چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۴۴ - Apr 7, 2004
جمع آوري نامناسب زباله علت عمده وجود موش در تهران است
004407.jpg
گروه شهري: معاون محيط زيست شركت ساماندهي مشاغل شهرداري تهران، علت عمده وجود موش در اين شهر را جمع آوري نامناسب زباله و عدم رعايت بهداشت محيط زيست ذكر كرد.
فرشاد فخيمي در مصاحبه با واحد مركزي خبر افزود: شهرداري تهران از سال ۷۸ طرح جمع آوري موش در سطح شهر تهران را آغاز كرد و اين طرح همچنان ادامه دارد.
وي گفت: دو كميته علمي متشكل از اساتيد دانشگاه و كميته كشوري ناقلين بر مبارزه با موش در شهر تهران نظارت دارد.معاون محيط زيست شركت ساماندهي مشاغل شهرداري تهران رعايت شهروندان در حفظ بهداشت محيط و جمع آوري بهينه زباله هاي شهري را در مبارزه با موش ضروري دانست.

شهروندان مراقب آرم جعلي ترافيك باشند
كارشناسان: خيابان هاي هسته مركزي شهر با گسترش محدوده ترافيك آرام مي گيرد
004404.jpg
گروه شهري: افزايش محدوده ترافيكي منوط به حصول مطالعات و بررسي هاي در حال انجام و مصوبه شوراي عالي ترافيك و شوراي شهر تهران است.
در پي افزايش بار ترافيكي در هسته مركزي شهر، بسياري از كارشناسان امور حمل و نقل و ترافيك، افزون بر ارتقاء دقت عوامل راهنمايي و رانندگي و نظارت آنان بر حسن توجه و عمل رانندگان به قوانين رانندگي و خروج مراكز دولتي در هسته مركزي شهر، بر افزايش گستره و جغرافياي محدوده طرح ترافيك تأكيد كردند.
در همين زمينه يك كارشناس گفت: به رغم توسعه شهر و ايجاد قطب هاي جديد اداري و تجاري در نقاط مختلف شهر، متأسفانه هنوز جاذبه سفر به ويژه سفرهاي با اهداف اداري و تجاري به هسته مركزي شهر با اقبال شهروندان روبه رو است و كاهش صدور مجوز ورود به محدوده ترافيك نيز نتوانسته است تأثير چنداني در كاهش حجم ترافيك اين محدوده از شهر بگذارد. البته يك مقام مسئول در سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري، افزايش نرخ جرائم رانندگي را در كاهش بار ترافيكي محدوده موردنظر، تأثيرگذار اعلام كرده و از كاهش ۶۰ درصدي بار تخلفات در محدوده مركزي شهر خبر داد.
مهندس محمد عليخاني، معاون هماهنگي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در گفت وگوي تلفني با خبرنگار ما درباره گسترش محدوده طرح ترافيك گفت: اين مهم در حال حاضر توسط شهرداري در دست بررسي است و پس از بررسي همه جوانب آن مي توان اظهار نظر كارشناسي كرد.
وي تصريح كرد: اصولا ايجاد محدوديت تردد در برخي نقاط شهر با هدف بهبود شرايط ترافيك صورت مي گيرد.
عليخاني درباره صدور مجوزهاي تردد در محدوده طرح ترافيك گفت: صدور اين مجوزها بر طبق روال سنوات گذشته، در شهريور ماه هر سال انجام مي شود و بر اين اساس كليه سازمان ها مي توانند فرم هاي درخواستي خود را براي دريافت آرم هاي جديد از شهريور ماه سال جاري به سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران ارائه كنند.
وي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران را تنها مرجع قانوني صدور مجوز تردد در محدوده ترافيك اعلام كرد و افزود: شهروندان مراقب مجوزهاي جعلي طرح ترافيك باشند چراكه عده اي سودجو با كپي از آرم هاي واقعي، به توزيع گسترده آرم هاي تقلبي مبادرت ورزيده اند.
عليخاني با بيان اين مطلب كه قيمت آرم ترافيك طي سال هاي اخير تغيير نكرده است، گفت: حداقل نرخ آرم براي مراكز فرهنگي را ۵۰ هزار تومان و براي بخش خصوصي ۲۰۰ هزار تومان مي باشد و براي سال جديد نيز هنوز تصميمي اتخاذ نشده است.
وي گفت: مجموعه هزينه هاي اخذ شده از ۸۰ هزار مجوز صادر شده در سال گذشته براي بهبود وضعيت حمل و نقل و ترافيك تهران صرف شده است.
معاون هماهنگي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، شوراي عالي ترافيك را مرجع تعيين كننده سقف صدور مجوز اعلام كرد.

«مجري ساختمان» براي ساخت و ساز بناهاي بيش از ۸۰۰ مترمربع الزامي شد
گروه شهري: تمامي مالكان زمين در شهرهاي استان تهران براي انجام ساخت و ساز بناهاي با بيش از ۸۰۰ متر مربع، از اول ارديبهشت سال جاري ملزم به معرفي «مجري ساختمان» هستند.
به گزارش واحد مركزي خبر بنا به اعلان سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران، با هماهنگي هاي صورت گرفته توسط وزارت مسكن، شهرداري تهران و اين سازمان، تمامي مالكان براي دريافت پروانه ساختماني براي ساخت بناهايي با بيش از ۸۰۰ متر مربع، بايد مجري ساختمان را معرفي كنند.
روابط عمومي اين سازمان، روز سه شنبه در اطلاعيه اي در اين زمينه تصريح كرد: دستورالعمل الزام به استفاده از مجريان ساختمان در ساخت و ساز شهري براساس قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان، توسط وزارت مسكن و شهرسازي تصويب و ابلاغ شده است.
همچنين از تمامي اعضاي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران خواسته شده در اسرع وقت با مراجعه به اين سازمان نسبت به انجام امور مربوط به دريافت صلاحيت مجري، اقدام كنند.
پيش از اين نايب رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران در خصوص اجراي اين دستورالعمل گفته بود، پس از كسب موفقيت در اين مرحله و با اجراي اين دستورالعمل، اميدواريم كه اين قانون به همه ساختمان ها تسري پيدا كند.
«منوچهر شيباني اصل» درباره ضرورت احداث ساختمان ها توسط تيم هاي مهندسي اظهار داشته بود: اين حلقه مفقود شده در ساخت وساز شهري با تصويب دستورالعمل مربوط توسط وزارت مسكن و شهرسازي جايگاه خود را خواهد يافت.

افسردگي و سرطان
تحقيقات اخير پژوهشگران جهاد دانشگاهي نشان مي دهد كه يك سوم بيماران سرطاني در ايران به سرطان و افسردگي شديد مبتلا هستند. براساس يافته هاي اين پژوهش كه بر روي ۶۲۵ بيمار سرطاني انجام شده اضطراب با مدت ابتلا به سرطان و افسردگي با سن بيمار و آگاهي وي از نوع بيماري خود مرتبط است.نتايج كامل اين پژوهش در هفتمين كنگره جهاني روان شناسي سرطان كه در تابستان ۸۳ در دانمارك برگزار مي شود به صورت سخنراني ارائه خواهد شد.

خودروهاي پلاك موقت براي اخذ پلاك جديد كشوري سريعا اقدام كنند
گروه شهري: نيروي انتظامي از صاحبان خودروهاي پلاك عبور موقت خواست سريعا نسبت به اخذ پلاك جديد كشوري اقدام، تا هنگام تردد در سطح جاده ها و معابر با مشكل روبه رو نشوند.به گزارش ايرنا، ماموران راهنمايي و رانندگي و پليس راه درصورت مشاهده خودرو با پلاك عبور موقت موظف به هدايت اين خودروها به پاركينگ شماره گذاري خواهند بود.با اجرايي شدن طرح جديد نيروي انتظامي براي شماره گذاري خودروها كه از آخرين روزهاي سال گذشته شروع شد، به دليل عدم آمادگي شركت هاي خودروساز و نيز عدم اطلاع رساني و تشريح مناسب طرح براي مردم، مشكلات زيادي در آخرين روزهاي سال گذشته ايجاد شد كه براساس گزارش هاي دريافتي هنوز اين مشكلات به قوت خود باقي است.

به دليل تخريب ارگ بم
كنگره تاريخ معماري و شهرسازي ايران برگزار نمي شود
004410.jpg
سومين كنگره تاريخ معماري و شهرسازي ايران كه پيش از اين قرار بود در بناي تاريخي ارگ بم برگزار شود، با تخريب اين بنا در زلزله ناگوار، برگزار نخواهد شد.
به گزارش ايسنا: محمد فكورپاس ـ مدير اداره ميراث فرهنگي استان كرمان ـ با اعلام اين خبر گفت: در واقع برگزاري كنگره جهاني تعيين منشور مقاوم بندي بناهاي خشتي جايگزين همايش تاريخ معماري شد. زيرا موضوع مقاوم سازي از اهميت و فوريت بيشتري برخوردار بود.
وي گفت: سومين كنگره جهاني تاريخ معماري و شهرسازي ايران كه با يك سال تأخير قرار بود ۲۶ تا ۳۰ فروردين ماه جاري برگزار شود، يك همايش ساليانه است كه مطمئناً در سال ۸۴ برپا خواهد شد.
به گزارش ايسنا، طرح كنگره منشور مقاوم سازي بناهاي خشتي با تخريب ارگ بم پيشنهاد شد كه با شركت كارشناسان بيش از ۵۰ كشور دنيا روز ۲۹ فروردين و به  مدت پنج روز در بم برگزار و طي آن طرح بازسازي ارگ مشخص شده و پس از آن اجرا خواهد شد.

انتقاد وزير مسكن و شهرسازي از عملكرد قاضي پرونده انبوه سازان متخلف
گروه شهري: علي عبدالعلي زاده وزير مسكن و شهرسازي در نامه اي به رئيس قوه قضاييه از عملكرد قاضي پرونده انبوه سازان متخلف انتقاد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس در نامه عبدالعلي زاده آمده است: قانون حمايت از پيش خريداران مصوب سال ۵۸ نقش نظارتي براي وزارت مسكن و شهرسازي بر امور جاري انبوه سازان و پيش فروش مسكن قائل شده است.
وي ادامه داده است: وزارت مسكن و شهرسازي در پي شكايت مردم از برخي انبوه سازان و احقاق حق شاكيان بر اساس قانون فوق اقدام نمود از اين رو مسئولان سازمان ملي زمين و مسكن از انبوه سازان مورد نظر درخواست اسناد و مدارك نمودند و اين درخواست موجب شكايت اين شركتها از مديران و كارمندان وزارت مسكن و شهرسازي شد.
عبدالعلي زاده خاطرنشان كرده است: متاسفانه مرجع قضايي نيز اقدام به صدور قرار براي مديران و كارمندان اين وزارتخانه نموده است.
وزير مسكن و شهرسازي تصريح كرده است: مقام قضايي آيين نامه حمايت از پيش خريداران كه مصوب هيات وزيران مي باشد را غيرقانوني دانسته است.
سال گذشته وزارت مسكن و شهرسازي اقدام انبوه سازاني را كه بدون كسب مجوز از وزارت مسكن و شهرسازي به پيش فروش واحدهاي مسكوني مبادرت مي نمودند را غيرقانوني اعلام كرد كه باعث شكايت برخي انبوه سازان از وزارت مسكن و شهرسازي شد.

اداري هاي متخلف!
معاونت  راهنمايي  و رانندگي  نيروي  انتظامي استان  چهارمحال  و بختياري ، بيشترين  آمار تخلفات  رانندگي  در اين  استان  را مربوط به  رانندگان  وسايط نقليه  اداري  دانست .
سرهنگ  سعيد كنعاني  روز سه شنبه  در همايش  تجليل  از خيرين  بهداشت  و سلامت  استان  در سالن  اجتماعات  بيمارستان   هاجر شهركرد افزود: ازجمله  موارد تخلفات  اينگونه  خودروها عبور از چراغ  قرمز در شب  و استفاده  نكردن  از كمربند ايمني  است .
به  گفته  وي ، تخلفات  رانندگي  در نقاط شهري  در مرتبه  بعد به  رانندگان آژانس هاي  سرويس  و تاكسي  تلفني ها اختصاص  دارد.
كنعاني  اظهار داشت : تخلفات  رانندگان  وسايل  نقليه  ادارات  در ساعات  پاياني  شب  صورت  مي گيرد كه  راهنمايي  و رانندگي  با استفاده  از دوربين هاي  خود گزارش  تخلفات  رانندگان  را به  ادارات  مربوطه  گوشزد مي كند.
معاون  راهنمايي  و رانندگي  نيروي  انتظامي استان  بيان  داشت : در سالجاري  با همكاري  دانشگاه  علوم  پزشكي ، گواهينامه  رانندگاني  كه  داراي  نارسايي  و بيماري هاي  قلبي  و عروقي  هستند، از اعتبار ساقط مي شود.
وي  با انتقاد از سازندگان  موتورسيكلت  در كشور، خواستار توجه  بيشتر آنان  به  نكات  ايمني  و مسايل  استاندارد در توليد اين  گونه  وسايل  نقليه  شد.
سرهنگ  كنعاني  از آموزش  دانش آموزان  استان  به  عنوان  گذربان  خبر داد وگفت : پارسال  بيش  از ۸۰۰ گذربان  با همكاري  سازمان  آموزش  و پرورش  استان  به عنوان  ماموران  افتخاري  راهنمايي  و رانندگي  در سطح  مدارس  و خيابان هاي  منتهي  به  اين  مركز همكاري  داشتند.
به  گفته  وي ، بيشترين  درصد تصادفات  سطح  استان  ناشي  از رعايت  نكردن  قوانين  راهنمايي  و رانندگي  و وجود پيچ  و انحراف  در برخي  از جاده هاست .
كنعاني  همچنين  از كاهش  تصادفات  در نوروز امسال  در استان  خبر داد و افزود: در نوروز امسال  آمار تصادفات  نسبت  به  مدت  مشابه  سال  گذشته  ۱۱ درصد كاهش داشته  است .
وي  خواستار آموزش  و نهادينه  شدن  فرهنگ  ترافيك  در جامعه  و توجه  تمامي  رانندگان  به  قوانين  راهنمايي  و رانندگي  شد.

شهردار منطقه ۱۱ تهران :
انبار نفت قديمي تهران به مجتمع فرهنگي - تفريحي تبديل مي شود
گروه شهري: درصورت تحقق توافق بين مالكان املاك معارض بر سر راه طرح هاي عمران شهري منطقه ۱۱ با شهرداري منطقه امسال شاهد تعريض و بازگشايي ۷ معبر عمده در سطح اين منطقه خواهيم بود.
مهندس محمد اصغري شهردار منطقه ۱۱ طي مصاحبه اي با خبرنگار ما گفت: اجراي رمپ شرقي ميدان حق شناس كه موجب دسترسي به بزرگراه نواب و يادگار امام (ره) مي شود، بازگشايي ادامه بزرگراه يادگار امام به طول يك كيلومتر از بزرگراه نواب تا ميدان بهداري، تعريض خيابان امام خميني از خيابان كمالي تا نواب، تعريض خيابان شوش از تقاطع وحدت اسلامي تا ميدان راه آهن، احداث تقاطع غير هم سطح در ميدان بهداري، اصلاح مسير خيابان مرتضوي، اسكندري و تعريض خيابان آذربايجان از تقاطع كارگر به نواب ازجمله طرح هايي است كه درصورت همكاري صاحبان املاك واقع در اين طرح ها با شهرداري منطقه ۱۱ تا آخر امسال تحقق خواهد يافت.
وي افزود: از يك طرف تعيين تكليف اين املاك بعد از سالها و از طرف ديگر برخورداري از انواع امتيازات نظير تراكم، معوض، توسعه تجاري، تبديل مسكوني به تجاري و مسكوني به اداري ازجمله محسناتي است كه براي صاحبان املاك معارض واقع در اين طرح ها در نظر گرفته شده به شرطي كه تا پايان ارديبهشت ماه امسال به شهرداري منطقه ۱۱ مراجعه كرده و توافقات لازم با شهرداري را به انجام برسانند.
وي اجراي طرح هاي توسعه و تعريض معابر را همچنين موجب فراهم شدن تسهيلات زيادي در وضعيت عبور و مرور منطقه دانست و گفت: با صاحبان پلاك هايي كه علي رغم تسهيلات اعلام شده به توافق با شهرداري دست نيابند به عنوان مانع كار و پيشروي طرح هاي عمراني بر طبق راي كميسيون ماده ۹ برخورد و پس از تعيين نرخ املاكشان توسط كارشناسان دادگستري نسبت به تملك و اجراي پروژه هاي عمراني خود اقدام خواهيم كرد.
وي از ديگر طرح هاي منطقه ۱۱ در سال جاري را بازشدن پارك رازي به خيابان هلال احمر و خيابان كارگر اعلام كرد كه موجب تسهيل برخورداري مردم از امكانات اين پارك و رفع معضل محصور ماندن اين پارك پشت املاك تجاري واقع در اطراف اين مركز بزرگ فرهنگي تفريحي است.
اصغري در مورد تعيين تكليف انبار نفت واقع شده در منطقه ۱۱ گفت: براساس مذاكراتي كه با مسئولان شركت نفت صورت گرفته و توافقات حاصل شده قرار بر آزادسازي بيش از ۱۳ هكتار از اراضي اين انبار نفت و تبديل آن به يك مجموعه وسيع فضاي سبز و فضاهاي فرهنگي و ورزشي نظير پارك رازي خواهيم بود.
وي اظهار اميدواري كرد تا انتهاي سال ۸۳ عمليات اجرايي اين مجموعه فرهنگي، ورزشي و تفريحي آغاز شود.
شهردار منطقه ۱۱ در بخش ديگري از سخنان خود در مورد احياي بافت هاي فرسوده اين منطقه گفت: تلاشمان اين است كه اول با تشويق خود مالكين املاك فرسوده با مراجعه به شهرداري و دريافت پروانه نوسازي نسبت به احياي اينگونه بافت ها و دريافت يك طبقه تشويقي علاوه بر سطح تراكم منطقه اقدام كنند، در كنار آن درنظر داريم با احداث واحدهاي آپارتماني مسكوني در محدوده قلمستان، خيابان استخر و هلال احمر با مشاركت بخش خصوصي نسبت به انتقال مالكين املاك فرسوده در قالب تهاتر با آنان به توافق رسيده و به نوعي به بازسازي منطقه همت گماريم.
وي گفت: شهرداري آماده است در جهت توسعه فضاهاي فرهنگي، آموزشي، ورزشي و احداث پاركينگ هاي طبقاتي از مشاركت بخش خصوصي به ويژه در خيابان هاي جمهوري، كارگر، وليعصر با تضمين سود مناسب برخوردار شود.

شوراي شهر تصويب كرد
تسهيلات شهرداري براي ساخت پاركينگ طبقاتي
كمبود توقف هاي خودرو يكي از مهمترين مشكلات ساختاري شهر تهران است. مشكلي كه موجب مي شود در هر لحظه تقريبا ۳۰ در صد از توان شريانهاي ارتباطي شهر به واسطه پارك غير مجاز خودروها هدر برود.
مناسب ترين چاره براي كاهش اين مشكل احداث پاركينگ هاي طبقاتي در نقاط پر تراكم شهر است. ديروز شوراي شهر لايحه اي را تصويب كرد تا بر مبناي آن بخش خصوصي در تهران براي راه اندازي اينگونه پاركينگ ها تشويق شود.
تفصيل خبر را در صفحه ۳ بخوانيد.
گروه شهري: شوراي اسلامي شهر تهران لايحه احداث پاركينگ هاي طبقاتي با سرمايه گذاري بخش خصوصي و مشاركت شهرداري تهران را تصويب كرد.
به گزارش خبرنگار ما شوراي شهر ديروز در جلسه علني خود به موجب مصوبه اي به شهرداري اجازه داد تا نسبت به احداث پاركينگ «هما» (روبروي هتل  هما) و پاركينگ طبقاتي خيابان شريعتي (تقاطع ظفر) با سرمايه گذاريهاي بخش خصوصي اقدام كند.
براساس اين مصوبه رعايت كليه آئين نامه ها،  دستورالعمل ها و مقاوم سازي و نيز احداث ساختمان در برابر نقشه ها و مفاد قرارداد الزامي است و شهرداري موظف است ضمانت اجرايي كافي به منظور انجام به موقع قرارداد و حسن انجام كار را از سرمايه گذار دريافت كند.
در جلسه ديروز همچنين اعتراض فرمانداري تهران به مصوبه اصلاحيه تعرفه عوارض نقل و انتقال خودرو در تهران مورد بررسي قرار گرفت و به دليل عدم مغايرت اين مصوبه با قوانين موجود رد شد.
ساماندهي تاكسيراني
در جلسه ديروز رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر از تخصيص ۲۰ ميليارد تومان اعتبار در بودجه سال ۸۳ براي ساماندهي تاكسيراني و كمك به وضعيت رفاهي تاكسي داران خبر داد.
شريعتمداري گفت: براي اولين بار است كه چنين بودجه اي از سوي شهرداري براي تاكسيراني در نظر گرفته مي شود.
وي با اشاره به افزايش نرخ كرايه تاكسي ها در مسيرهاي مختلف گفت: از اواخر سال گذشته شوراي شهر براي تصويب نرخ كرايه تاكسي ها جلسات متعددي را برگزار كرده تا در سال جاري با افزايش غير منطقي كرايه ها روبه رو نشويم.
نمايشگاه، ترافيك و آسايش مردم
مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر نيز در ابتداي جلسه گفت: بر اساس توافق هاي انجام شده امسال در محل نمايشگاههاي بين المللي صرفا نمايشگاه كتاب برگزار مي شود.
وي افزود: برگزاري نمايشگاه با هر موضوع يا برنامه فرهنگي هنري ديگر در كنار نمايشگاه كتاب باعث حضور بيشتر شهروندان و مختل شدن زندگي و سلب آسايش ساكنان منطقه مي شود.
رئيس شوراي شهر گفت: سال آينده اين گونه نمايشگاه ها در تپه هاي عباس آباد يا «وردآورد» برگزار مي شود.
به گفته مهندس چمران هدف از جلوگيري از برگزاري نمايشگاه ها در محل نمايشگاه بين المللي صرفا بخاطر مشكلات ترافيكي و تاثير آن بر آسايش مردم است.
وي با رد هر گونه درآمدزا بودن نمايشگاهها براي شهرداري گفت: شهرداري نه در ارتباط با نمايشگاه كتاب و نه هيچ نمايشگاه ديگري طرف مستقيم دريافت وجه و يا دادن غرفه نيست. چمران گفت: براساس توافق بعمل آمده با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد سيستم داخلي نمايشگاه به گونه اي طراحي شود كه از تزاحم و تراكم درون غرفه  و سالن ها كاسته شود تا از اين نظر مشكلي براي مردم ايجاد نشود. وي از ترافيك، مشكلات زيست محيطي بافت هاي فرسوده به عنوان معضلات اجتماعي و فرهنگي در تهران ياد كرده و خواستار همكاري سازمان ها و نهادها براي حل و كاهش آنها شد.
چمران همچنين با اشاره به شهادت جانبازان شيميايي دفاع مقدس در كشور گفت: اعضاي شوراي شهر،  صدام و حاميان وي به ويژه آلمان كه وي را به سلاح هاي شيميايي مجهز كردند تقبيح مي كند.
وي گفت: اميدواريم با احداث يادمان هايي كه نشان دهنده جنايات آنها باشد بتوانيم هم ياد عزيزان خود را زنده نگه  داريم و هم جنايات صدام و حاميان وي در حافظه تاريخي مردم باقي  بماند و فراموش نشود.
وي در مورد وام ازدواج شهرداري به زوج هاي تهراني نيز گفت: اعتبار اين وام در بودجه ۸۳ شهرداري پيش بيني شده و اميدوارم با تصويب آئين نامه اجرايي آن به زودي راه براي پرداخت اين وام فراهم شود.
چمران همچنين با رد هر گونه تخريب در بافت هاي فرهنگي بازار تهران گفت: با صحبت هايي كه با شهرداري انجام شد شهرداري اعلام داشت كه هيچ گونه مجوزي براي تخريب در بازار صادر نشده است.
بافت هاي فرسوده
از سوي ديگر رئيس كميسيون عمران و شهرسازي شوراي شهر گفت: كميسيون سرگرم بررسي جهت تعيين تعريف دقيق از بافت هاي فرسوده است و به زودي اين بافت ها تعيين و به شهرداري اعلام خواهد شد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |