دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۴۸ - Apr 12, 2004
سازمان بهزيستي كشور اعلام كرد:
آموزش مهارتهاي زندگي به زوجهاي جوان
004629.jpg
مدير كل دفتر پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي سازمان بهزيستي گفت: به منظور پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي خانواده و استحكام و بهبود بنيانهاي زندگي مشترك، كلاسهاي آموزش مهارتهاي زندگي براي زوجهاي جوان در تمام مراكز استانها برگزار مي شود.
دكتر مرتضي خواجوي در گفتگو با خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب گفت: گروه هدف اين طرح، زوجهاي جواني هستند كه سالهاي زيادي از زندگي مشتركشان نمي گذرد، زيرا بيشترين اختلافات زندگي مشترك و بسياري از آسيب هاي خانوادگي مانند همسرآزاري، كودك آزاري، اختلافات خانوادگي، انحرافات جنسي، بحرانهاي روحي و رواني و طلاق در همان ۲ تا ۳ سال ابتداي زندگي مشترك زوجهاي جوان كه دو طرف هنوز شناخت كاملي از روحيات و سلايق يكديگر نداشته و از طرفي كم تجربه نيز هستند، رخ مي دهد.
وي آموزش مهارتهاي زندگي به زوجين جوان را در جامعه امروز با توجه به آمار رو به فزوني طلاق بسيار ضروري دانست و تصريح كرد: زوجين جوان با شركت در اين دوره هاي آموزشي، مهارتهاي كلامي در روابط بين همسران، چگونگي رويارويي با مشكلات و مسائل زندگي، چگونگي حل اختلاف در هنگام بروز مشكلات، تربيت فرزندان، اوقات فراغت و حقوق اعضاي خانواده را آموزش مي بينند.
دكتر خواجوي با بيان اينكه اين طرح از سال ۷۸ آغاز شده است، اظهار داشت: طي ماههاي آينده به مراكز بهزيستي استانها فراخواني براي حضور زوجهاي جوان در كلاسهاي آموزش مهارتهاي زندگي داده مي شود كه خانواده ها مي توانند براي حضور در اين كلاسها نام نويسي كنند.
مدير كل دفتر پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در ادامه با بيان اينكه در سال جاري محتواي آموزشي اين كلاسها به صورت يك كتاب تهيه و تدوين شده است، اظهار داشت: اين آموزش ها در يك دوره ۷ جلسه اي براي زوجهاي جوان تنظيم خواهد شد كه مراجعين به اين مراكز مي توانند با حضور در اين كلاسها ضمن بحث و تبادل نظر با يكديگر از حضور كارشناسان و اساتيد صاحب نظر نيز استفاده كنند.

عزيزالله زيادي شاعر معاصر درگذشت
عزيزالله زيادي - شاعر و نويسنده - كه مدتي بود به علت بيماري هپاتيت ب و عارضه گوارشي در بيمارستان نيروي انتظامي بستري شده بود، شامگاه شنبه درگذشت.
به گزارش ايسنا، مراسم ختم اين شاعر معاصر كه در اندك آثار ارائه شده اش بيشتر به غزلسرايي گرايش داشت، سه شنبه در مسجد جامع وليعصر(ع)، اول خيابان خاني آباد (تهران) برگزار خواهد شد.
عزيزالله زيادي متولد سال ۱۳۲۹ در ميانه بود و چندسالي مسئوليت هماهنگي كتاب هاي انتشارات نيستان - به مديريت سيدمهدي شجاعي - را برعهده داشت و در اين اواخر پنج جلد كتاب درباره حضرت علي(ع) جمع آوري كرده بود.پرويز بيگي حبيب آبادي در مجموعه حماسه هاي هميشه، به بررسي زندگي و شعر عزيزالله زيادي پرداخته است.وي گفت: متأسفانه امسال ظاهراً سال خوبي نيست؛ چون اين اواخر ابتدا نصرالله مرداني را از دست داديم و بعد هم حسن حسيني را و حالا هم عزيزالله زيادي را.

بازتاب
نقطه آغازين
هفته سلامت امروز به پايان مي رسد. نفس كشيدن و آرامش جلوه هاي آشكار سلامت جسمي و رواني هستند، همان گونه كه براي نفس كشيدن نمي توان وقت و زمان خاصي را مشخص كرد براي بهداشت و تندرستي نيز نمي توان زمان مشخصي را پيش بيني كرد.
هفته سلامت در حالي به پايان مي رسد كه ايران مقام نخست شمار تصادفات و حوادث رانندگي را در جهان داراست. ويروس فرصت طلب ايدز با پرهيز از علني شدن همچنان مي تازد و بي محابا قرباني مي گيرد. در بعد جهاني ۷۰۰ ميليون كودك در معرض خطر مرگ ناشي از دود سيگار هستند، يك ميليارد نفر به عارضه اضافه وزن دچارند، ۳۰۰ ميليون نفر به چاقي مبتلايند و ۵۰۰ هزار نفر هر سال به خاطر اين عارضه جان مي بازند.
تصادفات جاده اي هر سال در قاره آسيا ۱۰ ميليون كشته و زخمي برجاي مي گذارد و ۶۰ درصد قربانيان تصادفات جاده اي در جهان متعلق به اين منطقه هستند و نيم ميليارد نفر در جهان از اختلالات روحي و رواني رنج مي برند.
نتيجه: به نظر مي رسد در حال حاضر چالش جدي ميان دولت ها و حكومت ها نه بروز جنگ ها، درگيري ها و سلاح هاي كشتار جمعي كه عدم بهره مندي كشورها از امكانات،  تجهيزات و خدمات بهداشتي و درماني است، چراكه ارتش هاي حرفه اي جهان اكنون به سويي رفته اند تا بتوانند دژهاي تسخيرناپذير را بدون آن كه از دماغ كسي خون بيايد فتح كنند و بيشتر امكانات نظامي خود را با قابليت و كاركرد پيشگيرانه و كاهش مرگ و مير انسان ها طراحي مي كنند تا قتل عام شهروندان.لذا نقطه آغازين دولت ها و حكومت ها در عصر حاضر بايد بسيج تمام امكانات، قابليت ها و استعدادها براي بهداشت عمومي اعم از آموزش، اطلاع رساني و بهره مندي از امكانات، خدمات و تجهيزات مدرن باشد تا شهروندان سالم، آرام و فعال در محور توسعه ميدان دار شوند.
واقعيت ها نشان مي دهد مسكن، بهدشت، آموزش و اشتغال چهار نياز اوليه انسان هستند كه فارغ از منطقه جغرافيايي و گرايش هاي ايدئولوژيك در صورت دستيابي به آنها جامعه مي تواند راه توسعه را در مسير حركت خود شفاف ببيند و در مسير دگرخواهي راه بپيمايد. به عبارت ديگر حكومتي كه از تأمين نيازهاي اوليه شهروندانش آسوده خاطر شده است گام به سوي توسعه برمي دارد. در اين ميان شهروندان اين گونه جوامع همكار، همراه و همفكر توسعه همه جانبه و پايدار اين دست از حكومت ها خواهند بود.
عباس اسدي

ساختار و تشكيلات وزارت آموزش و پرورش تغيير مي كند
وزير آموزش و پرورش از تغيير ساختار و تشكيلات اين وزارتخانه خبر داد و گفت: تعداد معاونتها در راستاي كوچك سازي بدنه دولت كاهش مي ِ يابد.
مرتضي حاجي در گفتگو با ايسنا افزود: دفتر مطالعات استراتژيك تاسيس و جايگزين معاونتهاي حذف شده مي شود.
وي نبود نگاه بلندمدت در وزارت آموزش و پرورش را از مهمترين دلايل تاسيس اين دفتر بيان كرد و گفت: امور جاري و روزمره به قدري در آموزش و پرورش سنگين است كه مسؤولان براي برنامه ريزي و پرداختن به كارهاي بلندمدت فرصت كافي ندارند، لذا با تاسيس دفتر مطالعات استراتژيك، تشكيلات جديد، آموزش و پرورش را به سمت آينده نگري، كارآمدي و كيفي شدن سوق مي دهد.به گفته وي، هنوز تعداد دقيق كاهش معاونتهاي وزارت آموزش پرورش نامعلوم است اما در نهايت كمتر از ۵ معاونت نخواهد شد.
حاجي در ادامه با اشاره به طرح رتبه بندي معلمان از تشكيل و شروع به كار كميته هاي ارزشيابي در استانها خبر داد و گفت: معلمان واجد شرايط توسط اين كميته ها از نظر انضباط كاري، كارآمدي، بكارگيري شيوه هاي جديد آموزشي مورد ارزيابي قرار مي گيرند كه معلمان واجدين شرايط از شانس بيشتري درنظام رتبه بندي برخوردار شده كه پس از تاييد به تناسب رتبه دستمزد دريافت مي كنند.
حاجي در پايان با يادآوري اين كه طرح  رتبه بندي معلمان امسال اجرا مي شود ابراز اميدواري كرد كه با اجراي اين طرح در راستاي كيفي شدن آموزش و پرورش حركت كنيم.

اجراي طرح جديد برخورد باتخلفات رانندگي از امروز در تهران
004674.jpg

پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از امروز طرح جديد برخورد با تخلفات شاخص را اجرا مي كند.
پليس راهنمايي تهران بزرگ با ارسال نمابري به ايرنا اعلام كرد: به منظور روان سازي و نظم بخشي به وضعيت ترافيك شهر تهران و ايجاد امنيت، آسايش وسلامت شهروندان از تاريخ ۲۴ فروردين سال جاري با تخلفات شاخص و ترافيك زا برخورد مي كند.
در اين نمابر تخلفات شاخص به اين شرح اعلام شده است: «حركت نكردن در فواصل بين خطوط در بزرگراه ها و معابر شهري، تجاوز به سطح گذرگاه عابران پياده، تجاوز از سرعت مجاز، سبقت غيرمجاز و حركت به طور مارپيچ يا هرگونه حركات نمايشي.»
«عبور از چراغ قرمز، عبور از محل ممنوع، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگي، استفاده نكردن از كمربند ايمني توسط سرنشينان و توقف در محل هاي غيرمجاز» از ديگر تخلفات شاخص اشاره شده در اطلاعيه پليس تهران است.
راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در اين نمابر، خواستار اجراي هر چه بهتر ضوابط و مقررات، توسط رانندگان شده است.
راه اندازي رسيدگي به اعتراضات اجرائيات در مناطق راهنمايي
معاونت راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي اعلام كرد واحدهاي رسيدگي به اعتراضات (جرائم پرداخت شده قبلي كه از سيستم اجرائيات حذف نگرديده) در مناطق يك، چهار، نه، سيزده و يازده راهنمايي تهران بزرگ راه اندازي شده است.اين امر به منظور خدمات رساني بهتر و سريعتر به متقاضيان و كاهش سفرهاي غيرضروري انجام گرفته است.
آدرس مناطق به اين شرح است:

004632.jpg


منطقه ۱ راهنمايي و رانندگي واقع در بزرگراه آفريقا - بلوار صبا
منطقه ۹ راهنمايي و رانندگي واقع در خيابان آزادي خيابان رودكي كوچه شهيد فرج اللهي
منطقه ۴ راهنمايي و رانندگي واقع در بزرگراه رسالت تقاطع شهيد باقري
منطقه ۱۳ راهنمايي و رانندگي واقع در خيابان ۱۷ شهريور، پائين تر از ميدان شهدا، مقابل خيابان سقاباشي
منطقه ۱۱ راهنمايي و رانندگي واقع در خيابان قزوين، جنب شهرداري منطقه ۱۱

گذرنامه براي زائران عتبات عاليات صادر نمي شود
مدير كل اداره گذرنامه نيروي انتظامي گفت: صدور هر نوع گذرنامه براي زائران عتبات عاليات به بعد از بازگشايي مجدد مرزها و صدور مجوزهاي لازم از سوي سازمان حج و زيارت موكول شده است.
سردار رهنما در گفتگو با خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب در ادامه افزود: با توجه به وضعيت داخلي كشور عراق و نبود امنيت لازم براي زائران ايراني راههاي مرزي ايران با اين كشور بسته شده و تا زماني كه مسئولان عراقي در اين خصوص تصميمات لازم را اتخاذ نكنند هيچ نوع گذرنامه اي براي زائران عتبات عاليات صادر نمي شود. وي با اشاره به اينكه تا قبل از بسته شدن مرزها توافق شده بود كه زائران با استفاده از گذرنامه هاي گروهي به عتبات سفر كنند اظهار داشت: صدور اين نوع گذرنامه ها در صورتي انجام مي گيرد كه سازمان حج و زيارت مجوز هاي لازم را به مديران كاروان ها بدهد.
وي در خاتمه تصريح كرد: رفت و آمد در نقاط مرزي به صورت يكطرفه است و فقط كساني كه در گذشته وارد خاك عراق شدند مي توانند به داخل كشور بازگردند.

پنجمين نمايشگاه ادواري تصويرگران كتاب كودك امروز گشايش مي يابد
پنجمين  نمايشگاه  ادواري  تصويرگران  كتاب  كودك  با نمايش  آثاري  از دو تصويرگر صاحب  نام  كشور از امروز (۲۴ فروردين)   ماه  به  مدت  ۴ روز در خانه  هنرمندان  ايران  برپا مي شود.
در اين  نمايشگاه  كه  با هدف  بزرگداشت  غلامعلي  مكتبي  و ژانت  ميخائيلي برپا مي شود، ۱۵۰ اثر از اين  دو هنرمند به  تماشاي  عموم  گذاشته  مي شود.مدير اجرايي  انجمن  تصويرگران  كتاب  كودك  روز يكشنبه  در گفت  وگو با   ايرنا گفت : آثار اين  نمايشگاه  ۳۰ سال  فعاليت هاي  تصويرگري  اين  دو هنرمند را در بر مي گيرند.غلامعلي  مكتبي  متولد ۱۳۱۳ خورشيدي  است  كه  تحصيلات  نقاشي  خود را در فرانسه  دنبال  كرد. وي  علاوه  بر تدريس  در دانشگاه ، تصويرگري  ۵۰ عنوان  كتاب  را انجام  داده  و از سال  ۱۳۴۵ با مجلات  رشد دانش  آموز همكاري  داشته  است .
ژانت  ميخائيلي  متولد ۱۳۱۵ خورشيدي  است  كه  تاكنون  تصويرگري  بيش  از۱۰ عنوان  كتاب  كودك  را برعهده  داشته  است .

انتقاد نهادها و شخصيت هاي فرهنگي از برگزاري همزمان نمايشگاههاي كتاب و مطبوعات با نفت
دبير انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران از همزماني برگزاري نمايشگاه كتاب و مطبوعات با نمايشگاههاي نفت، گاز و پتروشيمي انتقاد كرد.
هفدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب و مطبوعات تهران از ۱۴ تا ۲۴ ارديبهشت و نمايشگاه نفت، گاز و پتروشيمي از ۲۳ تا ۲۶ همين ماه در محل دايمي نمايشگاهها برگزار مي شود.
حسين باستاني به خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا گفت: برخي از وزارتخانه هاي دولتي از جمله وزارت نفت قصد دارند تا جشنواره هاي تخصصي خود را همزمان با جشنواره مطبوعات برگزار كنند كه براي اصحاب مطبوعات خوشايند نيست.
وي افزود: برگزاري نمايشگاه كتاب و مطبوعات، كه از نمايشگاههاي باسابقه در كشور بشمار مي رود، بايد طبق روال در زمان و مكان هميشگي برگزار شود.
باستاني تصريح كرد: انجمن صنفي روزنامه نگاران با برگزاري جشنواره تخصصي در كشور مخالفتي ندارد اما در صورتي كه دستگاههاي دولتي بخواهند از زمان برگزاري نمايشگاه مطبوعات به نفع خود استفاده كنند، با آن مقابله خواهد كرد.
در همين زمينه مدير مسئول  روزنامه  انتخاب  نيز گفت : نمايشگاه  كتاب  تهران ، بزرگترين  رويداد فرهنگي  كشور است  و برگزاري  همزمان  آن  با نمايشگاه  نفت ، قهر و دوري  جامعه فرهنگي  را در پي  دارد.
«طه  هاشمي» با بيان  اين  مطلب  به  ايرناافزود: قرار گرفتن  دو نمايشگاه  با ماهيت  و موضوع  متفاوت ، در زمان  و مكان مشترك  نه  تنها قابل  توجيه  نيست  بلكه  اشتباهي  آشكار است .
به  گفته  وي ، همزماني  برگزاري اين  دونمايشگاه بربازديدكنندگان  نمايشگاه كتاب  و مخاطبان  حوزه  فرهنگ  كه  روحيه  حساس  و ظريفي  دارند، تاثير منفي مي گذارد.
وي  افزود: تلقي  جامعه  از همزماني  برگزاري  اين  دو نمايشگاه  اين  است  كه دولت ، نظام  و مسئولان ، به  فرهنگ  كشور توجه  لازم  را نداشته  و نسبت  به  آن بيگانه  و بي تفاوت  هستند.
هاشمي  گفت : چنين  طرز تلقي ، اين  برداشت  را در جامعه  پررنگ  مي كند كه  پول ،قدرت  و امكانات  بر فرهنگ  غلبه  دارد و اين  اتفاقي  است  كه  همواره  براي فرهنگ  اين  كشور رخ  داده  است .وي  تأكيد كرد: با توجه  به  خاستگاه  فرهنگي  انقلاب  و با وجود آنكه  مسئولان كشور شخصيتهاي  فرهنگي  هستند، سياست  نظام  ديني  و فرهنگي  بايد از بسترفرهنگ  برخيزد اما در عمل ، فرهنگ  با بي مهري  و بي توجهي  آشكار مواجه است.
به گفته  وي ، علت  همزماني  برگزاري  نمايشگاه  كتاب  و نمايشگاه  نفت ، گاز وپتروشيمي  اين  است  كه  بخش  صنعت  قصد دارداز ظرفيت  و بازديدگنندگان  نمايشگاه كتاب  بهره  ببرد.

اقدامات تازه براي زلزله زدگان بم
گروه اجتماعي: اقدامات تازه سازمان ها و نهادهاي فعال در بازسازي ويرانه هاي زلزله بم در سه بخش مسكن، بهداشت و بازسازي عاطفي و رواني زلزله زدگان اعلام شد.
به گزارش ايرنا دو هزار واحد اسكان موقت به آسيب ديدگان ناشي از زلزله در مناطق بم واگذار شد.
ايرنا همچنين گزارش داد به منظور بازبيني و مرور بر تجارب بخش بهداشت و درمان در جريان فاجعه زلزله بم، كارگاهي بين المللي در تاريخ ۲۴ و ۲۵ فروردين ماه تحت عنوان «درس هاي آموخته شده از زمين لرزه بم در بخش بهداشت و درمان» برگزار مي شود.
همچنين نمايشگاه بين المللي عكس «بام شكسته بم» در فرهنگسراي نياوران نيز روز چهارشنبه هفته جاري ميزبان مديران مسئول و سردبيران خبرگزاري ها، مطبوعات و اعضاي هيات مديره انجمن هاي صنفي - مطبوعاتي كشور است.
در اين نمايشگاه بيش از ۱۸۰ قطعه عكس از آثار برگزيده ۷۶ عكاس داخلي و خارجي به نمايش گذاشته شده است.

قاضي حسيني اعلام كرد:
مخالفت با تقاضاي تخفيف و تبديل قرار بازداشت شهرام جزايري
خبرگزاري فارس: قاضي پرونده شهرام جزايري گفت: با تقاضاي تخفيف و تبديل قرار بازداشت موقت شهرام جزايري و آزادي وي مخالفت شد.
سيد هادي حسيني كه با خبرنگار خبرگزاري فارس گفتگو مي كرد با بيان اينكه در نيمه دوم سال ۸۲ با نقص تحقيقات از سوي شعبه ۲۶ ديوان عالي كشور مستقر در شهرستان قم، پرونده شهرام جزايري مجدداً به شعبه اول دادگستري استان تهران و به اينجانب ارجاع شده اظهار داشت: از آنجا كه بخشي از نقايص مطرح شده متوجه كارشناسي به عمل آمده بود، با ارجاع امر به كارشناسان محترم، از آنها سوال شده و بايد نسبت به نقايص مطروحه در دادنامه صادره از سوي شعبه ۲۶ ديوان، نظر كارشناسي خود را بدهند.
قاضي پرونده جزايري با بيان اينكه ما منتظر وصول اين نظريه هستيم، افزود: پس از وصول نظريه كارشناسي و تصميم نهايي، با صدور داد نامه جديد پرونده مجدداً به ديوان عالي كشور ارجاع خواهد شد.
رئيس اداره نظارت و پيگيري قوه قضائيه با اشاره به بخش دوم پرونده شهرام جزايري تصريح كرد: اين بخش مفتوح است. دادنامه اوليه نسبت به ۴۹ نفر از متهمين كه رسيدگي به پرونده و اتهامات آنها از نظر دادگاه تكميل شده بود، منتهي به صدور راي شد و مابقي پرونده مفتوح است كه پس از تكميل پرونده، منتهي به صدور راي خواهد شد.
وي با رد وجود امكانات ويژه براي جزايري در زندان افزود: وضعيت امكانات شهرام جزايري مثل ساير متهمين در زندان است و طبق آيين نامه سازمان زندانها، هر متهمي مي تواند ملزومات شخصي در زندان داشته باشد و براي اين كار ابتدا بايد آنرا به نام زندان ثبت كند كه پس از آزادي اين لوازم تحويل زنداني مي شود.
حسيني اضافه كرد: وي ممكن است در بعضي از ملاقاتهاي حضوري با خانواده اش، از تلفن همراه آنها استفاده كند.
قاضي پرونده جزايري يادآوري كرد كه جزايري هم اكنون در زندان اوين نگهداري مي شود و طبق ضوابط مثل ساير زندانيان از مرخصي استفاده مي كند.

هشدارهاي پيشگيرانه پليس به شهروندان
گروه اجتماعي: نيروي انتظامي تهران بزرگ در اطلاعيه اي به شهروندان هشدار داد براي پيشگيري از فعاليت سارقان ،افراد فرصت طلب، سودجو، متقلب و جاعل هوشياري داشته باشند و تدبيرهاي لازم را به كار گيرند.مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي همچنين اعلام داشته است در مواردي افرادي با عنوان نيروي انتظامي به شهروندان مراجعه و قصد زورگيري، سرقت و يا اخاذي از آن ها را دارند كه شهروندان ضرورت دارد ضمن هوشياري موارد زير را در نظر بگيرند و به هشدارهاي پليس توجه كنند.
۱- از آن جايي كه مأمورين نيروي انتظامي ملبس به يونيفرم بوده و از خودرو و تجهيزات خاص استفاده مي نمايند لذا در صورت مشاهده با افرادي كه خود را پليس معرفي نموده ولي داراي لباس يا تجهيزات ياد شده نبودند ابتدا به ساكن جهت احراز هويت كارت شناسايي يا حكم كاري آنها را مشاهده نمايند. در ضمن در صورت اقدام به بازرسي بدني، بررسي داخل خودرو و محتويات كيف توسط فرد يا افرادي كه هويت آنها محرز نيست بلافاصله واحدهاي گشتي پياده يا سواره پليس را در جريان اين امر قرار دهند.
۲- به وسايل همراه افرادي كه هويت آنها محرز نشده است دقت لازم معمول گردد زيرا در سرقتهاي تحت پوشش اغلب از راديو دستي به عنوان بي سيم و از سلاح اسباب بازي استفاده مي شود.
۳- رنگ، نوع و مدل و شماره خودرو مورداستفاده افراد ناشناس موردتوجه قرار گيرد و بلافاصله به عوامل گشت كلانتري يا پليس ۱۱۰ اطلاع داده شود.
۴- از آنجايي كه فرصت طلبان عمدتاً جهت سرقت پول يا چك هاي مسافرتي شهروندان اقدام به معرفي خود به عنوان مأمور مي نمايند حتي المقدور از دريافت وجه نقد به ميزان زياد از بانك و حمل آن به صورت پياده خودداري شود.
۵- در صورت دريافت چكهاي مسافرتي، شماره و مشخصات چك ها يادداشت و نگهداري گردد.

اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |