يكشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۴۶
مايكروفر خود را بهتر نگهداري كنيم
يافتن علت بروز اين مشكلا ت به شما ياري مي رساند تا دقيقاً از نحوه عملكرد تعميركار آگاهي يابيد و ناچار به پرداخت هزينه گزاف تر بابت دستمزد نشويد
001244.jpg
يافتن علت بروز اين مشكلا ت به شما ياري مي رساند تا دقيقاً از نحوه عملكرد تعميركار آگاهي يابيد و ناچار به پرداخت هزينه گزاف تر بابت دستمزد نشويد
در پي توسعه تكنولوژي در جامعه و بهبود نسبي شرايط اقتصادي خانواده ها با بهره جستن از بعضي مزايا نظير خريد اقساطي اجناس و يا گرفتن وام، مايكروفر به آشپزخانه ايراني ها راه يافته است.
قيمت قابل ملا حظه اين دستگاه- كه حدود صد و پنجاه هزار تومان بر آورد مي شود- و ظرافت آن سبب شده تا در بسياري اوقات، اعضاي خانواده در قبال تعامل با آن دچار مشكل شوند. گاه به گاه، ممكن است مشكلا ت كوچكي در مايكروفر بروز كرده باشندكه به سبب فقدان آگاهي لا زم و مداومت بر استفاده از آن، دستگاه دچار خرابي هاي بزرگتري شده و يك هزينه ساده براي تعمير آن به دهها هزار تومان افزايش يافته است. دريافت برخي آگاهي ها پيرامون به كار بستن مؤثرترين حربه به هنگام خرابي آن، مي تواند صرفه جويي چشمگيري را در هزينه هاي يك خانواده شكل دهد. با اين وجود بايد به ياد داشت كه تنها يك تكنسين ماهر قادر به تعمير اساسي دستگاه است و يافتن محل خرابي تنها به كاستن هزينه- و نه از ميان رفتن آن- ياري مي رساند. درون مايكروفر، حتي زماني كه به برق وصل نباشد، مي تواند شوك الكتريكي قدرتمندي به فرد وارد آورد كه براي سلا متي او زيان آور است، بنابراين از تعمير خودسرانه دستگاه بپرهيزيد.
در پي يافتن كاستي ها
اولين و شايع ترين مشكل مايكروفرها، از كار افتادن آنها است. اگر مايكروفر به طور كلي كار نكرد بايد دو گزينه را در نظر داشت؛ اشكال فيوزها يا درب مايكروفر.
در غالب موارد با سوختن فيوز حرارتي دستگاه، كه هم شما و هم خود وسيله را از برخي مخاطرات حفظ مي كند، مايكروفر از كار مي افتد. يك تعميركار ماهر مي تواند به سرعت آن را تعويض كند. اما اگر مشكل به فيوز باز نمي گشت بهتر است در مايكروفر را بازبيني كنيد. زماني كه دكمه باز كننده آن يا گيره اي كه در را نگاه مي دارد خراب شوند، در به خوبي بسته نمي شود و اجاق پيشرفته تان به كار نمي افتد.
در مقابل اگر مايكروفر صداي عادي مي داد و ظاهري معمولي داشت اما غذا را گرم نمي كرد ممكن است يكي از سويچ هاي داخلي و يا مدارهاي جريان دهنده برق آن دچار نقص شده باشند.
بعضي اوقات نيزكفهِ چرخان مايكروفر از كار مي افتد. اين بخش به وسيله موتور كوچكي عمل مي كند كه هيچ ارتباطي با عملكرد گرمايي دستگاه ندارد. بهتر است بررسي معضل به وجود آمده با نظارت يك تعميركار زبده صورت بگيرد. در اين ميان او بايد تسمه بخش پلا ستيكي را كه كفه چرخان روي آن سوار مي شود محك بزند.
خيلي وقت ها هم اجاق گاز امروزي شما به خاطر بي دقتي مصرف كننده آسيب مي بيند. گذاشتن ظروف مرطوب در مايكروفر به مدارهاي الكتريكي آن خسارت وارد مي كند كه غالباً با يك لحيم كاري ساده رفع مي شود. از عوارض اين مشكل، كار كردن متناوب دستگاه است.
صفحه نمايشگر مايكروفر نيز ممكن است خراب شود. اگر سوسو زدن آن و محو شدن علا ئم اش در نحوه كار خللي وارد نميآورد، اصلا ً نگران نشويد اما اگر مشكلا تي در شيوه طبخ غذا پيش آمد، حتماً به تعمير كار اطلا ع دهيد.
به ياد داشته باشيد ممكن است هنگام بستن در مايكروفر باعث سوختن يكي از فيوزهاي آن شويد كه از كار افتادن دستگاه را در پي دارد، بنابراين همواره در لحظه باز و بسته كردن با آن بسيار مدارا كنيد.
يافتن علت بروز هر يك از اين مشكلا ت نه تنها از دغدغه شما- كه ممكن است گمان كنيد مايكروفر گرانقيمت تان دچار معضلي بزرگ شده- مي كاهد بلكه به شما ياري مي رساند تا دقيقاً از نحوه عملكرد تعميركار آگاهي يابيد و ناچار به پرداخت هزينه گزاف تر بابت دستمزد نشويد. از ديگر سو دريافتن سبب هر يك از معضلا ت پيش آمده براي شما هشداري خواهد بود تا پيش از تعمير مجدد آن، از مايكروفر استفاده نكنيد، چه، اين امر نه تنها ممكن است خسارات افزون تري را در پي داشته باشد كه مي تواند جان فرد را نيز به خطر بيندازد.
از منظري نو، بهتر است هيچ گاه خود سرانه در پي يافتن عيب دستگاه برنياييد كه نه تنها خراب تر شدن آن را در پي دارد، كه به علت ناآگاهي از سياق كاركردش، سلا مت انسان را نيز دچار خطر مي كند.

بازارچه لوازم خانگي
بازارچه خودرو
بازارچه خوراك
بازارچه مسكن
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه ارتباطات
گوناگون
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه مسكن  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه ارتباطات  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |