پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۵۱
حقوق مسافرين
002682.jpg
حمل و نقل و ايمني سريع و راحت  حق مسافر است. مسافران بايد براي ايمني و آرامش در طول سفر با حقوق قانوني خود آشنا شوند.
مسافراني كه قصد سفر با خودرو سواري كرايه دارند بهتر است سواري هاي شخصي كرايه را انتخاب كنيدكه تحت پوشش شركت هاي حمل و نقل هستند.
لا زم است بدانيد اتوبوسها و سواري هاي تحت پوشش شركت هاي حمل و نقل در قبال هر نوع خطر احتمالي بيمه هستند.
نكات ويژه به منظور آگاهي شما از حقوق قانوني خود و اطلا ع از مسؤوليت هاي شركت مسافربري در قبال مسافرين در سفرهاي برون شهري است.
۱. مسافر گرامي حمل و نقل آسان و سريع و راحت حق شماست.
۲.در مسافرت با وسيله نقليه عمومي در برابر حوادث احتمالي بيمه هستيد.
۳. قوانين ايمني براي حفظ جان و مال شما وضع شده اند.
۴. هرگز سوار وسيله نقليه اي كه فرسوده و فاقد تجهيزات ايمني است، نشويد.
۵. تنها با وسايل نقليه ايمن و با تهيه بليط سفر كنيد.
۶. مسافر محترم براي سفرهاي خود برنامه ريزي و بليط را از قبل تهيه كنيد.
۷.پايانه مسافري محل خريد بليط نيست!
۸. بليط را از دفاتر فروش بليط شركتهاي مسافربري تهيه فرماييد.
۹. شركتها و موسسات مسافربري مكلفند نسبت به تهيه و نصب تابلوي اعلا م نرخ فروش بليط در محل مناسب و قابل رويت مسافرين اقدام نمايند. دريافت هر گونه وجه اضافي از مسافرين ممنوع است.
۱۰. در صورت انصراف مسافر از سفر، شركتها و موسسات مسافربري تا يك ساعت قبل از حركت سرويس، با كسر ۱۰ درصد از كل مبلغ بليط و بعد از آن با كسر ۵۰ درصد از كل مبلغ، ملزم به استرداد وجه بليط به مسافرين هستند.
شركت مسافربري در صورت در خواست مسافر بايد بدون دريافت هر گونه وجهي بليط صادره را تمديد نمايد.
۱۱. شركت يا موسسه مسافربري موظف است براي هر شخص بالا ي ۵ سال بليط صادر كرده و كليه مندرجات بليط را به نحو خوانا و صحيح تكميل نمايد. نام مقصد نهايي بايد در بليط ذكر شده و در شهرهايي كه داراي بيش از يك پايانه مسافري هستند ذكر نام پايانه مقصد نيز در بليط الزامي است. براي كودكان زير ۵ سال كه صندلي به آنها اختصاص ندارد خدمات حمل و نقل رايگان است.
۱۲. شركتها و موسسات حمل و نقل مسافر موظفند برچسب يا نشان شماره دار مخصوص توشه را به هر يك از قطعات توشه متعلق به شما نصب و هم چنين قطعه دوم آن را به بليط الصاق و يا به شما تسليم دارند. شركت مسافربري در مورد نگهداري و حفاظت از توشه هاي برچسب خورده و يا نشان دار مسوول است.
۱۳. شركت مسافربري موظف است در صورت درخواست مسافرين توشه آنها را از يك ساعت قبل از ساعت حركت (ساعت حركتي در بليط مندرج است) پذيرش و تقبل كنند.
۱۴. دريافت هر گونه وجه از مسافرين بدون صدور بليط ممنوع است.
۱۵. توشه همراه مسافرين با حداكثر وزن ۲۰ كيلوگرم مشمول دريافت وجه اضافي نخواهد بود.
۱۶. شركتهاي مسافربري ملزم به تامين وسيله نقليه مناسب و آماده سازي آن براي حركت در ساعت تعيين شده در بليط هستند. در صورت تاخير بيش از يك ساعت در حركت وسيله نقليه، شركت مسافربري ملزم به تامين وسيله نقليه جايگزين مناسب و يا استرداد كل مبلغ بليط در صورت درخواست مسافر است.
۱۷. شركتها و موسسات مسافربري موظفند وسايل نقليه ايمن و سالم را براي سفر مسافرين به كار گيرند. به نحوي كه از هر حيث سالم باشند و هيچ گونه نقص فني در سيستم ترمزها، فرمان، لا ستيكها، برف پاكن، و سيال گرمايشي و قسمتهاي مختلف خودرو وجود نداشته باشد.
۱۸. شركتها و موسسات مسافربري مكلفند هرگاه وسيله نقليه در طول سفر به هر علت از كار باز مانده، در اسرع وقت و بدون ايجاد هزينه اضافي براي مسافرين، وسيله مناسب را جهت ادامه سفر آنان فراهم نمايد.

بازارچه حمل و نقل
002658.jpg
002679.jpg

بازارچه حمل و نقل
بازارچه خودرو
بازارچه خوراك
بازارچه آخر هفته
بازارچه رايانه
بازارچه لوازم التحرير
گوناگون
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه خوراك  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه رايانه  |  بازارچه حمل و نقل  |  بازارچه لوازم التحرير  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |