چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۵۰
نمايشگاه بين المللي ايران پلا ست
دومين نمايشگاه بين المللي ايران پلا ست از ديروز نوزدهم تا بيست و سوم آذرماه در محل دائمي نمايشگاه تهران سالنهاي ۳۱، ۳۵، ۳۸ و ۴۴ برپاست.
به گزارش ستاد اجرايي نمايشگاه، انواع مواد اوليه و جانبي، ماشين آلا ت و تجهيزات، محصولا ت ساخته و نيمه ساخته و خدمات فني و مهندسي مربوط به صنايع لا ستيك و پلا ستيك در اين نمايشگاه در معرض ديدعموم قرار گرفته است.
علا قمندان مي توانند از ساعت ۹ صبح الي ۱۷ بعدازظهر از اين نمايشگاه بازديد كنند.

نخستين فستيوال طراحان وب سايت در فرهنگسراي نياوران
نخستين فستيوال طراحان وب سايت ايران در فرهنگسراي نياوران برپا مي شود.شركت هاي داراي شبكه اطلا ع رساني اينترنتي، سايت هاي معتبر داخلي و شركت هاي طراح وب سايت از ۲۰ تا ۲۸ آذرماه آخرين دستاوردهاي خود را در گالري فرهنگسراي نياوران در معرض ديد عموم قرار مي دهند.گفتني است طراحاني كه به طور آزاد وب سايت طراحي مي كنند، جهت شركت در اين فستيوال اعلا م آمادگي كرده اند.

نوروز متفاوت براي فرهنگيان، با تور اروپا
شركت خدمات مسافرتي و جهانگردي نسيم فرهنگ جهت رفاه حال فرهنگيان زحمتكش كشور، يك تور ويژه نوروز ۸۳ با امكانات ويژه برنامه ريزي نموده است. مسافران اين تور كه زمان شروع آن اواخر اسفندسال ۸۲ است از فرودگاه مهرآباد تهران عازم شهرهاي ميلا ن، فلورانس، رم، پاريس و ميلا ن خواهند شد.
بدين ترتيب از مدت ۸ شب و ۹ روز تور، ۴ شب را در رم و ۴ شب ديگر را در پاريس به سياحت خواهند پرداخت. خدمات ويژه اين تور پرواز با هواپيما آليتاليا، ويزا، اقامت در هتل هاي سه ستارهA ، صبحانه و شام، ترانسفر فرودگاهي، بيمه پرواز، برنامه گشت و در آخر يك وعده ناهار ميهمان شركت نسيم فرهنگ است.
همچنين هزينه و نرخ تور براي هر نفر ۰۰۰/۰۰۰/۱۳ ريال تعيين شده كه حدود ۰۰۰/۵۰۰/۶ ريال آن به صورت نقد و نيمه باقيمانده آن در ۱۰ ماه به صورت اقساطي دريافت مي گردد. مدارك موردنياز براي اين سفر عبارتند از:
الف: گذرنامه بين المللي
ب: ۳ قطعه عكس ۴*۳ پشت نويسي شده جديد
ج: كپي خواناي حكم كارگزيني و كپي شناسنامه صفحه اول و دوم 
د: فيش واريزي برابر تعرفه فوق به حساب جاري ۴/۵۰۹۰ بانك ملت شعبه داوديه كد ۶۵۰۴۵ به نام شركت نسيم فرهنگ.
- زمان تحويل مدارك: تا پايان آذرماه ۱۳۸۲
با ارائه تسهيلا ت مالي مناسب پيش بيني مي شود اين تور با استقبال روبرو شده، نوروز متفاوتي را براي فرهنگيان رقم بزند.
علا قه مندان جهت اطلا عات بيشتر مي توانند با شماره تلفن۱۱ -۲۲۶۹۹۰۸ تماس حاصل نمايند.

نامه هاي خوانندگان
از جمله آمار حوادث و مرگ و ميري كه اين روزها افزايش مي يابد آسيب ديدگي بر اثر گازگرفتگي در منازل است.
آمار سازمان آتش نشاني نشان مي دهد بيشترين مرگ و مير ناشي از گاز گرفتگي در ماههاي آذر، دي و بهمن رخ داده است.
بسياري از خانواده ها در سرماي زمستان به دليل دقت نكردن در نصب لوله بخاري هاي گازي دچار چنين مشكلا تي مي شوند. اما بخش قابل توجهي از خانواده ها كه به دليل عدم دسترسي به شبكه گاز از نفت سفيد به عنوان سوخت براي گرم كردن منازل خود استفاده مي كنند، به دليل عدم آگاهي و يا صرفه جويي به دام گازهاي خطرناك مونوكسيدكربن و دي اكسيد كربن گرفتار مي شوند.
برخي خانواده ها تصور مي كنند استفاده از چراغ هاي خوراك پزي به جاي بخاري هم در مصرف نفت صرفه جويي مي كند هم به دليل ارزان بودن صرفه اقتصادي دارد.
در حالي كه چنين تصوراتي حقيقت ندارد و به دليل تفاوت ساختار بخاري هاي نفتي و چراغ هاي خوراك پزي، بخاري هايي كه مجهز به كاربراتور هستند و محفظه اصلي آنها داخل يك حصار فلزي قرار گرفته  است با مصرف نفت كمتر حرارت بيشتري توليد مي كند. از طرف ديگر بخاري گازهايي را كه كامل نسوخته اند و گاز دي اكسيدكربن را روانه خارج از فضاي بسته مي كند. در حالي كه چراغ هاي خوراك پزي با مصرف اكسيژن فضاي بسته مقدار زيادي گازهاي سمي و خطرناك روانه اين فضا مي كند كه استنشاق اين گازها ممكن است منجر به مرگ يا صدمه به سلا مت بدن شود.
بسياري از خانواده ها پا را از اين هم فراتر مي گذارند و از اين گرم كننده ها براي گرم كردن حمام استفاده مي كنند. با توجه به اينكه برخي  اجاق هاي نفتي و گازي را نمي توان داخل حمام برد بسياري از مردم از چراغ هاي خوراك پزي براي گرم كردن حمام استفاده مي كنند كه با توجه به محدود بودن فضاي حمام اين كار بسيار خطرناك است.
گرچه دليل اصلي اين امر ناآگاهي است اما بسياري از خانواده ها با توجه به اينكه هزينه برق مصرفي به صورت تصاعدي افزايش مي يابد به منظور صرفه جويي دست به چنين كاري مي زنند كه ممكن است اين صرفه جويي خداي نكرده به قيمت جانشان تمام شود.
توضيح اين نكته نيز ضروري است كه از هر گونه بخاري برقي نمي توان در حمام استفاده كرد و بايد بخاري هايي كه به همين منظور ساخته شده اند در حمام مورد استفاده قرار گيرد. زيرا بخاري هاي برقي معمولي ضمن آسيب ديدن در رطوبت حمام مي تواند موجب برق گرفتگي نيز بشود.
آريو قرباني

آيينه تصوير
001394.jpg

در آستانه فرا رسيدن سال نو ميلا دي، هكرها دوباره در راس بسياري از اخبار روز قرار گرفته اند. آنها اعلا م كرده اند با آغاز كريسمس، هديه هاي جالبي براي كاربران اينترنتي ارسال خواهند كرد؛ از اين رو كارشناسان هشدار داده اند در ايام كريسمس، كاربران بايد با دقت نامه هاي الكترونيكي خود را بررسي كنند.

001388.jpg

«رودها آوايي است كه مرا مي خواند». در كشاكش زندگي روزمره ، آدمي در مي يابد كه جلوه طبيعت ترنمي سر داده و او را به لمس روح بزرگ جهان فرا مي خواند. بسياري هر سال با بربستن كوله باري از عشق، راه طبيعت بيكران را در پيش مي گيرند تا با گريز از دغدغه شهرنشيني و آلودگي تمدن، ساعاتي را با فراغ بال در كنار زيبايي هاي بكر جهان آفرينش سپري كنند.

001390.jpg

دانشگاه علوم و تكنولوژي هنگ كنگ نرم افزاري را تهيه كرده كه در آن مي توان به متون سخنراني از طريق اينترنت دست يافت. هم اكنون دولت هنگ كنگ براي زدودن فاصله طبقاتي ميان ثروتمندان و فقيران، تمهيداتي را به كار بسته است كه در آن ميان، دسترسي رايگان به شبكه اينترنت وكاربري ساده و ارزان قيمت از دستگاههاي كامپيوتر، جايگاه شاخصي دارند.

001392.jpg

زنان نپالي كه به ويروس مهلكHIV گرفتار شده اند، شمع در دست گرد آمده اند تا شبي را در كنار هم، سر كنند. بيش از يكصد و چهل رهبر مذهبي در جنوب آسيا در همايشي شركت كرده اند تا راه هاي پيشگيري از شيوع ايدز را در ميان جواناني كه دينداري را سرلوحه خود در زندگي قرار داده اند بررسي كنند.

صداي مصرف كننده ۶۹۵۵۲۵۷
خط اتوبوس داير كنيد
بين ميدان خراسان تا ميدان وليعصر خط اتوبوسراني داير بود كه چند ماهي است آنرا برچيده اند. درخواست برقراي مجدد اين خط را داريم.
خانم كريمي 
مردم، گران نخريد
همشهريان عزيز، شهروندان خواهان ساماندهي بازار عرضه و تقاضا، تقاضا مي كنم وقتي عرضه اجناس در بازار كم شد، هجوم نياوريد كه آنرا بخريد و انبار كنيد. يقين داشته باشيد چند روز مقاومت، محتكر يا گرانفروش را ادب خواهد كرد.
احمدي 
مژده به جلوبندي سازها
به اين وسيله به تمام جلوبندي سازهاي تهران مژده مي دهم اگر مي خواهيد يك شبه ره صد ساله را روند و مايه دار شوند بيايند و اطراف خيابان عارف نسب،  منطقه الهيه مغازه باز كنند چون مدتها از پايان عمليات لوله گذاري فاضلا ب در اين خيابان مي گذرد اما چاله ها و كنده كاريها به حال خود رها شده است.
هاشمي - ساكن محل 
اين گروه خوش انصاف 
چند مغازه فرغ فروشي در اطراف بازار روز صادقيه، جلو چشم مردم ۹ كيلو را ۱۱ كيلو حساب مي كنند و قيمتهاي آنها نيز بالا تر از عرف بازار است. خوش انصافيشان را قربان!اماني 
تشكر از راهنمايي و رانندگي 
از اداره راهنمايي و رانندگي بخاطر تهيه و ساخت تيرزهاي آموزشي تلويزيوني تشكر مي كنيم. اما يك سوال كوچك هم داريم: چرا اين قدر دير؟
وطن پور
جريمه در كنار آموزش 
حالا  كه ماموران راهنمايي و رانندگي با اختيارات بيشتر براي جريمه كردن و برخورد با متخلفان دست به كار شده اند تا شايد وضع آشفته ترافيك را ساماندهي كنند، بنده به عنوان يك شهروند تهراني انتظار دارم كمي هم بفكر آموزش باشند و بدانند كه سخت گيري و جريمه، بدون آموزش صدسال ديگر هم كارگر نخواهد افتاد.
محمديان 
پلا ك هاي ناخوانا
با وجود سخت گيري هاي پليس راهنمايي و رانندگي، هنوز در خيابان ها شاهد هستيم بعضي خودروها پلا ك ندارند يا آن را دست كاري كرده اند و با پلا ك ناخوانا حركت مي كنند. بنده نسبت به اين قبيل راننده ها مشكوكم و فكر مي كنم تعمير دارند كه پلا ك آنها خوانده نشود! براي كساني كه پلا ك آنها خوانا نيست جريمه ها را بيشتر كنيد.
عباسعليان 
تابلو هشدار دهنده نصب كنيد
در خيابان منتهي به روستاي زيوان در حسن آباد قم دو سرعت گير نصب كرده اند كه چون در تاريكي شب قابل تشخيص نيست، موتور سوارها پس از برخورد با آن، از روي موتور به هواپرتاب مي شوند. مگر تابلو هشدار دهنده يا ميخ هاي فسفري يا نوار شبرنگ چقدر قيمت دارد كه بدون نصب آنها، جان آدميزاد چنين راحت به خطر بيفتد؟
رمضانعلي كاظم زاده 
۴۰۰۰تومان حق مسكن 
در فيش حقوقي كارمندان دولت، مبلغي بين ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان بابت مساعده حق مسكن اضافه مي شود. بنده از اين مساعده مشكل گشا گلا يه اي ندارم. اما به لحاظ علمي برايم سو‡ال است كه طبق كدام فرمول رياضي، اين مبلغ به دست آمده؟ با هيچ جبر و انتگرال و لگاريتمي نمي توان چنين معجزه اي كرد. به عبارت ديگر، ۴۰۰۰ تومان تنها براي خريد كارتن و اقامت در آن كنار خيابان كفايت مي كند.
مهدي عسگر
سرويس مدارس 
سرويس مدارس در همه جاي دنيا از اهميت ويژه اي برخوردار است. به گونه اي كه اصول ايمني و راحتي آنها نسبت به ساير وسائط نقليه دو چندان است. اما اين مسأله در كشور ما برعكس است. از گنجاندن ۷۸، كوك خردسال در يك پيكان بگيريد تا ميني بوس هاي از كار افتاده و غيرقابل استفاده در شهر كه به محض پايان عمر مفيد و خارج شدن از حد استاندارد، تازه وارد ناوگان سرويس مدارس مي شوند. بهتر است قبل از وقوع حوادث ناگوار تدبيري براي اين مشكل انديشيده شود.
معصومه حسني- از كرج 
كمربند ايمني اتوبوس ها
يكي از بحث هاي اخير، مسأله اجباري شدن كمربند ايمني در اتوبوس ها بود كه به نوبه خود پيشنهاد جالبي است .اما بهتر است در كنار آن نگاهي به وضعيت فعلي تردد مردم با اتوبوس ها، آن هم در ساعات اول و آخر وقت اداري كه گاه تنه‡ برخي از مسافران بيرون از در مي ماند و سرشان داخل، انداخته شود و براي اين شلوغي و نابساماني هم چاره اي يافت شود.
يك مسافر فشرده شده اتوبوس 
۲ ماه باد هوا
به بازنشسته ها، در ۲ ماه اول بازنشستگي حقوقي داده نمي شود. گرچه اين حقوق معوقه با مبالغ بعدي جمع شده و يكجا پرداخت مي شود، اما شما بگوئيد بينوايي كه درآمد ديگري ندارد، آن ۲ ماه را چه كند؟ باد هوا ميل كند؟
جعفري- بازنشسته

ده پرسش روز
پزشك، متاهل، زن
پزشك: عمومي 
۱- مي گويند پزشكان بسيار پردرآمد هستند و آسان خرج مي كنند. آيا اين امر صحت دارد؟ چرا؟
خير در مورد رشته كاري من صحت ندارد. زيرا مطبم در جنوب تهران است، ويزيت پاييني هم دارم كه نسبت به درآمد مردم در نظر گرفته مي شود . پزشكان متخصص نسبت به پزشكان عمومي درآمد بيشتري دارند.
۲- متوسط درآمد يك پزشك تازه كار درماه چقدر است؟
درآمد يك پزشك تازه كار در ماه حدوداً ۲۰۰ هزار تومان است. به نسبت موقعيت محل فعاليت و تراكم جمعيت در منطقه اين رقم گاهي تا دو برابر هم افزايش مي يابد.
۳- آيا صاحب خانه هستيد؟
خير. منزل شخصي ندارم، اما با تلا شي خستگي ناپذير اگر مشكل خاصي پيش نيايد به زودي صاحب يك آپارتمان نقلي در يك نقطه دور افتاده اين شهر خواهم شد.
۴- مطبي كه در آن طبابت مي كنيد شخصي است يا استيجاري؟
آن هم استيجاري است يك آپارتمان كوچك كه فقط به صورت شيفتي سه روز در هفته با يكي از همكاران شريك هستم. امكان بيش از سه روز كار در هفته هم در حال حاضر ميسر نيست.
۵- هزينه متوسط ماهانه در خانواده شما چقدر است؟
هزينه ماهانه ام نسبت به خانواده پزشكان ديگر بسيار كم است، تقريباً ماهي ۱۵۰ هزار تومان. بقيه درآمد صرف اجاره مسكن و مطب مي شود.
۶- آيا فكر مي كنيد مبلغ ويزيت پرداخت شده توسط بيماران مناسب است؟
مبلغ ويزيت اصلا ً بالا  نيست. مشكل مخارج سنگين زندگي است كه خانواده ها درگير آن هستند. وگرنه ويزيت ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان براي يك بيمار پولي نيست. يك خانواده اگر حساب كند در روز حدود سه تا چهار هزار تومان بي دليل در منزل هزينه مي كنند كه شايد ۱۰۰۰ تومان آن صرف تنقلا ت فرزندانشان شود پس آن وقت به نظر شما ويزيت گران است.
۷ - چه اتومبيلي داريد؟
اتومبيل من ناوگان عمومي دولت است اگر پولدار باشم با تاكسي مسيرها را طي مي كنم اگر پول كمتري داشته باشم، با اتوبوس طي مسير مي كنم. در حالي كه در كشورهاي ديگر تسهيلا ت ويژه اي براي اينكه پزشكان حتماً داراي وسيله نقليه شخصي و مناسب باشند در نظر گرفته اند. حتي در زمان هاي قديم خودمان هم حكيمان با اسب جابه جا مي شدند اما حالا  در زمان ما نمي دانم چرا برعكس است؟
۸- چقدر به سفر مي رويد، چه نوع سفري و چقدر هزينه مي كنيد؟
چون پس انداز ندارم حدود پنج سال است كه به سفر شهرستان يا خارج ازكشور نرفته ام. گردش سه روزه در يك منطقه سياحتي كشور(مثلا ً كلا ردشت) برايم تبديل به يك آرزوي دست نيافتني شده است.
۹- فكر مي كنيد خانواده ها با توجه به گراني درمان و پزشكي در ماه چقدر براي سلا متي خانواده هزينه مي پردازند؟
در خانواده هايي كه به امور بهداشت توجه صحيح نداشته باشند و دقت لا زم صورت ندهند اين هزينه ها بسيار بالا  است. در صورتي كه بيمه نباشند اين هزينه بسيار اسف بار است.
۱۰- آيا همسرتان شاغل است؟چقدر براي فرزندان هزينه مي كنيد؟
خير. ايشان شاغل نيستند و براي فرزندانم در ماه حدود ۵۰ هزار تومان هزينه صرف تحصيل و پوشاك و... مي شود.

نگاه مصرف كننده
يافتن تاكسي در باران
001386.jpg
يافتن تاكسي كه ما را به مقصد ببرد در اين روز هاي سرد و گاه باراني اندكي دشوارتر شده است. هر چند سوار تاكسي شدن با اين كرايه هايي كه بر خلا ف قديم ترها كه سالي يك بار گران مي شد اين روزها مداوم افزايش مي يابد، براي شهرونداني امكان پذير است كه درآمد بيشتري دارند.
كاوه اسفندياري

گوناگون
بازارچه خودرو
بازارچه خوراك
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه آخر هفته
بازارچه حمل و نقل
بازارچه مصالح ساختماني
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه حمل و نقل  |  بازارچه مصالح ساختماني  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |