دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۴۸ - Apr 12, 2004
ليگ برتر فوتبال ‎/ فولاد جانشين ذوب آهن در مكان سوم شد
استقلال و پاس در مصافي همزمان با سپاهان و پيكان
004653.jpg

رقابت فشرده استقلال و پاس براي قهرماني به هفته هاي پاياني كشيده شده است. در بازي هاي طاقت فرساي باقيمانده بدون ترديد تيمي موفق به هموار كردن جاده قهرماني خواهد شد كه از توانايي هاي جوانانش، بهتر بتواند بهره گيرد. در استقلال و پاس كنوني جواناني چون داود سيدعباسي و آرش برهاني به خوبي اين نكته را اثبات كرده اند.
گروه ورزشي: در دو بازي باقيمانده از هفته بيست و چهارم ليگ برتر فوتبال ايران امروز در دو بازي همزمان دو تيم استقلال و پاس مدعيان قهرماني اين فصل به مصاف سپاهان و پيكان مي روند. استقلال امروز در شرايطي در ورزشگاه آزادي به ديدار سپاهان اصفهان تيم مدافع عنوان قهرماني مي رود كه همچنان به پشتوانه يك امتياز برتري نسبت به پاس در صدر جدول است.
استقلال هفته پيش در مقابل پيكان حريف امروز پاس در ورزشگاه شهيد دستگردي در آخرين لحظات دو امتياز حساس و تعيين كننده را از دست داد. با توجه به دو هفته باقيمانده به پايان بازيهاي اين فصل حريفان مشترك نقشي تعيين كننده در قهرماني يكي از دو تيم استقلال و پاس ايفاء مي كنند. به عنوان مثال سپاهان هفته آينده در اصفهان با پاس ملاقات مي كند و استقلال اهواز حريف بعدي دو تيم محسوب مي شود. استقلال در هفته پاياني با پگاه گيلان در تهران روبرو خواهد شد و پاس با استقلال اهواز در ورزشگاه اختصاصي خود بازي خواهد كرد. استقلال براي همواركردن راه قهرماني خود چشم به بازيهاي خانگي خود از جمله ديدار با سپاهان دارد. سپاهان كه هفته پيش موفق به مغلوب كردن الاتحاد عربستان پس از نزديك به يازده ماه بي شكستي شد، حريف آساني براي صدرنشين نخواهد بود. تيمي كه در تمام خطوط صاحب مهره هاي ارزنده اي است. استقلال كه چوب غافلگيري خود را دقايق پاياني بازي با پيكان با گل تساوي خورد، بدون شك امروز هوشيارتر از هميشه در برابر قهرمان سال پيش صف آرايي مي كند.
پاس هم درست وضعيتي مشابه با استقلال دارد. اين تيم هفته پيش در مصافي سخت در شيراز در حالي كه حريف ده نفره بود بازي برده را با تساوي و يك اخراجي عوض كرد. پيكان حريف سختي براي پاس محسوب مي شود، تيمي كه در بازي رفت شكست سنگيني را به اين تيم با درخشش طهماسبي تحميل كرد و حالا پاس به ديده يك بازي انتقامي به اين ديدار مي نگرد. نبود رهبري فرد باعث مي شود تا مربيان پاس به دنبال گزينه مناسبي براي او باشند. پاس به تكنيك و سرعت خداداد و برهاني در عبور از خط دفاعي فشرده پيكان فكر مي كند و پيكان هم چشم به ضدحملات مهاجمان خود دارد.
اين دو بازي مي تواند تكليف قهرماني را تا حدود زيادي روشن سازد.
پيروزي فولاد با گل عجيب ميرزاپور
004647.jpg

در يكي از بازيهاي باقيمانده اين هفته بعد از ظهر شنبه فولاد خوزستان در فولاد شهر با گل عجيب ميرزاپور دروازه بان ملي پوش خود به سه امتياز با ارزش رسيد و با اين برد جاي ذوب آهن را در مكان سوم جدول گرفت.
ماجراي گل خوردن پطروسيان دروازه بان با تجربه ذوب آهن بدين شكل بود كه در دقيقه ۵۱ ضربه بلند ميرزاپور در حالي كه پطروسيان از دروازه خارج شده بود با برخورد به زمين وارد دروازه ذوب آ هن شد. بازيكنان ميزبان با وجود تلاش بسيار و بازي خوب هرگز نتوانستند اين نتيجه را تغيير دهند.

۲۷ فروردين آغاز رقابت هاي انتخابي تيم هاي ملي اسكي
گروه ورزشي:روابط عمومي هيأت اسكي استان تهران اعلام كرد: مسابقه هاي انتخابي تيم هاي ملي اسكي جوانان و بزرگسالان ايران روز ۲۷ فروردين ماه در پيست ديزين اين شهرستان برگزار مي شود.
اين مسابقه ها با شركت ۶۵ اسكي باز و در قالب ۹ تيم از شهرهاي تهران، كرج، شميرانات، دماوند و استانهاي آذربايجان شرقي و غربي، چهارمحال و بختياري، كهكيلويه و بويراحمد و مركزي انجام مي شود.
تيم هاي مذكور به مدت چهار روز در رشته هاي مارپيچ كوچك و بزرگ در پيست اسكي ديزين رقابت خواهند داشت.
پيست بين المللي اسكي ديزين در ۷۵ كيلومتري شمال شهر كرج قرار دارد.

مسابقه هاي وزنه برداري قهرماني آسيا
حسين توكلي تنها چهره طلايي ايران
004638.jpg
گروه ورزشي: علي كيادليري اولين وزنه بردار ايراني بود كه در رقابت هاي وزن ۷۷ كيلوگرم پيكارهاي قهرماني آسيا در شهر آلماتي قزاقستان به روي صحنه آمد كه با نمايشي ضعيف در پايان رقابت هاي اين دسته در مجموع هفتم شد. كيادليري كه براي اولين بار در اين مسابقه ها حضور يافته بود خودش مي گويد: استرس داشتم و وزنه ها برايم سنگين بود. با اين حال تجربه خوبي را كسب كردم.
۳ مدال نقره براي هادي پانزوان
در همين مسابقه ها سيد هادي پانزوان در وزن ۸۵ كيلوگرم با ركورد مجموع ۳۶۰ كيلوگرم صاحب مدال نقره شد.
او در يكضرب و دوضرب هم با مهار وزنه هاي ۵/۱۶۲ و ۵/۱۹۷ كيلو دو مدال نقره به دست آورده بود. يوآن آيژون وزنه برداري از كشور چين در اين وزن با مجموع ۳۸۰ كيلوگرم صاحب گردن آويز طلا شد (۲۱۰+۱۷۰) پانزوان هم گفت: ركوردهاي شخصي من ۵/۱۷۲ در يكضرب و ۲۱۰ كيلوگرم دوضرب است كه تا شروع مسابقه هاي المپيك بايد به آنها برسم.
شاهين نصيري نيا با يك مدال نقره و يك برنز
در وزن ۹۴ كيلوگرم شاهين نصيري نيا در بازگشت دوباره اش ركوردي معادل ۳۷۵ كيلوگرم را به دست آورد. وي با اين ركورد در مجموع مدال برنز آسيا را به دست آورد. نصيري نيا در يكضرب با ۱۶۵ كيلوگرم چهارم و در دو ضرب با مهار وزنه ۲۱۰ كيلوگرم صاحب مدال نقره شد.
اصغر ابراهيمي ديگر وزنه بردار ما در اين وزن بود كه با ۱۷۰ كيلوگرم در يكضرب و ۲۰۵ كيلوگرم در دو ضرب دو مدال برنز گرفت و در مجموع هم با ۳۷۵ كيلوگرم در رده چهارم قرار گرفت.
حسين توكلي آسيب ديد
حكايت حضور حسين توكلي در دسته ۱۰۵ كيلوگرم در اين مسابقه ها كمي دردناك بود. توكلي درحالي كه در حركت يكضرب با مهار وزنه ۱۸۰ كيلوگرم صاحب مدال طلا شد در دو ضرب به هنگام بالاي سربردن وزنه ۵/۲۱۷ كيلوگرم از ناحيه زانو دچار مصدوميت شد و به بيمارستان انتقال يافت.
با اين حال وي با ۲۱۰ در دوضرب و ۳۹۰ كيلو در مجموع دو مدال نقره را هم از آن خود كرد.
محسن بيرانوند ديگر وزنه بردار كشورمان در اين وزن با مجموع ۵/۳۸۲ كيلوگرم بر سكوي سوم آسيا ايستاد.
مقام سومي تيم ايران
تيم ايران در پايان سي وششمين دوره رقابت هاي وزنه برداري قهرماني آسيا در مجموع تيمي به مقام سوم دست يافت . در اين دوره از پيكارها تيم هاي چين وقزاقستان به ترتيب در مكانهاي اول ودوم قرار گرفتند . در اين مسابقات ۱۰۲وزنه بردار از ۲۴ كشور آسيايي حضور داشتند

مربي تيم ملي كشتي آزاد ايران:
با موجوديت فعلي نمي توان به المپيك اميدوار بود
004635.jpg
گروه ورزشي: محمود معزي پور مربي تيم ملي كشتي آزاد ايران در ارزيابي از عملكرد آزادكاران در مسابقات جام جهاني باكو مي گويد: انتظاراتي كه از بعضي وزن ها داشتيم، برآورده نشد، چون ايران صاحب نام است و بايد به نتيجه بهتري دست پيدا مي كرديم، ولي عملكرد ضعيف برخي از كشتي گيران مانع از كسب نتايج بهتر شد.
وي افزود: البته ما كشتي گيران خود را در اين مسابقات محك زديم و به نتايج دلخواه رسيديم، در بعضي از وزنها مثل ۵۵ و ۶۰ كيلوگرم، حريفان كوبايي از كشتي گيران مطرح و خوب دنيا بودند كه سنجش قابل قبولي براي كشتي گيران ما بود.
معزي پور گفت: براي موفقيت در المپيك به كار زيادي نياز داريم زيرا با موجوديت فعلي نمي توان زياد به المپيك اميدوار بود. مربي تيم ملي كشتي آزاد ادامه داد: براي المپيك بهترينها را گزينش مي كنيم و هيچ مساله اي هم جلوي اين اقدام ما را نخواهد گرفت. چون آبرو و حيثيت كشتي كشورمان در ميان است. ما انتظار نداريم كه كشتي گيران فوق العاده و بيش از ظرفيتشان در المپيك ظاهر شوند، بلكه در همان حد توان و قابليت خود حاضر شوند.

برنامه  برگزاري  رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  غرب  آسيا
گروه ورزشي:فدراسيون  فوتبال  به  نقل  از كنفدراسيون  فوتبال  آسيا، برنامه كامل  رقابتهاي  فوتبال  قهرماني  غرب  آسيا كه  به  ميزباني  ايران  در تهـــران  برگزار مي شود، اعلام  كرد.
اين  رقابت ها از روز پنجشنبه  ۲۸ خرداد ماه  سال  جاري  به  مدت  يك  هفته  وبا حضور ۶ تيم  در دو گروه  در ورزشگاه  يكصد هزار نفري  آزادي  پيگيري  خواهدشد.
تيم  ملي  فوتبال  ايران  در اين  مسابقه ها با تيم هاي  سوريه  و لبنان  درگروه  دوم  هم گروه  است  ضمن  آنكه  تيم هاي  عراق  مدافع  عنوان  قهرماني  با تيم هاي اردن  و فلسطين  در گروه  نخست  قرار دارد.
گفتني  است  در دومين  دوره  اين  رقابت ها تيم  ايران  به  مربيگري  برانكــوايوانكوويچ  به  مقام  سومي دست  يافت .
تيم  ملي  فوتبال  عراق  نيــز در سال  ۲۰۰۲ با برتري  ۳ بر ۲ مقابل  اردن عنوان  قهرماني  اين  پيكارها را از آن خود كرد.
برنامه  كامل  اين  مسابقات  به  شرح  زير است :
پنجشنبه  ۲۸/۰۳/۸۳
فلسطين  - اردن  ساعت  ۳۰/۱۶ ايران  - لبنان  ساعت  ۱۵/۱۹
شنبه ۳۰/۰۳/۸۳
عراق  - فلسطين  ساعت  ۳۰/۱۶،سوريه - لبنان  ساعت  ۱۵/۱۹
دوشنبه  ۱/۰۴/۸۳
اردن  - عراق  ساعت  ۳۰/۱۶ ايران - سوريه  ساعت  ۱۵/۱۹
همچنين  ديدارهاي  مراحل  نيمه  نهايي  و نهايي  اين  پيكارها نيز به  ترتيب در روزهاي  چهارشنبه  سوم  و جمعه  پنجم  تيرماه  برگزار مي شود.

آخرين خبرها از نمايندگان واليبال ايران
در جام باشگاه هاي آسيا
004644.jpg

گروه ورزشي: دو تيم واليبال صنام و پيكان نمايندگان ايران در جام پانزدهم باشگاه هاي آسيا با هرچه نزديك ترشدن به آغاز اين بازي ها بر شدت تمرينات خود با كاهش برنامه بدنسازي افزوده اند.
براي اطلاع از آخرين موقعيت اين دو تيم صحبت هاي حسين حسيني و مصطفي كارخانه را در گفت وگو با همشهري مي خوانيد.
حضور بازيكنان خارجي منتفي شد
حسين حسيني قائم مقام باشگاه پيكان، حضور بازيكنان خارجي كورتزن هلندي و دلافونته اسپانيايي را به دليل درگيري آنها با مسابقات حذفي ايتاليا همراه با پروجا منتفي اعلام كرد. وي همچنين خبر از درخواست مشترك دو باشگاه صنام و پيكان در زمينه تعويق نقل و انتقالات به فدراسيون واليبال داد و اعلام كرد پيشنهاد انجام جابه جايي بازيكنان را به بعد از مسابقات باشگاه هاي آسيا داده ايم.حسيني درمورد ادامه تمرينات اين تيم گفت: با توافق با رييس فدراسيون واليبال قرار است چند جلسه تمريني آخر خود را در محل سالن اصلي مسابقات انجام دهيم و هم اكنون با بهبود نسبي بازيكنان مصدوم مشكل نداريم.


004641.jpg

مرور كارهاي تكنيكي و تاكتيكي
مصطفي كارخانه سرمربي صنام با رضايت از تمرينات اعضاي اين تيم، مشكل اصلي اين تيم را نداشتن حريف تداركاتي ذكر كرد و اعلام داشت به جز محمد تركاشوند كه به دليل مصدوميت نمي تواند تمرين كند مابقي بازيكنان حضوري فعال در تمرينات دارند. وي افزود: با توجه به محل اسكان و تمرين مناسب در سالن فدراسيون واليبال پيشنهاد ادامه اردو را در اين محل داده ايم كه منتظر جواب فدراسيون واليبال هستيم. كارخانه بازي تداركاتي با پيكان را به دليل حضور دو تيم در مسابقات جام باشگاه هاي آسيا منتفي خواند.وي همچنين در مورد پيوستن برقي به پاس گفت: او تا پايان مسابقات باشگاه هاي آسيا با صنام خواهد بود.

حاصل مسابقات انتخابي تيم ملي دو و ميداني ‎/ ركورد شكني رباني و آمادگي صميمي بود
004656.jpg
گروه ورزشي:پس از گذشت ۶۰ روز از مسابقات داخل سالن دووميداني آسيا در تهران، عصر روز شنبه اولين مسابقه  رسمي دووميداني كشور در سال ۸۳ در قالب مسابقات انتخابي تيم ملي دووميداني و بدون حضور قهرمانان سرعت و نيمه استقامت كشور برگزار شد.در حالي كه هيچ كدام از دوندگان كشور در وضعيت خوبي براي انجام مسابقه به سر نمي برند، محمد محسن رباني در رشته  پرش با نيزه ركورد كشور را شكست.
همچنين به علت عدم آمادگي و در پيش بودن مسابقات گزينشي المپيك، قهرماناني همچون عبدالغفار سقر، محمد عاكفيان، احسان مهاجر شجاعي و سجاد مرادي در اين مسابقات شركت نكردند. اما نكته جالب مسابقات ورزشگاه شيرودي، ركورد شكني رباني در پرش با نيزه بود. وي با پرواز از روي مانع ۵ متر و ۵ سانتي متر ضمن اينكه ركورد كشور را به ميزان ۴ سانتي متر بهبود بخشيد، نشان داد كه از رقيبان خود بسيار آماده تر است.اين در حالي است كه پندار شوقيان و اسحاق غفاري كه رقيبان وي محسوب مي شدند حتي به مرز ۵ متر نيز نرسيدند.
نتايج نفرات برتر مسابقات دووميداني انتخابي تيم ملي در ورزشگاه شيرودي به شرح ذيل است:
۱۰۰ متر: امير پياهو ـ ۱۰ ثانيه و ۵۳ صدم ثانيه
۴۰۰ متر: ادوارد مانگاسار ـ ۴۸ ثانيه و ۳۰ صدم ثانيه
۸۰۰ متر: ابوالفضل دهنوي ـ ۱ دقيقه و ۵۳ ثانيه و ۶۳ صدم ثانيه
۱۵۰۰ متر: روح الله محمدي ـ ۴ دقيقه و ۱۶ ثانيه
۱۱۰ متر با مانع: احمدرضا خنفري ـ ۱۴ ثانيه و ۸۴ صدم ثانيه
۳ هزار متر با مانع: كرم سهرابي ـ ۹ دقيقه و ۲۸ ثانيه و ۳۵ صدم ثانيه
۱۰ كيلومتر پياده روي: امير خيرگو ـ ۴۷ دقيقه و ۵۶ ثانيه و ۷۶ صدم ثانيه
پرش با نيزه: محمد محسن رباني ـ ۵ متر و ۵ سانتي متر
پرش طول: روزبه اسدي بخش ـ ۷ متر
پرش ارتفاع: اسفنديار آيتي ـ۱ متر و ۹۵ سانتي متر
اما جداي مسابقات انتخابي تهران، مسابقات ۴ رشته ي پرتاب ديسك، پرتاب نيزه، پرتاب وزنه و پرتاب چكش در شهر اروميه برگزار شد.
در اين مسابقات نيز عباس صميمي با ركورد ۵۸ متر و ۹۵ سانتي متر نشان داد كه در دوران آمادگي نسبتا مطلوبي به سر مي برد.
اين در حالي است كه در ديگر رشته هاي پرتاب، پرتابگراني همچون مهدي روايي، علي رحماني و مهدي شاهرخي نشان دادند كه در وضعيت آمادگي مناسبي براي مسابقه به سر نمي برند.
نتايج نفرات برتر مسابقات دووميداني اروميه نيز به شرح ذيل است:
پرتاب ديسك: عباس صميمي ـ ۵۸ متر و ۹۵ سانتي متر
پرتاب وزنه: اميرالوند ـ ۱۸ متر و ۴۳ سانتي متر
پرتاب نيزه:ايوب آرخي ـ ۷۱ متر و ۶۸ سانتي  متر
پرتاب چكش: كاوه موسوي ـ ۶۳ متر و ۲۰ سانتي متر

فضل الله باقرزاده:
ليگ شمشيربازي راه اندازي مي شود
گروه ورزشي: فضل الله باقرزاده رييس فدراسيون شمشيربازي ايران، دليل موفقيت ورزشكاران ايراني در پيكارهاي جهاني شمشيربازي بلغارستان را برگزاري اردوهاي كوتاه مدت و شركت در مسابقات مختلف عنوان كرد.وي ادامه داد: به طور حتم كسب اين نتايج برابر رقبايي كه تا بن دندان مسلح بوده وبه علم و تكنولوژي روز دنيا در اين رشته مجهز بودند، نمي تواند كار ساده اي باشد.رييس فدراسيون همچنين تصريح كرد كه به منظور ارتقاء سطح ورزش شمشيربازي كشور، هماهنگي هاي لازم با كميته ملي المپيك صورت گرفته كه دعوت از چند مربي صاحب نام خارجي به عنوان اولين قدم در اين زمينه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.وي گفت: حضور اين مربيان، اواخر خردادماه سال جاري از كشورهاي صاحب سبك در اين رشته صورت مي گيرد تا كار آموزش ملي پوشان در اولين فرصت صورت پذيرد.باقرزاده همچنين از تفكيك و راه اندازي ليگ شمشيربازي كشور خبر داد و يادآور شد: اين مهم نيز اواخر خرداد ماه سال جاري به مرحله اجرا گذاشته مي شود.

برتري تيم تنيس ايران بر مالزي
گروه ورزشي: تيم  تنيس  جام  ديويس  ايران  با برتري  مقابل  مالزي  در گروه  دوم  منطقه آسيا و اقيانوسيه  باقي  ماند.تيم  ملي  تنيس  ايران  ديروز با برتري  شهاب  حسني  مقابل  سي  يومينگ  از مالزي ، سومين  پيروزي  خود را برابر اين  تيم  بدست  آورد و ديدار پنجم  دو تيم  تاثيري  در نتيجه  اين  ديدار نخواهدداشت .حسني  ديروز در مجموعه  ورزشي  انقلاب  تهران  مقابل  سي  يو مينگ  از مالزي  با نتيجه  ۳ بر يك  حريف  خود را شكست  داد.«حسني» در چهارمين  ديدار دو تيم  با امتيازات  ۶ بر ۳، ۲ بر ۶ ، ۷ بر۶ و ۶ بر ۲ مينگ  را شكست  داد.تيم  ملي  تنيس  ايران  پيش  از اين  ديدار با نتيجه  ۲ بر يك  از تيم  مالزي پيش  افتاده  بود و با پيروزي  حسني ، اين  نتيجه  به  ۳ بر يك  تغيير يافت .

بسكتبال انتخابي غرب آسيا
صنام امروز به مصاف نماينده عراق مي رود
گروه ورزشي: تيم بسكتبال صنام نماينده ايران در پانزدهمين دوره مسابقات انتخابي بسكتبال قهرماني آسيا امروز بازيهايش را با حريفان غرب آسيايي در دمشق آغاز مي  كند و در نخستين گام به ديدار قهرمان باشگاههاي عراق مي رود. حيلا عراق،  ساجس لبنان، الوحده سوريه و ارتدوكسي اردن حريفان صنام محسوب مي شوند. صنام كه در مرحله نهايي دوره پيش در مالزي به مقام پنجم آسيا رسيد با توجه به حضور الوحده قهرمان آسيا و حريفان نام آشنايي چون ساجس لبنان و ارتدوكس اردن كه هر كدام چند بازيكن خارجي و به خصوص آمريكايي را در خدمت دارند در اين دوره ترجيح داد تا نقاط ضعف خود را با بهترين هاي ليگ برتر پوشش دهد. صنام در صورتي قادر به حفظ سهميه ايران در مرحله پانزدهمين دوره مسابقات باشگاههاي آسيا خواهد بود كه در دمشق يكي از سكو هاي اول يا دوم را به خود اختصاص دهد.

روز با شكوه هاشميان
وحيد هاشميان مهاجم ايراني بوخوم كه اين روزها پيوستنش به تيم بايرن مونيخ درصدر اخبار ورزشي بسياري از رسانه هاي داخلي و خارجي قرار دارد، در بازي اين هفته بوخوم با مونيخ ۱۸۶۰ با زدن دو گل زيبا يكي با ضربه سر و ديگري با قيچي يك گام ديگر به صدر جدول بهترين گلزنان بوندس ليگا نزديك تر شد.
اين دو گل او باعث شد تا او از هم اكنون جايگاه ويژه اي براي خود در ميان هواداران پرشمار بايرن مونيخ دست و پا كند، ضمن آنكه مردم فوتبال دوست «بوخوم» نيز از رفتن چنين ستاره بزرگي زانوي غم در بغل گيرند.
نكته جالب آنكه زمزمه رفتن هاشميان به بايرن مونيخ باعث تحرك بيشتر مهاجمان فعلي بايرن مونيخ شد و «روي ماكاي» مهاجم هلندي بايرن زننده هر دو گل تيمش مقابل شالكه در ورزشگاه المپيك مونيخ بود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |