چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره - ۳۳۳۱
چقدر مي پردازيد و در چه منطقه اي ساكن مي شويد
002088.jpg
توضيحات
قيمت هاي فروش هر متر مربع به «هزار تومان» و قيمت هاي اجاره هر مترمربع به «ريال» درج شده است.
هزينه اجاره بهاي آپارتمان و قيمت خريد و فروش در هر منطقه در پايين ترين سطح در ستون كمترين و در بالا ترين سطح در ستون بيشترين درج شده است.
براي محاسبه اجاره بها و قيمت فروش بايد قيمت اجاره بها يا فروش هر متر در مساحت آپارتمان ضرب شود.
قيمت هاي فوق به موقعيت جغرافيايي، تعداد طبقات، مصالح ساختماني، تعداد واحد در هر طبقه، پاركينگ، انباري، امكانات برودتي و حرارتي، تميزي، سبك معماري داخلي، نما و ساير امكانات و تجهيزات بستگي دارد.

نگاه مسكن
ركود به دليل نداشتن قدرت خريد يا بي نيازي مردم به مسكن!!
مسكن در سالي كه گذشت
002085.jpg
قاسمي 
در سال ۸۲ موضوع ركود در بخش مسكن، يكي از مباحثي بود كه نظرات بسياري از كارشناسان و مسؤولان را به همراه داشت. هرچند كه نظرات ايشان هيچ تأثيري بر اين آشفتگي نداشت ولي دورنماي آن را بر ما روشن ساخت: «گران شدن مسكن در سال آينده».
به روشني چشم همه ما و باتوجه به اين كه تهران ساليانه نياز به حدود ۱۴۰ هزار واحد مسكوني دارد - كه به اين رقم بايد تعداد بي خانمانان را نيز اضافه كرد - اگر وضع همين باشد كه ديديم و هر كس فقط نظري بدهد و نطقي كند بايد منتظر انفجار اين ركود باشيم.
مصوبه شوراي عالي شهرسازي بحث برانگيزترين موضوعي بود كه در اوايل تابستان بازتاب هاي بسياري به همراه داشت. محدوديتي كه مصوبه براي ساخت و ساز در تهران به همراه داشت در دراز مدت اثراتي به همراه دارد كه شايد ما را از چاله درآورده و به چاه بياندازد! هرچند كه با اصل ممانعت از سودجويي عده اي خاص آن هم در بحث مسكن كاملا  موافقيم ولي به بن بست كشاندن ساخت و ساز هم دردي دوا نمي كند.
اما شهرداري تهران تقريباً واقع بينانه تر از ساير سازمان هاي مسؤول تصميمات كارآمدتري در اين زمينه گرفته است. هرچند كه نه شهرداري و نه هيچ ارگان ديگري به تنهايي از پس اين اژدهاي هفت سر، برنميآيد؛ ولي هر عملي در اين راستا، هرچند كوچك خيلي بهتر از برجاي نشستن و دست روي دست گذاشتن است.
به هر حال با توجه به متقاضيان روزافزون مسكن -از سيل مهاجران گرفته تا آمار روبه افزايش ازدواج ها - و براي اين كه مرداب به باتلا قي براي قشر آسيب پذير تبديل نگردد، بايد برنامه ها را با هدف ايجاد شرايط مناسب در اين بستر طراحي كرد.
جلوگيري از سوءاستفاده مالكان زمين هاي اطراف تهران كه در موقعيت كنوني هجوم مشتاقان را به خود مي بينند و مشاركت آنها در جهت احداث ساختمان هاي مسكوني طرح قابل توجهي است.
براي مستاجرين، شيريني عيد با تلخي به پايان رسيدن موعد قرارداد كه اكثرا مقارن با پايان سال تحصيلي است، همراه مي شود و زماني كه صحبت از گراني به ميان آيد كام تلخ آنها از دلهره خشك هم مي شود!
با اميد به اينكه بيرون آمدن بازار مسكن از ركورد بدون هيچ تورمي باشد روزهاي آخر سال را مي گذرانيم و از طرف سرويس مسكن بازارچه، عيد سعيد باستاني را به همه شما تبريك مي گوييم. باشد كه روزي رسد تا هر ايراني سقفي هر چند كوچك و كوتاه اما متعلق به خود داشته باشد.
ان شاءالله

بازارچه مسكن
بازارچه خودرو
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه آخر هفته
بازارچه ارتباطات
بازارچه حمل و نقل
گوناگون
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه مسكن  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه ارتباطات  |  بازارچه حمل و نقل  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |