پنجشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۴۵ - Apr 8, 2004
اختصاص۱۶۰ميليارد ريال به مناطق سيل زده و زلزله زده
هيأت  وزيران  ۱۶۰ ميليارد ريال  براي  تأمين  اعتبار مورد نياز مناطق  سيل زده  و زلزله زده  اخير، به  ستاد حوادث  و سوانح  غيرمترقبه  كشور، اختصاص  داد.
به  گزارش  روابط عمومي  سازمان  مديريت  و برنامه ريزي  كشور، از اين  مبلغ  ۱۵۰ ميليارد ريال  براي  تأمين  اعتبار مورد نياز مناطق  سيل زده  و زلزله زده  استان  قزوين  اختصاص  يافت  تا پس  از تاييد سازمان  مديريت  و برنامه ريزي ، هزينه  شود.
از مبلغ  ۱۵۰ ميليارد ريال  حدود ۶۰ ميليارد ريال  به  صورت  تملك  دارايي هاي  سرمايه اي  به  منظور بازسازي  و نوسازي  اماكن  آموزشي ، بهداشتي  و درماني ، فرهنگي ، ورزشي ، اداري ، شريان هاي  حياتي  و ساير موسسات  زيربنايي  مناطق  آسيب ديده  اختصاص  يافت .
همچنين  مبلغ  ۷۰ ميليارد ريال  ديگر به  صورت  وجوه  اداره  شده  براي  اعطاي  تسهيلات  ارزان  قيمت  به  بخش هاي  مسكن  و كشاورزي  در اختيار دستگاه هاي  مربوطه  قرار مي گيرد تا از طريق  بانك هاي  عامل  بين  آسيب ديدگان  توزيع  شود.
مبلغ  ۲۰ ميليارد ريال  ديگر نيز به  عنوان  كمك  بلاعوض  براي  كمك  به  جبران  بخشي  از هزينه هاي  بازسازي  و مقاوم سازي  بخش  مسكن  و كشاورزي  اختصاص  مي يابد.
براساس  مصوبه  هيأت  وزيران  مبلغ  ۱۰ ميليارد ريال  نيز براي  تأمين  بخشي  از اعتبارات  مورد نياز اسكان  موقت ، امور گرده افشاني ، ترميم  شبكه  و طرحهاي آب  و برق  و ساير نيازهاي  اضطراري  منطقه  زلزله زده  بم  هزينه  مي شود.
در اين  گزارش  اضافه  شده  است ، جابجايي  اين  اعتبارات  براساس  پيشنهاد وزارت  كشور و تاييد سازمان  مديريت  و برنامه ريزي  كشور بلامانع  است .
بار ديگر زمين لرزه در بم
به گزارش ايسنا، شبكه هاي لرزه نگاري وابسته به مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران در ساعت ۳ و ۳۵ دقيقه و ۴۴ ثانيه بامداد ديروز زمين لرزه اي با بزرگي ۸/۳ را در حوالي شهرستان بم به ثبت رساند.
اين زمين لرزه در طول و عرض جغرافيايي ۰۰/۵۹ و ۸۲/۲۸ به وقوع پيوسته است.

مديركل دفتر پيشگيري از معلوليتهاي سازمان بهزيستي كشور:
طرح پيشگيري از تنبلي چشم كودكان امسال اجرا مي شود
004485.jpg
مديركل دفتر پيشگيري از معلوليتهاي سازمان بهزيستي كشور گفت: طرح پيشگيري از تنبلي چشم، شبكه كشوري مشاوره پزشكي ــ ژنتيك، آگاه سازي پيشگيري از معلوليتها و پيشگيري از معلوليتهاي ناشي از انفجار مين از اولويتهاي برنامه امسال است.
دكتر نيكتا حاتمي زاده در گفت وگو با (ايسنا)، با اشاره به اجراي طرح پيشگيري از تنبلي چشم كودكان ۴ تا ۶ سال روستاها و شهرهاي كشور از آبان ماه سال جاري گفت: بينايي اين كودكان در مهدها و مراكز سنجش بينايي، سنجيده شده و در صورت مشكوك بودن، جهت درمان به بينايي سنج يا چشم پزشك ارجاع داده مي شوند.
وي افزود: حدود يك ميليون و ۵۰۰ هزار كودك و به عبارتي ۶۰ درصد جامعه گروه سني فوق سال گذشته با هدف جلوگيري از نابينايي هاي ناشي از تنبلي چشم تحت پوشش طرح فوق قرار گرفتند.
مديركل دفتر پيشگيري از معلوليتهاي سازمان بهزيستي كشور اظهار كرد: همچنين طرح شبكه كشوري پزشكي ژنتيك سال آينده در ۷۰ مركز دولتي و ۳۰ مركز خصوصي به شكل شبكه اي در سطوح استانها و شهرستانهاي كشور با هدف پيشگيري از معلوليتهاي ناشي از اختلالات جنسي به ارائه مشاوره هاي ژنتيك قبل از ازدواج و قبل و حين بارداري خواهند پرداخت.
وي ادامه داد: طرح آگاه سازي پيشگيري از معلوليتها نيز با همكاري نهضت سوادآموزي براي ارائه اين آموزشها به سوادآموزان و همچنين همگام با آن در وزارت جهاد كشاورزي اجرا خواهد شد.
حاتمي زاده با اشاره به اجراي برنامه پيشگيري از معلوليتهاي ناشي از انفجار مين اظهار كرد: اين طرح سال گذشته در استان كردستان و در سطوح دبستان، راهنمايي و دبيرستان با هدف آموزش زندگي ايمن و سالم در محيط هاي آلوده به مين اجرا شده و سال جاري در تمام استان كردستان اجرايي مي شود.

هيأت دولت طرح ارتقاي شغلي پرستاران را تصويب كرد
004488.jpg
گروه اجتماعي: با هدف افزايش انگيزه و كارآيي پرستاران و شاغلان در بخش خدمات و بهداشت و درمان كشور، هيات وزيران طرح ارتقاي شغلي پرستاران و كاركنان وابسته شغلي به وزارت بهداشت و درمان را تصويب كرد.به گزارش خبرنگار ما، به نقل از مصوبه تازه هيات دولت در طرح ارتقاي شغلي پرستاران نحوه كيفيت خدمات، نظم و انضباط كاري، تصدي وظايف تخصصي و رسيدگي به بيماران و سختي شرايط و تجربه كاري پيش بيني شده است.
براساس اين گزارش، هيات دولت ديروز همچنين در مصوبه ديگري اساسنامه سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران را به استناد قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي اجتماعي و فرهنگي به عنوان شركت مادرتخصصي تعيين كرد.
در اين اساسنامه توليد، گردآوري و پردازش خبر، گزارش، تحقيق، تحليل و تفسير، عكس و فيلم مربوط به ايران و ساير كشورهاي جهان در اشكال مختلف از وظايف سازمان خبرگزاري ذكر شده است.در مصوبه ديگر هيات دولت همچنين جمعيت هلال احمر را از پرداخت حق استفاده از بي سيم هاي اختصاصي به استناد ماده سه قانون استفاده از بي سيم ها در مناطق وقوع حوادث معاف كرد و اين جمعيت مي تواند تا سقف يكسال در استفاده از بي سيم ها در هنگام حوادث از پرداخت حق استفاده از فركانس معاف باشد.

درج مهر اخذ عوارض خروج از كشور در گذرنامه هاي مسافرتي حذف شد
گروه اقتصادي: پناهي معاون فني و حقوقي سازمان امور مالياتي كشور در مصاحبه اي با خبرنگار ما اعلام كرد به موجب هماهنگي به عمل آمده با نيروي انتظامي و بانك ملي، واحدهاي بانكهاي ملي سراسر كشور موظف شده اند از ثبت و پرفراژ و ممهور نمودن گذرنامه مسافرين براي اخذ عوارض خروج از كشور خودداري نمايند و مأمورين كنترل گذرنامه نيز فيش صادره از سوي بانكهاي ملي را به منزله سند قابل قبول پرداخت عوارض خروج از كشور تلقي نمايند.
پناهي در ادامه اين گفتگو افزود: كاركنان دفاتر كنترل گذرنامه در مرزهاي سه گانه (زميني - هوايي - دريايي) موظف شده اند رسيدهاي دريافت عوارض خروج از كشور صادره توسط بانكهاي ملي سراسر كشور را از مسافرين اخذ نموده و اين رسيدها را پس از كنترل مواردي چون مبلغ، همراهان و دفعات تردد به تاريخ روز ابطال نمايند و رسيدهاي جمع آوري شده را در پايان هر ماه به نماينده ادارات كل امور مالياتي استانها و در تهران به اداره كل امور مالياتي كالا و خدمات تحويل نمايند.
وي در پاسخ به اين سئوال كه مبلغ عوارض خروج از كشور چه ميزان است گفت: سازمان امور مالياتي كشور طي نامه اي ميزان عوارض خروج از كشور را به بانك ملي اعلام كرده است كه براساس آن ميزان عوارض بابت خروج مسافر از مرزهاي هوايي براي نوبت اول در هر سال ۱۰۰ هزار ريال و براي نوبت هاي بعدي در همان سال مبلغ ۱۵۰ هزار ريال و عوارض خروج از مرزهاي دريايي و زميني نيز مبلغ ۳۰ هزار ريال تعيين شده است.
ميزان عوارض خروج از كشور براي همراهان مسافر نيز به همين منوال است و كليه همراهان نيز مكلف به پرداخت مبالغ تعيين شده هستند.
دارندگان گذرنامه هاي سياسي و خدمت، خدمه خطوط پروازي و ساير وسايل نقليه عمومي زميني و دريايي، دانشجويان شاغل به تحصيل در خارج از كشور (دارندگان اجازه خروج دانشجويي) و بيماراني كه با مجوز شوراي پزشكي به خارج اعزام مي شوند و دارندگان پروانه گذر مرزي و جانبازان انقلاب اسلامي كه براي معالجه به كشورهاي ديگر اعزام مي شوند از پرداخت مبالغ تعيين شده مستثني هستند.

وزارت ارشاد: انتشار كتاب «حقيقت وحدت در دين» غيرقانوني است
دبير هيأت  نظارت  بر اجرا و ضوابط نشر كتاب  وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي گفت : انتشار كتاب  «حقيقت  وحدت  در دين» بدون  مجوز وزارت  ارشاد صورت  گرفته  و توزيع  آن غيرقانوني  است .
پخش  كتاب  «حقيقت  وحدت  در دين » در مناطق  غرب  كشور موجب  بروز واكنش هايي  از سوي  علماي  اهل  تسنن ،ائمه  جماعات  و مردم  منطقه  شده  است .مخالفان  انتشار اين  اثر معتقدند كه  كتاب  «حقيقت  وحدت  در دين » علاوه بر اهانت  به  سه  تن  از خلفاي  راشدين  به  ارزشهاي  جامعه  اسلامي  نيز اهانت كرده  است .
«محمد جواد مرادي  نيا» روز چهارشنبه  در گفت  وگو با ايرنا و در واكنش  به  برخي  انتقادها به  وزارت  ارشاد گفت : هيچ  درخواستي  براي  صدور مجوز كتاب  به  ارشاد ارايه  نشده  و اين  اثر بدون  طي  مراحل  قانوني  و به  صورت  قاچاق  منتشر شده است .
كتاب  «حقيقت  وحدت  در دين » كه  رساله اي  در رد اهل  سنت  است  به  قلم  «يعسوب الدين  رستگار جويباري» نوشته  شده  و به  وسيله  پست  به  ائمه  جمعه  و جماعات  اهل  سنت  در شهرهاي  كردنشين  كشور ارسال  شده  است .

هفته نامه  «كابل» بـــه  نقل  از معاون آموزشي  وزارت  تحصيلات  عالي  افغانستان  اعلام كرد
پاسخنامه هاي امتحانات كنكور دانشگاه هاي افغانستان در ايران تصحيح مي شود
پاسخنامه هاي  شركت كنندگان  امتحانات  كنكور ســراسري  ســـال  ۱۳۸۳خورشيدي دانشگاه هاي  افغانستان  در ايران  تصحيح  مي شود.
به گزارش ايرنا هفته نامه  «كابل» روز چهارشنبه  بـــه  نقل  از خانم  «ثريــا پيكان» معاون آموزشي  وزارت  تحصيلات  عالي  افغانستان  با درج  اين  خبر نوشت : هيـات  پنج  نفره وزارت  تحصيلات  عالي  افغانستان  اكنون  در ايران  بسر مي بـرد تـــا پاسخنامه هاي امتحانات  كنكور سراسري  دانشگاه هاي  افغانستان  را كه  براي  تصحيح  بــه  ايران فرستاده  شده اند، پس  از اتمام  كار به  كابل  منتقل  كند.
وي  گفت : براي  جلوگيري  از بروز مشكلات  تمام  پاسخنامه ها دوباره  در افغانستان بررسي  مجدد و تا ۱۰ روز آينده  نتايج  كنكور سراسري  افغانستان  اعلام  مي شود.
پيكان  اظهارداشت : تا اول  ارديبهشت  ماه  سال جاري  دروس  ۱۴ دانشكده  دانشگاه كابل  شروع  و كنكور شبانه  نيز بزودي  از داوطلبان  دانشگاه  شبانه  اخذ مي شود.
سازمان  سنجش  و آموزش  عالي  جمهوري  اسلامي ايران  در چاپ  سئوالات ، پاسخنامه  و همچنين  كمك  به  رايانه اي  كردن  تصحيح  اوراق  امتحاني  كمك  شاياني  بـــه  كميته كنكور افغانستان  ارائه  كرده  است .
سال  تحصيلي  مدارس  و دانشگاه ها از دوم  فروردين  ماه  در افغانستان  آغاز و تا پايان  آذر ماه  ادامه  مي يابد.
در سال  جاري  حدود ۴۰ هزار داوطلب  براي  ورود به  دانشگاه ها و ديگر مراكز آموزش  عالي  افغانستان  با هم  به  رقابت  پرداختند كـه  از مجموع  آنان  ۲۶ هزار نفر به  اين  مراكز راه  مي يابند.
ســال  گذشته  حدود ۲۵ هــزار داوطلب  ورود به  دانشگاه  در امتحانات  كنكور افغانستان  شركت  كردند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه خبر داد
واگذاري واحدهاي مسكوني زوجهاي جوان تا پايان سال ۸۳
سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: عمليات ساخت واحدهاي مسكوني برا ي زوجهاي جوان تا پايان سال ۸۳ به اتمام رسيده و به آنها واگذار مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين محمد علي نظامزاده در گفتگو با خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب گفت: عمليات ساخت يك هزار واحد مسكوني از ارديبهشت ماه سال ۸۲ همزمان با هفته وقف در سراسر كشور آغاز شد و قرار بود تا پايان سال به بهره برداري برسد اما به دليل مشكلاتي كه وقوع برخي از آنها طبيعي است و برخي ديگر نيز در زمينه هاي صدور پروانه ساخت، تصرف زمين، تخلف پيمانكار و خلف وعده بوجود آمد، احداث تمام اين واحدها تا به حال به اتمام نرسيده است.
وي افزود: در حال حاضر مشكلات برطرف شده و كارها به سرعت پيش مي رود و در حدود ۲۰۰ واحد در هفته وقف به زوجهاي جوان واگذار مي شود و مابقي آنها نيز باسرعت و فاصله هاي كوتاه واگذار خواهد شد و قطعا تا پايان سال ۸۳ عمليات ساخت و واگذاري يك هزار و۸۱ واحد مسكوني به اتمام مي رسد.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه تاكيد كرد: از تعداد يك هزار و۸۱ واحد مسكوني به ترتيب ۲۲۰ واحد در استان تهران۲۰۰، واحد در استان مركزي، ۱۰۰ واحد در اصفهان، ۱۰۰ واحد در خراسان، ۱۰۰ واحد درفارس و ۵۰ واحد درهرمزگان و... قرار دارند.
وي خاطر نشان كرد: افزايش احداث تعداد واحدهاي مسكوني براي زوجهاي جوان و رساندن اين تعداد به ۲ هزار و ۵۸ واحد از برنامه هاي اصلي سازمان اوقاف در سال جديد است.
شهرداري تهران نيز به تازگي براي زوجهاي جوان پرداخت وام ازدواج پيش بيني كرده است.

جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران هشدار داد:
بيماري هاي عفوني در عراق زائران ايراني را تهديد مي كند
در آستانه برگزاري پانزدهمين كنگره بين المللي جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران، اين جامعه از شيوع بيماري هاي شبه وبا (التور) تب مالت و بيماري هاي حاد عفوني در كشور عراق خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران عدم واكسيناسيون طي سال هاي گذشته در كشورهاي عربي، وجود آبهاي غيربهداشتي، شيوع تب مالت و كنترل نكردن مرزها توسط نيروهاي مسئول مرزي و احتمال انتقال آنفولانزاي مرغي از كشورهاي ديگر به عراق ازجمله مهمترين خطرهايي است كه زوار ايراني را تهديد مي كند.
رئيس هيات مديره جامعه پزشكان متخصص داخلي نيز يادآور شد: تب مالت يك بيماري شايع و مزمن در عراق است و از خصوصيات آن طولاني بودن دوره اين بيماري است و زوار ايراني بايد از مصرف لبنيات تازه مثل شير نجوشيده، پنير تازه و خامه در كشور عراق خودداري كنند.
ايرج خسرونيا گفت: به دليل اهميت اين موضوع در پانزدهمين كنگره بين المللي جامعه پزشكان متخصص داخلي كه ارديبهشت ماه برگزار مي شود تلاش مي گردد راهكارهاي موثري به دولت پيشنهاد گردد، اما در حال حاضر دولت بايد مرزها را از نظر بهداشتي شديدا كنترل كند و هزينه هاي آن را نيز متحمل شود و تا برقراري نظام بهداشتي مطمئن در عراق از رفت و آمد زوار ايراني به عراق جلوگيري به عمل آورد زيرا انتقال هر ميكروب و ويروس به داخل كشور هزينه هاي گوناگون را به جامعه تحميل خواهد كرد.

برنامه هاي هفتادمين سالگرد تأسيس دانشگاه تهران اعلام شد
ويژه برنامه هاي هفتادمين سالگرد تاسيس دانشگاه تهران، دانشگاه مادر و اولين دانشگاه كشور، اعلام شد.
دكتر سيد احمدرضا خضري، مشاور رئيس دانشگاه تهران در گفت وگو با ايسنا، گفت:چون ستاد بزرگداشت دانشگاه تهران اين بزرگداشت را يك رويداد ملي و تاسيس دانشگاه تهران را سرآغاز آموزش عالي نوين در ايران مي داند، جلسات و مكاتبات با مقامات كشور براي ضرب سكه يادبود دانشگاه تهران و چاپ تمبر يادبود برگزار كرده و نتايج سودمندي به دنبال داشته است.
دكتر خضري در ادامه از جمله اقدامات ستاد بزرگداشت را تصويب برنامه هاي منظم و مفصل براي ۱۲ ماه سال جاري عنوان كرد و گفت: اين ستاد برنامه هاي جشن هفتاد سالگي دانشگاه تهران را در ۱۲ ماه و با عناوين فروردين ماه با عنوان «ايران، تمدن، دانشگاه»، ارديبهشت ماه با عنوان «دانشگاه استاد و مقام معلم»، خرداد ماه با عنوان «دانشگاه، بهره وري و توسعه»، تير ماه با عنوان «دانشگاه،  ارتباطات و روابط بين الملل»، مرداد ماه با عنوان «دانشگاه، ورزش، نشاط»، شهريور ماه با عنوان «دانشگاه، كارمندان و دوستداران دانش»، مهرماه با عنوان «دانشگاه و مهرگان دانش»، آبان ماه با عنوان «دانشگاه، دين و فرهنگ»، آذر ماه با عنوان «دانشگاه پژوهش و توليد دانش»، دي ماه با عنوان «دانشگاه و دانشجو»، بهمن ماه با عنوان «دانشگاه، انقلاب و تحولات اجتماعي»، اسفند ماه «دانشگاه، دانش آموختگان و ايران فردا» تصويب كرده است.

نايب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس:
دولت تعرفه هاي پزشكي را واقعي نكرده است
گروه اجتماعي: «سرويس دهي بخش خصوصي در زمينه بهداشت و درمان، به دليل فراهم آوردن رضايت مندي بيماران نسبت به بخش دولتي، از كارآمدي بيشتري برخوردار است.»
ابوالقاسم مختاري، نايب رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس در گفت وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب اظهار داشت: «اختصاص بودجه يكي از مهم ترين دغدغه هاي نمايندگان مجلس و مسئولان وزارت بهداشت بود، در حدي كه حداقل افراد كم بضاعت و نيازمند و بيماران اورژانسي كه به مراكز درماني دولتي و خصوصي مراجعه مي كنند به راحتي پذيرش شوند.»
نماينده زابل در ادامه اظهار داشت: «دولت در واقعي كردن تعرفه ها موفق عمل نكرده و جايگاه سيستم دولتي با جايگاه سيستم خصوصي بسيار متفاوت بوده است. به نحوي كه افراد با امكانات مالي مناسب از امكانات درماني مناسب تري برخوردار بوده اند و افراد كم بضاعت بايد به مراكز درماني دولتي مراجعه كنند.»
نايب رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس تاكيد كرد: «سهمي كه دولت بايد به مراكز بهداشت و درمان دولتي پرداخت كند، تاكنون به حد واقعي خود نرسيده و اين مساله موجب شده پزشكان مراكز دولتي بيشتر جذب مراكز خصوصي شوند و يا اگر در مراكز دولتي اشتغال دارند، بيشتر توان خود را در سيستم خصوصي به كار ببرند. اين مشكل تا زمان واقعي نشدن تعرفه هاي مراكز درماني دولتي و خصوصي باقي خواهد ماند.»
نماينده زابل با اشاره به اين كه ۴۰ درصد هزينه هاي درمان توسط مردم پرداخت مي شود، خاطرنشان كرد: «به دليل افزايش قيمت داروها و عدم پذيرش بيماران توسط سيستم بيمه در مراجعه به داروخانه ها، ناگزير هزينه دارو را خارج از سيستم بيمه پرداخت مي كند.»
از سوي ديگر ظفرقندي رئيس سازمان نظام پزشكي نيز سرانه بهداشت و درمان را به عنوان يكي از شاخص هاي توسعه دانست و گفت: حدود ۹۰ درصد هزينه هاي بهداشتي و درماني در كشورهاي توسعه يافته توسط دولت ها تامين مي شود ولي در ايران تنها ۴۵ درصد اين هزينه ها توسط دولت تامين مي شود.
وي افزود: امروز ديگر پزشكان عمومي بعد از فارغ التحصيلي با توجه به پائين بودن تعرفه ها و هزينه بالاي مطب اقدام به ايجاد مطب نمي كنند زيرا با محاسبه ما ،از ۱۲۰۰ تومان تعرفه پزشكي عمومي و به طور متوسط ۱۰ بيمار در روز يك پزشك عمومي تنها ۲۰۰۰ تومان در روز درآمد خواهد داشت.

۲۴ فروردين آخرين مهلت كارفرمايان براي استفاده از بخشودگي جرايم بيمه اي
گروه اجتماعي: مهلت شش ماهه كارفرمايان براي استفاده از بخشودگي بخشي از جرايم بيمه اي، پايان وقت اداري ۲۴ فروردين ماه جاري خاتمه مي يابد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي، به پيشنهاد اين سازمان كه در سال ۱۳۸۲ به تصويب دولت و مجلس شوراي اسلامي رسيد، كارفرمايان كليه كارگاههاي مشمول قانون تأمين اجتماعي از ۲۵ مهرماه سال گذشته به مدت ۶ ماه فرصت داشتند از فرصت ايجاد شده براي بخشودگي جرايم تعلق گرفته به بخشي از بدهي هاي بيمه اي خود استفاده  كنند.
براساس اين گزارش، پيشنهاد سازمان تأمين اجتماعي براي بخشودگي جرايم بدهي هاي بيمه اي معوقه، سال گذشته و در قالب ماده ۱۲ قانون تنظيم بخشي از مقررات تسهيل نوسازي صنايع كشور به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد.
در دستورالعمل اجرايي بخشودگي جرايم بدهي هاي بيمه اي معوقه كه سال گذشته به واحدهاي اجرايي سازمان تأمين اجتماعي ابلاغ شد، تأكيد شده بود در صورتي كه كارفرمايان، بدهي هاي معوقه خود بابت حق بيمه و بيمه بيكاري تا پايان اسفند سال ۱۳۸۰ را به طور يكجا پرداخت كنند، كليه جرايم مقرر از جمله جريمه تأخير تأديه حق بيمه و بيمه بيكاري و جريمه تأخير يا عدم ارسال ليست از سوي آنان، بخشوده مي شود و در صورت تمايل به پرداخت اصل بدهي به صورت اقساط، آخرين قسط بدهي بايد حداكثر ۶ ماه پس از انقضاي مهلت قانوني پيش بيني شده يعني حداكثر در بيست و چهارم فروردين ماه سالجاري به سازمان تأمين اجتماعي پرداخت شود.

اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |