يكشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۴۶
شركت هاي بيمه و خدمات اجتماعي تاچه حد هزينه هاي جاري خانواده ها را كاهش داده اند؟ (بخش دوم و پاياني)
كاش بيمه هزينه هايم را مي پرداخت
اگر روز اول موتور سيكلت را بيمه مي كردم اكنون  مي توانستم بخشي از ۴۰۰ هزار تومان خسارت تصادف با يك خودروي هيلمن را پرداخت كنم، هزينه بيمارستان، خسارت موتور، شكستگي پاي راستم و بيكاري نيز بيش از يك ميليون تومان است. به راستي حالا  چه كنم؟
001226.jpg
محسن شمشيري 
... اكبر معتمدي نان آور ۴۷ ساله يك خانواده ۵ نفره مي گويد: احساس كردم براي كاهش خطرات و تضمين آينده و آرامش نسبي براي خانواده و فرزندان بايد بيمه عمر و پس انداز داشته باشم تا اگر در اثر حادثه، بيماري و سكته دچار مشكل شدم پس انداز و مبلغي براي پوشش خطر و تأمين آتيه خانواده و كمك به فرزندان داشته باشم.
اين ديدگاه اكثر نانآوران خانوارها در ايران است و آنها هميشه و همه جا با نگراني به حوادث پيش رو مي نگرند و در بسياري از موارد به دليل ناتواني در حل مسأله سعي مي كنند آن را ناديده بگيرند. با اين وصف پرسش ناگزير اين است اگر سرپرست و نان آور خانواده اي كه هميشه با اين نگراني همراه است تصادف كند يا دچار سكته و بيماري جانكاه شود چه بايد بكند؟ وقتي در طول روز خبر سكته، مرگ در اثر تصادف، از كار افتادگي و بازماندگان بي سرپرست و بدون نانآور را مي شنويم از خود سؤال مي كنيم اگر خود ما با چنين مشكلي مواجه شويم با كدام پس انداز و سرمايه گذاري مي توانيم خطرات را پوشش دهيم؟ آيا بايد دست خود را جلوي ديگران دراز كنيم؟ آيا فرزندان دانش آموز و دانشجوي ما مي توانند از پس مشكلا ت جاري و بالا  بودن هزينه ها در زندگي برآيند؟
طبعاً ضرورت دارد همه مردم با بيمه هاي مختلف آشنا شوند تا در مواقع خسارت و خطر بتوانند به راه خود ادامه دهند.
احسان جمشيدي كه با موتور سيكلت تصادف كرده، مي گويد: اگر روز اول موتور سيكلت را بيمه مي كردم اكنون  مي توانستم بخشي از ۴۰۰ هزار تومان خسارت تصادف با يك خودروي هيلمن را پرداخت كنم، هزينه بيمارستان، خسارت موتور، شكستگي پاي راستم و بيكاري و ... نيز بيش از يك ميليون تومان است.به راستي چه كنم؟
وي افزود: متأسفانه راننده مربوطه كه مدتي از كارش بيكار شده بود به دنبال تهيه پول براي تعمير خودروي خود بود. موتور سيكلت من نيز در پاركينگ نيروي انتظامي باقي مانده . همه پس اندازم تمام شده و در اين حادثه مقروض شده ام. در حالي كه اگر بيمه داشتم متحمل اين همه هزينه نمي شدم.
وي به دارندگان خودرو و موتور سيكلت توصيه مي كند براي چند هزار تومان حق بيمه و چند ساعت صرف وقت براي مراجعه به شركتهاي بيمه خود را در معرض خطرات و هزينه هاي زياد قرار ندهند. چرا كه اگر گرفتار تصادفات و هزينه هاي گزاف آن شوند مدتها دچار مشكل خواهند بود. اما در صورت داشتن بيمه حداقل بخش قابل توجهي از خسارتهاي دو طرف دعوي جبران مي شود.
نكته اي در هزينه هاي مربوط به تصادفات اتومبيل در تهران عدم امكان گريز از آن است. ميزان تصادفات به حدي است كه بيش و كم همه افراد صاحب اتومبيل طي هر سال يكي دو بار مجبور هستند هزينه هاي ناگزيري را بپردازند. با اين وصف همه خانوارها امكان پرداخت هزينه بيمه حدود ۵۰۰ - ۱۵۰ هزار تومان بسته به مدل و نوع اتومبيل را ندارند. ضمن آن كه شركتهاي بيمه اتومبيل هاي قديمي و كهنه را بيمه نمي كند و صاحبان اين خودروها مجبورند همه هزينه ها را بپردازند.در همين روند است كه صاحب خودروها معمولاً  بيش از خود و افراد خانواده پول به پاي اتومبيلشان مي ريزند.
تراكم جمعيت، افزايش تعداد خودروها، بالا  رفتن آلودگي هوا و آمار تصادفات، مرگ و مير و بيماري هاي پرهزينه، خانواده ها و بخصوص نان آوران و سرپرست هاي خانوار را به تأمل وا داشته راهي براي جبران خسارت در مواقع خطر، تصادف و حوادث بيابند و آرامش نسبي اعضاي خانواده را بالا  ببرند و يا حداقل وضعيت فعلي را حفظ كنند و از بدتر شدن وضعيت خانواده جلوگيري نمايند. با اين وصف فرهنگ بيمه در ايران ضعيف است و عمدتاً اقشار با درآمد بالا،  خود، اتومبيل و منزلشان را بيمه مي كنند.
مريم اميني،كارمند يكي از شركت هاي بيمه مي گويد: افزايش مشتريان، تنوع در خدمات بيمه اي و پوشش بموقع و كارآمد خطرات و حوادث نياز اساسي جامعه و خواست خانواده ها و شركتهاي بيمه است.
افراد بيمه شده خويش فرما بيش از بيمه شدگان تأمين اجتماعي و خدمات درماني از دفترچه و خدمات بيمه اي استفاده مي كنند كه در جدول مشاهده مي كنيد.
هر بيمه شده تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعي و بيمه خدمات درماني در مناطق شهري در طول سال ۳۶/۲ بار به پزشك عمومي، ۴/۱ بار به پزشك متخصص، ۱۶/۰ بار به دندانپزشك، ۷۸/۳ بار به داروخانه،
۴۶/۰ بار به آزمايشگاه، ۴۹/۰ بار به راديولوژي و سونوگرافي و ۷/۰ بار براي بستري در بيمارستان مراجعه كرده اند.
سهم خانوارها و تأمين اجتماعي در تأمين هزينه هاي بهداشتي در كشورهاي جهان سوم ۵۰ درصد و در كشورهاي پيشرفته ۳۰ - ۱۵ درصد است؛ اما در ايران بالا ي ۷۰ درصد است.
سهم بخش خصوصي در ارائه خدمات درماني نسبتاً ثابت مانده و به دليل پايين بودن تعرفه هاي درماني سهم كمي در ارائه خدمات درماني دارد.
در سال ۱۳۷۸ حدود ۵۷ درصد آزمايشگاه هاي تشخيص طبي و ۴۵ درصد راديولوژي ها دولتي بوده اند. ۷۲ درصد تختهاي بيمارستاني نيز دولتي، ۹ درصد مربوط به تأمين اجتماعي، ۶ درصد مربوط به نيروهاي مسلح و ۱۳ درصد مربوط به بخش خصوصي بوده است.
مهدي شاكرين، عضو هيأت مديره بيمه آسيا با اشاره به ضرورت شناخت بازار و مخاطبان براي طراحي مناسب بيمه نامه هاي جديد مي گويد: شركتهاي بيمه بدون شناخت نياز مردم و خانواده ها به استقبال بحران مي روند. مردم و خانواده ها دنبال رفاه و آرامش و كاهش خطر در آينده هستند و علا قه دارند كه نگراني هاي خود را كاهش دهند. بنابراين بايد بيمه نامه هاي متناسب با نياز جامعه را طراحي كنيم تا فرصتها و نيازهاي موجود را شناسايي كرده و بيمه نامه هاي جديد را طراحي كنيم. تا هزينه هاي پيش روي خانواده ها را تا حدي پوشش دهيم .
وي تأكيد كرد: بهره مندي اقشار كم درآمد و آسيب پذير جامعه از مزايا و تسهيلا ت صنعت بيمه و كاهش اثرات نرخ تورم در حق بيمه بايد از عوامل تأثيرگذار در طراحي بيمه نامه هاي جديد باشد. توسعه رشته هاي بيمه عمر و پس انداز، آتش سوزي، بدنه و مسؤوليت مي تواند رفاه و آرامش نسبي را براي خانواده ها و بخصوص نانآور خانوار افزايش دهد. در بيمه عمر و پس انداز و بيمه بدنه خودرو تسهيلا ت ويژه اي براي بيمه گذار پيش بيني شده كه مي تواند دلشوره خانواده ها را كاهش دهد. همچنين در بيمه آتش سوزي و زلزله بيمه نامه بلند مدت آتش سوزي منازل مسكوني با تسهيلا ت و امتيازات ويژه به خانواده ها و مردم ارائه شده است.
نياز مردم به خدمات بيمه اي باتوجه به افزايش تعداد خودروها و تصادفات و بالا  رفتن تعداد مرگ و مير در جاده هاي كشور كه به ۲۲ هزار كشته در سال رسيده روبه افزايش است. هشدار كارشناسان در مورد خطر زلزله در تهران و هزينه هاي بالا ي آن ، بروز بيماري ها و بالا  رفتن آمار سكته و سرطان و بيماري هاي پرهزينه باعث شده برخي از اقشار به بيمه هاي عمر و پس انداز و خدمات درماني تمايل بيشتري نشان دهند و پاسخگويي به اين همه نياز مستلزم برنامه ريزي و جلب اعتماد و همكاري مردم و شركتهاي بيمه است تا سرمايه گذاري و هدايت درست منابع شركتهاي بيمه و درآمد خانواده ها را بسوي فعاليتهاي مولد هدايت كنند.
اگرچه رقابت بين شركتهاي بيمه طي ده سال گذشته افزايش يافته و بيمه هاي خصوصي با تنوع در خدمات بيمه اي به ارائه خدمات جديد پرداخته اند؛ اما باتوجه به گسترش شهرنشيني و انتظار خانواده ها براي كمك مالي بيشتر بايد صنعت بيمه در كشور بيش از اين توسعه يابد.
اكنون با جمع بندي همه اين موارد ضرورت بازنگري عملكرد بيمه، چه بيمه دولتي و چه خصوصي در ارتباط با خانوارها بر جسته تر مي شود. تلقي كنوني از بيمه - چه از سوي افراد خانواده ها و چه از سوي شركت هاي بيمه- تناسبي با نيازهاي جاري ندارد. بيمه بايد نقش كليدي در زندگي اقتصادي خانواده ها بيابد و از روند فعلي كه صرفاً توسط دستورالعمل هاي دولتي به كارگران و كارمندان تحميل مي شود به در آيد. از سوي ديگر شركت هاي خصوصي بيمه بايد با ارائه خدمات بيشتر و سريع تر اعتماد مردم به خود را افزايش دهند.
اين مثال را بخوانيد
اين جمله يكي از آسيب ديدگان طي حادثه رانندگي جمع بندي همه آن چه است كه برشمرده است:>...دو سال پيش طي يك تصادف اتومبيل پاي راستم را از دست دادم و دست چپم هم به حدي آسيب ديد كه توانايي حركت دادنش را ندارم. آن روزها طي كار آزاد در بازار ماهي سيصد هزار تومان درآمد داشتم كه درآمد خوبي به شمار مي رفت. اما براي درمان خودم مجبور شدم منزلي كه داشتيم را به فروش برسانم، اما اگر بيمه بودم چنين نمي شد. حالا،  نه مي توانم كار كنم، نه خانه دارم.چرا كسي اهميت بيمه را برايم توضيح نداده بود.<
مراجعه افراد بيمه شده براي استفاده از خدمات بيمه اي در مناطق شهري در طول سال 
خويش فرما
بيمه شده تامين اجتماعي 
خدمات 
۲۹/۴
۳۶/۲ دفعه
پزشك عمومي
۹۴/۲
۴/۱ دفعه
پزشك متخصص
۱۸/۰
۱۶/۰ دفعه
دندانپزشك
۴۷/۷
۷۸/۳ دفعه
داروخانه
۳۲/۶
۴۹/۰ دفعه
راديولوژي و سونوگرافي
۲۱/۰
۷/۰/۰ دفعه
بستري
۰۲/۱
۴۶/۰ دفعه
آزمايشگاه
سال
سهم مجموع مشاركت خانوارها و سازمان تأمين اجتماعي از هزينه هاي بهداشتي
سهم هزينه هاي بهداشت و درمان از كل هزينه هاي مصرفي در توليد ناخالص داخلي
۱۳۶۸
۸/۶۷ درصد
۷۴/۴ درصد
۱۳۷۳
۶۸ درصد
۰۹/۷ درصد
۱۳۷۵
۴۵/۷۰ درصد
۲۷/۶ درصد

در حاشيه خبرها
نشانه هاي بهبود خدمات  در بانكهاي دولتي
001224.jpg
گرچه بانكهاي دولتي با خدمات مطلوب مردم فاصله بسيار دارند و هزينه هاي بالا ي ناشي از پايين بودن بهره وري به گران تمام شدن تسهيلا ت دريافتي توسط مردم به نسبت سود دريافتي سپرده ها منجر شده است؛ اما اخيراً با راه اندازي بانكهاي خصوصي نشانه هايي از تحول در ساختار بانكهاي دولتي را مي توان مشاهده كرد.
اخيرا خبري مبني بر پيشنهاد انحلا ل شعب زيانده بانكهاي صادرات و كشاورزي منتشر شده است. با اين حساب مي توان اميدوار بود برنامه جلوگيري از افزايش هزينه ها و زيانهاي بانكهاي دولتي به زودي آغاز شود و مردم اميدوار باشند كه براي سپرده هاي خود سود بيشتر دريافت و بابت تسهيلا ت دريافتي بهره و كارمزد كمتري پرداخت كنند.

صداي مصرف كننده ۶۹۵۵۲۵۷
000452.jpg
فرديس بيمارستان مي خواهد
فرديس از جمله شهرك هاي اقماري جنوب كرج است كه با احتساب ديگر شهرك هاي حومه جمعيتي بالغ بر نيم ميليون نفر را در خود جاي داده. حتي مدتي است با انتصاب امام جمعه جديد، نمار جمعه مستقل از كرج برگزار مي شود. اما نكته جالب اينجاست كه اين منطقه حتي يك بيمارستان هم ندارد و مردم مجبورند به كرج يا تهران مراجعه كنند. از مسئولا ن خواستاريم نسبت به تأسيس يك بيمارستان مجهز و بزرگ در فرديس اقدام كنند.اميني 
شست و شوي اتومبيل ممنوع 
خيابان جهانآرا در يوسف آباد، مدتي است كه تبديل به كارواش شده، به طوري كه از صبح تا شب تعداد پرشماري از رانندگان محترم با استفاده از آب جوي اقدام به شستن اتومبيل خود مي كنند. در نتيجه هم چهره خيابان زشت و غيرقابل تحمل شده و هم آسفالت خيابان در اثر جاري بودن دائم آب و كف صدمه ديده و بخش هايي از آن كنده شده است. از اين عده مي خواهيم براي شستن اتومبيل خود به كارواش مراجعه كنند.ترابي 
تشكر از شركت واحد
از اينكه شركت واحد نسبت به برقراري خط اتوبوس از ميدان توحيد تا ميدان راهآهن (مسير بزرگراه نواب) اقدام كرد صميمانه تشكر مي كنم. فقط تعداد اتوبوس ها هنوز كافي نيست و جاي ايستگاهها هم بايد مشخص شود. خانم مقدم 
بن بجاي دفترچه 
سال گذشته به مستمري بگيران ارتش قول دادند كه بجاي دفترچه، بن بدهند. اما با وجود گذشت يكسال هنوز خبري از بن فروشگاه هاي رفاه، شهروند و... نيست. اكثر مستمري بگيران خواهان دريافت بن بجاي دفترچه هستند. حسيني 
درخواست از صاحبان آگهي ها
از مديران شركتهاي توليدي و تجاري كه كالا ي خود را در روزنامه ها تبليغ مي كنند درخواست مي كنم قيمت آن كالا  را نيز در آگهي بگنجانند تا امكان مقايسه و انتخاب توسط مصرف كننده و خريدار، ساده تر باشد.بيات - تالا ر وحدت 
گذرنامه را دير مي دهند
تا چندي پيش اداره گذرنامه به درخواستها ۴۸ ساعته رسيدگي مي كرد و آن را تحويل مي داد. اكنون اين مهلت به دو هفته افزايش يافته كه دليل آن هرچه باشد، جز عقب گرد تعبير ديگري ندارد. عرب گري 
گاز پيك نيك در سرويس مدرسه
همكارم ديروز تعريف مي كرد كه در ميني بوس سرويس دانش آموزان محله آنها، براي گرم كردن اتاقك آن از كپسول گاز پيك نيك استفاده مي كنند. ضمن اينكه از شنيدن اين خبر بدنم لرزيد، خواستم به اولياء دانش آموزان، مديران مدارس و خود رانندگان سرويس هاي مدارس درباره خطرات احتمالي اين اقدام نامعقول هشدار بدهم. عظيمي - كارمند شركت خصوصي 
خودروهاي بي چراغ در اتوبان 
شبها هنگام رفتن به محل كارم به عنوان شيفت شبانه، بارها و بارها شاهد حركت اتومبيل هاي بدون چراغ در اتوبان تهران - كرج بوده ام كه يقين دارم اگر پليس راهنمايي و رانندگي به وظيفه خود عمل كند و جلو حركت آنها را بگيرد، از خيلي حوادث ناگوار در اتوبان كاسته خواهد شد. اگر روزنامه مدرك بخواهد حاضرم با دادن آدرس و شماره تلفن خود، نمره خودروهاي متخلف را براي چاپ در اختيارتان بگذارم. نگهبان وظيفه شناس 
پياده رو، ساماندهي مي خواهد
پياده رو خيابان شريعتي از پل سيد خندان تا خيابان خواجه عبدالله انصاري به طور جدي احتياج به ساماندهي دارد. درخواست مي كنم بازرسان يا مأموران فني شهرداري منطقه ۴ وضعيت اسفبار اين پياده رو را از نزديك بررسي كنند و براي اصلا ح و ساماندهي آن اولويت بيشتري قايل شوند.علوي تهراني

نگاه مصرف كننده
001242.jpg
مركز كتابفروشي ايران، كشور پهناور و ۷۰ميليوني ما، همين جا است، اطراف همين نمايي كه مي بينيد. جايي جلوي دانشگاه تهران. كنار كتابفروشي هاي قديمي چنين صحنه هايي جلب نظر مي كنند و احتمالا ً بيش از همه آن كتابفروشي ها و ويترين هايشان كتاب ها كنار پياده رو تلنبار شده اند و به صورت آشفته اي در گزند باران و آفتاب قرار گرفته اند. اين تركيب حقير نه تنها از تلا ش معاش يك كتابفروش خرده پا خبر مي دهد و نمونه هاي آشفته ترش بسيار بيشتر از اينها است، بلكه نمادي از بازار كتاب و سهم برباد رفته فرهنگ كتابخواني در سبد خانواده هم هست. آخرين باري كه به كتابخانه اي رفتيد و كتابي خريديد كي بود؟
در خانه تان چند كتاب داريد؟ و آيا آخرين باري كه آنها را ورق زديد به ياد داريد؟ تصوير روبه رو بسيار ساده است اما از جايگاه حقير كتاب در زندگي ما خبر مي دهد. آيا همه چيز ناشي از هزينه فراوان مسكن، حمل و نقل و خورد و خوراك است؟

نامه هاي خوانندگان
ارجحيت اقتصاد خانواده بر همه چيز
تاريخ جامعه ايراني سرشار است از قراردادهاي شفاهي و دوستانه كه بر اثر اعتماد متقابل، دوستي و صميميت شكل گرفته اند. اما امروزه، شرايط اقتصادي چنان غامض و پيچيده شده كه اوضاع مالي يك خانواده بر تمام مسائل آن- البته نه در تمام خانوارها- تأثير نهاده كه گاه اين اثرات رنگي منفي به خود مي گيرند.
رواج يافتن بستن قرارداد ميان زن و شوهر، كه بايد پا به پاي هم بنيان اقتصاد خانواده را بنا نهند، از آثار شومي است كه اقتصاد بر چهره عواطف خانواده نشانده. حتي عنوان مي شود قرض دادن پول به شوهر از جانب زن و بستن قراردادي كه او ملزم به پرداخت اصل پول ومبلغي سود، در مدتي معين مي كند از ديد قانوني هيچ منعي در پي ندارد، البته در صورتي كه قصد فرد پيشرفت اوضاع مالي خانواده و بهبود شرايط زندگي باشد- كه احتمالا ً هميشه همين دليل سبب بستن قرارداد ذكر مي شود! اكنون اعتماد ازدل بستن يك زوج به هم به پاره اي كاغذ- كه مي تواند در دادگاه موجبات زنداني شدن طرف ديگر را فراهم بياورد- نزول يافته و ممكن است پديده شوم مادي گرايي صرف ، البته در ميان خانواده هاي بسيار اندك شده و موجبات به قهقرا كشيده شدن بنيان خانواده را فراهم بياورد.
به هر روي روانشناسان و مشاوران خانواده و حقوقدانان توصيه مي كنند به رغم تمامي جريان قانوني كه اين گونه داد و ستدها طي مي كنند، بهتر است زن و شوهر دوشادوش يكديگر به بنياد بناي اقتصاد خانواده خود روي بياورند كه اعتماد متقابل آنان، علا قه و عطوفت بيشتري را در پي دارد و اين خود انگيزه بيشتري براي توليد افزون تر و رسيدن به درآمد بالا تر را باعث مي شود.
با اين وجود در جوامع صنعتي امروز اقتصاد چنان رنگ پراهميتي به خود گرفته كه انگار به زودي پول- نه در همه خانواده ها- تمام مسائل ريز و درشت را زير لواي خود خواهد گرفت. احمد شرفي

ده پرسش روز
مرد -مجرد، شاغل
شغل: آزاد
سن: ۲۳ سال 
۱- درآمد ماهيانه شما به طور متوسط چقدر است؟
پانصد هزار تومان. خب، خيلي هم بد نيست!
۲- اين درآمد تكافوي زندگي روزمره شما را مي دهد؟
بله خيلي راحت با اين درآمد امور زندگي را مي گذرانم، زيرا در حال حاضر من مجرد هستم و حدود ۸۰ هزار تومان آن صرف هزينه هاي ماهانه مي شود و۴۲۰ هزار تومان را به صورت پس انداز در بانك مي گذارم يا براي همسرم آينده ام طلا  مي خرم.
۳- آيا كار دوم يا سومي هم داريد؟ اين كارها چيست؟
من در حرفه خودم به طور شبانه روزي كار مي كنم درآمدم خوب است نيازي به كار دوم و سوم ندارم كه خودم را خسته و فرتوت نمايم.
۴ - با توجه به درآمد خوب شغل آزاد آيا ولخرجي مي كنيد؟
نه اصولا ً من فرد قانع و آينده نگري هستم. حتي براي كوچكترين مورد مانند آرايشگاه رفتن هم ولخرجي انجام نمي دهم و در منزل خودم اين كارها را انجام مي دهم.
۵- در صورتي كه مستأجر هستيد در ماه چقدر اجاره مسكن مي پردازيد؟
فعلا ً مجرد هستم و پدرم هم صاحب يك ۲۵۰ متري در بهترين نقطه تهران است و البته هيچ نگراني هم براي آينده در مورد منزل ندارم چون از حالا  منزل شخصي دارم.
۶- چقدر هزينه صرف تفريح خود مي كنيد؟
در ماه ۴۰ هزار تومان. اگر بخواهيد شرح آنرا بدانيد بايد بگويم بيشترين بخش از تفريح و سرگرمي من به استفاده از اينترنت كه دنيايي شگفت آور و سرشار از اطلا عات روز است و همچنين سينما و موسيقي بر مي گردد. هر فيلم جديد و ارزشمندي كه به شبكه فيلم هاي مجاز وارد مي شود بلا فاصله سر از آرشيو من در مي آورد.
۷- آرزو داريد چه شغلي داشتيد؟
خلبان، به خاطر ابهت و شيك بودن اين قشر و زيبا بودن اسمش و رانندگي در آسمان هاكه لذت ديگري دارد.
۸- آيا همسر شما شاغل است؟ درآمد ماهيانه وي چقدر است؟
فعلا ً كه مجرد هستم. ولي در آينده دوست دارم كه همسرم كار نكند. هرچند در نگاه اول شاغل بودن هر دو نفر به صرف اقتصاد خانواده است، اما در نگاه عميق تر مي بينيد امتيازات بزرگي همچون احاطه بر مسائل فرزندان و از همه مهمتر استراحت و آسايش را از دست مي دهيد.
۹- هزينه ماهيانه تغذيه شما چقدر است؟
در حال حاضرهزينه تغذيه را پدرم تقبل مي كنند و من هيچ هزينه اي نمي پردازم. اما فكر مي كنم اگر بار مالي اين مسأله بر دوش خودم بود دست كم بايد ۵۰ هزار تومان در ماه خرج مي كردم.
۱۰- حداقل درآمد ماهيانه اي كه در حال حاضر نياز داريد چقدر است؟
هر چه بيشتر بهتر، اصلا ً همين پانصد هزار تومان خيلي عالي است، ولي در هر صورت اگر به درآمدم اضافه شود حتماً از كمك و دستگيري نيازمندان در حد توانم غافل نخواهم ماند.

آيينه تصوير
001238.jpg

سريع ترين قطار جهان بار ديگر ركوردشكني كرد. قطار «مگلو»با رسيدن به سرعت پانصد و هشتاد و يك كيلومتر در ساعت، براي سومين بار از هفدهم نوامبر، ركورد سرعت قطارها در جهان را جابه جا كرد. اين حركت آزمايشي با حضور دوازده نفر در قطار صورت پذيرفت. هم اكنون قطارهاي قديمي تر «مگلو» كه با تكيه بر فناوري مغناطيسي عمل مي كنند به ناوگان حمل و نقل ژاپن پيوسته اند اما اين سازه جديد، هنوز براي پيوستن به اين ناوگان، نيازمند آزمايشات افزون تري است.
001236.jpg

ديوار چين كه بدون چشم مسلح نيز از روي كره ماه قابل نظاره است، در سده هاي متوالي براي چين بسيار پرمنفعت بوده، جذب جهانگردان بسيار از جاي جاي گيتي همواره براي مردمان اين سرزمين درآمدزا بوده است. برنامه ريزان اقتصادي چين ابراز اميدواري كرده اند اقتصاد اين كشور طي سال آتي به رشدي هفت درصدي برسد و در اين راه از اخراج كارمندان نيز كاسته خواهد شد كه در نتيجه كاهش ميزان بيكاري را در پي دارد.
001234.jpg

دو قلو هاي ويتنامي كه در اكتبر به طور موفقيت آميزي از هم جدا شدند، توسط پزشكان اجازه ترك بيمارستان را يافتند. دو قلوهاي يازده ماهه كه هم اكنون در شرايط خوبي به سر مي برند از ناحيه سينه و شكم به هم چسبيده بودند اما تيمي متشكل از سي پزشك و پرستار طي عمل جراحي دشوار و ده ساعته موفق به جدا كردن آنها شدند.
001240.jpg

گروهي از كارمندان دولت فيليپين در حال ساختن سمبل مبارزه با ايدز به وسيله شمع در روز جهاني ايدز هستند. بيش از چهل ميليون نفر در سراسر جهان به ايدز مبتلا  شده اند و روزانه هفت هزار نفر بر اثر آن جان خود را از دست مي دهند و اكنون در جاي جاي كره خاكي روز مبارزه  با اين عارضه گرامي داشته مي شود. سازمان بهداشت جهاني اعلا م كرده بودجه بيشتري براي مبارزه با اين بيماري، خصوصاً در آفريقا اختصاص خواهد داد.

پاسخ مسؤولا ن
قيمت اعلا مي صحت ندارد
عطف به مطلب مندرج در ستون صداي مصرف كننده به تاريخ ۹/۹/۸۲ آن جريده با عنوان >آبونمان اجباري< توسط آقاي ابوالفضل مهرپور، به عرض مي رساند كه قيمت اعلا م شده از طرف ايشان صحت نداشته و اساساً چنين شخصي عضو اتحاديه صنف مشاورين املا ك تهران نمي باشد. چه، اگر شخصي بخواهد مطلبي را به عنوان شكايت مطرح كند، بهترين محل رسيدگي، اتحاديه، مجمع امور صنفي و بعد وزارت بازرگاني است. مضافاً اينكه در ابتداي امر كد پروانه كسب خود را اعلا م مي دارد.اتحاديه صنف مشاورين املا ك تهران

گوناگون
بازارچه خودرو
بازارچه خوراك
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه مسكن
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه ارتباطات
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه مسكن  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه ارتباطات  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |