دوشنبه ۸ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۶۶ - Dec 29, 2003
استقبال نمايندگان اقليت هاي مذهبي از تصويب قانون برابري ديه
تصويب برابري ديه مسلمانان با اقليت هاي مذهبي در مجمع تشخيص مصلحت نظام با واكنش مثبت نمايندگان اقليتهاي ديني در كشور مواجه شد.
به گزارش ايرنا، نماينده ارامنه تهران و شمال در مجلس شوراي اسلامي، گفت: تصويب قانون برابري ديه اقليتهاي مذهبي با مسلمانان توسط مجمع تشخيص مصلحت نظام، تاثير عميق و بسزايي در تثبيت شرايط اقليتهاي ديني در ايران دارد.
دكتر لئون داويديان افزود: اقليتهاي مذهبي كه خود را ايراني مي دانند و به وطن خود عشق مي ورزند، با اعمال اين قانون، از امنيت بيشتري برخوردار خواهند شد و بهتر مي توانند به وظايف شهروندي خود عمل كنند.
رئيس انجمن موبدان تهران نيز در ارزيابي خود از تصويب اين قانون در مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: برابري ديه اقليت هاي مذهبي با مسلمانان، در بهبود جايگاه بين ا لمللي ايران در زمينه حقوق بشر اهميت بسزايي دارد.
موبد جهانگير اوشيدري گفت: از زمان پيروزي انقلاب اسلامي هم ميهنان زرتشتي در نشريات و مجلات خود همواره مسئله نابرابري ديه گروههاي ديني غير مسلمان با مسلمانان را مطرح كرده و با اشاره به اصول موجود در قانون اساسي مبني بر برابري و مساوات همه افراد ملت، خواستار برابري ديه خود با مسلمانان بودند.
نماينده كليميان در مجلس شوراي اسلامي هم با اشاره به تصويب نهايي لايحه برابري ديه اقليت هاي ديني با مسلمانان در مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اين مصوبه تاثير بسيار مثبتي در وجهه بين المللي ايران در خارج از كشور خواهد داشت.
موريس معتمد گفت: خوشبختانه پس از سه سال تلاش هاي پيگيرانه و همه جانبه نمايندگان مجلس ششم آنچه آرزوي ديرينه جوامع اقليت هاي ديني بود به ثمر نشست و اين لايحه كه دولت تقديم مجلس كرده بود به تصويب نهايي رسيد.
نماينده آشوريها و كلدانيها در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين خصوص گفت: هموطنان مسيحي، امسال بزرگترين عيدي خود را از مقام معظم رهبري گرفتند .
يوناتن بت كليا افزود: مساله ديه يكي از آرزوهاي ديرين آشوريها بود كه سرانجام اين آرزوي ديرين با تصميم مجمع تشخيص مصلحت نظام و با دستور مقام معظم رهبري تحقق يافت.
وي گفت: ما اقليتها، مساوات را حق خود مي دانيم، زيرا از اقوام قديمي ايراني هستيم، همچون ساير آحاد ملت، حضور گسترده اي در دورانهاي جنگ، سازندگي و اصلاحات داشته ايم و قدمهاي كوچكي در فصل بزرگ تاريخ ايران برداشته ايم.
نماينده آشوريها و كلدانيها در مجلس شوراي اسلامي گفت: امسال هموطنان مسيحي همراه با برگزاري مراسم عيد سال نو مسيحي، عيد ديگري هم به مناسبت اين برابري داشتند و بزرگترين عيدي خود را از رهبر انقلاب دريافت كردند.
وي، از رهبر معظم انقلاب اسلامي، رييس جمهوري، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، مجلس شوراي اسلامي و تمامي آيات عظام كه در اين خصوص تلاش كردند، قدرداني كرد.

خاتمي در بم
حجت الاسلام والمسلمين خاتمي رئيس جمهوري اسلامي ايران امروز عازم بم مي شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران: حجت الاسلام والمسلمين خاتمي براي ابراز همدردي با مردم مصيبت ديده بم و بازديد از مناطق زلزله زده به اين شهر سفر مي كند.
رئيس جمهور اسلامي ايران در اين سفر روند عمليات امداد و نجات و چگونگي مديريت بحران و آخرين برنامه هاي وزارتخانه ها و سازمان هاي مربوط را از نزديك مورد بررسي و ارزيابي قرار خواهد داد.در همين حال ديروز اعلام شد مراسم يادبود درگذشتگان زلزله بم چهارشنبه برگزار مي شود.
هيأت دولت به منظور گرامي داشت ياد و خاطره قربانيان زلزله استان كرمان روز چهارشنبه مجلس ترحيم و يادبودي برگزار مي كند.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، اين مجلس از ساعت
۳۰/۱۰ تا ۱۲ روز چهارشنبه در مسجد مدرسه عالي شهيد مطهري واقع در ميدان بهارستان برگزار خواهد شد.

گزارش همشهري از آخرين وضعيت منطقه زلزله زده
عمليات امداد در بم وارد مرحله جديد شد
اكبر هاشمي- خبرنگار اعزامي همشهري به بم،ساعت ۲۳و ۴۰ دقيقه ديشب: با پايان فرصت احتمالي بقاي بازماندگان زير آوار، از امروز صبح عمليات نجات در بم محدود شده و گروه هاي امداد فقط براي كشف و دفن اجساد خواهند كوشيد.
در پي توصيه تيم هاي امدادگر خارجي و باتوجه به شاخص بقا در زير آوار كه ۷۲ ساعت بوده و ملاك فعاليت گروه هاي امداد براي طراحي عمليات نجات است، اين فرصت از صبح امروز به پايان رسيده و با كاهش حوزه عمل گروه هاي نجات، عمليات براي كشف و دفن اجساد تسريع خواهد شد. به طور معمول حداكثر زمان بقاي يك نفر در زير آوار حدود ۷۲ ساعت است، اگرچه به ندرت مواردي ديده شده كه برخي افراد تا يك هفته نيز زير آوار زنده مانده اند. از جمله مادر و دختري در ارمنستان كه چند سال پيش پس از يك هفته از زير آوار ناشي از زلزله زنده پيدا شدند. قطعا اين اميد براي برخي حادثه ديدگان زلزله بم نيز شايد وجود داشته باشد، به همين خاطر، احتمال دارد برخي گروه هاي نجات امروز و فردا نيز به طور محدود فعاليت خود را ادامه دهند، اگرچه شمار نجات يافتگان حاصل از عمليات تجسس بعدازظهر و اواخر وقت ديروز بسيار اندك بود.به ويژه آن كه جنس مصالح ساختماني مورد استفاده در شهر بم به گونه اي است كه احتمال بقاي آنها را كه در زير آوار مانده اند، كاهش مي دهد. به طور معمول انبوه آوار خشت و گل پس از فروريزي به حجم عظيمي از خاك تبديل شده و مانع از تبادل هوا در زير آوار با محيط بيرون، مي شود. اين گزارش مي افزايد: غروب ديروز و ديشب در شهر به شدت كمبود مواد غذايي بازماندگان و اعضاي گروه هاي امداد را آزار مي داد. ديروز چند نوبت وزش سوزبادهاي خشك و سرد عمليات نجات و جستجو را براي همگان دشوار كرده بود. با وجود ممانعت نيروهاي حفاظت از ورود خودروهاي امداد ديروز در محدوده معابر باقي مانده ازدحام و راهبندان هاي طاقت فرسا ايجاد كرده بودند.
ديروز هماهنگي نيروهاي نظامي، اعم از ارتش و سپاه قابل توجه بوده و مابين نيروهاي هلال احمر و امدادگران خارجي نيز هماهنگي وجود داشت، اما همچنان به نظر مي رسيد كل عمليات نجات به خاطر نبود يك سامانه متمركز مديريت و برنامه ريزي دچار وقفه ها و تزاحم هاي بازدارنده است.

ديدار فرماندهان سپاه با آيات عظام فاضل لنكراني و صافي گلپايگاني
فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ديروز به طور جداگانه در قم با آيت الله محمد فاضل لنكراني و آيت الله صافي گلپايگاني ديدار كردند.
به گزارش ايرنا در ديدار نخست آيت الله محمد فاضل لنكراني گفت: سپاه پاسداران بايد قداست اوليه خود در نزد مردم را حفظ و آن را بيش از پيش گسترش دهد.
آيت الله صافي گلپايگاني نيز با بيان اينكه هدف دشمنان اسلام تغيير، خدشه دار كردن و از بين بردن هويت ديني مسلمانان است، افزود: اقدام فرانسه و  آلمان دشمني با اسلام و خداوند متعال است كه اين عاقبتي ناگوار براي آنان خواهد داشت.وي ادامه داد: مسلمانان در هر كجا كه هستند بايد به اسلام افتخار كنند و تحت تأثير ديگر جوامع قرار نگيرند.

سخنگوي سپاه :
رهبران القاعده در ايران نيستند
سردار سرتيپ مسعود جزايري، سخنگوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در گفت وگو با خبرگزاري كار ايران (ايلنا) خبر حضور اعضاي بلندپايه القاعده در ايران را تكذيب كرد.
پايگاه خبري ايلاف ديروز مدعي شد: برخي منابع مسئول گفته اند كه اسامه بن لادن، رهبر شبكه القاعده و ايمن الظواهري سخنگوي رسمي و جانشين وي، در روزهاي اخير در ايران بوده اند.
ايلاف در ادامه آورده بود: منابع اطلاعاتي در خليج فارس اعلام كرده اند كه ايران همچنان برخي از اعضاي دستگيرشده القاعده را در اختيار خود نگه داشته است تا در آينده از آنها به عنوان برگ برنده در پرونده هايي مانند رابطه با مسائل اسرائيل و حزب الله لبنان استفاده كند.

گروگان هاي خارجي آزاد شدند
كمال خرازي وزير امور خارجه اعلام كرد: به دنبال تلاشهاي مستمر و پيگيري هاي بعمل آمده از سوي كليه نهادهاي ذيربط، ديروز سه تبعه خارجي كه توسط اشرار به گروگان گرفته شده بودند، آزاد شدند.
به گزارش ايرنا وزير امور خارجه با اشاره به اقدامات وزارت اطلاعات، وزارت كشور و نيروي انتظامي و بخشهاي ذيربط در وزارت امور خارجه اضافه كرد: هر سه گروگان خارجي كه دو تبعه آلماني و يك تبعه ايرلندي مي باشند، سالم هستند.
دو گردشگر آلماني به نامهاي «ديويد استورم» و «اليور بروگ» و يك ايرلندي تبار به نام «آيدن جيمزلهي» يازدهم آذر ماه در استان سيستان و بلوچستان در نزديكي شهر زاهدان توسط اشرار ربوده شدند.
در همين رابطه معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور گفت كه دولت جمهوري اسلامي ايران براي آزادي گروگان هاي اروپايي به ربايندگان باج نداده است.
علي اصغر احمدي تاكيد كرد:  ربايندگان درخواست پنج ميليون يورو داشتند، اما دولت از همان ابتدا اعلام كرد كه در قبال آزادي گروگانها به هيچوجه باجي نخواهد پرداخت.وي خاطرنشان كرد كه آزادي گروگانهاي خارجي با تلاش اعضاي شوراي تامين استان سيستان و بلوچستان انجام شده است.
احمدي اظهار داشت كه چگونگي آزادي گروگانهاي ربوده شده، متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسيد.

تا انتخابات
براساس نظرسنجي خبرگزاري فارستهراني ها خواهان نمايندگان مردمي صادق و تحصيلكرده هستند
خبرگزاري فارس گزارش داد: براساس يافته هاي نظرسنجي انجام شده از شهروندان تهراني، ۵۶ درصد پاسخگويان اعلام كرده اند كه يك نماينده خوب بايد مردمي  و دلسوز باشد. علاوه بر آن، ۳۱ درصد گفته اند «به وعده هايش عمل كند » و نيز «با تجربه و متخصص و تحصيلكرده» باشد.
همچنين ۱/۲۷ درصد به ويژگي «صداقت» و ۸/۲۶ درصد به «توانمند» اشاره كرده اند.
بنابر اين گزارش، ۳/۷۵ درصد پاسخگويان معتقدند «جنسيت» نمايندگان «فرقي ندارد».
۳/۶۲ درصد از پاسخگويان معتقدند كه بهتر است كسي كه مي خواهد نماينده مجلس شود، در زمينه مديريت و كار اجرايي داراي سابقه باشد. همچنين ۳/۳۱ درصد به سابقه «كار سياسي»، ۶/۳۰ درصد به «استادي دانشگاه» و ۵/۲۶ درصد به «حقوقدان» بودن به عنوان سابقه و تجربه يك نماينده مجلس اشاره كرده اند.
از نظر پاسخگويان مهمترين فعاليت هايي كه در حد «خيلي زياد و زياد» اهميت دارد كه نمايندگان مجلس وقت شان را به آن اختصاص دهند عبارت است از: حل مشكلات اقتصادي ۲/۸۹ درصد، مبارزه با مفاسد اقتصادي ۳/۸۵ درصد، عدالت خواهي و مبارزه با نابرابري هاي اجتماعي ۴/۸۵ درصد، افزايش امنيت مردم ۹/۸۴ درصد، رعايت احترام و آزادي هاي قانوني ۳/۸۲ درصد، مبارزه با مفاسد اداري ۳/۸۲ درصد، افزايش و بهبود تامين اجتماعي ۶/۸۰ درصد، مبارزه با مفاسد اخلاقي ۶/۸۰ درصد، افزايش حاكميت و رعايت قانون ۵/۷۸ درصد، دموكراسي و آزادي خواهي ۱/۶۸ درصد، تشنج زدايي در روابط با كشورهاي ديگر ۴/۶۵ درصد و توسعه سياسي و رونق احزاب ۵/۴۵ درصد.
ارزيابي پاسخگويان از ميزان راي آوري كانديداهاي دو جريان سياسي فعال در عرصه كشور تقريباً برابر است. به طوري كه ۶/۲۶ درصد اعلام كرده اند كانديداهاي جريان دوم خردادي راي بيشتري مي آورند. همچنين ۷/۲۴ درصد نيز بر موفقيت كانديداهاي جريان منتقد دولت انگشت تاكيد گذارده اند.
در حالي كه ۶/۱۱ درصد پاسخگويان با احتمال «خيلي زياد و زياد» در مقابل ۶/۲۴ درصد با احتمال «كم و خيلي كم» گفته اند كه به كانديداهاي جبهه مشاركت راي مي دهند، ۴/۱۱ درصد با احتمال «خيلي زياد و زياد» در مقابل ۶/۲۳ درصد با احتمال «كم و خيلي كم» به كانديداهاي «آبادگران» راي مي دهند كه در وضعيت تقريباً بهتري از جبهه مشاركت قرار دارد.
همچنين ۳/۹ درصد با احتمال «خيلي زياد و زياد» در مقابل ۶/۲۹ درصد با احتمال «كم و خيلي كم» به كانديداهاي مجمع روحانيون مبارز، ۹/۷ درصد با احتمال «خيلي زياد و زياد» در مقابل ۷/۳۰ درصد با احتمال «كم و خيلي كم» به كانديداهاي جامعه روحانيت مبارز، ۲/۵ درصد با احتمال «خيلي زياد وزياد» در مقابل ۶/۳۰ درصد با احتمال «كم و خيلي كم» به كانديداهاي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي و ۴/۴ درصد با احتمال «خيلي زياد و زياد» در مقابل ۸/۲۹ درصد با احتمال «كم و خيلي كم» به كانديداهاي جمعيت موتلفه اسلامي  راي مي دهند. اين نظر سنجي به سفارش خبرگزاري فارس در آذرماه گذشته انجام شده است.
تعيين صلاحيت ها
در هيأت هاي اجرايي تهران پايان يافت
فرماندار تهران گفت كه كار رسيدگي به صلاحيت داوطلبان حوزه انتخابيه شهرستان تهران از سوي هيات اجرايي، ديروز پايان يافت و امروز كه آخرين روز باقي مانده از زمان قانوني هيات اجرايي است، به صلاحيت داوطلبان اقليتهاي ديني رسيدگي مي شود.علي اوسط هاشمي، معاون استاندار و فرماندار تهران در گفت وگوبا ايسنا درباره افرادي كه رد صلاحيت شده اند گفت: قانون منع ها و در عين حال وسعت نگاه هايي دارد كه باعث مي شود مقداري ريزش در داوطلبان داشته باشيم و بخشي از اين افراد نيز از شرايط لازم برخوردار نبوده اند.
وي در باره استعلام هاي داوطلبان نيز گفت: بالغ بر هزار و صد پاسخ از ارگانهاي چهارگانه دريافت كرده ايم كه بيش از ۹۰۰ مورد سوءسابقه نداشتند و در اين بخش، وزارت اطلاعات خوب و فعال عمل كرد.

كوتاه از سياست ايران
نام پاكستان مطرح نشد
سخنگوي وزارت امور خارجه، آخرين تحولات مربوط به نقش پاكستان در برنامه هسته اي ايران را براي خبرنگاران تشريح كرد.
به گزارش ايرنا يكي از خبرنگاران گفت كه سخنگوي وزارت امور خارجه پاكستان اعلام كرده است كه ايران در گزارش به آژانس بين المللي انرژي اتمي از كمكهاي پاكستان نام برده است در صورتي كه دولت پاكستان در اين كمكها هيچ نقشي ندارد، در اين زمينه چه نظري داريد؟ آصفي پاسخ داد: ما اسمي از پاكستان نبرديم، اسم واسطه  ها و دلالها را گفتيم كه احتمالا اسامي يك يا دو نفري كه اهل شبه قاره بودند، درج شده بود و هيچ اسمي از دولت پاكستان به ميان نيامده است بلكه اسم برخي اتباع شبه قاره به عنوان افراد واسطه ذكر شده است.
قانون سازماندهي فعاليت تشكل هاي دانشجويي
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ديروز يك فوريت طرح نحوه انجام فعاليتهاي تشكل هاي دانشجويي و دانشگاهي را تصويب كردند.
به گزارش خبرنگار ايرنا هدف از اين طرح ضرورت ساماندهي هر چه سريعتر فعاليتهاي دانشجويي اعلام شده است.
براساس اين گزارش، در صورت تصويب نهايي اين طرح فعاليت تشكل هاي دانشگاهي در محدوده دانشگاهها به موجب اصل ۲۶ قانون اساسي آزاد است و دانشجويان و دانشگاهيان در محدوده دانشگاهها و مراكز آموزش عالي و محيط هاي وابسته مي توانند با ايجاد تشكل ها در حوزه هاي سياسي، فرهنگي، اجتماعي، علمي و صنفي براساس ضوابط و مقررات فعاليت كنند.
ديروز همچنين نمايندگان يك فوريت «استفساريه ماده ۱۰ قانون اصلاح موادي از قانون برنامه سوم توسعه» را در خصوص چگونگي برقراري وصول عوارض و ساير وجوه از توليدكنندگان كالا و ارائه دهندگان خدمات و كالاهاي وارداتي، تصويب كردند.
كروبي و حقوقدانان جديد شوراي نگهبان
مهدي كروبي رئيس مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران در مورد صحبت هاي رئيس قوه قضائيه پيرامون عدم معرفي حقوقدانان جديد براي شوراي نگهبان گفت: از اداره حقوقي مجلس خواسته ام كه راهكارهاي لازم درباره معرفي حقوقدانان جديد براي عضويت در شوراي نگهبان را بررسي كنند تا ببينيم وظيفه ما چيست.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري وي تاكيد كرد: اگر لازم باشد نامه اي ديگر به رئيس قوه قضائيه خواهم نوشت و اگر لازم نباشد هم اين كار را نخواهيم كرد.
رئيس مجلس درباره صحبت هاي رئيس هيات مركزي نظارت بر انتخابات از دريافت پرونده قضايي ۱۲۰ نماينده مجلس خبر داد وبيان داشت: من هم اين موضوع را شنيده ام اما بايد كل گزارش را بررسي كرده آنگاه در مورد آن بحث كنيم.
از سوي ديگررئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: صرف داشتن پرونده در محاكم دادگستري نمي توان داوطلب نمايندگي مجلس را رد صلاحيت كرد.
مهدي كروبي ديروز در گفت وگوبا ايرنا اظهار داشت: ممكن است پرونده مربوط به اختلاف خانوادگي يك نماينده باشد و يا موضوع اختلاف مالي در خصوص ارث پدري مطرح باشد،  اين پرونده كه نمي تواند موجب رد صلاحيت داوطلب نمايندگي باشد.
در روزهاي اخير در برخي رسانه ها عنوان شد كه رئيس هيأت مركزي نظارت بر انتخابات از دريافت پرونده قضايي ۱۲۰ نماينده مجلس خبر داده است.
كروبي گفت : من هنوز از جزئيات اين نامه خبر ندارم،  فقط شنيده ام كه فردي اين موضوع را مطرح كرده است،  اما در عين حال بايد مشخص شود كه موضوع اين پرونده ها چيست.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در عين حال خاطرنشان كرد:  نمي توان اعلام اين خبر را مقدمه اي براي رد صلاحيت اين افراد قلمداد كرد و بايد بررسي شود و موضوع اين پرونده ها مشخص گردد،  نمي توان بدون بررسي دقيق و سند و مدرك،  كسي را رد صلاحيت كرد.

حمله به نيروهاي ائتلاف در كربلا ۲۰ كشته و ۶۷ مجروح برجا گذاشت
خبرگزاري فرانسه از ورشو به نقل از سخنگوي ارتش لهستان گزارش داد كه در اثر حملات بر ضد نيروهاي ائتلاف در شهر مقدس كربلا دستكم ۲۰ نيروي ائتلاف كشته شدند.
خبرگزاري فرانسه همچنين به نقل از يك پزشك در بيمارستان كربلا تعداد مجروحان اين حملات را ۶۷ تن اعلام كرد.
براساس اين گزارش، «آدام استاسنيسكي» فرماندهي ارتش لهستان گفت: طبق گزارش هاي اوليه، دو يا سه سرباز بلغارستاني و يك سرباز تايواني كشته شده اند.
پيش از اين يك مقام آگاه نزديك به ارتش لهستان به خبرگزاري فرانسه در ورشو گفته بود كه در انفجارهاي كربلا چهار سرباز بلغارستاني كشته شده اند.
انفجارهاي ديروز در محوطه دانشگاه كربلا كه محل استقرار دفاتر لشكر نيروهاي چندمليتي تحت فرماندهي لهستان است، روي داد. اين دانشگاه در حاشيه شهر كربلا واقع شده است.

در راهروي مجلس
* رضا طلائي نيك عضو هيات رئيسه كميسيون مشترك بررسي قانون استخدامي نيروي انتظامي از تشكيل جلسه كميسيون با حضور رئيس جمهور و وزير كشور و نمايندگان دولت خبر داد. وي افزود: در اين جلسه بلاتكليفي مصوبه اخير كميسيون مشترك مجلس در مورد پرسنل نيروي انتظامي مرتفع و رئيس جمهور ۱۰۰ ميليارد تومان براي اجراي قانون استخدامي نيروي انتظامي اختصاص داد. ضوابط حقوق و مزاياي كاركنان نيروي انتظامي همانند ساير نيروهاي مسلح خواهد بود كه البته در زمان اعزام به ماموريت جنگي از مزاياي فوق العاده برخوردار خواهند شد.
* تعدادي از نمايندگان مجلس از تاسيسات هسته اي ايران در نطنز و اصفهان ديدار كردند. يكي از نمايندگان بازديد كننده به خبرنگار همشهري گفت: بسياري از اين تاسيسات از مرحله اختفا گذشته و بايد به كارشناسان و خبرنگاران اجازه بدهند از اين مكان ها بازديد كنند.
وي تاكيد كرد: ما در فن آوري هسته اي پيشرفت بي نظيري داشته ايم و مخالفت اروپا در اين زمينه با ايران را به علت پيشرفت اين فن آوري در ايران مي دانيم كه فقط قصد متوقف كردن اين تكنولوژي را در ايران داشتند.
* نمايندگان اقليت هاي مذهبي مجلس در نامه اي به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از اقدام مثبت اين مجمع پيرامون تصويب قانون برابري ديه مسلمان با غيرمسلمان تشكر كردند. شايان ذكر است، مجمع تشخيص مصلحت نظام دو مرتبه پياپي است كه در بررسي اختلافات بين شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي، نظر مجلس را تأييد و تصويب مي كند. مهدي كروبي نيز در ابتداي ۴ جلسه ديروز از اين اقدام مجمع تشخيص مصلحت نظام تشكر كرد.
* جمعي از دانشجويان دانشگاه هاي تهران با گرفتن مجوز از وزارت كشور امروز در مقابل سفارت فرانسه در اعتراض به تصويب قانون منع حجاب در فرانسه دست به تجمع خواهند زد. قرار است تعدادي از نمايندگان مجلس به ويژه اعضاي فراكسيون زنان مجلس در اين تجمع حضور يابند.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
شهري
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |