پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۵۱
اگرپول نقد نداريد
رايانه قسطي بخريد
002655.jpg
زماني كه احتياج به كالا  و يا وسيله اي داريد و پول خريد آن را نداريد بهترين راهكار؛ خريدن اقساطي وسيله مورد نظر است.
در سالهاي اخير به دليل افزايش تورم و مشكلا ت اقتصادي مردم و كاهش نقدينگي كافي براي خريد اجناس موردنياز، مردم گرايش زيادي به خريد لوازم قسطي پيدا كرده اند.
يكي از رايج ترين كالاهايي كه فروش قسطي آن پررونق است رايانه است چراكه باتوجه به رشد روافزون اينترنت و IT (فنآوري اطلا عات) در كشور و علا قه مندي فراوان جوانان و بويژه دانشجويان به داشتن رايانه شخصي، فروش اقساطي اين كالا  به شدت گسترش يافته است.
دكتررضا سميع زاده، مديرعامل شركت گسترش انفورماتيك ايران در اين زمينه به خبرنگار ما گفت: به دليل ضريب نفوذ كمPC ، اينترنت وIT در كشور بازار ايران يكي از بهترين بازارهاي موردنظر براي ارائه خدمات و رايانه است.
وي با بيان اين كه بازار ۷۰۰ ميليوني ايران به اندازه كل خاورميانه و شمال آفريقا زمينه عرضه خدمات رايانه اي دارد ،افزود: هم اكنون بسياري از شركت هاي داخلي اقدام به فروش قسطي رايانه مي كنند و هر روز نيز بر تعداد اين شركت ها به دليل سودآوري مناسب افزوده مي شود.
وي گفت: به عنوان مثال اين شركت در سال گذشته حدود ۱۵ هزار دستگاه رايانه به شكل اقساط به مردم واگذار كرد و امسال قرار است اين تعداد به ۱۰۰ هزار دستگاه برسد.
در همين زمينه فرهاد حسيني پور، يكي از فعالا ن بازار رايانه در تهران نيز گفت: به دليل مشكلا ت اقتصادي در كشور فروش اقساطي رايانه راهكار بسيار مناسبي براي كساني است كه مي خواهند رايانه بخرند و از نظر مالي در تنگنا هستند.
وي اضافه كرد: البته فروش قسطي در قيمت تمام شده يك دستگاه رايانه تأثير مي گذارد و قيمت آن را افزايش مي دهد، زيرا هر فروشنده براي فروش قسطي رايانه درصدي سود بر قيمت اصلي دستگاه اضافه مي كند كه اين افزايش حدود ۵/۲ تا ۳ درصد قيمت كلي است.
حسيني پور با بيان اين مطلب كه استقبال از اين شيوه در جامعه مناسب بوده است، افزود: در وهله اول نبود نقدينگي كافي و هزينه خريد رايانه، علت اصلي روي آوردن خريداران به سمت خريد اقساطي است.
وي گفت: البته قيمت هر دستگاه رايانه قسطي بستگي به نوع و مدل آن دارد. به عنوان مثال سيستم پنتيوم ۴ از نظر قيمتي به مراتب بالا تر از يك سيستم پنتيوم ۳ است.
وي عمده مشتريان اين روش خريد رايانه در بازار را دانشجويان، جوانان و خانواده هاي كم درآمد بيان كرد و گفت: اكثر كساني كه از نظر درآمدي در وضعيت مطلوبي نيستند رايانه قسطي مي خرند.
صادق زاده يك خريدار رايانه نيز به خبرنگار ما گفت: هم اكنون براي تهيه يك دستگاه رايانه سيستم پنتيوم ۴ نياز به حدود ۴۰۰ هزار تومان پول است و براي كسي كه اين مبلغ را در زمان احتياج به رايانه ندارد خريد قسطي بهترين روش و راهكار براي رفع نياز است.
وي اظهار داشت: من خودم دانشجوي رشته رايانه دانشگاه آزاد هستم. بنابراين بايد هم به فكر هزينه و شهريه دانشگاه و هم هزينه اي متفرقه مثل خريد رايانه باشم در ضمن بايد به اين موضوع نيز توجه داشت كه من دانشجو كه شاغل نيستم و منبع درآمد خاصي براي تأمين هزينه هاي خودم ندارم.
وي با اعلا م اين  كه هزينه دانشگاه آزاد بويژه رشته هاي مهندسي و پزشكي بسيار بيشتر از ساير رشته هاست، گفت: بنابراين بايد حداكثر صرفه جويي را در اين زمينه بكنم تا بتوانم تمامي هزينه هاي خودم را پوشش دهم.
بحرنيا، يكي ديگر از خريداران رايانه قسطي كه دانشآموز سال سوم دبيرستان است در اين باره مي گويد: عدم پرداخت تمامي هزينه رايانه در زمان خريد، رفع نياز و نيز كمك به اقتصاد خانواده از جمله نتايج و دستاوردهاي خريد اقساطي رايانه است.
وي افزود: هم اكنون من يك دستگاه رايانه خريده ام كه با در نظر گرفتن تمامي هزينه هاي آن ۴۷۰ هزار تومان براي من تمام شده كه در ابتدا ۱۰۰ هزار تومان آن را پرداخت كرده ام و مابقي را در اقساط هشت ماهه پرداخت خواهم كرد، بنابراين با در نظر گرفتن اين مسائل، خريد اقساطي از خريد نقدي براي كساني كه از نظر مالي دچار مشكل هستند، بسيار بهتر و مناسب تر است.

بازارچه رايانه
بازارچه خودرو
بازارچه خوراك
بازارچه آخر هفته
بازارچه حمل و نقل
بازارچه لوازم التحرير
گوناگون
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه خوراك  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه رايانه  |  بازارچه حمل و نقل  |  بازارچه لوازم التحرير  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |