يكشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره - ۳۳۳۵
در پمپ بنزين ۱۴۳ ميرداماد رخ داد
سرقت، مثل فيلم هاي پليسي
به گفته رئيس پمپ بنزين «گشت هاي پليس هردو ساعت يكبار از محل عبور مي كنند كه در اين دو ساعت ممكن است هزار اتفاق بيافتد
004440.jpg
آخرين دقيقه هاي روز چهارشنبه است، چهار سارق، نقشه سرقت خود را از پمپ بنزين مرور مي كنند. سارقان قبل از سرقت موفق شده بودند اطلاعات كاملي از وضعيت پمپ بنزين به دست آوردند. آنها مي دانستند كه شب ها سه نفر در پمپ بنزين كار مي كنند. سارقان پمپ بنزين حتي اطلاعاتي در مورد محل دقيق پول ها در اتاق كارگرها به دست آورده بودند، محمد برازنده رئيس پمپ بنزين مي گويد: «يكي از كارگرها در مقابل تهديد سارقان مقاومت مي كند و مي گويد كه پول ها داخل گاوصندوق است، اما سارقان كه از محل نگهداري پول ها خبر داشتند او را با تهديد با خود به اتاق كارگرها برده اند و از او خواسته اند كه در را باز كند.»
عقربه هاي ساعت عدد ۲ را نشان مي دهد. سارقان سوار پيكان سفيدرنگي مي شوند و يكي از آنها طبق نقشه با گل، روي پلاك را مي پوشاند. همه چيز طبق نقشه پيش مي رود.
خودرو سارق، مقابل پمپ بنزين ۱۴۳ تهران در خيابان ميرداماد توقف مي كند. آنها چند لحظه اي محل را زيرنظر مي گيرند. خيابان خلوت است و هرازگاهي خودرويي با سرعت از كنارشان مي گذرد.
ساعت سه بامداد روز پنج شنبه بيست ويكم اسفندماه سال ۸۲ است، گشت نيروي انتظامي با چراغ هاي گردان روشن از مقابل پمپ بنزين مي گذرد. سارقان مطمئن هستند تا دو ساعت ديگر از حضور پليس در محل خبري نيست.
به گفته رئيس پمپ بنزين، «گشت هاي پليس هردو ساعت يكبار از محل عبور مي كنند كه در اين دو ساعت ممكن است هزار اتفاق بيافتد.»
همه چيز براي يك سرقت مسلحانه، آن هم از يك پمپ بنزين كه از حداقل امكانات امنيتي هم محروم است، آماده شده است.
اتومبيل سارق به سرعت وارد پمپ بنزين مي شود و صداي كشيده شدن لاستيك روي سنگفرش پمپ بنزين چرت نيمه شب كارگرهاي پمپ بنزين را مي پراند. كارگرها تا آمدند متوجه ماجرا شوند، سارقان كه تعدادشان از آنها بيشتر بود با چاقو، قمه و چوب از ماشين بيرون پريدند و به سمت كارگرها حمله ور شدند.
يكي از آنها چاقويش را زير گلوي يكي از كارگرها گذاشت و با تهديد از او خواست كسي مقاومت نكند. سارق ديگر وارد اتاق مي شود و با چاقو سيم هاي تلفن را قطع مي كند«مثل فيلم هاي پليسي».
سارقان كه از محل پول ها اطلاع داشتند با تهديد چاقو، يكي از كارگرها را با خود به محل مخفي كردن پول ها در داخل كمد اتاق هاي استراحت كارگرها مي برند و ۵/۴ ميليون تومان فروش شيفت شب را سرقت مي كنند.
برازنده مي گويد: «ساعت ۳۰/۶ دقيقه صبح متوجه ماجراي سرقت شدم و بلافاصله در محل حاضر شدم. سرهنگ عاشوري، رئيس كلانتري ۱۰۳ گاندي و ماموران تجسس درحال تحقيق در محل بودند. پس از تحقيقات اوليه، پرونده به اداره آگاهي شمال مركز ارسال شد كه هم اكنون ماموران درحال پيگيري پرونده براي شناسايي سارقان هستند.»
يك مقام آگاه هم مي گويد:  «سه كارگر شيفت شب پمپ بنزين درحال حاضر براي تحقيقات در بازداشت ماموران اداره آگاهي بسر مي برند. باتوجه به اينكه سارقان از محل اختفاي پول ها اطلاع داشتند احتمال مي رود آنها با همكاري يكي از كارگران اقدام به سرقت كرده باشند و او اطلاعات لازم را در اختيار سارقان قرارداده است.»
پس از ماجراي سرقت از بانك ها و عدم حضور ماموران پليس در محل كه نهايتا ً با جلسات متعدد بين مسوولان بانك ها و نيروي انتظامي و با توافق آنها براي حضور يك مامور مسلح پليس در شعبات بانك ها، به پايان رسيد. حال بحث حضور ماموران در پمپ بنزين ها كه شاهد وقوع سرقت هاي متعدد در آنها هستيم، مطرح شده است.
رئيس جايگاه سوخت گيري ۱۴۳ ميرداماد، همچنين درمورد امنيت جايگاه ها مي گويد: «اتحاديه جايگاه داران، چند سالي است كه اين موضوع را پيگيري مي كند، ولي مسوولان، به دلايلي نامعلوم از اين كار طفره مي روند و پيگيري هاي ما به نتيجه نرسيده است. جايگاه داران سراسر كشور به علت كارمزد پايين قادر به تامين هزينه نيروي انتظامي براي استقرار مامور در جايگاه ها نيستند و باتوجه به وسعت منطقه و گشت هايي كه هردو ساعت يكبار از اين محل مي گذرند ماموران نمي توانند درصورت بروز مواردي مشابه در جايگاه، سريع وارد عمل شوند.»
يك كارشناس مسايل امنيتي هم مي گويد: «متاسفانه جايگاه هاي سوخت گيري در كشور از حداقل امكانات امنيتي محروم هستند و همين موضوع باعث افزايش آمار سرقت از پمپ بنزين ها شده است. هفته گذشته در ماجراي سرقتي از يك جايگاه پمپ بنزين در قزوين، سارقان هنگامي كه با مقاومت يكي از كارگرها روبه رو شدند شروع به تيراندازي به سمت او كردند كه در اين ماجرا او كشته شد.»
وي افزود: «مسوولان بايد جايگاه داران را مجبور به استفاده از آژيرهاي خطر و دوربين هاي مداربسته كنند تا در زمان سرقت با استفاده از فيلم ضبط شده از صحنه، شناسايي سارقان راحت تر شود كه همين امكانات كوچك امنيتي از عوامل بازدارنده سرقت هستند.»

مخالفت آقاي رئيس جمهور
مخالفت رئيس جمهوري ايتاليا با عفو يك افسر سابق نازي، سر و صداي زيادي را در محافل مطبوعاتي اين كشور به دنبال داشته. اين افسر آلماني كه در نيروهاي نازي خدمت كرده است به جرم كشتار ۳۳۵ ايتاليايي در زمان جنگ جهاني دوم به تحمل حبس ابد محكوم شده است.
رئيس جمهوري اين كشور دليل مخالفت خود با عفو «اريك پريبكه» ۹۱ ساله را جنايت هاي وي در سال ۱۹۴۴ اعلام كرده است.
ديوان عالي ايتاليا، ۱۶ سال پيش پريبكه را به جرم مشاركت در كشتار مبارزان در جريان مقابله با عمليات چريكي در اين كشور، به تحمل حبس ابد محكوم كرد.

خشونت عليه زنان
صحت و سقمش با آقاي نماينده دبيركل سازمان ملل متحد، اما درباره خشونت عليه زنان، ايشان مدعي است بين ۱۰تا ۶۹ درصد از زنان در سراسر جهان، در معرض موارد متفاوتي از خشونت قرار دارند.
آقاي لانيز همچنين گفته است در كشوري مثل روسيه، آمار خشونت عليه زنان بسيار بالاست. در اين كشور سالانه حدود ۹ تا ۲۰ هزار زن به قتل مي رسند.
سازمان بهداشت جهاني(WHO) در آخرين آمار خود اعلام كرده كه روزانه در جهان (به ويژه در آفريقا و كشورهاي در حال توسعه) حدود يك هزار و ۶۰۰ نفر به دليل مشكلات ناشي از حاملگي از بين مي روند كه ۹۹ درصد آنها قابل پيشگيري است.

خشونت هاي نژادي
امان از دست اين نژادپرست ها، به هيچ صراطي مستقيم نيستند. حوادث خشونت بار ناشي از انگيزه هاي نژادي در اسكاتلند طي سال ۲۰۰۳ ميلادي نسبت به سال قبل، ۷۵درصد افزايش يافته است. بر اساس پژوهش آماري موسسه پي.اي، ايي.اچ ، پناهجويان، پناهندگان و مهاجران بيشترين هدف حملات فزاينده خشونت بار با انگيزه هاي نژادپرستانه در اين منطقه هستند. بر اساس اين پژوهش، بيش از ۲۸ درصد از خانواده هاي اقليت هاي قومي نژادي مقيم شهر گلاسكو گفته اند كه در طول سال گذشته، دست كم يك بار با آزار و تهديدهاي نژادپرستان مواجه بوده اند. از كل افراد مهاجر مورد مصاحبه شده در اين تحقيق ۲۵ درصد اعلام كرده اند كه دست كم يك بار مورد خشونت فيزيكي واقع شده، ۴۹ درصد مورد آزار لفظي قرار گرفته و خانه و محل كار ۱۳ درصد نيز مورد حمله و تخريب قرار گرفته است.

حوادث
ايرانشهر
تهرانشهر
در شهر
درمانگاه
سفر و طبيعت
طهرانشهر
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  درمانگاه  |  سفر و طبيعت  |  طهرانشهر  |  يك شهروند  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |