سه شنبه ۲ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۶۰
يك باند سرقت از منازل دستگير شد
دزدي براي پولدار شدن
001852.jpg
حميده عبداللهي 
سارقان منزل
پنچ نفر به نام هاي «اسماعيل . ش »۲۲ ساله آهن فروش، «عباس.گ»۲۴ ساله سنگ فروش، «مجيد.ن»۲۸ ساله راننده به همراه دوتن از دوستانشان به نام هايصپرويز صياد كه در حال حاضر متواري هستند، يك باند سرقت از منازل راتشكيل داده
بودند.
شيوه سرقت
سارقان پس از شناسايي منازل حوالي پيروزي و وثوق كه خالي از سكنه بود، قفل در را مي شكستند و داخل مي شدند. «مجيد.ن» در خودرو منتظر مي ماند و بقيه افراد پس از سرقت اموال با ارزش، سوارخودرو و از محل متواري مي شدند.
شاكيان
پرونده سرقت از منازل توسط اين پنج نفر بيش از ۱۲ شاكي دارد. «اسماعيل.ش» به همراه «عباس.گ» و «مجيد.ن» با يكي ديگر را از دوستانشان كه درحال حاضر متواري است در تاريخ ۱۸/۷/۸۲ براي سرقت، از منزلشان در شهرك مسعوديه خارج مي شوند.
ساعت ۱۰ شب منزل مورد نظر كه خالي از سكنه بود را شناسايي مي كنند و براي سرقت وارد آنجا مي شوند.
يكي از آنها كه در حال حاضر متواري است در اتومبيل شورولت منتظر مي ماند تا پس از سرقت دوستانش، بلافاصله از محل متواري  شوند.
پس از سرقت ، هنگامي كه سه جوان سارق قصد خروج از منزل را داشتند، صاحبخانه سر مي رسد.
اظهارات صاحبخانه و پسرش
محمد.ق۵۴ ساله، كارمند بازنشسته بانك صادرات مي گويد: منزلمان به خاطر سفر ما خالي از سكنه بود. هنگامي كه رسيديم در منزل باز بود يك دفعه سه نفر از منزل خارج شدند.هر سه نفر پس ازديدن ما به سمت شورولت كرم رنگي كه يك نفر راننده منتظر آنها بود، رفتند. دو نفرشان موفق شدند سوار شورولت شده و از محل متواري شوند و نفر سوم را توانستيم دستگير كنيم.
«مرتضي.ق»۲۴ ساله مي گويد: به همراه خانواده از دماوند رسيديم. پدر رفت تا در را باز كند كه سه نفر از منزلمان بيرون آمدند وسلاح سرد (چاقو) داشتند. يك ماشين شورولت كرم رنگ منتظرشان بود. من به سمت ماشين دويدم و آن را گرفتم. حدود ۱۰۰ متر به اتومبيلشان آويزان بودم. پاي چپم آسيب ديد. هر سه نفري كه در شورولت بودند به روي من چاقو كشيدند.دستبند و انگشترهايم را از دستم درآوردند. به روي پدرم هم چاقو كشيدند....
«مجيد.ن» و «عباس.گ» به همراه راننده شورولت متواري مي شوند اما «اسماعيل.ش» توسط مردم دستگير مي شود. اهالي محل كلانتري را خبر مي كنند و عوامل تجسس كلانتري ۱۲۷ نارمك به محل اعزام مي شوند.
يك گوشي موبايل 
«محمد. ق» وقتي وارد منزلش مي شود متوجه يك گوشي موبايل به همراه سيم كارت كه توسط سارقين جامانده بود مي شود.
همان روز توسط ماموران تجسس تشكيل پرونده شده و پرونده روز بعد به دادسرا فرستاده مي شود.
با دستور بازپرس پرونده، آخرين شماره هاي گرفته شده با موبايل سارقين را در آوردند و تمام آن خط ها رديابي شد. «اسماعيل.ش» هم وقتي اوضاع را اين چنين ديد، تمام حقايق را اعتراف كرد.
براي پولدار شدن 
«اسماعيل.ش» در بازجويي گفت: دوستانم به در منزلم آمدند تا براي تفريح بيرون برويم. وقتي سوار شورولت شديم و گشتي در خيابان ها زديم به من گفتند مي خواهيم كاري انجام بدهيم كه پول زيادي در آن است، دوست داريم تو را هم شريك كنيم تا پولدار شوي. وقتي براي سرقت وارد خانه شديم صاحبخانه رسيد. با دوستانم سه بار براي سرقت رفته ام.
پس از اعترافات «اسماعيل.ش» بازپرس دستور دستگيري متهم و توقيف شورولت را صادر كرد. آگاهي در مدت ۲۴ ساعت «عباس.گ» را دستگير و شورولت را نيز توقيف كردند.
«عباس.گ» در بازجويي گفت: حدود ۱۵ روز پيش به همراه پرويز در اطراف پيروزي با موتورسيكلت چرخ مي زديم كه از چند عابر پياده سرقت كرديم. چند بار هم به اتفاق هم از چند منزل سرقت كرديم. چند بار هم مجيد در سرقت هايمان شركت داشت. يك بار وقتي اسماعيل همراهان بود از يك خانه سرقت كرديم. تقريبا بزرگترين سرقت ما، سرقت همان شب بود. يك بار هم كه به اتفاق هم براي سرقت به خانه اي در هفت حوض رفته بوديم،در خانه باز نشد و فقط توانستيم از زيرزمين آن خانه سرقت كنيم.
شبي كه «اسماعيل.ش» دستگير شد با ماشين مجيد رفته بوديم كه صاحبخانه رسيد، من و مجيد و پرويز موفق به فرار شديم. با اعترافات «عباس.گ» آگاهي شمال شرق جلو چك هاي سرقت شده توسط اين افراد را گرفت.
چند روز پس از دستگيري «عباس.گ»، «مجيد.ن» نيز دستگير شد.
«مجيد.ن» در بازجويي گفت: در بيشتر سرقت ها به عنوان راننده حضور داشتم. من در پنج فقره سرقت شركت داشتم. چند بار ديگر هم براي سرقت رفتم كه به علت حضور صاحبخانه موفق به سرقت نشدم.
سارقين به بيش از ۱۰ فقره سرقت از منازل اعتراف كردند. اموال مسروقه اي كه در دست متهمان بود به آگاهي برده و در نهايت تحويل مال باختگان داده شد. در حال حاضر «اسماعيل.ش» ، «عباس.گ» و «مجيد.ن» با قرار وثيقه ۸۰۰ ميليون ريالي در زندان قصر بسر مي برند.

خودكشي يك جوان ۲۳ ساله به خاطر ۵۰ ميليون تومان
بازگشت از كام مرگ
001856.jpg
عليرضا جلائيان
پسر جواني هفته گذشته درحالي كه بيهوش شده بود توسط پسردائي اش به بيمارستان تهرانپارس انتقال يافت تا از مرگ خود خواسته نجات يابد.
و اما اصل ماجرا
پسردائي  اشكان دراين باره مي گويد: من و اشكان در خانه نشسته بوديم و اشكان مرتب از مشكلاتش صحبت مي كرد و مي گفت ديگر نمي توانم تحمل كنم، خسته شده ام. مي خواهم خودم را خلاص كنم من حرف هاي او را جدي نگرفتم و شروع كردم به دلداري دادنش ولي او اصلاً به حرف هايم گوش نكرد و ناگهان از جيبش يك قوطي قرص درآورد و گفت ديگر نمي توانم و ناگهان در يك لحظه همه قرص هاي داخل قوطي را خورد. اصلاً قابل تصور نبود فكر كردم شوخي مي كند و الان قرص ها را از دهانش بيرون مي ريزد ولي او ليوان آبي كه كنار دستش بود را سر كشيد و گفت خودم را راحت كردم. من با عجله درحالي كه دستهايم مي لرزيد قوطي را برداشتم و ديدم هيچي درون قوطي نيست و حدود ۱۲۰ عدد قرص ديازپام ۱۰ ميلي را خورده است با بيچارگي تمام از اشكان خواستم به دكتر برويم ولي او حرف مرا گوش نمي كرد. اشكان بعد از نيم ساعت بيهوش شد. من بلافاصله او را سوار ماشين خودش كردم و با سرعت تمام او را به بيمارستان رساندم. دكتر پرسيد چندتا و چه نوع قرص، گفتم ۱۲۰ تا ديازپام. دكتر با نگاهي تعجب آميز گفت: مطمئني، گفتم: بله. بعد به وسيله آب، معده او را شست و شو دادند. اولين جمله اشكان بعد از بهوش آمدنش اين بود اينجا كجا است؟
-چرا اشكان دست به خودكشي زد؟
اشكان فرزند يك خانواده مرفه و پولدار است ولي به خاطر پول خودكشي كرده است. اشكان ۳ سال پيش همراه خانواده خود به خواستگاري دختري كه داراي تحصيلات دانشگاهي بود رفت، پدرش به خانواده دختر گفته است پسرم كارخانه دار است و خانواده عروس هم پس از گذاشتن قول و قرار با ازدواج دخترشان با او موافقت كردند. اما پس از مدتي پدر اشكان به خانواده عروس مي گويد كه وي هيچ كاري يا پولي ندارد و تمام دارائي او حدود ۲ ميليون تومان است كه مي تواند با مسافركشي خرج زندگيش را درآورد، خانواده عروس بازهم قبول مي كنند كه او دامادشان شود اما نا مزد وي به دليل رفتار بد خانواده اش از اشكان جدا مي شود و بعد از آن اشكان شروع به كار مي كند. پدرش هم به خاطر اين كه از عذاب وجدان خود رهايي يابد يك اتومبيل براي او مي خرد، اما اشكان از پدرش درخواست يك دهم ثروتش را مي كند تا بتواند با نامزد قبلي خود زندگي كند ولي اين بار مخالفت پدرش روبه رو مي شود و اشكان كه تحمل چنين رفتاري را نداشت دست به خودكشي زد.

با تلاش ماموران اداره آگاهي سه استان كشور
جزئيات فعاليت يك باند بزرگ سرقت مسلحانه فاش شد
عوامل شهادت مامورين نيروي انتظامي زرين شهر اصفهان بزودي محاكمه خواهند شد. سرگرد حقيقت رئيس مركز اطلاع رساني فرماندهي استان اصفهان، روز گذشته در خصوص فعاليت اعضاي اين باند گفت: « در پي درگيري مسلحانه سارقين با ماموران انتظامي شهرستان زرين شهر در اواخر آبان ماه امسال كه منجر به شهادت ستوان يكم « علي ابوترابي» شده، اداره عمليات ويژه به سرپرستي رئيس آگاهي استان با همكاري ماموران آبادان، تحقيقات خود را براي شناسايي سارقان آغاز كردند. ماموران در بررسي هاي خود پي بردند، دو نفر از اعضاي اين باند بزرگ به نام هاي آقاخان معروف به سعيد و كوروش درروستاي دشتي از توابع شهرستان سامان مخفي شده اند.
ماموران آگاهي بلافاصله به مخفيگاه سارقان اعزام شدند و طي يك عمليات غافلگيركننده موفق به دستگيري آنها شدند. متهمان در بازجويي ها اعتراف كردند: در مرداد ماه و شهريورماه هم به دو بانك دستبرد زديم و در سومين سرقت خود با مامور نيروي انتظامي در زرين شهر درگير شديم و مجبور شديم او را به قتل برسانيم.
سرگرد حقيقت در ادامه گفت: پس از اعترافات آقاخان، سردسته باند ماموران دو تن از همدستان آنها به نام هاي عبدالرضاو علي را كه در اين سرقت ها مشاركت داشتند دستگير كردند. متهمان در بازجويي ها اعتراف كردند سلاح هاي مورد نياز خود را در منزلي در خيابان آتشگاه اصفهان مخفي كرده اند كه پس از شناسايي منزل فوق و بازرسي از آن دو قبضه اسلحه كلاشينكف با چهار عدد خشاب و ۱۱۲ عدد فشنگ و دو فقره چك طلايي مسروقه بانك هاي كشاورزي و يك ميليون و ۳۰۰ هزار تومان پول نقد كشف كردند.
سپس دواكيپ از واحد ويژه آگاهي اصفهان به يزد و آبادان اعزام شدند و ماموران در يزد دونفر از بستگان آقاخان را كه در ايست و بازرسي شهرستان تفت با دو قبضه اسلحه كمري دستگير شده بودند، به اصفهان انتقال دادند. همچنين يك اكيپ از واحد ويژه اداره آگاهي اصفهان در آخرين روز آبان ماه به شهر آبادان اعزام شدند كه در همان روز طي يك عمليات مشترك با ماموران اداره آگاهي آبادان، آخرين عضو اين باند به نام عبدالرضا كه عامل شهادت مامور آگاهي بود را دستگير كردند. اعضاي اين باند بزرگ سرقت كه در شهرهاي مختلف كشور اقدام به سرقت مسلحانه از بانك مي كردند پس از دستگيري به چندين فقره سرقت اعتراف كردند كه پرونده پس ازتحقيقات تكميلي به دستگاه  قضايي فرستاده شد وقرار است بزودي محاكمه اعضاي اين باند سرقت مسلحانه در دادسراي اصفهان برگزار شود.

سرقت از محصولات شركت شير پگاه
تعدادي از كاركنان شركت سعيدمهر سبلان وابسته به شركت شير پگاه از محصولات اين شركت در حدود دو ماه سرقت مي كردند.
در اين خصوص چهار نفر از كاركنان شركت به نام هاي «سعيد.ب»۲۵ ساله، «هادي.ش»۲۹ ساله، «مصطفي.الف»۲۱ ساله و «مصطفي.م»۲۳ ساله با اظهارات «يدالله.الف» مسوول توزيع شير شركت پگاه، دستگير شده و اعتراف كردند.
در روز ۱۵ مهرماه «يدالله.الف» با داشتن يك برگه رجوع قضايي به دايره تجسس مراجعه مي كند. وي گفت: در داخل شركت مشغول كار بودم كه متوجه شدم دو نفر از كارگران مقدار زيادي از محصولات شير پگاه را خارج كردند. آنها را دستگير كردم و در يك اتاق انداختم. با پليس ۱۱۰ تماس گرفتم و تا قبل از اينكه پليس به محل برسد آن دو نفر با استفاده از پنجره اتاق متواري شدند و اموال مسروقه را جا گذاشتند.
در خصوص دستگيري سارقين، عوامل تجسس به محل متهمين احتمالي اعزام شده و آنها را دستگير و به كلانتري بردند.
اعترافات متهمين
«سعيد.ب» در بازجويي اعتراف كرد: در شركت راننده هستم و بار حمل مي كنم. براي سرقت محصولات به تعداد زياد مي فروختيم و فاكتور اضافه مي كرديم. تقريبا حدود دو ماه بود كه از شركت سرقت مي كرديم. پول به دست آمده را هم به قسمت هاي مساوي بين هم تقسيم مي كرديم. «هادي.ش» در بازجويي اعتراف كرد: من به همراه سه تا از همكارها مقدار زيادي شير به فروش مي رسانديم در هر سرقت ۴۰ يا ۵۰ هزار تومان به دستمان مي رسيد كه جمع آن تا به حال به يك ميليون تومان رسيده است.
«مصطفي.الف» در بازجويي گفت: در حدود دو ماه قبل تصميم گرفتيم كه از محصولات شركت سرقت كنيم. سرقت را هم در بين روز و يا ساعات آخر كار انجام مي داديم. اموال را به مصطفي و سعيد تحويل مي دادم و ۴۰ هزار يا ۵۰ هزار تومان مي گرفتم.
«مصطفي.م» نيز اعتراف كرد: از تيرماه با سه نفر ديگر شيرهاي ساده و كاكائو و شيرهاي پاكتي سرقت مي كرديم. فاكتورها را طوري مي نوشتيم كه كسي متوجه نشود كه از انبار محصولي كم شده است.
طبق دستور سعيد اسماعيلي بازپرس پرونده، متهمين با قرار وثيقه ۳۰ ميليون ريالي در بازداشت به سر مي برند كه سه نفر از متهمين با وثيقه آزاد شدند.

اعترافات تكان دهنده قاتلان كودك ۴ ساله
آدم رباياني كه پس از ربودن يك كودك ۴ ساله تبريزي وي را به قتل رسانده بودند، دستگير شدند.
تحقيقات براي دستگيري اين متهمان از زماني آغاز شد كه مردي با مراجعه به كلانتري ۱۳ تبريز به ماموران گفت فرزند ۴ ساله اش ناپديد شده است.وي در اين رابطه توضيح داده: «پسرم در خيابان مشغول بازي بود كه ناگهان به طرز مرموزي ناپديد و من پس از اين جريان تمام بيمارستان هاي اطراف را جست وجو كردم تا شايد ردي از او به دست بياورم اما موفق به اين كار نشدم.»
پس از طرح شكايت اين مرد بلافاصله گروهي از كارآگاهان تحقيقات خود را براي افشاي راز ناپديد شدن كودك ۴ ساله آغاز كردند و پس از بررسي شواهد اوليه و بازجويي از كسبه اهالي محل زندگي وي، احتمال دادند او ربوده شده باشد.به همين دليل كاوش هاي ماموران ادامه يافت تا اينكه آنها توانستند يك مظنون به نام عزت را شناسايي و او را دستگير كنند.عزت پس از انتقال به كلانتري در اعترافات تكان دهنده خود گفت: «من به همراه جوان ديگري به نام «سراصلان» اين كودك را از مقابل خانه اش ربودم تا بتوانم از خانواده وي اخاذي كنم اما پس از اين آدم ربايي به خاطر شرايطي كه داشتيم ناچار شديم كودك را بكشيم.»پس از اعترافات عزت ماموران «سراصلان» را نيز دستگير كردند.

كشف جسد پس از ۲۹ سال!
بقاياي يك جسد كه احتمال مي رود متعلق به چارلز دين، برادر كوچكتر هاوارد دين- كانديداي رياست جمهوري آمريكا- باشد در مركز لائوس پيدا شد.
«دين»۲۴ سال داشت كه به هنگام مسافرت در رودخانه مكونگ ناپديد شد و تاكنون هيچ اثري از او به دست نيامده بود.
اين واقعه در سال ۱۹۷۴ اتفاق افتاد و از آن زمان تاكنون ۲۹ سال مي گذرد. در صورتي كه اين بقايا متعلق به چارلز دين باشد بايد تحقيقات تازه اي پيرامون چگونگي مردن يا كشته شدن او صورت گيرد و در آن صورت ممكن است حقايقي پيرامون اين حادثه فاش شود.

كاهش جاسوس در روسيه
001858.jpg
جاسوسان خارجي در روسيه كاهش يافته اند. پنج جاسوس خارجي به همراه مدارك جرم كه از عوامل اطلاعات خارجي هستند در سال جاري، در نتيجه عمليات دقيق و طولاني اطلاعاتي در روسيه بازداشت شدند.
از اقدامات جاسوسي و اخلالگرانه ۱۴ مامور اطلاعات و ۳۷ عامل سازمان هاي اطلاعاتي كشورهاي خارجي از جمله دو شهروند روس توسط سازمان امنيت فدرال جلوگيري شد. در ژوئن سال ۲۰۰۳ سرهنگ زاپا روژسكي معاون سابق يكي از ادارات سازمان اطلاعات خارجي روسيه به اتهام خيانت به كشور و ارائه اطلاعات محرمانه به خارجيان به خلع درجه و ۱۸ سال زندان محكوم شد.

رواديد بي رواديد
001860.jpg
براي اتباع ايراني، تركيه قصد صدور رواديدورود به اين كشور را ندارد.
اين درخواست از سوي وزارت امور خارجه تركيه صورت نگرفته است و آمريكا خواهان اجراي مقررات رواديدورود ايرانيان از سوي تركيه است.
منابع ديپلماتيك تركيه عنوان كردند: مسائل امنيتي بايد از سوي مقام هاي امنيتي مورد بررسي قرار گيرند و همچنين امنيت، با اجراي مقررات رواديد ورود برقرار نمي شود. آمريكا از آنكارا خواسته است براي كنترل بهتر مرزهاي شرقي خود در مورد اتباع ايراني مقررات رواديد ورود اجرا كند.
سفير آمريكا در تركيه در ديدار با «عبدالقادر آكسو» اين پيشنهاد واشنگتن را به اطلاع وي رساند.

صدور حكم پس از ۲۳ سال
001854.jpg
قاضي دادگاه مدني شهر رم سرانجام پس از ۲۳ سال بررسي پرونده انفجار يك هواپيما، سه وزارتخانه ايتاليا را به علت سهل انگاري، مقصر شناخت. اين هواپيما كه از نوع «دي سي -۹۰» بود در سال ۱۹۸۰ بر فراز جزيره جنوبي «اوستيكا» به طور ناگهاني منفجر شد و ۸۱ مسافر آن جان خود را از دست دادند.
قاضي پرونده با وجود دو گزينه برخورد موشك يا ايجاد خلا شديد به علت عبور سريع هواپيماي نظامي در خصوص علت انفجار و انهدام هواپيماي مسافري، وزارتخانه هاي حمل و نقل، دفاع و كشور را به علت سهل انگاري در تامين امنيت هوايي، به پرداخت ۱۰۸ميليون يورو غرامت به شركت هوايي «ايتاويا» - مالك هواپيماي منهدم شده- محكوم كرد.

جريمه هزار توماني عابران
001862.jpg
درصورت عدم حركت عابر پياده در محل هاي غيرمجاز سواره رو و در محل هايي كه پل عابر پياده و خط كشي وجود داشته باشد متخلفين از سوي ماموران راهنمايي و رانندگي هزار تومان جريمه خواهند شد.اين درحالي است كه آمار و ارقام تصادفات نشان مي دهد كه حدود ۵۰ درصد مرگ و مير ناشي از تصادفات در ايران را عابران پياده تشكيل مي دهند.در شهر تهران روزانه بيش از ۱۴ ميليون سفر درونشهري انجام مي شود كه ۳۵ درصد مربوط به سفرهاي پياده است و ۶۵ درصد از سفرهاي عابران پياده را سفرهاي آموزشي تشكيل مي دهند.براين اساس قرار است كه ثبت تخلفات عابرين در قبوض كارشناسان راهنمايي و رانندگي براساس كد ملي آنها صورت گيرد درحالي كه نيم بيشتري از شهروندان تهراني هنوز كد ملي ندارند.

قاچاق موادسوختي
001880.jpg
يك محموله بزرگ مواد سوختي قاچاق در بم كرمان كشف شد. در چند روز گذشته نيروهاي اداره اطلاعات اين شهرستان با همكاري شوراي تامين، موفق به كشف بيش از سه ميليون ليتر موادسوختي قاچاق شدند. اعضاي اين باند سعي داشتند اين مواد را از طريق استان سيستان و بلوچستان به خارج از كشور ارسال كنند.
در روزهاي اخير سه باند اصلي قاچاق انسان نيز متلاشي و ۹ نفر از قاچاقچيان حرفه اي دستگير شدند. اعضاي اين باند قصد داشتند ۴۰۰ افغان را به طور غير مجاز وارد كشور كنند.
در اين ارتباط شش دستگاه خودرو نيز كشف و ضبط شد.
با تلاش نيروهاي اطلاعاتي و انتظامي بم طي هفته گذشته سه گروگان از دام اراذل و اوباش آزاد شدند.

باز هم القاعده
001864.jpg
آمريكايي ها ديگر عادت كرده اند، هر وقت مشكلي پيش مي آيد آن را به گردن اعضاي القاعده بياندازند. تلويزيون عراق گزارش داد: گشت نيروي دريايي آمريكا موفق شده است يك محموله ۹ميليون دلاري از انواع مواد مخدر را در آب هاي تنگه هرمز ميان ايران و عمان در خليج فارس توقيف كند. فرماندهي آمريكا در عراق كه اين خبر را منتشر كرده بود افزود: مقصد اين محموله دريايي، آمريكا بوده است. تلويزيون عراق گفت: فرماندهي آمريكا انگشت اتهام در اين رابطه را متوجه شبكه القاعده كرده است. پس از حادثه ۱۱سپتامبر هر حادثه اي در جهان اتفاق مي افتد و هدف آن به نحوي به آمريكا ربط دارد، مقامات آمريكايي را بر آن مي دارد كه انگشت اتهام را به سمت اعضاي شبكه القاعده نشانه بروند.

حوادث
ايرانشهر
تهرانشهر
در شهر
درمانگاه
سفر و طبيعت
طهرانشهر
فرهنگ
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  درمانگاه  |  سفر و طبيعت  |  طهرانشهر  |  فرهنگ  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |