پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۹۰ - Jan 22, 2004
هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال ايران
استقلال و پرسپوليس در حصار خوزستان
001395.jpg
پرسپوليس- استقلال اهواز
تيم فوتبال پرسپوليس در هفته نوزدهم رقابت هاي ليگ برتر با باشگاههاي كشور ميزبان استقلال اهواز خواهد بود.
پرسپوليس اين بخت را دارد كه با آگاهي از نتايج ساير مدعيان وارد ميدان شود ولي اين قضيه تفاوتي در نياز قرمزهاي تهراني به ۳ امتياز ايجاد نخواهد كرد.
پرسپوليس ساشاايليچ و حامد كاويانپور را به دليل محروميت در اختيار
نخواهد داشت.
ولي استقلال اهواز كه بعد از هفته ها دوباره ناصر حجازي را روي نيمكت خود خواهد داشت، در غياب داود حقي محروم وافشين كمايي مصدوم اميدوار است كه در سايه نفرات تكنيكي خود و همچنين هواداران پرشمار حجازي در تهران، آزادي را دست خالي ترك نكند.
فولاد - استقلال، پيش بازي دربي بدون احتياط
فولاد در حالي ميزبان صدرنشين ليگ خواهد بود كه خود از ۱۸ بازي قبلي در مكان چهارم جدول رده بندي ايستاده است.
استقلال در وضعيتي به مصاف حريف سرخ پوش اهوازي خود مي رود كه به گفته مسئولانش با وجود داشتن ۷ بازيكن دو اخطاره، به هيچ عنوان جانب احتياط را رعايت نخواهد كرد و با تمام قوا مقابل ميزبان صف آرايي خواهد كرد چرا كه به عقيده آنها از دست دادن ۳ امتياز اين ديدار شايد حتي زيان بارتر از شكست در دربي سنتي هفته بيستم مقابل پرسپوليس باشد.
در جمع استقلالي ها محمد خرمگاه به دليل محروميت و عليرضا منصوريان نيز به علت مصدوميت درميدان حضور نخواهد داشت. ولي فولاد هم براي بقا در كورس قهرماني به امتيازات اين ديدار خانگي نياز مبرمي دارد.
آنها در حالي پاي در ميدان خواهند گذاشت كه سهراب بختياري زاده، جلال كاملي مفرد و ايمان مبعلي، ۳ بازيكن
ملي پوش خود را به دليل محروميت در اختيار نخواهند داشت.
ابومسلم - سپاهان
دو تيم فوتبال ابومسلم و سپاهان در مشهد با هم ديدار خواهند كرد.
سياه جامگان مشهدي بدون هيچ بازيكن محروم و مصدوم شاخصي، در حالي پذيراي حريف اصفهاني خود خواهند بود كه علاوه برانگيزه پيشي گرفتن از اين تيم درجدول رده بندي، دوست دارند تا انتقام شكست سنگين دور رفت كه سخت ترين باخت اين تيم در رقابت هاي امسال بوده را بگيرند.
ولي سپاهان كه در هفته گذشته همانند ابومسلم از بابت مسائل داوري به شدت شاكي بود، اين هفته درغياب سيد مهدي سيد صالحي محروم و رسول خطيبي و ادموند بزيك مصدوم كار سختي در مشهد خواهد داشت و براي تجديد سازمان خط حمله خود درغياب اين نفرات بايد تدابير ويژه اي اتخاد كند.
سايپا - برق، نااميد ترين ميزبان هفته
تنها تيم بدون پيروزي ليگ برتر امروز ميزبان برق شيراز خواهد بود.
سايپا كه تقريبا تمام اميد خود را براي بقا در ليگ برتر به مسابقات Play off پايان اين رقابت ها دوخته و شانس بسيار كمي براي بقاي مستقيم خود متصور است، در شرايطي پاي به اين ديدار مي گذارد كه امير حسين يوسفي را به دليل محروميت و علي انصاريان را به خاطر مصدوميت در اختيار نخواهد داشت.
ولي شاگردان محمد احمد زاده، سرمربي شمال برق شيراز جهت حفظ فاصله مطمئنه خود با تيمهاي قعر جدول اميدوار است درنبود حتي يك بازيكن محروم بتواند يك پيروزي شيرين خارج از خانه كسب كرده و با اميدواري بيشتر و نگراني كمتر بازي هاي آينده خود را پيگيري كند.
فجر سپاسي - پيكان
تيم فوتبال پيكان ميهمان فجر سپاسي شيراز خواهد بود.
فجري ها اميدوار هستند تا با كسب امتيازات كامل اين بازي خانگي خيال خود را از بابت باقي ماندن در ليگ برتر تا حد زيادي آسوده كنند ودر اين راه در حالي رو در روي ميهمان خود صف آرايي خواهند كرد كه بجز امير فلاحي مصدوم، هيچ غايب شاخص ديگري ندارند.
آنها به فكر پيدا كردن تدبيري هستند كه بتوانند دفاع تيم پيكان را كه همواره درخانه حريفان به صورت چند لايه و پر تعداد آرايش مي يابد، باز كنند و شايد در اين راه پرتاب هاي بلند علي عليزاده بتواند راهگشاي ميزبان باشد.
ولي پيكان هم در غياب امير هوشنگ شريفي كاپيتان محروم خود، با نيت افزايش امتيازات و بهبود موقعيت خود در جدول رده بندي وارد ميدان خواهد شد .
پگاه، شموشك،با انگيزه بقا
دو تيم شمالي رقابت هاي فوتبال ليگ برتر، با هم رو در رو خواهند شد.
شموشكي ها كاملا به اين نكته واقف هستند كه هر روز به رقابتهاي Play off ليگ برتر نزديك مي شوند و اگر نتوانند در ۸ بازي آينده خود حداقل امتياز كسب كنند به احتمال فراوان خود در تيم انتهايي جدول رده بندي قرارخواهند گرفت.
اما ميودراگ يشيچ مربي صربستان پگاه كه در زمان حضور خود اين تيم را از مكان نهم به جايگاه دوازدهم تنزل داده اميدوار است تا در سايه استفاده از امتياز بازي خانگي، بار ديگر آبي پوشان شهر باران را به مكانهاي بالاتر جدول بكشاند، چرا كه تنزل بيشتر براي اين تيم حكم تزلزل جايگاه نه چندان محكم كادر فني جديد را خواهد داشت.
ذوب آهن - پاس
تيم فوتبال ذوب آهن پذيراي تيم قدرتمند پاس خواهد بود.
هر دو تيم هنوز هم براي خود شانس قهرماني متصور هستند و در اين ميان به نظر مي رسد كه بخت پاس بسيار بيشتر از ميزبان باشد ولي جدا از هر نتيجه اي كه در اين ميدان رقم بخورد، نتيجه ديدار فولاد و استقلال در اهواز هم در تعيين رده تيمهاي ذوب آهن و پاس مؤثر خواهد بود.
ذوبي ها براي اين بازي رضا عزيزي و مجتبي حسيني را به دليل محروميت و مصطفي صالحي نژاد، حميد شفيعي و مجتبي ناظري را به خاطر مصدوميت در اختيار نخواهند داشت ولي در جمع مردان پاس فقط خداداد عزيزي به علت ۳ اخطاره بودن در ميدان حضور نخواهد داشت.

رئيس فدراسيون بدمينتون:
نمايندگان چهار قاره به تهران مي آيند
001404.jpg
گروه ورزشي: در شرايطي كه چهاردهمين دوره مسابقات بين المللي بدمينتون دهه فجر از هفته آينده در تهران آغاز مي شود، دكتر مهدي كرباسيان رئيس فدراسيون در گفتگويي مطبوعاتي و راديو و تلويزيوني به تشريح برنامه  هاي آن پرداخت. رئيس فدراسيون بدمينتون شاخصه هاي متفاوت اين دوره را نسبت به دوره هاي قبل در تأسيس سالن اختصاصي، حضور بازيكنان برجسته و هدف گذاري براي حضور بدمينتون ايران در بازيهاي آسيايي دوحه ۲۰۰۶ خواند. كرباسيان با اشاره به رعايت استانداردهاي بين المللي در ساخت سالن اختصاصي بدمينتون گفت: با توجه به عضو تيم در هيأت رئيسه فدراسيون جهاني و با كمك كنفدراسيون آسيا قرار است با محوريت ايران و حضور ۱۷ كشور غرب آسيا اقدام به برپايي كمپ هايي جهت ارتقاي بدمينتون منطقه نماييم.
وي يكي ديگر از ويژگيهاي مسابقات اين دوره را حضور نمايندگان چهار قاره جهان دانست كه براي نخستين بار صورت مي گيرد. نايب رئيس كنفدراسيون بدمينتون آسيا با اشاره به حضور نفرات دهم و سي و سوم جهان و نفرات دهم و بيستم رنكينگ جهاني مردان گفت: مطمئنا با حضور چنين چهره هايي شاهد ارتقاي سطح كيفي اين رقابت ها خواهيم بود.
رئيس فدراسيون بدمينتون در جواب سئوال خبرنگار همشهري پيرامون استخدام مربي خارجي گفت: طي مشورتهايي كه با مسئولان فدراسيون جهاني و آسيايي داشتم همگي آنان مربيان چيني را پيشنهاد كرده بودند كه ما هم در اين رابطه مشغول مذاكره با كميته ملي المپيك چين هستيم.

بزرگان كشتي پشت چراغ قرمز كميته فني!
گروه ورزشي: كميته فني فدراسيون كشتي درست ۲۴ ساعت بعد از آن كه به سه چهره مطرح و جهاني كشتي ايران در سال هاي گذشته (اميررضا خادم، غلامرضا محمدي و امير توكليان) مجوز اجازه حضور در جام تختي را نداد به
۷ كشتي گير ديگر اجازه داد تا در رقابت هاي جام تختي حاضر شوند.
اين كه چگونه سه قهرمان كشتي ايران كه در گذشته هاي نه چندان دور با كسب بهترين مدال هاي جهان سرآمد بسياري از قهرمانان حال حاضر كشتي كشور بوده اند نتوانسته اند نظر مساعد اعضاي كميته فني براي حضور در جام تختي را به دست آورند، سئوال بزرگ امروز كشتي است كه متأسفانه پاسخ قانع كننده اي در رابطه با آن شنيده نمي شود و اين كه ۷ كشتي گير ديگر شانس حضور در اين ميدان را پيدا مي كنند ناشي از سياستگذاري هاي يك بام و دوهوايي است كه در حال حاضر بدنه اجرايي كشتي را متزلزل كرده و اعتماد لازم را نزد اهالي كشتي كم رنگ ساخته است. كيست كه نداند فدراسيون كشتي براي حضور قدرتمندانه در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن نيم نگاهي هم به چهره هاي مطرحي نظير خادم، محمدي و توكليان دارد. حال آيا حضور اين قهرمانان در جام تختي نمي توانست قبل از حضور آنها در آخرين مرحله پيكارهاي انتخابي تيم ملي عيار واقعي آنها را مشخص ساخته و ابهام موجود نزد مردان كميته فني در رابطه با آمادگي آنها را برطرف نمايد. چنين تصميمات عجولانه و احساسي هيچگاه به سود كشتي نبوده و نيست.

ليگ برتر واليبال تداوم صدرنشيني صنام
گروه ورزشي: در آغاز هفته پانزدهم ليگ برتر واليبال باشگاههاي ايران صنام صدرنشين بازيها با برتري مقابل نئوپان گنبد صدرنشيني خود را تداوم بخشيد. صنام كه در بازي رفت در خانه حريف توانسته بود سه بر صفر به پيروزي برسد، اين بار در تهران در گيم اول غافلگير شد، اما در گيم هاي ديگر با كسب برتري به يازدهمين برد اين فصل خود رسيد. در تيم صنام همچنان منظمي غايب بود و بار حملات اين تيم را محمد تركاشوند به دوش كشيد. در كنار تركاشوند، پيمان اكبري هم در زمره بازيكنان موفق ميدان بود. نئوپان با درخشش ارمشي و دوستي تلاش زيادي در ارائه بازي پاياپاي با صنام داشت، اما صدرنشين كه حالا خطر رقيبان تعقيب كننده را بيشتر از هميشه حس مي كند با برد سه بر يك پس از دو هفته ناكامي به آرامش رسيد. در بازي دوم ديروز تهران برق در ادامه راه درخشان نيم فصل دوم اين بار سايپا را مغلوب كرد.
سايپا گيم اول را برد، اما در سه گيم ديگر در برابر تيم  هماهنگ و به خود آمده برق نتيجه را واگذار كرد.

اجراي ۱۳۸ پروژه در ژيمناستيك
گروه ورزشي :جلسه اجرايي شوراي فدراسيون ژيمناستيك، متشكل از روساي كميته هاي مختلف اين فدراسيون در محل دفتر امور مشترك فدراسيون ها تشكيل شد.
در اين جلسه كه صبح ديروز و به رياست دكتر اسدي رئيس فدراسيون تشكيل شد، اعضا بعد از بررسي عملكرد نيمسال دوم فدراسيون، در مورد فعاليت هاي جاري خصوصا مسابقات آسيايي ژيمناستيك كه افتخار برگزاري آن بعد از گذشت ۳۰ سال به كشور ايران داده شده، مسابقات بين المللي كاپ فجر، اردوي تيم ملي، رويداد آموزشي و... بحث و تبادل نظر كردند.
در اين جلسه گزارش برگزاري كلاس بين المللي داوري سيكل ۱۰ جهان، ارائه شد و رئيس فدراسيون از عوامل اجرايي اين دوره قدرداني كرد.
دكتر اسدي در ادامه ضمن بيان اين مطلب كه فعاليت هاي فدراسيون به مراتب كيفي تر و كمي تر از تقويم پيش بيني شده است گفت: تاكنون در بخش هاي اجرايي اعم از آموزش، مسابقات و اجرا و... با موفقيت ۱۳۸ پروژه را برگزار كرديم.

ليگ برتر بسكتبال باشگاههاي ايران
صدرنشين درتهران، رقيبان در شهرستانها
گروه ورزشي: هفته پنجم از دور برگشت ليگ برتر بسكتبال ايران امروز با انجام ديدارهايي در تهران و شهرستانها پيگيري مي شود. امروز صنام صدرنشين بازيها در دربي تهران به مصاف هما مي رود. صباباطري جدي ترين تعقيب كننده صنام در شهركرد پيكاري دشوار مقابل نگارسنگ پيش رو دارد. پيكان ضلع سوم مثلث مدعيان قهرماني در شيراز با پگاه ديدار مي كند. شهرداري گرگان در گرگان ميزبان راه آهن تهران است.
برنامه بازيهاي امروز
ايران نارا - ذوب آهن
هما - صنام
نگارسنگ شهركرد - صباباطري
شهرداري گرگان - راه آهن تهران
پگاه شيراز - پيكان تهران
پتروشيمي بندرامام - قائم الرضا

تركيه، گرجستان و جمهوري آذربايجان مهمانان هندبال در دهه فجر
گروه ورزشي: مسابقات  بين المللي  هندبال  گراميداشت  دهه  مبارك  فجر با شركت  ۴تيم  خارجي و ۴ تيم  داخلي  طي  روزهاي  ۹ تا ۱۶ بهمن  ماه  در اراك  برگزار مي شود.
عليرضا رحيمي رئيس  فدراسيون  هندبال  افزود: تيم هاي  جوانان  و باشگاه  ترابوزان  از تركيه ، ملي  گرجستان  و ملي  آذربايجان به  همراه  تيم هاي  اميد، جوانان ، هپكو و آلومينيوم  اراك  از ايران  تيم هاي شركت كننده  دراين  مسابقات  هستند.وي  در خصوص  مجمع  فدراسيون  هندبال  گفت : مجمع  اين  فدراسيون  كه  قرار بودهمزمان  با مسابقات  دهه  فجر در اراك  برگزار شود، روز ۱۰ اسفندماه  در تهران برگزار خواهد تا تقويم  سال  آتي  اين  فدراسيون  تنظيم  شود.رئيس  فدراسيون  هندبال  در خصوص  مسابقات  هندبال  جام  ملتهاي  آسيا گفــت :اين  مسابقات  طي  روزهاي  ۲۱ تا ۳۰ بهمن  ماه  در قطـر برگزار خواهد شد كه  تيم اميد به  نمايندگي  از كشورمان  دراين  مسابقات  حضور دارد و اين  تيم  ديدارهاي خود را به ترتيب  در برابر تيم هاي  امارات ، عمان ، ژاپن  وكويت  برگزار مي كند.

۱۶ روز تا دو و ميداني قهرماني داخل سالن آسيا - تهران
اولين ركورد در مسابقه هاي انتخابي بانوان
001398.jpg
گروه ورزشي: مسابقات انتخابي تيم ملي دووميداني در دور رده ي مردان و زنان براي حضور در اولين دوره  مسابقات دووميداني داخل سالن آسيا صبح ديروز با حضور ۲۱۵ ورزشكار از ۱۷ تيم در مجموعه ي ورزشي آفتاب انقلاب آغاز شد.
در مسابقات روز گذشته كه در قسمت زنان آغاز شده با ركوردشكني در رشته ي پرش ارتفاع ادامه پيدا كرد. ركورد پرش ارتفاع زنان ايران ۱ متر و ۶۳ سانتي متر بود كه امروز زهرا نبي زاده با عبور از مانع ۱ متر و ۶۸ سانتي متري ركورد كشور را در اين بخش بهبود بخشيد.
در رشته ۶۰ متر زنان نيز نفيسه متاعي از پيكان با زمان ۷ ثانيه و ۷۰ صدم ثانيه اول شد. در رشته  پرتاب وزنه نيز پريسا بهزادي از پيكان با ركورد ۱۳ متر و ۳۹ سانتي متر در جايگاه نخست قرار گرفت پديده بلوري زاده از تيم تهران الف با ركورد ۱۱ متر و ۵۲ سانتي متر دوم شد و محبوبه الطافي از خوزستان با ركورد ۱۱ متر در جايگاه سوم قرار گرفت. همچنين در رشته ي پرش ارتفاع زهرا نبي زاده از فارس كه در دوره ي مقدماتي ركورد كشور را شكسته بود با همان ركورد قهرمان شد. نيلوفر مجاب از شميرانات با ركورد ۱ متر و ۵۵ سانتي متر دوم شد و حميده سلطاني از هرمزگان با ركورد ۱ متر و ۵۰ سانتي متر در جايگاه سوم قرار گرفت. در رشته ي ۳ كيلومتر پياده روي نيز آمنه صفوي از قزوين با ركورد ۱۷ دقيقه و ۴۶ ثانيه و ۶ صدم ثانيه اول شد .در رشته  ۸۰۰ متر ليلا ابراهيمي از تهران اول شد .
در حالي كه ۱۶ روز تا آغاز اولين دوره مسابقات دو و ميداني داخل سالن آسيا در تهران باقي مانده است، سايت فدراسيون دو و ميداني ايران راه اندازي شد.
سايت رسمي فدراسيون دو وميداني كه به آدرس www.aafirian.com مي باشد در دو بخش فارسي و انگليسي مي باشد، در وهله اول اخبار و اطلاعات اولين دوره مسابقات
دو و ميداني داخل سالن را پوشش و انعكاس مي دهد و در حقيقت مهم ترين منبع داخلي و خارجي براي كسب نتايج و اطلاعات مسابقات خواهد بود.

برنامه و داوران بازيهاي امروز فوتبال
* پرسپوليس تهران  ـ استقلال  اهواز ساعت  ۴۵/۱۶ ورزشگاه  آزادي  تهران
داور: رحيمي مقدم  - كمك  داورها: فلاح ، جعفري .
* پگاه  گيلان  - شموشك  نوشهر ساعت  ۳۰/۱۴ ورزشگاه  عضدي  رشت
داور:قهرماني  - كمك  داورها: نجاتي ، نظري .
* فولاد خوزستان  - استقلال  تهران  ساعت  ۳۰/ ۱۴ ورزشگاه  تختي  اهواز
داور:مرادي - كمك  داورها: بك  پور، تقي پور.
* ذوب آهن  اصفهان  ـ پاس  تهران  ساعت  ۳۰/۱۴ ورزشگاه  فولادشهر اصفهان
داور: تركي - كمك  داورها:سخندان ، كرباسفروش .
* ابومسلم  خراسان - سپاهان اصفهان  ساعت  ۳۰/۱۴ ورزشگاه  تختي  مشهد
داور:ممبيني- كمك  داورها:پيروزرام ، داودزاده .
* سايپا تهران  - برق  شيراز ساعت  ۳۰/۱۴ ورزشگاه  شيرودي  تهران
داور: افشاريان-  كمك  داورها: محمدي ، احمدي .
* فجر شهيدسپاسي  - پيكان  تهران  ساعت  ۳۰/۱۴ ورزشگاه  حافظيه  شيراز
داور: مرادي - كمك  داورها: صفيري 
شهري  زادگان .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |