يكشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۴۶
پوشش ضعيف بيمه و قيمتهاي بالا،  عامل مراجعه نكردن مردم به دندانپزشك
به اعتقاد مردم قيمتهاي بالا  و حمايت نكردن بيمه ها از بيمه شدگان براي تأمين هزينه ها عامل اصلي مراجعه نكردن بسياري از بيماران به دندانپزشك است.
001220.jpg
اين در حالي است كه تعرفه هاي دندانپزشكي در ايران نسبت به بسياري از كشورها در سطح پايين تري قرار دارد و دندانپزشكان نيز نسبت به پايين بودن تعرفه ها معترضند.
اما كارشناسان مشكل اصلي را ضعف خدمات شركتهاي بيمه اجتماعي و تجاري و فراگير نبودن بيمه در كشور عنوان مي كنند.
دكترعباس نجفي نژاد، دبير دومين همايش سراسري دندانپزشكي نيروهاي مسلح با تأييد اين مطلب كه هزينه هاي بالا  مانع مراجعه مردم به دندانپزشك است، گفت: در صورت توجه نهادهاي ذي ربط مانند وزارت بهداشت مي توان به نتايج مطلوبي دست يافت.
دكترامين سبحاني، دبير علمي اين همايش نيز افزود: به رغم آنكه سال گذشته جهت راه اندازي واحدي ويژه براي آموزش خانواده ها و رسيدگي به مسائل پيشگيرانه در اين زمينه پيشنهادي به تمامي نيروهاي مسلح ابلا غ شد؛ ولي تاكنون اقدامي عملي در اين راستا مشاهده نشده است و اكثر خدمات ما به منظور درمان امراض دهان و دندان است.
وي موافقت سازمان خدمات درماني مبني بر حمايت از برخي درمانهاي پيشگيرانه را گامي مؤثر در اين مسير خواند و گفت: به دليل ضعف در اطلا ع رساني و آموزش خانواده ها مشاهده مي شود در ايران به رغم استانداردهاي جهاني تنها ۱۰ درصد كودكان زير ۵ سال داراي دندان  هاي سالم هستند. در حالي كه اين ميزان بايد دقيقاً عكس اين آمار باشد و رسيدن به اين مهم جز در سايه حمايت و همكاري ارگانهاي ذي ربط امكان ناپذير نيست.
وي گران بودن هزينه خدمات دندانپزشكي و عدم حمايتهاي بيمه گرها را تنها يكي از دلا يل عدم رسيدگي مردم به مسائل بهداشت دهان و دندان دانست و گفت: متأسفانه طي بررسي هاي انجام شده، مشخص شده است كه افرادي كه تحت پوشش رايگان بيمه ها نيز هستند تا زماني كه در دندان خود احساس درد نكنند براي چكاب دندانهاي خود اقدامي نمي كنند.دكتر سبحاني يكسان سازي تعرفه هاي خدمات درماني و تعيين تعرفه هاي واقعي را از مهمترين اقدامات صورت گرفته از سوي كميته تخصصي دندانپزشكي نيروهاي مسلح خواند و افزود:  اميد است كه با همكاري نهادهاي مرتبط بتوان به موارد بررسي شده و مشكلا ت شناسايي شده از سوي اين كميته رسيدگي كرد و آنها را به حداقل رساند.

بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه خودرو
بازارچه خوراك
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه مسكن
بازارچه ارتباطات
گوناگون
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه مسكن  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه ارتباطات  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |