلمش را گرفته و فتانه هم كلاس دوم دبيرستان است.
درمان فائزه و فتانه در چه مرحله اي است؟
بچه ها هفته پيش عمل داشتند و قرار بود اين آخرين جراحي باشد اما دكتر گفته بايد 2 هفته ديگر صبر كنند و اگر امكانش وجود نداشت ماه آينده نيز به اتاق عمل بروند. تصور مي كنند عمل ماه آينده، آخرين مرحله درماني باشد. هر چند بچه ها روحيه خوبي دارند ولي بايد ديد از لحاظ جسمي طاقت بيهوشي دوباره را دارند؟ چون آنها تا به حال دو بار عمل شده اند و هر جراحي حداقل 3 تا 4 ساعت طول كشيده است. پزشك ها مي گويند: بيهوشي هاي مداوم براي فائزه و فتانه خطرناك است و عوارض جانبي دارد.
متهمان پرونده «اسيدپاشي» اكنون چه مي كنند؟
محمود جعفري - اسيدپاش - و حميد سياهه - موتور سوار - الان زندان هستند چند سال بايد حبس بكشند، نمي دانم. حميد خوشنويس هم كه اعدام شده است. نمي دانم آنها با چه هدف و منطقي اين كار را كردند. آيا اين عشق و دوست داشتن است!؟ من فكر نمي كنم افرادي كه چنين كارهايي را مي كنند انسان باشند. آنها خصلت حيواني دارند.
مرد پشت خط هر چند با روحيه قوي و آرام صحبت مي كند اما گلايه هايي هم دارد از ما و از شما: گزارش قبلي تان زياد جالب نبود شما به محله اي رفته بوديد كه خانواده متهمان آنجا زندگي مي كنند و مسلما هيچ كس عليه آنها چيزي نمي گويد. يك مشكل ديگر هم ما داريم و آن اين است كه مردم به فائزه و فتانه يك جور خاصي نگاه مي كنند، اين موضوع چه از سر كنجكاوي باشد يا مساله ديگر آنها را آزار مي دهد هر چند دو خواهر تا به حال به خاطر اين مشكل گلايه نكرده اند. آنها مردمي عادي هستند مثل بقيه، پس از مردم مي خواهم به دو خواهر همانطور نگاه كنند كه به ديگران.
سردسته ماموران قلابي هنوز فراريست!
تلاش براي شناسايي و دستگيري يك كلاهبردار حرفه اي كه با معرفي خود به عنوان مامور قوه قضاييه اقدام به سرقت و كلاهبرداري مي كرد از سوي ماموران آغاز شد.
اين كلاهبردار حرفه اي كه «مجيد» نام دارد، با تشكيل باندي با معرفي خود به عنوان مامور، پس از شناسايي معتادان و قاچاقچيان مواد مخدر به در خانه آنها مي رفت و اقدام به سرقت و اخاذي از آنها مي كرد.
آغاز تحقيقات
ماموران در پي شكايت بيش از 10 نفر در دادسراي ناحيه۴  تهران متوجه فعاليت اعضاي اين باند در شرق تهران شدند. چندي پيش مردي با مراجعه به دادسرا شكايت كرد: «در اعضاي اين باند با معرفي خود به عنوان مامور به خانه ما آمدند و پس بازرسي موفق به كشف مقداري ترياك در خانه ام شدند و به همين خاطر به دستان من دستبند زدند و مرا سوار ماشين كردند تا با خود به بازداشتگاه ببرند. در ميان راه يكي از آنها به من گفت كه اگر به رئيس گروه 100 هزار تومان پول بدهي، او تو را آزاد مي كند و به مركز اعلام مي كنيم كه گزارش اشتباه بوده است.
من هم پول را به آنها دادم و آزاد شدم و فرداي آن ماجرا هنگامي كه همسرم مشغول تميز كردن خانه بود متوجه سرقت طلاهايش كه حدود سه ميليون تومان ارزش داشت شد.» پس ازشكايت هاي متعدد از اعضاي اين باند، قاضي پرونده به گروهي از كارآگاهان اداره آگاهي شمال شرق تهران ماموريت داد كه در خصوص شناسايي و دستگيري اعضاي اين باند تحقيق كنند.
ماجراي يك فرار
كارآگاهان در تحقيقات خود پي بردند كه سر دسته باند مردم به نام «مجيد» است كه چند ماه قبل موفق شده بود از دست ماموران زندان فرار كند.
ماجراي فرار سر دسته اين باند از اين قرار است كه همدستانش پس از دستگيري او با طرح شكايتي واهي از متهم در دادگاه لواسان، ماموران زندان را مجبور كردند كه مجيد را براي رسيدگي به شكايت به دادگاه لواسان بياورند.
روز محاكمه اعضاي باند اين كلاهبردار حرفه اي در ميان جاده به كمين ماشين زندان نشستند و پس از حمله به آن موفق شدند سر دسته باند را آزاد كنند.
«مجيد» پس از فرار، دوباره اقدام به ادامه فعاليت هاي خود مي كند. ماموران سپس مخفيگاه او را در كرج شناسايي كردند و موفق شدند او را دستگير كنند. او پس از محاكمه در شعبه 613 دادگاه عمومي تهران به زندان محكوم شد.
خبرنگار ما روز گذشته متوجه شد متهم براي دومين بار موفق به فرار از دست ماموران شده است و كارآگاهان با نمايش گذاشتن عكس «مجيد» در نمايشگاه هاي پليس خواستار شناسايي او شده اند و براي شناسايي او جايزه هم تعيين كرده اند.

كلاهبرداري در اندونزي
000328.jpg
فقط مردم عادي نيستند كه طعمه كلاهبرداري ها مي شوند. يك تاجر ثروتمند اندونزيايي از بانك مركزي اين كشور در گرفتن وام 198 ميليون دلاري كلاهبرداري كرد. آدريان واورونتو هم اكنون به اتهام كلاهبرداري دستگير شده و تحت بازجويي قرار دارد. اين كلاهبرداري   ها درمورد نامه هاي اعتباري شركت هايي است كه اقدام به صادرات ساختگي به كنگو و كنيا كرده اند. اين امر در مورد توافقنامه هاي وام بين شعبه بانك ياد شده در جنوب جاكارتا و دوسازمان محلي بنام هاي «پتيندو» و «گراماريندو» در رابطه با قراردادي براي صدور سنگ هاي كوارتز بوده است.
اين وام ها با 105 نامه اعتباري به ارزش 4/157 ميليون دلار و 1/56 ميليون يورو (6/65 ميليون دلار) ضمانت شده كه مورد گفت وگو ميان بانك و صادر كنندگان در ژوئيه 2002 و 2003 بوده است. بر اساس اين گزارش، حدود 9/67 ميليون دلار از 58 نامه اعتباري نيز بازپرداخت شده است.

دست مزاحمان تلفني رو شد
000324.jpg
مزاحمان تلفني پس از يك سال شناسايي و دستگير شدند.
مردي شكايت كرد كه در مدت يك سال، مزاحم تلفني داشته است و در حال حاضر با خريدن مزاحم ياب شماره تماس مزاحم يا مزاحمان را پيدا كرده است. با طرح اين شكايت از طريق مخابرات اين شماره رديابي و مشخص شد كه شماره تلفن به يك كارگاه لوسترسازي تعلق دارد.
مسوول كارگاه گفت: من بيشتر مواقع براي خريد بيرون از كارگاه هستم و سه كارگر دارم كه هميشه در آنجا مشغول كار هستند.
پس از اظهارات مسوول كارگاه سه كارگر احضار شدند و درزمينه مزاحمت تلفني از آنها بازجويي به عمل آمد. پس از بازجويي، دو نفر از آنها اعتراف كردند كه با گرفتن اين شماره تلفن از يكي از دوستانشان ايجاد مزاحمت مي كردند.
پس از اعتراف متهمان،  آنها با قرار كفالت آزاد شدند.

اتهام تعرض
000332.jpg
استادان افغان به زن ژاپني تعرض كردند .
دو استاد دانشگاه هاي افغانستان به اتهام تعرض به يك زن ژاپني در يكي از هتل هاي هيروشيما دستگير شدند.
اين دو متهم در دانشگاه هاي بلخ و كابل تدريس مي كنند و به يك زن 27 ساله كه به صورت پاره وقت درهتل كار مي كند،  تعرض كرده  اند.
بر اساس اين گزارش، عبدل شكور 46 ساله و خالد حبيبي 29 ساله به منظور پيوستن به كنفرانس بازسازي افغانستان كه توسط مسوولان دفتر سازمان ملل در شهر هيروشيما و با هدف انجام كارهاي آموزش و تحقيقاتي برگزار شده به ژاپن آمده اند. به گزارش كيودو، زن ياد شده در شكايت خود كه روز گذشته تسليم پليس كرده مدعي شده است، زماني كه به قصد تميز كردن وارد اطاق دو فرد افغاني شده آنان به وي تعرض كرده اند.

اين دو سارق را شناسايي كنيد
000338.jpg
با شكايت شخصي كه خانه اش پس از بازديد از طرف بنگاه براي اجاره ملك، سرقت شده بود، دو نفر به نام هاي قهرمان.غ و محمد.غ كه اتفاقا فاميل هم هستند شناسايي و دستگير شدند.
شيوه سرقت اين دو نفر به اين صورت بود كه به بهانه رهن، اجاره و يا خريد خانه ها به بنگاه مي رفتند و پس از شناسايي خانه هايي كه ساكنين كم تعدادي داشته و يا پيرمرد و پيرزن در آن زندگي مي كردند، موقعيت خانه را بررسي كرده و پس از چند روز براي سرقت به آنجا مي رفتند.
اين دو سارق در هنگام سرقت اگر كسي از افراد خانه متوجه و يا مانعشان مي شد با او درگير مي شدند و با طناب او را مي بستند.
سعيد اسماعيلي بازپرس شعبه شش دادسراي رسالت بعد از هشدار به مردم در اين زمينه از مردم خواست اگر خانه شان پس از اينكه از طرف بنگاه براي رهن، اجاره يا خريد آمده اند سرقت شده است، براي شكايت اقدام كنند تا به شكايت آنها رسيدگي شود.

حوادث
آرمانشهر
ايرانشهر
تهرانشهر
جهانشهر
در شهر
درمانگاه
سفر و طبيعت
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  جهانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  درمانگاه  |  سفر و طبيعت  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |