سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۱۸
آنتي بيوتيك هاي تهديدكننده
آنتي بيوتيك ها ممكن است خطر ابتلا به سرطان پستان را افزايش دهند
003408.jpg
اگر تاثير آنتي بيوتيك ها بر روي خطر ابتلا به سرطان ثابت شود يافته ها از جهت هدايت محققان براي كشف عوامل خطر جديد با اهميت خواهد بود
عليرضا آشوري 
طبق جديدترين تحقيقات صورت گرفته مصرف آنتي بيوتيك  مي تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را در زناني كه به طور گسترده و طولاني مدت تحت درمان با اين داروها هستند افزايش دهد.
يكي از نخستين مطالعات صورت گرفته در اين زمينه، تحقيق بر روي ۱۰ هزار زن در ايالت واشنگتن بود. نتايج تحقيق نشان مي داد زناني كه بيشتر آنتي بيوتيك مصرف مي كنند شانس مضاعفي براي ابتلا به اين بدخيمي يا پيشرفت آن دارند. اين مصرف آنتي بيوتيك تمام شاخه هاي اين دسته دارويي را شامل مي شود و خطر ابتلا با افزايش مصرف آنها، افزايش مي يابد.
بسياري از محققان به سرعت ابراز نگراني كردند كه شايد نتايج اين تحقيق باعث شود تا برخي از زنان از مصرف اين داروهاي نجات بخش خودداري كنند. مي بايست توضيحات دقيق تري براي ارتباط بين اين دو عامل ارايه شود كه اين توضيحات نياز به تحقيقاتي بيشتر را خاطرنشان مي سازد.
دكتر استيفن تاپلين يك محقق برجسته موسسه ملي سرطان كه مشاور اين تحقيق بوده مي گويد: «اين تحقيق نمي گويد كه زنان نبايد براي درمان عفونت، آنتي بيوتيك مصرف نكنند. مي بايست مطالعات بيشتري براي تبيين اين ارتباط صورت گيرد.»
با اين همه، نتيجه چنين مطالعه دقيق و گسترده اي مي تواند آنتي بيوتيك را به عنوان يك عامل خطر مهم كه قبلا ناشناخته بود معرفي كند و اين نكته اي است كه تمام محققان آن را تاييد مي كنند.
آنتي بيوتيك ها احتمالا با تاثير بر روي باكتري هاي دستگاه گوارش مي توانند خطرآفرين شوند. محققان مي گويند: «آنتي بيوتيك ها با كشتن باكتري هاي دستگاه گوارش مانع از جذب مواد غذايي موثر در جلوگيري از سرطان مي شوند.
يك احتمال ديگر، تاثير آنتي بيوتيك ها بر روي سيستم ايمني است.
اگر تاثير آنتي بيوتيك ها بر روي خطر ابتلا به سرطان پستان ثابت شود يافته ها از جهت هدايت محققان براي كشف عوامل خطر جديد با اهميت خواهد بود. دانشمندان مي گويند: «اين مساله افق جديدي بر روي ما گشوده كه هيچ كس قبلا فكرش را هم نمي كرد. دكتر تاپلين مي گويد: «نكته مهم، ادامه تحقيقات و پاسخ دادن به پرسش هاي جديد است.» تا زماني كه تحقيقات به نتيجه برسند محققان پيشنهاد مي كنند كه با استناد به همين يافته ها پزشكان مي بايست با دقت نظر بيشتري آنتي بيوتيك تجويز كنند و از تجويز آنتي بيوتيك در موارد غيرضروري پرهيز كنند.
محققان سعي مي كنند توضيحات ديگري براي اين ارتباط بيابند مثل وجود اين احتمال كه سرطان پستان اغلب در زناني تشخيص داده مي شود كه بيشتر از بقيه به پزشك مراجعه مي كنند ودر نتيجه بيشتر آنتي بيوتيك مصرف مي كنند. ولي حتي به رغم يافته شدن احتمالات ديگر، اين ارتباط همچنان به قوت خود باقيست. روش انجام تحقيق اين احتمال را مرتفع مي سازد كه شانس بيولوژيكي ابتلا به سرطان پستان در زناني كه زياد دارو مصرف مي كنند به دلايلي نظير ضعيف شدن سيستم ايمني يا بر هم خوردن نظم هورموني است كه هر دو خطر ابتلا به سرطان پستان و ابتلا به عفونت و در نتيجه مصرف آنتي بيوتيك را افزايش مي دهند.
دانشمندان ابتدا در سال ۱۹۸۱ پيشنهاد كردند كه آنتي بيوتيك ها خطر ابتلا به سرطان پستان را افزايش مي دهند ولي تنها تحقيق ديگري كه در اينباره صورت گرفت در سال ۲۰۰۰ و در فنلاند بود. اين تحقيق هم به ارتباط فوق اشاره مي كرد ولي به خاطر روش خاص تحقيق چندان مورد استناد قرار نگرفت.
كريستين وليسر يك اپيدميولوژيست مركز مطالعات بهداشتي مي گويد: «آنتي بيوتيك ها به طور گسترده اي در آمريكا و بقيه كشورها مصرف مي شوند. ارتباط احتمالي بين سرطان پستان و مصرف آنتي بيوتيك بسيار مهم است و بايد حتما مورد مطالعه قرار گيرد.»
سرطان پستان سالانه ۲۱۱ هزار زن را در ايالات متحده درگير كرده و بيش از ۴۰ هزار نفر را سالانه از پاي در مي آورد و دومين سرطان مرگبار در بين زنان محسوب مي شود.
محققان سعي دارند بر مبناي نتايج به دست آمده جديد و بررسي ساير عوامل خطر، نظير تاريخچه خانوادگي و نقش هورمون ها توضيح قانع كننده اي بيابند ولي هنوز موفق نشده اند. آنها همچنين مشغول بررسي و مقايسه بين زناني هستند كه به خاطر ناراحتي پوستي به واسطه به هم خوردن تعادل هورموني، آنتي بيوتيك مصرف مي كنند و زناني كه به خاطر عفونت هاي تنفسي آنتي بيوتيك دريافت مي كنند. هدف از اين مقايسه و تحقيق، بررسي نقش هورمون ها و عدم تعادل هورموني در ايجاد ارتباط بين آنتي بيوتيك ها و سرطان پستان است كه مي بايست با تحقيقات بيشتر، نقش آن به وضوح مشخص شود.
جين كالي اپيدميولوژيست مسوول گروه تحقيق اجتماعي اين تحقيق را بسيار مهم توصيف كرده و مي گويد: «اين نخستين تحقيق مهمي است كه براي دريافت ارتباط بين سرطان و آنتي بيوتيك ها صورت مي گيرد.»
منبع: واشنگتن پست 

مراقب پوست خود باشيم
دكتر اشكان ايرجي 
پوست انسان مرز نازك بين ما و محيط اطراف ما است ولي نمي تواند دافع تحريكات شديد باشد و نمي تواند از ورود ميكروب ها به بدن جلوگيري كند. پوست مهمترين عضو ما است، مهم تر از قلب، اين امر خود را در زبان و ادبيات نيز نمايان مي كند، در جملاتي نظير بعضي ها پوست كلفتند و بعضي ها پوست نازك و يا اين جمله كه از شادي در پوست خود نمي گنجم.
پوست محبت را احساس مي كند. نوازش پوست موجب آزاد شدن هورمون هاي مربوط به استرس آدرنالين و كورتيزون مي شود. اين عمل باعث تحريك و اشتياق به فعاليت بيشتر مي شود به هر حال ما واكنش پوست را در مقابل روح و روان انسان نمي توانيم ناديده بگيريم مثل مورمور شدن در هنگام سرما، عرق كردن در هنگام ترسيدن يا سرخ شدن در هنگام خجالت كشيدن يا انجام دادن گناهي. به هر حال عكس العمل هاي پوست به معناي واقعي بسيار حساس است.
پوست انسان احتياج به رسيدگي دارد و اگر به آن رسيدگي نكنيم مانند يك سيب چروك مي شود، اگرچه زنان بايد بيشتر به پوست خود رسيدگي كنند چرا كه مقاومت پوست مردان در برابر عوامل محيطي بيشتر از پوست زنان است و دوام بيشتري دارد. پوست خانم ها لطيف است و قطري حدود يك ميلي متر دارد و واكنش آنها در مقابل تنش هاي روحي و كم خوابي و استعمال مواد مضر براي بدن مثل سيگار و...در مقايسه با پوست مردان شديدتر است، بالعكس الياف پوستي مردان محكم تر بافته شده است و هرگز دچار سلوليت نمي شوند و در نتيجه پوستشان جوان مي ماند و ديرتر چروك مي شود. هورمون مردانه تستوسترون باعث رويش موهاي بيشتر و ضخيمي شده توليد عرق و چربي را تحريك مي كند و مردان زودتر عرق مي كنند و همين باعث مي شود كه آقايان از پوست چرب و جوش دار رنج ببرند ولي در عوض اين پوست به راحتي سرمازده نمي شود و مقاومت بيشتري در مقابل سردي هوا دارد.
براي اينكه پوست شما جوان بماند و ديرتر چروك شود بايد روزانه ۲ تا ۳ ليتر آب آشاميدني مصرف كنيد و براي استحكام بافت پيوندي پوست حتما ويتامين A توصيه مي شود كه در جگر و سبزي  و جوانه گندم، فندق، بادام و روغن هاي گياهي مانند زيتون وجود دارد كه حتما بايد مصرف شود تا سلول هاي پوست شما را در مقابل راديكال هاي آزاردهنده و پيري زودرس محافظت كند. مصرف گوشت هاي چرب، سوسيس و كالباس، شكر، نمك و ادويه هاي تند بايد محدود شود زيرا اين مواد باعث انسداد منافذ پوست و بروز جوش هاي پوستي مي شوند.
براي پوشش و لباس پوشيدني، پارچه هاي ابريشمي و كتاني مناسب است. ابريشم در تعديل حرارت بدن موثر است به اين صورت كه در تابستان بدن را خنك و در زمستان گرم مي كند. الياف ابريشم به طور باورنكردني رطوبت را جذب مي كند و پارچه هاي كتاني هم از الياف طبيعي است كه اجازه رسيدن هواي كافي به پوست را مي دهد.
پوست ،تحمل آفتاب شديد و غذاهاي چرب و كم خوابي را ندارد و همه اين عوامل پوست را زودتر پير مي كنند. نيكوتين و كشيدن سيگار نيز حوضچه هاي خوني را تنگ مي كند و باعث كم شدن گردش خون در پوست مي شود و اين امر، دشمن درجه يك پوست است و پوستي چروكيده براي ما به ارمغان مي آورد.
هنگامي كه انسان از هر سو تحت فشارهاي رواني قرار بگيرد و قادر به كنترل آنها نباشد، باعث مي شود كه هورمون هاي استرس در خون آزاد شوند ودر مواقع شدت استرس، تعادل هورموني به هم مي خورد. هورمون هايي كه پوست نسبت به نوسان آنها حساس است عبارتند از: هيستامين (عارضه خارش)، آدرنالين (محرك متابولسيم و التهاب) و كورتيزول. كورتيزول اگر كم و زياد شود عارضه هايي مانند گشاد شدن مويرگ يا ايجاد جوش چركي و سر سياه را به دنبال دارد.
پوست انسان آيينه روح است و بايد از آن مراقبت كرد وبراي اين امر مي شود از كرم هايي كه حاوي آلاتوئين و اسيد فروكتوز و هيالورونيك هستند استفاده كرد. اين مواد پوست را كشيده  تر و صاف مي كنند و هر روز يك حمام ۱۵ دقيقه اي نيز توصيه مي شود. حمام كردن در روز باعث از بين رفتن پوشش هاي ميكروبي ودودي و اسيدي مي شود. مصرف بيوتين كه در زرده تخم مرغ و برنج به وفور يافت مي شود باعث شفافيت پوست مي شود. شنا در آب دريا نيز پوشش اسيدي محافظ پوست را بازسازي مي كند و پوست، محكم و صاف مي شود. آب دريا و آلگن هاي موجود در آن مقادير زيادي ويتامينB وA و عناصري مانند يد، مس و روي دارد وپوست را شفاف تر مي كند، ولي شنا در استخرهايي كه آب آنها با كلر ضدعفوني شده پوست را خشك مي كند و موجبات آلرژي را فراهم مي سازد. حتما پس از شنا در اينگونه استخرها با آب سرد دوش بگيريد و پوست خود را با ژل يا روغن چرب كنيد تا دچار خشكي پوست نشويد.
با خود مهربان باشيد و مواظب بدن خود باشيد همانطور كه يك ماشين براي حركت احتياج به رسيدگي و مراقبت دارد، انسان هم براي زندگي بهتر و شادابي، احتياج به رسيدگي و مراقبت از اعضاي بدن خود دارد. پس همواره سعي كنيد در موارد اوليه پزشك خودتان باشيد و از مصرف و الكل و سيگار دوري كنيد و از پوست خود در برابر باكتري هاي خطرناك حراست كنيد.
- پوست به اينها احتياج دارد:
ويتامين ۶B، ۵B، ۱B،H وA
هيستيدمين، گوگرد، ليزين، اسيدآمينه، اسيدهاي چرب ضروري، منيزيوم، هيستامين، بيوتين (نوعي ويتامين)، روي، فسفر، كلسيم.
-پوست نسبت به اين مواد حساسيت دارد.
برخي ميوه ها و شيريني جات و روغن هاي گياهي 
استرس، تاثر و ترس شديد
گرد و خاك، پرز نخ و پارچه، مواد شوينده 
گربه و سگ 
چربي ها

افسانه دو قلوها
003411.jpg
دكتر لاله ميراسكندري
وجود دو قلو ها هميشه با رمزو راز و افسانه و داستان هاي مختلف همراه بوده است. روابط عجيب تله پاتي، قدرت خارق العاده و هزاران داستان ديگر!
مبحث دوقلوها هميشه بسيار جذاب و جالب بوده و علاقه مندان زيادي داشته است بطوريكه شاخه اي از علم تحقيقات به نامgemellology را به خود اختصاص داده است.
دوقلو در زبان انگليسيtwlin ناميده مي شود و ريشه آن ، كلمه آلماني«>twine به معني «دو تا باهم» است. پس هر دو نفري كه همزمان بدنيا بيايند را دوقلو مي ناميم. ولي همه دو قلوها مثل هم نيستند و دو دسته هستند، يك دسته دوقلوهاي يك تخمكي و دسته دوم دوقلوهاي دوتخمكي. دوقلوهاي يك تخمكي را اصطلاحا دوقلوهاي همسان هم مي نامند. در اين گروه بعد از لقاح يك اسپرم و يك تخمك تقسيمات ابتدايي سلول تخم لقاح يافته، آغاز مي شود و بعد از ۴ تا۱۲ روز توده سلولي بوجودآمده دو قسمت مي شود و هر قسمت جداگانه رشد مي كند. به اين ترتيب دو جنين ايجاد شده دقيقا همسان هستند. ولي در مورد دوقلوهاي دوتخمكي يا غير همسان، از ابتدا دو اسپرم جداگانه با دو تخمك جداگانه لقاح مي يابند، در اين حالت حتي جنسيت مي تواند متفاوت باشد.
در حقيقت اين دوقلوهاي يك تخمكي هستند كه بسيار به هم شبيه بوده و حتي در احساسات و حالات روحي مشابهند. دوقلوهاي دوتخمكي مثل هر خواهر و برادر عادي ديگري هستند. فقط همزمان متولد شده اند، و وابستگي هاي روحي در اين نوع دوقلوها كمتر است.
در حال حاضر حدود۱۲۵ ميليون دوقلو، سه قلو، چهارقلوو بيشترقلو (!!) در جهان وجود دارد كه از اين تعداد، ۱۱۴ ميليون ۲قلو، ۶ميليون ۳قلو، ۳ميليون ۴قلو و بقيه ۵قلو يا بيشتر هستند.
البته درصد دوقلوزايي در كشورهاي مختلف متفاوت است وتمركز دوقلوها در بعضي مناطق بيشتر است مثلا درصد دوقلوزايي در  آفريقا ۱ به۷۰ است يعني از هر ۷۰ زايمان، يك زايمان دوقلواست ولي در ژاپن ۱ به ۱۵۰ و در چين ۱ به ۳۰۰ است.
خصوصيات زيادي به دوقلوها نسبت  مي دهند، بعضي فكر مي كنند كه اين خصوصيات همگي خرافات است و به تله پاتي و اتفاقات عجيب اعتقادي ندارند، ولي گاهي مواردي ديده مي شود كه همه را به فكر وادار مي كند!
جيم لويس و جيم اسپرينگر دوقلوهاي يك تخمكي آمريكايي هستند كه از بدوتولد از هم جدا شدند و هر كدام در يكي از ايالات آمريكا بزرگ شدند. وقتي بعد از ۳۹ سال دوباره همديگر را ملاقات كردند، متوجه شدند كه مشتركات خارق العاده اي دارند، هر دو به يك نوع موسيقي علاقه دارند، در اوقات فراغت كار با چوب را ترجيح مي دهند و هر دو در خانه يك كارگاه كوچك نجاري دارند، در حياط پشتي خانه هر دو، نيمكت هاي گرد دور درخت وجود دارد و بالاخره هر دوماشين شورولت آبي سوار مي شوند.
از ديگر خصوصيات عجيب دوقلوها درصد چپ دست هاي آنهاست. حدود ۲۰ درصد دوقلوها چپ دست هستند در صورتي كه در زايمان هاي عادي، تنها ۱۰درصد كودكان چپ دست بدنيا مي آيند. معمولا احتمال دوقلوزايي در زناني كه خود از دوقلوهاي دوتخمكي هستند، ۵۰۰ برابر بيشتراز ساير زنان است ولي خانم لئونتينا آلبينا، اهل شيلي كه بيشترين ركورد را دارد، خود دوقلو نبوده است. اين خانم سه بار ۳قلو زاييد و جمعا ۵۵ بچه دارد! اگر ايشان خودش هم دو قلو بود معلوم نبود چند تا بچه بدنيا مي آورد؟!

يك بيماري
ريزش مو
ايمان محسني 
مطالعات نشان داده اند كه مصرف رژيم غذايي غني از سيليسيوم، كلسيم و آهن، ريزش مو را كاهش مي دهد.
سبزيجات برگي سبز به خصوص سبزيجات دريايي، منابع غني از مواد معدني هستند و جو مي تواند سيليسيوم موردنياز را تامين كند.ميوه هاي خشك و آب آلبالو، يكي از منابع غني آهن هستند.
در خانم ها ريزش مو مي تواند نشانه اي از وجود يك مشكل در لوله گوارشي و يا نتيجه ناكافي بودن اسيد معده و يا كمبود پروتئين، روي و يا ديگر مواد مغذي باشد.براي مردان ريزش مو مي تواند با پيروي از يك رژيم كم چربي كاهش يابد. برخي از دانشمندان معتقدند كه مساله ريزش مو در مردان با افزايش سطح هورمون تستوسترون در دوران بلوغ ارتباط مستقيمي دارد.
يك رژيم غذايي پرچرب و رژيمي كه عمدتا از گوشت تهيه شده است با افزايش سطح تستوسترون در خون باعث افزايش ريزش مو مي شود. براي مثال در زمان جنگ جهاني دوم كه ژاپني ها از رژيم غذايي فاقد چربي اشباع استفاده مي كردند مشاهده شد كه در اين افراد ريزش مو بسيار كم است ولي درحال حاضر كه رژيم غذايي ژاپني ها به رژيم غذايي غربي ها شبيه شده، ريزش مو در مردان ژاپني افزايش يافته است.
مصرف رژيم غذايي كم چربي ريزش مو را متوقف نمي كند، ولي مي تواند سرعت ريزش مو را كاهش دهد.
كم خوني يكي از علت هاي اصلي ريزش مو است كه براي رفع آن، مصرف مواد غذايي غني از آهن مانند جگر (اگر باردار هستيد از آن پرهيز كنيد)، گوشت، غلات كامل، سبزيجات برگي سبز تيره، تخم مرغ، خرما و كشمش توصيه مي شود.
مو به طور عمده از پروتئين تشكيل شده است و به منظور داشتن رشد خوب موها، پيروي از يك رژيم غني از پروتئين توصيه مي شود.دانشمندان اروپايي دريافته اند كه مصرف پروتئين سويا باعث تحريك شدن فوليكول هاي مو شده و در نتيجه رشد مو را افزايش مي دهد.توفو و شير سويا از منابع غني پروتئين سويا هستند. از ديگر منابع غني پروتئين مي توان، پنير كم چرب، تخم مرغ، ماهي، لوبيا و ماست را نام برد.
عنصر ديگري كه در ريزش مو تاثير عمده اي دارد سيليسيوم است و دانشمندان به دليل نقش بارز اين عنصر، استفاده از آن را در شامپوها توصيه كرده اند كه در نتيجه باعث كاهش ميزان ريزش مو مي شود.
سيليسيوم در لايه خارجي سيب زميني، فلفل سبز و قرمز و خيار يافت مي شود. جوانه حبوبات و غلات و كلاً دانه ها و غلاتي كه به طور كامل يعني با پوست مصرف شوند نيز غني از سيليسيوم هستند.
ويتامينC باعث افزايش جذب آهن شده و از آن طريق بر ريزش مو تاثير مي گذارد. در نتيجه توصيه مي شود به طور روزانه از ميوه جات و سبزيجات در وعده هاي غذايي خود استفاده كنيد.
ويتامينE براي رشد موها ضروري است، مصرف كافي آواكادو (ميوه اي شبيه گلابي كه در مناطق گرمسيري به عمل مي آيد)، مغزه ها و دانه ها و روغن زيتون مي تواند نياز روزانه شما به ويتامينE را تامين كند.
درصورتي كه ريزش مو مربوط به عملكرد نادرست غده تيروئيد باشد، غذاهاي غني از ويتامينA و يد مصرف كنيد. البته بايد توجه داشت كه مصرف زياد ويتامين  A منجر به ريزش مو مي شود.
ريزش مو هنگامي روي مي دهد كه رژيم غذايي مصرفي ازنظر داشتن ويتامين هاي گروهB فقير باشد و در ميان اين گروه ويتامين ۶B، بيوتين، اينوزيتول و اسيد فوليك و از ميان مواد معدني منيزيم، گوگرد و روي از اهميت زيادي برخوردارند.
ويتامين هاي گروهB به خصوص ۵ B(اسيد پنتوتنيك) و ۳ B(نياسين) براي رشد مو ضروري هستند.
مصرف اسيدهاي چرب ضروري، كيفيت بافت مو را بهبود مي دهد و از خشك شدن مو جلوگيري مي كند.
غذاهاي غني از ويتامينB عبارتند از: لوبيا، نخود، هويج، گل كلم، لوبياي سويا، مخمر، مغزه ها و دانه ها و تخم مرغ.
بيوتين يكي از عناصر مهم براي سلامت مو بوده كه براي سلامت مو و پوست ضروري است و در برخي از مردان حتي از ريزش مو جلوگيري كرده است. منابع غني بيوتين عبارتند از: مخمر، برنج قهوه اي، بلغور، نخود سبز، عدس، جوي دوسر لوبياي سويا و تخمه آفتابگردان.
مصرف ويتامينC باعث تسهيل خون رساني به بافت مو شده و در نتيجه، گردش خون پيازچه مو را افزايش مي دهد و باعث مي شود كه پياز مو بهتر تغذيه شود و رشد بهتري داشته باشد.
مصرف ويتامين  E موجب افزايش اكسيژن گيري مي شود كه در نتيجه باعث بهبود گردش خون پيازچه مو مي شود.
مصرف روي از طريق افزايش فعاليت سيستم ايمني، باعث تحريك رشد مو مي شود.
در آخر از دو اسيد آمينه اي نام مي بريم كه بر روي رشد مو تاثير مي گذارند. لسيتين و متيونين كه باعث افزايش كيفيت بافت و رشد مو شده و از ريزش مو جلوگيري مي كنند.
منبعHolistic online.com :

روش تازه براي جلوگيري از سكته هاي بزرگ تر
پژوهشگران در حال بررسي روش تازه اي براي جلوگيري از تبديل سكته هاي مغزي كوچك به سكته هاي بزرگ هستند.
به گفته پژوهشگران دانشگاه مريلند، سكته هاي مغزي گذرا ناشي از اختلال گذرا در جريان خون به مغز است كه سبب مي شود خون به برخي بخش هاي مغز نرسد و اين سكته هاي كوچك در يك سوم موارد به سكته هاي بزرگ مغزي تبديل مي شوند.
نشانه هاي سكته هاي گذرا شبيه سكته هاي بزرگ مغزي بوده و به طور ناگهاني ظهور مي كنند.

استخدام، به جاي هديه ايثار
به دليل اينكه بيشتر اهداكنندگان كليه از افراد بي سواد و فاقد مدرك تحصيلي هستند، جايگزيني هديه ايثار درباره اين افراد عملي نيست.
به گفته دكتر جواد سعيد تهراني - معاون اجرايي بنياد امور بيماري هاي خاص - در هر مكاني كه به استخدام نيروي انساني پرداخته مي شود شرط آن صحت مزاج است كه اهداكنندگان كليه را فرد كامل سالمي نمي دانند، علاوه بر آن بيشتر اين افراد براي دريافت پول نقد مراجعه مي كنند و از كساني هستند كه يا به نان شب خود محتاج هستند يا گرفتاري دادگاهي و زنداني داشته و به پول نقد فوري نياز دارند. بنابراين نه مي توان به آنها وعده آينده را داد و نه قول بيمه مادام العمر شدن مشكل آنها را حل مي كند.

برپايي  نخستين همايش هيپنوتيسم
نخستين همايش هيپنوتيسم (خوابوارگي) باليني و كاربردي ايران با هدف آشنا كردن دانشجويان پزشكي، دندانپزشكي و رشته هاي وابسته، با تازه ترين يافته هاي علم هيپنوتيسم و اثرات آن در درمان بيماري هاي گوناگون برگزار مي شود. به گفته دكتر شكرالله عبدالله زاده - دبير همايش - در نخستين دوره برگزاري اين همايش، مراكز علمي و دانشگاهي از جمله معاونت پژوهشي و گروه روانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، انستيتوروان پزشكي تهران و انجمن روانپزشكان ايران شركت دارند.
اين همايش از ۵ تا ۸ اسفندماه در سالن همايش بيمارستان امام حسين(ع) تهران برگزار مي شود.

كودكان باهوش و ترس از خطرات
يكي از شايع ترين شكايت هاي والدين، ترس كودكان است كه از قوانين يادگيري تبعيت مي كند.
آغاز ترس هاي كودك به طور طبيعي ، بر اساس پاره اي از نظريات به دوره جنيني نيز ربط دارد، اما به طور دقيق تر، ترس هيجاني است كه پس از تولد با كودك همراه است. بنابراين آنچه كه والدين بايد بيشتر مورد توجه قرار دهند، واكنش هاي كودكان به انواع ترس هاست كه اين واكنش ها بستگي به وضعيت جسمي، سني و ذهني كودك دارد.
به اعتقاد عده اي از پژوهشگران، ترس از خطرات احتمالي در كودكان با هوش تر بيشتر و شدت ترس در دختران بيش از پسران است.

داروي ضدصرع و باروري مردان
مردان مصروع و استفاده كننده از داروهاي ضد صرع دچار اختلالاتي در باروري خود هستند.
در مطالعاتي كه در دانشگاه بن انجام شده است، مشخص شد كه سطح هورمون هاي تستوسترون كل و آزاد در گروهي از بيماران صرعي كه فقط از يك نوع داروي ضدصرع استفاده مي كنند بسيار پايين تر از گروه ديگر است.
همچنين نتايج اين پژوهش نشان داد كه صرع معمولي مي تواند سبب غيرطبيعي شدن شكل اسپرم و قابليت حركت و نيز تعداد آن شود و مصرف دارو نيز بر اين امر دامن مي زند.

روغن ها؛ معدني از عوامل سرطان زا
متخصصان تغذيه معتقدند كه روغن ها، معدني از عوامل سرطان زا هستند.
اين روغن ها در حالت معمولي هيچ مشكلي ايجاد نمي كنند ولي حرارت زياد سبب افزايش ماده اي به نام پراكسيده شده و احتمال خطر را افزايش مي دهد.
حرارت زياد و طولاني مدت باعث ايجاد تركيباتي مثل آكرولين، آكريل آميد و ... شده كه اثرات سرطانزاي آنها كاملا ثابت شده است.

درمانگاه
ايرانشهر
تهرانشهر
حوادث
در شهر
سفر و طبيعت
طهرانشهر
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  درمانگاه  |  سفر و طبيعت  |  طهرانشهر  |  يك شهروند  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |