چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۵۰
مشكلا تي كه براي فريزر پيش مي آيد
001384.jpg
يكي از گران قيمت ترين وسائل خانه فريزر است. ايجاد هرگونه خرابي در آن، اگر با بي توجهي همراه شود مي تواند به ضايعات بسياري منتهي شود كه يك خانواده را ناچار به خريد دستگاهي در قبال پرداخت مبالغي گزاف كند. كافي است هنگامي كه براي فريزرتان مشكلي پيش ميآيد، دريابيد اين معضل از چه ناحيه اي است تا اقدامي به جا براي برطرف كردن آن انجام دهيد و از ديگر سو به هنگام تعمير آن، تعميركار مبلغي افزون تر از آنچه سزاوار است از شما نستاند.
به طوري كلي فريزر، به طور مستمر، در فواصل زماني معين بايد از يخ و برفك  زدوده شود. اين سبب مي شود تا محتويات آن كاهش يابد و فشار كمتري بر فريزر وارد آيد، علا وه بر اين پاك كردن دستي دستگاه بسيار بهتر از دستگاههايي است كه خود برفك ها را مي زدايند. هم چنين به ياد داشته باشيد قبل از انجام هر عمل يا تعميري، فريزر را از برق بكشيد تا احتمال بروز هرگونه خطرمرگ باري از ميان برود.
از كار افتادگي 
بزرگ ترين مشكلي كه ممكن است براي فريزر پيش بيايد از كار افتادگي كامل آن است. اگر مي توانيد صداي فن، موتور يا ديگر تجهيزات آن را بشنويد، هنوز كار مي كند. اگر چنين صدايي نيامد ترموستات را روي دماي كمتري تنظيم كنيد. اگر فريزر در پي اين تدبير كماكان كار نكرد، كليد برق را با اتصال يك لا مپ يا وسيله برقي بيازماييد تا اشكالي نداشته باشد. سپس فيوزها يا مدارهاي آن را وارسي كنيد. اگر ايراد از جعبه تقسيم برق هم نبود ممكن است سيم كشي، ترموستات، زمان سنج آب كننده يخ و يا كمپرسور (ماشين فشار) ايراد داشته باشند.
اگر فريزر كار مي كرد اما نمي توانست خنك كند، علا وه بر كنترل مراحل بالا  نكات زير را نيز در نظر داشته باشيد:
- آيا ترموستات تنظيم درستي دارد و دكمه آن در جاي صحيح است؟
- آيا موتور كمپرسور كار مي كند؟ آيا صداي وزوز يا هر آواي ممتد ديگري از آن متصاعد مي شود؟ اگر چنين است اما فريزر هنوز كار نمي كند، ممكن است مشكل جدي در يكي از چند محل زير ايجاد شده باشد:
- كمپرسور
- دستگاه چگالش 
- دستگاه تبخير
براي رفع اين معضلا ت نمي توانيد به تنهايي وارد عمل شويد و بايد از يك تعمير كار ماهر كمك بگيريد. اگر كمپرسور كار نمي كرد ممكن است دستگاه تقويت جريان برق، زمان سنج آب كردن برفك هاي فريزر يا كمپرسور دچار مشكل شده باشند.
يكي ديگر از مشكلا ت شايع در فريزرها، ايجاد صداي ناهنجار است. اين صداها ممكن است درون فريزر، خارج يا كف آن ايجاد شود. فريزرهايي كه خود يخ هاي زائدشان را آب مي كنند، از دستگاه تهويهFan براي انتقال جريان هواي درون فريزر استفاده مي كنند. هر گاه فريزر بيش از حد سرد شده باشد، اين وسيله آغاز به كار مي كند. در گذر زمان ممكن است دستگاه تهويه به سر و صدا بيفتد. در فريزر را باز كنيد و دكمه آن را نگاه داريد. اگر صدا بلندتر شد، اين وسيله سبب آن است. دستگاه تهويه قابل تعمير نيست و بايد عوض شود.
در يخچال هايي كه فريزر در طبقه فوقاني آن قرار گرفته، دستگاه تهويه در ديواره عقبي، نزديك جداره بالايي يا پاييني نصب شده. اگر فريزر پايين باشد، وسيله در ديوار عقبي نزديك جداره بالا يي است. با وارسي آن در مي يابيد كه صداهاي دروني فريزر متعلق به كجاست. اگر صدا از بيرون ميآمد، ممكن است متعلق به كمپرسور شما خراب شده يا نه. در فريزرهاي خودكار اين كمپرسور بايد تعويض شود كه بسيار پرهزينه است، پس مواظب باشيد تعمير كار صادقي را انتخاب كنيد. بيشتر اوقات اين صداها متعلق به پنكه دستگاه چگالش است كه با تميز كردن آن و رفع عيوب احتمالي و در صورت لزوم تعويض آن به سادگي از دردسر پرداخت هزينه هاي هنگفت آسوده مي شويد.
به هر روي ممكن است در هر يك از اين موارد، عملا ً به يك تكنيسين براي تعمير فريزر احتياج داشته باشيد اما دست كم شما خود مي توانيد دريابيد اشكال دستگاهتان از كجا است تا هزينه بيهوده اي براي سالم سازي آن نپردازيد.

فرصتي مناسب براي خريد لوستر ارزان
001354.jpg
لوستر، از آن دسته لوازمي به شمار ميآيد كه به دليل قيمت نسبتاً بالا  و امتياز زيبايي و ظرافت، كمتر مورد تغيير و جايگزيني واقع شده، چند سالي را بالا ي سر افراد خانواده جا خوش مي كند! در حال حاضر كمترين قيمت هر شاخه لوستر در بازار ۸۰۰۰ تومان و بالا ترين قيمت آن ۲۶ هزار تومان تعيين شده كه البته هزينه بالا يي به شمار مي رود. اما سيزدهمين نمايشگاه تخصصي صادراتي لوستر و چراغ هاي روشنايي و تزئيني، فرصتي است تا خانواده ها و به خصوص خانم هاي مشكل پسند، علا وه بر بازديد از انواع و اقسام لوسترهاي زيبا، از مزيت قيمت و تخفيف نمايشگاهي برخوردار شده، خريد دلچسبي را تجربه نمايند.
سالن هاي ۵ ۵، الف، ۶ و ۷ نمايشگاه بين المللي از ساعت ۹ الي ۱۷ روزهاي ۱۰ تا ۱۵ ديماه پذيراي علا قمندان به نمايشگاه لوستر و چراغ هاي روشنايي و تزئيني خواهد بود.

بازارچه لوازم خانگي
بازارچه خودرو
بازارچه خوراك
بازارچه آخر هفته
بازارچه حمل و نقل
بازارچه مصالح ساختماني
گوناگون
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه حمل و نقل  |  بازارچه مصالح ساختماني  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |