شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۷۲ - May 8, 2004
امروز با حافظ
تا ابد جام مرادش همدم جاني بود
در ازل هر كو به فيض دولت ارزاني بود
گفتم اين شاخ ار دهد باري پشيماني بود
من همان ساعت كه از مي خواستم شد توبه كار
برگزيدگان جشنواره بين المللي فيلم كوتاه اصفهان معرفي شدند
دومين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه اصفهان با اعلام برگزيدگان بخشهاي مختلف پنجشنبه شب به كار خود پايان داد.
به گزارش ايرنا، اين جشنواره با شركت ۲۴۰ فيلم در چهار بخش جشنواره از ۱۲ تا ۱۸ ارديبهشت در اصفهان برپا بود.
هيأت داوران جشنواره در بخش بين الملل ديپلم افتخار را به فيلمهاي «زيرا چنين نوشته است» اثر نازمرواريد سعديا، «كپي شاپ» اثر ويرجيل از كشور اتريش و «كابل سينما» اثر ميرويس ركاب از افغانستان اختصاص داد.
همچنين در بخش جشنواره ويژه تنديس جشنواره به همراه سه سكه به فيلمهاي «ملاقات با شيطان» اثر رضا پارسا از سوئد و فيلم «عينك» از ايتاليا تعلق گرفت.
در بخش سينماي مستند هيأت داوران ديپلم افتخار جشنواره را به فيلمهاي «ترانه گمشده» از مهتا نيلفروشيان، «عبدالماء» از عباس اميني، «پنجره» از بهزاد رسول زاده و «آنجا كه هيچكس نيست» از مهدي قربان پور اختصاص داد.
در قسمت جوايز ويژه تنديس جشنواره به همراه سه سكه بهار آزادي به فيلمهاي «پرنده» از رضا بهرامي نژاد و «سايه و غبار» اثر سيدمحمدصادق جعفري تعلق گرفت.
در بخش داستاني جشنواره فيلمهاي «جايي همين نزديكيها» از سام كلانتري و «ژيله مو» اثر ابراهيم سعيدي ديپلم افتخار كسب كردند و فيلمهاي «آتش اين كبريت» اثر هيوا امين نژاد، «۴۸ ساعت مرخصي براي گروهبان» از محمد مهري و فيلم «يك زندگي» اثر كاوه كاويان حائز دريافت تنديس جشنواره و به ترتيب يك، دو و سه سكه بهار آزادي شدند.
در بخش سينماي مستند صنعتي جشنواره تنديس و لوح افتخار به مركز مستندسازي مجتمع فولاد مباركه، بهترين كارگرداني به فرشاد فداييان براي فيلم «توسعه» و فيلم «آهن اسفنجي» به كارگرداني عليرضا اسكندري تعلق گرفت.
در بخش فيلمهاي بم ديپلم افتخار به فيلم «سايه هاي بازمانده» از سيدرضا صافي و تنديس جشنواره به همراه سه سكه بهار آزادي به فيلم «چه كسي خواب است» از آتش زمزم اختصاص يافت.
در بخش اصفهان شناسي ديپلم افتخار به فيلم «قوس قزح زنده رود» از فرشاد احمدي و جايزه ويژه به فيلم «دست پا بافته» اثر بهروز غريب پور تعلق گرفت.
در قسمت زنده رود نيز از فيلم «زندگي در زنده رود» از مرجان رياحي و «زنده رود» اثر محمد سعيد محصصي تقدير به عمل آمد.
شهرداري اصفهان سه فيلم «نقش بندان» اثر محمد تحسيري، «نفت سفيد» اثر محمود رحماني و فيلم «پناهنده به غرب» اثر داريوش قضباني را مورد تقدير قرار داد و جوايزي به آنان اهدا كرد.

لوريس چكناواريان:
اثر سمفونيك جنگ بايد از سوي دولت حمايت شود
006021.jpg
لوريس چكناواريان در گفت وگويي از نهادهاي دولتي خواست تا در توليد كارهاي بزرگ و سمفونيك موسيقي درباره جنگ و دفاع مقدس سرمايه گذاري كنند. وي كه همزمان با برگزاري هفتمين جشنواره موسيقي  نواهاي حماسي و موسيقي دفاع مقدس با خبرنگار ايسنا سخن مي گفت افزود: اگر از سوي دولت يا نهادهايي مثل بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس سفارش كار در زمينه دفاع مقدس داده شود، با كمال رغبت سمفوني بزرگي را در اين خصوص خواهيم ساخت.
وي درباره قابليتهاي موسيقي ايراني گفت: موسيقي ايراني اين توان را در خود دارد كه بتواند آثار سمفونيك بزرگ و قابل ارائه در هر نقطه از جهان را ارائه كند با اين پيش شرط كه اين آثار توسط آهنگسازان برتر كشور نوشته شوند.
وي گفت: آهنگسازاني چون دكتر شريفيان، احمد پژمان، باغچه بان، دهلوي، امين الله حسين و... در عمل نشان داده اند كه مي توانند موسيقي ايراني را با زبان بين المللي بيان كنند. چرا كه اين موسيقي بسيار عميق و احساسي و ريتميك است.
به گفته چكناواريان آهنگسازاني كه قصد نگارش آثار جنگي را دارند بايد بتوانند احساس جنگ را همانگونه كه بوده بيان كنند در غير اين صورت آثار آنها موفقيت چنداني نخواهد داشت.
وي با تاكيد بر اينكه در طول برگزاري جشنواره هايي مثل دفاع مقدس بايد سفارش چند اثر بزرگ به آهنگسازان و موسيقيدانان داده شود به ايسنا گفت: اين امر در همه جاي دنيا مرسوم است چرا كه با توجه به گستردگي كار، تامين هزينه ها و مخارج يك اثر سمفونيك جنگ، از سوي آهنگسازان مقدور نيست.
رهبر اركستر مجلسي ادامه داد: جشنواره موسيقي دفاع مقدس مي تواند با تخصصي  كردن موضوعات جشنواره گام مهمي را در راستاي ماندگار كردن آثار موجود برداشته و با حمايت از توليدات بزرگ، خاطرات اين دوره از تاريخ ايران را به خوبي در عرصه  هاي اجتماعي- فرهنگي ارائه كند.

ديدار سازندگان مارمولك با روحانيون
به دنبال اعلام مخالفت برخي از شخصيت ها با پخش فيلم مارمولك، سازندگان اين فيلم اعلام كردند كه قصد دارند در اين خصوص با آيت الله مكارم شيرازي و آيت الله جنتي بطور جداگانه ديدار و گفتگو كنند.منوچهر محمدي در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: با توجه به اعلام مواضع اين بزرگواران در خصوص فيلم مارمولك و اينكه نظر آنها براي ما تعيين كننده است، به اتفاق كارگردان فيلم تصميم گرفتيم هم با ايشان ديداري داشته باشيم و هم فيلم را به رويت شان برسانيم.وي افزود: در تماسي كه با دفتر آيت الله مكارم شيرازي و آيت الله جنتي برقرار شد هر دو بزرگوار درخواست ملاقات را پذيرفتند و اين ملاقات ها بزودي صورت خواهد گرفت.تهيه كننده فيلم سينمايي مارمولك گفت: نظراتي كه در مخالفت با اين فيلم ابراز شده، مبتني بر شنيده هاست و طبعا از طرف كساني عنوان شده كه يا پيام اصلي فيلم را دريافت نكرده اند يا بطور كلي با محتواي آن موافقت نداشته اند.

همراه با نمايشگاه بين المللي كتاب تهران (۴)
سيد ابوالحسن مختاباد
* پنج شنبه و جمعه گذشته را مي توان شلوغ ترين روز نمايشگاه نام نهاد. در تاريخ برگزاري نمايشگاه، دو روز آخر هفته، همه گاه پرازدحام بوده و ناشران بيشترين فروش را در همين دو روز تجربه مي كنند.
* هنوز و علي رغم ابلاغ كامل معافيت مالياتي ناشران و كتابفروشان از سوي سازمان ماليات ها، ناشران از دادن رقم دقيق فروش خود خودداري مي كنند. تنها اطلاعات قابل اتكا درباره فروش كتاب ها، فروش نسخه اي است كه از روي آن مي توان دريافت يك كتاب در روز چند نسخه فروش رفته است. در عرف ناشران كتابي كه در روز از ۳۰ نسخه بيشتر فروش كند، با استقبال روبه رو شده است.
* شلوغي نمايشگاه اگرچه مورد استقبال ناشران قرار مي گيرد، اما بسياري از آنها گله مندند و مي گويند عمده افراد از كنار غرفه ها مي گذرند و كمتر به سراغ كتاب مي آيند.
* اعتراض نشر كارنگ به اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران، با پاسخ اين اتحاديه روبه رو شده است.
در نامه اين اتحاديه كه پيوستي از گزارش آماري ناشران را با خود دارد،  آمده است:«در پاسخ به مطالب درج شده در صفحه ۲۴ روزنامه همشهري مورخ
۱۵/۲/۸۳ در رابطه با اعتراض انتشارات كارنگ به اختصاص ناعادلانه فضا، كميته اجرائي پاسخ خود را به شرح زير تقديم مي كند.
انتشارات كارنگ براساس اطلاعات اخذشده از خانه كتاب و كپي پيوست ۴۹ عنوان كتاب منتشر كرده است، درحالي كه انتشارات كاروان در كارنامه خود حدود ۱۹۰ عنوان كتاب دارد كه از سال ۱۳۷۸ به بعد منتشر شده است. هم چنين انتشارات كاروان به علت رعايت كپي رايت بين المللي مشمول امتياز شده است. با اين وجود، اين انتشارات از هيچ يك از امتيازات فوق استفاده نكرده و صرفا در تقسيم كامپيوتري، مشمول ۴۰ متر غرفه شده است.
انتشارات محترم كارنگ متاسفانه بدون اطلاع كامل به نادرستي عناوين كتاب انتشارت كاروان را ۵۰ عنوان ذكر كرده كه با كارنامه رسمي انتشارات كاروان كه از خانه كتاب تهيه شده و ۱۹۰ عنوان را نشان مي دهد مغاير است».
در همين حال مدير انتشارات سوره مهر نيز با ارسال نمابري به همشهري از اينكه براي چاپ ۲۶۰ عنوان كتاب در طول دو سال تنها ۵۰ متر غرفه به آنها اختصاص داده شده، ابراز گله مندي كرده است.
* پس از نزديك به ۱۲ سال چاپ تازه اي از كتاب «دن كيشوت» با ترجمه زنده ياد محمد قاضي از سوي انتشارات جامي به نمايشگاه آورده شده است. از ديگر كتاب هاي كلاسيك ترجمه كه به نمايشگاه آورده شده است، مي توان به «كنت مونت كريستو» و سه تفنگدار با ترجمه ميرزا محمد طاهر اسكندري (نخستين مترجم آثار الكساندر دوما) اشاره كرد.
* «گفت وگوي صريح و بي پرده با هاشمي رفسنجاني» كه در غرفه كيهان عرضه مي شود، ازجمله كتاب هايي است كه با استقبال علاقه مندان روبه رو شده است. كتاب «جدال قديم و جديد»، اثر تازه سيد جواد طباطبايي (نگاه معاصر) و «منطق الطير» عطار اثر دكتر محمدرضا شفيعي كدكني(انتشارت سخن) از ديگر كتابهايي است كه ناشران از استقبال خوب مخاطبان از آنها ياد مي كنند.

تازه  هاي دنياي رسانه ها
« گور» يك شبكه خبري تلويزيوني خريد، چرا؟
«ال گور» معاون رئيس جمهوري پيشين آمريكا كه قبلاً در دانشگاه كلمبيا «روزنامه نگاري» تدريس مي كرد و در انتخابات گذشته به حكم ديوان عالي آمريكا از دعاوي احراز پست رياست جمهوري اين كشور صرف نظر كرد، هفته گذشته شبكه تلويزيوني خبري «نيوز ورلد اينترنشنال» را كه در حال حاضر در ۱۷ ميليون خانه بيننده دارد خريداري كرد. او اعلام داشت اين شبكه را به مديريت خود به صورت شبكه اي تماماً خبر و نظر و تحليل در خواهد آورد و تأكيد كرد اين شبكه يك رسانه كاملاً حرفه اي و مستقل خواهد بود و به هيچ حزب و دسته اي وابستگي نخواهد داشت و در آن از تحريف اخبار و تحميل نظرات يكسويه و شستشوي مغزي اثري نخواهد بود. به گفته او، اين شبكه براي تامين اين هدف، خبرنگار مستقل از آن خود خواهد داشت. «گور» گفت، هدف او اين است كه مخاطبانش عمدتاً از گروه سني ۱۹ تا ۳۴ سال ( نسل نو ) باشند زيرا آنها بيش از هر طبقه ديگر خواهان آگاه شدن از واقعيات جهان هستند و بايد از سياست بازي ها آگاه شوند، بد و خوب را تشخيص دهند و اين شبكه با انتشار اخبار و تحليل هاي درست برايشان يك دانشكده آموزش عمومي خواهد بود. نسل نو كه زمامداران آينده از ميان آنان برخواهند خاست تنها از طريق يك روشنگري صحيح خواهند توانست صلح و امنيت جهان و پيشرفت و نيكبختي جهانيان را تامين كنند. به نظر «گور» اهميت كار و خدمت مدير و ناشر يك رسانه خوب، كمتر از رياست جمهوري نيست.
كناره گيري گروهي عراقي ها از كار در روزنامه آمريكايي «الصباح»
سردبير اجرايي و بسياري از دبيران و خبرنگاران روزنامه «الصباح» كه با پول آمريكا در بغداد اشغال  شده انتشار مي يابد كناره گيري كردند و اعلام داشتند كه تصميم دارند خودشان يك روزنامه مستقل داير كنند.
قرار بود «الصباح» در خاورميانه به عنوان يك روزنامه نمونه و الگوي روزنامه نگاري مستقل و حرفه اي درآيد. اسماعيل زائر سردبير مستعفي الصباح گفته است: آمريكايي ها به ما گفته بودند مي خواهند الصباح زيربناي يك «ژورناليسم آزاد و مستقل» در خاورميانه قرار گيرد، ولي در عمل با دخالت هايشان و اعمال نظر؛ داشتند ما را خفه مي كردند كه طاقت نياورديم.
مسابقه رسانه هاي آمريكا براي به دست آوردن عكس هاي تازه از شكنجه زندانيان عراقي
رسانه هاي ايالات متحده اين روزها براي به دست آوردن عكس هاي تازه از شكنجه و تحقير زندانيان عراقي كه در دست نظاميان آمريكايي اسيرند، با يكديگر دست به رقابت زده اند. واشنگتن پست روز پنجشنبه عكس هاي تازه اي به دست آورد و منتشر ساخت و همان شب شبكه سي.بي.اس هويت دو نظامي آمريكايي، يكي مرد و ديگري زن، را كه در كنار صحنه هاي شكنجه و تحقير ايستاده بودند و مي خنديدند، فاش كرد و گفت كه اين دو نظامي در عين حال با هم رابطه داشته و نظامي زن حامله شده است. رسانه هاي آمريكايي در چند روز گذشته ابداً تلاشي براي سرپوش گذاردن بر اين ماجرا كه باعث خشم جهانيان و بيشتر مردم آمريكا شده و دولت هاي هوادار آمريكا در خاور ميانه را متزلزل ساخته است، به عمل نياورده اند و وظيفه ژورناليستيك خود را به خوبي ايفاء كرده اند. اين عكس ها صداي اعتراض سناتورهاي هر دو حزب بزرگ آمريكا را بلند كرده و شبكه هاي تلويزيوني خشم آنان را با تصوير منعكس ساخته بودند كه خواهان كناره گيري و محاكمه پارلماني رامسفلد وزير دفاع اين كشور شده اند.
بحران جهاني تيراژ و احتمال پولي شدن خواندن روزنامه ها در اينترنت
به گزارش فدراسيون ناشران آسياي شرقي، افزايش تيراژ روزنامه ها كه تا سال ۱۹۹۶ روز افزون بود، پس از آن متوقف شده و دليل آن خواندن روزنامه ها در اينترنت است كه تا اين لحظه به صورت رايگان است. از اين گزارش چنين بر مي آيد كه كوتاه كردن مطالب در اديشن اينترنتي روزنامه ها و حذف برخي از مطالب آنها و گرفتن آگهي جداگانه براي اين اديشن درد اصلي را درمان نكرده است. اين گزارش اشاره دارد كه ناشران رسانه هاي چاپي بايد با هم توافق كنند و بازديد از اديشن اينترنتي روزنامه ها را پولي كنند، ولو به مبلغ كم. اين گزارش توصيه مي كند كه اين تصميم بايد به اتفاق آراء گرفته شود زيرا وجود يك روزنامه رايگان هم در اينترنت، هر گونه تصميمي در اين زمينه را بي اثر مي سازد.
زادروز مبتكر روش تازه خبرنگاري
پنجم ماه مه، زادروز اليزابت كچران (نلي) است كه در ۱۸۶۴ به دنيا آمد و ۵۶ سال عمر كرد. وي روش تازه اي در خبرنگاري تحقيق عميق ابداع كرد. وي مثلاً براي آگاه ساختن جامعه از نارسايي بيمارستان ها، خود به صورت بيمار در آنجا بستري مي شد و سپس يافته ها و نيز احساس خود از آن چه را كه ديده بود مي نگاشت. بانو اليزابت سفرنامه نويسي خبري را هم بر پايه اين شيوه ابداع كرده است كه فصلي از كتاب هاي درسي خبرنگاري را تشكيل مي دهد.

نقش دنيايي، مادر زندگي فرزندان
شيخ انصاري در مرگ مادر بسيار گريه مي كرد. بر همين اساس بعضي از خواص زبان تعرض گشوده و شيخ را بر اين كار ملامت كردند. شيخ در جواب آنها گفت: گريه و تأسفم نه براي اين است كه مادر را از دست داده ام بلكه علتش اين است كه بسياري از بلاها به سبب وجود او از ما دفع مي شد و چه بركت هايي كه از وجود او خداوند متعال بر ما ارزاني داشت. از فقدان اين نعمت عظمي متأثر و گريانم. زندگاني شيخ انصاري ص ۶۰

نگارستان
006015.jpg
خيابان
۱- ناتاليا گونچاروف «Natalia Gontcharova»
۲- تولد: روسيه ۱۸۸۱ / وفات: پاريس ۱۹۶۲
۳- سبك نقاش: كبرا (اين سبك نام خود را به اختصار از حروف اول نام شهرهاي كپنهاگ، بروكسل و آمستردام، محل زندگي ابداع كنندگانش اقتباس كرده است. اين سبك در سال ۱۹۴۸ از اروپا آغاز و تا سال ۱۹۵۱ طرفداران فراواني داشت. هنرمندان پيرو اين سبك از رنگ هاي بي روح استفاده كرده و موضوع هاي خيالي و مراسم و آيين هاي سنتي (فولكلور) موضوع اصلي آثار هنرمندان اين سبك است)
۴- درباره هنرمند: گونچاروف، عميقا به هنر سنتي علاقه داشت و تا مدت ها اكثر آثار او و به نوعي آيين ها و مراسم سنتي روسيه را نشان مي داد. او در سال ۱۹۱۵، به پاريس رفت و تعدادي از سن هاي تئاتر را طراحي و نقاشي كرد. زيباترين آثار او در سالن تئاتري است كه «سرگئي دياگيلوف» سرپرست آن بوده است.
۵- نام تابلو و مشخصات تابلو: خياباني در مسكو / ۱۹۰۹ / رنگ روغن روي بوم / ۷۹*۶۵ سانتي متر. خياباني مربع شكل و خانمي با لباسي كاملا مشكي، اما متمول را مي بينيم. در پس زمينه مرد درشكه چي، انتظار چيزي را مي كشد، شايد مسافر يا شايد اميدي براي زندگي! هيچ شور و هيجاني در چهره زن ديده نمي شود. پرسپكتيو چندان در اثر رعايت نشده و رنگ ها نيز بي روح است؛ اين دو مشخصه به غمگيني اثر افزوده و گويي كل موضوع منتظر تابيدن نور اميدي است!
۶- محل نگهداري تابلو: كلكسيون خصوصي.

بهارستان
خوش است
گردش ميان جنگلي عريان
برگ ها فرو ريخته اند
و رايحه اي مي پراكنند
كه كبكان دوستش مي دارند.
رابرت بلاي- ترجمه فؤاد نظيري

شناسنامه
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ

داستانك
جيب هاي بابا
سبيل هاش كه دراومد، با اون كتي كه مامان براش روبراه كرده بود تو آينه عين بابا شده بود. يه بابا كوچولوي بي خيال و خندان.
دست كه تو جيب هاي كتش كرد، خنده رو لباش ماسيد! پس بابا راست مي گفت: جيب هايش خالي خالي بود.
پوران حجت  انصاري

گشتي در دنياي خبرها
پيرترين زن جهان
مينسك: پيرترين زن جهان در بلاروس، يكصد و شانزدهمين سالگرد تولدش را جشن گرفت.
او در روز تولدش به صراحت گفت: من از زندگي كردن خسته شده ام ولي خداوند تشخيص داده كه هنوز بايد زندگي كنم.
وي تا سن ۹۵ سالگي در مزرعه كار مي كرد و در حال حاضر تنها مشكل او، كم سو شدن چشم هايش و سردردهاي مقطعي است.
تغذيه وي غذاهاي سنتي دهكده شامل سوسيس خانگي، شير و نان است. وي راز عمر طولاني خود را عوامل ژنتيك و عصباني نشدن اعلام كرده است.
شير سرگردان
اوهايو: پليس در يكي از شهرهاي اوهايو جستجوي گسترده اي را براي به دام انداختن يك شير آغاز كرده است.
دو شب قبل چند تن از شهروندان، شيري را مشاهده كردند كه در خيابان در حال قدم زدن بود. به همين دليل پليس با يك دستگاه هلي كوپتر و چند كارگر زبده سيرك در جستجوي شير سرگردان در شهر هستند.
تخليه رواني
بوستون:يك روانشناس در آمريكا دست به ابتكار جالبي زده است. وي يك خط تلفن در اختيار شهروندان عصبي و خشمگين قرار داده كه آنها مي توانند از طريق آن داد و فرياد بزنند و حتي ناسزا بگويند تا اينكه خود را تخليه رواني نمايند.
در آن سوي خط نيز روانشناس با صبوري كامل به داد و فرياد آنها گوش
فرا خواهد داد.
البته تماس گيرندگان بايد بابت هر يك دقيقه مكالمه، ۲ دلار بپردازند.
سرقت به خاطر گربه
نيويورك: خانمي كه براي تأمين هزينه جراحي گربه خود از ۵ بانك سرقت كرده بود، در دادگاه تبرئه شد.
وي پس از اينكه متوجه شد درون بدن گربه اش يك تومور سرطاني وجود دارد، تصميم گرفت براي تأمين هزينه جراحي حيوان با سرقت از بانك ها، پول جمع آوري كند.
به همين دليل وي با سرقت از ۵ بانك در مجموع ۷۵۰۰ دلار پول به دست آورد و هزينه جراحي گربه اش را پرداخت كرد.
با توجه به اينكه وي بدون استفاده از اسلحه و يا زور از بانك ها سرقت كرده بود، قاضي پرونده او را تبرئه كرد.
جنون شكلات
لندن: يك خانم در انگليس كاركنان فروشگاهي را شوكه كرد. وي ده هزار بسته شكلات از اين فروشگاه خريد و آنها را به زحمت داخل خودرو ليموزين خود جاي داد.
اين خانم پس از ورود به فروشگاه از كاركنان آن خواست هرچه شكلات در اين مكان وجود دارد برايش بسته بندي كنند كه آنها شكلات ها را در ۲۲۰ جعبه بسته بندي كردند.
جالب اينكه اين خانم ثروتمند بهاي شكلاتها را به صورت نقدي پرداخت كرد.
خبر جدايي
لندن: از هر ۱۰ انگليسي يك نفر از طريق ارسال پيام نوشتاري كوتاه، جدايي اش را از همسر و يا نامزدش اعلام مي كند. با توجه به اين كه اين افراد در هنگام رويارويي مستقيم با همسر و نامزد خود احساس شرمندگي مي كنند، به همين دليل ترجيح مي دهند با ارسال پيام نوشتاري روي تلفن همراه، تمايل خود را براي جدايي اعلام كنند.
حبس براي پنچر كردن لاستيك
برلين: يك مرد در آلمان كه طي ۱۶ ماه، بيش از ۲ هزار لاستيك وسايل نقليه را پنچر كرده بود به تحمل ۵/۳ سال حبس محكوم شد.
اين مرد ۳۲ ساله كه حرفه اش نجاري است اما در حال حاضر بيكار مي باشد ۲۰۲ هزار دلار خسارت به دارندگان وسايل نقليه وارد كرد.
به گفته روانشناسان، اين مرد قصد داشت با پنچر كردن لاستيك خودروها جلب توجه بكند.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳ و ۱ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۲۰ و۱۹ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و۲۸ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۶ و ۴ دقيقه

گل و گياه
تاتوره
006018.jpg
نام علمي: Datura arborea
خانواده: SOLANACEAE
درختچه اي هميشه سبز يا نيمه خزان كننده به ارتفاع ۴-۲ و گستردگي ۵/۲-۵/۱ متر است. داراي برگهاي بيضي شكل كشيده بوده و گلهاي معطر، سفيد، شيپوري شكل و آويزان آن در تابستان و پاييز ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان آفتابي و خاك غني با زهكش خوب نياز دارد و حداقل دماي قابل تحمل آن ۷ درجه سانتي گراد است.
ازدياد: از طريق كاشت بذر در بهار و تهيه قلمه نيمه رسيده در اوايل تابستان امكان پذير است. سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |