دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۴۸ - Apr 12, 2004
سوگواري دانشجويا در حضور مقام معظم رهبري
هزاران نفر از دانشجويان دانشگاههاي مختلف تهران با حركت از دانشگاه تهران به سمت حسينيه امام خميني با حضور رهبر معظم انقلاب به عزاداري اربعين سالار شهيدان ابا عبدالله الحسين (ع) پرداختند.
به گزارش خبرگزاري مهر، هياتهاي دانشجويي دانشگاهها، ديروز، پس از تجمع در دانشگاه تهران، در قالب دسته هاي نوحه خواني و سينه زني به سمت بيت رهبري به حركت درآمدند.
دانشجويان دانشگاه تهران سپس باتجمع در حسينيه امام خميني با حضور حضرت آيت الله خامنه اي به سوگواري شهيدان مظلوم و اسيران صبور كربلا پرداختند و با سيدالشهدا (ع) پيمان وفاداري بستند.در اين مراسم حجت الاسلام رمضاني به تشريح نقش عاشورا در تبيين حيات انساني پرداخت.
سپس مداحان اهل بيت (ع) در رساي سالار شهيدان مرثيه خواني كردند.

ايران در اربعين حسيني سياهپوش شد
گروه علمي فرهنگي: همزمان با اربعين حسيني، عاشقان و دلباختگان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) در تهران و ساير شهرهاي كشور به سوگواري و عزاداري پرداختند.
ديروز اقشار مختلف مردم با پوشيدن لباس  هاي مشكي و نصب پرچم هاي سياه در معابر، سردر منازل و محل كسب در عزاي سرور و سالار شهيدان به سوگواري پرداختند.
در سالروز اربعين سالار شهيدان و ۷۲ تن از ياران باوفايش، شهرهاي كشورمان غرق در ماتم و عزا بود و مردم با برگزاري آيين ها و مجالس عزاداري در شهادت امام حسين (ع) به سوگ نشستند.
در تهران در دو شب گذشته حرم مطهر امام خميني (ره) حرم حضرت عبدالعظيم الحسني (ع) و اماكن زيارتي، حسينيه ها و مساجد،  ميزبان هزاران عزادار و عاشق دلسوخته حسيني بودند و نواي نوحه سرايي و مرثيه خواني به نشانه ارادت شيعيان نسبت به خاندان پيامبر اسلام(ص) در اين مكان ها شنيده  مي شد.
ساير شهرهاي كشور نيز شاهد حضور هزاران نفر از دوستداران و عاشقان اباعبدالله الحسين(ع) در مساجد، حسينيه ها و تكايا بود كه همراه با هيات هاي عزاداري بر سر و سينه خود مي زدند.
خواندن زيارت عاشورا همراه با مداحي مداحان اهل بيت(ع) از ديگر مراسم سالروز اربعين سالار شهيدان و ۷۲ تن از ياران باوفاي امام حسين (ع) بود.
آيين عزاداري اربعين حسيني در كربلا
همزمان  با فرارسيدن  اربعين  حسيني  شهر مقدس  كربلا بار ديگر آكنده  از عطرحسيني  شد و ذكر مقدس  «ياحسين » دراين  شهر طنين انداز شده  است .
از ساعات  اوليه  صبح  ديروز صدها دسته  عزادار زنجيرزن  و سينه زن  به  سمت  حرم  شريف  حسيني  به  حركت  درآمده اند و از جاي  جاي  شهر كربلا بانگ  ماتم  و عزا به  گوش   رسيد.
حرم  مطهر حضرت  امام  حسين  (ع ) و حضرت  ابوالفضل العباس (ع ) در شهر كربلا مملو از زايران  و عزاداراني  بود  كه  از راه هاي  دور و نزديك  براي  شركت  در آيين  اربعين  خود را به  اين  شهر رسانده بودند.
از ساعات  اوليه  صبح  ديروز حرمين  شريف  در كربلا مملو از زايران  حسيني شد  به  گونه اي  كه  به  خاطر ازدحام  جمعيت  بسياري  از دسته هاي  عزادار در بين الحرمين  و خيابان هاي  منتهي  به  حرم  به عزاداري  پرداختند.
ديروز كربلا حال  و هواي  ديگري  به  خود گرفت و آنچه  كه  در اين  شهر مقدس  موج  مي زد سراسر شور و احساس  حسيني  بود .ديروز هزاران  زاير  حسيني  در داخل  حرم  و رواق هاي  اطراف  آن مشغول  دعا وخواندن  زيارتنامه  به  ويژه  زيارت  امام  حسين  (ع ) بودند.
شمار زيادي  از زايران  نيز پروانه وار بر گرد ضريح  امام  حسين  (ع ) وابوالفضل  العباس  (س ) مي گشتند و بر ضريح  شش  گوشه  امام حسين  (ع ) و تربت  سقاي  كربلا بوسه  مي زدند.روند ورود زايران  و عزاداران  حسيني  كه طي  روزهاي  اخير افزايش  يافته  بود ديروز به  اوج  خود رسيد و مبادي  ورودي  شهر كربلا مملو از عزاداراني  شد  كه  هر لحظه  بر شمار آنان  در اين  شهر افزوده  مي شد.
از سوي  ديگر نهر فرات  در شهر كربلا نيز ديروز شاهد حضور زايراني  بود كه مانند جابربن  عبدالله  كه  در روز اربعين  با غسل  زيارت  در اين  نهر بر تربت خون  خدا بوسه  زد، غسل  زيارت  كردند و روانه  حرم  حسيني  شدند.حضور صدها زاير كه  با پاي  برهنه  در بين الحرمين  مشغول  عزاداري  بودند نيز جلوه  و شكوه  خاصي  به  آيين هاي  عزاداري  در روز اربعين  حسيني  در شهر كربلا بخشيد.
نجف اشرف درماتم و عزا
همچنين شهر نجف اشرف نيز در سالروز چهلمين روز شهادت امام حسين (ع) و ياران باوفايش ديروز غرق در ماتم و عزا بود.
حرم مطهر حضرت علي (ع)، مسجد كوفه و ديگر اماكن زيارتي شهر مقدس نجف در اربعين شهادت سالار شهيدان ميزبان هزاران تن از عزاداران اهل بيت (ع) بود.
به گزارش ايرنا از صبح ديروز هزاران عزادار سياهپوش از شهرها و مناطق مختلف شهر نجف به حرم مطهر علي ابن ابيطالب (ع) آمده و در صحن و خيابانهاي اطراف حرم مطهر به عزاداري، زنجير زني و سينه زني پرداختند.
هيات هاي عزاداري و مردم نجف نيز با اطعام و شربت و چاي از عزاداران اباعبدالله الحسين (ع) پذيرايي كردند.

خاتمي در ديدار عضو شوراي حكومتي عراق:
آيت الله سيستاني، مجلس اعلا و حزب الدعوه نمايندگان شيعيان عراق هستند
سيدمحمد خاتمي رئيس جمهوري اسلامي گفت: مشكلاتي كه آمريكا در عراق با آن روبرو شد نه از سوي شيعيان و نه از سوي ايران بلكه از ناحيه نيروهايي است كه با شيعه و ايران نيز رابطه خوبي ندارند.
به گزارش ايرنا وي عصر شنبه در ديدار ابراهيم جعفري عضو شوراي حكومتي عراق با وي افزود: روش شيعه كه اعتدال، منطق و لزوم آزادي ملت عراق و سپردن امور به مردم است در حزب الدعوه، مجلس اعلاي عراق و مواضع حكيمانه آيت الله سيستاني تجلي پيدا كرده است.
خاتمي تأكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران با وجود مخالفت با اشغال، دخالتي در امور داخلي عراق ندارد.
رئيس جمهوري با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي خواهان عراقي سربلند، آزاد و پيشرو است، ابراز اميدواري كرد امنيت و ثبات كامل با حاكميت ملت عراق در اين كشور برقرار شود.وي تصريح كرد: اهميت برقراري امنيت و ثبات در عراق باعث شد تا ايران به عنوان يكي از اولين كشورها، شوراي حكام را به رسميت بشناسد.
خاتمي اضافه كرد: اگر آمريكا حكومت را در همان ابتدا به خود عراقي ها واگذار مي كرد و مردم سالاري واقعي در اين كشور حاكم مي شد، امروز شاهد كشتارها و فجايعي كه ملت عراق تحمل مي كند، نبوديم.
رئيس جمهوري با رد هرگونه روش هاي خشونت آميز گفت: ايران هرگونه حركتي كه بحران را در عراق تشديد و زمينه استقرار امنيت در اين كشور را با خطر مواجه سازد به زيان عراق، اسلام و شيعه مي داند.
وي جنايات اخير در عراق را محكوم و آن را با جنايات اسرائيل مقايسه كرد و اظهار داشت: نيروهاي اشغالگر بايد نظرات اعضاي شوراي حكومتي و افرادي نظير آيت الله سيستاني را بپذيرند و زمينه خشونت را از بين ببرند.
خاتمي با اشاره به اينكه راهي جز واگذاري سرنوشت عراق به عراقي ها وجود ندارد، ابراز اميدواري كرد اشغالگران زمينه هاي تحريك در اين كشور را از بين ببرند و طرف مقابل نيز با منطق اوضاع را به پيش ببرد.
ابراهيم جعفري عضو شوراي حكومتي عراق نيز در اين ديدار با تشريح اوضاع كنوني در عراق، رسيدن به آزادي كامل در اين كشور را طولاني اما دست يافتني قلمداد كرد.

تلاش خرازي براي آزادي محقق ايراني در گويان
كمال خرازي وزير امور خارجه در تماس تلفني با كلمنت خامس روحي وزير خارجه «گويان» با ابراز نگراني از ربوده شدن يك ايراني محقق و مربي ديني در گويان بر اتخاذ تدابير لازم براي آزادي هر چه سريعتر نامبرده و مجازات ربايندگان تاكيد كرد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه در اين تماس تلفني وزير خارجه گويان نيز با ابراز تاسف از حادثه پيش آمده بر اراده جدي دولت گويان به منظور استفاده از تمام امكاناتش جهت آزادي هر چه سريعتر محمدحسن ابراهيمي، روحاني ايراني و استاد مركز فرهنگي گويان تاكيد كرد.
محمدحسن ابراهيمي، استاد مركز فرهنگي گويان در جريان بازگشت از ساختمان مركز فرهنگي ايران در اين كشور ربوده شده است.

كوتاه از سياست ايران
ترميم كابينه، مفيد است
منتخب مردم تهران در مجلس هفتم ابراز اميدواري كرد هرگونه تغيير در كابينه در جهت هماهنگي بيشتر دولت و مجلس هفتم باشد. محمدرضا باهنر ديروز در گفت وگو تاكيد كرد: اگر رئيس جمهوري ادامه كار برخي از اعضاي كابينه را مضر به حال هماهنگي مجلس و دولت و يا مصالح كشور تشخيص دهد، طبيعي است كه مقابل اين زيان را خواهد گرفت.
باهنر اضافه كرد: در صورتي كه اين تغيير براي برنامه هاي دولت و مجلس مفيد باشد، احتمال رخ دادن آن وجود دارد، اما در هر حال مجلس هفتم تاكنون براي برخورد با دولت آقاي خاتمي برنامه اي ندارد.
۱۷ ايراني از زندان هاي كربلا
آزاد شدند
۱۷ تبعه ايراني كه به جرم ورود غيرقانوني به عراق بازداشت شده بودند، جمعه شب از زندان كربلا آزاد شدند.
يك مقام مسئول ايراني با اعلام اين مطلب به ايرنا گفت، اين افراد قرار بود سه شنبه گذشته از زندان آزاد شوند كه حوادث اخير آزادي آنان را به تعويق انداخت.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم كشتار مردم عراق را محكوم كرد
جامعه مدرسين حوزه علميه قم با صدور اطلاعيه اي به خاك و خون كشيده شدن مردم عراق توسط نيروهاي اشغالگر را محكوم كرد.به گزارش ايرنا در اين اطلاعيه آمده است: متجاوزاني كه به بهانه واهي خلع سلاح عراق از سلاح هاي كشتار جمعي و تامين آزاديهاي اجتماعي و برقراري يك حكومت مبتني برخواست مردم عراق اين كشور مسلمان را به اشغال خود درآورده اند نه تنها به هيچكدام از وعده هاي خود عمل نكرده اند كه حتي در تامين امنيت و امكانات اوليه رفاهي كه طبيعي ترين حق شهروندان مظلوم عراقي است نيز موفق نبوده اند.

اظهارات ضدونقيض مقام هاي امريكايي درباره نقش ايران در عراق
معاون  سخنگوي  وزارت  خارجه   روزجمعه  گفت : مدارك  مستدلي  كه گزارشهاي  مربوط به  دخالت  ايران  در اوضاع  جاري  عراق  را تاييد كنند وجودندارد.
به گزارش ايرنا آدام  ارلي ، معاون  سخنگوي  وزارت  امور خارجه  آمريكا در نشست  رسانه اي روزانه  خود در پاسخ  به  پرسشي  درباره  تشويق  احتمالي  مقتدي  صدر و پيروان او از سوي  جمهوري  اسلامي اظهار داشت : گزارش هاي  مختلفي  مبني  بر دخالت  ايران را مشاهده  كرده ايم  ولي  آن گزارش ها فاقد مدارك  مستدل  و قوي  هستند.
روزنامه  نيويورك  تايمز چهارشنبه گذشته   به نقل از مقام هاي  اطلاعاتي  آمريكا نوشت : برخي  از دست  اندركاران  وزارت  دفاع اين  كشور مشتاق  هستند به نوعي ايران را به  تحولات  عراق  مرتبط كنند.
معاون  سخنگوي  وزارت  امورخارجه  گفت  كه  هيچ يك  از همسايگان  عراق ، از جمله ايران ، از بي ثباتي  در عراق  سود نخواهند برد و يا در عراقي  كه  ناآرامي ، يك عنصر مزمن  در دورنماي  سياسي  آن كشور باشد منافعي  نخواهند داشت .
او افزود: بنابراين  ما براي  كار كردن  در جهت  توسعه  ثبات  در عراق  داراي منافعي  مشترك  هستيم .
در همين حال بخش فارسي راديو آمريكا روز شنبه با اعلام نظر سخنگوي وزارت خارجه آمريكا افزود: اما اين نظر با نظريه دونالد رامسفلد وزير دفاع آمريكا كه گفته است ايران در عراق دخالت مي كند، مغاير است.
به گفته اين راديو دو نظريه مذكور بر اختلاف نظر شديد در بين تحليلگران امور عراق و ايران چه در داخل دولت آمريكا و چه در خارج از دولت تأكيد مي گذارد.

گزارش مداخله جويانه وزارت خارجه آمريكا درباره وضعيت حقوق بشر در ايران
خبرگزاري فرانسه گزارش داد كه وزارت خارجه آمريكا در اقدامي مداخله جويانه با انتشار گزارشي ادعايي از آنچه كه نقض حقوق بشر و سوء رفتار با مطبوعات، اصلاح طلبان سياسي و اقليت هاي مذهبي در ايران خوانده شده،  از تهران انتقاد كرده است.
به گزارش ايسنا اين خبرگزاري فرانسوي افزود كه وزارت امور خارجه آمريكا روز جمعه با انتشار گزارشي ۱۶ صفحه اي تحت عنوان ايران: صداهايي كه مي كوشند شنيده شوند،  با محكوم كردن «محافظه كاران منتقد دولت» ادعا كرد كه آنها احساسات دموكراتيك ملت ايران را زير پا مي گذارند.
در اين گزارش همچنين ادعا شده است كه آنهايي كه عناصر غير منتخب حكومت خوانده شده اند،  اين درخواستها را مورد بي اعتنايي قرار مي دهند و مي كوشند صداها را خاموش كنند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، در گزارش وزارت امور خارجه آمريكا هم چنين به مسايلي از قبيل پرونده زهرا كاظمي،  توقيف برخي روزنامه ها و هم چنين رد صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي در انتخابات مجلس ايران اشاره شده است.

اظهارنظر شوراي نگهبان درباره ۸ مصوبه مجلس و دولت
دبير شوراي نگهبان طي نامه هاي جداگانه اي به رييس مجلس شوراي اسلامي و معاون اول رييس جمهوري درباره اصلاحيه قانون برنامه سوم و شش مصوبه هيات وزيران اعلام نظر كرد.
به گزارش روابط عمومي شوراي نگهبان، آيت الله جنتي در نامه اي به مهدي كروبي لايحه دوفوريتي اصلاح ماده ۲ قانون سوم توسعه را مغاير با موازين شرع و قانون اساسي ندانست و آن را تاييد كرد.
لايحه  دوفوريتي  اصلاح  ماده  (۲) قانون  اصلاح  موادي  از قانون  برنامه  سوم توسعه  و چگونگي  برقراري  و وصول  عوارض  و ساير وجوه  از توليدكنندكان  كالا، ارايه دهندگان  خدمات  و كالاهاي  وارداتي  مصوب  سال  ۱۳۸۱، ۱۹ فروردين  به  تصويب  مجلس  شوراي  اسلامي  رسيد.
اين  شورا همچنين در نامه  ديگري  اظهارنظر درمورد متن  ماده  واحده  طرح  تشكيل  شوراي  عالي  خانواده  را پس  از رفع  اجمال  از آن  و درمورد تبصره  (۳) ماده  واحده ، پس  از تعيين  وظيفه  شوراي عالي  خانواده  امكان پذير دانسته  است .
شوراي  نگهبان  اضافه  كرده است : تقييد رياست  سازمان  مديريت  و برنامه  ريزي  كشور به  معاونت  رئيس  جمهوري ، ايجاد محدوديت  براي  رئيس  جمهوري  درتعيين رياست  سازمان  مديريت  و برنامه  ريزي  كشور بوده  و مغايراصل  ۱۲۶ قانون  اساسي است .
در اين  نامه  همچنين  آمده  است : تشكيل  شوراي  جديد به  صورت  طرح  مطرح  شده ومستلزم  بارمالي  است  و منبع  تامين  هزينه  آن  مشخص  نشده  است  و مغاير اصل  ۷۵ قانون  اساسي  است .
شوراي  نگهبان  خاطرنشان  كرد: تبصره  (۲) ماده  واحده  نيز از اين  نظر كه اعتبارات  سازمان  برنامه  محل  مصرف  معين  دارد و شوراي  مذكور نيز يك  ساله  نمي باشد، رافع  اين  اشكال  نيست .
دبير شوراي  نگهبان  همچنين در نامه هايي جداگانه  به  معاون  اول  رئيس  جمهوري ، نظراين  شورا را درمورد شش  مصوبه  هيات  وزيران  اعلام  كرد.
اين  شورا اصلاحيه  اساسنامه  سازمان  گسترش  و نوسازي  صنايع  ايران  و اصلاحيه  اساسنامه  جامعه  حسابداران  رسمي ايران  را مغاير با موازين  شرع  و قانون  اساسي  ندانست .
همچنين  شوراي  نگهبان  درمورد اساسنامه  حمايت  مصرف كنندگان  و توليدكنندگان  چنين  اظهارنظر كرد كه  اصل  تصويب  اساسنامه  به  وسيله  هيات  وزيران  مغاير اصل  ۸۵ قانون  اساسي  است .
در نامه  ديگر شوراي  نگهبان  درمورد اساسنامه  شركت  مادر تخصصي  ساخت  و توسعه  زيربناهاي  حمل  و نقل  كشور چنين  اظهار نظر شده  است  كه  بند (۲)ماده  (۸) اساسنامه  از آن  جهت  كه  رئيس  جمهوري ، رئيس  سازمان  برنامه  وبودجه  را الزاما معاون  رئيس  جمهوري  شناخته  است ، مغاير اصل  ۱۲۶ قانون اساسي  است  كه  بيان  مي دارد رئيس  جمهوري  مسئوليت  امور برنامه  و بودجه  و امور اداري  و استخدامي  كشو را مستقيما برعهده  دارد و مي تواند اداره  آنها را به  عهده  ديگري  بگذارد.
شوراي  نگهبان  همچنين  پس  از بررسي  اساسنامه  موسسه  تحقيقات  بين المللي  تاسماهيان  درياي  خزر اصلاحات  به  عمل  آمده  را رافع  ايراد قبلي  ندانست .
اصلاحيه  اساسنامه  شركت  مادر تخصصي  عمران  و بهسازي  شهري  ايران ، مصوبه  ديگر هيات  وزيران  بود كه  شوراي  نگهبان  آن  را بررسي  كرد و اطلاق  بند سوم  ماده  (۷) آن  را از اين  جهت  كه  شامل  وام  ربوي  مي شود، خلاف  شرع  دانست .
همچنين  در بند ۲ نامه  شوراي  نگهبان  آمده  است : باتوجه  به  اين  كه  در ماده  (۴) قانون  برنامه  سوم  توسعه  اقتصادي ، اجتماعي  و فرهنگي  جمهوري  اسلامي  ايران  تاسيس  شركت  جديد در بند (۸) ماده  (۱۳) تاسيس  بدون  تجويزمجلس  است ، مغاير اصل  ۸۵ قانون  اساسي  شناخته  شد و چنانچه  منظور از رعايت  قوانين  و مقررات  تجويز اصل  تاسيس  به  وسيله  مجلس  شوراي  اسلامي  نيز هست ، بايد تصريح  شود.

دستور كار هفتگي مجلس
طرح نحوه انجام فعاليت هاي تشكل هاي دانشجويي و دانشگاهي در دستور كار جلسه اين هفته كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي قرار دارد.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري بررسي تقاضاي استعفاي عده اي از نمايندگان مجلس، گزارش كميسيون اصل نود درباره شكوائيه تني چند از زندانيان سياسي ، شكوائيه وزارت كشور پيرامون ابطال آيين نامه اجرايي قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي از طرف ديوان عدالت اداري و همچنين انتخاب يك نفر با معرفي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي به جاي محسن آرمين، نماينده مستعفي تهران براي تصويب در كميسيون نظارت بر فعاليت هاي گروه ها و احزاب در دستور كار اين هفته مجلس قرار دارد.همچنين گزارش كميسيون امنيت ملي درباره طرح نظام وظيفه و لايحه تاسيس استان هاي خراسان شمالي و جنوبي، گزارش كميسيون مشترك درباره لايحه ساختار سازماني نظام تامين اجتماعي كشور قرار است در دستور كار مجلس باشد.
در حاشيه مجلس
* علي رغم درخواست رييس مجلس پيرامون مسكوت گذاشتن بحث استعفاها، استعفاي رجبعلي مزروعي و بهزاد نبوي در دستور كار مجلس قرار خواهد گرفت.
* ابوترابي نماينده قزوين در مجلس ششم و منتخب مردم قزوين در مجلس هفتم نسبت به انعكاس مطالب مطرح شده از جانب وي در مطبوعات اعتراض كرده و بيان نموده مطلب مطرح شده در بسياري از روزنامه ها به هيچ وجه صحت ندارد. وي تاكيد كرده است كه تصدي مديريت مجلس شوراي اسلامي و روحاني بودن يا نبودن آن نه تنها از مسايل اختلافي مجلس هفتم نيست بلكه در اين زمينه وفاق لازم به وجود آمده است.
نمايندگان مجلس،اختلافات وزير امور خارجه و معاون آسيا و اقيانوسيه
* اظهارات محسن امين زاده معاون وزير خارجه و معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت خارجه كه اخيرا هم بحث استعفاي وي در رسانه ها منعكس شده است، موجب گلايه و انتقاد تعدادي از نمايندگان اقليت مجلس ششم و منتخبان مجلس هفتم شده است.وي كه در طول تحصن نمايندگان نيز در جمع متحصنين حاضر شده و علي رغم محدوديت هايي كه در اساسنامه وزارت امور خارجه درمورد فعاليت هاي سياسي و حزبي ديپلمات ها تصريح شده است، همانند ديگر فعالان حزب مشاركت اعلام موضع كرد.از سوي ديگر وي در اظهاراتي به منتخبين مردم در انتخابات مجلس هفتم توهين كرده و آنها را افرادي ناشايست دانسته است.
بنا به اظهار برخي معاونين و مديران آگاه در وزارت امور خارجه وي كه خود را منتسب به مراكز قدرت مي داند در اغلب موارد ازجمله نسبت به وزير، از موضع بالاتر برخورد مي كند.ازجمله طي روزهاي اخير وي برخلاف رويه متعارف اداري به انتصاب يكي از مديران كل توسط وزير امورخارجه انتقادهاي شديد به عمل آورده و در اعتراضي به اين امر از شركت در مراسم معارفه و همچنين حضور در محل كار خودداري نموده و شرط بازگشت به كار را عدول وزير از تصميم خود قرارداده است.طرح وسيع اين شايعه در ميان ديپلماتهاي خارجي مقيم تهران اسباب نارضايتي مسئولان وزارت خارجه از درز اخبار اداري به بيرون توسط برخي از كاركنان اين نهاد حساس را فراهم ساخته است.
* شوراي نگهبان لايحه دوفوريتي اصلاح ماده دو قانون برنامه سوم توسعه را تاييد كرد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |