سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۲ - شماره ۳۳۰۱
شاهزاده مادريد
002115.jpg
مريم دري منش: ايكركاسياس تازه در شروع يك دوران بزرگ موفقيت قرار گرفته است. با اين حال در حال حاضر يكي از بهترين دروازه بانان اروپاست. او در ديدار پاياني جام قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۲-۲۰۰۱ تضميني براي پيروزي مادريدي ها بود. در اين فصل اين گلر ۲۲ ساله ملي پوش، - شاهزاده محبوب طرفداران رئال - مي خواهد سومين قهرماني خود را جشن بگيرد.
از آنجايي كه كاسياس مي خواهد با تيم ملي اسپانيا در جام ملت هاي ۲۰۰۴ اروپا بازي كند، در ماه هاي آينده برنامه سخت و فشرده اي را پيش رو خواهد داشت. وي با سايت يوفا در مورد اميدهاي مادريد در ليگ قهرمانان و روياي اسپانيايي ها از پيروزي در پرتغال صحبت كرده است.
* بازيكنان مادريد وقتي متوجه شدند كه در ليگ قهرمانان در مرحله يك هشتم نهايي بايد با بايرن مونيخ روبرو شوند، چه عكس العملي نشان دادند؟
- بايرن از مدتها قبل بزرگترين رقيب
ماست. مبارزه هاي ما داستان خودش را دارد، ما چند بار در مقابل يكديگر قرارگرفته ايم. براي همين هم براي ما روشن است كه در دور يك هشتم وظيفه سخت و پيچيده اي در پيش رو داريم. آنها در شش ديدار از هشت ديدار آخر، در مقابل ما پيروز بوده اند. ما بايد كم كم اين آمار را تعديل كنيم، و در هر دو مسابقه ليگ قهرمانان اميدوارم كه بتوانيم آن را بهبود بخشيم.
* آيا نحوه جديد برگزاري مسابقات را مي پسنديد؟
- بله، كاملاً. قبلاً تعداد بازي ها خيلي زياد بود. به نظر من الان خيلي بهتر است كه ۱۶ تيم مستقيم به دور يك هشتم نهايي مي روند، قبل از اينكه مراحل
يك چهارم و نيمه نهايي ادامه يابد، مسابقات امسال، مهيج تر خواهد شد. چرا كه بازي هاي حذفي بيشتري وجود دارد. به طوري كه تيم ها در ديدارهاي خانگي و خارج از خانه به يك اندازه بايد تلاش كنند.
* ديويد بكهام از شما به عنوان بهترين دروازه بان دنيا ياد كرده است. به عنوان بازيكني جوان، چه احساسي از اين تعريف و تمجيد به شما دست مي دهد؟
- احساس عالي است و وقتي اين احساس زيباتر مي شود كه يك هم تيمي مثل ديويد بكهام اين سخنان را گفته باشد. من نيز نظر بسيار خوبي نسبت به او دارم. وقتي از كسي تمجيد مي كنند، آن وقت آن شخص بيشتر كار مي كند، چون تشويق مي شود كه روز به روز بهتر شود.
* فكر مي كنيد كه بازيكنان حريف به عمد و با برنامه به دفعات روي بكهام خطا مي كنند؟
- شايد اينطور باشد. ولي من تصور نمي كنم كه بازيكنان بخواهند به خصوص روي بكهام خطا كنند. من بيشتر عكس آن را فكر مي كنم. بازيكنان نمي خواهند او را مصدوم كنند، فقط براي آنان خوشايند است كه با بكهام خيلي نزديك و تنگاتنگ بازي كنند.
* اسپانيا در جام ملت هاي ۲۰۰۴ اروپا، دوباره با يونان روبرو مي شود. در مرحله انتخابي از آنها شكست خورديد. آيا قدرت تيم آنها شما را غافلگير كرد؟
- براي من اصلاً عجيب نبود، چون آنها تيم خوبي دارند، در باخت يك بر صفر در برابر يونان در زاراگوزا همه برنامه ها در تيم ما غلط از آب درآمد. ما شانس هاي گل زيادي داشتيم ولي نتوانستيم از آنها استفاده كنيم. وقتي با آنها در ماه ژوئن بازي كرديم و به بازي با ايرلند شمالي رسيديم. هم زمان در ليگ اسپانيا، مرحله نهايي را در برنامه داشتيم و شايد آن موقع كمتر در فكر تيم ملي بوديم.
* پرتغال به عنوان ميزبان جام ملت هاي اروپا، چقدر مي تواند روي مزيت ميزباني حساب كند؟
- به هر حال اين موضوع براي آنها يك جور امتياز محسوب مي شود ولي اين تورنمنت در يك شبه جزيره برگزار مي شود و اسپانيا، همسايه مستقيم پرتغال است، به همين خاطر من اميدوارم كه هواداران زيادي از اسپانيا، به پرتغال بيايند تا تيم را تشويق و حمايت كنند. اين براي ما هم مي تواند يك امتياز باشد.

سايه روشن ورزش
002109.jpg
جدايي فيگو از رئال مادريد
معراج مژده: لوئيس فيگو، ستاره پرتغالي رئال مادريد ادعا مي كند، هواداران رئال اين فصل در مورد او بي اعتنا و دلسرد بودند.بار ديگر شايعات فراواني در مورد تمديد قرارداد اين بازيكن در پايتخت اسپانيا به گوش مي رسد.
فيگو در اين باره گفت: «نمي دانم چرا در رئال با من اين چنين برخورد مي شود! براي به دست آوردن موفقيت سخت تلاش مي كنم و هيچ گاه نسبت به شرايط گله و شكايتي نداشته ام. اما بايد اعتراف كنم كه احساس خوبي در مادريد ندارم.»اگر فيگو از رئال جدا شود مقصد آ ينده اين بازيكن به احتمال زياد انگلستان خواهد بود جايي كه چلسي و منچستر يونايتد از مدت ها پيش براي جذب او علاقه نشان داده بودند.ستاره پيشين بارسلونا در اين باره گفت: «از بين ليگ هاي ايتاليا، آلمان و انگليس، ليگ برتر را بيشتر از سايرين ترجيح مي دهم. شرايط زندگي و دنياي حرفه اي در انگلستان با ساير نقاط اروپا تفاوت دارد.
هيجان فوتبال در ليگ برتر بي نظير است.
«همچنين فيگو در مورد احتمال جدايي فلورنتينوپرس رئيس باشگاه رئال مادريد پيش از اتمام قراردادش در سال ۲۰۰۶ به روزنامه AS گفت: «اين نظر شخصي پرس است و اگر از من سئوال مي كنيد بايد بگويم كه او اين كار را انجام خواهد داد! جدايي رئيس به جدايي من نيز كمك خواهد كرد. اگر روزي احساس كنم كه ترك باشگاه از سوي من سبب تضعيف رئال نشود، آن گاه بدون لحظه اي درنگ اين كار را انجام خواهم داد!»
002112.jpg

ترديد سانتيني براي انتخاب مهاجم اوسر
روزنامه  مشهور Le Figaro چاپ فرانسه در مقاله ويژه خود نوشت.
فرجام خواهي جبرييل سيسه بازيكن تيم ملي فرانسه و باشگاه اوسر ازسوي كميته انضباطي يوفا براي محروميت ۵ ماهه اين بازيكن رد شد.
سيسه با اين محروميت نمي تواند تيم ملي كشورش را در مرحله نهايي رقابت هاي يورو ۲۰۰۴ از ۴ تا ۱۲ جولاي در كشور پرتغال همراهي كند.
در بهترين حالت سيسه تنها مي تواند در ديدار نهايي اين جام پيراهن تيم ملي فرانسه را بر تن كند.
اكنون ژاك سانتيني سرمربي اين تيم در مورد انتخاب سيسه براي سفر به كشور پرتغال ترديد دارد.
تنها راه باقي مانده براي مهاجم اوسر فرجام خواهي مجدد او به دادگاه ورزش در كشور لوزان سوييس است. سيسه به دليل رفتار ناشايست خود با داور در ديدار فرانسه برابر پرتغال از زمين اخراج شد.
مهاجم ۲۲ ساله اوسر اميد زيادي به جام ملت هاي اروپا در سال ۲۰۰۴ داشت.
سه بازيكن از يوونتوس جدا شدند
يوونتوس به سه بازيكن تيم خود اجازه داد تا به صورت قرضي براي تيم هاي ديگري در سري A تا انتهاي فصل به ميدان بروند.
روبن اليورا پس از اين كه نتوانست رضايت مارچلوليپي را براي حضور در تركيب اصلي اين تيم به دست آورد به آتلتيكو مادريد منتقل شد.
قرارداد اليورا اروگوئه اي تا ۳۰ ژوئن سال ۲۰۰۴ اعتبار خواهد داشت. همچنين پروجا دو بازيكن ذخيره ديگر يوونتوس يعني سالواتوره فرسي و مارچلو زالايتا را تا پايان فصل به خدمت گرفت.
فرسي از ابتداي فصل مورد توجه تيم هاي بزرگي در ايتاليا بود، اما سرانجام به پروجا منتقل شد. زالايتا هم ديگر توان رقابت با ترزه گه، دل پيرو، ميكولي دي وايو را در خط آتش يووه نداشت و تصميم به ترك اين تيم گرفت. اما اين تنها فعاليت سران تورين تا پيش از اتمام زمان نقل و انتقالات ميان فصل نيست. به نظر مربيان يوونتوس مي خواهند مانوئل بلاسي مرد مياني پارما را به دل آلپي بازگردانند.
بلاسي جانشين مناسبي براي اوگار داويدز است.
البته بلاسي به سبب استفاده از مواد نيروزا تا ماه آوريل از حضور در رقابت هاي سري A محروم است.
002106.jpg

از آخرين نقل و انتقالات ماه ژانويه ايتاليا مي توان به خريد آنتونيو فلورس بازيكن ناپولي از سوي سامپدوريا اشاره كرد. رجينا نيز با مورا بيتو از جنووا به توافق رسيد.
فاچه تي به طور رسمي رئيس باشگاه اينتر شد
فاچه تي به طور رسمي به عنوان رئيس باشگاه اينتر و جانشين ماسيمو موراتي معرفي شد.
فاچه تي پيشتر، نايب رئيس اينتر و دستيار موراتي بود. بازيكن پيشين تيم ملي ايتاليا پس از استعفاي
۲۰ ژانويه موراتي هدايت اين باشگاه را برعهده گرفت، اما روز گذشته به طور رسمي به عنوان رئيس جديد اينتر ميلان معرفي شد.

خبرهايي از برگزاري مسابقات دووميداني داخل سالن آسيا- تهران
علي كفاشيان: تمام شرايط براي برگزاري مسابقات آماده است
002118.jpg
گروه ورزشي: در فاصله سه روز تا آغاز اولين دوره  مسابقات دووميداني آسيا، اعضاي ستاد برگزاري مسابقات دووميداني طي نشستي آخرين موارد موجود در برگزاري مسابقات را مورد بحث و بررسي قرار دادند.اين نشست با حضور، حسين جلالي، مهدي قراچه داغي، عيدي عليجاني، تيمور غياثي، توران شادپور، شادمهر، اسدالله قزويني و به رياست علي كفاشيان برگزار شد كه عيدي عليجاني سرپرست كل مسابقات ضمن اشاره به فعاليت هاي انجام شده در زمينه  آماده سازي مسابقات، آخرين نيازهاي سالن دوو ميداني را مطرح كرد.
عليجاني گفت: بزرگترين مساله اي كه بايد تا چند روز آتي حل و فصل شود، تجهيز هر چه بيشتر سالن است. همچنين جايگاه داوران و ورزشكاران بايد از تماشاگران جدا باشد كه به حدود ۵۰۰ سكو نيازمنديم. سرپرست كل مسابقات در ادامه نشست با تاكيد بر حفاظت از مسابقات بانوان خاطرنشان كرد: هنگام برگزاري مسابقات بانوان، اجازه  ورود هيچگونه دستگاه فيلمبرداري و كليه  لوازمي كه قابليت ضبط تصاوير را دارند، داده نمي شود و اين مساله نيز در حفاظت مسابقات بانوان نقش بسزايي دارد.
002124.jpg

اسدالله قزويني به عنوان مسئول تجهيز سالن نيز اظهار داشت: كليه  نقاط ضعف بسيار جزيي كه در سالن وجود دارد ظرف چند روز آتي مرتفع مي شود و هيچگونه مشكلي سر راه وجود ندارد.وي ادامه داد: ما بايد بزرگي ورزش و كشور پرافتخارمان را در اين مسابقات به جهان نشان دهيم.
تيمور غياثي نيز به عنوان مدير تيم هاي ملي در ادامه نشست تصريح كرد: اين مسابقات در تاريخ كشور ثبت خواهد شد و همه با هم بايد دست به دست هم دهيم و همچون برادر با توكل به خدا، نقطه  درخشاني در تاريخ ورزش كشورمان بوجود  آوريم.
پس از گزارش كليه  افراد كه مبني بر آمادگي كامل ايران براي برگزاري هر چه بهتر مسابقات بود علي كفاشيان، رييس ستاد و معاون فني سازمان تربيت بدني به خبرنگار ايسنا، گفت: طي گزارش هايي كه مسئولان بخشهاي مختلف ستاد، در فاصله يك هفته مانده تا آغاز مسابقات دادند، همه چيز به صورت عالي پيش مي رود و كليه  بخش ها براي برگزاري يك مسابقه  خوب آماده هستند.وي يادآور شد: اما براي گزارش روند كار اين ستاد در پايان هر روز آخرين موارد را مورد بررسي قرار مي دهد.

خبرها و نگاه ها
دادرس: نبايد با مسائل فوتبال احساسي برخورد كرد
002103.jpg
مدير عامل باشگاه پيكان با تأكيد بر نقش آزاد و قابل قبول مجمع عمومي سازمان ليگ خواهان ادامه برنامه ريزي هاي ليگ از كانال مذكور شد.
مهدي دادرس  افزود: در حال حاضر برنامه ريزي مسابقات ليگ برتر با تصميمات مجمع عمومي سازمان ليگ و با حضور ۷ نماينده مديران باشگاه ها انجام مي شود كه در اين راستا مطرح كردن بحث واگذاري ليگ و برنامه ريزي مسابقات آينده ليگ برتر به ۱۴ مدير باشگاه حاضر در رقابت هاي ليگ برتر فراقانوني و دوباره كاري است.
وي تصريح كرد: نبايد در خصوص مسائل فوتبال احساسي برخورد كرد و با تاثيرپذيري از جريانات متداول و معمولي و موضع گيري برخي باشگاه ها نسبت به رقابت ها و نحوه برگزاري آنها روند قانوني امور را تغيير داد و كارها را پيچيده تر كرد.
دادرس با بيان اينكه قانون تصويب شده تمام باشگاه ها را به طور يكسان تحت تاثير قرار مي دهد، اظهار داشت: متاسفانه در فوتبال ايران همه چيز به هم ريخته است و با كوچك ترين فشار حاضر به تغييرات مي شويم و قانون اجرايي و موفق را تغيير مي دهيم و اين مهم نيز اصلا به صلاح نيست.
مدير عامل باشگاه پيكان همچنين با اشاره به طرح واگذاري مسابقات ليگ به اتحاديه باشگاه هاي فوتبال گفت: لزومي ندارد كه با وجود استقلال كامل اجرايي سازمان ليگ از فدراسيون فوتبال به دنبال تعريف كردن شرايط جديدي در واگذاري مسابقات ليگ به اتحاديه باشيم چرا كه سازمان ليگ نيز به نحو احسن و خوبي اين مهم را انجام داده است.
وي تصريح كرد: اگر خواهان اصلاحاتي در نوع برگزاري مسابقات ليگ هستيم لازم است در خود ساختار فعلي اين اصلاحات لحاظ شود نه اينكه موضوع به طور كل تغيير كند و خواهان تعريف شرايط جديدي در اين حوزه باشيم.
دادرس در پايان خواستار تبعيت كامل تمام باشگاه ها از قانون شد و توجه به اين امر را
مشكل گشاي تمام جريانات و درگيري هاي اخير دانست.

مسئول پزشكي دو و ميداني داخل سالن آسيا
با هرگونه حركت غيرورزشي مقابله خواهيم كرد
002121.jpg

دكتر محمدرضا كاظمي آشتياني گفت: در اولين دوره مسابقات دووميداني داخل سالن آسيا در تهران حداقل ۶۲ نمونه دوپينگ از ورزشكاران گرفته خواهد شد كه اين امر در ۱۰ سال اخير آسيا بي نظير است.مسئول پزشكي اولين دوره مسابقات دووميداني آسيا و دبير كميته مبارزه با دوپينگ كنفدراسيون دووميداني آسيا در گفت وگو با ايسنا، افزود: با توجه به مستعد بودن رشته ورزشي دووميداني در استفاده از داروها و مواد نيروزاي غيرمجاز، لازم است در اولين دوره مسابقات، پيشگيري وسيعي در مورد مبارزه با دوپينگ داشته باشيم. به طوري كه با اين كار به دووميداني كاران ايران و آسيا نشان خواهيم داد كه بحث مبارزه با دوپينگ در اين كنفدراسيون بسيار جدي است و با هر گونه حركت غير ورزشي مقابله خواهيم كرد.وي در مورد نحوه نمونه گيري دوپينگ از ورزشكاران گفت: تمامي ورزشكاران شركت كننده در اين مسابقات به صورت يكسان شانس اخذ نمونه گيري دارند و تفاوتي بين جنسيت آنها وجود ندارد. همچنين رتبه ورزشكار نيز در نمونه گيري دوپينگ دخالتي ندارد و حتي از ورزشكاراني كه از دور رقابت  خارج شده اند نيز احتمال نمونه گيري وجود دارد.دكتر آشتياني با اشاره به فعاليت هاي آموزشي كميته پزشكي مسابقات در مورد دوپينگ اظهار داشت: يكي از مهم ترين فعاليت هاي كميته پزشكي مسابقات در زمينه دوپينگ، تهيه بروشورهاي آموزشي است كه طي آن ضمن اشاره به تغذيه مناسب ورزش دووميداني در سطوح رشته هاي مختلف، موارد لازم آموزشي در بحث دوپينگ به ورزشكاران يادآوري شده است. اين بروشورها به دو زبان فارسي و انگليسي در بين تمامي ورزشكاران، مربيان و همراهان ارايه خواهد شد.دبير كميته ضد دوپينگ كنفدراسيون دووميداني آسيا در مورد ديگر نمايندگان پزشكي كنفدراسيون در اين مسابقات يادآور شد: براي فعاليت موفق كميته پزشكي در اين مسابقات دكتر «جگاتسان» نايب رييس كميته ملي المپيك مالزي و رييس كميته ضد دوپينگ كنفدراسيون دووميداني آسيا به همراه دكتر «الميتا ايلياس» عضو كميته ضد دوپينگ كنفدراسيون، به عنوان نمايندگان پزشكي وارد تهران خواهند شد.

ورزش
ادبيات
انديشه
زندگي
سياست
علم
فرهنگ
هنر
|  ادبيات  |  انديشه  |  زندگي  |  سياست  |  علم  |  فرهنگ   |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |