چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۹۶ - Jan 28, 2004
ليگ برتر فوتبال ايران ‎/ شيراز در سايه نمايندگان اصفهان
پاس به صدر رفت
001698.jpg
استقلال اهواز پس از هفته ها با حجازي طعم برد را چشيد و توانست با شكست ابومسلم هواداران خود را خوشحال سازد. «آلوز» زننده گل دوم استقلال به همراه خليفه اصل و رضايي اينچنين شادي خود را بروز داده اند.
گروه ورزشي: هفته بيستم ليگ برتر فوتبال جدا از بازي استقلال و پرسپوليس به راه خود ادامه داد هر چند به دليل بازيهاي تيم ملي و اميد پس از اين ليگ بار ديگر به خواب زمستاني مي رود.
در اين هفته حساس ترين بازي را پاس با شكست فولاد پشت سر گذاشت تا بار ديگر در صدر قرار گيرد. پاس از همان ابتدا از تركيب جديد فولاد نهايت استفاده را برد تا سه امتياز باارزش كسب كند. فولاد در نيمه دوم به حالت طبيعي برگشت اما توان تغيير نتيجه را نداشت هر چند كه يك پنالتي را از دست داد و يك گل مشكوك زد. فولاد با اين شكست با يك رده نزول به مكان پنجم سقوط كرد. در نوشهر، سايپا به اولين پيروزي رسيد و نوشهري ها را در خانه شان شكست داد. سايپا با «جيواوني مي» چشم به روزهاي آينده دارد و اكنون اميدوارتر شده است.
هر دو تيم اصفهاني بر شيرازي ها غلبه كردند تا ذوب آهن و سپاهان كماكان به قهرماني اميدوار باشند و برق به همراه فجر سپاسي با دغدغه سقوط به تعطيلات بروند.
پيكان نتيجه دور رفت را تكرار  كرد و اين بار در خانه اش از سد پگاه گذشت. پگاه تنها تيمي است كه خارج از خانه امتيازي كسب نكرده است. پيكان با اين پيروزي ۲۶ امتيازي شد وبه رده هفتم رفت و پگاه با ۲۴ امتياز در رده دهم جاي گرفت.
در اهواز، استقلال اين شهر به طلسم تساوي هاي متوالي اش پايان داد و به راحتي ابومسلم را مغلوب كرد. استقلال با ۲۵ امتياز به ابومسلم چسبيد تا فيروز كريمي بار ديگر با خاطرات تلخ شهر اهواز را ترك كند.
* پاس تهران ۲ - فولاد خوزستان يك
گل ها: خداداد عزيزي و عباس آقايي براي پاس و لفته حميدي براي فولاد
* استقلال اهواز ۲ - ابومسلم خراسان يك
گل ها:حميدرضا فرزانه و آدريانو آلوز براي استقلال اهواز - محمدرضا حدادي فر براي ابومسلم
* برق شيراز يك - ذوب آهن اصفهان ۲
گل ها:عليرضا عباسفرد براي برق شيراز - اميد وزيري و رضا عزيزي براي ذوب آهن
* شموشك نوشهر ۲ - سايپا تهران ۳
گل ها:مسعود شجاعي (۲ گل) و اميد حسين يوسفي براي سايپا - يونس گرايلي و اسفنديار مؤمني براي شموشك
*پيكان تهران يك - پگاه گيلان صفر
گل : مهدي نوري براي پيكان
* سپاهان اصفهان ۳ - فجر سپاسي شيراز يك
گل ها:سيدمحمد سيدصالحي، محمود كريمي و محرم نويدكيا براي سپاهان، ناصر فرشباف (مدافع سپاهان) براي فجر

براي گرفتن سهميه المپيك
برزگر و شاگردانش به اسلواكي رفتند
گروه ورزشي: تيم شش نفره كشتي آزاد ايران به منظور شركت در مسابقه هاي گزينشي بازيهاي المپيك آتن در كشور اسلواكي، در نخستين ساعات بامداد امروز عازم اين كشور شد.
نخستين مسابقه هاي گزينشي كشتي آزاد براي كسب سهميه ورود به بازيهاي المپيك آتن در روزهاي ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه جاري به ميزباني كشور اسلواكي در شهر براتيسلاوا برگزار خواهد شد.
اسامي نفرات تيم اعزامي ايران به كشور اسلواكي به اين شرح است:
۶۰ كيلوگرم: مراد محمدي و مسعود مصطفي جوكار
۶۶ كيلوگرم: عليرضا دبير
۸۴ كيلوگرم: فريدون قنبري
مربي: تقي اكبرنژاد
سرپرست: منصور برزگر .

ليگ برتر واليبال ايران
شگفتي ساز هفته شانزدهم در مصاف با سايپا
گروه ورزشي: هفته هفدهم ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران امروز با انجام دو بازي در تهران آغاز مي شود. در دو بازي تهران كه در سالن شهداي هفتم تير انجام خواهد شد در ساعت ۱۶ سايپا با فولاد سباي اصفهان ديدار مي كند. فولاد شگفتي ساز هفته شانزدهم در شرايطي مقابل سايپا مي ايستد كه حريف تهراني در آخرين بازي خود مغلوب صنام صدرنشين شده است.
سايپا براي فرار از بحران نياز مبرمي به برد در اين بازي خانگي دارد. در دومين بازي در ساعت ۱۸ پاس با لوله سازي روبرو مي شود، تمام گرفتاريهاي پاس در اين فصل از روزي آغاز شده كه اين تيم در اهواز مغلوب لوله سازي شد. پاس هفته پيش به دخانيات قعرنشين جدول باخت و به اين ديدار به چشم يك بازي انتقامي مي نگرد.
لوله سازان در اين فصل با مشكلات زيادي دست و پنجه نرم كرده اند و با از دست دادن عطايي و شهابي دو بازيكن شمالي خود شرايط مناسبي در نيم فصل دوم ندارند.

ليگ واترپلو باشگاههاي ايران
گروه ورزشي: فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو اعلام كرد: تيم صنعت نفت اهواز ميزبان دهمين هفته مسابقات ليگ واترپلو باشگاههاي كشور در گروه الف خواهد بود.
اين مسابقات طي روزهاي ۹ و ۱۰ بهمن ماه جاري با شركت تيم هاي پتروشيمي تهران، صنعت نفت اهواز ، پيكان تهران، فتح زنجان ياران، شهرداري كرمان و پگاه گيلان برگزار خواهد شد.
سه تيم اول اين مرحله از مسابقات به مرحله نهايي مسابقات واترپلو ليگ باشگاههاي كشور كه با شركت ۳ تيم گروه الف و سه تيم گروه ب برگزار خواهد شد،  راه مي يابند.

تبريز ميزبان مرحله نهايي واليبال نشسته
گروه ورزشي: فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولين اعلام كرد: مرحله نهايي مسابقات واليبال نشسته قهرماني دسته اول باشگاه هاي ايران با شركت ۴ تيم در تبريز برگزار مي شود.
به گزارش اين فدراسيون اين مسابقات با شركت تيمهاي ذوب آهن اصفهان، اميد پگاه تهران، فجر آذربايجان شرقي و تربيت بدني گيلان در روزهاي ۱۰ تا ۱۲ بهمن ماه در سالن شهيد اقدمي تبريز برگزار مي شود.

تيم هاي دانش آموزي ايران در مسابقات جهاني
گروه ورزشي: تيم هاي دانش آموزي ايران در چهار رشته پسران و يك رشته دختران در مسابقات جهاني شركت مي كنند.رضا عموزاده خليلي رئيس فدراسيون ورزش مدارس كشور با اعلام اين خبر در نشست با خبرنگاران گفت: تيم هاي پينگ پنگ دختران و پسران به آلمان،  واليبال پسران به قبرس، بدمينتون پسران به لوكزامبورگ و هندبال پسران به مجارستان اعزام خواهند شد. رئيس فدراسيون ورزش مدارس كشور از نتايج كسب شده توسط تيم هاي دانش آ موزي در رقابت هاي اسكي، بسكتبال، فوتبال، ژيمناستيك، دووميداني و هندبال در سال جاري ابراز رضايت كرد.

۹ روز به آغاز مسابقه هاي دو و ميداني قهرماني داخل سالن آسيا- تهران
ميزباني در آسيا نقطه عطفي براي ورزشهاي پايه
001692.jpg
گروه ورزشي: حضور ۲۸ كشور در اولين دوره  رقابت هاي دو و ميداني داخل سالن قهرماني آسيا كه به ميزباني ايران برگزار مي شود، بدون شك نقطه عطفي براي ورزش پايه و مادر ورزش ها خواهد بود. در آستانه برگزاري اين رويداد بزرگ ديروز رئيس و دبير فدراسيون دو و ميداني در گفتگويي مطبوعاتي و راديو تلويزيوني به تشريح عملكرد ده  ماهه اين فدراسيون و جزئيات برگزاري رقابت هاي داخل سالن آسيا پرداختند.حسين جلالي با برشمردن اهميت دو و ميداني در هر دو بعد قهرماني و همگاني اين امر را نشانه جايگاه ممتاز اين ورزش خواند و با اشاره به سهم اين ورزش در توزيع مدال ها در بازي هاي المپيك و بازيهاي آسيايي از دو و ميداني به عنوان يك ورزش مهم و استراتژيك ياد كرد.رئيس فدراسيون دو و ميداني حضور ۲۰۵ كشور را در مسابقات قهرماني جهان در مقايسه با ساير رشته هاي ورزشي يك ركورد بي نظير دانست.وي با اعلام اينكه در چند ماه اخير دو و ميداني ايران در چند ماده به لطف برنامه ريز ي دقيق و منظم و با حمايت مطبوعات رشد خوبي داشته است گفت: مطمئناً در بازيهاي آسيايي دوحه حرف هاي زيادي براي گفتن خواهيم داشت و هم اكنون نيز ورزشكاران اين رشته ضمن كسب شش ركورد ورودي به مسابقات جوانان جهان ما را به بدست آوردن مدال در رقابت هاي جهاني جوانان سال آينده و رقابتهاي آسيايي اميدوار ساخته اند.
رئيس فدراسيون دو و ميداني هزينه برگزاري مسابقات داخل سالن آسيا را نزديك سه ميليارد ريال پيش بيني كرد و اعلام داشت: با كمك چهل هزار دلاري فدراسيون جهاني، سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و شركت هاي تبليغاتي و همچنين اعلام آمادگي سازمان تربيت بدني خوشبختانه هيچ نگراني نداريم. وي در رابطه با جذب مربيان خارجي گفت: همچنان به سياست جذب مربيان خارجي در رشته هاي تخصصي ادامه خواهيم داد و در زمينه دوها ي استقامت و نيمه استقامت هم فعاليت مربيان داخلي كفايت مي كند. مهدي قره چه داغي دبير فدراسيون دو و ميداني و دبير ستاد اجرايي اولين دوره مسابقات داخل سالن آسيا هم پيرامون اين رويداد گفت: در جمع تيم هاي خارجي هند با ۴۶ ورزشكار بيشترين شركت كننده را در دو قسمت مردان و زنان دارد. ژاپن با ۲۶ نفر، كويت با ۲۲، بحرين با ۱۲ و عربستان هم با ده شركت كننده در اين مسابقات حاضر خواهند بود.

سرپرست تيم هاي كشتي جوانان:
هيچ كشتي گيري بدون مجوز نيايد
گروه ورزشي: گلچيني از بهترين كشتي گيران جوان كشور ساعت ۱۷ امروز در سالن شهداي هفتم تير تهران به روي باسكول وزن كشي مي روند تا از صبح فردا با برگزاري آخرين مرحله پيكارهاي انتخابي تيم ملي براي حضور در رقابت هاي آسيايي قزاقستان حضور مؤثر و جدي خود را به نمايش بگذارند.
در آستانه شروع اين مسابقه ها سرهنگ محمدانصاري سرپرست تيم هاي ملي جوانان با تأكيد بر اينكه از هيچ كشتي گيري بدون مجوز وزن كشي نمي شود اظهار داشت: نفرات اول تا چهارم مسابقه هاي قهرماني كشور در سنندج و رقابت هاي انتخابي مرحله اول در چالوس، نوجوانان اعزامي به پيكارهاي قهرماني آسيا در تايوان، نفرات ملي پوش شركت كننده در مسابقه هاي جهاني جوانان در تركيه (كساني كه مشكل افزايش سن نداشته باشند) به اضافه ۴۰ كشتي گير برگزيده از سوي كميته فني كشتي گيراني هستند كه مي توانند در اين مرحله كشتي بگيرند.انصاري همچنين گفت: در پايان مسابقه هاي اين مرحله نفرات اول تا سوم به همراه تعداد معدودي كه مبارزات آن ها موردتوجه كميته فني قرار مي گيرد به اردوي تيم ملي دعوت خواهند شد.
وي افزود: در صورتي كه اوضاع مالي فدراسيون كشتي مساعد شود درصدد هستيم اولين اردوي آمادگي جوانان را در داغستان روسيه برگزار كنيم.
انصاري در پايان با اعلام اينكه در كشتي جوانان اصل بر صداقت و سلامت است از مربيان و رؤساي هيأت هاي كشتي سراسر كشور درخواست كرد هيچ كشتي گيري را با توصيه و سفارش روانه شركت در مسابقه نكنند كه از هيچ منظري استمرار در چنين شيوه هايي مناسب ورزش پهلواني كشتي نيست.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |