يكشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۲۳ - Feb 29, 2004
تيم فوتبال اميد ايران امروز راهي مالزي مي شود
برتري هاي فيزيكي ايران در كوالالامپور
003063.jpg
يكي از نگراني هاي فوتبال ايران در راه جام جهاني آلمان و المپيك وجود مهره هاي مشترك در تيم هاي اميد و بزرگسالان است كه مصدوميت هركدام از آنان مي تواند برنامه هاي مربيان اين دو تيم را با مشكل روبه رو سازد. محمد نصرتي يكي از اين بازيكنان است كه نقشي كليدي در خط دفاعي تيم مايلي كهن و برانكو دارد.
گروه ورزشي: تيم فوتبال اميد ايران امروز راهي مالزي مي شود تا روز چهارشنبه به مصاف تيم المپيك اين كشور برود.
بازيكنان تيم ملي اميد به دليل حضور در رقابت هاي ليگ، تا حدودي خسته هستند بر اين اساس براي برطرف كردن اين مشكل در اردوي آخر يك سري تمرينات ريكاوري در دستور كار قرار داده شده تا اين تيم با آمادگي كامل عازم مالزي شود.
محمد مايلي كهن ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: در كل از شرايط اردو رضايت كاملي ندارم چرا كه فشردگي رقابت هاي ليگ برتر خستگي زيادي را بر بازيكنان ما حاكم كرده و همين امر باعث شده تا كادر فني نتواند آن طور كه شايسته است بازيكنان را تمرين دهد.
وي افزود: عصر ديروز پس از رفع خستگي بازيكنان، تمرينات را جدي تر دنبال كرديم و اميدواريم پس از حضور در مالزي و در فرصت باقيمانده ضمن تطبيق بازيكنان با شرايط آب و هوايي، تمرينات خوبي را پشت سر بگذاريم.
مربي تيم ملي اميد با اشاره به شناخت اندك كادر فني از تيم ملي مالزي گفت: با توجه به ساختار فوتبال مالزي به هيچ وجه نبايد اين تيم را دست كم گرفت.
مايلي كهن افزود: بازيكنان مالزي، فوتباليستهاي تاكتيك پذيري هستند كه در كارهاي گروهي نيز به خوبي ظاهر مي شوند. ضمن اينكه ديدارهاي تداركاتي تيم اميد مالزي را در شرايط ايده آلي قرار داده است. وي همچنين اظهار داشت: ما در مالزي اول به فكر كسب ۳ امتياز هستيم بعد گل هاي بيشتر. مايلي كهن با اشاره به سيستم تيم ملي اميد در برابر مالزي گفت: قصد داريم با همان تركيب ژاپن در برابر مالزي حاضر شويم چرا كه معتقديم تركيب برابر ژاپن مي تواند در گام نخست پيروزي را براي ما به ارمغان بياورد.
سرمربي تيم اميد افزود: ۲ ـ ۵ ـ ۳ ساختار اصلي بازي تيم ملي اميد است اما در هر كجا كه لازم باشد ما بر حسب شرايط و موقعيت تيم حريف اين سيستم را به ۲ ـ ۴ ـ ۴ و سيستم هاي ديگر تغيير مي دهيم.
اما مرتضي محصص كه در كشور مالزي بسر مي برد، با توجه به نزديكي ديدار تيم ملي اميد كشورمان مقابل تيم مالزي، در مورد آب و هواي شرجي اين كشور هشدار داد.
مدرس بين المللي فوتبال در ارزيابي از تيم مالزي اظهار داشت: اين تيم در آخرين ديدار تداركاتي اش مقابل يكي از تيم هاي باشگاهي با نتيجه ۵ بر صفر به پيروزي رسيد، البته مالزي ليگ ضعيفي دارد اما تيم ملي اميد اين كشور در حال حاضر در آمادگي خوبي به سر مي برد.
وي با تأكيد بر برتري فيزيكي بازيكنان ايراني در برابر حريفان آسياي شرقي، گفت: بازيكنان تيم مالزي از نظر فيزيكي جثه هاي ضعيف و قد كوتاهي دارند، لذا، از اين لحاظ اعضاي تيم ملي كشورمان مشكلي نخواهند داشت.
محصص، خاطر نشان كرد: تيم المپيك كشورمان يكي از بهترين تيم هاي آسياست چرا كه تركيب اصلي تيم را بازيكناني تشكيل مي دهند كه در بازي هاي آسيايي بوسان نيز حضور داشتند و به نتايج مناسبي دست يافتند، مطمئنا اگر اين تيم در مقابل مالزي شيوه تهاجمي را در پيش گيرد و در همان دقايق نخست گل هاي برتري را وارد دروازه حريف كند، بازي را كاملا به كنترل درخواهد آورد.
وي گفت: تيم هاي ملي مالزي در ميان مردم اين كشور فاقد اعتبار است چنانچه هيچ انتظاري از اين تيم وجود ندارد، بر همين اساس اين ديدار مشكلي براي تيم ملي بوجود نمي آورد.
كارشناس فوتبال در ادامه با يادآوري هواي بسيار گرم و شرجي كشور مالزي، افزود: آب و هواي محل ديدار فوق العاده گرم و شرجي است و در حال حاضر حدود ۳۸ درجه سانتي گراد است كه مطمئنا در روزهاي آينده رو به افزايش خواهد گذاشت، با اين اوصاف وضعيت جوي براي تيم ملي مشكل ساز و ناراحت كننده است.
وي اضافه كرد: نكته جالب توجه در مالزي عدم توجه مطبوعات اين كشور به تيم المپيك است، چرا كه اين تيم در سال هاي گذشته هيچ موفقيتي را كسب نكرده و تيم ملي كشورمان گذشته از بازيكنان برتري كه دارد به هيچ وجه قابل مقايسه با تيم مالزي نيست.
محصص گفت: فوتبال مالزي كم و بيش همانند تايلند، سرعتي است و مربي انگليسي اين تيم (آلن هريس) تفكرات انگليسي دارد و با شيوه ۲ ـ ۴ ـ ۴ بازي مي كند و در اكثر دقايق بازي ارسال توپ هاي بلند و سانتر از جناحين را در دستور كار قرار مي دهد.

تيم ملي شمشيربازي ايران در مسابقه هاي قهرماني آسيا
003060.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي ايران با قدرت هر چه تمام تر در مسابقات انتخابي المپيك آتن در مانيل فيليپين شركت مي كند.دكتر باقرزاده ضمن بيان اين مطلب افزود: طي روزهاي پنجشنبه و جمعه هفته جاري مسابقات انتخابي تيم ملي در تهران برگزار مي شود و بعد از انتخاب نفرات تيم ملي، يك اردوي شبانه روزي تا ابتداي تعطيلات عيد برپا خواهد شد، اردو بعد از يك هفته تعطيلات و استراحت مجددا تا زمان اعزام تيم (سي ام فروردين تا ششم ارديبهشت سال ۸۳) ادامه خواهد يافت.وي در ادامه در مورد رقابتهاي A جهاني در يزد گفت: هر ساله شاهد برگزاري اين پيكارها در يزد هستيم و اميدواريم در سال آينده با ايجاد انگيزه هاي تازه و جوائز ارزنده تمايل تيم هاي شركت كننده خارجي را در اين مسابقات افزايش دهيم. مسابقات يزد انتخابي تيم ملي جوانان نيز مي باشد و برگزيدگان كشورمان در ۱۲ و ۱۳ فروردين براي شركت در مسابقات قهرماني جهان به كشور بلغارستان اعزام خواهند شد.
دكتر باقرزاده با بيان اينكه پس از مجمع و ابلاغ روز ۲۰ بهمن مهندس مهرعليزاده، رسما مسئوليت فدراسيون شمشيربازي با ۵۶ ميليون تومان بدهكاري به من واگذار شد تصريح كرد: در اين دو هفته، ۳ اعزام خارج از كشور و ۱۰ مسابقه داخل كشور داشته ايم.

كشتي ليگ برتر كشور
صنام مازندران در خانه شكست خورد
گروه ورزشي: ديدار حساس تيم هاي صنام مازندران و پاس تهران در ليگ برتر كشتي كشور شامگاه ديروز در سالن كشتي شهرستان جويبار برگزار شد كه در پايان برخلاف پيش بيني هاي قبلي تيم ميهمان پاس تهران بر حريف صاحب نام خود با نتيجه (۱۵-۱۷) غلبه كرد.
در اين مسابقه در وزن ۵۰ كيلوگرم ستار شيرآقايي بدون حريف برنده شد. در وزن ۵۵ كيلوگرم غلامرضا محمدي ملي پوش سابق كشتي ايران با نتيجه (۳-۱۰) بر شهرام شريفيان چيره شد. در وزن ۶۰ كيلوگرم مراد محمدي (۱-۸) مقابل عليرضا درويشي پيروز شد. در وزن ۶۶ كيلوگرم حسن طهماسبي با نتيجه (۰-۱۰) بر محمد زماني غلبه كرد. در وزن ۷۴ كيلوگرم جدال مجيد محمدي و مهدي حاجي زاده با نتيجه (۳-۵) به سود حاجي زاده به پايان رسيد. در وزن ۸۴ كيلوگرم پژمان درستكار با حساب (۱-۳) مقابل فرهاد منتظرياني دستش بالا رفت. در وزن ۹۶ كيلوگرم فاتح چاكر اوغلو با نتيجه (۲-۴) مقابل جعفر دليري به برتري رسيد و سرانجام در وزن ۱۲۰ كيلوگرم حميد سيفي در حالي كه ۱۵ كيلوگرم از حريف خود سبك تر بود با ضربه فني مغلوب رجب كار شد.
۳ پيروزي و دو شكست در پيكارهاي كشتي فرنگي صربستان
كشتي گيران  فرنگي كار ايران  در مرحله  اول  رقابت هاي  انتخابي  بازي هاي المپيك  ۲۰۰۴ آتن  در شهر نوسيات  صربستان  و مونته نگرو، در دور نخست  به  ۳پيروزي  و ۲ شكست  دست  يافتند.
در نخسـتين  روز ازپيكارهاي  بين المللي  فرنگي  صربستان  و مونته نگرو، در وزن  ۶۰ كيلوگرم ،علي  اشكاني  نماينده  كشورمان  در دور اول  حريف  بلاروس  خود را با نتيجه  ۷ بريك  شكست  داد.
در پيكارهاي  وزن  ۶۶ كيلوگرم  كه  ۳۶ كشتي گير حضور دارند، پرويززيدوند در دور اول  حريف  لتوني  خود را با امتياز ۱۰ بر صفر برد و در دوردوم  استراحت  داشت. در وزن  ۷۴ كيلوگرم  محسن  پودنگي  در دور اول  با قرعه  استراحت  روبه روشد و در دور دوم  به  حريفي  از فرانسه  ۳ بر صفر باخت .در وزن  ۹۶ كيلوگرم ، مسعود هاشم زاده  در دور اول  مقابل  كشتي گيركرواسي  ۱۰ بر صفر به  برتري  رسيد.
و بالاخره در وزن  ۱۲۰ كيلوگرم ، سجاد برزي  در دور اول  مقابل  حريف  گرجستاني خود ۳ بر صفر باخت.

سرمربي تيم ملي هندبال ساحلي ايران منصوب شد
گروه ورزشي: حـسن  افتخاري  از مربيان  و بازيكنان  اسبق  تيم  ملي  هندبال  ايران  به عنوان  سرمربي  تيم  هندبال  ساحلي  كشورمان  انتخاب  شد. به  گزارش  فدراسيون  هندبال ، افتخاري  در آينده  نزديك  با تشكيل اردوهاي  آمادگي ، تيم  ملي  هندبال  ساحلي  ايران  را براي  شركت  در مسابقات  آسيايي  ۲۰۰۵ آماده  خواهدكرد. مكان  برگزاري  مسابقات  هندبال  ساحلي  قهرماني  آسيا هنوز مشخص  نشده است . همچنين  به  گزارش  اين  فدراسيون ، از روز چهاردهم  اسفندماه  جاري مـسابقات  هندبال  جوانان  باشگاه هاي  ايران  به  صورت  متمركز به  مدت  يك  هفته در شهرستان  قم  برگزار مي شود. در اين  مسابقات  ۴۰ تيم  از شهرهاي  مختلف  به  رقابت  مي پردازند.

اعتراض خسروي وفا به پرداخت نشدن اعتبارات مصوب فدراسيون جانبازان
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون ورزشهاي جانبازان و معلولين و يكي از نواب رئيس كميته ملي المپيك گفت: در اعتراض به پرداخت نشدن اعتبارات مصوب فدراسيون ورزشهاي جانبازان و معلولين در جلسات كميته ملي المپيك شركت نمي كنم.
محمود خسروي وفا افزود: ما برخلاف بسياري از فدراسيون هاي ديگر كه كمبود بودجه خود را ناشي از پايين بودن بودجه پرداختي از سوي سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك عنوان مي كنند، مشكل دريافت بودجه مصوب را داريم و متأسفانه كميته ملي المپيك از پرداخت اين بودجه نيز به اين فدراسيون خودداري مي كند.
وي ادامه داد: تاكنون از حدود ۶ ميليارد ريال بودجه مصوب سال ۱۳۸۲ كه نسبت به سال ۱۳۸۱ حدود ۷۰۰ ميليون ريال كاهش يافته بود، در حاليكه ۲۰ روز به پايان سال مانده است، تنها حدود ۵۵ درصد بودجه به حساب اين فدراسيون ريخته شده است.بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك در پي اعتراض خسروي وفا عصر ديروز اعلام كرد : باقيمانده بودجه مصوب فدراسيون جانبازان امروز پرداخت خواهد شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |