پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۹۷ - Jan 29, 2004
صِحَّةُ الْجَسَدِ مِنْ قِلَّةِ الْحَسَدِ.
سلامت تن در كم بودن حسد است.
علي ابن ابي طالب (ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
بازآيد و برهاندم از بند ملامت
يارب سببي ساز كه يارم به سلامت
تا چشم جهان بين كنمش جاي اقامت
خاك ره آن يار سفركرده بياريد
سينماكارت از دهه فجر وارد بازار مي شود
001725.jpg
معاونت سينمايي وزارت ارشاد اعلام كرد كه كارت اعتباري سينما با نام «سينما كارت» براي نخستين بار از ايام فجر امسال به بازار عرضه مي شود.
سينما كارت، نوعي كارت اعتباري است كه امكان خريد اعتباري بليت با تسهيلات از جمله تخفيف بليت و تهيه اين كالا با استفاده از اينترنت را براي علاقه مندان به سينما فراهم مي كند.
دارندگان سينما كارت مي توانند به عضويت باشگاه تماشاچيان سينماي ايران در آيند و دست اندركاران پخش و توليد فيلمهاي سينمايي نيز از طريق سينماكارت به ميزان فروش و تعداد تماشاگران فيلمها دست مي يابند.
اعتبار سينما كارت دو ساله و قابل تمديد است و پس از استفاده در پايان هر ماه يك نسخه صورتحساب از خريد و بدهي براي كاربران ارسال مي شود.اين كارت در مرحله اول، براي استفاده از تماشاگران آثار شركت كننده در بيست و دومين جشنواره بين المللي فجر صادر شده و علاقه مندان مي توانند كارتهاي اعتباري سينما را از غرفه هاي فروش سالنهاي نمايشي اين جشنواره در تهران تهيه كنند.اجراي طرح سينما كارت، در آينده در شهرستانها نيز گسترش خواهد يافت.
جشنواره در كرمان
مدير كل  فرهنگ  و ارشاد اسلامي استان  كرمان  گفت : جشنواره  فيلم  فجر امسال براي  اولين  بار همزمان  با تهران  در كرمان  نيز برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام  علي  ملانوري  در گفت وگو با خبرنگاران  افزود:اين  جشنواره  روزهاي  ۱۶ تا ۲۴ بهمن  ماه  به  مدت  هشت  روز برگزار خواهد شد وطي  آن ۱۲ فيلم  اكران  نشده  ايراني  و ۹ فيلم  اكران  نشده  خارجي  به  نمايش در مي آيد.
وي  گفت : هر يك  از اين  فيلم ها سه  نوبت  به  نمايش  گذاشته  مي شوند و سه سينماي  شهر تماشا، نور و آسياي  كرمان  براي  اجراي  اين  جشنواره  در نظرگرفته  شده  است .وي  اعلام  كرد: فيلم هاي  به  نمايش  گذاشته  شده  توسط مردم  داوري  خواهند شدو از بين  آنها يك  فيلم  به  عنوان  فيلم  منتخب  جشنواره  كرمان  معرفي  و در روز۲۸ بهمن  ماه  به  عوامل  و دست اندركاران  آن جوايزي  اهدا خواهد شد.
او گفت : اجراي  اين  جشنواره  ۶۰۰ ميليون  ريال  هزينه  دربر دارد كه  وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامي به  طور افتخاري  آن را در كرمان  اجرا مي كند.
ملانوري  افزود: در اين  جشنواره  فيلم هايي  از جمله  دوئل ، مزرعه  پدري ، شمعي در باد، عروس  افغان ، ملآقات  با طوطي ، رسم  عاشق  كشي  و مشت  بر پوست  به كارگرداني  احمدرضا درويش ، رسول  ملاقلي پور، پوران  درخشنده ، ابوالقاسم طالبي ، داوود نژاد، خسرو معصومي و عالي  پيام  در معرض  ديد مردم  استان  كرمان  قرار مي گيرد.

برگزيدگان پنجمين جشنواره سينماي مستند كيش معرفي شدند
پنجمين جشنوراه سينماي مستند كيش عصر ديروز طي مراسمي در تالار حافظ دانشگاه كيش به كار خود پايان داد. در اين مراسم هيات داوران، از ميان ۲۵ فيلم عرضه شده به بخش مسابقه اين جشنواره فيلم هاي برگزيده خود را به اين شرح اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با تقدير از فيلم آخرين نفس ساخته محمود زنده نام، لوح زرين جشنواره و ديپلم افتخار به خانم پريسا شاهنده كارگردان فيلم گناه مريم به خاطر توجه به يك معضل مهم فرهنگي و اجتماعي كه در سينماي مستند كمتر ديده و مطرح شده است؛ لوح زرين جشنواره و ديپلم افتخار به محمدرمضاني كارگردان فيلم تاريخ مصرف» به خاطر انتخاب موضوع، ارايه گزارشي روان و رويكرد موفق به عامل طنز در سينماي مستند؛ لوح زرين جشنواره و ديپلم افتخار براي بهترين موسيقي متن به داريوش نامدار زنگنه سازنده موسيقي متن فيلم هدرسه به خاطر ارايه يك موسيقي كم حجم اما موثر در ساختار و فضا سازي فيلم.
با تقدير از سعيد شاهسواري تدوينگر فيلم افغانستان حقيقت گمشده ،لوح زرين جشنواره و ديپلم افتخار براي بهتر تدوين به اميد بنكدار و كيوان علي محمدي تدوينگران فيلم چه شگفت است عشق كه هم زخم است، هم مرهم به خاطر استفاده خلاقانه و حرفه اي از امكانات ويژه تدوين ديجيتالي؛ لوح زرين جشنواره و ديپلم افتخار براي بهترين تصويربراري به رضا تيموري تصويربردار فيلم الماس آبي؛ لوح زرين جشنواره و ديپلم افتخار در مورد بهترين فيلمبرداري - با توجه به عدم حضور هيچ فيلمي در بخش مسابقه - به همايون پايور به خاطر همراهي و همدلي با جوانان فيلمساز و سينماي مستند و انتقال دانش و تجربه حرفه اي اش به اين سينما به همايون پايور اهدا مي گردد.
با تقدير از حسن نقاشي پژوهشگر و فيلمنامه نويس فيلم سوشيوس و فرحناز شريفي پژوهشگر فيلم صداي ما» لوح زرين جشنواره و ديپلم افتخار بهترين پژوهش به رضا مجلسي پژوهشگر فيلم چرخ گردون به خاطر تحقيقي انديشيده و متناسب با فضاي بازسازي سنتي ديرين كه با فاصله گذاري پرمعنايي ميان نمايش و زندگي شكل گرفته است.
جايزه مخصوص دبير خانه شورايعالي مناطق آزاد تجاري صنعتي كشور، لوح زرين جشنواره، ديپلم افتخار همراه با امكانات يك سفر تحقيقي پنج روزه به يكي از مناطق آزاد كشور به منظور بررسي و تحقيق براي ساخت يك فيلم مستند، به رضا مجلسي كارگردان فيلم چرخ گردون به خاطر توجه به امر پژوهش در اقليم و جغرافياي زيستگاه خود و هدايت موثر آن در جهت غنا بخشيدن به فيلم هايش.
لوح زرين جشنواره و ديپلم افتخار براي بهترين اثر مستند با نگاهي نو به بهمن كيارستمي كارگردان فيلم كفار به خاطرنگاه كنجكاو، ساختار خلاقه و سيال و تلقي شادمانه اش از زندگي قومي فراموش شده.
جايزه بهترين فيلم كوتاه مستند، لوح زرين جشنواره، ديپلم افتخار، همراه با جايزه نقدي به مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰ ريال به كورش فرزانگان كارگردان فيلم الماس آبي به خاطر دستيابي به فرم و تصويري چشم نواز و نگاهي شاعرانه در نمايش ارتباط ميان انسان، شيء و خاطره.
جايزه اولين اثر مستند يك كارگردان لوح زرين جشنواره، ديپلم افتخار همراه با جايزه نقدي به مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ ريال به فرحناز شريفي كارگردان فيلم صداي ماه به خاطر وسواس حرفه اي و جديت و جستجو براي باسازي خاطره اي نزديك اما از ياد رفته
جايزه  دوم ويژه هيات داوران جشنواره، لوح زرين، ديپلم افتخار همراه با جايزه نقدي به مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ ريال به مهرداد فريد كارگردان فيلم بچه هاي افغان به خاطر نگاهي مشفقانه به ستمي كه در موقعيتي خاص، اما مرتبط با عرصه  گسترده جهاني، نسبت به اقليت هاي مهاجر روا مي شود، جايزه اول ويژه هيات داوران جشنواره، لوح زرين، ديپلم افتخار همراه با جايزه نقدي به محمدرضا وطن دوست كارگردان فيلم در دامان سرخ كوه به خاطر انتخاب موضوع، جايزه بزرگ جشنواره به بهترين اثر مستند، تنديس جشنواره ديپلم افتخار همراه با جايزه نقدي به مبلغ ۱۰ ميليون ريال به مهناز افضلي كارگردان فيلم زنانه به خاطر نگاه كاونده و انتخاب جسورانه موضوع اهدا شد.

انصراف روباه و انگور
معصومه تقي پور كارگردان نمايش روباه و انگور طي نامه اي به دبيرخانه بيست ودومين جشنواره تئاتر از شركت در جشنواره انصراف داد.
در نامه تقي پور كه به همشهري نيز ارسال شده آمده است علي رغم آمادگي كامل گروه، به دلايل متعدد حاضر به اجراي نمايش روباه و انگور در جشنواره نيست.ناديده گرفتن اهداف اصلي برگزاري جشنواره، عدم قانونمندي در برنامه ريزي، عدم هماهنگي مسئولين جشنواره در اطلاع رساني، تعدد تصميم گيري از سوي مسئولان، تغيير زمان و مكان اجرا بدون در نظر گرفتن شرايط اجرايي و بلاتكليفي گروه تا آخرين لحظات دلايلي است كه كارگردان را مجبور به اتخاذ چنين تصميمي كرده است.

دانه هاي برف در سينماتك
فيلم سينمايي دانه هاي ريز برف به كارگرداني عليرضا اميني امروز (نهم بهمن ماه) در سينما تك موزه هنرهاي معاصر به روي پرده مي رود.
اين فيلم ساعت ۱۶ و در بخش سينماي ايران به نمايش در مي آيد.
دانه هاي ريز برف محصول ۱۳۸۲ ايران بوده و در مدت زمان ۷۵ دقيقه، داستان زندگي، تنهايي و انزواي دو نگهبان معدن در يك شهر كوهستاني دورافتاده را نشان مي دهد.
تنها روزنه اميد اين دو نگهبان يك توله سگ و همچنين زن ناشناسي است كه در دور دست راه مي رود و گاه به گاه پيدايش مي شود.عليرضا اميني بعد از فيلم «نامه هاي باد» در فيلم بلند دوم خود، دانه هاي ريز برف، حضور ناپيدا و زندگي بخش «زن» را به تصوير مي كشد.

۲۵درصد تخفيف براي كتابهاي خارجي
در اولين نمايشگاه كتب كاربردي و دانشگاهي تمامي كتابهاي عرضه شده در نمايشگاه با حداقل بيست و پنج درصد تخفيف فروش از قيمت پشت جلد عرضه خواهند شد.
ستاد خبري اولين نمايشگاه كتب كاربردي و دانشگاهي اعلام كرد: در آخرين جلسه انجمن فرهنگي ناشران بين المللي (برگزاركننده نمايشگاهي) و دست اندركاران امور فرهنگي تمام ۳۰ هزار عنوان كتاب لاتين عرضه شده در نمايشگاه با حداقل ۲۵درصد تخفيف به صورت ريالي به علاقه  مندن عرضه شود.
ضمنا با توجه به اينكه قيمت كتابها براساس نرخ روز دلار محاسبه خواهد شد و با در نظر گرفتن تثبيت نسبي نرخ دلار به ريال پس از اعمال ۲۵درصد تخفيف، حداكثر قيمت كتابها به ازاي هر دلار به ۶۳۰۰ ريال خواهد رسيد و با توجه به اين امر كه برخي ناشران شركت كننده در نمايشگاه امكان تخفيف بيشتر از ۲۵درصد را نيز خواهند داشت در اين صورت، اين قيمت به كمتر از ۶۰۰۰ ريال مي رسد. نخستين نمايشگاه كتب كاربردي و دانشگاهي از بيست و چهارم تا بيست و هشتم بهمن در سالن ۳۵ محل دائمي نمايشگاه بين المللي تهران، در فضايي به وسعت ۴ هزار مترمربع با حضر كليه ناشرين صاحب نام و بزرگ بين المللي و با ارائه بيش از سي هزار عنوان كتاب لاتين با موضوعات مختلف:  پزشكي، كامپيوتر، فني و مهندسي، علوم پايه، علوم اجتماعي، مديريت، اقتصاد، هنر، معماري، كشاورزي، علوم انساني و ديني برگزار مي شود.

« خشم و قضاوت»در تلويزيون
رضا كيانيان در نقش پليس آگاهي موظف شد متهمي را به بازداشتگاه تحويل دهد تا طي بازجويي از او معلوم شود آيا دختري را گروگان گرفته يا نه اما كيانيان در طي مسير درمي يابد متهم يك فرشته است. اين خلاصه داستان «خشم و قضاوت»، فيلم سينمايي - تلويزيوني (تل فيلم) عصر جمعه شبكه اول سيما است. كيهان ملكي، شيرين نبيا، رحيم نوروزي، نگين صدق گويا و رضا ايرانمنش در اين فيلم بازي مي كنند. «خشم و قضاوت» را مهرداد خوشبخت براساس فيلمنامه شادمهر راستين كارگرداني كرده است.

نگارستان
001722.jpg
سد
۱ - چارلز فرانچس دابيني Charls-Francios Daubigny
۲ - تولد: پاريس ۱۸۱۷ / وفات: پاريس ۱۸۷۸
۳ - سبك نقاش: مدرسه باربيزون (مدرسه يا مركز نقاشي باربيزون در اواسط قرن نوزدهم در روستاي باربيزون واقع در ۴۰ مايلي جنوب غربي پاريس تأسيس شد. هدف نقاشان مدرسه باربيزون؛ پرورش استعدادشان در زمينه نقاشي از طبيعت و زندگي روزمره مردم بود. تعدادي از اين هنرمندان؛ سبك «امپرسيونيسم» را بنا نهادند)
۴ - زندگينامه نقاش: آثار دابيني از طبيعت زيبا و دلنواز است. عقايد او كه در آثارش كاملا پيداست: نشانه كاملي از يك هنرمند مدرسه باربيزون است. او از طبيعت، روستا، زندگي مردم و هر آنچه كه مرتبط با «زندگي» بود، نقاشي مي كرد.«كاميل كورت»، تأثير به سزايي در دابيني داشت چراكه دابيني با الهام از آثار او به سبك امپرسيونيسم روي آورد. درواقع آثار به جامانده از «كورت» مشوق دابيني بود.
۵ - نام تابلو و مشخصات: «سد بر روي اوپتيواز» / ۱۸۵۵ / رنگ روغن روي بوم / ۱۶۲*۹۲ سانتي متر.چوپان و گله او را در كنار «سد» مي بينيم. طبيعتي آرام با رنگ هاي سرد و يكنواخت؛ نقاشي حاصل برداشتي آرام و ساده از طبيعت است. اين سرزمين رويايي؛ نشانه آرامش روحي نقاش و نزديكي او به طبيعت است.
۶ - محل نگهداري تابلو: موزه هنر دزبيوكس / رويين.

بهارستان
پرده ها را كشيدند
و نشاني نماند
ترانه اي پنهان از سكوت بود
ميزهاي مدرسه.
عباس بوبه رژ

شناسنامه
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ

داستانك
انتخاب
به سلام صبح از پشت ميله ها عادت كرده بودم. چشمايم را مي بستم و مي خواندم. از دلدادگي براي هم قفسم مي خواندم كه تنها بهانه بودنم بود.
يك روز مرد براي نهادن آذوقه در را گشود و هم قفسم فرصت را غنيمت شمرد و بي تأمل گريخت.
ما مرغ عشقيم، اما او بدون من رفت!
فكر كردم رفته است تا شايد راهي براي رهايي ام بيابد. مدتها گذشت، اما او نيامد. حتماً راه را گم كرده بود.
از آن پس مرد زندانبان ديگر براي نهادن آذوقه در را نمي گشايد و من هر شب خواب پرواز در آسمان را مي بينم و خواب او را كه در انتظار من است!
آرين دخت- فرنادپور

روزنگار
پيمان
علي سهيلي، وزير وقت امور خارجه ايران، اسميرنوف سفير كبير شوروي و ريدرزبولارد وزير مختار بريتانيا در ايران در چنين روزي در سال ۱۳۲۰، پيمان اتحاد سه جانبه را امضا كردند. اين پيمان مشهور و مهم را يكي از دستاوردهاي دولت فروغي در جريان حوادث سال ۱۳۲۰ و اشغال ايران به دست متفقين مي دانند. دولت هاي بريتانيا و اتحاد جماهير شوروي در اين پيمان بر تماميت ارضي، استقلال و حاكميت دولت ايران تأكيد كردند و تضمين دادند حداكثر شش ماه پس از پايان جنگ، خاك ايران را ترك كنند. ايران نيز در مقابل، حضور ارتش هاي متفقين در خاك خود را پذيرفت و تعهد كرد به عنوان يك متحد نظامي، شرايط مناسب را براي انتقال نيرو و مهمات از جنوب كشور به سوي مرز شوروي تأمين كند. تعهد دولت شوروي در همين پيمان به ترك خاك ايران پس از پايان جنگ جهاني دوم، اصلي ترين عاملي بود كه بعدها فشار بين المللي عليه دولت شوروي را براي ترك خاك آذربايجان فراهم كرد و شرايط را به گونه اي فراهم آورد تا دولت احمد قوام به غائله آذربايجان پايان دهد.
rooznegar@hamshahri.org

گشتي در دنياي خبرها
خانه گربه ها
يوتا: ماموران حفاظت از حيوانات در يوتا، ۳ كودك، ۱۳۴ گربه و ۶ سگ را از يك خانه نجات دادند.هنگامي كه ماموران وارد اين خانه شدند با صحنه هاي عجيبي مواجه شدند. گربه ها و سگ ها تمام وسايل خانه را خرد كرده بودند و كودكان نيز نظاره گر جنب و جوش حيوانات بودند.اين ماموران، كودكان را تحويل مادرانشان داده   اند اما فضاي كافي براي نگهداري گربه ها ندارند.
دو سرقت در سه روز
اورلينز: چند روز پيش هنگامي كه يكي از دانشجويان دانشگاه «Tulane» آمريكا همراه با دوستان خود از رستوران خارج شد، پي برد كه سارقان خودرواش را از مقابل رستوران به سرقت برده اند.به همين دليل وي موضوع را به پليس اطلاع داد.سه روز بعد پليس با اين دانشجو تماس گرفت و اعلام كرد،خودرو وي در پاركينگ يك فروشگاه پيدا شده است و او مي تواند با مراجعه به صاحب فروشگاه، خودرو را تحويل بگيرد.
هنگامي كه اين جوان به پاركينگ فروشگاه مراجعه كرد متوجه شد كه سارقان اغلب وسايل داخلي خودرو را به سرقت برده اند به همين دليل مجددا با پليس تماس گرفت و پليس قول داد تا به سرعت، چند مامور را به پاركينگ اعزام كند.
به هر حال، اين دانشجو براي آمدن پليس سه ساعت انتظار كشيد و به دليل سرماي هوا مجبور شد به داخل فروشگاه برود اما چند دقيقه بعد هنگامي كه از فروشگاه خارج شد، ديگر خودروي خود را نديد چون سارقان مجددا آن را به سرقت برده بودند.
گربه وفادار
نيويورك: چندي پيش يك پيرمرد ۷۶ ساله در آمريكا، گربه سرگرداني را از خيابان به خانه آ ورد و او را تحت پوشش گرفت. اين گربه ديروز پاسخ محبت هاي پيرمرد را داد و او را از مرگ حتمي نجات داد.هنگامي كه پيرمرد مشغول تماشاي تلويزيون بود به خواب عميقي فرو رفت كه همزمان، خانه وي طعمه حريق شد. گربه وفادار نيز براي اينكه از مرگ پيرمرد جلوگيري كند، روي سر و صورت  وي پريد و او را از خواب بيدار كرد.
به اين ترتيب پيرمرد هم از مرگ نجات يافت و هم موفق به مهار آتش سوزي شد.
ناكامي كارمند ماجراجو
توكيو: يكي از كارمندان دولت ژاپن قصد داشت به عنوان اولين شهروند ژاپني با بالن، عرض اقيانوس آرام را طي كند اما عمليات ماجراجويانه او پس از چند ساعت با ناكامي مواجه شد.اين مرد ۵۴ ساله در حالي كه تنها چند ساعت از آغاز سفرش مي گذشت در اقيانوس فرود آمد و گارد ساحلي ژاپن او را از مرگ نجات داد.
كاهش حملات كوسه ها
ميامي: تعداد حملات كوسه ها به انسان ها در سواحل جهان در سال ۲۰۰۳ ميلادي براي سومين سال پياپي كاهش يافت.شايد علت اين كاهش، افزايش آگاهي مردم در مورد خطرات شنا كردن در اقيانوس ها و يا كاهش جمعيت كوسه ها باشد.در سال ۲۰۰۳، در حدود ۵۵ مورد حمله كوسه به انسان در سراسر جهان گزارش شد در حالي كه اين رقم در سال هاي ۲۰۰۲ و ۲۰۰۱ به ترتيب ۶۳ و ۶۸ مورد بود.
معجزه
فونيكس:  يك دختر بچه  سه ساله در آريزونا به مدت ۵ روز تنها با مصرف چند تكه كلوچه زنده ماند. ۶ روز پيش خودرويي كه حامل اين دختر بچه و مادرش بود دچار سانحه شد كه در جريان اين سانحه، مادر جان باخت اما كودك آسيبي نديد.
با آنكه تنها چند تكه كلوچه در خودرو وجود داشت و دماي هوا چند درجه سانتيگراد زير صفر بود، اما اين دختر بچه به مدت ۵ روز داخل خودرو دوام آورد تا سرانجام روز گذشته يك رهگذر متوجه خودرو سانحه ديده در حاشيه جاده شد و كودك را نجات داد.
در حال حاضر كودك به دليل سرمازدگي و گرسنگي مفرط در بيمارستان تحت مراقبت است. پليس مي گويد، زنده بودن اين دختربچه را بايد يك معجزه بزرگ دانست.
فيلم سينمايي سازمان ملل
سازمان ملل: قرار است در آينده اي نزديك، يك فيلم سينمايي در سازمان ملل تهيه شود. كارگردان اين فيلم، سيدني پولاك خواهد بود و از هنرپيشه هاي معروف آن مي توان به نيكول كيدمن و شون پن اشاره كرد. در فيلم «مترجم»، كيدمن نقش يك مترجم سازمان ملل را كه اهل كشور كنيا است بازي خواهد كرد.
او در جريان كار خود، از نقشه گروهي از افراد مسلح براي ترور يكي از سران كشورهاي آفريقايي مطلع مي شود و در نهايت از ترور وي در شوراي امنيت جلوگيري مي كند.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت ۱۲ و ۱۷ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۱۷ و ۴۸ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۵ و۴۰ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۷ و ۷ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
* گالري راه ابريشم: نمايشگاه عكس محمد غزالي و رضا سيد پايداري/ ۱۲ تا ۳۰ بهمن / خيابان آفريقا، تابان شرقي، شماره ۷۵ / تلفن: ۸۷۸۸۲۵۹
* گالري برگ: هفتمين نمايشگاه سالانه طراحي معاصر ايران / تا ۲۰ بهمن / خيابان ولي عصر، نرسيده به ميرداماد، دامن افشار، پلاك ۱/۱۲.
*گالري شبنم: نمايشگاه نقاشي داريوش زاهدي / ۱۰ تا ۱۵ بهمن / بزرگراه كردستان، انتهاي خيابان ۶۴، برجهاي آ.اس.پ، واحد ۴۱۸/ تلفن: ۸۰۳۵۹۸۵
* گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي فرشيد شيوا / ۱۰ تا ۱۶ بهمن / خيابان دروس، شهيد كماسايي، شماره ۴۲ / تلفن: ۲۵۴۱۵۸۹
* مركز فرهنگي هنري صبا: نمايشگاه آثار نقاشي ۹ نقاش نوگراي اصفهان / تا ۱۶ بهمن / ميدان فلسطين، خيابان شهيد مظفر، پلاك ۵۳ / تلفن: ۱۱-۶۴۹۴۵۰۸
* گالري سيحون: نمايشگاه آثار ايرج شافعي / ۱۲ تا ۱۶ بهمن / خيابان خالد اسلامبولي، كوچه چهارم، شماره ۳۰ / تلفن: ۸۷۱۱۳۰۵
* نگارخانه نقش جهان: نمايشگاه آثار عكس عليرضا ملك جعفريان / ۹ تا ۱۴ بهمن / زعفرانيه، نبش پرزين بغدادي، تماشاگه زمان / تلفن: ۲۴۱۸۶۴۱
* نگارخانه فاخته: نمايشگاه زيورآلات سنگ و استخوان / ۱۰ تا ۱۴ بهمن / گاندي شمالي، خيابان شريفي، روبروي سرخه بازار، پلاك ۴۳ / تلفن: ۲۰۱۳۰۵۲
* گالري باران: نمايشگاه آثار نازنين بامداد / تا ۱۰ بهمن / دركه، خيابان احمد پور، شماره ۷ / تلفن: ۲۴۰۷۷۷۲
* نگارخانه آريا: نمايشگاه نقاشي بهناز شريفيان / ۱۱ تا ۱۸ بهمن / خيابان ولي عصر، بالاتر از سه راه بهشتي، كوي زرين، شماره ۱۱ / تلفن: ۸۷۱۶۴۰۱
* گالري شماره ۲ فرهنگسراي بهمن : نمايشگاه صنايع دستي و هنرهاي سنتي آذربايجان شرقي / تا ۱۱ بهمن/ ميدان بهمن ، فرهنگسراي بهمن / تلفن: ۲۵۰۵۸۸۳۱

گل و گياه
ارانتيس
001719.jpg
نام علمي: Eranthis hyemalis
خانواده: RANUNEULACULACEAE
اين گياه داراي ريشه  غده اي است بلندي آن به ۵-۱۰ و گستردگي آن به ۸-۱۰ سانتي متر مي رسد. داراي برگهاي سبز براق است و گلهاي زردرنگ آن بشكل گل لاله اواخر زمستان و اوايل بهار ظاهر مي شوند.
نيازها: مكان نيمه سايه را ترجيح مي دهد و به خاك غني از هوموس با زهكش خوب نياز دارد و حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتي  گراد است. پيازها را در عمق ۵ سانتي متري خاك و به فاصله ۸-۱۰ سانتي متر از يكديگر مي كارند.
ازدياد: از طريق كاشت بذر رسيده در اول تابستان ويا تقسيم غده هاي بزرگ از اوايل تا اواخر پاييز امكان پذير است.
سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
روزنگار
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |