چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۹۶ - Jan 28, 2004
فرم شناسنامه فني ساختمان تا يك ماه ديگر آماده مي شود
ميزان عوارض واحدهاي خدماتي، خودروها و استخرهاي اختصاصي تعيين شد
گروه شهري: شوراي شهر تهران ميزان عوارض خدمات تاكسيراني، ساخت استخرهاي اختصاصي (شخصي)، عوارض ساليانه و شماره گذاري موتورسيكلت ها، معاينه فني خودروها، تالارهاي پذيرايي و رستوران ها را براي سال آينده مشخص كرد.
به گزارش خبرنگار ما، شوراي اسلامي شهر تهران ديروز در جلسه علني خود با كاهش عوارض ماهانه تاكسي هاي رسمي و موقت و عوارض مجوز خودروهاي شاغل در آژانس ها، دريافت ماهانه ۹۰۰ ريال عوارض از تاكسي هاي رسمي، ۲۰ هزار ريال بهاي خدمات از تاكسي هاي موقت و نيز ۳۵ هزار ريال از خودروهاي شاغل در آژانس و موسسات كرايه اتومبيل بابت خدمات ارائه مجوز ورود به محدوده ترافيك و ۱۵ هزار ريال بابت تعويض آن را به عنوان عوارض شهرداري تصويب كرد.
براساس اين مصوبه همچنين معادل ۱۰ درصد درآمد ماهانه از تاكسي هاي شاغل در پايانه ها، دفاتر سازمان تاكسيراني و يا شركت ها و ادارات طرف قرارداد با سازمان تا كسيراني بابت ارائه خدمات اداري و نظارتي دريافت مي شود.
شوراي شهر به موجب مصوبه ديگري بهاي خدمات معاينه فني موتورسيكلت را ۱۷ هزار و ۵۰۰ ريال، خودروهاي سواري و وانت را ۵۰ هزار ريال و انواع ميني بوس و اتوبوس را ۷۵ هزار ريال تعيين كرد.
اخذ عوارض استخرهاي شخصي
شورا همچنين با تصويب لايحه اخذ عوارض ساخت استخرهاي اختصاصي (منازل شخصي) به شهرداري اجازه داد تا هنگام صدور پروانه ساختمان و پايان كار براي استخرهاي اختصاصي واقع در فضاي روباز و فضاهاي بسته با رعايت كليه مقررات ايمني ساختمان ها از ظرفيت ۳۰ مترمكعب به بالا معادل ۵۰۰ هزار ريال براي هر مترمكعب به عنوان عوارض دريافت و جهت ساخت استخرهاي عمومي در نقاط محروم شهر هزينه كند.
شوراي شهر همچنين دريافت مبلغ ۵۰ هزار ريال عوارض سالانه براي موتورسيكلت هاي ۲ زمانه و ۳۰ هزار ريال براي موتورسيكلت هاي چهارزمانه را توسط شهرداري تصويب كرد.
براساس اين مصوبه عوارض شماره گذاري انواع موتورسيكلت ها نيز ۲ درصد قيمت فروش تعيين گرديد كه هنگام شماره گذاري وصول و به حساب شهرداري واريز مي گردد.
در جلسه ديروز همچنين به شهرداري اجازه داده شد به منظور تامين هزينه هاي خدمات شهري و ترافيكي ناشي از مراسم تالارها، باشگاه هاي پذيرايي و رستوران ها در شهر تهران به ماخذ ۱۰ درصد صورتحساب و يا قرارداد منعقده در ارتباط با اين گونه مراسم، به عنوان بهاي خدمات ارائه شده دريافت نمايد.
شناسنامه فني ساختمان
شورا براساس مصوبه ديگري كميسيون توسعه و عمران شهري شوراي شهر را موظف كرد حداكثر ظرف مدت يك ماه نسبت به تهيه فرم شناسنامه اطلاعات فني ساختمان هاي مسكوني بيش از ۲ طبقه و يا بيش از ۶۰۰ مترمربع زيربنا اقدام نمايد.
طرح ايجاد موزه دفاع مقدس
شورا همچنين با تصويب طرح ايجاد موزه ملي دفاع مقدس در تهران، كميسيون فرهنگي و اجتماعي را موظف كرد با همكاري و هماهنگي ساير مراجع ذي ربط نسبت به پيگيري جدي اين موضوع اقدام و گزارش جامعي را دراين خصوص به شورا ارايه دهد.
تغييرنام ۹۰ كوچه و خيابان فرعي
از سوي ديگر با تصويب شوراي شهر، بيش از ۹۰ خيابان و كوچه فرعي اكثرا به نام شهدا تغيير نام يافت.
در اين جلسه همچنين مركز شماره ۴ خريد و فروش خودرو در محدوده منطقه ۱۹ به نام «آزادگان» تغييرنام يافت.

۱۱۸۹برنامه شهرداري تهران در دهه فجر
001713.jpg
گروه شهري: با پيش بيني يك هزار و ۱۸۹ برنامه از سوي شهرداري از جمله افتتاح ۱۴۱ پروژه عمران شهري و طرح اجتماعي و فرهنگي، تهران براي استقبال ازدهه مبارك فجر آماده شد.
همايون حميدي، مديركل هماهنگي امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران- با بيان اين مطلب، اظهار داشت: ۲۱۰ عنوان برنامه از سوي سازمان ها و شركت هاي تابعه و ۹۷۹ عنوان برنامه از سوي مناطق شهرداري تهران به مورد اجرا درمي آيد.
 وي برگزاري ۹۵ جشن و جشنواره به همراه ۵۴ همايش و گردهم آيي با موضوع انقلاب اسلامي را از جمله برنامه هاي مذكور اعلام كرد و تصريح نمود: ۱۰۴ ديدار و نشست در كنار ۱۸۳ طرح آذين بندي، آرايه پردازي و نورافشاني در اماكن، معابر، ميدان ها، مساجد، مدارس و ساختمان هاي عمومي، از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده است.

ادامه بزرگراه همت به منطقه ۲۲ متصل مي شود
گروه شهري: تا چند روز ديگر عمليات بازگشايي بزرگراه همت حدفاصل جاده سولقان تا پل كن آغاز و به دنبال آن بزرگراه همت به منطقه ۲۲ متصل خواهد شد.
به گفته مجيد غفوري روزبهاني شهردار منطقه ۵ طرح آزادسازي حدود ۱۸۰۰ متر از اراضي معارض واقع در بزرگراه همت كه به مدت ۸ سال در كن متوقف مانده بود،  با صرف مبلغي معادل ۱۳۰ ميليارد ريال به پايان رسيد و تا اوايل سال آينده اين بزرگراه به طور كامل آماده بهره برداري خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ما وي يكي از اقدامات بزرگ در سطح منطقه ۵ را احداث پارك كوهسار ناميد وگفت: اين پارك در ارتفاعات شمالي منطقه حدود ۶ هزار هكتار وسعت دارد و تا پايان امسال ۱۲۰۰ هكتار از اراضي آن نهال كاري خواهد شد.
وي درمورد حل معضل گره هاي ترافيكي ميدان صادقيه و نور گفت:  دراين باره قراردادي به مبلغ ۷۵ ميليارد ريال به منظور احداث سه پل غيرهم سطح در مسير ميدان نور منعقد شده كه كلنگ احداث آنها در ايام دهه فجر به زمين زده خواهد شد.
وي ادامه داد: به دنبال آن ظرف ۱۸ ماه آينده با احداث يك پل بلوار رسالت به ميدان نور، با احداث يك زيرگذر از جنوب به شمال، خيابان ستاري به نور و با احداث يك روگذر آيت الله كاشاني به ميدان نور متصل مي شود.
غفوري درمورد حل معضل گره ترافيكي فلكه دوم صادقيه گفت: در نظر داريم همزمان با آغاز عمليات احداث آزمايشي يك خط ۶ كيلومتري ترن هوايي از ميدان صادقيه تا فرودگاه مهرآباد، كار ساماندهي فلكه دوم صادقيه را هم آغاز كنيم و اميدواريم ظرف دو سال آينده هر دو پروژه آماده بهره برداري باشد.
وي در مورد پيش خريد واحدهاي آپارتماني از انبوه سازان به مردم هشدار داد و گفت: قبل از هرگونه اقدامي در درجه اول از انبوه سازان تقاضاي مجوز سازمان مسكن و شهرسازي را بنمايند، ضمن اينكه اين سازمان تنها درصورتي مجوز پيش فروش به انبوه سازان صادر مي كند كه كار ساخت و سازشان حداقل از ۴۰ درصد پيشرفت برخوردار باشد.
شهردار منطقه ۵ از وجود توقفگاه اتوبوسراني در منطقه ۵ شكايت كرد و از آن به عنوان مركز انواع آلودگي صوتي و زيست محيطي و همچنين عامل ترافيك در منطقه نام برد.
اين درحالي است كه به گزارش خبرنگار ما چند روز قبل شركت واحد اتوبوسراني از طرح انتقال كليه توقفگاه هاي اتوبوس به خارج از شهر خبر داد اما هنوز برنامه و جزييات زمان بندي آن معلوم نيست.
شهردار منطقه ۵ گفت: در ايام دهه فجر امسال حدود ۵۰ طرح و تا پايان امسال ۲۷ طرح ديگر با هزينه اي معادل ۶۵۰ ميليارد ريال آماده بهره برداري خواهد بود.

بم در بلاتكليفي
شوراي شهر و شهرداري تهران خدمات رساني به بم را گسترش مي دهند
001710.jpg
گروه شهري: اعضاي شوراي شهر و مسئولان شهرداري تهران روز دوشنبه در جريان بازديد از مناطق زلزله زده بم بر ادامه خدمات رساني و كمك به ساماندهي و تجهيز شهرداري اين شهر براي از سرگيري فعاليت هاي خدماتي عمراني تاكيد كردند.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس چمران رئيس شوراي شهر تهران در جريان اين بازديد گفت: مشكل اصلي شهر بم در حال حاضر بلاتكليفي است و نياز به يك برنامه ريزي استراتژيك و مدون دارد تا از اين حالت خارج شود.
وي آمادگي شوراي شهر و شهرداري تهران را براي تجهيز و توانمند ساختن شورا و شهرداري بم اعلام و خاطرنشان كرد: توانمند ساختن شورا و شهرداري بم از برنامه هاي شورا و شهرداري تهران است تا با تجهيزات و امكانات مالي بتواند خدمات رساني به مردم را از سر بگيرد.
رئيس شوراي شهر افزود: شهرداري تهران از ابتدا براي ارائه خدمات به مردم بم سوله هاي مختلفي را راه اندازي كرده و به زودي اولين ايستگاه آتش نشاني را نيز در اين شهر احداث خواهد كرد.
وي افزود: با شوراي كلان شهرها نيز مذاكراتي صورت گرفته تا كارهاي مربوط به چگونگي خدمات رساني به بم بين شهرداري هاي كلانشهرها تقسيم شود.
چمران درباره بازسازي مناطق زلزله زده بم نيز گفت:  هرگونه ساخت و ساز بايد براساس طرح جامع و تفصيلي وزارت مسكن و شهرسازي به عنوان متولي تهيه اين طرحها باشد و شهرداري  و شوراي شهر تهران نيز اين آمادگي را دارند كه در اين زمينه همكاري كنند.
وي همچنين گفت: شهرداري دامنه خدمات رساني و ساماندهي بخش اعظمي از شهر زلزله زده بم را گسترش مي دهد.

با وجود ۸۰۰ هزار نفر جمعيت
منطقه ۱۵ تهران فاقد بيمارستان است
شهردار منطقه ۱۵ ديروز گفت: متاسفانه منطقه ۱۵ با ۸۰۰ هزار نفر جمعيت فاقد بيمارستان است و شهرداري منطقه در حد امكان آماده همكاري جهت ساخت بيمارستان است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۵ مهندس سيد محمود نصري در جمع اهالي شهرك كيانشهر گفت: با توجه به جمعيت ساكن در اين منطقه از شهر تهران، افزايش سرانه فضاهاي پزشكي و درماني، اجتناب ناپذير است و احداث يك بيمارستان مجهز مي تواند موجب ارتقاي سطح بهداشت جسمي، رواني و نيز صرفه جويي هاي مالي شهروندان اين منطقه كه عموما كارگر هستند، شود از اين رو شهرداري آماده مشاركت در ساخت بيمارستان و ارائه تسهيلات است. وي با بيان اينكه متاسفانه در گذشته بدليل ضعف در نظارت و وضعيت خاص منازل مسكوني كيانشهر كه بصورت پيش ساخته مي باشد تفكيكهاي غير قانوني صورت گرفته است و مشكلات زيادي در اين راستا براي شهرداري،  شركت آب و فاضلاب و خود اهالي فراهم شده است.
وي با بيان اينكه شهرداري به هيچ وجه وضعيت موجود را تاييد نمي كند، از مالكين املاكي كه ملك خود را به چند قطعه تفكيك كرده اند خواست با اخذ مجوز اقدام به تجميع و ساخت و ساز اصولي نمايند.
نصري همچنين در خصوص وضعيت نامناسب آسفالت معابر شهرك گفت: بزودي مشكل آسفالت معابر عمومي اين شهرك بطور كامل مرتفع مي شود.

عمليات اجرايي فاز ۲ بزرگراه ۴۵ متري آيت الله سعيدي آغاز شد
گروه شهري: طي مراسمي كلنگ اجراي فاز ۲ بزرگراه ۴۵ متري آيت الله سعيدي به زمين زده شد.
  مرتضي دادخواه سرپرست شهرداري منطقه ۹ در اين مراسم با اشاره به اجراي طرح از سال ۸۰ اظهار داشت: فاز اول پروژه بزرگراه آيت الله سعيدي جنوبي در ۴ باند انجام شده است ولي به لحاظ وجود املاك معارض واقع در طرح و عدم توافق مالكين اجراي فاز دوم آن تاكنون با روند كندي مواجه بوده است كه خوشبختانه طي توافق با مالكين املاك واقع در غرب بزرگراه مذكور عمليات اجراي كندروي ۵/۵ متري به طول ۹۲۵ متر (در حد فاصل ميدان فتح تا خيابان شمشيري) با هزينه اي بالغ بر دو ميليارد ريال آغاز شده و انتظار مي رود اين پروژه نيز در اوايل سال ۸۳ به بهره برداري برسد. وي در خصوص املاك شرقي اين بزرگراه خاطرنشان كرد: براي توافق با مالكين املاك مذكور هزينه اي بالغ بر ۲۵ ميليارد ريال لازم است كه در صورت تخصيص آن، اجراي كندروي باقي اين بزرگراه نيز امكان پذير خواهد بود.
با اجراي اين پروژه زمان سفرهاي شهري ( در حد فاصل خيابان شمشيري تا ميدان فتح) از ده دقيقه به يك دقيقه كاهش مي يابد. كاهش آلودگي هاي صوتي و زيست محيطي و همچنين كاهش قابل ملاحظه ترافيك خيابان شمشيري و خيابانهاي منشعب آن از ديگر نتايج ثمربخش اجراي اين پروژه خواهد بود.

باشگاه نخبگان جوان
گروه شهري: دارندگان مدال هاي المپيادهاي جهاني و كشوري و رتبه هاي يك تا ۳۰۰ كنكور سراسري و كنكور دانشگاه آزاد اسلامي به عضويت باشگاه نخبگان جوان شهرداري تهران درمي آيند. مهرداد بذرپاش رئيس گروه مشاوران جوان شهرداري تهران ، برگزيدگان جشنواره هاي علمي معتبر، دانشجويان نمونه دانشگاه و دانشجويان ممتاز در حوزه هاي مختلف را از ديگر اعضاي باشگاه نخبگان جوان دانسته و خاطرنشان ساخت: چهار حوزه تخصصي علوم رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني و هنر زمينه هاي فعاليت علمي باشگاه نخبگان جوان خواهد بود.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |