پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۹۷ - Jan 29, 2004
احداث بزرگراه دارآباد حدفاصل بزرگراه رسالت تا مسيل باختر
شتاب در نوسازي و آباداني تهران
گروه شهري: ديروز با حضور دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران كلنگ احداث بزرگراه دارآباد حدفاصل بزرگراه رسالت تا مسيل باختر و تقاطع غيرهم سطح بزرگراه هاي دارآباد آغاز، در محل تلاقي خيابانهاي آيت الله مدني و مسيل باختر به زمين زده شد.
به گزارش خبرنگار ما، شهردار تهران در اين مراسم طي سخناني گفت: ما براي ساختن شهر تهران عجله داريم و در صدد هستيم فرصتهاي فراوان از دست رفته را جبران كنيم.
به اعتقاد احمدي نژاد، ضروري است در عين حفظ كيفيت ابتدا زمان احداث پروژه هاي عمراني شهري و بعد هزينه هاي اجرايي آن را به شدت كاهش دهيم.
وي بر لزوم استفاده از همه ظرفيت هاي سازندگي در تهران تاكيد و اظهار اميدواري كرد، سال آينده شهر تهران به يك كارگاه بزرگ تبديل شود تا حداقل به لحاظ ترافيكي به شرايط مطلوبي دست پيدا كنيم.
در اين مراسم مهندس محمد علي آبادي معاون فني عمراني شهرداري تهران طي سخناني از بزرگراه دارآباد به عنوان بزرگترين و زيباترين پروژه هاي شهري و اتوبانهاي در دست ساخت شهرداري تهران نام برد كه از شمالي ترين نقطه يعني بزرگراه لشگرك شروع و بعد از عبور از بزرگراه هاي بابايي، همت، رسالت و دماوند به بزرگراه آزادگان وصل خواهد شد.
وي طول بزرگراه دارآباد را ۲۲ كيلومتر اعلام كرد كه در ايام دهه فجر ۸ كيلومتر آن از رسالت تا لشگرك به اتمام رسيده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت و ۱۴ كيلومتر باقيمانده از مسيل باختر تا اول امير شرفي به دليل وجود معارضين زياد هنوز دست نخورده اما به شدت دنبال خريد املاك واقع در اين طرح هستيم كه هزينه آن ۸۰ ميليارد تومان برآورد شده است .
خبرنگار ما به نقل از علي آبادي در مورد تقاطع غيرهم سطح بزرگراه هاي دارآباد - آغاز مي نويسد : پل آغاز به صورت روگذر در محل تلاقي خيابان آيت الله مدني و مسيل باختر فعلي يا تقاطع بزرگراه هاي دارآباد و آغاز در شرق واقع شده است و آب مسيل باختر نيز در زير پل جريان دارد كه عمليات احداث آن از هفته آينده شروع خواهد شد.
بزرگراه دارآباد با برخورداري از ۲۳ تقاطع غير همسطح امكان ارتباط بين تمام دسترسي ها و بزرگراه ها و شريانهاي داخلي را ايجاد مي كند.

براي جلوگيري از تبعات زيست محيطي ايجاد مي شود
۵۰ ايستگاه براي عرضه بهداشتي دام زنده در عيد قربان
001752.jpg
ايرنا: مديرعامل سازمان سردخانه و كشتارگاه شهرداري تهران گفت: ۵۰ ايستگاه عرضه بهداشتي دام زنده در عيد سعيد قربان براي شهروندان تهراني داير شده است.
«حسن طاهري» افزود: مردم براساس يك سنت حسنه در روز عيد قربان مبادرت به تهيه و ذبح دام مي كنند و شهرداري براساس وظيفه خود هرساله مراكزي را در اين روز به عرضه دام زنده بهداشتي اختصاص مي دهد.
وي افزود: علاوه بر ۵۰ ايستگاه اختصاص يافته، ميادين ميوه و تره بار نيز آماده ارايه خدمات هستندتا از تردد دام در سطح شهر كه عواقب زيست محيطي خطرناكي دارند، ممانعت شود.
وي تصريح كرد: در تمام اين جايگاه ها با همكاري دامپزشكي تهران، دامپزشك حضور دارد تا دام ها مورد معاينه پزشكي قرار گيرند.
بيش از ۳۵۰ نوع بيماري از طريق دام به انسان منتقل مي شود.
طاهري افزود: در طول سال نيز به مناسبت هاي مختلف در تهران بيش از ۵۵۰ هزار رأس دام ذبح مي شود كه به  دليل نبود جايگاه هاي مناسب افراد در كنار خيابان ها مبادرت به فروش دام مي كنند.

بهره برداري ۵۰ طرح عمراني در شهرري
001749.jpg
همزمان با بيست وپنچمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران، ۵۷ طرح عمراني، خدماتي و فرهنگي در شهرري با صرف هزينه اي معادل ۴۶ ميليارد و ۵۸۲ ميليون ريال به بهره برداري مي رسد.
نادر كرمي شهردار منطقه ۲۰، با اعلام اين مطلب، احداث و توسعه فضاي سبز را يكي از سياست هاي اصلي شهرداري اين منطقه عنوان كرد و اظهار داشت: ۱۷ بوستان به مساحت ۱۲ هكتار با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و ۲۷۶ ميليون ريال در دهه فجر مورد بهره برداري قرار مي گيرد و بدين نحو تعداد بوستان هاي موجود به ۱۱۹ قطعه و سرانه فضاي سبز براي هر نفر به ۳۴ متر مربع افزايش مي يابد.
وي با اشاره به آغاز عمليات اجرايي پل غيرهمسطح در تقاطع خيابان شهيد رجايي و بزرگراه آزادگان، بهره برداري از قطعه سوم ۴۵ متري كمربندي شهرري، احداث ۱۰ دستگاه پل عابر پياده، اصلاح هندسي ۲۰ تقاطع و ميدان، حذف موانع فيزيكي از گذرگاههاي عابر پياده، احداث ۴ خيابان اصلي، بهسازي ۱۰ نقطه از منطقه، احداث مركز بازيافت زباله، دو دستگاه سرويس بهداشتي عمومي، پايانه تاكسي و بازپيرايي روستاي كوره فرنگي را از مهمترين اقدامات عمراني و ترافيكي شهرداري در سال جاري برشمرد كه همزمان با دهه مبارك فجر مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي نصب ماشين دودي در ايستگاه مترو شهر ري، نصب تنديس مشاهير و مفاخر شهرري در بوستان مدرس و بهره برداري از طرح يادمان ۵ شهيد گمنام در فرهنگسراي ولاء را از مهمترين اقدامات در اين راستا برشمرد.كرمي همچنين بهره برداري از خانه مشق جهان آرا و ۵ زمين ورزشي در اطراف بوستانها را از جمله اقدامات اين منطقه در توسعه و تجهيز مراكز فرهنگي و ورزشي عنوان كرد.

سايت اينترنتي سازمان شهرداريهاي كشور راه اندازي شد
سايت سازمان شهرداريهاي كشور به آدرس www.imo.org.ir راه اندازي شد. يك مقام مسئول در گفت و گو با خبرگزاري فارس راه اندازي اين سايت را در راستاي تحقق دولت الكترونيك و اطلاع رساني به شهروندان و شهرداريها عنوان كرد و گفت: اين امر از سالهاي پيش از راه اندازي شبكه BBS شوراها و شهرداريها آغاز شده بود و با پيشرفتهاي بوجود آمده در فن آوري و همچنين با تشكيل سازمان شهرداريها ايجاد چنين شبكه اي بيش از پيش ضرورت يافت.

برگزاري همايش هم انديشي سلامت شهروندان
شهردار منطقه ۴ تهران امروز اعلام كرد همايش يكروزه هم انديشي سلامت شهروندان برگزار مي شود.
به گزارش شهرداري منطقه ۴ تهران ، مهندس حسن كريميان گفت اين همايش در دهه مبارك فجر در فرهنگسراي اشراق براي جلب و جذب آراء و ديدگاه هاي اقشار فرهيخته و هوشمند جامعه اعم از استادان دانشگاه ها، دانشجويان، كارشناسان بهداشت و درمان كشور، كارشناسان سازمان حفاظت محيط زيست و متخصصان حوزه مديريت شهري برگزار مي شود.
شهردار منطقه چهار تهران با اشاره به اينكه شوراي سلامت شهر تهران با بهره گيري از نظرات شهروندان فعاليت خود را پي خواهد گرفت گفت: در شوراي سلامت منطقه چهار تهران بنا داريم با ايجاد روحيه تعاون، همياري و همكاري قاطبه شهروندان مسئوليت پذير بتوانيم بستر واگذاري مسئوليت و مديريت خدمات شهري را به تدريج به مردم فراوان كنيم.
همچنين معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه چهار تهران ، اركان طرح شوراي سلامت شهروندان را به ترتيب شامل شوراي سلامت منطقه، ناحيه، محله و در نهايت آخرين حلقه آن را سلامت يار و خانواده ذكر كرد.

دور جديد ديدارهاي شهردار تهران با شهروندان
گروه شهري: ديدار شهردار تهران با شهروندان منطقه هشت شهرداري، پنج شنبه هفته جاري تكميل كننده بازديد وي از ۲۱ منطقه شهر طي ۷ ماه گذشته است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران دكتر احمدي نژاد در جلسه شوراي معاونان شهرداري تهران با تأكيد بر تداوم ديدارهاي هفتگي شهردار و مديران ارشد شهرداري با شهروندان در قالبي جديد، افزود: طي چند ماه گذشته مديران ارشد شهرداري هر هفته ميزبان به طور متوسط ۱۲۰۰ مراجعه كننده در هر منطقه و پس از آن در ساختمان مركزي شهرداري بوده اند اما به مرور و با رسيدگي به پرونده ها از حجم مراجعات كاسته شده است. شهردار تهران ادامه داد: در عين حال با توجه به ضرورت دسترسي آسان مردم به مديران شهرداري و رسيدگي به مشكلات مختلف مناطق شهر بازديدهاي هفتگي از مناطق در قالبي جديد و به شكلي متفاوت ادامه خواهد يافت. جمعه اين هفته دكتر احمدي نژاد به اتفاق اعضاي شوراي شهر در محل دانشكده ادبيات دانشگاه تهران از ساعت ۹ صبح و همچنين پس از خاتمه نماز جمعه با شهروندان ديدار مي كند و به مسائل آنان رسيدگي خواهد كرد.

نوسازي تجهيزات و امكانات خدمات شهري آغاز شد
همزمان با آغاز دهه مبارك فجر و در راستاي پاك سازي و نوسازي فضاي شهري، شهرداري تهران اعتباري معادل ۱۴۰ ميليارد ريال به خريد تجهيزات و امكانات خدمات شهري اختصاص داد.
مهندس كاظم پور دهكردي- مدير كل خدمات شهري شهرداري تهران- درباره اين اقدام گفت: كار مكان يابي و مطالعه براي نصب سطل هاي زباله در بسياري از مناطق شهري پايان يافته و در برخي از مناطق سطل هاي زباله نصب شده اند.
وي افزود: هم زمان با آغاز دهه مبارك فجر زيباسازي و نظافت فضاهاي عمومي به صورت جدي در دستور كار معاون خدمات شهري مناطق شهرداري قرار گرفته و ساخت و ايجاد آبريزگاه در فضاي بوستان و ديگر مستحدثات عمومي شهرداري دنبال خواهد شد. چرا كه شوراي شهر، شهرداري را به انجام اين كار بدون فوت وقت ملزم كرده است.
دهكردي با اشاره به اين كه در طول ايام دهه مبارك فجر شهرداري تهران علاوه بر كارهاي روزمره و هميشگي اقدامات ويژه اي را براي پاك سازي فضاي شهري انجام خواهد داد گفت: پاك سازي زمين هاي باير حاشيه معابر از زباله، ضايعات و نخاله، لايروبي انهار رو بسته و رو باز مناطق، تجهيز كارگران خدمات شهري و فضاي سبز به لباس فرم و تجهيزات نو، جمع آوري متكديان و شبه متكديان از سطح معابر از جمله اين اقدامات است.

در نطق پيش از دستور ايراد شد
سخنان نماينده تهران حداد عادل ، درباره خدمات  شوراي شهر و شهرداري تهران
نماينده مردم  تهران  در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني روز چهارشنبه مجلس شوراي اسلامي اظهارداشت: مردم در نهم  اسفندماه  با انتخاب  آبادگران ،نمايندگاني  براي  شوراي  شهر تهران  انتخاب  كردند كه  اهل  كار وخدمتند و امروز فضاي  كشور از تنش ها و تشنج هاي  شوراي  سابق  شهر تهران  آسوده  شده  و كار وخدمت ، جاي  جنگ  و دعوا را گرفته  است .
حداد عادل با تشكر از شوراي  شهر و شهردار تهران  در رسيدگي  به  مشكلات  شهروندان  تصريح  كرد: شهردار تهران  با حضور در مناطق  مختلف  شهربه  مشكلات  مردم  رسيدگي  مي كند و مردمي كه  به  ادارات  شهرداري  مراجعه  مي كنند، احساس  مي كنند كه  كارها روانتر و برخوردها محترمانه  تر و سالم  ترشده  است  .
حداد عادل  ادامه  داد:شوراي  شهر نيز مخصوصا پس  از زلزله  بم ، با تسهيل در انواع  مقررات  موجبات  تشويق  مردم  را به  بازسازي  و مقاوم سازي  بافتهاي فرسوده  تهران  فراهم  كرده  است  .
عضو كميسيون  فرهنگي  مجلس  همچنين  تعدادي  از اقدامات  شهرداري  تهران را برشمرد و گفت : شهرداري  تهران  در فرصت  كوتاه  چند ماهه اي  كه  دراختيارداشته ، علاوه  براقدامات  گوناگون  در سطح  شهر تهران ، به  نوسازي  و تجهيز كوي  دانشگاه  تهران  نيز اقدام  كرده  و چندين  سالن  ورزشي  در خوابگاههاي  دختران  وپسران  اين  دانشگاه  احداث  كرده  است  .
وي با اشاره به خدمات شهرداري تهران براي دانشجويان مقيم خوابگاه از قبيل فرش كردن و رنگ آميزي اطاقها و تجهيز آنها به به تلفن   خاطرنشان  كرد: اقدامات  شهرداري  در خوابگاههاي دانشگاه  تهران  سبب  شده  تا دانشگاههاي  ديگر نيز از اينگونه  خدمات  استقبال كنند و هم  اكنون  مقدمات  اقدامات  مشابه  در دانشگاههاي  الزهرا، خواجه  نصيرطوسي  و علوم  پزشكي  تهران  و دانشكده  دامپزشكي  تهران  آغاز شده  است  .
حداد عادل  همچنين  اعلام  كرد: شهرداري  درديماه  ۸۲ با تخصيص  يك  ميلياردتومان ، يك  مجموعه  كتاب  به انتخاب  خود مدرسه ها به  پنج  هزار مدرسه  اهدا كرده و هم  اكنون  نيزبااعتباري  معادل  يك  ميليارد و ۲۰۰ ميليون  تومان ،طرح  اهداي تجهيزات  ورزشي  به  مدارس  شهرتهران  را درآستانه  دهه  فجر دردست  اقدام  دارد.
نماينده  تهران ، مطالعه  براي  آزادسازي  زمينهايي  كه  مشمول  طرح  كاربري بهداشتي ، ورزشي  و آموزشي  بوده اند و دستگاههاي  مسوول  بعد از پايان  يافتن مدت  قانوني  پنج  ساله  اقدام  به  تملك  آنها نكرده اند را از اقدامات  شوراي شهر تهران  عنوان  كرد.
به  گفته  حداد عادل ، شوراي  شهر تهران  در نظر دارد اين  زمين ها را در اختيار صاحبان  آنها قرار دهد تا آنها درحد متعارف  به  ساخت  و ساز اقدام  كنند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |