پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۳۶ - Nov 27, 2003
فوتبال مقدماتي آسيا
ايران- لبنان آخرين بازي براي صدرنشيني
001840.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال ايران آخرين بازي خود را در مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا روز جمعه برابر لبنان ضعيف ترين تيم اين گروه برگزار مي كند. پس از قطعي شدن صعود ايران در بيروت كه مقابل همين لبنان با سه گل به برتري رسيد، ديدار روز جمعه در ورزشگاه آزادي اتوماتيك وار به يك بازي تشريفاتي مبدل شده است. جالب آنكه هم تيم ايران كه صعودش قطعي شد و هم لبنان كه در آخرين بازي خانگي شكست سنگيني را مقابل ملي پوشان ما پذيرفت دستخوش تغيير و تحول بسياري شدند. از سويي مربيان لبناني اقدام به دعوت از ۷ بازيكن جديد كردند تا با وارد آوردن شوك لازم بتوانند در آخرين لحظات باعث بيداري ساير بازيكنان شوند و از طرف ديگر مربيان ايران كه حالا خيالي آسوده از بابت صعود پيدا كرده اند، ترجيح مي دهند آخرين پيكار را اختصاص به نفرات جوان تر تيم خود دهند تا آنها هم بتوانند صاحب اعتماد به نفس و تجربه بيشتر شوند. برانكو با وجود در اختيار نداشتن رحمان رضايي، علي كريمي، مهدي مهدوي كيا و محرم نويدكيا بر همان سيستم هميشگي تيم در بازيهاي گذشته پاي مي فشرد و از نفرات جايگزين خواهد خواست تا همان شيوه را در ميدان به اجرا بگذارند. در بازيهاي پيشين تيم ايران با روش (۱-۲-۱-۲-۴) بازي مي كرد. بازي با لبنان براي برانكو بهترين فرصت است تا به ارزيابي نفرات ذخيره تيمش بپردازد تا براي روزهاي سخت مرحله نهايي جام ملت هاي آسيا بتواند در مواقع لزوم و در مواجهه با تنگناها دچار مشكل نگردد. خوشبختانه فوتبال ملي ما در مقطع كنوني از پتانسيل بالايي برخوردار است و حضور پررنگ جوانان در كنار بازيكنان با تجربه دست مربيان تيم ملي را در اجراي تاكتيك هاي مختلف باز گذاشته است.
در بازي با لبنان در غياب كريمي و فرهاد مجيدي به احتمال فراوان علي سامره در كنار دايي قرار مي گيرد. سامره اين روزها يكي از مهاجمان آماده مسابقات باشگاهي ما است و گلهاي زيبايي را هم براي استقلال به ثمر رسانده است. اين بازي همچنين فرصتي است تا مربيان تيم ملي سرانجام سيدمهدي رحمتي را در چارچوب دروازه قرار دهند. رحمتي با وجود آمادگي نسبي ميرزاپور هرگز در طول بازيهاي گذشته آزمايش نشده است. در ساير خطوط هم چنين وضعيتي حاكم است و بازيكنان جوان تشنه بازي مي خواهند شايستگي خود را اثبات كنند.

درخشش دوچرخه سوار ايران در تايوان
گروه ورزشي: در پايان  مرحله  هفتم  تور بين المللي  دوچرخه سواري  تايوان ، قادر ميزباني  دوچرخه سوار ايراني  تيم  جيانت  آسيا موفق  شد پيراهن  طلايي  را براي  پوشيدن در مرحله  هشتم  از تن  دوچرخه سوار آلماني  تيم  مريدا در آورد.
ميزباني  در پايان  مرحله  ششم  تنها
۱۸ ثانيه  در رده بندي  كلي  مراحل  بايورگن  كوتولا آلماني  به  عنوان  صاحب  پيراهن  طلايي  فاصله  داشت  كه  در پايان مرحله  هفتم  ضمن  جبران  اين  اختلاف  حتي  موفق  شد هفت  دقيقه  و ۲۶ ثانيه  ازرقيب  آلماني  خود پيشي  بگيرد تا بتواند تا حدودي  به  حفظ اين  پيراهن  درپايان  مرحله  آخر نيز اميدوار باشد. اكنون  در مجموع  هفت  مرحله  قادر ميزباني  با زمان  ۲۱ ساعت  و ۴۶ دقيقه  و۵۳ ثانيه  صاحب  پيراهن  طلايي  است  و در مرحله  آخر اين  پيراهن  را بر تن  خواهد داشت . ميزباني  در قسمت  دوچرخه سواران  قاره  كهن  نيز بعنوان  بهترين  دوچرخه سوارمطرح  است  و كاظمي بعد از دوچرخه سوار ازبكستاني  در جاي  سوم  ايستاده  است .

برانكو ايوانكوويچ:
به نفرات جوان تر تيم  ملي هم مطمئنيم
001838.jpg
گروه ورزشي: برانكو ايوانكوويچ پيرامون بازي روز جمعه با لبنان گفت: بازيكنان تيم ملي با هماهنگي و انسجام تيمي، انگيزه بالايي براي كسب سه امتياز بازي دارند و ما با كسب اين سه امتياز به عنوان تيم سرگروه D با خيال آسوده تري خود را آماده مسابقات بعدي خواهيم كرد.
وي افزود: با وجود غيبت رضايي، كريمي، مهدوي كيا و نويدكيا در بازي برگشت به نفرات جايگزين كاملا اطمينان دارم.
سرمربي تيم ملي با تاكيد بر توانايي هاي نفرات جوان تر تيم ملي كه در بازيهاي قبلي كمتر در تركيب تيم بوده اند گفت: بازيكنان ذخيره تيم ملي در تمرينات توانايي هاي بسيار بالايي از خود نشان داده اند و مطمئنا نتيجه خوبي برابر لبنان كسب خواهند كرد.
ايوانكوويچ با اشاره به غيبت لژيونرها گفت: سيستم بازي تغيير چشمگيري نخواهد داشت و چون از امتياز ميزباني بهره منديم بازي چندان مشكلي نخواهيم داشت.وي افزود:غيبت رضايي، كريمي، مهدوي كيا و نويدكيا حس نخواهد شد .

بازگشت ملي پوشان وزنه برداري از كانادا
گروه ورزشي: كاروان اعزامي وزنه برداري ايران به هفتادوسومين دوره رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جهان به شهر ونكوور كانادا شب گذشته وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال باشكوه مسئولان و علاقمندان اين رشته قرار گرفت.
تيم وزنه برداري ايران در اين دوره از مسابقه ها با ۴ مدال طلا و يك برنز و كسب ۱۱۷ امتياز در رده پنجم جهان قرار گرفت.
محمدعلي فلاحتي نژاد در وزن ۷۷ كيلوگرم با دو مدال طلا عنوان قهرماني اين وزن را به دست آورد و حسين رضازاده با دو مدال طلا و يك برنز عنوان قهرماني جهان در سنگين وزن را صاحب شد.

پرسپوليس قهرمان فوتسال باشگاههاي استان تهران
گروه ورزشي: تيم پرسپوليس سه شنبه شب با غلبه بر تيم پاس به مقام نخست  نهمين دوره رقابت هاي فوتسال قهرماني باشگاه هاي استان تهران (جام رمضان) دست يافت.
در اين دوره از مسابقات كه در سالن شهيد دستگردي تهران برگزار شد، تيم پرسپوليس در ضربات پنالتي موفق شد از سد حريف خود بگذرد.دو تيم در پايان وقت عادي اين ديدار به نتيجه تساوي يك بر يك دست يافته بودند.
گلهاي تيم پرسپوليس را كاظم صادقي، محسن زارعي، سعيد عبدالله نژاد، مجيد رئيسي، مجتبي آهنگران و سعيد شورشي به ثمر رساندند.
كاظم محمدي، علي كاظمي، حسن پاك بنياد، مجتبي معيني (۲ گل) براي تيم پاس در اين ديدار زدند.
در ديدار رده بندي، تيم استقلال با نتيجه ۳ بر ۲ مقابل تيم بسيج شهرري به برتري رسيد و در جاي سوم قرار گرفت.
گلهاي اين ديدار را محمدرضا حيدريان، مجيد ملازم و مجتبي قديمي براي تيم استقلال و محمد كشاورز و امير علي صديقي براي بسيج شهرري به ثمر رساندند.

ليگ برتر واليبال ايران
پيكان فاتح مهم ترين بازي هفته شد
گروه ورزشي: در شروع هفته هفتم ليگ برتر واليبال ايران تيم هاي صنام و پيكان از سد حريفان خود گذشتند.
در حساس  ترين بازي هفته هفتم پيكان با مغلوب كردن پاس همچنان در كورس قهرماني نيم فصل باقي ماند. پيكان با درك اهميت اين بازي آغازي توفاني داشت و با ارائه يك بازي ديدني با اتكا به دفاع و سرويس در دو ست با نتايج (۱۶-۲۵ و ۲۱-۲۵) پيروز شد.
مهم ترين جابجايي در تيم پيكان حضور ماكسي ميليان بازيكن اوكرايني اين تيم بود كه خوب ظاهر شد، پاس در ست سوم با چند تغيير و با زدن سرويس هاي منظم (۱۸-۲۵) فاصله را كم كرد. اوج بازي دو تيم در گيم چهارم بود كه هر دو تيم با تمام كوشش و توان به دنبال كسب برد بودند، اما پيكان به لطف تجربه بيشتر يارانش فاتح بازي ميلي متري شد و توانست با نتيجه ۲۵ بر ۲۳ اين مصاف حساس را از آن خود كند. در بازي اول ديروز صنام در پيكار با دخانيات با وجود رسيدن بازيكنان مصدومش يك ست از دست داد، اما هر چه بود با كسب برتري سه بر يك مقابل دخانيات همراه با پيكان در زمره بخت هاي اول قهرماني نيم فصل قرار گرفت.

بودجه كشتي را بدهيد
001836.jpg
گروه ورزشي: كشتي فرنگي براي حضور در المپيك ۲۰۰۴ آتن تنها يك سهميه دارد و بايد با حضور در دو تورنمنت گزينشي كه در فاصله روزهاي ۱۲ و ۱۳ بهمن ماه سال جاري در اسلوواكي و ۲۵ و ۲۶ همين ماه در كشور بلغارستان برگزار مي شود ۶ سهميه خود را به دست آورد.
به همين منظور از روز اول ماه جاري ۳۵ كشتي گير زير نظر حسن بابك در اردوي آمادگي حضور يافته اند و خود را آماده حضور در اين مسابقه ها مي كنند.
در اين حال فدراسيون كشتي دو تورنمنت معتبر بين المللي را در اسفندماه مورد توجه قرار داده و قرار است فرنگي كاران كشورمان در اين مسابقه ها نيز حضور يابند.
برنامه هاي اعلام شده از سوي اين فدراسيون  تنها گوشه كوچكي از برنامه هاي اجرايي محمدرضا طالقاني و همكارانش براي نجات كشتي و استمرار در موفقيت هاي آتي آن است.
مشكل بزرگ و عمده اي كه اجراي اين برنامه ها را مورد تهديد قرار داده است. اين است كه در حال حاضر فدراسيون كشتي نزديك به ۵۰۰ ميليون تومان بدهكار است و هيچ تضميني هم وجود ندارد كه بودجه پيشنهادي اين فدراسيون كه نزديك به ۵/۱ ميليارد تومان است، از سوي سازمان تربيت بدني به طور كامل تامين گردد.
در حال حاضر رئيس فدراسيون كشتي كه علاوه بر اين مشكل اين روزها در رابطه با سهميه هاي پرداختي به هيات هاي كشتي استان ها نيز با كمبود قابل ملاحظه اي روبرو شده است و رايزني هاي گسترده اي را براي تامين كسري بودجه آغاز كرده است نيازمند حمايتي جدي و همه جانبه است. چه خوب است مسئولين ورزش كشور كه حضور موفقيت آميز كشتي در المپيك مورد توجه جدي آنها قرار گرفته است، مشكل كنوني اين ورزش را در درجه اول اهميت قرار داده و براي حل آن مستقيما وارد عمل شوند.
تشويش طالقاني از بابت كسري بودجه كشتي و تسري آن به مجموعه عواملي كه در اين رشته فعاليت مي كنند، عملي نيست كه بتوان به راحتي از كنار آن گذشت. اميد آنكه معاون محترم رئيس جمهور مهندس مهر عليزاده با دورانديشي لازم در گفت و گو با طالقاني خاطر وي را از بابت رفع اين مشكل آسوده نمايد.

حميد برمكي هم با دنياي خاكي وداع گفت
گروه ورزشي:سال ۱۹۶۴ سال صعود تيم ملي فوتبال ايران به المپيك توكيو بود. سال مهاجمان بزرگي كه به ستاره هاي آسيا تبديل شدند:دروازه بان، چهار مهاجم، دو هافبك و چهار مدافع.
عزيز اصلي، مهراب شاهرخي، حسن حبيبي، محمد رنجبر، مصطفي عرب، نادر لطيفي، غلامحسين نوريان، كامبيز جمالي، عبدالله ساعدي، پرويز دهداري، حميد برمكي، حميد شيرزادگان و همايون بهزادي . ايران چهار گل به هندوستان زد. گل برمكي در اين ميان چيز ديگري بود. از سمت راست، پشت محوطه جريمه و ضربه اي دهشتناك و پرواز ايران به توكيو.
مهاجم خوزستاني ايران روز سه شنبه چهارم آذرماه با همه وداع گفت و از دنيا رفت.
او نيز چون دهداري، شاهرخي - ساعدي، با جامعه ورزش و تمام فوتبال دوستان خداحافظي كرد. حميد برمكي از مكتب شاهين خوزستان برخاست و تا انتها در آنجا ماند و عاقبت در فقر با جهان ورزش خداحافظي كرد.
اين مرحوم در دوران بازيگري خود در رشته فوتبال، در باشگاه هاي جم و شاهين آبادان فعال بود.
پيكر مرحوم «حميد برمكي» پيشكسوت ورزش ايران، صبح ديروز از مقابل بيمارستان نمازي شيراز با حضور ورزشكاران تشييع شد.روحش شاد.
گروه ورزشي روزنامه همشهري اين فقدان جانگداز را به جامعه ورزش و فوتبال خوزستان و ايران تسليت مي گويد.

آغاز مرحه دوم رقابت هاي فوتبال پيشكسوتان
گروه ورزشي:دور دوم يازدهمين دوره مسابقات پيشكسوتان يادواره يونس شكوري كه امسال با بزرگداشت حسين فكري برگزار مي شود از روز شنبه ۸ آذرماه با شركت تيم هاي صعودكننده به دور دوم آغاز مي شود.برنامه مسابقات به شرح ذيل مي باشد:
شنبه ۸/۹/۸۲
ساعت ۳۰/۱۲ ياران - اكباتان
(رده سني ۴۰ سال)
ساعت ۳۰/۱۳ هما - بانك تجارت (رده سني ۴۷ سال)
ساعت ۳۰/۱۴ راه آهن - بانك سپه (رده سني ۵۵ سال)
ساعت۳۰/۱۵ استقلال - شيرودي (رده سني ۴۷ سال)
دوشنبه ۱۰/۹/۸۲
ساعت ۳۰/۱۲ برق - كيان
(رده سني۴۰ سال)
ساعت۳۰ /۱۳ ياران - كيان
(رده سني ۴۷ سال)
ساعت۳۰/۱۴ نادر - تهرانجوان
(رده سني ۵۵ سال)
ساعت۳۰/۱۵ شاهين - عدالت (رده سني ۴۰ سال)

مسئول ليگ شنا: برقراري رقابت هاي ليگ انگيزه شناگران را افزايش داد
گروه ورزشي:مسئول  برگزاري  اولين  دوره  رقابت هاي  ليگ  شنا گفت : راه اندازي  ليگ  در اين  رشته  انگيزه  شناگران  را افزايش  داده  است .مجيد مشتاق  اظهار داشت : ايجاد انگيزه  در ورزشكاران  مي تواند وضعيت  ما را در شناي آسـيا بهبود بخشد.وي  اضــافه  كرد: تا پيش  از برگزاري  ليگ  شنا، صرفا رقابت هاي  اين  رشته  بــه  قهرماني  كشور كه  درسه  تا چهار روز انجام  مي گرفت ، خلاصه  مي شد اما اكنون  تعداد رقابت ها افزايش  يافته  و حدود شش  ماه  در سال  رقابت  برگزار مي شود.مشتاق  يادآور شد: همچنين  با شروع  ليگ ، باشگاه هـاي  زيادي  تمايل  به  سرمايه گذاري  در اين  رشته  ورزشي  پيدا كرده اند.او گفت : در گذشته  اكثر تـيم هاي  شناي  كشور به دليل  بي رغبتي  سرمايه گذاري  در اين  بخش ، با مشكل  مالي  مواجه  بودند.مسئول  برگزاري  رقابت هاي  ليگ  شناي كشور گفت : رغبت  باشگاه ها براي  سرمايه گــذاري  در اين  رشته  را بايد به  فال  نيك  گرفت  و اميدوار بود كه  اين  رشته  ورزشي  در آسيا مي تواند حرف هاي  زيادي  در آينده  داشته  باشد.

اردوي آمادگي تيم تيراندازي جانبازان و معلولان در تهران برپا مي شود
گروه ورزشي:هفتمين مرحله از اردوي آمادگي تيم ملي تيراندازي جانبازان و معلولين ايران «گراميداشت روز جهاني معلولين» طي روزهاي ۸ تا ۱۴ آذر در تهران برپا مي شود.
براي شركت در اين اردو نفرات زير دعوت شده اند:
عنايت الله بخارايي، حسن اكبري، سيدرمضان صالح نژاد، محمدرضا محمدي، جمال اسدي، اكبر عاليپور و آيت الله حيدري.
سرمربي: جواد كوهپايه زاده، مربيان: محمدعلي فريدوني و اميد سليماني.تيم ملي تيراندازي ايران خود را براي شركت در بازيهاي پاراليمپيك ۲۰۰۴ آتن آماده مي كند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |