دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۸۳ - شماره ۳۳۴۲
قوي ترين مرد جهان:
كسب مدال در المپيك دشوار است
004356.jpg

گروه ورزشي :تا زماني كه شرايط بدني ام اجازه دهد، قصد دارم در صحنه رقابت هاي وزنه برداري جهان، حرف اول را در دسته به اضافه ۱۰۵ كيلوگرم بزنم.
«حسين رضازاده» وزنه بردار فوق سنگين تيم وزنه برداري ايران روز جمعه در گفت وگو با «ايرنا» با بيان اين مطلب گفت: احساس مي كنم، فيزيك بدني ام به گونه اي است كه با دعاي خير مردم مي توانم سالها در اين رشته ورزشي و در دسته به اضافه ۱۰۵ كيلوگرم حرف اول را بزنم.
رضازاده كه به تازگي صاحب فرزند پسري شده و نام او را ابوالفضل گذاشته است، افزود: به دليل علاقه اي كه به ائمه اطهار به ويژه حضرت ابوالفضل(ع) دارم، نام فرزندم را ابوالفضل گذاشتم.
اين را هم بگويم كه همسرم خواب ديده بود كه داراي پسري مي شود كه او را ابوالفضل صدا مي كنند.
وي كه اكنون به تنهايي تمرينات خود را در اردبيل پيگيري مي كند، درباره ميزان آمادگي اش اظهار داشت: تا بازگشت تيم ملي وزنه برداري ايران از رقابت هاي آسيايي قزاقستان به تنهايي تمرينات خود را پي خواهم گرفت و اكنون در شرايط نسبتا مطلوبي قرار دارم و در تمرينات در حركات يك ضرب و دوضرب وزنه هاي ۲۰۵ و۲۶۰ كيلوگرم را بالاي سر قرار داده ام.
قوي ترين مرد جهان، در سالهاي اخير در پاسخ به پرسشي مبني بر آنكه اعضاي تيم ملي وزنه برداري ايران را در آتن چه وزنه برداراني تشكيل خواهندداد، گفت: هم اكنون وزنه برداران خوبي همچون كوروش باقري، حسين توكلي، محمدعلي فلاحتي نژاد، برادران پانزوان و... در اردو حضور دارند و به نظر من هركدام از آنان كه آماده تر باشند، مي توانند به آتن اعزام شوند.
دارنده مدال طلاي بازي هاي المپيك ۲۰۰۰ سيدني، كسب دو مدال طلا از بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن توسط وزنه برداران ايران را سخت ولي دور از انتظار ندانست و گفت:كسب مدال زرين آنهم از پيكارهاي المپيك بسيار سخت است ولي دور از انتظار نيست و من اميد دارم ملي پوشان وزنه برداري ايران بتوانند به نتايج بهتري نسبت به دوره گذشته اين بازي ها دست يابند.
وي، از «ترندافي استويچف» سرمربي بلغاري تيم ملي وزنه برداري ايران به نيكويي ياد كرد و گفت: استويچف در طول مدتي كه رهبري تيم ملي وزنه برداري ايران را برعهده داشته، تمام توان خود را براي آمادگي اين تيم معطوف داشته است.
رضازاده، بهره گرفتن از مربيان خارجي را در رده هاي سني پايه ضروري دانست و گفت: چه خوب بود از اين مربيان در رده هاي سني پايين بهره گرفته مي شد.
004353.jpg

وي، با ارج نهادن به زحمات مربيان داخلي از جمله «بهمن زارع» اظهار داشت: مربيان داخلي نيز از نظر دانش اين رشته ورزشي در شرايط مناسبي قراردارند.
دارنده مدالهاي طلاي رقابت هاي جهاني ۲۰۰۲ و۲۰۰۳ ورشو و ونكوور، سرمايه گذاري بر روي جوانان را اصل مهمي براي پشتوانه سازي تيم ملي عنوان كرد و گفت: در طول سالهاي اخير سرمايه گذاري لازم بر روي جوانان و نوجوانان وزنه بردار صورت گرفته است و زمان لازم است تا آنان بتوانند در خدمت تيم ملي قرار گيرند.
ملي پوش دسته به اضافه ۱۰۵ كيلوگرم تيم وزنه برداري ايران در پايان با اشاره به زمان باقي مانده تا اعزام كاروان ورزشي ايران به بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن اظهار داشت: در برهه كنوني متوليان ورزش كشور مي بايست نگاه ويژه اي به ورزشكاران حاضر در اردوهاي آمادگي داشته باشند و با رفع مشكلات آنان، زمينه حضور قدرتمند كاروان ورزشكاران ايران را در آتن مهيا سازند.

سايه روشن ورزش
تيم ملي فوتبال عراق به انگليس سفر مي كند
تيم ملي فوتبال عراق ارديبهشت ماه سال جاري براي انجام ۳ ديدار دوستانه در انگليس به اين كشور سفر مي كند.
به گزارش خبرگزاري رويترز از لندن، گفته مي شود سفر تيم ملي فوتبال عراق به انگليس، در راستاي گسترش روابط ورزشي دو كشور صورت مي گيرد. تيم ملي فوتبال عراق كه خود را براي شركت در رقابت هاي فوتبال مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان در قاره آسياآماده مي كند، هم اكنون در جدول رده بندي بهترين تيم هاي فوتبال در مكان چهل و چهارم قرار دارد.
ملي پوشان فوتبال عراق نخستين ديدار خود را در انگليس مقابل تيم دسته سومي بريستول روورز برگزار مي كند،  سپس به مصاف تيم ملي فوتبال ترينيداد و توباگو مي رود و در آخرين ديدار برابر تيم مك كلسفيل تاون قرار خواهد گرفت.
004359.jpg

مالديني يك سال ديگر قراردادش را تمديد مي كند
«پائولو مالديني» بازيكن كهنه كار تيم فوتبال آث ميلان ايتاليا موافقت خود را با تمديد قراردادش به مدت يك سال با اين تيم اعلام كرد.
به گزارش روز جمعه خبرگزاري رويترز، مالديني كه به زودي ۳۶ ساله مي شود، موافقت خود را با تمديد قراردادش تا سال ۲۰۰۶ با تيم آث ميلان اعلام كرد.
مالديني پيش از عقد قرارداد جديدش با تيم آث ميلان قرار بود در پايان سال ۲۰۰۵ از صحنه رقابت هاي فوتبال كناره گيري كند.
اين بازيكن ايتاليايي كه در پايان رقابت هاي فوتبال جام جهاني ۲۰۰۲ از تيم ملي فوتبال كشورش كناره گيري كرد، با ۱۳۰ بازي ركورددار بازي در رقابت هاي فوتبال باشگاه هاي اروپاست.
وي همچنين ۱۲۶ بازي براي تيم ملي فوتبال ايتاليا انجام داده است كه از اين نظر هم در ايتاليا ركورددار است.

خبر ها و نگاه ها
رئيس بايرن مونيخ ،احتمال جدا شدن باشگاه را از «هيتسفلد» بعيد نمي داند
«كارل هاينس رومنيگه» رئيس باشگاه فوتبال بايرن مونيخ آلمان ضمن تأكيد بر حسن انجام وظيفه «اوتمار هيتسفلد» مربي سوئيسي تيم، تصميم گيري براي جدا شدن باشگاه از اين مربي را امري نه چندان خوشايند اما اجتناب ناپذير مي شمرد.
رومنيگه در مصاحبه با روزنامه «فرانكفورتر روندشاو» آلمان گفت تصميم گيري براي اعلام پايان كار هيتسفلد در تيم كار چندان آساني برايش نيست.
رومنيگه تأكيد كرد: ما روزهاي موفقي را با هيتسفلد پشت سر گذاشتيم و صرف نظر از اين حقيقت كه امروز وضعيت تيم اصلا رضايت بخش نيست اما اين مسأله اهميت ندارد و از نظر ما هيتسفلد همچنان موفق ترين مربي در تاريخ باشگاه بايرن مونيخ و همواره فرد مورد احترام ماست.
رومنيگه اخيرا گفته بود كه دوست دارد هيتسفلد تا پايان مدت قراردادش تا پايان فصل آينده مسابقات همچنان در بايرن مونيخ بماند.
اما همين فرد، در مصاحبه با فرانكفورتر روندشاو كار «فليكس ماگات» مربي تيم اشتوتگارت را تحسين كرده و از تمايلش براي استخدام او در تيم و جايگزيني اش به جاي هيتسفلد صحبت كرده بود.
رومنيگه گفته بود كه ماگات پيشرفت خوبي در حرفه مربيگري داشته و ما منتظر هستيم ببينيم آينده چه خواهد شد.
بايرن مونيخ فصل جاري از ادامه مسابقات جام قهرماني باشگاههاي اروپا و نيز از مسابقات جام حذفي آلمان حذف شد و در مسابقات قهرماني باشگاههاي آلمان «بوندسليگا» هم با وجود همه ستارگان گرانقيمتش، نتوانسته انتظارات را برآورده سازد. بايرن همچنان بعد از وردربرمن و با اختلاف ۱۱ امتياز از آن در مكان دوم جدول جاي دارد. بايرن مونيخ صاحب عنوان قهرماني اين مسابقات است.
هيتسفلد ششمين سال حضورش را در بايرن مونيخ پشت سر مي گذارد.
كوبا ورزشكاران اين كشور را از پذيرفتن مليتي ديگر منع كرد
كميته ملي المپيك كوبا اعلام كرد كه به هيچ يك از ورزشكاران اين كشور اجازه نمي دهد در بازيهاي المپيك ۲۰۰۴ آتن تحت لواي پرچم كشوري ديگر شركت كنند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از هاوانا، «خوزه رامون فرناندز» رئيس كميته ملي المپيك كوبا و نايب رئيس هيئت وزيران اين كشور روز جمعه اين مطلب را بيان كرد اما نامي از هيچ ورزشكاري كه چنين تقاضايي كرده باشد، نبرد. مطبوعات كوبا اخيرا از «ياميل آلداما» دونده پرش سه گام نام برده اند كه تقاضاي حضور در بازيهاي المپيك آتن را با تابعيت سوداني كرده است.
آلمادا همسر يك انگليسي است و مدتي است كه كوبا را ترك كرده است.

ورزش
ادبيات
اقتصاد
انديشه
سياست
هنر
|  ادبيات  |  اقتصاد  |  انديشه  |  سياست  |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |