يكشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۵۴ - Apr 18, 2004
بليت ۳۰۰ ريالي خطوط شركت واحد ۲۰۰ريالي مي شود
قيمت بليت هاي شركت واحد كاهش يافت
005067.jpg
بليت خطوط ۳۰۰ ريالي  شركت  واحد اتوبوسراني  تهران ، از اول  ارديبهشت  ماه  سال  جاري ، نظيرديگر خطوط  اين  شركت  به  ۲۰۰ ريال  كاهش  مي يابد.
به  گزارش  روابط عمومي  شركت  واحد اتوبوسراني  تهران  و حومه ،اين  اقدام  براي  ارائه  خدمات  يكسان ، افزايش  رفاه  عمومي و تشويق  شهروندان به  استفاده  بيشتر از وسايل  حمل  و نقل  عمومي به  ويژه اتوبوس انجام شده است . در حال حاضر شهروندان براي استفاده از خدمات اتوبوسراني در بيش از ۴۰ خط از جمله خط ميدان جمهوري - ميدان ونك ميدان ونك - ميدان آزادي، پايانه جنوب - پايانه غرب مي بايستي سه بليت ۱۰۰ ريالي ارائه  كنند كه در پي تصميم مديريت شركت واحد از ابتداي ارديبهشت ماه مي توانند با ارائه يك قطعه بليت ۲۰۰ ريالي در اين خطوط تردد كنند.
همچنين  در پاسخ  به  پيشنهاد جمع  كثيري  از شهروندان  تهراني و براي  رعايت اصل  صرفه  جويي ، بليت هاي  جديد با نرخ  ۲۰۰ ريال  عرضه  مي گردد.
با توجه  به  كاهش  نرخ  خطوط ۳۰۰ ريالي  هر سفر درون  شهري  در تهران  تنهابا ارائه  يك  قطعه  بليت  ۲۰۰ ريالي  انجام  خواهد شد.
شركت  واحد اتوبوسراني  تهران  و حومه  توصيه  كرد، مسافران ، بليت هاي مورد نياز خود را تنها از باجه هاي  بليت  فروشي  تهيه  كنند.
تلفن  ۷۴۴۹۰۵۰ در طول  شبانه  روز آماده  پاسخگويي  به  شهروندان  است .
*براساس آمارهاي ارائه شده از سوي نهادهاي رسمي، روزانه بيش از سيزده ميليون سفر درون شهري در تهران انجام مي شود كه حدود ۴ ميليون آن توسط شركت واحد اتوبوسراني صورت مي گيرد. واقعيت اين است كه قاطبه مسافران و كساني كه براي سفرهاي درون شهري خود از ناوگان حمل و نقل عمومي به ويژه اتوبوس استفاده مي كنند، اقشار آسيب پذير و كم درآمد جامعه هستند و هرگونه تصميم گيري در افزايش، كاهش و يا تثبيت قيمت بليت اتوبوس، تأثير مستقيمي بر اقتصاد خانواده آنها دارد.
با توجه به افزايش كرايه تاكسي كه همه ساله انجام مي شود و پيش بيني مي شد كه چنين رويه اي در اتوبوسراني تهران انجام شود، خوشبختانه اعلام شد كه مديريت اين شركت در راستاي ارتقاء كمي و كيفي خدمات خود درصدد است نه تنها به افزايش قيمت بليت اقدام نكند، بلكه كاهش حدود ۳۰ درصدي آن را مد نظر دارد.
اين اقدام افزون بر حمايت عملي از اقشار آسيب پذير و كم درآمد شهروندان، به نوعي حركت عملي براي خدمت افزون تر و توسعه گسترش فرهنگ استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي به جاي بهره گيري از خودروهاي شخصي در سفرهاي درون شهري به شمار مي آيد.به هر تقدير مديريت شركت واحد بر آن است با كاهش و تثبيت قيمت بليت اتوبوس و در حقيقت خدمات خود، آهنگ گسترش فرهنگ استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي به ويژه اتوبوس را موزون و شتاب بخشد و البته افزايش سهم حمل و نقل عمومي در سفرهاي درون شهري و كمك به كنترل ترافيك و مديريت آن از ديگر مواردي است كه مديريت كلانشهر تهران در پي تحقق آن مي باشد.

نگاه
وزير پست :سيم كارتها را در يك زمان منطقي واگذارخواهيم كرد
005070.jpg
فريد مرتضوي

دو روزنه، دو هفته
اداره گذرنامه طي ماه هاي اخير به كرات تبليغ كرده است كه صدور گذرنامه در مدت زمان چهل و هشت ساعت و از طريق پست امكان پذير شده است. چونكه قصد ما بر هم زدن رفاقت با سازمان هايي كه وعده هاي خوب مي دهند نيست، به اين گفته اداره گذرنامه فقط دو ايراد كوچك مي گيريم: نخست اينكه عملاً پس از تحويل كامل مدارك دريافت پاسپورت حدود دو هفته طول مي كشد، نه دو روز، و ديگر اينكه فقط دريافت فرم هاي اوليه و نيز ارسال نهايي گذرنامه توسط پست انجام مي شود و عملاً كليه مراحل اداري مرتبط بايد با حضور در اداره كل گذرنامه و يا مراكز معرفي شده از سوي آن انجام پذيرد. جالب است كه برخي متقاضيان مي گويند با توجه به الزام مراجعه حضوري به اداره گذرنامه در همه مراحل، اگر فرم هاي موصوف را به جاي دفاتر پست در همين اداره گذرنامه توزيع كنند، به واقع باعث كاهش يك سفر غيرضروري درون شهري خواهد شد.
البته، خود ما هم قبول داريم كه دو هفته با دو روز خيلي هم فرق ندارد و اصلاً مگر فاصله بين اداره گذرنامه و دفتر پست چقدر است كه با نوشتن اينگونه مطالب آنها را از خودمان مي رنجانيم!

عمليات احداث ۶ بوستان جديد در جنوب غرب تهران آغاز شد
به منظور توسعه فضاهاي سبز شهري و ايجاد اماكن تفريحي در جنوب غرب تهران عمليات احداث ۶ بوستان جديد در جنوب غرب تهران از سوي شهرداري منطقه ۱۸ آغاز شد.
مهندس ماني جعفريان معاون شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه ۱۸ با اعلام اين مطلب گفت: يكي از سياستهاي شهرداري اين منطقه حفظ و توسعه فضاي سبز و ايجاد بوستانهاي جديد در اين بخش از شهر تهران است تا فضاي سبز منطقه به استاندارد سرانه فضاي سبز برسد.
وي افزود: در اين راستا شهرداري منطقه ۱۸ احداث و بهره برداري از ۶ بوستان شهري جديد جمعا به مساحت ۱۵۰ هزار مترمربع را در برنامه هاي خود در سال جاري قرار داده كه اين بوستانها شامل بوستان عارف در خيابان شهيد عمراني به وسعت ۶۰ هزار مترمربع،  فاز ۲ بوستان لواساني در خيابان شهيد ميرزايي به مساحت ۱۶ هزار مترمربع، بوستان كودك در خيابان شهيد ميرزايي به مساحت ۱۴ هزارمترمربع، بوستان مولانا در خيابان شهيد اكبر حسيني به وسعت ۲۰ هزار مترمربع، فاز دوم بوستان الغدير به وسعت ۳۰ هزار مترمربع در بلوار الغدير جنوبي و بوستان عمراني در خيابان عمراني به وسعت ۱۰ هزار مترمربع مي باشد.
معاون شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه ۱۸ خاطرنشان ساخت: در حال حاضر وسعت فضاي سبز منطقه براي هر نفر ۵/۱۲ مترمربع است كه با بهره برداري از بوستانهاي در دست احداث و توسعه جنگل كاري و فضاي سبز در منطقه ان شاء الله به زودي سرانه فضاي سبز را به حد استاندارد خواهيم رسانيد.

بخش خصوصي ۲۵۰۰ ميليارد ريال از درآمد شهرداري را تأمين مي كند
رئيس  كميسيون  برنامه  و بودجه  شوراي  اسلامي شهر تهران  گفت : امسال  حدود ۲۵۰۰ ميليارد ريال  از درآمد شهرداري  از محل  سرمايه گذاري  بخش خصوصي  تامين  مي شود.
نادر شريعتمداري  در مصاحبه  با راديو تهران  گفت : حدود ۱۵ميليارد ريال  از اين  مبلغ  از طريق  مشاركت  بخش  خصوصي  در توسعه  شبكه حمل  و نقل  عمومي به  دست  مي آيد.
وي  افزود: هم  اكنون  شوراي  اسلامي شهر و شهرداري  تهران  در نظر دارد با ساماندهي  حجم  بالاي  تقاضاهاي  موجود، كار احداث  پاركينگ هاي  طبقاتي  ، توسعه  شبكه  حمل  و نقل  ريلي  ، توسعه  شبكه  اتوبوسراني  وتاكسيراني  را به  بخش  خصوصي  واگذار كند.
عضو شوراي  شهر تهران  با بيان  اينكه  در گذشته ۸۰ درصد درآمد شهرداري  از محل  فروش  تراكم  تامين  مي شد ، تصريح  كرد: هم اكنون  شوراي  شهر و شهرداري  تهران  در پي  ايجاد فضايي  براي  مشاركت  گسترده بخش  خصوصي  براي  عرضه  خدمات  زيربنايي  به  شهروندان  هستند.

تاكسي هاي گازسوز
مدير پروژه خودروهاي گاز سوز ايران خودرو گفت: ۱۱۰۰ دستگاه سمند گازسوز براي تاكسيراني تهران توليد و تاكنون حدود ۷۰۰ دستگاه آن تحويل شده است. به گزارش ايسنا، وي افزود: ايران خودرو، طي قراردادي متعهد شده است در مرحله اول، ۱۵ هزار دستگاه سمند را گازسوز و براي پيوستن به ناوگان حمل ونقل تهران تحويل تاكسيراني دهد.

وزير مسكن:
وام ۱۲۰ ميليون ريالي در شهرستانها كارساز است
وزير مسكن  و شهرسازي  گفت:  تصويب  وام ۱۲۰ ميليون  ريالي  جديد مسكن  در شهرستانها و شهرهاي  كوچك  كارساز خواهد بود.
علي  عبدالعلي زاده ديروز در مصاحبه  با واحد مركزي  خبر با اعلام  اينكه  براي  بهبود وضعيت  مسكن  بايد سقف  اين  وام  نيز افزايش  يابد افزود: قطعا وام  ۱۲۰ميليون  ريالي  از وامهاي ۶۰ تا ۷۰ ميليون  ريالي  تاثير بيشتري در رونق بازار   مسكن  دارد ولي  اين  تاثير در تهران  خيلي  چشمگير نيست  و بيشتر در شهرستانها مي تواند تاثير گذار باشد.
وي  افزايش  قيمت  مسكن  در سالجاري  را نيز ناشي  از افزايش  قيمت  ساير اقلام  و كالاها و همچنين  نرخ  تورم  در كشور دانست  و افزود: با گران شدن  سوخت  و انرژي  و همچنين  ساير كالاها طبيعتا قيمت  مصالح  ساختماني، هزينه  نيروي  كار و متخصص ، بر افزايش  قيمت  اين  كالا تاثير گذار است  وقيمت  آن  نيز در سال  جاري  با توجه  به  موقعيت هاي  مكاني  در شهرها متفاوت  خواهد بود.
عبدالعلي زاده  پاسخگويي  به  گروههاي  هدف  را از برنامه  هاي  سالجاري  عنوان  كرد و گفت  :بخش  مسكن  استيجاري  از مقوله  هاي  اصلي  وزارت  مسكن  و شهرسازي  است  كه  بايد در سال  ۸۳ بيشتر مورد توجه  قرار گيرد.

دهم ارديبهشت ماه برگزار مي شود
نخستين جشنواره مطبوعات در حوزه شهري
گروه شهري: به همت سازمان فرهنگي، هنري شهرداري تهران دهم ارديبهشت ماه امسال طي مراسمي در فرهنگسراي بهمن و براي نخستين بار آثار برتر مطبوعاتي در حوزه شهري معرفي خواهند شد.
به گزارش خبرنگار ما اسفنديار رحيم مشايي رئيس سازمان فرهنگي، هنري شهرداري تهران طي سخناني در جمع خبرنگاران هدف از برپايي اين جشنواره را ايجاد تعامل و ارتباط بيشتر مديريت شهري با رسانه هاي مكتوب عنوان كرد و افزود: علاوه بر اينكه مطبوعات خودشان از حيث كارشناسي در حوزه مديريت شهري صاحب نظر هستند مي توانند با انتقال نظريات صاحبنظران در ابعاد فني و تخصصي با ارائه تجزيه و تحليل، نقد و بررسي ، راهكار و پيشنهاد، مديريت شهري را در اداره هرچه بهتر شهر ياري رسانند.
وي برپايي اين جشنواره را نوعي سرمايه گذاري در حوزه رسانه اي براي مديريت شهر برشمرد و گفت: اين جشنواره با برخورداري از دبيرخانه ثابت در سال هاي آينده نيز ادامه خواهد يافت ضمن اينكه در نظر داريم در صورت امكان وجهه بين المللي نيز به آن بدهيم.
رحيم مشايي خبر داد: در كنار اين اقدام سازمان فرهنگي، هنري شهرداري تهران در حال تأسيس فرهنگسراي «رسانه» در حوزه كار مطبوعات و فرهنگ سازي رسانه اي است كه حداكثر تا اول تابستان امسال كار خود را آغاز خواهد كرد.
وي افزود: از ديگر برنامه هاي ما تأسيس مكاني به نام «خانه مطبوعات» است كه به صورت باشگاهي براي اصحاب قلم و خبرنگاران عمل خواهد كرد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |